فروش بیمه نامه عمر از طریق تلفن همراه در بیمه کارآفرین

موضوع فروش آنلاین بیمه عمر همواره یکی از مباحثی بوده که مورد بحث و انتقاد کارشناسان را دربرداشته است و بسیاری معتقد بودند که فروش آنلاین این بیمه نامه به دلایل ماهیتی که بیمه نامه زندگی دارد به سادگی امکان پذیر نمی باشد ولی همهگیری بیماری کرونا این فرصت طلایی را برای شرکت بیمه کارآفرین فراهم نمود تا برای نخستین بار در صنعت بیمه با همکاری شبکه فروش مقدمات فروش آنلاین بیمه های زندگی را فراهم نماید.

علیرضا حجتی معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین در سخنانی بیان کرد:«در راستای دستیابی به این هدف مهم و ارزنده تغییر و اصلاح استراتژی فروش در رشته بیمه های عمر از حالت سنتی به شیوه فن آوری محور و آماده سازی بستر مناسب جهت اجرای این استراتژی دارای اهمیت می باشد نخستین گام در این راستا بازنگری قوانین و مقررات داخلی، اصلاح شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه، تغییر نگرش و دیدگاه کارشناسان و شبکه فروش شعب، برطرف نمودن دغدغه های شبکه فروش و تقویت آن به جای حذف شبکه- اطمینان دهی به نمایندگان و کارگزاران در خصوص امنیت اطلاعات - جذابیت و راحتی فروش آنلاین در مقایسه با روش های قدیمی می باشد.

 

استفاده از همه ظرفیت ها برای حمایت از بخش کشاورزی

خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در سفر یک روزه به استان قزوین و در نشست بررسی راهکارهای حمایت از خرید کشمش در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: از همه ظرفیت ها برای حمایت مالی از بخش کشاورزی و تحقق جهش تولید در این بخش استفاده می کنیم.

خدارحمی در این جلسه که با حضورجمالی پور استاندار قزوین ، طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، رجب رحمانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، ضمن اشاره به حمایت بانک کشاورزی از تولید محصولات کشاورزی در راستای اشتغال زایی تصریح کرد: بانک کشاورزی در راستای کمک به مشکلات کشاورزان و صادرکنندگان آماده همکاری با آنان است . با تامین نقدینگی، امسال پول گندم کشاورزان به روز پرداخت شد و با تامین نقدینگی مشکل سایر کشاورزان در سایر محصولات کشاورری نیز حل می شود. برای خرید کشمش نیز آمادگی داریم با حضور فعال بخش خصوصی به این موضوع کمک کنیم و امسال برای صادرات اعتبارات خاصی درنظر گرفته شده که می توان از این محل برای حمایت از بخش خصوصی در زمینه خرید محصولات کشاورزی وارد شد.

افزایش تسهیلات اشتغالزایی
در بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون به منظور حمایت از اشتغال و همراهی با کارفرمایان در مواجهه با شرایط اقتصادی پیش رو، مقرر داشت تا سقف تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی کارفرمایان دستگاههای حمایتی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

بر اساس موافقت مدیرعامل و باهدف حمایت از اشتغالزایی خصوصاً در بخش نهادهای حمایتی، بانک توسعه تعاون سقف تسهیلات قرضالحسنه اشتغالزایی قابلاعطا به کارفرمایان دستگاههای حمایتی را تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای اشتغال حداقل ۴۰ نفر مددجو افزایش داد. بر اساس این تصمیم تسهیلات اعطاشده به این کارفرمایان، به ازای هر نفر حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود. همچنین چنانچه کارفرمای معرفیشده از سوی دستگاههای حمایتی نسبت به اشتغال تعداد کمتری مددجو اقدام نماید. شعب بانک توسعه تعاون به تناسب اشتغال ایجادشده، نسبت به اعطای تسهیلات به ازای هر نفر مددجو حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال اقدام خواهند نمود.

نحوه فعالیت شرکت های بیمه از ٨ تا ١٤ آذرماه

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران طی نامه ای به مدیران عامل شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی نحوه حضور کارکنان و ساعت کاری فعالیت شرکتهای بیمه را اعلام کرد. متن بخشی از نامه ارسالی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران را ادامه می خوانید: مدیران عامل محترم شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی - با سلام و احترام - ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی همکاران عزیز، در اجرای «طرح جامع مدیریت هوشمند» محدودیتهای متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۹۱ در شهرهای کشور، مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا، و با عنایت به مصوبات شورای عمومی سندیکا و بخشنامه های ابلاغی بیمه مرکزی، بدینوسیله برنامه اجرایی فعالیت شرکتهای بیمه عضو سندیکای بیمه گران ایران از تاریخ هشتم لغایت چهاردهم آذرماه سال جاری را جهت استحضار و اقدام لازم به شرح زیر اعلام می نماید.

الف) فعالیت واحدهای ستادی و حضور مدیران و کارشناسان در مناطق قرمز برای پیشبرد امور و پاسخگویی در حد ضرورت و یا حداقل حضور، به تشخیص مدیرعامل محترم شرکت می باشد. ب)به منظور رعایت حال مراجعه کنندگان محترم، ساعات اداری در مناطق قرمز برای کارکنان صف (اجرایی) بویژه واحدهای صدور و پرداخت خسارت از ساعت (۸)صبح الی (۱۳) در حد راه اندازی امورات بیمه گذاران تعیین می گردد.

دکتر بهزاد شیری تشریح کرد:

گروه بانک و بیمه: دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پستبانکایران در آیین رونمایی از خدمات جدید بانک با بیان اینکه این خدمات آثار اقتصادی ارزشمندی برای بانک و جامعه دارد، افزود: در حال حاضر سرمایه ثبتی این بانک ۳ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است و تمامی اقدامات و مراحل افزایش سرمایه انجام و مورد تأیید حسابرس، بانک مرکزی ج.ا.ایران واقع شده است و پس از اخذ تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه بانک به ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد که بیش از سه برابر میزان فعلی است.

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پستبانکایران در آیین رونمایی از خدمات جدید بانک با بیان اینکه هم اکنون سرمایه ثبتی این بانک ۳ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است افزود: تمامی اقدامات و مراحل افزایش سرمایه انجام و مورد تأیید حسابرس، بانک مرکزی ج.ا.ایران واقع شده است و پس از اخذ تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه بانک به ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد که بیش از سه برابر میزان فعلی است.

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دوساله بانک گفت: طی این مدت توانستیم با افزایش ۱۲۱درصدی کل سپردهها، ۱۰۴درصدی تسهیلات، رشد ۱۵۱درصدی منابع ارزان و کاهش ۵۳ درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات، در مجموع بانک را به سوددهی عملیاتی برسانیم.

شیری با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ باجه بانکی فعال روستایی خدمات بانکی به روستاییان ارائه میدهند تصریح کرد: پست بانک ایران هم اکنون بهطور مستقیم ۲۳ درصد جمعیت روستایی و به صورت غیرمستقیم بیش از ۸۱ درصد جمعیت روستاهای کشور را تحت پوشش خدمات بانکی خود قرار داده است.

مدیرعامل پستبانکایران اعلام کرد: سپردههای کل بانک از ابتدای سال ۱۳۹۸تاکنون ۱۲۱درصد رشد داشته است که میزان افزایش آن برابر با ۲۲ سال جذب سپرده یعنی از ابتدای فعالیت بانک تا سال ۱۳۹۷ میباشد.

شیری با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد سهام پستبانکایران به صورت سهام عدالت در دست مردم قرار دارد گفت: ۴۰ هزار شخص حقیقی و حقوقی سهام دار این بانک هستند و با آزادسازی سهام عدالت تعداد این افراد افزایش می یابد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ زیان عملیاتی بانک حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که با برنامهریزی های انجام شده، سود بانک در سال ۱۳۹۸ به ۹۷۵میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه تعداد دستگاههای خودپرداز این بانک با تعداد خودپردازهای بزرگترین بانک فعلی کشور برابری میکند گفت: عمده این دستگاه ها در روستاها نصب و راه اندازی و ارائه خدمات می نماید و درحال حاضر این بانک بیش از تمامی بانکهای کشور به روستاییان خدمات بانکی ارائه میدهد. وی درپایان ضمن تجلیل از همراهی مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین وی در توسعه خدمات پست بانک ایران درسطح کشور به ویژه روستاها و مناطق کمبرخورد، از تلاشها و زحمات تمامی دستاندرکاران در این راستا قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که با خدمات جدید شاهد افزایش امید و آرامش اجتماعی و کمک به حل مشکلات کوتاه مدت مالی هم وطنان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته باشیم

 
 

با توجه به شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و با درنظر گرفتن نیاز جامعه، تیم طراحی محصول شرکت بیمه دی بیمه نامه کرونا را مرحله بهره برداری و عرضه رسانید.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ مدیریت بیمه های زندگی در راستای پاسخ به نیاز جامعه، ایجاد مزیت رقابتی و تنوع بخشی به سبد محصولات بیمه های زندگی اقدام به طراحی محصول تحت عنوان «بیمه نامه کرونا» نموده است.

این بیمه نامه با در نظر گرفتن پارامترهای سن و ریسک بیمه محیطی بیمه شده، حق بیمه های متفاوتی را ایجاد می نماید که در مقایسه با سایر شرکت های بیمه ای از این لحاظ مزیت رقابتی ایجاد نموده است. مشتریان محترم می توانند جهت خرید این بیمه نامه از طریق شعب و نمایندگی های بیمه دی اقدام نمایند.

 

تالار شیشه ای هنوز برای سرمایه گذاران جذاب است

گروه بورس: طی چند سال اخیر که بازارهای مختلف دچار تلاطم و ارزش پول ملی تضعیف شده، چالش اصلی برای افرادی که سرمایههای راکد دارند این است که در کدام بازارها (طلا، ارز، مسکن، زمین، خودرو و...) سرمایهگذاری کنند تا بالاترین بازدهی را داشته باشد و از کاهش تدریجی ارزش داراییهایی آنها جلوگیری کند. از طرف دیگر، دولت هم در قالب تعهدات ذاتی و اولیه خود موظف است در راستای نفع عمومی و جمعی، میزان نقدینگی در جامعه را طوری مدیریت کند که اولا نقدینگی به سمت بازارهای غیرمولد نرود که نتیجه آن افزایش تورم، کاهش ارزش پول ملی و افزایش التهابات و رکود است و ثانیا با سیاستگذاریهای مختلف اجازه سقوط ارزش داراییهای مردم را ندهد.

مطالعات مختلف نشان میدهند اگر دولت در راستای نفع عمومی برای کنترل تورم و مدیریت نقدینگی صرفا به سیاست «تنظیم بازاری» و کنترل پلیسی قیمتها اکتفا کند، نتیجه آن جز به تاخیر انداختن مشکلات و فراهمکردن زمینههای التهابات بعدی در مجموعه اقتصاد نخواهد بود. اما برای سرمایهگذاران و خانوارها هم که سرمایه قابلتوجهی را بهصورت راکد یا در قالب سرمایهگذاری در بازارهای مختلف داشته و بهدنبال دست یافتن به بالاترین سود و بازدهی هستند هم نمیتوان صرفا با توصیههای اخلاقی آنان را از ورود به بازارهای غیرمولد که از طریق سفتهبازی و دلالی با افزایش نرخ تورم، نفع عمومی را تضییع میکند، متوسل به توصیههای اخلاقی شد.

بر همین اساس اگر قرار است هم بهنفع عمومی توجه کنیم و هم نفع سرمایهگذاران تامین شود، نیاز است گزینههای ریسکی سرمایهگذاری برای انتخاب بخشهای قابل سرمایهگذاری بررسی شده تا بهترین راهکار ارائه شود.

به گزارش ایرنا، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با ثبات قیمت در بازار ارز، بازار سکه، خودرو و مسکن که با دلار به قیمت های غیرطبیعی هزار تومان در حال معامله بودند وارد مرحله رکود می شوند؛ بنابراین بورس با توجه به اصلاح ٤٠ درصدی که در چهار ماه اخیر تجربه کرد تنها بازار جذاب برای سرمایه گذاری خواهند بود.

امین دامچه با اشاره به روند صعودی شاخص بورس در چند روز اخیر اظهار کرد: مهمترین نکته قابل توجه در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، مقایسه بازارهای مالی برای سرمایه گذاری مناسب و بهینه است که در کنار آن باید اهمیت سرمایه گذاری در هر یک از آنها با یکدیگر سنجیده شود.

وی افزود: با انتخاب بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا، انتظارات تورمی برای آینده تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است، در کنار آن با توجه به افزایش خوش بینی های ایجاد شده برای لغو تحریم ها و فروش دوباره نفت زمینه کاهش قیمت دلار نیز فراهم است. دامچه خاطرنشان کرد: نرخ واقعی دلار در محدوده ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان است، بنابراین ارقام بالاتر از این اعداد به عنوان حباب قیمتی محسوب می شوند و از بین رفتن تعادل در عرضه و تقاضای ارز منجر به جهت گیری قیمت ها در این بازار خواهد شد. این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در زمان ترامپ با محدود کردن فروش نفت به عنوان منبع اصلی برای عرضه ارز، تعادل موجود در بازار از بین رفت و قیمت دلار تا محدوده ٣٢ هزار تومان رشد کرد.

وی افزود: با کاهش قیمت دلار شاهد تعادل در عرضه و تقاضا خواهیم بود که در این میان ضمن افزایش تقاضای ارز برای طرح های سرمایه گذاری زمینه رشد مجدد نرخ دلار فراهم می شود. دامچه خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که کاهش قیمت ارز به دلیل احتمال خروج سرمایه از کشور برای سرمایه گذاری در دیگر کشورها به نوعی خطرناک خواهد شد، بنابراین کاهش قیمت دلار در محدوده قیمتی کمتر از ٢٠ هزار تومان به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: دلار تا یک سال آینده در محدوده حمایتی ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان و محدوده مقاومتی ٢٧ تا ٢٨ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

وی گفت: به طور طبیعی با ثبات قیمت در بازار ارز، بازار سکه، خودرو و مسکن که با دلار به قیمت های غیرطبیعی هزار تومان در حال معامله بودند وارد مرحله رکود می شوند؛ بنابراین بورس با توجه به اصلاح ٤٠ درصدی که در چهار ماه اخیر تجربه کرد تنها بازار جذاب برای سرمایه گذاری خواهد بود.

دامچه به عوامل تاثیرگذار در روند صعودی شاخص بورس اشاره کرد و اظهار داشت: عواملی باعث شد تا بورس از کانال یک میلیون و ٢٠٠ هزار واحد تغییر مسیر دهد و در مرحله صعودی قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: عدم افزایش نرخ بهره بانکی که با نظر صریح و واضح رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد عنوان شد از جمله تصمیم های مناسبی بود که توانست بر تغییر شاخص بورس تاثیرگذار باشد.

وی گفت: در کنار این اقدام، تصمیم گیری در زمینه افزایش اعتبار کارگزاری ها به ٣٠ درصد، افزایش حد سرمایه گذاری صندوق های با در آمدثابت به ٢٠ درصد، الزام بازارگردانی همه سهم ها و انتشار اوراق اختیار تبعی برای برخی از سهام کمک زیادی در بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی کرد.

دامچه خاطرنشان کرد: شاخص کل تا پایان سال از لحاظ تکنیکالی در محدوده یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ممکن است وجود برخی از ریسک ها در بازار مانند بحث بودجه و انتخابات ریاست جمهوری ایران باعث شود تا بورس برای عبور از کانال یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد با مانع روبرو شود، همچنین در کنار آن در بازار دلار با ثبات قیمتی همراه خواهیم بود که همین موضوع باعث می شود تا رشد چندان زیادی در معاملات بازار سهام صورت نگیرد. وی اظهار داشت: اکثر سهام بزرگ در بازار رشد منطقی را تجربه کردند و تا پایان هفته شاهد تعادل و رشد این سهام در بازار خواهیم بود. دامچه اظهار داشت: در چند ماه نخست سال جاری اقبال بازار به سمت سهام بزرگ پیش رفت و به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا بازار علاوه بر سهام دلاری محور، سرمایه گذاری در شرکت هایی را مدنظر قرار دهد که در انتظار خبر مثبت هستند و جزو سهام کوچک بازار محسوب می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه پیش بینی رشد پرشتاب برای سهام بزرگ در بازار وجود ندارد، بنابراین سهامداران سرمایه های خود را از سهام بزرگ به سمت سهام کوچک سوق می دهند و با توجه به اینکه برخی از سهام مانند سهام بانکی ها به لحاظ بنیادی دارای شرایط مناسبی هستند و از ارزش ذاتی خود فاصله دارند دارای موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که در تحلیل سهم شرکت های تولیدی باید در نظر گرفته شود بالا بودن نرخ های انرژی نسبت به سال گذشته است، این امر باعث شده تا شرکت های نیروگاهی از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار باشند.

دامچه افزود: نگاه سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس باید براساس تحلیل و بلندمدت باشد، همچنین در کنار آن دارای استراتژی سهامداری باشند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۳۶هزار و ۴۲۷ واحد به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۹۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن دیروز با افزایش ۹۳۰۵ واحد به رقم ۴۱۰ هزار و ۸۳۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

دیروز معاملهگران در بورس تهران بیش از ۱۶.۴ میلیارد سهام حقتقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۷ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات دیروز فرابورس را هم به این رقم اضافه کنیم که ارزش معاملات فرابورس به ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

دیروز معاملهگران در بورس اوراق و فرابورس ایران بیش از ۲۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند

دیروز همه شاخصهای بورس سبز بوده که نشان از رشد شاخصها دارد بگونهای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۲.۶درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدم ۲.۳درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس دیروز ۲.۱ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳.۲ درصد افزایش یافت.

دیروز نمادهای پتروشیمی خلیجفارس، شستا، هلدینگ تاپیکو، سرمایهگذاری غدیر، ایرانخودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین افزایش در شاخص کل بورس را داشتهاند.

دیروز نمادهای پر تراکنش شامل پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایرانخودرو، شستا، فولاد مبارکه، بانک صادرات و پالایش نفت تهران بودهاند.

در فرابورس ایران هم دیروز در پایان معاملات شاخص کل ۵۱۳ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد رسید. معاملهگران دیروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۵ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۰۹ هزار معامله و به ارزش ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. دیروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و سنگآهن گهرزمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پر تراکنش دیروز شامل سرمایهگذاری مالی سپهر صادرات، دامداری تلیسه نمونه، انرژی پیوندگستر پارس، دامپروری ملارد شیر، سرمایهگذاری پویا، لاستیک یزد و توسعه مسیر برق گیلان بودهاند.

به گزارش فارس، با توجه به رشد شاخص بورس در هفته گذشته و هفته جاری ظاهرا روند رو به رشد بازار آغاز شده است و در عین حال که بسیاری از سهام به خاطر اصلاحات و ریزش شاخص در سه ماه گذشته ارزنده شدهاند، اما در عین حال نباید این نکته را فراموش کرد که بازار بورس همراه با ریسک است و باید برای سرمایهگذاری در این بازار حتماً تحلیل شرکتها تحقیق از کارشناسان و نیز تهیه استراتژی بلندمدت برای سرمایهگذار فراهم شود تا کمتر دچار زیان شوند.

از طرفی به گفته رئیس سازمان بورس آقای قالیباف کسانی که در بازار صبر کردند، پاداش صبر خود را با سود و افزایش قیمت سهام و در نتیجه افزایش بازدهی سرمایه گرفتهاند.

بنابر این همواره تأکید شده است، از رفتار هیجانی در بازار سرمایه خودداری شود، از طرفی حتما سرمایهگذاری در بورس از محل پسانداز و با مشورت و تحقیق انجام شود.