از سوی رئیس شورای شهر تهران مطرح شد؛

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار روزانه فوتیهای کرونا در تهران نزدیک ۱۵۰ نفر شده است، توصیه کرد که باید به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای تهران و برخی کلانشهرها باشیم و اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.به گزارش ایسنا، محسن هاشمی روز یکشنبه پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز کرونا در صدر اخبار است چراکه به صورت طوفانی عمل می کند و با اینکه در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما شاهد شیوع موج سوم هستیم.وی اضافه کرد که متاسفانه وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی ها در کشور نزدیک به ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است و در تهران نیز این عدد به ۱۵۰ فوتی نزدیک شده است.وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که باید اقدامات ویژه تری از آنچه تاکنون از سوی ستادکلی اتخاذ شده، انجام شود افزود: این جور عملکرد و برنامه ریزی به نظر می رسد جواب نداده و توصیه این است که به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای نه برخی صنوف در تهران و برخی کلانشهرها باشیم و اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.هاشمی با بیان اینکه در فصل پاییز قرار داریم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می شود که تاثیر جدی بر ایمنیو سلامت گروه های مختلف دارد به گرانی و دغدغه معیشت و بهداشت روان مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مردم هم استرس گرانی دارند و هم امکان تغذیه مناسب ندارند و حالا هم الودگی هوا تشدید شده و در کنارش هم کرونا هست.وی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی و با بیان این که « وقتی روزنامه و سایت ها را چک میکنیم می بینیم دائم به هم متلک پراکنی بیهود می کنند» گفت: فکر میکنیم این متلک ها بچه گانه است و باید فکر اساسی کنند.رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حداقل تعطیل کنند تا مردم کرونا نگیرند، در مورد آلودگی هوا افزود: ما در آبان ماه در پی شیوع آلودگی هوا طرح ترافیک را تشدید و آن را از درب خانه اجرا می کردیم و حالا هم باید این کار را مجددا انجام داد و اگر تعطیل شود حمل ونقل عمومی خلوت می شود.

 

 

شرکت خودروسازی انگلیسی لوتوس از تولید خودروی جدید اویجا با موتور قدرتمند ۲۰۰۰ اسب بخاری خبر داد.به گزارش مهر ، این خودروی تمام برقی به علت توان بالا و قابلیت حضور در مسابقات ورزشی مورد توجه قرار گرفته است.تزریق ۵۰۰ اسب بخار به هر یک از چرخهای این خودرو برای حرکت قابلیتی است که در کمتر خودروی برقی وجود دارد. معمولاً موتور خودروهای مشابه برقی حداکثر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. قرار است اطلاعات فنی بیشتر در مورد این خودرو در زمان عرضه اعلام شود.فعلاً تنها نمونه مفهومی این خودرو تولید شده و گفته میشود شرکت لوتوس قصد دارد حداکثر ۵۰ خودرو از این دست را تولید و روانه بازار کند. شرکت خودروسازی لوتوس که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده، به علت تولید خودروهای مسابقهای و ورزشی سبک شهرت دارد و تا به حال با تیم خود هفت بار برنده جام قهرمانی مسابقات فرمول وان شده است.این گزارش می افزید،شرکت مرسدس بنز نیز از طرح اولیه یک خودروی برقی جدید به نام «ویژن ای کیو ایکس ایکس»خبر داده است.این طرح اولیه می تواند با یکبار شارژ مسافت ۱۲۰۰ کیلومتر(۷۵۰ مایل) را طی کند که معادل فاصله پکن تا شانگهای است. هدف مرسدس بنز ساخت یک خودروی برقی با بیشترین کارآمدی و طولانی ترین مسافت طی شده با یک بار شارژ است. البته مرسدس بنز تصمیمی برای تولید تجاری طرح اولیه مذکور ندارد و تا به حال نیز فقط عکس هایی از این طرح اولیه منتشر شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تمام مدارس، استفاده از شاد تعیین شده است و اجازه ندارند که از سایر پیامرسانهای خارجی استفاده کنند. محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای تمام مدارس استفاده از شاد، تعیین شده و اجازه ندارند از دیگر پیام رسان های خارجی استفاده کنند. شاد امکانات و ظرفیت های خوبی دارد و تنوع خدمات آن در هیچ یک از سرویس های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد.حاجی میرزایی ادامه داد: آمار استفاده و پیوستن به شاد هم روز به روز در حال افزایش است و مسائل و مشکلاتش کاهش می یابد. این اپلیکیشن بیشترین کاربر و بیشترین میزان استفاده را دارد. شبکه شاد خودش را در مسیر حرکت کامل می کند. ضمن آنکه برای بخش خصوصی که مایل به ارائه خدمات آموزشی است دستورالعملی را تدوین و ابلاغ کردیم.وی در پاسخ به اینکه اگر مدرسه ای از اپلیکیشن دیگری استفاده کند باید پاسخگوی آموزش و پرورش باشد؟ گفت: بله، قطعا؛ اگر اعلام شود حتما رسیدگی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده ها از کیفیت آموزش اظهار کرد: قطعا اکنون نیز کیفیت آموزش در شبکه شاد، بالاست زیرا از بهترین دبیران استفاده کردیم و محتوای آموزشی را تولید و در شاد بارگذاری کردیم و امکانات خوبی در اختیار معلمان قرار گرفته است.