قدردانی مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی

فرمانده معظم کل قوا از زحمات و تلاشهای کارکنان این نیرو قدردانی و تأکید فرمودند: مردم از برخورد با منکرات استقبال میکنند.

به گزارش تجارت حضرت آیتالله خامنهای فرمانده معظم کل قوا در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاشهای کارکنان این نیرو قدردانی کردند. متن پیام حضرت آیتالله خامنهای که به فرمانده نیروی انتظامی ابلاغ شد، به این شرح است:

بسمالله الرحمن الرحیم

سردار اشتری؛ سلام من را به همه کارکنان خوب و زحمتکش و خدوم نیروی انتظامی برسانید.

مردم عزیز ما قدردان زحمات و تلاشهای بیوقفه خدمتگزاران به خود و کشور هستند؛ و امروز اقتدار و مهربانی را توأمان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران احساس میکنند و از ابتکارات ناجا در برخورد با منکرات استقبال میکنند.

 

هیچ کس حق ندارد مرز اخلاق و ادب را بشکند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه بخواهیم نظارت کنیم نیاز به گفتار و سخنرانی ندارد، ممکن است در گفتار تأکیدی بر این موضوع شود اما در مجلس، قوه قضاییه یا دولت حق نداریم مرز اخلاق و ادب را بشکنیم و از آن خارج شویم. سیدرضا تقوی در گفت وگو با ایسنا افزود: حتی وقتی یک مجرم را دستگیر کردیم و او خطاکار است ضابط قضایی حق توهین به او را ندارد. وی افزود: همه باید در اقدامات خود اول از همه ادب و اخلاق را سرلوحه قرار دهیم. اساس بعثت پیامبر (ص) هم برای تکمیل اخلاق بوده است. اگر ما اخلاق را رعایت کنیم خیلی کارها خودش درست می شود. در یک جامعه اخلاقی، تخلف، دروغ و کلاهبرداری جایی ندارد بلکه این جامعه امانتدار و صادق است و به کرامت دیگران احترام می گذارد. نماینده تهران تأکید کرد: نماینده نباید توهین کند. اگر نماینده ای از این مسیر وارد شود و آن را نظارت بداند قطعا از حوزه نظارت خارج شده است. نظارت راه و رسم و روشی دارد. اگر کسی مجرم است باید او را بازخواست کنیم و با استفاده از ابزارهای مجلس، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و امثال این را به جریان بیندازیم.

اصرار روسیه به تجارت با ایران

معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل از اظهارات تهدید آمیز وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورهایی که با شرکت کشتیرانی ایران تجارت میکنند، انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، دمیتری پولیانسکی در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورهای تجارت کننده با شرکت کشتی رانی ایران، در صفحه توییترش نوشت: باز هم رویکردی اشتباه. آمریکا در حال ایفای نقش «پلیس جهان» است. خود را به جای شورای امنیت سازمان ملل جا زدن، نقش خوبی نیست. پولیانسکی در ادامه نوشت: ما با ایران تجارت می کنیم و خواهیم کرد و این به آمریکا ارتباطی ندارد که به ما یا دیگران بگوید چه کاری را می توانیم و نمیتوانیم انجام دهیم. با این تلاش بی هدف، دست از تحقیر آمریکا بردارید.اظهارات این دیپلمات روس در پی این مطرح می شود که وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته تهدید کرده بود کشورهایی با شرکت کشتی رانی ایران فعالیت تجاری انجام دهند، با خطر تحریم های آمریکا مواجه می شوند.

اظهارات تهدیدآمیز پمپئو درباره ایران

وزیر امور خارجه آمریکا درباره کشورهایی که با شرکت کشتیرانی ایران فعالیت تجاری انجام دهند، اظهاراتی تهدید آمیز را مطرح کرد.به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در پی تحریم هایی که این کشور بر چند نهاد و فرد چینی و هنگ کنگی به خاطر داشتن ارتباط با خطوط کشتیرانی ایران اعمال کرد، نوشت: ما امروز نهادها و افراد مستقر در کشورهای اصلی چین و هنگ کنگ را به دلیل ارتباط با خطوط کشتیرانی ایران که به خاطر (تهدیدات) در زمینه اشاعه تحریم شدهاند، تحریم کردیم. پمپئو اظهاراتی تهدید آمیز را مطرح کرده و گفت: هشدار ما واضح است: اگر با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا شعبه های آن فعالیتی انجام دهید، در خطر تحریم های آمریکا قرار می گیرید.

بازگشت مردم سالاری به مردم

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی برگزاری انتخابات در بولیوی گفت: جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات سراسری بولیوی در فضایی آرام و با مشارکت چشمگیر رای دهندگان را به مردم این کشور و منتخبان این رقابت های انتخاباتی تبریک عرض می نماید. به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده افزود:جمهوری اسلامی ایران بازگشت مردم سالاری و قدرت به نمایندگان واقعی مردم پس از یکسال پرتنش را به فال نیک گرفته و ضمن تبریک به آقای لوییس آرسه رییس جمهور منتخب این کشور، پشتیبانی همه جانبه از دولت منتخب و آمادگی برای احیای همکاری ها و تقویت پیوندهای دوستی با این کشور را اعلام می دارد.

لزوم برخورد با مدیران کمکار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: باید با مدیرانی که با کوتاهی چه به صورت عمد و چه غیرعمد باعث تضییع حقوق بیت المال شدهاند برخورد و پروندههایی در این باره تشکیل شود.به گزارش ایلنا، ذبیحاله خداییان با بیان اینکه بارها بر اجرای طرح کاداستر در کشور و بخصوص کاداستر اراضی تاکید کردهایم، گفت: مدیریت زمین در بخشهای مختلف کشور با اجرای طرح کاداستری محقق میشود.وی ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر امور شفاف خواهد شد و دولت نیز بر اساس اطلاعات به راحتی میتواند تصمیمات را اتخاذ کند.خداییان با بیان اینکه بخش مهم کاداستر کشور امور اراضی زراعی است، افزود: ١۶ میلیون و ۵٠٠ هکتار اراضی کشاورزی در کشور داریم و متاسفانه اسنادی که در اختیار کشاورزان است به صورت دفترچهای یا نسخهای زراعی است که در این اسناد حدود اراضی مردم و مساحت آن مشخص نیست.

عده ای دنبال ناکارآمد نشان دادن تحریم

عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: این احتمال وجود دارد که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و آمریکا به برجام بازگشته و مذاکرات شروع شود بنابراین مخالفان دولت که نگران از نتیجه این انتخابات هستند، در تلاش اند اینگونه به افکار عمومی القا کنند که مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی دولت است نه تحریم ها. آنها میخواهند تحریم ها را کم اهمیت جلوه دهند تا در صورت انتخاب بایدن، دولت زیر فشار بماند.علی جمالی در گفت و گو با ایسنا، درباره دلایل توهین های اخیر به رییس جمهور، اظهار کرد: باید بپذیریم که تحریم ها عامل بسیار مهمی بر عملکرد دولت روحانی بخصوص در دولت دوم روحانی بود. آمار دولت اول روحانی پس از برجام، آمار مثبت و رو به جلو بود اما خروج ترامپ از برجام و اعمال مجدد تحریم ها، مثل زنجیری بود که به پای دولت بسته شد.دولت دوم روحانی هم بیشتر از اینکه برنامه منظمی برای اداره کشور داشته باشد، مدیریت بحران کرد.

اراده ایران و اوکراین بر تحکیم روابط

سفیر ایران در اوکراین دور دوم مذاکرات دو کشور درباره سانحه هواپیمای اوکراینی را بیانگر اراده متقابل برای تحکیم روابط دوجانبه دانست.به گزارش ایسنا، منوچهر مرادی در توییتر نوشت: مذاکرات سازنده در تهران؛ دور دوم مشورت های سیاسی معاونین وزرای خارجه ، عراقچی و یوگنی ینین و ملاقاتیوگنی ینین با ظریف، وزیر امور خارجه بیانگر اراده متقابل برای تحکیم روابط دوجانبه ایران و اوکراین است. مذاکرات در خصوص مسائل مربوط به تراژدی PS۷۵۲ برای فردا برنامه ریزی شده است.دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان و به ریاست محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و رییس هیئت ایرانی با هیئت اوکراینی به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین و رییس هیئت این کشور در تهران آغاز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی:

رئیس جمهور تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم اولویت اول است. دولت تمام توان خود را برای حمایت از سلامت مردم به کار خواهد گرفت و دستگاه‏های مسئول موظف هستند هماهنگی لازم را در چرخه تولید، پخش و توزیع فراهم کنند تا دسترسی مطمئن و سریع مصرف کننده در سراسر کشور حاصل شود.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، پس از گزارش رئیس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی از وضعیت اقتصادی کشور در شش ماهه نخست و اقدامات برنامه‏ریزی شده برای مدیریت بخش پولی، ارزی و تجاری کشور در ماه‏های باقیمانده سال، گذر از شرایط کنونی اقتصادی با هدف کم کردن فشار بر اقشار کم برخوردار را به عنوان هدف اصلی دولت امکان‏پذیر دانست.

روحانی گفت: در شرایط خاص کنونی، استفاده از ظرفیت‏ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور و اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات و مقابله با تحریم‏های ظالمانه دشمن که به قصد فلج کردن تولید و اقتصاد وضع شده‏اند، از اولویت‏های برنامه اقتصادی دولت است.

رئیس جمهور تمهیدات لازم در حوزه سیاست‏های تجاری کشور، تامین منابع لازم برای ادامه طرح‏های عمرانی کشور با فروش سهام، دارایی‏های مازاد دولت و اوراق، اصلاح قانون مالیات‏ها، مدیریت نقدینگی برای کاهش نرخ تورم و جهت‏گیری به سمت تولید را از دیگر راهبردهای اقتصادی دولت برشمرد.

روحانی ضمن اشاره به دیگر برنامههای دولت برای برقراری ثبات در بازار ارز و کالا و کنترل گرانی افزود: اولویت‏ بندی واردات متناسب با جریان درآمدی ارزی و اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص ارز حاصل از صادرات برای نیازهای تولیدی و وارداتی کشور بر اساس تجارب ماه‏های اخیر از جمله اقدامات مهم دولت در حوزه سیاست‏های ارزی و کالایی کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت و شرایط تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم و تامین دارو در کشور گفت: در وضعیت فعلی، با امکانات موجود، دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد؛
 

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل کارگروههای کاری میان جوانان مجلس تاکید کرد و از آنها خواست تا پیشتاز زیست مومنانه در مجلس شورای اسلامی باشند. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در نشست با نمایندگان جوان مجلس گفت: از ویژگی های این جلسه جوانانه و مومنانه حضور تمامی مدعوین و پیگیری مباحث با نشاط و اشتیاق است و اگر چه نظرات متضادی نیز وجود دارد، اما صمیمیت و تعامل به خوبی مشاهده می شود. وی با بیان اینکه باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، افزود: در این جنگ اقتصادی نمی توان هرگونه تصمیمی را گرفت، لذا باید مراقب اقدامات خود باشیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه پیش قراول حل بسیاری از مشکلات کشور جمع حاضر در این مکان است، اضافه کرد: رسیدن به فهم مشترک در این جمع، نخستین کاری است که باید در مسیر حل مشکلات کشور انجام دهیم تا از این فهم مشترک اولویت های مشترک استخراج و در نهایت در روش پیاده سازی به توافق خواهیم رسید. قالیباف از نمایندگان جوان حاضر در جلسه درخواست تشکیل کارگروه های کاری را کرد و توضیح داد: بهتر است این کارگروه های کاری با همکاری کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس و متناسب با علاقه و تخصص نمایندگان جوان تشکیل شوند، لذا درخواست دارم موضوعات مورد نظر همچون اصلاح ساختار بودجه، قاچاق کالا و ارز، بورس انرژی و... را انتخاب کرده و شبانه روز بر روی این موضوعات کار کنید. وی خطاب به نمایندگان با بیان اینکه شما باید پیشتاز زیست مومنانه در میان نمایندگان مجلس باشید، گفت: پس از تشکیل کارگروه ها، نباید در جلسات بعدی مشکلی بدون ارائه راهکار آن مطرح شود، در واقع نمایندگان جوان در کنار هر مشکل، راهکار را نیز ارائه کنند. هر گروه کاری گزارش کار دهد تا آن فهم و اولویت مشترک مورد نظر ایجاد شود. رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وظیفه مجلس سیاستگذاری و ریل گذاری است و البته این مهم زمانبر است، حل و فصل طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در شورای نگهبان را ضروری دانست و افزود: طرح هایی همچون ساخت و تولید مسکن، اختصاص سبد کالا به افراد نیازمند، طرح دوفوریتی مربوط به بازار بورس و... از جمله اقدامات قابل توجه مجلس در چند ماه نخست آغاز کار آن به شمار می آیند.

وزیر دفاع تاکید کرد

وزیر دفاع امنیت و احساس امنیت بوجود آمده در جامعه را ارزشمند دانست و ادامه داد: نیل به این مهم به میزان قابل توجهی مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

امیر سرتیپ حاتمی در نشست راهبردی وزارت دفاع، احساس امنیت و آرامش را مدیون چند نکته دانست و یادآور شد: بخش قابل توجهی از این علائم و نشان ها که به نیروی انتظامی باز میگردد شامل برخورد مقتدرانه نیروی انتظامی است که این برخورد با حضور به موقع در برخورد با مجرمین، خلافکاران و بزهکاران، برخورد قاطعانه را در چارچوب مقررات لحاظ کرده و در کنار آن «پلیس» با مردم و شهروندان قانونمند با احترام، عزت و محبت برخورد میکند و باز هم مردم احساس آرامش داشته و این احساس را دارند که بایک پلیس فهیم، مقتدر و شجاع طرف هستند و ما نیز به عنوان یک شهروند چنین حسی داشته و نسبت به زحمات آنان قدردان هستیم. وزیر دفاع با اذعان به اینکه مأموریت نیروی انتظامی با مأموریت سایر نیروهای مسلح تفاوت هایی دارد، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در زمان صلح باید آماده باشند تا دیگران بدانند که نیروی مسلح چشمان تیز بین و بیدار و آماده کشور است و نمیشود به حریم آنها تعدی کرد، در حالی که نیروی انتظامی وسط میدان بوده و مأموریتش مستمر و هر روز در حال اجرا است.

استاد دانشگاه آکران آثار تحریمها علیه ایران را تشریح کرد

استاد دانشگاه آکران آمریکا تاکید کرد که ایران با پایان تحریم تسلیحاتی، سلاحهایی را که توانایی خرید آن را دارد خریداری خواهد کرد تا این درک را ایجاد کند که میتواند از خود دفاع کند.کارل کالتنتالر در گفتوگو با ایلنا در مورد آثار تحریمهای آمریکا علیه ایران گفت: بسیاری از کشورها نگران اجرای مجازاتهای آمریکا علیه ایران هستند. این نگرانی در مورد اینکه ایران با محصولاتی که از طریق تجارت به دست میآورد و چه میزان درآمد خواهند داشت، نیست، بلکه این کشورها نمیخواهند خشم دولت فعلی ایالات متحده را شعله ور کنند. این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: اروپا در رابطه با ایران دو ملاحظه دارد؛ جلوگیری از توسعه تواناییهای هستهای در ایران و موضع و دیدگاه آمریکا در قبال ایران. دولتهای اروپایی نگرانند که مسئله ایران روابط آنها با واشنگتن را خدشه دار کند و به طور بالقوه خشم و انتقام دولت آمریکا را به سوی اروپا متوجه کند. وی در مورد احتمال وقوع جنگ گفت: بسیار بعید است که دولت ترامپ خواهان جنگ با ایران باشد. در حالی که ترامپ بسیار متعهد به تغییر رفتار ایران در خاورمیانه با هدف حمایت از متحدان خود است. او نمی خواهد جنگ نظامی با ایران را آغاز کند. یکی از اصلی ترین تبلیغات او برای رای دهندگان خود این است که میخواهد ایالات متحده را از "جنگهای بیپایان" خارج می کند.

انتقادهای تند وزیر بهداشت از عواقب تلخ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی:

دردومین روزی از رکوردشکنی های مداوم کرونا که بیش از ۳۲۲ قربانی گرفت وزیر بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت مقابله با کرونا در کشور و ایثارگری کادر بهداشت و درمان در این دوران، از برخی ناهماهنگی ها و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی انتقاد کرد و گفت: اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمیشود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم.

به گزارش تجارت از ایسنا، دکتر سعید نمکی در ستاد استانی پیشگیری و مدیریت بیماری کووید-۱۹ استان آذربایجان غربی گفت: با یکی از پیچیدهترین موجودات مواجهیم و گفتم موجودی که میبینم با تمام موجوداتی که تاکنون مطالعه کردم، متفاوت است. حال اینکه این موجود از کجا آمده را کالبدشکافی نمیکنم. زیرا مشکلی را از ما حل نمیکند، به جز اینکه به یک سیاهچاله سیاسی و بینالمللی بیفتیم که کار ما نیست.

نمکی افزود: در این مدت داغ عزیزان زیادی را بر دل دارم. فقط داغ سرباز بر دل ندارم، بلکه داغ ژنرالهای بزرگی را بر دل دارم. دکتر زارع را که همشهری من بودم از دست دادم که مانند پروانه دور بیماران مبتلا به کرونا میگشت، دکتر حسنی و... را از دست دادیم. وی افزود: به یکی از پزشکانی که مبتلا شده بود گفتم چرا ماسک نزدی، اما بغض کرد و گفت ماسک زده بودم، اما وقتی دیدم پرستارم ماسک ندارد، ماسکم را درآوردم. خود دکتر گویا رفت در قم بیماران را ویزیت کرد. بعد متوجه شدم که این نازنین برای اینکه رزیدنتها و پزشک و پرستار نترسند، ژنرال من تن به آتش زد تا سربازانش نترسند و بیمار را ویزیت کنند.

وی گفت: یکی از دردهای درونم این است که نمیتوان اپیدمی را با خواهش جمع کرد. طرف بمب ویروس است و وقتی به او میگوییم چرا ماسک نزدی، میگوید به کرونا اعتقاد ندارم!. چند وقت است که ما داریم التماس میکنیم، اما کدام یک از پروازهای ما منطبق با پروتکلهای بهداشتی است؟. نمی دانم چه کسی باید اینها را حل کند. چند ماه است که داریم خواهش میکنیم؟ چقدر من و همکارانم باید التماس کنیم؟. کجای دنیا وزیر بهداشت و پرسنل بهداشت و درمان دارند التماس میکنند. در کشورهایی که در جمع کردن اپیدمی توفیق حاصل کردند، وزیر بهداشت مینویسد و میخواهد و همه مکلف به اجرا هستند. اینجا وزیر بهداشت تمنا می کند، خواهش میکند و زانو میزند، اما کسی گوش نمی دهد. کدام یک از اتوبوسهای ما منطبق با اصول پروتکلهای بهداشتی است؟. در تهران اعلام کردهایم که داخل شهر منبع توسعه ویروس است که با جهشهایی که ویروس پیدا کرده، قدرت سرایتش ۱۰ برابر شده است. گفتند تا پایان اردیبهشت اتوبوس اضافه میشود، اما یک اتوبوس هم اضافه نشد.

نمکی ادامه داد: اعلام شد که هرکس ماسک نزند، جریمه میشود. من در سه چهار روز قبل در خیابان تماشا کردم که ۴۰ درصد از افرادی که در اتوبس بودند ماسک نزدند، آیا میتوان به این صورت عفونت جمع کرد؟ . فقط من و همکارانم باید ته رودخانه جنازه و زخمی جمع کنیم؟

وی گفت: یکی از همکاران چند شب قبل به بیمارستان ضیاییان رفته بود و گفت که به طور وحشتناکی بیماران جوانتر و بدحالتر جمع شده، بعد آمده بیرون و به من زنگ زده که ایستگاه صلواتی زدند و ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بدون ماسک در صف هستند که چایی بگیرند و بخورند. میدانید این چه رنجی برای وزیر بهداشت و برای رهبر این کشور است؟. کسی که میفرماید آیا رژه نیروهای مسلح با پروتکلها منطبق است و وقتی میگوییم خیر، میگوید کنسل شود. ایشان روضه میگذارند و فقط یک نفر در حسینیه است و چقدر رعایت میکنند. حال این رنج بزرگی است که در یک بیمارستان غلغله از بیمار، اما ۱۰۰ متر آنطرفتر ایستگاه صلواتی زدهاند و یک نفر هم نمیآید که این افراد را جمع کند. من که نمیتوانم. من وقتی پرستار یا پزشک اورژانسم را کتک میزنند، نمیتوانم از او هم دفاع کنم و باید دو نیرو از ناجا بیاید و او را جمع کند. من آدم ندارم، خودم و آدم های خودم را جمع کنم، چه برسد به اینکه بروم و جلو متخلف را بگیرم. وی افزود: در ستاد ملی تقاضا کردیم که هر کس که ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟. اینطور که نمیشود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمیشود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم. بعد از مدتی هم پرسنل من هم میبُرند و میروند. البته آنها به خیابان نمیروند، بلکه به خانههایشان میروند. امیدوارم خداوند چنین روزی را نیاورد، اما اگر روزی خستگی و بی توجهی دیگران به حریم همکاران من شدت پیدا کرد، به خیابان نمیآیند و اهل غربتی بازی نیستند، بلکه میروند در خانه مینشینند و آن روز، روز سختی است و غیرقابل تحمل است.

وزیر بهداشت گفت: ما این ضعف را که ضعف بزرگی است، داریم. یعنی ضعف عدم حمایت از اجرای پروتکل و ضعف عدم ایستادن در مقابل پروتکل شکن و قانون شکن و برخورد با آنها. عده زیادی از مردم گوش میدهند، اما عدهای هم گوش نمیدهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من در میان مردم حضور دارم، میروم میبینم نانوا میگوید چه کنم همه بیرون در هم و بدون فاصله گذاری هستند. ایها الناس بدانید که من به عنوان وزیر بهداشت نمی توانم به تنهایی این اپیدمی و وضعیت را جمع کنم و جمع کردن آن اصل بسیار فراتر از این میخواهد. روزی چند اتوبوس از مرزهای جنوب شرق این سرزمین را با انواع آلودگی طی میکند و به چالدران میآید. من که نمیتوانم جلویش را بگیرم، کجا باید اجازه ندهد که اینها بیایند؟. اینها پرواز که نمیکنند، بلکه در طول این سرزمین با خودشان آلودگی میآورند. در کجای دنیا اجازه چنین تخلفی را میدهند؟. نه یک روز و دو روز، بلکه آمار دارم که تعداد زیادی از اینها در خانههای افراد در شمال استان شما پذیرایی میشوند تا بتوانند از مرز خارج شوند. من آمارش را دارم و خیلی چیزهای دیگر هم دارم که صلاح نمیبینم رو کنم.

نمکی تصریح کرد: اگر روزی قرار باشد که عدم توفیق در مدیریت اپیدمی را به حساب وزارت بهداشت بنویسند، دهانم باز خواهد شد و خواهم گفت که چه کسانی چه کردند. اجازه نمیدهم که خون شهید سلامت پایمال دغدغههای دیگر شود. دو یا سه اتوبوس میخواهد از مرزی خارج شود، استاندار آنها را جمع میکند و به اردوگاهی در ورامین میفرستند و دوباره برمیگردند و کل مسیر را آلوده کرده و در آنجا ما کانون آلودگی داریم. اینها دردهایی است که اگر برای علاجش فکر نکنیم، این اپیدمی ما را گرفتارتر میکند. مدتی حرف نزده بودم و این درد دلها داشت خفهام میکرد و اینجا که همدلان و همرزمان خودم را دیدم، حرفهایم را گفتم.