بخاریهای نفتی از مدارس استان گیلان جمع آوری شد

گیلان_فرحی؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان گیلان، مهراله رخشانیمهر در سفر به استان گیلان به همراه علی دقیق مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از پروژههای در دست احداث و نیمهتمام شهرستان رشت بازدید کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بازدید از این پروژه ها با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی سازمان تکمیل پروژه های نیمه تمام است، تاکید کرد: تامین اعتبار و تکمیل پروژههای نیمه تمام به ویژه با اولویت پروژه های مشارکتی از برنامهها و سیاست سازمان نوسازی مدارس کشور است که با جدیت دنبال می شود.

رخشانیمهر با تشریح اقدامات سازمان نوسازی مدارس در راستای استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس اظهار داشت: با تلاشهای صورت گرفته استان گیلان توانست تمامی بخاریهای نفتی را از مدارس خود جمع آوری کند(مناطق گازرسانی شده و مناطق فاقد گاز) و به حول قوه الهی بخاریهای گازی را نیز تا بهار سال آتی از مدارس استان جمع آوری خواهیم نمود.

 

اهدای ٤٥ دستگاه کمک تنفسی ویژه بیماران کرونایی

اهواز : فرج ۴۵ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) ویژه بیماران کرونایی از سوی وزارت نفت در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی به مراکز درمانی مناطق نفتخیز جنوب اهدا شد.

در مراسمی با حضور وزیران نفت و بهداشت، استانداران خوزستان و بوشهر، رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی استانها (به صورت ویدئو کنفرانس) و سایر مدیران و دستاندرکاران در فضای باز ساختمان مرکزی وزارت نفت انجام شد، ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) به مراکز درمانی مناطق نفتخیز کشور اهدا، که از این بین ۴۴ دستگاه به بیمارستان های حوزه مناطق نفتخیز جنوب اختصاص یافت.

این دستگاه¬ها که با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان تهیه شده است در استانهای مختلف نفتخیز توزیع خواهند شد که سهم استان خوزستان ۳۲ و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ دستگاه خواهد بود. سایر دستگاهها به استانهای بوشهر، لرستان، فارس، کرمانشاه، ایلام و خراسان اهدا می شود.

گفتنیست تمامی مراحل طراحی و ساخت این دستگاههای کمک تنفسی توسط متخصصان داخلی انجام شده که این مسئله خود گام موثری در حمایت از تولید داخل است.

١٣٨کیلومتر از رودخانههای
همدان لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان همدان از لایروبی یکصد و ۳۸ کیلومتر از رودخانههای استان با استفاده از اعتبارات خسارت بر سیل سال ۹۸ خبر داد.

مهندس منصور ستوده در گفت و گویی با تاکید بر نقش موثر رودخانهها در کنترل سیلاب، اظهار کرد: از محل اعتبارات خسارت بر سیل سال گذشته که حدود سه میلیارد تومان بود، بخش اعظمی به لایروبی رودخانههای استان اختصاص یافت و از طریق پیمانکار به لایروبی رودخانهها اقدام شد. وی با بیان اینکه جمعا یکصد و ۳۸ کیلومتر از رودخانههای استان لایروبی شد، گفت: بیشترین میزان لایروبی در شهرستان های اسدآباد و نهاوند انجام شد. ستوده ادامه داد: در ۱۶ روستای واقع در شهرستان نهاوند ۳۲.۵ کیلومتر لایروبی انجام شد و در شهرستان اسدآباد رودخانههای هشت روستا به طول ۳۳ کیلومتر لایروبی شد. وی افزود: همچنین در شهرستان کبودرآهنگ لایروبی ۲۳ کیلومتر از رودخانههای واقع در ۱۶ روستای این شهرستان انجام شد.

ستوده اضافه کرد: در شهرستان فامنین رودخانههای واقع شده در هشت روستا به طول ۱۶ کیلومتر، در شهرستان همدان رودخانههای واقع شده در پنج روستا به طول ۱۰.۵ کیلومتر، در ملایر رودخانههای ۱۰ روستا به طول ۱۳ کیلومتر، در شهرستان تویسرکان رودخانههای واقع شده در چهار روستا به طول پنج کیلومتر و رودخانههای واقع شده در یک روستا از شهرستان رزن به طول یک و نیم کیلومتر لایروبی شد.

افزايش ١٠٠ درصدي توليد گازوئيل
در شركت پالايش نفت اصفهان

معاون توليد شركت پالايش نفت اصفهان اعلام كرد ميزان توليد گازوئيل يورو ۴ و يورو ۵ با افزايش تقريبي ۱۰۰ درصدي از ۲ ميليون ليتر به ۴ ميليون ليتر در روز افزایشیافته است.

وي با اعلام اين خبر افزود: در جهت ارتقاء كيفيت گازوئيل و افزايش ميزان توليد گازوئيل يورو ۴ و يورو ۵، تغييراتي در شرايط عملياتي رآكتورهاي واحدهاي آيزوماكس اعمال شد و فرايند توليد اين محصول بهینهسازی گرديد. عليرضا جعفرپور در خصوص افزايش اخير توليد گازوئيل يورو در شركت پالايش نفت اصفهان از ۲ ميليون ليتر در روز به ۴ ميليون ليتر در روز اظهار داشت: افزايش كيفيت اين محصول ضمن ايجاد ارزشافزوده براي شركت، تأثير قابلتوجهی در حفظ محیطزیست و كاهش آلایندههای زیستمحیطی خواهد داشت. معاون توليد شركت پالايش نفت اصفهان از راهاندازی پروژه عظيم تصفيه گازوئيل شركت نيز در سال آينده خبر داد و افزود: با توجه به پيشرفت بيش از ۸۵ درصدي اين پروژه، مراحل پيش راهاندازی شروعشده است و انتظار میرود با بهرهبرداری كامل از اين پروژه تمامي ۲۰ ميليون ليتر گازوئيل توليدی روزانه اين پالايشگاه تصفيه شود كه مشخصات آن مطابق با استاندارد بينالمللی يورو ۵ خواهد شد. جعفرپور بابیان اينكه پروژه تصفيه گازوئيل هزينهای بالغبر ۴۹۵ ميليون يورو و ۳۱۹۱ ميليارد تومان داشته و در حال تكميل است تصريح كرد: با بهرهبرداری از اين طرح، تركيبات گوگردی گازوئيل توليدی پالايشگاه اصفهان به كمتر از ۱۰PPM كاهش خواهد يافت.

بازسازی دستگاه کروماتوگرافی گازی
در شرکت پالایش نفت آبادان

اهواز : فرج-بازسازی دستگاه کروماتوگرافی گازی توسط همکاران آزمایشگاه گاز دستاورد بزرگی برای این امور در زمینه دانش سخت افزاری دستگاه های کروماتوگرافی می باشد.

پس از اعمال تحریم های سخت و ظالمانه علیه کشور عزیزمان تهیه و تامین تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی بسیار مشکل و از طرفی مستلزم هزینه های هنگفت می شد. این موضوع باعث شد تا کارشناسان متعهد ما در آزمایشگاه با همتی مضاعف شرایط ناشی از تحریم ها را به فرصتی مناسب جهت ارتقای دانش داخلی تبدیل نمایند. از این رو به سراغ دستگاه هایی که به دلیل خرابی و عدم توانایی در خصوص تعمیر و تامین قطعات معیوب، از رده خارج و در انبار نگهداری می شد رفته و پس از طی پروسه چندماهه پژوهشی و مطالعاتی و اخذ مشاوره های داخلی و خارجی توسط کارشناسان بین المللی وارد فاز عملیاتی شده و در نهایت با عنایت ویژه پروردگار و تلاش کارشناسان موفق شدند بعد از ماه ها تلاش دستگاه کروماتوگرافی با دو کانال مجزا یکی جهت آزمایشات غیر روتین و غیر قابل پیش بینی و دیگری جهت آزمایش PIONA بر روی نمونه های بنزینی که تنها یه دستگاه جهت آزمایش مذکور در این امور موجود بود و به وسیله تنها دستگاه موجود در آزمایشگاه گاز انجام می گرفت و به دلیل حجم بالای کار گاهاً با مشکلاتی مواجه می شدیم را راه اندازی نماییم. در این پروژه موفق به احیای قطعاتی شدیم که از لحاظ کمپانی سازنده دستگاه ها کشور آمریکا می باشد.

رفع تصرف تاسیسات آبرسانی شهر باغستان شهرستان شهریار

تاسیسات آبرسانی منطقه بالابان شهر باغستان که توسط افرادی سود جو تصرف شده بود رفع تصرف شد. مدیر امور آبفای شهر باغستان با اعلام این خبر گفت: این تاسیسات شامل زمینی به مساحت ۲۴۰۶ مترمربع، ۱ حلقه چاه آب شرب، مخزن ذخبره آب ۲۰۰۰ متر مکعبی، چندین کیلومتر خطوط انتقال آب و ساختمان سرایداری و سایر تاسیسات جانبی که از آبفای روستایی به آبفا واگذار شده بود توسط افراد سود جو تصرف شده بود. ناصر محرمی افزود: بیش از ۷ سال در تاسیسات آبرسانی در تصرف این افراد بوده است، که با تلاش مجموعه آبفا و مساعدت و پیگیری های نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شهریار و بخشدار مرکزی و همچنین توجه ویژه دادستان شهرستان شهریار رفع تصرف و تحویل امور آبفای شهر باغستان شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خبرداد؛

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از انعقاد قرارداد مشاور مادر ساماندهی رودخانه کشف رود در آبان ماه خبرداد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهردار مشهد در حاشیه برگزاری جلسه کمیته فنی رودخانه کشف رود که با حضور نمایندگان کلیه دستگاه های متولی ساماندهی این رودخانه برگزار شد، اظهار کرد: انعقاد قرارداد مشاور مادرِ ساماندهی رودخانه کشف رود در آبان ماه سال جاری و با هماهنگی و برنامه ریزی برای به کارگیری پیمانکار و شروع عملیات ساماندهی و درختکاری حاشیه دو طرف این رودخانه، حدفاصل پل شاهنامه تا کنارگذر شمالی مشهد به وسعت حدود ۳۰۰ هکتار درختکاری جدید، حداکثر از آذر ماه سال جاری انجام می گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: ساماندهی رودخانه کشف رود به عنوان یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی شرق کشور، از ۲۰ آبان ماه سال گذشته با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی و متولی استان و با محوریت شهرداری مشهد آغاز شد و در اولویت اول، تجمیع مطالعات انجام شده در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفت و هم زمان اقدامات اجرایی برای حفاظت از بسترهای آزاد شده در دو طرف این رودخانه، اعم از نصب تابلو، نصب دیوارهای پیش ساخته بتنی، استقرار نیروهای حفاظتی و ... صورت پذیرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: از آنجا که برای رفع مشکلات زیست محیطی این رودخانه، لازم است با جدیت موضوع احداث تصفیه خانه ها پیگیری شود، شهرداری مشهد با تخصیص اعتبارات لازم، احداث تصفیه خانه سپتاژ را به عنوان پروژه شاخص زیست محیطی، در اولویت پروژه های اجرایی سال جاری و سال آینده قرار داده، تا با احداث آن نقش موثری در کاهش آلودگی های این رودخانه ایفا کند و هم زمان مذاکرات با آب منطقه ای و آبفا برای تعیین مدل مالی و فرآیند اجرایی احداث تصفیه خانه بزرگ طبرسی در حال انجام است.

یعقوبی تاکید کرد: در جلسه کمیته فنی کشف رود که در راستای هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی و تصمیمگیری در خصوص اقدامات پیش رو برگزار شد، تاکید گردید اسناد لازم مطابق مطالعات مصوب مشاور در خصوص مهندسی رودخانه، تهیه و برای به کارگیری پیمانکار و شروع عملیات ساماندهی بستر رودخانه و درختکاری دو طرف کشف رود، حدفاصل پل شاهنامه تا محدوده شرقی مشهد (کنار گذر شمالی) اقدام شود تا از این طریق از بخشی از اقدامات متخلفانه نظیر تصرف غیرقانونی بستر رودخانه و ورود فاضلاب های خطرناک به این رودخانه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در همین راستا در محدوده بین جاده کلات تا خین عرب، عملیات اجرایی برای ساماندهی رودخانه از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با همراهی آب منطقه ای بتوانیم برای مابقی عرصه باقیمانده به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار، توسعه درختکاری جدید و فرآیند تهیه اسناد و واگذاری کار به پیمانکار را طی نموده و عملیات اجرایی را حداکثر از آذر ماه سال جاری شروع کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده، قرارداد مشاور مادرِ ساماندهی این رودخانه در آبان ماه سال جاری منعقد خواهد شد، تصریح کرد: از دیگر تصمیمات این جلسه، پیگیری فراخوان جذب سرمایه گذار از طریق حوزه اقتصادی شهرداری، برای زراعت چوب و سایر گونه های گیاهی متناسب با اقلیم و شرایط موجود، برای محدوده حدفاصل ضلع شرقی حریم مشهد
تا ۵ کیلومتر بعد از تصفیه خانه چرمشهر بود و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی، لیست گونه های گیاهی مناسب برای کاشت در این محدوده را اعلام نماید و برای تخصیص پساب مورد نیاز نیز، برنامه ریزی لازم با مشارکت آب منطقه ای و آبفا انجام پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: نجاتگران این جمعیت از ابتدای سال جاری تا امروز به ۱۴۷ حادثه امداد رسانی کرده که ۶۴ درصد آنها سوانحجاده ای بوده است. علی اصغر علی اکبری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در این حوادث ۲۶۲ نفر مصدوم شدند، افزود: از این شمار ۶۵ مورد حادثه جاده ای، ۴۱ مورد کوهستان، ۱۳ مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ۱۱ مورد خدمات حضوری، پنج مورد حادثه غرق شدگی، ۲ مورد خدمات مناسبتی، سه مورد حادثه شهری، یک مورد سیل و آبگرفتگی، پنح مورد صنعتی و کارگاهی و یک مورد زلزله بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع مصدومان این حوادث ۱۵۲ نفر مربوط به حوادث جاده ای، ۲۶ نفر در حوادث کوهستان، چهار نفر در حوادث آتش سوزی ، ۶۷ نفر در حوادث شهری، چهار نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، یک نفر در حوادث غرق شدگی و ۱۱ نفر در خدمات حضوری دچار مصدومیت شده اند.

وی افزود: در این حوادث ۹۳ نفر از طریق بالگرد و آمبولانس های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و هفت نفر نیز بصورت سرپایی توسط عوامل این جمعیت مداوا شدند.

وی در ادامه گفت: در فعالیت های امدادی از آغاز سال تا کنون ۱۸۸ تیم عملیاتی این جمعیت در قالب ۶۶۱ نفر نیرو به حوادث مختلف در سطح استان اعزام شده اند.

وی خاطر نشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام همچنین گفت: امسال ۳۴۶ بسته بهداشتی و سه هزار و ۵۲۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح نذر سلامت نیز در طول ماه های محرم و صفر با مشارکت داوطلبان جوان این جمعیت ۲۰ هزار ماسک در بین عزاداران در هیاتهای مذهبی توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی از اتمام گازرسانی به مجتمع طلای زرهشوران تکاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز آذربایجانغربی، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی گفت: پروژه خط تغذیه مجتمع طلای زرهشوران و روستاهای تابعه به طول ۴۶ کیلومتر، در سایهی همت کارکنان شرکت گاز استان به اتمام رسیده و با توجه به تایید نتایج آزمایشهای مقاومت، نشتی و پوشش، آماده تزریق گاز و تحویل به این مجتمع هستیم.

علیرضا شیخی با اشاره به تکمیل شبکه گاز روستای قراقیه، واقع در محور گازرسانی زرهشوران و احمدآباد تکاب، افزود: هم اکنون گاز این روستا نیز به همراه خط تغذیه مجتمع طلای زرهشوران آماده تزریق گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی با تاکید بر سختی اجرای پروژه گازرسانی محور زرهشوران و احمدآباد تکاب، اظهار کرد: در طول اجرای این پروژه، شرایط سخت جغرافیایی، ۴۰۰ مورد معارض اراضی موجود در مسیر، توسعه و تعریض جاده تکاب به دندی و تداخل آن با لوله گاز اجرا شده و تخریب آن در سه نقطه به طول یک کیلومتر و جابجایی و مرمت آن، به همراه شیوع ویروس کرونا، روند کار را کمی کند کرده بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز استان از این مشکلات عبور کردیم تا بزرگترین مجتمع طلای خاورمیانه و روستاهای آن محور از نعمت گاز بهرهمند شوند.

علیرضا شیخی ، درباره گازدار شدن دیگر روستاهای این محور نیز اعلام کرد: ۱۴ روستای دیگر در مرحله تست و آزمایش بوده و انشاءالله پس از تایید آزمایشها، گاز آنها نیز به بهرهبرداری میرسد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی با بیان اینکه گاز مجتمع طلای زرهشوران، به زودی مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت، افزود: طی هماهنگیهای انجام گرفته، مقرر است این پروژه با حضور مهندس محمود آستانه مشاور وزیر نفت مورد بهرهبراری قرار بگیرد.

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد:
 

مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه نشان استاندارد برای ۲۷ محصول جدید خبر داد و گفت: این روند نشان دهنده ایجاد واحدهای تولیدی و توسعه صنایع موجود استان است.

محمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان در گفت و گویی اظهار کرد: با اضافه شدن این محصولات در شش ماه نخست امسال شمار کالاهای دارای نشان پروانه استاندارد به ۶۷۷ رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ استاندارد ملی در همدان تدوین میشود، افزود: این استانداردها در زمینه محصولات بومی، فلزی، غذایی و صنایع نساجی هستند که تا پایان سال جاری فرآیند تدوین آنها به پایان میرسد.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: گشنیز و رازیانه دو محصول بومی همدان هستند که کشاورزان این منطقه در کشت آنها استعداد ویژهای دارند و تدوین استاندارد برای توسعه تولید و صادرات ضروری است.

مددی به اجرای استاندارد حد مجاز آلایندهها برای محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: تاکنون برای ۱۲ محصول گواهینامه صادر شده و این محصولات عاری از هر گونه سموم و آلایندههای زیست محیطی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همدان از مناطق پیشرو در زمینه صدور پروانه حد مجاز آلاینده محصولات کشاورزی است و انگور، پیاز، سیبدرختی، نخود، خیار، سیب زمینی و گوجه فرنگی برخی از این گروه محصولات تولید شده هستند که با برچسبهای مخصوصی روانه بازار مصرف شده است.

مدیرکل استاندارد همدان همچنین به توانمندسازی مدیران کنترل کیفی اشاره و مطرح کرد: استانداردسازی و توجه به کیفیت محصول یکی از نیازهای جهش تولید است که در این زمینه به طور مستمر آموزش تخصصی اجرا میشود.

مددی اذعان کرد: با وجود شرایط سخت بیماری کرونا ۴۳۰ فقره نمونه برداری در شش ماه گذشته از صنایع استان انجام شده تا کیفیت محصولات تولیدی مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد.

در پنجمین اجلاس سراسری، «نشان عالی مدیر سال» به کسری غفوری، مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان به عنوان یکی از مدیران برتر سال کشور به پاس خدمات ارزنده درحوزه صنعت فولاد، اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، مهمترین شاخص بررسی عملکرد شرکت ها از سوی کمیته علمی و ارزیابی اجلاس، پایدار سازی کسب و کار بود که مجتمع فولاد خراسان با درایت مدیریت عالی شرکت به عنوان یکی از برترین مجموعه های صنعتی و معدنی کشور و همچنین علاوه بر عملکرد مثبت در حوزه های پایداری کسب و کار، رکورد رشد درآمد ریالی، رکورد رشد عرضه محصولات، ایجاد اشتغال، ایفای رسالت های اجتماعی، افزایش تولید و کسب رکوردهای پیاپی تولید و قرارگرفتن در دریف ۱۰۰ شرکت برتر کشور به ویژه در شرایط تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده توسط ویروس کرونا و تعطیلی یک ماهه مجتمع در ابتدای سال موفق به کسب نشان عالی این اجلاس گردید.

لازم به ذکر است تندیس نشان عالی مدیر سال ایران در این مراسم به «حسین کرد» ،«مشاور مدیر عامل» به نمایندگی از فولاد خراسان اهدا شد.

این گردهمایی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر میراث فرهنگی،
گردشگری و صنایع دستی، معاون آموزش و پژوهش وزیرصمت و رییس کمیته علمی، رییس هیات عامل ایمیدرو، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای سیاست گذاری، سایر مسئولان کشوری و جمعی از مدیران صنعت و معدن، بعد از ظهر سه شنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۹ در تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه تهران
برگزار شد.