مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: داروهای متعددی در خیابان ناصرخسرو به نام داروی کرونا به قیمت دهها میلیون تومان فروخته میشود که معلوم نیست از کجا میآیند و نیز مشخص نیست داروی گیاهی تولید شده در کرمانشاه چطور بدون تایید کمیته درمان کرونا وارد بازار شده است. مینو محرز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: هیچ داروی جدیدی برای کرونا در دنیا تولید نشده است. در مورد دارو نگرانی که وجود دارد این است که برخی افرادی که با رسانه ها مصاحبه می کنند، اسم برخی داروها را بیان و اعلام می کنند که بیماران فلان دارو را مصرف کنند، این مساله باعث شده دوباره ناصرخسرو و بازار سیاه دارو شلوغ شده و دارویی که سه تای آن مثلا سه میلیون تومان بوده اکنون به قیمت ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان در ناصرخسرو فروخته می شود.وی گفت: هنوز هیج دارو و درمان اختصاصی برای کووید۱۹ وجود ندارد. حتی رمدسیویر هم به عنوان داروی اثربخش بر کووید۱۹ تایید نشده است. یکی از داروهایی که به قیمت گزاف و بی حساب و کتاب در ناصرخسرو فروخته می شود، رمدسیویر است، این دارو در ایران هم تولید می شود و در صورت نیاز بیماران در بیمارستان با امضای متخصص عفونی برای بیمار تامین می شود.عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: داروی رمدسیویری که اکنون در بازار سیاه است، اگر از تولیدات کارخانه های داخلی است باید معلوم شود که از کجا به بازار سیاه می آید و اگر هم از کشورهای دیگر است که واقعا فاجعه است و معلوم نیست از کجا می آورند. رمدسیویر ایرانی که اکنون در ایران در دو کارخانه تولید می شوند، کیفیت خوبی هم دارند طبق مقررات باید فقط در بیمارستان توزیع شوند، بنابراین باید معلوم شود، داروی رمدسیویری که اکنون در ناصرخسرو هست از کجا می آید.وی گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باید بر توزیع این دارو و داروهای دیگری که در بازار آزاد توزیع می شوند، بیشتر نظارت کند.محرز افزود: نکته دیگر درباره داروی گیاهی که می گویند در کرمانشاه ساخته اند و گفته اند کووید۱۹ را در درمان می کند. معلوم نیست این دارو چیست و از کجا تاییدیه گرفته، در حالی که هنوز در کمیته کشوری درمان ستاد ملی کرونا اصلا مطرح نشده، چطور ممکن است، سازمان غذا و دارو به دارویی که هنوز در کمیته علمی کرونا تایید نشده، مجوز بدهد، این کارها مردم را سردرگم می کند و مردم میلیونها تومان برای دارویی پول می دهند که اصلا معلوم نیست، چیست و هنوز تایید نشده است.

 

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جریمه تردد در ساعات ممنوعه شبانه در پایتخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.به گزارش مهر، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن که از شبکه تهران پخش شد، اظهار کرد: محدودیتهایی کرونایی که جنبه ترافیکی داشت و برای ممنوعیت تردد بود از روز شنبه اول آذر ماه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح ابلاغ و اعمال شد که برای وسائط نقلیه مختلف در سطح شهرها بود.وی گفت: در شب اول چون نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی داشت با پیامهای هشداری و آموزشی کسانی که قصد تردد داشتند را هوشیار کردیم و در شب یکشنبه رسماً از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح افرادی که در این ساعت و اعلام محدودیت در سطح شهر تردد داشتند به وسیله دوربینها جریمه شدند. سردار حمیدی افزود: این جریمهها توسط دوربینها اعمال گردید و این دوربینها در هر ۲۴ ساعت یک بار این جریمه را در صورت تردد خودروها اعمال مینمایند که مبلغ جریمه در هر بار ۲۰۰ هزار تومان است. وی گفت: با مقایسهای که در این چند شب صورت گرفت ، صبحها ۲۰ درصد کاهش ترافیک داشتیم و عصرها ۳۸ درصد کاهش تردد را شاهد بودیم و تردد مشخص ۹ شب تا ۴ صبح در برخی مقاطع ۸۰ درصد کاهش ترافیک را رقم زد. سردار حمیدی در خصوص دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودروها نیز گفت: همکاران بنده در سطح معابر حضور دارند و اینگونه موارد را نیز کنترل و در صورت رؤیت حتماً برخورد خواهند کرد.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: ضارب سرپرست آموزش و پرورش قرچک که به وی تیراندازی کرده بود، توسط عوامل انتظامی و امنیتی شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،بهمن خطیبی گفت: پیش از ظهر دوشنبه فردی با ورود به آموزش و پرورش قرچک، سرپرست این اداره را با اسلحه مورد اصابت گلوله قرار داد و از محل حادثه متواری شد.وی اظهار کرد: عوامل انتظامی و امنیتی بلافاصله به محل حادثه مراجعه کرده و با بررسی مستندات، ضارب را شناسایی کردند و وی را مورد تعقیب قرار دادند.رئیس شوری تأمین شهرستان قرچک با اشاره به اینکه حال عمومی سرپرست آموزش و پرورش مساعد اعلام شده، تأکید کرد: با هرگونه ناامنی و تعرض به مال و جان مردم برخورد قاطع میشود و اجازه نمیدهیم که فرد یا افرادی نسبت به ایجاد ناامنی در شهرستان اقدام کنند.پیش از ظهردوشنبه «روحالله زنجیرانی فراهانی» توسط فردی در محل کارش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله از محل متواری شد.شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ۳۰ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پرورش این شهرستان مشغول به کار میباشند.

پیکر زندهیاد چنگیز جلیلوند هنرمند پیشکسوت دوبله که روز یکشنبه بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.شهراد بانکی دوبلور و مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم درباره تشییع پیکر زنده یاد چنگیز جلیلوند بیان کرد: هماهنگی با خانه سینما برای خاکسپاری زندهیاد جلیلوند در قطعه هنرمندان انجام شده است و ایشان در این قطعه به خاک سپرده خواهد شد.وی درباره زمان تشییع جلیلوند نیز بیان کرد: دختر زندهیاد جلیلوند خارج از ایران است و منتظریم تا به ایران بازگردد و آن وقت درباره زمان خاکسپاری زنده یاد جلیلوند تصمیمگیری خواهد شد.این گوینده اضافه کرد: درباره نحوه برگزاری مراسم تشییع پیکر زندهیاد جلیلوند نیز باید دید پروتکلها به چه صورت خواهد بود چون خاکسپاری در بهشت زهرا نیز با محدودیتهایی انجام میشود.مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بخش دیگر درباره رعایت ملاحظات بهداشتی در استودیوهای دوبله صداوسیما و احتمال در معرض ابتلاء بودن سایر هنرمندان این حوزه بیان کرد: از زمان شیوع کرونا مراقبتها بهصورت کامل انجام میشود. میکروفنها ضدعفونی و میزها روکش میشود.