سپاه در قله خدمت و دفاع از آرمانهای انقلاب

در سومین روز از هفته بسیج ، سعید استاد فرج به همراه معاونین و مدیران شهرداری با فرمانده و جانشین سپاه ناحیه حضرت روحالله (ره) دیدار و گفت و گو کرد .

علی کیوانی - باقرشهر؛ در این دیدار که سعید استادفرج به همراه امیر محبی معاونت فرهنگی اجتماعی , محمود نوروزی معاونت اداری مالی ، رضا بهادر معاونت معاونت فنی عمرانی و شهرسازی، سهیل سلطانی مدیر امور مالی و جواد مغروری مدیر روابط عمومی حضور داشتند ، شهردار باقرشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ، هفته بسیج را یادگار ارزشمند امام راحل و بازوی پر توان مقام معظم رهبری توصیف کرد. وی ضمن تبریک هفته بسیج ، افزود : بسیار خرسندیم که مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری باقرشهر بسیجی هستند و خدمت به شهروندان و پاسداری از دست آورد های نظام را وظیفه اصلی خود می دانند. استاد فرج کسب عنوان شهرداری برتر در بین ۴۲ شهرداری استان تهران را ثمره تفکر بسیجی در شهرداری دانست و افزود: برنامه ریزی و اجرای برنامه ها و ایجاد پروژه های عمرانی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی ، امید به زندگی و اعتماد به انقلاب طراحی و اجرا می شود کاشفی در ادامه انتخاب شهرداری باقرشهر به عنوان شهرداری برتر از سوی استانداری تهران را به مجموعه شهرداری بویژه سعید استادفرج تبریک گفت و تصریح کرد: اقدامات و خدمات شهرداری در ارائه خدمت به شهروندان قابل تقدیر و قدردانی است.

 

٣٢ اکیپ ثابت و سیار راهداری در جادههای ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از استقرار ۳۲ اکیپ ثابت و سیار راهداری در جادههای این استان خبر داد. نورالله دلخواهاظهار کرد: با توجه به شروع بارش باران، ۳۲ اکیپ ثابت و سیار راهداری در جادههای استان ایلام برای خدمات رسانی به مردم استان مستقر شده است. وی افزود: تیم های راهداری با بیش از ۲۲۶ دستگاه و ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در پایگاه های راهداری استان مستقر شده اند. دلخواه با اشاره به اینکه استقرار واحدهای راهداری مقدمه اجرای طرح زمستانه را فراهم میکند، گفت: با توجه به بارندگی های پاییزی، نیروهای راهداری در تمام محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه های سخت گذر و کوهستانی استان حضور دارند تا در صورت ریزش یا رانش در کمترین زمان مسیر ار برای تردد مهیا کنند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از کاهش تردد در جاده های استان ایلام بعد از اجرای محدودیت های کرونایی خبر داد و گفت: علاوه بر این تمهیدات لازم برای پایانه های مسافری استان برای پیشگیری از کرونا اندیشیده شده است. وی خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از حرکت و الزام کارکنان شرکت های مسافری، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک از جمله موارد مورد تأکید این اداره کل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که مورد توجه فعالان این بخش قرار گرفته است.

فروش کتاب در طرح پاییزه کتاب خوزستان

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از فروش ۷ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال کتاب در طرح پاییزه کتاب خوزستان خبر داد.

مرتضی جمشیدی با اعلام این خبر گفت: طرح پاییزه کتاب همزمان در سراسر کشور در هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه با شعار دانایی،مانایی برگزار شد.

وی افزود: در این طرح ۲۰ کتابفروشی از استان خوزستان شرکت کردند که ۱۴ تا در اهواز و ۶ کتابفروشی مربوط به شهرستان بودند.

جمشیدی با اشاره به فروش این دوره طرح پاییزه کتاب در استان اضافه کرد: در مجموع مبلغ ۷ میلیارد و ۴۲۴ میلیون و چهارصد و نوزده هزار و ۴۹۷ ریال کتاب به تعداد ۲۰ هزار و ۵۵۴ جلد در این دوره به فروش رسیده است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده، استان خوزستان جزء ده استان برتر کشور در این طرح قرار گرفت که از نظر تعداد کتاب،رتبه ۷ و از نظر میزان فروش رتبه ۹ را در کشور کسب کرد.

 

آغاز سومین مرحله رزمایش كمكمومنانه
در پتروشیمی ایلام

مهندس حسن نعیم گفت: سومین مرحله رزمایش کمکمومنانه شرکت پتروشیمی ایلام با توزیع بستههای معیشتی به ارزش بیش از ۳۶۰ میلیون ریال در بین نیازمندان منطقه آغاز شد.

مهندس حسن نعیم گفت: سومین مرحله رزمایش کمکمومنانه شرکت پتروشیمی ایلام با توزیع بستههای معیشتی به ارزش بیش از ۳۶۰ میلیون ریال در بین نیازمندان منطقه آغاز شد.

وی افزود: این مرحله از رزمایش که در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و مسئولیتهای اجتماعی شرکت و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج، صندوق نیکوکاران صنعت پتروشیمی و واحد مسئولیتهای اجتماعی شرکت پتروشیمی ایلام برگزار شد.

حسن نعیم فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید کاظمی با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج و تقدیر از همکاران خیر و نیکوکار شاغل در شرکت پتروشیمی ایلام گفت:این مرحله از رزمایش کمکمومنانه به اقشار آسیبدیده از ویروس کرونا و نیازمندان منطقه اختصاص یافت.

وی افزود: در مراحل اول و دوم این رزمایش بستههای معیشتی ، بهداشتی و بستههای لوازمالتحریر در اختیار نیازمندان استان قرار گرفت.

مهندس نعیم با بیان اینکه فرهنگ احسان و نیکوکاری در صنعت پتروشیمی ایلام نهادینه شده است گفت:این بستههای معیشتی با رعایت شان و منزلت نیازمندان و با رعایت پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتی در بین نیازمندان چوار، ایلام و روستاهای اطراف توزیع شده است.

ثبت نام دوره فراگیر کارشناسی ارشد
دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: ثبت نام بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از پنجم آذرماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۲ آذرماه ادامه خواهد داشت.

دکتر محمدرضا زمانی در گفت و گویی افزود: در حال حاضر هماهنگی های لازم با سازمان سنجش آموزش،کشور انجام شده و متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند. وی زمان برگزاری آزمون این دوره را ۱۷ بهمن ماه اعلام و تاکید کرد: طبیعتاً با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، این تاریخ ممکن است تغییر کند. رئیس دانشگاه پیام نور اظهار کرد: داوطلبان پذیرفته شده در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور، از ترم دوم وارد دانشگاه می شوند و دروس دوره دانش پذیری آنها که در آزمون فراگیر مورد سنجش قرار می گیرد، به عنوان ترم اول محسوب می شود.

وی با عنوان اینکه این دانشجویان از کلیه تسهیلات و مزایای دانشگاه مانند دیگر دانشجویان برخوردار خواهند بود، تصریح کرد: مدرک دوره های فراگیر کارشناسی ارشد، طول دوره تحصیل، تعداد واحدها و همچنین میزان برخورداری دانشجویان از تسهیلات وام، کالا کارت و دیگر خدمات دانشگاه هیچ تفاوتی با دیگر دانشجویان نخواهد داشت و به صورت یکسان است.

عدم ارائه خدمات حضوری در برق اهواز

اهواز: فرج-مدیرعامل برق اهواز: از ابتدای آذرماه سال جاری اپلیکیشن "برق من" راه اندازی و به منظورارتقای خدمات و رفاه بیشتر، در اختیارمشترکین محترم قرار دارد و هیچگونه خدمات حضوری انجام نمی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری برای سهولت بهره مندی از خدمات غیرحضوری، اپلیکیشن "برق من" راه اندازی و آماده دریافت کلیه درخواست های مشترکین محترم بوده و هیچگونه خدمات حضوری در این شرکت انجام نمی شود. حسن کریمی افزود: این اپلیکیشن با برخورداری از قابلیتهای مختلف خود، نیاز مراجعه حضوری را مرتفع می سازد و علاوه بر کمک به تحقق دولت الکترونیک در شرایط فعلی که خطر انتقال ویروس کرونا نیز وجود دارد به حفظ سلامتی شهروندان محترم کمک می نماید. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطر نشان کرد: با استفاده از اپلیکیشن" برق من"اطلاع از وضعیت صورتحساب، خدمات مشترکین، برق امید، خاموشیها و کلیه خدمات مورد نیازمشترکین محترم در اختیار آنها قرار می گیرد.

به صورت مجازی برگزار شد

نشست مجازی مجمع عمومی فوقالعاده اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر با حضور روسای دانشگاه¬ها و اعضای اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و رئیس دورهای اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر از حضور روسای دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و پارکهای علم و فناوری عضو اتحادیه دانشگاههای حاشیه دریای خزر، دبیر اجرائی این اتحادیه، پروفسور پمینوف، رایزن علمی ایران درکشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین، و بهطور ویژه از قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در امور بینالملل تشکر کرد.

دکتر رضی در ادامه گفت: شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته باعث شده تا همه فعالیتها و ارتباطات شکل جدیدی به خودش بگیرد. نشست امروز هم تحت تاثیر همین شرایط به صورت مجازی برگزار میشود تا مروری داشته باشیم بر فعالیتهای اعضا، ایجاد هماهنگی بیشتر و ترسیم نقشه راهی متناسب با شرایط و وضعیت فعلی. آنچه مهم است این است که اعضای این اتحادیه، از اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون، فعالیتهای خودشان را به طور جدی ادامه دادند و استراتژیهای جدیدی برای نقش آفرینی در پیش گرفتند. پیگیری مصوبات اجلاس بیست و دوم اتحادیه، شکلگیری کمیتههای سهگانه پژوهشی، آموزشی و دانشجویی، برگزاری و بینارهای متعدد علمی و فعالیتهای مشترک دو جانبه بین اعضای اتحادیه، تنها بخشی از فعالیتهای اعضای اتحادیه است. در اینجا لازم میدانم تشکر کنم از روسای دانشگاههای دولتی آستراخان، قزوین و ساری برای تشکیل این کمیتهها و تهیه اساسنامه و نقشه راه آنها. درباره اساسنامه این کمیتهها، در مجمع عمومی بعدی اتحادیه بحث خواهیم کرد تا پس از تایید اعضای محترم به تصویب برسد. فعالیتهای قابل قبول این کمیتهها در سال اول تنها به تهیه اساسنامه و نقشه راه ختم نشده است. شکلگیری زیرکمیتههای تخصصی پژوهشی، تعیین اولویتهای پژوهشی اتحادیه، مشارکت قابل ملاحظه در فراخوان اخیر مشترک ایران- روسیه و همچنین آغاز مسابقه دانشجویی در ۳ زمینه عکس، فیلم و مقاله نویسی از اقدامات عملی این کمیتهها است.

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه گفت: پارکهای علم و فناوری عضو اتحادیه نیز در سال گذشته فعالیتهای جدیدی را آغاز کردند و مقدمات لازم را برای تشکیل دفاتر انتقال تکنولوژی و شبکه نوآوری دریای خزر پایهگذاری کردند. دانشگاههای علوم پزشکی عضو اتحادیه نیز فعالیتهای دو و چند جانبهای داشتند. امروز این اتحادیه علاوه بر ایفای نقش در زمینههای علمی، سطح فعالیت خود را به ایجاد ارتباط بین کشورهای منطقه و حل و فصل مسائل زیست محیطی، اقتصادی و ژئوپلیتیک ارتقا داده است. مشارکت در تدوین برنامه توسعه اقتصادی و تجاری کشورهای حاشیه دریای خزر، مشارکت در تدوین سند همکاریهای علمی کشورهای حاشیه دریای خزر ( اجلاس ترکمنستان) وکمک به گسترش فعالیت های اقتصادی حوزه خزر از طریق اتحادیه اقتصادی اورآسیا که ۳ کشور ایران، روسیه و قزاقستان عضو آن هستند، تنها بخشی از نقش آفرینی این اتحادیه در موضوعات منطقهای است.

در این نشست مجازی دکتر حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ضمن آرزوی موفقیت برای روسای دانشگاه¬ها و اعضای اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر از تلاش ها و زحمات رئیس دانشگاه گیلان و دیگر دانشگاه هایی که برای برپایی این نشست اقدام کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

دکتر سالارآملی در ادامه ابراز امیدواری کرد این نشست به اهداف عالیه خود در گسترش دانش در میان اعضا و انتقال تجربیات علمی و فناوری فی مابین دست یابد.

وی در ادامه گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران از برنامه ها و تلاش های اتحادیه دانشگاه¬های دولتی حاشیه دریای خزر حمایت نموده، آنرا موفق می¬داند و اگرچه انتظار تحرک و پیشرفت و جدیت بیشتری را نیز دارد. برگزاری این نشست در اوج بیماری کووید-۱۹ گویای عزم و اراده مسئولان علمی و دانشگاه¬های کشورهای عضو است که هیچگونه خللی را در راستای توسعه علم و فناوری و تبادل دانش نمی ¬پذیرند. ما همگی اعتقاد داریم که زندگی بهتر مردم، مبارزه با افراط گری، مبارزه با فقر و بسترسازی توسعه پایدار کشورها تنها بر پایه توسعه علم و دانش امکانپذیر است. قائم مقام وزیر علوم در ادامه گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۵ سال اخیر بیشترین رشد علمی دنیا براساس ایندکس های SIS و Scopus را داشته¬ایم و در بخش فناوری به عنوان یک مثال می¬دانید که در طول چندماه اخیر توانستیم ماهواره ساخته شده خود را توسط ماهواره ¬بر ایرانی بر روی مدار زمین قرار دهیم.

سیاست¬های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عمدتاً بر پایه ۳ اصل کلی پایه¬ ریزی شده است. نخست؛ آوردن علم و دانش دانشگاهی برای رفع نیازهای جامعه؛ دوم: توسعه دوره¬ های فنی- حرفه¬ای و سوم بین¬ المللی سازی آموزش عالی کشور است. اتحادیه دانشگاه¬های دولتی حاشیه دریای خزر می¬تواند در راستای توسعه صلح و برادری و رفع فقر در جامعه و حفظ محیط زیست کمک شایانی به ملت¬های اطراف دریای خزر بکند. مجله محیط زیست کاسپین یک نمونه از توجه جدی نخبگان دانشگاهی برای تبادل تجربیات در این زمینه و وجود چندین پروژه تحقیقاتی نیز از اراده ما برای رفع معضلات منطقه می گوید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: تا پایان امسال ۳۱ طرح آموزشی با ۲۱۶ کلاس درس به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان در سطح این استان به بهرهبرداری میرسد .

عسگرعلی جوانبخت افزود: از این تعداد ۱۷ طرح روستایی و ۱۴ طرح شهری است که ۵۳ میلیارد تومان اعتبار به همت خیرین و ۶۴ میلیارد تومان نیز سهم دولتی برای اجرای این طرحها است که هزینه خواهد شد. وی با اشاره به کاهش عمر مفید ساختمانهای آموزشی در استان اظهار داشت:مطابق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تعمیرات اساسی مدارس بر عهده اداره کل نوسازی مدارس و تعمیرات جزئی بر عهده آموزش و پرورش است . جوانبخت هزینه ساخت هر کلاس درس را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هماکنون ۱۹۰کلاس درس در استان قزوین نیاز به تخریب و بازسازی دارد که برای تکمیل این پروژهها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسوول ادامه داد: امسال ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ، تجهیز و نوسازی مدارس اختصاص یافته است که از این میزان ۱۶ درصد برای تعمیر مدارس در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مدرسه نیمهتمام در استان نداریم و تنها سه استخر ورزشی در شهرهای قزوین، الوند و آوج نیمه کار باقی مانده که نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دارد. جوانبخت با اشاره به اینکه ۲۳ درصد مدارس استان نیازمند استانداردسازی و مقاومسازی هستند، تصریح کرد: بیشتر این مدارس در شهرستانهای بویین زهرا، البرز و ناحیه یک قزوین قرار دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح آجر به اجر در استان افزود: این طرح با هدف توسعه فضاهای آموزشی و جلب هرچه بیشتر مشارکتهای مردمی و خیران در زمینه مدرسه سازی در حال اجراست .

وی با بیان اینکه در اجرای طرح آجر به آجر مشارکت خرد خیران را در امر مدرسه سازی دنبال میکنیم، تاکید کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان به همت خیرین در سطح استان جمع آوری شده است.

جوانبخت یادآور شد: خیران مدرسه ساز استان امسال ۳۰ میلیارد تومان تعهد کردهاند که خوشبختانه صد درصد این امر محقق شده و بخش عظیمی از نیاز فضای آموزشی استان تامین میشود.

شکرستان فارابی و واحد تولید شکرهای ویژه ، در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به بهرهبرداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در آیین بهرهبرداری از شکرستان فارابی و واحد تولید شکرهای ویژه که با حضور مدیران عامل کشت و صنعتهای هفتگانه توسعه نیشکر و معاونین این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تنوع بخشی به محصول شکر، واحد تولید شکرهای ویژه شامل شکر طعم دار، شکر شاسه، شکر پودری، شکر مایع و… در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به بهرهبرداری رسید.

دکتر عبدعلی ناصری تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع ویروس کرونا، این شکرها در بستهبندیهای خاص و با رعایت پروتکلهای بهداشتی به بازار عرضه میشود و نیاز خوزستان و کشور را تأمین خواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به مصارف شکر پودری، شکر شاسه، شکر مایع، و شکرهای طعم دار گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تولید انبوه شکرهای ویژه قادر است شکر مورد نیاز ادارات، رستورانها، هتلها و سایر مراکز را در بستهبندیهای خاص تأمین کند. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد: با توجه به هزینههای انجام شده در تولید و بستهبندی شکرهای ویژه، ۱۵ درصد ارزش افزوده نسبت به شکر فله ایجاد میشود.

ناصری با بیان اینکه در حال حاضر شکرهای سفید تولیدی کشت و صنعتهای هفتگانه توسعه نیشکر علاوه بر عرضه به صورت فله، در بستهبندیهای یک کیلویی و ۹ کیلویی به بازار عرضه میشود، گفت: شکر قهوه ای کشت و صنعت میرزا کوچک خان و شکر دارویی در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی از دیگر محصولات تولید شده در شرکت توسعه نیشکر است. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تن شکر خام در واحدهای تصفیه شکر کشت و صنعتهای امیرکبیر، دهخدا، دعبل خزاعی و سلمان فارسی تبدیل به شکر سفید میشود. وی اضافه کرد: روند برداشت نیشکر از مزارع مطلوب است و تاکنون ۲۶ درصد مزارع نیشکر برداشت شده و ۱۴۰ هزار تن شکر نیز تولید شدهاست که با توجه به تناژ بالای مزارع انتظار میرود میزان تولید شکر به بیش از ۶۰۰ هزار تن برسد.

شهردار محمدیه خبر داد :
 

شهردار محمدیه گفت: با اختصاص ۳ میلیارد تومان برای نوسازی اتوبوسهای فرسوده شبکه حمل و نقل درون شهری محمدیه اقدام می شود.

به گزارش روابط عمومی، مهندس رحیم لو در جلسه با مدیر کل دفتر امور شهری استانداری که چهارشنبه ۵ آذر در سالن جلسات شورای محمدیه برگزار شد گفت: ارتقای سطح دانش شهرداران و شوراهای اسلامی از کارهای خوبی است که توسط دفتر امور شهری استانداری مورد توجه جدی قرار گرفته و با این کار شاهد به روز شدن نیروهای آتشنشانی و ارتقای مهارت افراد، تقویت بنیه مهارتی کارکنان شهرداری و افزایش رضایتمندی مردم خواهیم بود.

وی بیان کرد :خوشبختانه با افزایش اعتبارات ارزش افزوده و اختصاص یک میلیارد تومان به شهرداری امیدواریم بتوانیم تکمیل پارک شهر محمدیه را تسریع کنیم تا این پروژه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر همکاری خوبی با شهردار دارند و این رویکرد با درک متقابل در خدمترسانی به شهروندان و تکمیل طرحها و تسریع در امور عمرانی کمک زیادی کرده است .

شهردار محمدیه در ادامه گفت: با اختصاص ۳ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوسهای شبکه حمل و نقل عمومی قرار است با خریدن سه دستگاه اتوبوس جدید هم به نوسازی شبکه کمک کنیم.

وی گفت :در شهر محمدیه با استفاده از ۳۲۰ دستگاه تاکسی اتوبوس و مینی بوس نسبت به جابجایی مردم اقدام میشود و خارج کردن خودروهای فرسوده و تامین نیازهای مردم در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد :محمدیه در ردیف هزار شهر پاک و شهر بدون دخانیات محسوب میشود و با اجرای طرح هر محله یک پایگاه سلامت اقدامات خوبی در راستای رعایت پروتکلهای بهداشتی در دوران کرونا هم صورت گرفته است.

شهردار محمدیه از کمبود نیروی انسانی در این شهر با توجه به گسترش فعالیتها خبر داد و اظهار داشت:

ساختار نیروی انسانی شهرداری برای یک جمعیت ۶۰ هزار نفری پیشبینی شده و امروز با ایجاد ناحیه شهری مهرگان با بیش از ۴۰ هزار نفر، جمعیت این دو شهر به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید که قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم نخواهیم بود.

وی با ابراز نگرانی از شرکت نکردن پیمانکاران در مزایدهها گفت :به دلیل افزایش هزینهها متأسفانه بیش از یک ماه است که کسی در مزایده و مناقصههای شهرداری شرکت نکرده و برای اجرای طرحهای پردیس سینمایی امید و جاده سلامت هنوز درخواستی نداشتهایم.

مهندس رحیم لو از گشوده شدن گره کور پروژه تجاری مروارید با همکاری معاونت عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی استانها خبر داد و افزود: هر چند این موضوع پس از سالها رفع مشکل شده اما در حال حاضر عوارض ۳ میلیارد تومانی آن ۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت که قادر به پرداخت آن نیستیم و از مسئولان استانی انتظار داریم هزینهها را تعدیل کنند .

شهردار محمدیه بابت واگذاری ۱۱ هزار متر زمین برای تامین منابع مالی پروژهها از مدیرکل راه و شهرسازی و از رسانهها برای اطلاع رسانی مطلوب از فعالیت شهرداری محمدیه تشکر و قدردانی کرد.