مشکلات اقتصاد ی با وجود تحریمها حلشد نی است

معاون د اد ستان کل کشور با اشاره به ضرورت حل مشکلات اقتصاد ی مرد م حتی د ر شرایط تحریم گفت: مشکلات اقتصاد ی ولو با وجود تحریم ها د ر د اخل کشور حل شد نی است.وی گفت: همکاری خوبی بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی شکل گرفته و اگرچه ما د ر نقطه مطلوب نیستیم، اما د ر د وران تحول هستیم و از وضع موجود به سمت مطلوب د ر حال حرکتیم.به گزارش ایلنا، سعید عمرانی به ترور سرد ار فخری زاد ه اشاره کرد و گفت: د شمنان د ر سالگرد شهاد ت سرلشگر قاسم سلیمانی این د انشمند عزیز ما را به شهاد ت رساند ند . انتقام سختی که د ر آیند ه انجام خواهد شد آرامش قلب ما خواهد بود . وی گفت: این ترور د ر حوزه معاون امنیتی است اما رئیس قوه قضائیه د ستور اکید صاد ر کرد ه تا همه نیروهای قضایی تمام ابزار و امکانات خود را برای رسید گی به این پروند ه بکار گیرند تا به زود ی نتیجه حاصل شود .وی با قد رد انی از عملکرد پلیس د ر مبارزه با مواد مخد ر گفت: اینکه امروز قاچاقچیان د ر پوشش اسباب بازی کود کان هم د ست به قاچاق مواد مخد ر می زنند نشان می د هد که بی حیا شد ه اند . این اسباب بازی ممکن است به د ست فرزند ان من و شما برسد . این کارها نشان می د هد که آنها به د ریوزگی افتاد ه اند .

 

هد ف ترور، بلوکه کرد ن سیاست بازگشت به برجام باید ن

د یپلمات پیشین کشورمان با اعلام اینکه زمان ترور شهید فخری زاد ه اتفاقی نبود گفت: باید ن رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد ه که د ر صورتی که ایران به برجام برگرد د ، آمریکا نیز به برجام بازخواهد گشت تا بتواند مذاکرات بعد ی با ایران را اد امه د هد . این ترور با هد ف تخریب این سیاست صورت گرفت. به گزارش ایسنا، سید حسین موسویان افزود : د ر حالی که آمریکا و ایران با مشکلات عد ید ه د اخلی برای احیاء برجام مواجه هستند ، سیاست بازگشت به برجام باید ن، لرزه به اند ام نتانیاهو و بن سلمان اند اخته د رحد ی که ملاقات بی سابقه ای با پمپئو د اشته اند . طبیعی است که این مثلث از هیچ اقد امی برای شکست سیاست باید ن د ر بازگشت به برجام، فروگذار نخواهند کرد . ترور فخری زاد ه با هد ف بلوکه کرد ن سیاست باید ن د ر مورد ایران بود . باید ن تاکید کرد ه بود که هد فش د ر مورد بازگشت به برجام د ر حقیقت بازگشت به د یپلماسی است.وی افزود : باید ن بازگشت به برجام را مقد مه گفتوگو با ایران د ر مورد سایر مسائل همچون توان موشکی و نقش منطقه ای ایران مید اند . اما باید ن باید به واقعیت های صحنه سیاسی ایران توجه د اشته باشد .

اعتراض ایران به کمیسر عالی حقوق بشر

سفیر و نمایند ه د ایم ایران د ر ژنو، با ارسال نامه ای به میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر ضرورت واکنش قاطع سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل نسبت به ترور د انشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری زاد ه را یاد آور گرد ید .به گزارش ایسنا، اسماعیل بقایی هامانه، با اشاره به وجود قرینه های جد ی مبنی بر د ست د اشتن رژیم صهیونیستی د ر این اقد ام شنیع، آن را "نقض فاحش حقوق بین الملل، حقوق بشر و همه ارزش های اخلاقی" توصیف نمود ه و نسبت به عواقب خطرناک تروریسم د ولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین المللی هشد ار د اد .

نمایند ه د ائم کشورمان د ر فرازی از این نامه با تشریح خد مات علمی و پژوهشی شهید فخری زاد ه از جمله د ر تولید کیت های تشخیص کرونا و همچنین مد یریت پروژه تولید واکسن کووید ۱۹ د ر ایران، ترور سبعانه ایشان را نشانه بارز خباثت بانیان این ترور برای ممانعت از رشد و شکوفایی علمی و تکنولوژیک ایران د انسته و تاکید کرد ه است که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها و تضییقات تحمیلی مسیر بالند گی علمی خود را اد امه خواهد د اد .

پایان د وران بازی یک طرفه

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که تصویب کلیات طرح اقد ام راهبرد ی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران حاوی این پیغام بود که بازی یک طرفه به پایان رسید ه است.به گزارش ایسنا، بعد از تصویب کلیات طرح اقد ام راهبرد ی برای لغو تحریمها و صیانت از منافع ملت ایران محمد باقر قالیباف اظهار کرد : مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات این طرح این پیغام را به د شمنان ایران اسلامی د اد که بازی یک طرفه پایان یافته است.

مخالفت ریاض با سیاست ترور

نمایند ه عربستان سعود ی د ر سازمان ملل به ترور د انشمند ایرانی واکنش نشان د اد .به گزارش ایلنا از واس، عبد الله المعلمی گفت: عربستان سیاست ترور را قبول ند ارد . هر د انشمند مسلمانی که هد ف حمله قرار گیرد ، همه جامعه اسلامی د چار خسران و زیان میشوند .وی خطاب به ایران گفت: واکنشها و تصمیمات عاطفی، نتایج مثبتی د رپیش نخواهد د اشت.

مسائل امنیتی د ر مجلس قابل طرح نیست

وکیل د اد گستری گفت: مسائل امنیتی د ر مجلس قابل طرح نیست و باید د ر شورای عالی امنیت ملی مطرح و بررسی شود و د ر نهایت مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تأیید مقام معظم رهبری لازمالاجرا خواهد شد .سید محمود علیزاد ه طباطبایی د ر گفتوگو با ایلنا د ر خصوص طرح مجلس برای خروج ایران از پروتکل الحاقی، اظهار کرد : تصمیم گیری د رباره امنیت ملی با مجلس نیست بلکه از وظایف شورای عالی امنیت ملی است و مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیز پس از تأیید مقام معظم رهبری لازم الاجراست.

وی افزود : مجلس میتواند به د ولت فشار وارد کند و د ولت را به اجرای برخی از امور ملزم کند اما د ولت میتواند این موارد را د ر شورای عالی امنیت ملی مطرح کند چون مسائل امنیتی د ر مجلس قابل طرح نیست و باید د ر شورای عالی امنیت ملی مطرح و بررسی شود .این وکیل د اد گستری بیان کرد : خروج ایران از پروتکل الحاقی یا خروج از برجام مسأله خطرناکی است و به نظر میرسد این موضوع قابل تامل باشد و کشور را به لبه پرتگاه جنگ ببرد .

مجازات د شمن د ر زمان منطقی

عضو حزب کارگزاران گفت: د شمن باید د ر زمان منطقی و تابع سیاست هایی که رهبر انقلاب اعلام کرد ه اند ، مجازات شود .محمد عطریانفر د ر گفت و گو با ایسنا، د ر واکنش به ترور شهید فخری زاد ه گفت: باید عناصر و طراحان اصلی و کلید ی اقد امات تروریستی که افراد ی را برای ضربه زد ن به منافع کشور بسیج می کنند را افشا کنیم.

وی اد امه د اد : رهبر انقلاب هم بر مجازات آمران و عاملان این جنایت تاکید کرد ند . د ر حوزه آمران باید د ر عرصه د یپلماسی اقد ام جد ی، منتقد انه و طلبکارانه د ر پیش گرفت و د ر مجامع جهانی رد پای آمران این اقد ام تروریستی را افشا کرد ه و آنها را به معرفی کنیم. این حد اقل کاری است که می توان انجام د اد .عطریانفر گفت: افکار عمومی مطالبه می کند که ایران به د شمن پاسخ د اد ه و منفعل نباشد بنابراین برای پاسخ به افکار عمومی، د ستگاه د یپلماسی باید فعال شود . همچنین د شمن باید
د ر زمان منطقی و تابع سیاست هایی که رهبری اعلام کرد ه اند ، مجازات شود .

ترور یک بازی خطرناک است

سخنگوی د فتر نمایند گی ایران د ر سازمان ملل د ر نامهای به وال استریت ژورنال د ر واکنش به ترور شهید فخری زاد ه نوشت: هد ف از مد اخله رژیم اسرائیل د ر این اقد ام جنایتکارانه، به منظور بر هم زد ن بیشتر وضعیت آشفته د ر منطقه و از بین برد ن مسیر د یپلماسی طراحی شد ه است.

به گزارش ایلنا، علیرضا میریوسفی د ر نامهای به روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: سرمقاله شما با عنوان «باید ن، ایران و بمب» ۲۸ نوامبر شرم آور و غیرانسانی است. حمایت غیرقابل توجیه از ترور وحشیانه یک د انشمند برجسته، کاری جز تشویق چند جنایتکار نظیر رژیم اسرائیل و متحد انش، برای ارتکاب ترورهای بیشتر نیست.

ترور یکی از مقامات یک کشور عضو سازمان ملل د ر قلمرو آن به مثابه باز کرد ن جعبه پاند ورا و یک بازی خطرناک است. خطری که عواقبش را فقط انسانهای آخر الزمانی بی خرد و بی پروا ناد ید ه میگیرند .

ربیعی مطرح کرد؛

سخنگوی د ولت گفت: از نظر د ولت طرح اقد ام راهبرد ی برای لغو تحریمها، از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و هیچ قوهای نمیتواند فارغ از این چارچوب عمل کند و مجلس نمیتواند وارد این حوزه شود .

به گزارش ایلنا، علی ربیعی د ر نشست خبری با اشاره به ترور شهید فخریزاد ه گفت: تروریستها مید انند که نمیتوانند موتور پیشرفت ایران را خاموش کنند . د انش هستهای ترورشد نی نیست و مرد م هم نهتنها تحت تأثیر اقد ام د شمن قرار نگرفتند ، بلکه هوشمند تر و متحد تر نسبت به منافع ملی و د ر برابر د شمنان ملت شد هاند .

وی تاکید کرد :این ترور نشان د اد که کاملا حساب شد ه و با برنامه ریزی قبلی برای د ستیابی به چند هد ف طراحی و اجرا شد ؛ به هم زد ن آرامش روانی جامعه، ناامید کرد ن مرد م از د ستیابی به پیروزی د ر به عقب راند ن فشار حد اکثری، ایجاد سرد رگمی د ر استراتژی ایران و واد اشتن به بازی د ر زمین د شمن، برهم زد ن امنیت منطقه و مسد ود کرد ن روزنه های صلح و آرامش، به هم خورد ن فضای امنیت جهانی با توجه به تغییرات پیش رویی که فرصتی برای احقاق حقوق ملت ایران فراهم می آورد و این تروریست ها خود را بازند ه آن می بینند .

ربیعی با اشاره به رشد شاخص اقتصاد ی د ر کشور بیان کرد : بنابر گزارش ارائه شد ه از بهبود مسیر رشد اقتصاد ی از فصل د وم ۱۳۹۹ پیش بینی می شود که د ر پایان سال به رغم فشارها و جنگ اقتصاد ی و با وجود اینکه رشد ارزش افزود ه نفت و گاز طبیعی ما کاهش د اشته است. د ر گروه کشاورزی ۲.۱ د رصد ، صنایع و معاون ۳.۳ د رصد ، د ر صنعت ۶.۳ د رصد و خد مات ۱ د رصد رشد خواهیم د اشت.بنابراین رشد تولید ناخالص د اخلی ما به ۱.۱ د رصد و رشد ناخالص د اخلی بد ون نفت ۱.۸ د رصد د ر پایان سال خواهد بود . وی اد امه د اد : د ولت سعی میکند جبران کاهش قد رت خرید را د ر حقوق کارکنان و بازنشستگان را انجام د هد از سوی د یگر طبیعتا میزان فروش نفت کشور نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت و د ولت این د رآمد اضافی را صرف سرمایهگذاریهای زیربنایی و تکمیلی خواهد کرد .

وی خاطر نشان کرد : بود جه جاری وابسته به نفت نخواهد بود و تلاش شد ه حتی د ر جاری نیز وابستگی کمتر شود . هر چه از نفت به د ست آید خرج حمایت از توسعه زیرساختی کشور و حمایت اجتماعی و معیشتی از مرد م خواهد شد بنابراین وابستگی بود جه به ویژه بود جه جاری به نفت افزایش نخواهد یافت. سخنگوی د ولت خاطر نشان کرد : د ر لایحه بود جه ۱۴۰۰ از منابع ناشی از مولد سازی د اراییها، واگذاری شرکتها و افزایش مشارکت مرد م د ر اقتصاد ، فروش اوراق مد ت د ار، فروش اوراق نفتی استفاد ه خواهد شد .نکته مهم این است که باید سیاست انبساطی برای تحرک د ر اقتصاد ایران د ر بود جه به کار رود . البته این سیاست انسباطی به هیچ وجه منجر به رشد نقد ینگی نخواهد شد .

ربیعی د ر خصوص مصوبه مجلس تحت عنوان اقد ام راهبرد ی برای لغو تحریمها گفت: به نظر د ولت موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت این مصوبات براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی فرا قوهای است و هیچ قوهای نمیتواند فارغ از این چارچوب عمل کند و مجلس نمیتواند وارد این حوزه شود و قطعاً شورای نگهبان به این موضوع و مصلحت ملی توجه خواهد کرد . سخنگوی د ولت افزود : آنچه که د ر عنوان طرح آمد ه از بین برد ن تحریم است اما انباشت اورانیوم و عد م اجرای پروتکل الحاقی منجر به د ائمی شد ن تحریم میشود . ما قبل از برجام پروتکل الحاقی را اجرا نمیکرد یم اما ذیل تحریمهای سخت سازمان ملل بود یم؛ بنابراین اگر هد ف از این طرح لغو تحریم باشد ، این طرح کمکی به لغو تحریم نمیکند مگر اینکه عنوان طرح را تغییر د هیم. وی گفت: ما امروز بیش از سه تن اورانیوم غنی شد ه د ر اختیار د اریم و ماهانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شد ه نیز تولید میکنیم که این میزان تقریباً با ظرفیت تولید کشور قبل از برجام برابری میکند بنابراین برجام تأثیری بر حجم و کمیت عد د ی اورانیوم غنی شد ه ند اشته است. بنابراین اگر مقصود ایجاد آماد گی و ظرفیت است، جای نگرانی نیست و الان هم هست اگر مقصود رفع تحریم است، این طرح منجر به رفع تحریم نخواهد شد .

وی د رباره توهین برخی از نمایند گان مجلس به د ولت گفت: متأسفیم که عد های فاصله بین نقد و انتقاد و تهمت و د روغ را نمید انند ، متهم کرد ن به این نکات بسیار سنگین است اما خوشحالیم که مرد م اهمیت زیاد ی به این نوع گفتهها نمید هند . سخنگوی د ولت د ر خصوص موضعگیری ضعیف د ولت د ر پاسخ قاطع به ترورها و خرابکاریهای هستهای گفت: افتاد ن د ر د ام توطئه د شمنان منحصر به هیچ حاد ثه خاصی نیست و توصیه همیشگی ما این است. نباید د ر د ام د شمن و توطئه آنها بیفتیم. قطعاً د شمن با یک ترور اهد اف متعد د ی د ارد .

علاوه بر انجام عملیات ترور قصد عملیات روانی و قد رت نمایی را نیز د ارد . وی یاد آور شد : البته وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان مسلط بود و چند ین نقطه و محل احتمالی را مشخص کرد ه بود هند و د ر اختیار مراکز محافظتی قرار د اد ه بود ند . آنها وقتی ترور انسان را انجام مید هد میخواهد به اهد اف ثانویه خود برسند . ما باید مراقب باشیم به اهد افی که د نبال میکنند تن ند هیم و د ر زمینی که با یک ترور طراحی کرد ه است بازی نکنیم.

ربیعی با بیان اینکه اجتناب از تشد ید تنش به معنای بی پاسخ گذاشتن اقد امات قانونشکنان و متجاوزان نیست، اظهار د اشت: د ولت د ر کنار مرد م معتقد است که همانطور که مقام معظم رهبری گفتند حتماً باید مجازات انجام پذیرد و د ر بازی د شمن بازی نکنیم. بعد از پایان بررسی همه ابعاد و جوانب حاد ثه اخیر قطعاً اقد امات تنبیهی مقتضی را مسئولان ذیربط انجام خواهند د اد و به بهترین نحو نیز انجام خواهد شد . اما اطمینان پید ا میکنیم که این اقد امات ما بر سیاست عد م بازی د ر زمین د شمن آسیب نزند .

وی د رباره اینکه با توجه به سخنان د بیر شورای عالی امنیت ملی آیا پیشتر هشد اری به مسئولان حفاظتی د رباره ترور شهید فخرزاد ه د اد ه شد ه بود ، با بیان اینکه اظهارات مربوط به آقای شمخانی را از د بیرخانه شورای امنیت باید بپرسید ، تاکید کرد : بنا بر گزارشی که د ر د ولت مطرح شد وزارت اطلاعات با اشرافی که د اشته، چند ماه قبل و حتی چند روز قبل از حاد ثه اطلاعات و هشد ار لازم را د رباره انجام عملیات تروریستی به همراه مکانهای احتمالی د ر اختیار سازمانها و نهاد های حفاظتی قرار د اد . آقای شمخانی تعبیر د رستی را مبنی بر اینکه د رباره ترور ساد ه انگاری شد ه است به کار برد ند .

ربیعی د رباره د ید ار فخری زاد ه یا نمایند گان سازمانهای بینالمللی، یاد آور شد : شهید فخری زاد ه هیچگاه با هیچ مقامی از سازمان بین المللی انرژی اتمی که به ایران سفر کرد ه، د ید ار ند اشت و این یک د روغ مسلم بود که مطرح شد .

سخنگوی قوه مجریه تاکید کرد : این نوع رفتارها نوعی جفا د ر حق شهد ا است. حاد ثه ترور با همه ابعاد آن د ر د بیرخانه شورای امنیت ملی د ر حال بررسی است که بخشی از آن را نیز اطلاع رسانی شد ه است. باید از اتهام د رباره عملکرد نهاد های حفاظتی امنیتی اجتناب کنیم؛ از سوی متهم کرد ن وزارت اطلاعات و د ولت بد ون د انش د ر مورد مسائل مطرح میشود . آنچه مسلم است مسئولان ارشد د ر جریان قرار گرفتهاند . د رباره ساخت واکسن ایرانی کرونا، گفت: ورود واکسن ایرانی به فاز مطالعات نیازمند اخذ اخذ مجوز از کمیته اخلاق د ر پژوهش و کد اخلاق است، تاکنون د و گروه یا د و واکسن ایرانی طرح مطالعه بالینی و فاز انسانی خود را به کمیته اخلاق ارائه نمود هاند که یک مورد موافقت کمیته اخلاق را اخذ نمود ه و بزود ی با صد ور کد اخلاقی، فاز بالینی را شروع
خواهد کرد .

رئیس جمهور تاکید کرد :

رئیس جمهور گفت: تحریمهای د شمن اگرچه بد ون آسیب و اخلال د ر اقتصاد کشور و زند گی و معیشت مرد م نبود ه اما د شمن به هد ف اصلی ترسیم شد ه برای تحریم و جنگ اقتصاد ی که فروپاشی اقتصاد ایران بود ه د ست نیافت و با قد رت میتوانیم اذعان کنیم که آثار تحریمها خنثی شد ه است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی د ر جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد ی د ولت با تاکید بر اینکه این موفقیت بزرگ د ر سایه مقاومت و ایستاد گی ملت ایران و سیاستها و تد ابیر اتخاذ شد ه بد ست آمد ، اظهارد اشت: از جمله اهد اف مهم د شمن د ر این جنگ اقتصاد ی بر هم زد ن آرامش جامعه و امنیت خاطر مرد م بود ه اما د ولت با همه سختیها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع نا امنی روانی و جلوگیری از بیثباتی فضای اقتصاد ی کشور شود . رییس جمهور گفت: آنها که د ر طول د و و نیم سال اجرای سیاست ضد ایرانی فشار حد اکثری نتوانستند به هد ف متوقف کرد ن اقتصاد ایران برسند امروز از آرامش و روند بهبود د ر اقتصاد ایران عصبانیاند و میخواهند د ر این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند . روحانی تاکید کرد : مرد م اطمینان د ارند که مقاومت اقتصاد ی نتیجه د اد ه و تحریمکنند گان ناچارند از راه خود برگرد ند به همین جهت پیشبینیها نسبت به آیند ه مثبت شد ه و رفتارهای اقتصاد ی د ر بازارهای مختلف همین را نشان مید هد . رییس جمهور ایجاد نگرانی نسبت به آیند ه کشور و برهم زد ن آرامش روانی مرد م د قیقا بازی د ر مید ان د شمن خواند و تصریح کرد : اگر چه این سختیها و مشقات د ر د وره شیوع کرونا مسیر را برای د ولت ناهموارتر میکرد اما نسبتا توانسته این موضوع را نیز خنثی کند و از این نظر همه میبایست مراقب اقد امات و اظهارات خود باشند که آرامش فضای اقتصاد ی کشور و امنیت خاطر مرد م مورد خد شه قرار نگیرد . د راین جلسه مباحث مربوط به نهایی کرد ن قانون بود جه مطرح شد و رییس جمهور با اشاره به محورهای اصلی بود جه سال آیند ه کشور گفت: لایحه بود جه سال ۱۴۰۰، راه را برای تحرک کشور د ر مسیر پیشرفت و توسعه زیرساختها باز میکند . روحانی اظهارد اشت: حفظ و تقویت روند توسعه کشور و همزمان حمایت از قشرهای ضعیف مبنای اصلی تد وین بود جه د ر سال آیند ه بود ه و با تلاشهای صورت گرفته د ر سال جاری و ریلگذاریهای انجام شد ه میتوانیم افق پیش روی اقتصاد کشور و معیشت مرد م را روشن تر و رو به بهبود ترسیم کنیم.
روحانی افزود : امید واریم با برطرف شد ن برخی تنگناها، مسیر توسعه کشور د ر سال آیند ه آهنگ پرشتاب تری به خود گیرد . روحانی متکی نبود ن به نفت د ر بود جه جاری سال آیند ه را از د یگر متغیرهای مثبت این بود جه برشمرد و گفت: د ولت با محاسبات د قیق و با توجه به تجارب بد ست آمد ه د ر فرایند مقابله با تحریم های سخت اقتصاد ی تحمیل شد ه به کشور، برنامهریزیهای لازم را انجام د اد ه که این امر د ستاورد بزرگی است.

جامعه اسلامی د انشگاهیان ایران به مناسبت شهاد ت د انشمند بزرگ هسته ای
د کتر محسن فخری زاد ه بیانیه ای صاد ر کرد . د ر این بیانیه آمد ه است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذينَ جاهَد وا فينا لَنَهد ِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ﴿عنکبوت،۶۹

و آنها که د ر راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند ، قطعاً به راههای خود ، هد ایتشان خواهیم کرد ؛ و خد اوند با نیکوکاران است.

از ابتد ای پیروزی انقلاب اسلامی،د شمنان قسم خورد ه ایران عزیز و د ر راس آنها امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و مزد وران منطقه ای شان همه د سیسه ها و نقشه های خود را به کار گرفتند تا مرد م را از انقلاب و حرکت رو به رشد وتعالی نظام اسلامی مایوس و به خیال خام خود پروژه ناکام براند ازی جمهوری اسلامی را تحقق بخشند .فتنه کرد ستان ،فتنه منافقین، جنگ هشت ساله تحمیلی ،ترور شخصیت های برجسته وتاثیر گذار نظام ،تحریم های ظالمانه،بویژه د ر عرصه علوم و فناوریهای نوین و د ه ها مصد اق د یگر د ر طی سالهای گذشته نشان د اد ه است که این اقد امات ظالمانه و شیطانی ،عزم و اراد ه مرد م برای د فاع از انقلاب و نظام اسلامی را بیشتر کرد ه و زمینه های شکست هیمنه پوشالی غرب و اسکتبار جهانی را د ر ابعاد گوناگون به تحقق رساند ه است.شهاد ت سرد ار بزرگ اسلام سپهد شهید قاسم سلیمانی و مراسم های بی نظیر تشییع پیگر مطهر آن سرد ار والامقام اسلام،عزم و اراد ه واقعی مرد م بزرگ ایران د ر د فاع از نظام و کیان اسلامی را پس از گذشت چهل سال به خوبی به نمایش گذاشت.

با این همه، سیاستمد اران کور د ل غربی- صهیونیستی،با اد امه برنامه شکست خورد ه خود د ر ترور وحذف شخصیت های عالی رتبه سیاسی ،علمی و نظامی کشور، این بار د ستشان به خون پاک یکی از مجاهد ان بزرگ علمی و تحقیقاتی ،شهید د کتر محسن فخری زاد ه آلود ه گشت و د ر اقد امی بزد لانه ملت ایران را د ر سوگ فرزند برومند شان نشاند ؛غافل ازاینکه د ر جای جای کشور پهناور ایران هزاران محسن فخری زاد ه برای اعتلای ایران و جمهوری اسلامی د ر عرصه جهاد علمی، د ر تلاش و فد اکاری هستند و راه شهد ای جاود ان علمی را اد امه خواهند د اد .

جامعه اسلامی ایران با بزرگد اشت یاد ونام همه شهد ای علمی کشور، بویژه شهید والامقام د کتر محسن فخری زاد ه و عرض تبریک و تسلیت به محضر مقام معظم رهبری،همسر و فرزند ان شهید و جامعه علمی و د انشگاهی،از مسسوولان امنیتی و انتظامی ،انتظار د ارد که عاملان ترور شهید فخری زاد ه ،هرچه سریعتر شناسایی و به مجازات عمل ننگین خود برسند .از شورای عالی امنیت ملی می خواهیم که د ر قبال حاد ثه ترور شهید فخری زاد ه پاسخگو بود ه و وجود برخی سهل انگاری ها و رخنه های احتمالی را بررسی و نتایج آن را به سمع مرد م شریف ایران برساند .

از مسوولان کشور و همه احزاب و گروه های سیاسی انتظار میرود که د ر چنین شرایطی ،به جای متهم کرد ن یکد یگر و بهره برد اری سیاسی و جناحی از خون فرزند بزرگ ملت ایران،یکد ل و یک صد ا همه خشم خود را به سوی رژیم صهیونیستی و امریکای جنایتکار روانه کرد ه و با تد ابیر غیر احساسی وعالمانه ،راه را بر ماجراجویی هایی د شمنان انقلاب بسته و زمینه های اقتد ار جمهوری اسلامی ایران را
هرچه بیشتر فراهم آورند .

جامعه اسلامی د انشکاهیان ایران به آحاد مرد م شریف ایران اطمینان می د هد که حرکت علمی کشور هرگز متوقف نخواهد شد و از برکت خون شهید فخری زاد ه وسایر شهد ای علمی کشور عزم د انشگاهیان، برای رویایی با قد رت های زور گوی جهانی د ر عرصه نبرد علمی و فتح قله های د انش صد چند ان شد ه و راه این عزیزان با قوت و قد رت بیشتر اد امه خواهد یافت.

جامعه اسلامی د انشگاهیان ایران