معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت : به زودی واکسن ایرانی کرونا به ۴ نفر دیگر تزریق می شود. به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی گفت : چند شرکت دانشبنیان در کشور بر واکسن کار میکنند و واکسن نوترکیب هم در فاز پرهکلینیکال است و امیدواریم ظرف چند هفته آینده مجوز فاز انسانی را بگیرد. واکسنهای نوترکیب شانس تولید انبوه بیشتری دارند. تزریق واکسن ایرانی با پلتفرم ویروس غیرفعال بود که به ۳ نفر تزریق شده است. هدف از فاز یک انسانی اثربخشی واکسن نیست بلکه میخواهیم از ایمن بودن واکسن اطمینان حاصل کنیم؛ زیرا اگر واکسن ایمن نباشد، ممکن است بلافاصله پس از تزریق، شوک ایجاد کند. در روزهای مختلف همه عوارض بررسی میشود. ایمنی در فاز حاد اولیه و ساعات پس از تزریق واکسن با دقت بررسی میشود و خوشبختانه این سه نفر تاکنون عوارضی نداشتند. این افراد ۱۴ روز پس از تزریق اول مجددا دوز بعدی را دریافت خواهند کرد و ۲۸ روز بعد اثر واکسن سنجیده میشود. در روزهای آینده این واکسن به چهار نفر دیگر هم تزریق میشود تا همه ۵۶ نفر در فاز اول تست انسانی این واکسن را دریافت کرده و بحث ایمنی بررسی شود. رییسی تاکید کرد: در فازهای بعدی واکسن بر چند صد نفر بررسی میشود و سپس به سمت تولید انبوه میرویم. هیچ واکسنی در دنیا ظرف یکسال ساخته نشد، اما به دلیل بحران کرونا سازمان بهداشت جهانی مجوز داد تا کشورهای تولید کننده واکسن بتوانند فازهای مطالعاتی را باهم ترکیب کنند تا سریعتر به واکسن برسیم.معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: وزارت بهداشت برای خرید و تولید واکسن کرونا در حال اقدام است و این واکنش وزارت بهداشت به اظهارات ضد واکسن است و افرادی که نمیخواهند واکسن کرونا بزنند، میتوانند این کار را انجام ندهند.معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین درباره ممنوعیت پروازها به انگلیس، گفت: پرواز به کشور انگلیس را به صورت رفت و برگشت ممنوع کردیم و پرواز غیر مستقیم هم که از انگلیس به استانبول و بعد به ایران می آمد، ممنوع شده است. تمام کشورهای اروپایی که بخواهند وارد ایران شوند، باید ۴۸ یا ۷۲ ساعت قبل PCR منفی داشته باشند و بعد بتوانند وارد کشور شوند. دوم اینکه دستور دادیم که تمام پروازهای اروپایی که وارد ایران می شوند، دوباره از مسافرانشان تست بگیریم و اینها تا مشخص شدن جواب تست شان باید در قرنطینه خانگی بمانند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری اختیارات کافی جهت مقابله با آلودگی هوا ندارد، گفت: تنها میتوانیم موضوع آلودگی هوا را پیگیری و در این زمینه تذکر دهیم.به گزارش فارس، محسن هاشمی درباره سرانجام تحقق مشارکت جهت توسعه مترو در پایتخت،اظهار داشت: برای گسترش واگن و خطوط مترو پول اوراق مشارکت وجود دارد که در حال حاضر در حساب بانک رفاه است، باید هر چه سریعتر پول این اوراق محقق شود که حناچی شهردار تهران به ما اعلام کرد این قضیه در حال حل شدن است.وی با اشاره به اینکه درباره سرانجام این موضوع باید از پیروز حناچی سوال شود، گفت: افتتاحهای ایستگاههای جدید مدنظر شهرداری است و امیدواریم با پول اوراق مشارکت هر چه سریعتر این موضوع اجرایی شود.رئیس شورای شهر تهران به مسأله آلودگی هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت:جلسه هماندیشی صبح یکشنبه با حناچی و بخش زیادی از تذکرات اعضای شورای شهر در صحن مربوط به این موضوع بود. استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است البته باید قوانین هوای پاک اجرا شود و کاهش مصرف سوخت هم مدنظر دستاندرکاران قرار گیرد.هاشمی گفت: ما امروز بیش از یک و نیم ساعت در شورای شهر در زمینه آلودگی هوا مباحثی را مطرح کردیم ولی باید توجه داشت که دادههای صحیحی در مورد موضوعات مرتبط با آلودگی هوا به دست ما نمیرسد و از طرفی نیز اختیارات کافی برای مقابله با این معضل نداریم. تنها میتوانیم در حد تذکر عمل کنیم و پیگیری انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به مربی که در صدر جدول حضور دارد اولتیماتوم دادهاند؟ شایداین حرف پاداشی است که دوستان برای ما درست کردند.به گزارش فارس، محمود فکری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا صحت دارد به شما اولتیماتوم داده اند در صورت کسب نتیجه ضعیف مقابل آلومینیوم و پرسپولیس برکنار خواهد شد عنوان کرد:اولتیماتوم برای مربی که صدر جدول است؟ این همان داستانی است که گفتم، شاید باید خرج کنیم؟ شاید اولتیماتوم پاداشی است که دوستان برای ما درست کردند. از شما که نماینده هستید و سوال میکنید هم خواهش میکنم این سوالات را مطرح نکنید چون کسی که این سوال را می پرسد خودش را زیر سوال می برد. وی یادآور شد: ما از ۳ بازی خانگی بیرون از خانه ۷ امتیاز کسب کردیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تمدید ممنوعیت پروازهای انگلستان تا پایان دی ماه به درخواست ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: پروتکلهای ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت اجرایی شده و هر پرواز خارجی دیگری را نیز بخواهند تعلیق میکنیم.

از ابتدای دی ماه و با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا روابط خود را در راستای حفظ سلامت مردم با این کشور محدود کرده و بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا نیمه دی ماه ممنوع کرد اما با توجه به اینکه امروز آخرین روز از این محدودیت بود به نظر میرسد همچنان این ممنوعیت ادامه خواهد داشت و هیچ مسافری نمیتواند از انگلستان به ایران سفر کند.

متخصص تغذیه و استاد دانشگاه شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه با رعایت اصول تغذیهای مناسب میتوان آثار شیمیایی آلودگی هوا را مهار کرد، به افرادی که در این روزها مجبور به قرار گرفتن در معرض هوای آلوده هستند توصیه کرد، بلافاصله پس از رسیدن به منزل، یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید.

خدیجه رحمانی در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر اینکه اقشار مختلف سنی بخصوص گروه های آسیب پذیر باید شرایطی را برای خود فراهم کنند که در معرض آلودگی هوا قرار نگیرند، اظهار داشت: از سویی دیگر باید از الگوی غذایی کامل تبعیت کرده که همه مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند.وی ادامه داد: بیشترین و بهترین تغذیه ای که در روزهای آلودگی هوا به سلامت افراد کمک می کند، ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند در مقابل رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی در هوا کمک کننده باشد.این متخصص تغذیه با بیان اینکه بهترین منابع جذب آنتی اکسیدان ها، سبزیجات و میوه جات است، توصیه کرد: شهروندان باید در روزهای آلودگی هوا، مصرف میوه و سبزیجات بیشتری در سبد غذایی خود داشته باشند و مصرف آن را نسبت به قبل افزایش دهند.به گفته رحمانی، در هنگامی که آلودگی هوا بیش از حد استاندارد بالا است، در مجموع باید روزانه حدود ۱۰ واحد میوه و سبزیجات به بدن برسد که از این ۱۰ واحد، ۶ واحد یعنی بیشترین واحد، سبزیجات باشد و بقیه از میوه ها مصرف شود.این استاد دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: هر چه رنگ دانه های گیاهی و میوه ها بیشتر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دریافت می شود.

بازیگر سریال «کارگاه شمسی» گفت: وضعیت کلی سینما وضع خوبی نیست، تعطیلی نزدیک به یکساله این هنر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، مشکلاتی هر روز بیشتر می شود و حال با آمدن کرونا روز به روز بیشتر می شود. از نظر من این روزها باید بیش از گذشته هوای هنرمندان را داشته باشند و از آنها حمایت کنند زیرا نبود شغل مناسب در این مدت معیشت همه را با مشکل روبرو کرده است.

پری امیرحمزه در گفتوگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: بدون شک همه میدانیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا نه تنها من بلکه بسیاری از بازیگران از این عرصه دور شدهاند، البته شخصا پیش از کرونا هم کم کار بودم زیرا پیشنهاداتی که داشتم اکثرا بی کیفیت و تکراری بود و من نمیخواهم در نقشهایی این چنین ظاهر شوم.

وی با اشاره به وضعیت بد معیشت بازیگران پیشکسوت به دلیل شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: بازیگران پیشکسوت در زمان عادی و قبل از کرونا هم دستمزد چندانی دریافت نمی کردند و اکثرا در شرایط سخت زندگی میکردند
اما کرونا باعث شد تا آنها بیش از پیش خانه نشین و افسرده شوند، اکثر عوامل سینما و تولیدات تصویری بیکار شده اند و این اتفاق دردناکی است.

بازیگر سریال «کارگاه شمسی» در همین راستا تاکید کرد: وضعیت کلی سینما وضع خوبی نیست، تعطیلی نزدیک به یکساله این هنر مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، مشکلاتی هر روز بیشتر می شود و حال با آمدن کرونا روز به روز بیشتر می شود. از نظر من این روزها باید بیش از گذشته هوای هنرمندان را داشته باشند و از آنها حمایت کنند زیرا نبود شغل مناسب در این مدت معیشت همه را با مشکل روبرو کرده است.

امیرحمزه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی اضافه کرد: در این روزها تنها راه نجات این است که در خانه بمانیم، شخصا مدتهاست خودم را قرنطینه کرده و از خانه بیرون نرفته ام، این علاوه بر یک نیاز فردی یک وظیفه اجتماعی است که باید همه به آن وفادار و متعهد باشیم، وظیفه ای که می تواند باعث از بین رفتن بیماری و شروعی خوب در سال آینده باشد.

وی در مورد کم کاری خود در سالهای گذشته اظهار کرد: پیشنهادات زیادی طی سالهای گذشته داشتم اما نقش ها به شکلی نبودند که خودم دوست داشته باشم در آنها به ایفای نقش بپردازم،
بازیگری هم نیستم که الکی به پیشنهادات نه بگویم اما به واقع بازی در برخی فیلم ها برای من زشت است.