روکش و روشنایی راه های شهرستان گچساران

۱۱۰میلیارد ریال برای روکش و روشنایی راههای شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد محمد حسین نصیری راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد: این میزان اعتبار برای اجرای چهار طرح در زمینه سیستم روشنایی ، لکهگیری و روکش و آسفالت، ساخت یک دستگاه پل عابر پیاده و بهسازی و آسفالت راه روستایی هزینه شد. وی بیان کرد: این طرحها شامل لکهگیری و روکش آسفالت باشت به گچساران و خیرآباد ، ساخت یک دستگاه پل عابر پیاده، بهسازی و آسفالت راه روستایی امامزاده اسماعیل و ایجاد سیستم روشنایی گچساران به بهبهان است که در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید . نصیری راد تصریح کرد: سیستم روشنایی گچساران به بهبهان به طول هفت گیلومتر با اعتباری بیش از ۳۴ میلیارد ریال اجرا شد. وی تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دید آسان و دقیق در طول راههای ارتباطی را از مهمترین اهداف و کارکردهای نصب سامانههای روشنایی در جادهها اعلام کرد . نصیری راد افزود: حفظ و مراقبت از راهها، مدیریت حوادث، رخ دادهای جادهها، بازگشایی مسیر و ترمیم خرابی ها از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جادهای است که با سرعت بخشی به این اقدامات میتوان نقش مهمی در کاهش بحرانها و حوادث جادهای و آسیبهای ناشی از آن ایفا کرد. شهرستان گچساران۱۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰کیلومتر راه فرعی درجه یک، ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۷ کیلومتر بزرگراه دارد.

 

آغاز بهکار پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران

همزمان با سال جهش تولید و ضرورت تعامل بخش دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان با صنعت در انجام فعالیت های پژوهشی هدفمند و ایجاد ارزش افزوده گوگرد و به پاس قدردانی از تمام پژوهشگران، پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران با حضور رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران به یاد مرحوم دکتر علی اصغر محجوبی نامگذاری و آغاز بکار کرد.

رییس واحد پژوهش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در این خصوص گفت: پالایشگاه خانگیران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوگرد در ایران استراتژی هدفمند توسعه محصولات گوگردی را به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت های پژوهشی دنبال می نماید. سعید ضرابی افزود: با توسعه شهرک گوگردی گنبدلی ( یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ) تامین نیازهای نوآورانه، فناورانه و مهندسی در اولویت خواهد بود تا فرصت های لازم برای انجام تحقیقات در حوزه محصولات با ارزش افزوده ایجاد شود. وی تصریح کرد: به همین منظور با راه اندازی پژوهشکده توسعه گوگرد، زمینه فعالیت شرکتهای دانش بنیان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، صنعتگران و شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان فراهم شده تا در این راه قدم برداشته و نیازهای فناورانه شرکت های سرمایه گذار را تامین نمایند.

افزایش ۳۰ درصدی تولید گوشت بوقلمون

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید گوشت بوقلمون در استان قزوین نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حمید رضا عزتی پیش بینی کرد: امسال ۲۶۰۰ تن گوشت بوقلمون در ۲۰ واحد فعال استان تولید شده در حالی که سال گذشته حدود ۲ هزار تن گوشت بوقلمون در واحدهای پرورشی استان تولید شده بود . عزتی تصریح کرد : مدت زمان دوره پرورش گوشت بوقلمون ۴ ماهه و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی در شهرستان تاکستان با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه است . وی یاد آور شد : بازار مصرف گوشت بوقلمون استان قزوین بیشتر استانهای تهران ، کرج و اصفهان است .

عزتی، دارا بودن ترکیبات پروتئین بالا ، کمترین کلسترول املاح و اسید آمینه ضروری را از مهمترین خصوصیات گوشت بوقلمون دانست و گفت : ۴۰ درصد گوشت بوقلمون قرمز و ۶۰ درصد آن سفید است . معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: راه اندازی مجدد یکی از واحد های پرورش بوقلمون در استان با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه در فاز اول ، این استان را به یکی از قطب های مهم تولید گوشت بوقلمون تبدیل کرده است .

ثبتنام مجدد طرح اقدام ملی مسکن

احمد مرزبان، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از آغاز ثبتنام مجدد طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهایی که پیشتر سهمیه نداشتند و برای آنها زمین فراهم شده و یا سهمیه آنها تکمیل نشده است، خبر داد.

وی افزود: در برخی از شهرهای استان با تلاشهای ادارات شهرستانی، زمین برای اجرای طرح ملی مسکن تامین و مقرر شد تا ثبتنام مجدد برای متقاضیان جدید انجام شود.

مرزبان ادامه داد: ثبت نام مجدد در شهرهایی مانند: توره، تفرش، آشتیان، پرندک، غرق آباد، رازقان و زاویه که توانستند زمین مورد نظر را تامین کنند، در هفته آتی با اعلام ظرفیت انجام خواهد شد. مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی توضیح داد: متقاضیان میتوانند بلافاصله بعد از اعلام رسمی، همانند دفعات گذشته مدارک لازم را با همان شرایط گذشته ارائه دهند و چنانچه واجدشرایط باشند از آنها برای تکمیل پرونده دعوت بعمل خواهد آمد. همچنین مرزبان از اعلام اسامی متقاضیان جایگزین طرح اقدام ملی در شهر ساوه خبر داد.

حفظ خاطرات و ارزشهای دفاع مقدس
وظیفه همگان است

مهندس حاج عینی مدیر مخابرات منطقه قم در دیدار با مدیر کل موزه دفاع مقدس با وی با اعلام این مطلب گفت: مخابرات در زمان جنگ تحمیلی نقش موثر و بسزایی داشته است .

وی گفت : اختصاص فضایی در موزه دفاع مقدس برای نمایش دستاوردهای رزمندگان اسلام در حوزه مخابرات میتواند در حفظ دستاوردهای مخابراتی در دوران دفاع مقدس تاثیر گذار باشد. حجت الاسلام لقمان زاده مدیر کل موزه دفاع مقدس هم در این جلسه از همکاری مخابرات قم در راه اندازی و افتتاح موزه دفاع مقدس تشکر کرد.

ممنوعیتی برای فعالیت هتلها نیست

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با تاکید بر اینکه ممنوعیتی برای فعالیت هتلها نیست، گفت: حدود نیمی از تسهیلات ۱۲ درصدی هتلها پرداخت شده و مابقی در حال انجام است. علی خاکسار در گفتوگویی با بیان اینکه هتلها هیچ ممنوعیتی برای پذیرش مسافر ندارند، اظهار کرد: فقط مقطع زمانی کوتاهی هتلها تعطیل شدند وگرنه ستاد مقابله با کرونا ممنوعیتی اعمال نکرده بود. وی با بیان اینکه در حال حاضر هم هتلها با درصد خیلی پایین مسافر دارند، ادامه داد: با توجه به ممنوعیت تردد بین استانی و تعطیلی مراکز تفریحی و موزهها همچنان هتلها از درصد پایینتری از مسافر برخوردار هستند. معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان در خصوص تعطیلی یا تغییر کاربری هتلها به سفرهخانه یا رستوران در همدان نیز بیان کرد: هیچ هتلی در همدان درخواست تغییر کاربری نداشتند و این طرح تنها به صورت شفاهی مطرح بود اما دو هتل در همدان همچنان تعطیل هستند. وی با بیان اینکه به منظور جبران خسارت هتلها تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شد، افزود: در حال حاضر ۱۶ میلیارد تومان درخواست تسهیلات از سوی هتلها به بانک ارسال شده که حدود هشت میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است که این تسهیلات ۱۲ درصدی با بازپرداخت دوساله است. خاکسار با تاکید بر اینکه در صورت وجود مسافر منعی برای پذیرش وجود ندارد، گفت: طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر ممنوعیتی برای هتلها وجود ندارد.

اختتامیه دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان

ازنفرات برتر شرکت کننده در جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان در فرهنگ سرای افتاب باغستان تجلیل بعمل آمد . علی کیوانی - شهریار ، در فرهنگسرای آفتاب باغستان آئین اختتامیه دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان تهران باخضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد . بنا برهمین گزارش ، این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه دکتررنجبر شهردار باغستان ضمن خیرمقدم به حضار درسخنانی به فضائل اخلاقی وسیره نبوی حضرت زهرا(س) اشاره و برگزاری این جشنواره را در شهرباغستان مایه مباهات و اعتلای فرهنگ وهنر برشمرد . اشرف السادات سادات دبیر جشنواره نیز به ارائه گزارشی ازآثار ارسالی ازسراسر کشور به دبیرخانه جشنواره وانتخاب آثار برتر توسط هئیت داوران در گروه کودک ونوجوان و بزرگسالان رابیان نمود .

تحول سازنده در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

عملیات اجرایی ۷ پروژه صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، کارخانه تولید سالیانه حدود ۸ هزار تن کاغذ از سنگ آهک، کارخانه تولید روزانه ۶ هزار تن سیمان خاکستری، کارخانه فرآوری آلوئهورا با هدف تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، کارخانه تولید انواع سنگ با ظرفیت تولید سالیانه ۲۴ هزار مترمربع انواع سنگ و پایانه حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از ۵ پروژهای هستند که امروز عملیات اجرایی آنها با مشارکت سرمایه‎گذاران بومی بخش آغاز شد.

این گزارش ادامه می دهد: کارخانه سولهسازی و ساخت سازههای فلزی و مرکز تخصصی آزمایشگاه صنایع آلومینیوم، دو پروژه دیگری است که عملیات اجرایی آنها در دو زمین مجزا توسط یک سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شد.

«فریدون فدایی دولت» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین شروع عملیات اجرایی این پروژه ها با ابراز خرسندی از آغاز جهش صنعتی و تشریح جزییات سرمایهگذاریهای جدید در منطقه متبوعش، اظهار کرد: تمامی مراحل قانونی این ۷ پروژه صنعتی شامل ارائه درخواست سرمایهگذار و طرح توجیهی تا پرداخت هزینه زمین و عقد قرارداد با آنان انجام شده است.

وی با تشریح این پروژه ها افزود: پایانه حمل و نقل با هدف ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل منطقه ویژه لامرد از زیرساختهای اصلی و موردنیاز صنایع به شمار میآید که در محل سایت جانمایی شد و با هدف تسهیل و سرعتبخشی در آمد و شد ماشینهای سنگین و نیمه سنگین به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، استقرار واحدهای تفریحی-خدماتی برای استراحت رانندگان، مجتمعهای تعمیرگاهی و شرکتهای باربری در این پایانه حمل و نقل پیشبینی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد زیر ساخت ها و توسعه مبنایی این منطقه را عامل ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این قطب صنعتی برشمرد و اضافه کرد: در مجموع برای اجرای این ۷ پروژه براساس زمینه فعالیت آنها، زمینهای مجزا در ناحیههای مختلف سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مساحت حدود ۴۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع به سرمایهگذاران واگذار شد که در زمان بهرهبرداری از آنها، افزونبر ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۳۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بهکار خواهند شد.

وی برآورد حجم سرمایهگذاری ریالی این ۷ پروژه جدید بخش خصوصی را حدود ۳ هزار و ۸۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

فدایی دولت از سرمایهگذاران بخش خصوصی خواست تا اجرای این پروژهها را مطابق با برنامه زمانبندی اجرایی کنند و از مدیران منطقه متبوعش درخواست کرد تا پاسخ به درخواستهای موردنیاز سرمایهگذاران را بیش از پیش در اولویت برنامهها قرار دهند.

بر پایه این گزارش، ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد،سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، عبدالعظیم خادم حمزه مدیر کل دفتر هماهنگی امور افتصادی استانداری فارس، سرمایه گذاران و مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین کلنگزنی این طرح ها حضور داشتند.

در پی احداث و تکمیل زیرساختهای اساسی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در محافل اقتصادی از این کانون راهبردی صنعتی به عنوان یکی از مراکز مهم مورد توجه صاحبان سرمایه برای مشارکت در طرحهای مولد و اشتغال زا یاد میشود.

از مهمترین صنایع این منطقه می توان به نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت و دیگر واحدهای خدماتی نظیر بیمه، آشپزخانه صنعتی پیشرفته و بازارچه فروش محصولات اشاره کرد.

هم اکنون عملیات احداث واحدهای صنعتی تولید ورق آلومینیومی، مونتاژ لوازم خانگی و ماشین آلات راهسازی آغاز شده است.

در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد تولید شمش منیزیم، فولاد، صنایع مرتبط با پایین دست و بالادست آلومینیوم، نیروگاههای برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر و دیگر صنایع پشتیبان و خدماتی پیش بینی شده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعههای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است که در جنوب استان فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

عالیه رضوانی- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز از صادرات ۱۲۰ هزار یورویی صنایع کوچک استان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جهش تولید و در راستای تقویت و پیشرفت علمی صنعت، استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی استان در دستور کار این شرکت قرار دارد.

حمید رضا عقاب نشین مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز ، به شاخصهای برنامه ای و عملکرد تجمیعی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ شرکت شهرک های صنعتی استان البرزاشاره کرد و افزود: در این راستا ۲۲ دفتر به مراکز خدمات فناوری واگذار شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه خدمات مشاوره ای در مراکز خدمات فناوری در حال انجام است ، اظهار کرد: توسعه فناوری بنگاهها، خوشهها، رشتهها و صنعت از جمله اموری است که در این مراکز در دستورکار قرار دارد که در این راستا ۵۲ واحد فناورانه شناسایی شده است.ضمن اینکه همچنین پنج مورد از نیاز این واحدها را احصا کرده ایم.

عقاب نشین مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز به خدمات مؤثر و حائز اهمیت صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: در این حوزه با هدف بهبود فرآیندها، حمایت از ایدههای برتر، برگزاری رویدادهای استارتاپی و اقدام به مستندسازی در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرزادامه داد: همچنین با بهره گیری از ظرفیت نخبهها و صاحبان علم نیز میتوان در حوزه صنایع کوچک موفق عمل کرد از این رو از پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکتری که در حوزه صنعت باشند حمایت خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با اشاره به اینکه ۱۴۰ واحد صنعتی کوچک البرز در نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: دو سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۱۹ هزار یورو جذب شده است.ضمن اینکه صادرات ۱۲۰ هزار یورویی حاصل فعالیت صنایع کوچک استان البرز در سال جاری بوده است.

خوزستان :محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۸ پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در بندر امام خمینی(ره)، افزایش ظرفیت نگهداری کالا با مشارکت بخش خصوصی را یکی از ویژگی های مهم این بندر عنوان کرد و ظرفیت های آن را با بنادر جهان قابل مقایسه دانست.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیهی آیین بهرهبرداری و آغاز عملیات اجرایی ١٨ پروژه عمرانی و سرمایهگذاری که به ارزش ١۵ هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال در زمینههای ایجاد ارزش افزوده، صنایع تبدیلی، ارتقای ظرفیت بندری و ایمنی انجام شد، اظهار داشت: برای تأمین اعتبار پروژه هایی که امروز عملیات اجرایی آنها شروع می شود، دهها هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری شده که نیمی از آن توسط دولت و مابقی توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: :سیاست جاری دولت و وزارت راه و شهرسازی ایجاد ظرفیت صنعتی و تولیدی در بنادر هم برای تولید بار و افزایش آن و هم صادرات است. همچنین بخش دیگری از سیاستهای جاری، پذیرش برای تخلیه و بارگیری به ویژه برای موادغذایی و دانههای روغنی برای امنیت و سلامت غذایی بیشتر و هم تسریع در تخلیه و بارگیری است.

اسلامی در تشریح پروژه احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ٣ بندرامام خمینی(ره) بیان داشت: در یکی از پروژه ها حدود ۴۸۰ هزار تُن ظرفیت سیلوی غله طراحی شده که ۲۴۰ هزار تُن آن امروز افتتاح و مابقی نیز در فاز بعدی افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهرهبرداری از تعمیرات اساسی در این مجتمع بندری بیان داشت: تعمیرات اساسی اسکله ها که بتوانیم آنها را ایمن کنیم و همچنین توسعه انبارها برای پشتیبانی از نیاز مردم از دیگر اهداف سفر به خوزستان است.

اسلامی در تشریح جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اظهار کرد: بندر امام خمینی(ره) نقش اساسی در تامین کالاهای اساسی
دارد و هم اکنون حدود سه میلیون تُن کالای اساسی در این بندر در حال تخلیه، بارگیری و یا در انبارها وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:
 

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امسال ۶۰ مورد رفع تصرف به میزان ۱۷.۶ هکتار به بیت المال و دولت بازگردانده شده است.

داریوش حسینی در گفت و گویی افزود: نیروهای مستقر در یگان حفاظت از اراضی این اداره کل، از آغاز سال جاری این مقدار از اراضی دولتی استان را به ارزش ۶۵۲ میلیارد تومان به اموال دولت بازگرداندند. وی اضافه کرد: از این میزان اراضی، ۴۶ مورد مربوط به شهرستان همدان، شش مورد در شهرستان نهاوند، دو مورد در شهرستان تویسرکان، سه مورد در شهرستان اسدآباد و در شهرستانهای ملایر، رزن و کبودراهنگ هر کدام یک مورد رفع تصرف انجام شده است. حسینی بیان کرد: مأموران یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل، در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت با اولویت بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشتزنی مشغول هستند. وی از شهروندان خواست در زمان خرید زمین و ملک درباره اسناد قانونی و دریافت سند از سازمانهای مربوطه استعلام بگیرند چراکه بسیاری از افراد پس از قولنامه و خرید ملک، با رفع تصرف اراضی ملی متحمل ضررهای غیرقابل جبران می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان اطلاع رسانی مردمی را عاملی مؤثر در کاهش تصرف اراضی ملی اعلام و مطرح کرد: شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعات در زمینه تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را میتوانند از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ در میان بگذارند.

با مشارکت و سرمایهگذاری فولاد مبارکه محقق شد؛
 

با همت متخصصان و دانشمندان ایرانی و با کسب دانش فنی ساخت «لیزر پرتوان»، ایران عنوان پنجمین کشور سازندۀ این نوع لیزرها را به خود اختصاص داد.

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه، از انجام موفقیـــتآمیــز عمــلیات تست گـرم لیــزر پرتوان kw ۱۰ در روز چهارشنبه دهم دیماه با همکاری این شرکت در مرکز علوم و فنون لیزر ایران خبر داد و گفت: با کسب این موفقیت ارزشمند قرار است از اردیبهشت سال ۱۴۰۰، این لیزر جایگزین لیزر گازی اروپایی موجود در شرکت فولاد مبارکه شود.

وی با بیان این مطلب در گفتوگو با ایراسین اظهار کرد: در آبانماه سال گذشته که نمایشگاه اپتیک و لیزر برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه با مرکز علوم و فنون لیزر ایران قراردادی مبنی بر تولید و ساخت لیزر فیبری و پرتوان kw ۱۰ به امضا رساند و امروز بعد از گذشت حدود یک سال، تست گرم لیزر انجام گرفت و بر ما مسجل شد که توان ساخت لیزر پرتوان در ایران وجود دارد.

نقوی با بیان اینکه در حال حاضر فولاد مبارکه از یک لیزر ساخت کشور آلمان استفاده میکند گفت: بهدلیل وجود تحریمها، امکان تهیۀ قطعات این تجهیز برای شرکت میسر نیست. این در حالی است که از این لیزر در دو بخش خطوط تولید فولاد مبارکه استفاده میشود و اگر دچار مشکل فنی شود، فعالیت در خطوط تولید محصولات سرد با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا این لیزر را در داخل بسازیم و بعد از انجام تحقیقات، متوجه شدیم مرکز علوم و فنون لیزر ایران توان ساخت لیزر پرتوان را دارد.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه افزود: استفاده از لیزر ساخت داخل برای شرکت فولاد مبارکه در مقایسه با نمونۀ خارجی، از لحاظ میزان هزینه، حدود ۵۰ درصد ارزانتر تمام میشود و در نتیجه از خروج ارز از کشور جلوگیری میکند.