دیدار شهردار رباط کریم با رئیس کمیته امداد شهرستان

آقای مرنی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رباط کریم با حضور در ساختمان مرکزی شهرداری با مهندس پارسا دیدار و گفتگو کرد.

علی کیوانی - رباط کریم؛ در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رباط کریم با شهردار این شهر، شیوه های همکاری و مشارکت دو نهاد مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مهندس پارسا در این دیدار اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد حمایتی و مورد اعتماد مردم است و رمز موفقیت آن جلب اعتماد و حمایت مشارکت های مردمی است. وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری در همکاری با این نهاد گفت: شهرداری در زمینه های مختلف خدمت رسانی به محرومین آماده همکاری با کمیته امداد است. شهردار رباط کریم ادامه داد : خوشبختانه این نهاد از زمان تشکیل به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) توانسته در جهت کمک به مستمندان ، طرح های زیادی در حوزه های مختلف ایجاد کند. در ادامه این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به فعالیت این نهاد مقدس در شهرستان رباط کریم اظهار داشت : کمیته امداد حضرت امام (ره) با تمام امکانات خود در خدمت آحاد مختلف مردم شهرستان بوده و در همه بخش های اجتماعی آماده پاسخگویی به نیازهای مردم می باشد.

 

بخشی از معضلات ناحیه شهری آزادگان برطرف شد

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین گفت: بخشی از معضلات ناحیه شهری آزادگان منطقه دو شهرداری قزوین در شهریور ماه امسال برطرف شد. به گزارش روابط عمومی منطقه دو شهرداری قزوین؛ فدایی فر گفت: در شهریور ماه امسال منطقه دو شهرداری قزوین تمام تلاش خود را انجام داده تا بدین وسیله بتواند در زمینههای مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی و غیره اقدامات مختلفی را در دو ناحیه شهری شهید بابایی و آزادگان انجام دهد. وی افزود: براساس همین سیاست، این منطقه در شهریور ماه امسال، در ناحیه شهری آزادگان منطقه دو شهرداری قزوین اقدامات مختلفی را در زمینه لکهگیری معابر، تعمیر ترانشه معابر، پیاده روسازی آسفالت و کفپوش، ترمیم و یا نصب جداول، دریچهها و غیره انجام داده است. فدایی فر تصریح کرد: همچنین در این مدت، در ناحیه شهری آزادگان ۲۰۰ متر نصب و یا ترمیم جدول و ۱۴ مورد نصب دریچه به ثبت رسیده است. مدیر منطقه دو شهرداری قزوین بیان کرد: در شهریور ماه امسال سعی شده است تا بتوانیم با سازمانهای مختلفی از جمله سازمان عمران، سازمان مدیریت پسماندها، سازمان فرهنگی و ورزشی، سازمان پارکها و فضای سبز و سازمانهای خدمات رسان دیگر برای برطرف کردن معضلات این ناحیه شهری ارتباط گیری کنیم که ۱۳۲ مورد به ثبت رسیده است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان :

پروژههای آبخیزداری همدان
بیش از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: پروژههای آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در ۱۵ حوزه آبخیز استان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برخوردار است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محمد مهدی آرتیمانی در بازدید از پروژههای آبخیزداری شهرستان ملایر از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی طرحهای آبخیزداری در استان خبر داد و افزود: برنامههای آبخیزداری امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان شامل اقدامات مکانیکی، بیو مکانیکی و بیولوژیکی آموزش، ترویج و جلب مشارکتهای مردمی و تسهیلگری اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی و گشت مراقبت از عرصه های منابع طبیعی تا کنون با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در سطح تمامی شهرستانهای استان در دست اجراست ودر آینده نزدیک این تعداد پروزه ها واعتبار مصوب آن به ۳۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۵ پروژه آبخیزداری استان، ادامه داد: بخش زیادی از این پروژه ها پیشرفت قابل ملاحظه ۵۰درصدی دارد که در صورت مساعد بودن وضعیت جوی به زودی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه این پروژهها در سطح ۱۰ شهرستان استان اجرا میشود، تصریح کرد: کل مساحت اجرای این ۱۵ حوزه بالغ بر یکصد و ۶۵ هزار هکتار است که سطح موثر ۱۳هزار هکتار در دست اجراست. وی با اشاره به اینکه پروژههای آبخیزداری با توجه به وضعیت مناطق با اولویت اجرا میشوند، افزود: اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام واجرای پروژههائی است که در مناطق بحرانی واقع شده اند. آرتیمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰درصد اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده است، تاکید کرد: تکمیل تعدادی از پروژههای سال گذشته نیز امسال در دست اجرا داریم. وی اجرای عملیات بیولوژیکی و تغذیه منابع آبی و کنترل میزان رسوب و فرسایش در حوزههای آبخیز را از دیگر شاخصهایی عنوان کرد که در انتخاب حوزهها مورد توجه قرار میگیرد. معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان به فواید اجرای پروژههای آبخیزداری اشاره کرد و اضافه کرد: به منظور کنترل سیل و بالا بردن میزان مشارکتهای مردمی ساکن در نواحی مورد انتظار و همچنین تقویت پوشش گیاهی مرتعی و جنگلی از دیگر شاخصهای درنظر گرفته شده انتخاب حوزه اجرای طرح های آبخیزداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه آموزش فرهنگ باید در سنین پایین انجام گیرد تا در جامعه نهادینه شود، گفت: برای آموزش فرهنگ مدیریت مصرف و صرفهجویی در انرژی نیز باید از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: با وجود اینکه حوزه عملکردی این شرکت تخصصی است اما در حوزه فرهنگی نیز اقدامات شاخصی انجام داده است.

وی افزود: کسب رتبههای برتر در ارزیابیهای مختلف از قبیل شهید رجایی، فرهنگی، بسیج، نماز و... نشاندهنده عملکرد مثبت شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در حوزه فرهنگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در حوزه فرهنگسازی و اطلاعرسانی تعامل خوب با رسانههای استان برای پیشبرد و تحقق اهداف به ویژه در زمینه مدیریت مصرف و کنترل پیک بار در تابستان امسال بسیار مؤثر بود که جای تقدیر از فعالان رسانهای استان را دارد.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و شفافسازی عملکرد شرکت با بیش از ۳۴ نشریه چاپی و ۱۰ خبرگزاری و سایت خبری گفت: همچنین استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استانی، تبلیغات محیطی و فضای مجازی نیز از راهکارهای مؤثر برای آگاهیبخشی و اطلاعرسانی به عموم مردم بوده است.

جمشیدی ادامه داد: از دیگر فعالیتهای فرهنگی این شرکت تشویق همکاران و خانوادههای آنان به امر کتابخوانی بوده که علاوه بر تهیه کتاب، به مناسبتهای مختلف مسابقات کتابخوانی نیز برگزار میشود. وی عنوان کرد: تقدیر از برگزیدگان حوزه ایمنی، همکاران پاسخگو به مردم، عفاف و حجاب و... که هر ماه در کمیتههای مختلف انجام میشود نیز گامی در راستای فرهنگسازی رعایت ایمنی، صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه آموزش فرهنگ باید در سنین پایین انجام گیرد تا در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: برای آموزش فرهنگ مدیریت مصرف و صرفهجویی در انرژی نیز باید از دوران کودکی به فرزندان خود آموزش دهیم.

فرهنگ پیش مقدمه تغییر در تمام حوزهها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در ادامه اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق از واحدهای اساسی و دستگاههای زیربنایی است و همه مجموعهها با آن ارتباط دارند و کوچکترین مشکل و وقفهای در عملکرد این دستگاهها تمام بخشها را تحت تأثیر قرار میدهد.

احمدرضا احسانی با اشاره حوزه تخصصی عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: این شرکت علاوه بر ارائه خدمات و فراهم کردن مقدمات فعالیت دیگر دستگاهها از افتخارات کشور است.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال هیچ قطعی برقی در استان نداشتیم که جای تقدیر از مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان را دارد، گفت: این شرکت در مسائل فرهنگی نیز پیشرو است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه کار در حوزه فرهنگ و هنر چندبخشی است، عنوان کرد: کار در این حوزه و ذیل اندیشه و افکار به تمام دستگاهها مربوط میشود.

وی ادامه داد: اگر توسعهای در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... بخواهد شکل بگیرد باید نگرشها دچار تغییر و تحول شود و تا زمانی که نوع نگاه تغییر نیابد نوع رفتار تغییر نمیکند.

احسانی با اشاره به اهمیت مدیرت مصرف و صرفهجویی انرژی تصریح کرد: باید روی افکار کار کرد تا این مهم فرهنگسازی شود چراکه در این صورت میتواند اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ پیش مقدمه تغییر در تمام حوزهها است، گفت: زمانی که یک دستگاه تخصصی در حوزه فرهنگی و اطلاعرسانی به صورت داوطلبانه ورود میکند، نشان دهنده عزم آن برای تولید محتوا و نتیجهگیری است که شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این زمینه به خوبی ورود کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ دیربازده است، ابراز داشت: هر اندازه در زمینه فرهنگ هزینه شود، سرمایهگذاری است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی هر گونه همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان همدان را دارد.