دکتر میرزازاده در میان پژوهشگران برتر دنیا

برای دومین سال متوالی؛ عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در میان پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفت براساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پراستناد دنیا در سال ۲۰۲۰ توسط مؤسسه Clarivate Analytics، دکتر محمدعلی میرزازاده عضو هیأت علمی دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان در رشته موضوعی مهندسی به همراه هفت پژوهشگر ایرانی دیگر در بین ۶۳۸۹ پژوهشگر پراستناد برتر دنیا قرار گرفت. موسسه کلاریویت آنالتیکز ( ISI ) هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا ( Highly Cited Researchers ) میپردازد. این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران میشود که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانستهاند بیشترین تعداد استنادها را دریافت کنند و پژوهشگران بر اساس فعالیتشان در ۲۱ رشته موضوعی انتخاب میشوند. برای قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران برتر، کلیه فعالیتهای علمی ۱۰ ساله اخیر در سطح بینالمللی ازجمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پر استناد، تعداد استناد به مقالات پر استناد مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مسائلی نظیر، رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خوداستنادی در حد قابلقبول و نیز مقالات بازپسگیری شده در انتخاب یک پژوهشگر از فهرست پژوهشگران برتر مؤثر میباشد.

 

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب رسانه ایلام

پیام تسلیت عمران خودآموز به اصحاب رسانه استان ایلام در پی درگذشت"پژمان مهدویفر" صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه نسل آخر و پایگاه تیتر آخر

اصحاب داغدار و غمدیده رسانه استان ایلام

باسلام

درگذشت زندهیاد"پژمان مهدویفر" از پیشکسوتان عرصه رسانه استان ایلام که اخلاق و منش حرفهایشان زبانزد خاص و عام بود، کوهی از اندوه بر سر ما آوار کرد. بیگمان عروج این جوان بااخلاق همواره در خاطر حزین اهالی فرهنگ و رسانه استان ایلام تا روزگاران خواهد ماند و یاد و نامشان با خوبی و نیکی عجین خواهد بود. مرگ "پژمان مهدوی فر" ترجمان تمامنمای بیرحمی و کُشندگی ویروس منحوس کرونا است که باید برای ما، نه تیتر آخر، بلکه تلنگری آغازین باشد تا ثابتقدمتر از پیش، با آگاهیبخشی و فرهنگسازی، به رسالت خطیر و تاریخی خود در قبال مردم استان و کشورمان عمل کنیم و سنگری که زندهیاد "مهدویفر" در آن جنگید و قربانی شد، خالی از رزمنده نماند. اینجانب با قلبی مالامال از غم و اندوه این مصیبت سهمگین را به محضر یکایک شما خوبان تسلیت میگویم و برای خانواده این عزیز از دست رفته صبر و شکیبایی آرزو میکنم.خداوند روح بلند"پژمان مهدویفر" را با اولیاء خودش محشور بفرماید. انشاءا...

عمران خودآموزمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام

رزمایش جهادی جهش تولید
در عرصه های کشاورزی و دامپروری

سروان پاسدار عبدالحسن طرفی علیوی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خوزستان از برگزاری رزمایش جهادی جهش تولید در عرصه های کشاورزی و دامپروری در سطح استان خوزستان خبر داد.

ایشان گفت : برگزاری رزمایش جهادی جهش تولید در عرصه های کشاورزی و دامپروری توسط بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان (با همکاری ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی خوزستان) با هدف ارائه خدمات مشورتی و آموزشی و ترویجی رایگان توسط متخصصین بسیجی در دو بخش زراعی و دامی در شهرستان بومی خود ،قلمرو: سراسر استان،تعداد شرکت کنندگان در سراسر استان: بیش از ۱۲۰۰ نفر مهندس بسیجی در عرصه زراعی و بیش از ۱۵۰ نفر دامپزشک و مهندس علوم دامی در عرصه دامی برگزار می شود. سروان طرفی افزود هدف از این رزمایش افزایش عملکرد در واحد سطح در عرصه زراعی و افزایش عملکرد در واحد راس در عرصه دامی از طریق علمی کردن کشاورزی در راستای جهش تولید در اکثر شهرستان های استان به طور همزمان به مناسبت شروع هفته مبارک بسیج آغاز گردید. این رزمایش از تاریخ ۲۹/۸/۹۹ آغاز گردید و در طول هفته بسیج در قالب رزمایش و بعد از هفته بسیج در طول سال بصورت طرح با گروهها و اکیپهای کوچکتر با آمایش سراسری و پوشش تقریبا همه روستاهای استان ادامه خواهد داشت.

آزادی ۸ زندانی از زندان لاهیجان
با کمک خیرین

با کمک خیرین، گروه جهادی و انجمن حمایت شهرستان لاهیجان ۸ زندانی آزاد شدند با کمک و مساعدت خیرین، گروههای جهادی و انجمن حمایت شهرستان لاهیجان زمینه آزادی ۸ زندانی از زندان لاهیجان فراهم و به آغوش گرم خانوادههایشان بازگشتند. به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گیلان، محمدی اصل مدیرکل زندانهای استان گیلان با بیان این خبر افزود: یکی از برنامه های مهم اداره کل زندانهای گیلان در جهت کاهش جمعیت کیفری و آزادی زندانیان از زندان ، جذب خیرین و فراهم نمودن زمینههای آزادی زندانیانی است که بعضاً به علت عدم تمکن مالی مناسب در زندان بسر میبرند و این امکان توسط خیرین نیکوکار برای آنان فراهم میشود تا فرصتی دوباره یافته و به آغوش گرم خانوادههایشان بازگردند . وی با بیان اینکه مددجویان بعد از آزادی به مرکز مراقبت بعد از خروج معرفی میشوند تا با مهارتهای علمی و عملی که در دوران تحمل کیفر زیر نظر اساتید فنی حرفهای، جهاد کشاورزی و ... در زندان کسب نمودند جهت اخذ وام به مراکز مجاز هدایت شده تا بتوانند حرفهی مورد نظر را راه اندازی نموده و کسب و کار معین برای امرار معاش خود و خانواده ایجاد نمایند. محمدی اصل ضمن خرسندی از تعامل بسیار خوب دستگاه قضایی با زندان افزود ، سعی ما بر این است تا بعد از آزادی تا حد توان از مددجو حمایت کنیم و این امر با حمایت دیگر نهادها موثر تر خواهد بود تا نرخ برگشت پذیری مجدد به زندان کاهش یابد مدیر کل زندانهای استان گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد که این سنت حسنه مانند همیشه در همه ایام با مشارکت وصف ناپذیرخیرین و گروههای جهادی ادامه تا مددجویان به آغوش گرم خانواده بازگردند.

تمدید غیر حضوری کارت هوشمند رانندگان
در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان از صدور یک هزار و ۳۲۸ کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری و مسافری این استان به صورت غیرحضوری از اسفندماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جادهای کالا و مسافر از اسفندماه سال گذشته به صورت غیر حضوری تمدید میشود. وی با بیان اینکه بیشترین کارت هوشمند غیرحضوری صادر شده این مدت با یک هزار و ۱۶۲ کارت به ناوگان حمل و نقل عمومی بار سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، افزود: با توجه به شرایط پیشآمده و حساسیت و اثرگذاری حوزه حمل و نقل، اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای و شاغلان این بخش همگام با سایر اقشار جامعه ملزم به رعایت دقیق پروتکلهای مورد تائید وزارت بهداشت هستند. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رانندگان ناوگان بار و مسافری استان میتوانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.SMARTCARD.RMTO.IR نسبت به تمدید اعتبار کارت هوشمند اقدام کنند. باقری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۲۲ نفر راننده و ۹ هزار و ۲۱۵ دستگاه ناوگان باری و مسافری در حوزه عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه میدهند.

بوشهر رتبه سوم نسخه نویسی الکترونیکی کشور را کسب کرد

تجارت استان بوشهر- مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک طرف قرارداد تامین اجتماعی این استان، در ثبت نسخه الکترونیک جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص دادند. به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، زهرا نویدی فرد به رسانهها اعلام کرد: اکنون ۱۸۱ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در بوشهر طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند که همه آنها در سیستم نسخه نویسی الکترونیک ثبت نام کردهاند.

شهردار رشت در دیدار با نمایندگان مجلس اعلام کرد؛

گیلان فرحی - نشست شهردار رشت، رئیس شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران شهرداری با نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری رشت، نشست سید محمد احمدی شهردار، احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهرداری رشت با نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد. شهردار رشت در این جلسه ضمن تشکر از حسن اعتماد اعضای شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنوع و حجم فعالیتهای شهرداری وسیع است اظهار کرد: تعامل و تفکر جمعی، مهمترین اصل در پیشرفت مدیریت شهری است. سیدمحمد احمدی حضور و تعامل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت برای توسعه و پیشرفت رشت دانست و افزود: فصل جدیدی از همکاری های مشترک مدیریت شهری و پارلمان شهری آغاز می شود. وی مهمترین اولویت کنونی مدیریت شهری را ساماندهی پسماند و زباله عنوان کرد و افزود: شهرداری رشت به تنهایی نمی تواند این موضوع را مدیریت کند و نیازمند مشارکت و هم افزایی دستگاه های متولی هستیم. احمدی با اشاره به اینکه منابع شهرداری به تنهایی برای مدیریت پسماند و دفنگاه سراوان کافی نیست بیان کرد: نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی برای کنترل و مدیریت بیشتر و بهتر هستیم. وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۱۰۰ الی ۱۲۰۰ تن زباله در سراوان دفن می شود عنوان داشت: زباله های دفن شده در این منطقه تنها متعلق به شهر رشت نیست و زباله های پنج شهرستان در سراوان دفن می شود. شهردار رشت در ادامه خواستار مساعدت ویژه نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار لازم به جهت احداث زباله سوز شد. احمدی همچنین با اشاره به برنامه های شهرداری برای تصفیه خانه شیرابه سراوان اظهار کرد: تکمیل تصفیه خانه و احداث حوضچه آرامش دردستور کار قرار دارد. وی در بخش دیگری از سخنانش، ساخت و سازغیر مجاز در زمین های نسقی را یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر رشت عنوان کرد و ضمن تشکر از همکاری و تعامل دستگاه قضا بیان کرد: شیوهنامه مدیریت زمین های نسقی نیازمند بازنگری مجدد است. احمدی با بیان اینکه شهرداری رشت در مواقع بحران تنهاست و بسیاری از مسئولیت ها را به تنهایی به دوش می کشد، به آغازفصل سرما اشاره کرد و گفت: بسیاری از ماشین آلات شهرداری، فرسوده و نیازمند تعمیر هستند و خواستار مساعدت ویژه نمایندگان مجلس برای تعمیر و خرید ماشین آلات جدید هستیم. وی بر ضرورت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و یادآور شد: اداره شهر با جمعیت هشتصد هزار نفری و ۱۶ نقطه حاشیه، کار آسانی نیست و نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه های اجرایی هستیم. احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت را به فال نیک گرفت و از آمادگی شورای اسلامی برای همکاری بیشتر با نمایندگان جهت تامین رفاه و پاسخگویی به مطالبات مردم خبر داد. وی با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری اظهارداشت: این پروژه تنها مربوط به شهر رشت نیست و متعلق به کل مردم استان گیلان است. رییس شورای شهر رشت به معضل ساخت و سازغیرمجاز در زمین های نسقی اشاره کرد و افزود: باید این گونه اقدامات، مدیریت و کنترل شود و توجه داشت که یک زلزله کوچک می تواند اثرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به سهم ناچیز این شهرستان در اعتبارات پروژه های بازآفرینی گفت: باید اعتبارات بیشتری توسط سازمان بازآفرینی برای پروژه های این سازمان تخصیص یابد. وی پسماند و آلودگی رودخانه های رشت را از مهمترین اولویت ها عنوان کرد و با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته از حمل و نقل ریلی استفاده می کنند و این موضوع می تواند گره ترافیکی شهر رشت را باز کند. سردار سیدعلی آقازاده دیگر نماینده مردم رشت در مجلس نیز به تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با مدیریت شهری تاکید کرد. وی با تصریح اینکه نباید عجولانه تصمیم گرفت گفت: تصمیمات عجولانه و بدون برنامه هزینه های غیر متعارفی را به دوش آیندگان قرار خواهد داد. نماینده مردم رشت در مجلس بر ضرورت تدوین طرح جامع پسماند تاکید کرد و عنوان داشت: باید از به روزترین روش ها برای مدیریت پسماند شهری استفاده شود. آقازاده به سایر ظرفیت های شهر رشت نظیر تالاب عینک برای توسعه و رونق اقتصادی شهر اشاره کرد و بیان داشت: باید از چنین ظرفیت های خدادادی حداکثر بهره را در توسعه شهری ببریم. محمد رضا احمدی سنگری یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه بر ضرورت وحدت و تعامل بیشتر بهمنظور پیگیری مطالبات مردمی و جلب رضایت شهروندان تاکید کرد. همچنین در این جلسه متین عاشوری معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری و محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری رشت، گزارشی از روند اجرای پروژه های در دست اقدام سازمان مربوطه را ارائه دادند.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان از احداث اتاق مادر و کودک در فضاهای شهری منطقه سه خبر داد.

محمدرضا فیضیمنش در آئین کلنگزنی اتاق مادر و کودک بوستان شهروند اظهار کرد:ایجاد اتاق مادر و كودك در فضاهای عمومی شهرها یكی از نیازهای ضروری برای حضور همزمان مادر و كودك در اجتماع به شمار میرود. وی گفت: در حال حاضر فضاهای شهری برای حضور گروههای مختلف جامعه از جمله بانوان و كودكان با كمبودها و نواقصی مواجه بوده و نبود مكانهای مناسب برای مواردی چون تغذيه نوزادان و رسیدگی به امور آنان و به طور كلی فضاهای عمومی مورد مراجعه مادران از جمله این موارد است. مدیر شهرداری منطقه سه شهرداری همدان ادامه داد: بر اساس گزارشهای مردمی در بسیاری از موارد در مكانهای عمومی از جمله بوستانها با مادرانی روبرو میشویم كه با حالت نگراني در حال رسیدگی به كودكان خود هستند كه باید حقوق اولیه این افراد از سوی مدیریت شهری دیده شود. وی اذعان کرد: در برخی كشورها، فضاهای امنی برای مادران طراحی و اجرا شده كه موجبات آسایش روانی مادران و رسیدگی به نوزادان خود را فراهم می كند و به آنان فرصت حضور در فضاهای شهری را با خیال آسوده می دهد.فیضی منش اضافه کرد: مادران وقتی بدانند بیرون از خانه فضایی هست كه میتوانند با آرامش به فرزندان خود رسیدگی كنند، بر سبك زندگی، نگاه به خود و تجربه مادرشدن آنها تاثیرگذار است. وی ادامه داد: در همین راستا راهاندازی اتاقهای مادر و كودك در پارکهای منطقه سه در دستور کار قرار گرفته و اولین اتاق مادر کودک در بوستان شهروند احداث میشود. وی تاکید کرد: شناسایی فضاهای عمومی روباز و سرپوشیده شاخص كه حضور مادران و كودكان زیر سه سال در آن مكانها بیشتر است را در دستور كار قرار دادیم و تمهیدات احداث اتاق مادر و كودك انجام پذیرفته است. مدیر منطقه سه شهرداری همدان یادآوری کرد : در این اتاقها ارائه دو نوع خدمت شیردهی و تعویض پوشک برای مادران دارای كودك زیر سه سال وجود دارد كه ورودی اتاقها رایگان خواهد بود. فیضی منش در خاتمه گفت: امیدواریم با این اقدام آرامش در محيط شهري براي مادران جوان را بیشتر كرده و همدان را یك گام دیگر به شهر دوستدار كودك نزدیك کنیم.

بهمنظور صرفهجویی در مصرف آب و استفادۀ مجدد از پسابهای شهری و همچنین پیشگیری از سرریز پسابهای شهری که آلودگیهای زیستمحیطی و رودخانۀ زایندهرود را در پی داشت، پروژۀ احداث شبکۀ جمعآوری و انتقال پساب شهرستان زرینشهر پس از اتمام عملیات احداث و آمادهسازی، مورد بهرهبرداری قرار گرفت. علیرضا استکی، مدیر اجرای پروژههای انرژی و سیالات، ضمن اعلام این خبر تأکید کرد: با توجه بـــه مشکلات خشــکسالی و کــمآبـــی رودخــــانۀ زاینـــدهرود و همچنیـــن در راستــای تعــــهد به مسئولیتهای اجتماعی شرکت فولاد مبارکه، انجام مطالعات مربوط به تعیین منابع پایدار آب و برطرف کردن مشکلات آب شرکت به لحاظ کمّی و کیفی در دستور کار ناحیۀ انرژی و سیالات و این واحد قرار گرفت. به همین منظور قراردادی میان فولاد مبارکه و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با موضوع خرید پسابهای شهرستانهای مبارکه و لنجان منعقد گردید و طبق آن، در طی حدود سی سال حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب پساب به فولاد مبارکه تحویل می گردد. این اقدام علاوه بر تأمین بخشی از آب موردنیاز فولاد مبارکه، کمک شایانی به رفع آلودگیهای محیط زیستی شهرهای اطراف خواهد کرد. وی اذعان کرد: جمعآوری، تصفیه و بازچرخانی پسابهای شهری و استفاده از آنها در چرخۀ صنعت، کمک شایانی به بهینهسازی محیطزیست و تأمین آب موردنیاز شرکت فولاد مبارکه و درنهایت کاهش برداشت آب خام از رودخانه خواهد کرد.

همچنین وی در خصوص مشخصات فنی این پمپاژخانه گفت: این پروژه در مساحتی حدود ۱۵۰۰ مترمربع و با هزینهای بالغبر ۲۵۰ میلیارد ریال احداث گردیده است. در ساخت این ایستگاه پمپاژ از حداکثر توان شرکتهای داخلی بهعنوان سازندگان تجهیزات از جمله پمپ، کابل، تابلو برق، جرثقیل و ... استفاده شده است. استکی در خاتمه خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر تمامی مراحل پیش راهاندازی و تستهای مربوط به خط را طی کرده و در حال بهرهبرداری و انتقال پسابهای این شهر به فولاد مبارکه است؛ ضمن اینکه با راهاندازی این پروژه امکان ارسال کامل پسابهای شهرستانهای مبارکه و لنجان نیز میسر شده است.

شهردار اصفهان مطرح کرد:
 

شهردار اصفهان گفت: به مناسبت روز نکوداشت اصفهان برنامه های هنری، فراخوان های دریافت آثار و رونمایی از ۱۵۰ محصول فرهنگی، اجتماعی، شهروندی و گردشگری در دستور کار است. قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی "سلام اصفهان " ضمن تبریک اول آذر روز نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: اصفهان تنها زادگاه و محل زندگی شهروندان نیست بلکه در طول تاریخ، این شهر الهام بخش زندگی بسیاری از مردم و شهرنشینان بوده و از دل این شهر مکاتب هنری، فکری، فلسفی و ... سرچشمه گرفته که به نام مکتب اصفهان شناخته می شود. وی با بیان اینکه اصفهان شهری است که دوستش داریم و همگی برای توسعه و ارتقای این شهر تلاش می کنیم، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تعریفی برای برنامه های عرصه محور روز نکوداشت اصفهان صورت نگرفته اما برنامه های هنری، فراخوان های دریافت آثار و رونمایی از ۱۵۰ محصول فرهنگی، اجتماعی، شهروندی و گردشگری توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در دستور کار برگزاری به مناسبت این روز است که از این محصولات در موزه هنرهای معاصر نیز رونمایی شد. شهردار اصفهان با آرزوی سلامتی، شادابی و امید روزهای خوب برای شهروندان افزود: این روزهای سخت نیازمند همدلی و همراهی همه مردم است، این هفته با آغاز محدودیت های مختلف همراه است و امیدوارم همه با هم در کنار یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم که میزان شیوع کرونا کاهش یافته و کادر درمان و مدافعین سلامت در شرایط بهتری برای کنترل این بیماری قرار بگیرند.

مدیرعامل شركت نفت و گاز كارون خبر داد:
 

اهواز : فرج-مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون از بررسی فنی، شناسائی، تعمیر و نصب دو دستگاه تلمبه پیشفشار در سیستم تزریق پساب واحد نمكزدایی شماره-۱ اهواز خبر داد.

مهندس غلامرضا مفیدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای بهبود شرایط کارکرد تلمبههای تزریق پساب، بررسی فنی استفاده از تلمبه پیشفشار در دستور كار کارشناسان این شرکت قرار گرفت که با شناسائی و تعمیرات اساسی دو دستگاه پمپ مستعمل، ساخت تابلوی کنترل، کابل اندازی و احداث فونداسیون، این دو پمپ نصب، راه اندازی و در مدار عملیاتی
قرار گرفتند که این فعالیت علاوه بر افزایش پایداری سیستم و بهبود میزان تزریق پساب
به چاههای دفعی، صرفه جوئی اقتصادی و نیز ارتقای عملکرد محیط زیستی شرکت را در پی داشته است.

مدیرعامل شركت بهره برداری نفت و گاز كارون ضمن تقدیر از کاركنان تلاشگر مدیریت های عملیات، امور فنی و اداره ترابری شرکت
در اجرای ایمن این پروژه اصلاحی، یادآور شد: بهبود شرایط کاری و کاهش آمار خرابی پمپ ها، افزایش حدود ۱۰ درصدی میزان پساب تزریقی، تقلیل میزان هدایت
پساب به حوضچه های تبخیر و آثار مثبت آن از منظر محیط زیستی از دیگر مزایای انجام این اصلاحیه می باشد.