ادغام موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه

با برگزاری مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده سالیانه، این موسسه رسماً در بانک سپه ادغام شد. مدیرعامل بانک سپه اعلام کرد با برگزاری مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده سالیانه و مجمع فوقالعاده ادغام موسسه اعتباری کوثر، این موسسه رسماً در بانک سپه ادغام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی ضمن اعلام خبر فوق افزود: در اجرای مصوبه شورای راهبری ادغام، بانک سپه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بورس و اوراق بهادار، زمینه برگزاری مجامع این بانک ها و موسسه را فراهم نمود و در قدم بعدی مجامع مربوط به موسسه اعتباری کوثر با حضور اکثریت سهامداران در روز چهارشنبه پنجم آذرماه سال ۱۳۹۹برگزار شد. وی اظهار داشت: با برگزاری مجامع موسسه اعتباری کوثر، از روز پنجشنبه ششم آذرماه سال جاری شعب موسسه اعتباری کوثر سابق با تابلوهای بانک سپه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز و مشتریان گرامی هستند. مدیرعامل بانک سپه ابراز امیدواری کرد با هماهنگی بهعملآمده مجامع سایر بانکهای ادغام شونده طبق برنامهریزی زمانبندیشده تا پایان آذرماه سال جاری برگزار شود و بدین ترتیب پرونده مهم و ملی ادغام خاتمه یابد.

 

اهمیت سندیکا در تدوین مفاد بخش بیمه

بدون تردید، مهمترین عامل تاثیرگذار بر قدرت و اقتدار انجمنهای کارفرمایی، گستردگی فضایی است که حاکمیت بهطور عام برای تمامی نهادهای مدنی و به طور خاص برای انجمنهای کارفرمایی جهت مشارکت در سیاستگذاری اختصاص میدهند. دکتر ابراهیم کاردگر، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا با بیان این مطلب اظهار داشت: به میزانی که این فضای گفتگو، چانهزنی و سیاستگذاری برای انجمنهای کارفرمایی در یک سو و اتحادیههای مزد و حقوقبگیران در سوی دیگر گسترده باشد، به همان میزان نیز قدرت و اقتدار این انجمنها بیشتر و بالاتر است. وی که در خصوص اهمیت سندیکا در تدوین مفاد بخش بیمه در برنامه هفتم توسعه سخن میگفت، افزود: به عبارت دقیقتر، تلاش برای تجمیع منافع از سوی کارفرمایان و مدیران ارشد بنگاهها زمانی به خط مشی مطلوب این فعالان اقتصادی تبدیل میشود و جای چانهزنی انفرادی و مستقیم آنها با مسولان دولتی را میگیرد که فضای سیاسی جامعه در کل، خِرَد جمعی را بر سیاستگذاریهای دستوری ارجح بشمارد. اهمیت این موضوع چندان زیاد است که تاثیرش بر فعالیت جمعی کارفرمایان حتی از تاثیر نوع مالکیت بنگاههای دولتی یا خصوصی، خانوادگی یا غیر خانوادگی، کوچک و متوسط یا بزرگ و انواع اقسام دیگر تقسیمبندیهای مرسوم نیز فراتر میرود.

همراه کارت بانک آینده؛ دومین نرم افزار پرداخت پرطرفدار

سامانه همراه کارت بانک آینده، نرم افزاری ساده، کاربردی و رایگان است که در حال حاضر، قابل استفاده برای تلفن های همراه و تبلت های هوشمند با سیستم عامل های اندروید و iOS است. این سامانه با ارائه خدمات مبتی بر کارت همچون: انتقال وجه کارت به کارت از مبدا ۳۲ بانک معتبر کشور، دریافت موجودی، خرید شارژ و اینترنت، پرداخت قبوض شهری، نیکوکاری، خدمات خودرو، اعتبارسنجی بانکی و پرداخت های اینترنتی، توانسته است؛ جایگاه ویژه ای را در میان تمام کاربران بانکداری الکترونیکی برای خود، کسب کند.

در حال حاضر، همراه کارت بانک آینده با خدمت رسانی به ۱۰ میلیون کاربر، رتبه دوم را در بین نرم افزارهای پرداخت، به خود اختصاص داده است.

آمارها نیز نشانگر آن است که همراه کارت بانک آینده در "گوگل پلی" و "کافه بازار" به ترتیب با بیش از ۵ میلیون و ۲ میلیون بارگذاری و نیز کسب امتیازهای ۴/۶ و ۴/۷ از ۵، در مقایسه با دیگر نرم افزارهای مشابه، پیشتاز بوده است که این دستاورد، نشان از رضایت مطلوب کاربران از این محصول دارد. طراحان این نرم افزار، یکی از اصلی ترین دلایل رشد همراه کارت را مشارکت کاربران فعلی در معرفی این نرم افزار به دیگران می دانند که این امر می تواند به دلیل استفاده آسان و دلچسب همراه کارت باشد که نهایتا رضایت مشتری را در پی دارد.

اجرای پویش ( از ایده تا عمل با ملل)

موسسه اعتباری ملل در راستای مسئولیت اجتماعی و شکوفایی ایده های جوانان کشور به ایده های برتر تسهیلات اعطا می نماید.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل؛ این موسسه به منظور ارج نهادن به ذهنهای هوشمند ایده ساز و توجه به ساز و کاری برای عملی نمودن ایده ها، با برگزاری پویشی تحت عنوان از ایده تا عمل با ملل به ایده های برتر تا سقف ۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد نمود.

جوانان، فازغ التحصیلان، نخبگان و صاحبان ایده که ایده نوآورانه در ذهن دارند و برای پیاده سازی این ایده به حامی مالی نیاز دارند می توانند به سایت azidehtaamal.ir مراجعه و با تکمیل فرم درخواست سرمایه گذاری، مورد ارزیابی داوران قرارگیرند. پس از اتمام فرآیند داوری در هر ماه به ۲ ایده برتر تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد ریال با شرایط خاص اعطا خواهد شد.

نائب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات خبر داد:

نائب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران از پرداخت ٦٠ درصد تسهیلات این بانک به بخش تولید طی هشت ماه اول سال ٩٩ خبر داد. به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان با اعلام این خبر افزود: بانک صادرات ایران با شناخت کافی از مشکلات واحدهای تولیدی کشور، با اولویت بخش تولید، طی هشتماه ابتدای سال ٩٩ بیش از ٥٢٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی پرداخت کرده که این میزان برابر با نزدیک به ٦٠ درصد کل میزان تسهیلات پرداخت شده بانک در این مدت بوده است. وی گفت: طی دو سال گذشته شرایط تحریم علیه کشورمان به شدت سختتر شده و دشمن هوشمندانه و ناجوانمردانه واحدهای تولیدی و معیشت مردم را هدف گرفته است. بی شک در این شرایط یکی از اصلیترین مجموعههایی که میتواند به واحدهای اقتصادی به ویژه واحدهای تولیدی برای عبور از این شرایط سخت کمک کند، بانکها هستند. بانک صادرات ایران برای تحقق این هدف، ضمن شناخت مشکلات این واحدها، تسهیلات جدید سال ٩٩ را اولویتبندی کرد که بخش عمده آن به حمایت و تامین مالی این واحدها تخصیص یافته است.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، واحدهای تولیدی عمدتاً دارای سه مشکل اساسی به شرح ذیل هستند. کمبود سرمایه در گردش با توجه به افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه و سایر خریدها، عدم امکان خرید نسیه و اعتباری مواد اولیه و فروش کالا و نبود امکان خرید ماشینآلات و تأسیسات جدید برای افزایش میزان تولید به دلیل کمبود منابع که بانک صادرات ایران طی سال جاری در چند مرحله برای کمک به این واحدها اقدامات متعددی را انجام داده است. نائبرئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران اظهار کرد: این بانک طی هشت ماه اول سال جاری در اولین قدم، ٥٢٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی سرمایه در گردش به بخشهای مختلف تولیدی پرداخت کرد که نزدیک به ٦٠ درصد کل تسهیلات پرداختی هشت ماهه اول سال ٩٩ این بانک را شامل میشود. بانک صادرات ایران در مرحله بعد، بیش از ٢٠١ هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی مدتدار برای خرید مواد اولیه و فروش کالا به صورت نسیه برای واحدهای تولیدی صادر کرده است. وی در توضیح اقدام سوم بانک صادرات ایران در کمک به واحدهای تولیدی ابراز کرد: این بانک از شهریور ماه سال جاری طرح «طراوت توسعه» را ارائه و عملیاتی کرد و به واحدهای تولیدی این امکان را داد تا در قالب اعتبارات اسنادی ریالی، تا ١٨ ماه به صورت نسیه اقدام به خرید ماشینآلات و تأسیسات کنند؛ ضمن اینکه بدهی این واحدها در سررسید اعتبارات اسنادی، به صورت سه ساله تقسیط و از آنها دریافت میشود.

یوسفیان تاکید کرد: بانک صادرات ایران در قالب این مجموعه اقدامات، تمامی توان خود را در جهت رفع نیازهای مالی واحدهای تولیدی به کار گرفته که آثار مثبتی داشته و مورد استقبال بخشهای مختلف اقتصادی و تولیدی قرار گرفته است. نائبرئیس هیئتمدیره بانک صادرات ایران افزود: این بانک علاوه بر موارد مذکور، طی هشت ماه گذشته حدود ٤٥٠ هزار میلیارد ریال به سایر بخشهای اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده که بدون در نظر گرفتن مبلغ ٤٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بابت حل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، سایر تسهیلات پرداخت شده به طور غیر مستقیم به افزایش فعالیت بخشهای تولیدی و افزایش تقاضای خرد کمک کرده است. وی در تشریح جدیدترین آمار حمایتهای مالی بانک نسبت به آسیبدیدگان از شیوع بیماری کرونا، گفت: این حمایتها در قالب سه بخش یکی به صورت پرداخت تسهیلات ١٠ میلیون ریالی جمعاً ٣٥ هزار میلیارد ریال به صورت قرضالحسنه و پرداخت هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیبدیده از کرونا بود که موفق شد در این بخش با تعدیل وثایق و مساعدتهای ویژه مدیریت عالی بانک، بیش از ٨٤ درصد کل معرفیشدگان را مورد حمایت قرار دهد. همچنین این بانک تاکنون با پرداخت نزدیک به دو هزار میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن حمایت از این بخش را آغاز کرده که همچنان ادامه دارد. همچنین این بانک با اعطای ١٨١ هزار میلیارد ریال تسهیلات مرابحه خرد در تحریک تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی و رونق تولید گام برداشته است. ضمناً پرداخت ٧٤ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه نیز گام دیگری برای افزایش تقاضای کالای ایرانی توسط بانک صادرات ایران به شمار میآید. یوسفیان با بیان اینکه بخشهای مختلف اقتصادی همواره مورد توجه بانک صادرات ایران بوده، اظهار کرد: تمرکز بانک تنها بر صنایع متوسط یا تسهیلات خرد و یا صرفاً طرحهای بزرگ اقتصادی نیست. به دلیل بزرگ بودن مجموعه بانک صادرات ایران و به لحاظ داشتن واحدهای مختلف و منابع موجود بالغ بر ٣٠٠ هزار میلیارد تومانی، این بانک تمامی بخشهای اقتصادی کشور را مورد توجه خود قرار میدهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تلاشها و پیگیریهای بسیار زیاد نتوانستهایم منشا و عاملان فساد در بازار سرمایه را پیدا کنیم. محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جزییات سلب صلاحیت شدن ۲۱ مدیر بورسی به دلیل تخلفات انجام شده اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تلاشها و پیگیریهای بسیار زیاد نتوانستهایم منشا و عاملان فساد در بازار سرمایه را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان و آقایان هیچ همکاری در این زمینه با اعضای شورای عالی و نمایندگان مجلس نمیکنند، گفت: درباره ارایه جزییات از مدیران بورسی متخلف تا کنون سه بار نامه رسمی به مدیران سازمان بورس دادهایم و دهها بار به صورت شفاهی موضوع را پیگیری کردهایم اما از ارایه اطلاعات خودداری میکنند.

معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی گفت: وزارت نفت وظیفه ای در زمینه سبدگردانی صندوق پالایشی یکم ندارد و تمام اختیارات لازم را به سازمان خصوصی سازی سپرده ایم. هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی در گفتگو با مهر درباره اینکه آیا برای بازارگردانی سهام صندوق پالایشی یکم، اقدامی از سوی وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی) انجام شده یا خیر، گفت: پیگیری وضعیت صندوق پالایشی یکم در اختیار سازمان خصوصی است و وزارت نفت مسئولیتهای خود درباره ثبت صندوق را که شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی پیگیر انجام آن بود ، انجام داده است. وی افزود: سازمان خصوصی سازی همکاریهای لازم را در این زمینه داشته است.

رشد ٢٣ هزار و ٥٤٨ واحدی
شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحد روبرو شد. بورس اوراق بهادار تهران که از هفته قبل روند رو به رشد را آغاز کرده، دیروز هم از ابتدا با رشد شاخص کل باز شد و در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحد به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. دیروز همچنین شاخص کل با معیار هموزن ۶۳۹۹ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰۱ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۴۵ هزار میلیارد تومان رسید. معاملهگران امروز در بورس تهران بیش از ۱۸.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۸ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس را که به ۶۰۵۲ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، دیروز فعالان بازار بورس و فرابورس ایران بیش از ۲۱ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند و این نشان میدهد بازار ارزنده شده و بسیاری از سهام به قیمت کف رسیده به گونهای که افراد حرفهای و شرکتها در صدد جمعآوری سهام ارزان قیمت افتادهاند. دیروز همه شاخصهای بورس سبز بوده که نشان از رشد شاخصها دارد به گونهای که شاخص کل بورس و همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۱.۷ درصد رشد کردند. شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت سهام با معیار هموزن هر یک ۱.۶ درصد افزایش یافتند، همچنین شاخص آزاد شنا ور ۱.۲ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۱ درصد و شاخص بازار دوم بورس ۲.۴ درصد افزایش یافت. دیروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت تهران به ترتیبی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نماد ایران خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته است. نمادهای پرتراکنش که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل شستا، ایران خودرو، بانک تجارت، ملی مس ایران، سایپا، فولاد مبارکه و پالایش نفت اصفهان بودند. دیروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات ۳۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۳۲۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۷۸ میلیارد تومان رسید.

بازگشت شاخص به مدار ثبات و تعادل

گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیشبینیهای انجام شده، بازار در هفته جاری روند معقول و متعادل خود را حفظ میکند و همچنان سهامداران نباید در انتظار رشد پرشتاب در این بازار باشند.

به گزارش ایرنا، بازار سهام در هفتهای که گذشت با شتابی کمتر از هفته پایانی آبانماه به روند صعودی خود ادامه داد و معاملات این بازار با بازدهی حدود ١.٦ درصدی به پایان رسید.

تا چندی پیش برخی از کارشناسان کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد را مقاومتی جدی برای شاخص بورس میدانستند و معتقد بودند بازار با عبور از این کانال میتواند روزهای بهتری را تجربه کند.

ارزش معاملات از جمله نکات قابل توجه در بازار هفته گذشته بود که بعد از حدود چهار ماه نزول در نهایت به بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان رسید. فعالان بازار از این موضوع به عنوان اتفاقی مثبت در معاملات بورس یاد میکنند و معتقدند افزایش ارزش معاملات در بازار میتواند نویددهنده بازگشت اعتماد سهامداران به سرمایهگذاری در بورس و ورود دوباره نقدینگی به این بازار باشد.

در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات بازار که به مراتب زمینه روند صعودی شاخص بورس را فراهم کرد، بارها کارشناسان به این موضوع تاکید داشتند که سهامداران نباید در انتظار رشدهای غافلگیرکننده شاخص بورس همانند چند ماه نخست سال باشند، بلکه شاخص با شتابی کمتر از گذشته ادامهدهنده روند صعودی خواهد بود و میتواند تا پایان سال در مقایسه با سایر بازارها بازدهی قابل قبولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

بازار هفته گذشته متاثر از قیمت دلار و نیز تصمیمگیری دولت برای بازار فولاد با نوسان همراه شد و به نظر میرسد سهامداران تا زمان مشخص شدن تصمیمگیری دولت برای بازار فولاد دچار شک و تردید برای ورود سرمایههای خود به بازار شوند، اما طبق آخرین اخبار اعلام شده قرار بر ایجاد اصلاحیههایی در شیوهنامه فولاد است که در صورت اجرا میتوان در انتظار کاهش هیجانهای ایجاد شده در بازار و بهبود روند معاملات بورس بود.

در این پیوند، «امیرعلی امیرباقری» در گفتوگو با خبرنگار ایرنا به روند معاملات بورس در هفتهای که گذشت اشاره کرد و افزود: بورس هفته گذشته طبق پیشبینیها پیش رفت، روند صعودی یا نزولی قوی در معاملات بازار انجام نشد و اکنون شاهد تثبیت و ثبات نسبی در کلیت بازار هستیم.

وی، به خروج هیجان از بدنه معاملات حاکم در بازار اشاره کرد و گفت: قیمتها با نزدیک شدن به سطوح حمایتی و همگام شدن با واقعیات درونی و بیرونی اقتصاد و شرکتها در حال نزدیک شدن به محدوده ثبات هستند که این امر در شرایط کنونی به عنوان نکتهای مثبت برای بازار سرمایه به شمار میرود.

امیرباقری، آفت معاملات بورس را وجود هیجان در مسیر صعود و نزول این بازار عنوان کرد و افزود: در ۶ ماه نخست سال بازار سرمایه بعد از رشدی که به دلیل تورم انتظاری، نرخ ارز و واقعیات درونی و بیرونی اقتصاد تجربه کرد، حرکتی را در پیش گرفت که با هیجان از جانب سرمایهگذاران خرد همراه و باعث فشار عرضه در بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در میانمدت و بلندمدت قیمتها به ارزش ذاتی خود نزدیک میشوند، گفت: هر چقدر که کارایی بازار سرمایه در کشور قویتر باشد قیمتها سریعتر به ارزش ذاتی خود نزدیک تر میشوند، اما با توجه به نیمهقوی بودن کارایی بازار سرمایه این اتفاق با یک وقفه زمانی در بازار رخ داد.

امیرباقری، با تاکید بر اینکه زمانی که بازار در موج صعودی قرار دارد اعلام هر سیگنالی توسط افراد و معاملههای انجام شده با سود همراه خواهد شد، افزود: این موضوع یک اعتماد به نفس کاذبی را در فضای مجازی برای افراد غیرمتخصص و آحاد جامعه ایجاد میکند که باعث مغفول ماندن پیچیدگیهای بازار برای این افراد میشود و به دلیل ورود افراد با سرمایه ضروری خود به این بازار متحمل ضرر و زیانهای سنگین خواهند شد. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون انتظار روند صعودی قوی در معاملات بازار سهام وجود ندارد، افزود: اکنون سرمایهگذاری در این بازار باید طبق تحلیل انجام شود و روند معاملات آن براساس واقعیات درونی شرکتها و بیرونی اقتصاد پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: سهامداران نه تنها باید به قیمت سهام شرکتها و پارامترهای اقتصادی کشور توجه کنند، بلکه بهتر است با درنظر گرفتن چشمانداز این پارامترها اقدام به بازچینی پرتفوی سهام خود در بازار کنند.

امیرباقری گفت: از اینجا به بعد سرمایهگذاری در بورس اقدامی حرفهای و مبتنی بر تحلیل است و از عهده افرادی که تخصصی در این اقدام ندارند خارج خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه، سهامداران را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: توصیه ما به این افراد، استفاده از تحلیگرانی است که از مجوز قانونی و تجربه کافی در این بازار برخوردارند، همچنین باید بخشی از سرمایه خود را وارد این بازار کنند تا در صورت بروز ریسکهای ناخواسته متحمل ضرر و سنگینهای سنگین نشوند.

وی با اشاره به اینکه به سرمایهگذاران توصیه میشود تا از سرمایهگذاری در بورس و بازارهای موازی بدون دانش و تخصص پرهیز کنند، افزود: بازار سهام به شدت تحلیلی خواهد شد و بازارهای موازی با توجه به قوانین جدید و محدودیتهای اعمال شده با رکود مواجه میشوند و دچار روند نزولی فرسایشی خواهند شد. امیرباقری خاطرنشانکرد: همچنان شاهد هستیم برخی افراد با توجه به پیشینه نرخ دلار، چشمانداز روند صعودی را برای این بازار متصور هستند، در حالی که با گذر زمانی و قیمتی از پیک قیمت به مرور زمان نظر این افراد هم اندک تغییر میکند و وابستگی آنها از این بازار قطع خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار مسکن به دلیل نبود تقاضا در رکود به سر می برد و تصور رشد سنگین قیمت برای این بازار وجود ندارد، به همین دلیل بازارهای باقی مانده مانند بانک و بورس به عنوان بازارهای سرمایهگذاری تلقی میشوند.

وی گفت: بانک مرکزی برای کنترل تورم بدون ورود به فاز رکود در صدد است تا نرخ سود بانکی را در حد معقول نگه دارد، اما انعکاس خبر ارائه سودهای چشمگیر از برخی بانکها باعث شده است تا قدری از سرمایهها به بانکها سوق پیدا کنند.

پیشبینی بورس در هفته دوم آذر ماه

وی روند معاملات در بازار هفته جاری را پیشبینی کرد و اظهار داشت: براساس پیشبینیهای انجام شده، بازار در هفته جاری روند معقول و متعادل خود را حفظ میکند و همچنان سهامداران نباید در انتظار رشد پرشتاب در این بازار باشند.

امیرباقری خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی حاکم بر کشور، انتظار نزدیک شدن قیمت سهام به سقفهای گذشته بعید به نظر میرسد، به همین دلیل بهتر است سهامداران با دید بلندمدت اقدام به سرمایهگذاری در این بازار کنند