گردنه پرمخاطره اسدآباد ایمن سازی می شود

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرای نصب حفاظ میانی(نیوجرسی) با هدف ارتقاء ایمنی در گردنه اسدآباد خبر داد. مسعود رستمی در گفت و گویی با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد جزو کریدور مرکز به غرب کشور محسوب می شود، افزود: اجرای عملیات نصب حفاظ میانی(نیوجرسی) در محور همدان- کرمانشاه، گردنه اسدآباد در حال اجراست. وی ادامه داد: طول گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر است که بنا داریم همه این مسیر را از ابتدا تا انتها نیوجرسی نصب کنیم. رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبلغ یک میلیارد تومان برای نصب این نیوجرسیها به ما اختصاص دادهاند، ابراز داشت: این عملیات تا زمانی که شرایط جوی مساعد باشد، ادامه خواهد داشت. وی بیان کرد: هم اکنون علاوه بر گردنه اسدآباد، در محورهای نهاوند-کنگاور، همدان- کرمانشاه(حدفاصل میدان بهار تا پلیس راه)، و ویان- کبودآهنگ، عملیات نصب حفاظ میانی بتونی در حال انجام است. سرپرست معاونت راهداری استان همدان یادآوری کرد: همچنین با توجه به فرسودگی سیستم روشنایی گردنه اسدآباد، همزمان با نصب حفاظ میانی، عملیات نوسازی روشنایی و انتقال آن به رفوژ وسط در این گردنه نیز در دست اقدام قرار دارد.

 

تخصیص اعتبار برای طرح فاضلاب گناوه

تجارت استان بوشهر - عبدالحمید حمزهپور در بررسی روند اجرای طرح فاضلاب گناوه با بیان اینکه ۳ طرح فاضلاب در سه شهر بندری بوشهر، گناوه و دیلم فعال است اظهار داشت: امسال برای تکمیل این پروژهها و بهرهمندی همه ساکنان این شهرها از پروژه فاضلاب طرحهای مهمی در ارتقاء ظرفیت اجرا شده است.

وی، با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب گناوه در سال ۶۹ برای جمعیت ۶۵ هزار نفری طراحی و در سال ۷۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد تصریح کرد: تاکنون ۱۶۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال و ۴ ایستگاه پمپاژ وارد مدار بهرهبرداری شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر راهاندازی مدول تصفیهخانه فاضلاب گناوه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از ۳ مدول تصفیهخانه یک مدول به صورت کامل به همراه یک لاگون ذخیره اجرا شده است. حمزهپور،با بیان اینکه تاکنون ۶۱۸.۵ میلیارد ریال در اجرای فاضلاب گناوه سرمایهگذاری شده است خاطر نشان کرد: با تخصیص ۱۷۱.۹ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری تاکنون ۶۱۸.۵ میلیارد ریال اعتبار صرف طرح فاضلاب گناوه شده است. وی اظهار داشت : با تخصیص مبلغ مذکور عملیات اجرایی مشتمل بر احداث یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهر گناوه که برای اجرای این ایستگاه پمپاژ ۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

فازنخست شهربازی گرگان
به زودی به بهره برداری می رسد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان دکترعبدالرضادادبود شهردارگرگان درخصوص بازدیدازپروژه بزرگ شهربازی گرگان اظهارکرد:طبق قراردادی که باقرارگاه سازندگی خاتم الانبیاءداریم به محل ساخت پروژه آمدیم وموضوعاتی که مربوط به آن است راموردبررسی قراردادیم.دادبودبابیان اینکه بخش اول پروژه شهربازی درحوزه زیرساخت های آن است گفت:امیدوارم بابرگزاری جلسات هفتگی مستمر مشکلات پروژه بطور کامل برطرف شودوسرعت ساخت آن شتاب بیشتری پیداکند.وی خاطرنشان کرد:قرارشدبخشی ازتجهیزات لازم که دربضاعت شهرداری است راتهیه ونصب کنیم وتحت عنوان فازاول شهربازی به بهره برداری برسانیم.شهردارگرگان درخصوص زمان بهره برداری پروژه تصریح کرد:عملیات خاکبرداری,خاکریزی, دیواره سازی وتراس بندی محوطه ۱۵هکتاری وراه های دسترسی درحال اجراست وامیدوارم دربهار۱۴۰۰بخش اول این پروژه راازقرارگاه تحویل بگیریم.

 

لزوم مدیریت مصرف برق
بیش از هر زمان دیگر

مدیرعامل توزیع برق گیلان: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشیهای نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از وضعیت قرمز و هشدار در نیروگاههای تولید برق و لزوم جدی مصرف بهینه برق خبر داد. وی اظهار داشت: باتوجه به سرمای هوا در کل کشور و افزایش مصرف گاز، نیروگاههای تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و در مرز هشدار قرار دارند. هنرمند گفت: باتوجه اینکه حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف میشود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیتهای تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد . وی تاکید کرد: درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاههای تولید برق، خاموشیهای نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد تا از وقوع خاموشیهای گسترده، آسیب به نیروگاهها و استفاده از سوختهای جایگزین که موجبات آلودگی هوا را فراهم میآورد جلوگیری شود. مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: با راهکارهای سادهای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجهای دمای محیط (کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات) میتوان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد. وی گفت: تا کنون طرحهایی مانند تعدیل موقت یک در میان چراغ معابر جادهها و اتوبانها و انعقاد تفاهمنامه با صنایع بمنظور کاهش مصرف و ممیزی ادارات و دستگاههای اجرایی استان برای کاهش مصرف برق در سطح استان اجرا شده است.

 

اطلاعیه شماره ۲ شرکت توزیع
نیروی برق استان قم

با توجه به شرایط ویژه کشور در تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاهها در فصل سرما و لزوم صرفه جویی انرژی به استحضار میرساند : بر اساس دستورالعمل مدیریت اضطراری بار شبکههای توزیع برق و با تاکید بر استفاده از نرم افزار مدیریت اضطراری بار شبکه توزیع از مورخ ۱۴ دی ماه ۹۹ ،مطابق سهمیه تعیین شده هر شرکت توزیع برق تا اطلاع ثانوی هر روز از ساعت ۱۲ شب تا ۴.۵ صبح اجرا میگردد. این بدین معناست در مناطقی از استان در این ساعات به صورت نوبتی حداکثر یک و نیم ساعت خاموشی اعمال ميشود.

از شهروندان محترم و همیشه همراه درخواست میشود با مشارکت در مدیریت و کاهش مصرف انرژی به تولید نیروگاهها و کاهش مصرف سوخت در راستای حفظ پایداری شبکه برق بیش از گذشته همکاری و کمک کنند.

 

بازدید از روند اجرایی طرح های
آبادان و خرمشهر

خوزستان :رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر آبفا منطقه آبادان و جمعی از مسوولان ضمن بازدید از روند اجرایی طرح های مختلف در شهرستان های آبادان و خرمشهر در جلساتی در خصوص بررسی روند این پروژه ها و رفع موانع آنها شرکت کردند. سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور در راس هیاتی از طریق فرودگاه بین المللی آیت اللّه جمی آبادان به منظور بازدید و رفع مشکلات چندین پروژه در حال اجرای این سازمان در منطقه آزاد اروند وارد استان خوزستان شد.

بر اساس این گزارش در جریان این بازدیدها نشست هایی با حضور مدیران مربوطه با موضوع بررسی مشکلات این طرح ها و رفع موانع اجرایی برگزار شد.

تجهیز ادارات گاز ایلام به تجهیزات بحران

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از تجهیز ۷ شهرستان استان به وسایل بحران خبر داد و گفت: شهرستان های دره شهر ، دهلران،مهران، سرابله ، ایوان آبدانان و ملکشاهی به وسایل و امکانات بحران تجهیز شدند تا در مواقع بحران و ضروری استفاده کنند. مهندس عباس شمس اللهی با بیان اینکه برای هر کدام از ناحیه گاز در شهرستان های استان ۲۲ قلم تجهیزات بحران خریداری شده است، افزود: در مجموع برای این تعداد شهرستان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. وی هدف از خرید این تجهیزات را آمادگی قبل از بحران، شناسایی و آمادگی هرچه بهتر و بیشتر مقابله و کنترل و حفظ جریان پایدار گاز عنوان کرد و اظهار داشت: با این اقدام امکان واکنش در شرایط اضطراری به صورت مستقل برای هر یک از ادارات گاز نواحی در شرایط بحرانی و قطع هر گونه ارتباط با مرکز استان و سایر نواحی وجود داشته باشد فراهم می گردد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رونق مجدد خطوط کشتیرانی رو رو در بندرگاه انزلی خبر داد و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ کامیون توسط کشتیهای رو رو در بندرگاه انزلی تخلیه شدهاند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حمیدرضا آبایی روز سه شنبه ۱۶ دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سومین بار شاهد پهلوگیری کشتی رو رو در بندرگاه انزلی هستیم، تاکید کرد: برای توسعه صادرات از بنادر استان بدنبال استفاده از ظرفیت این کشتیها در استان و کشور هستیم. وی رویکرد استان گیلان و کشور را توسعه صادرات علی الخصوص اقلام داخلی و کشاورزی اعلامکرد و افزود: در صددیم با استفاده از ظرفیت کشتی رو رو محصولات کشاورزی، خودرو و ... را از کشورهای حوزه آسیای میانه نظیر امارات و قطر و عمان به کشورهای قزاقستان و روسیه و حتی به ازبکستان و قرقیزستان ترانزیت کنیم. آبایی با بیان اینکه این کشتی که در ۱۵ دی ماه به بندرگاه انزلی وارد شد ۸۰ کامیون را در این بندرگاه تخلیه کرد، خاطر نشان کرد: برای اولین بار پس از حضور این کشتی در بندرگاه انزلی آماده بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی با بهره گیری از ظرفیت این کشتی هستیم. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه هماهنگیهای لازم برای ورود کامیونها با بار و راننده به کشتی فراهم شده است، اذعان داشت: امیدواریم با هماهنگی سایر نهادها و ادارات کل استانی مقدمات کار برای جذب بیشتر کامیونها حامل کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم شده و تلاش داریم از این ظرفیت به نحو شایستهای بهره گیریم. وی با بیان اینکه این کشتی ابتدا به بندر کوریک قزاقزستان و سپس به بنادر آستاراخان و علیا در روسیه عزیمت خواهد کرد، گفت: به همین منظور به دنبال آن هستیم که مسیر کالاهای قزاقزستان و روسیه از ایران بگذرد. آبایی با اشاره به اینکه در صدد هستیم حضور این کشتی را به طور منظم در انزلی راه اندازی شود یادآور شد: در آیندهای نزدیک باید بتوانیم از کشتیهای مجزا برای حمل بار به صورت مستقیم به کشورهای روسیه و قزاقستان استفاده کنیم . مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ کامیون با کشتیهای رو رو در بندر انزلی تخلیه شده است، تصریح کرد: اسکلههای مجتمع بندری انزلی برای پهلودهی کشتیهای با عمق هفت متر مشکلی نداشته و با احداث اسکلههای جدید محدودیتی برای ورود کشتیهای جدید نخواهد بود .

بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب میشود. این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب میشود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیکترین و مقرون به صرفهترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتیهای ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

در راستای توسعه فعالیت های پژوهشی، استفاده از توان و پتانسیل شرکت های فناور حوزه انرژی و قابلیت های فنی و صنعتی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تفاهم نامه همکاری بین انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی با مرکز رشد نوآوری سرخس به امضا رسید. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از پژوهشکده توسعه گوگرد خانگیران و امضاء این تفاهم نامه گفت: در سطح استان ۲۸۹ شرکت دانش بنیان فعال بوده و حدود دو برابر تعداد شرکتهای دانش بنیان ( ۵۷۸ شرکت فناور مرکز رشدی ) هم فعالیت دارند و هدف این انجمن حمایت از شرکت های عضو انجمن و ارتباط با صنعت می باشد. سید مهدی مدنی افزود: انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی به عنوان یک تشکل بخش خصوصی در راستای قانون بهبود مستمر توسعه کسب و کار مورد مشورت و رایزنی بخش دولتی قرار می گیرد و هدف از امضاء این تفاهم نامه همکاری مشترک و مشارکت شرکت های دانش بنیان و فناور در فعالیت های توسعه محصول، خدمات و فرآیندهای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد است. وی تاکید کرد: در صدد هستیم تا از فعالیت های پژوهشی پالایشگاه خانگیران به عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی در استان در امر توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده نمائیم تا سهم فعالیت های دانش بنیان افزایش یابد. مدنی با بیان اینکه در انجمن شرکت های دانش بنیان شرکت هایی در حوزه انرژی و نفت و گاز فعال هستند بیان کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بزرگترین تولید کننده محصول گوگرد است و بخشی از شرکت های زیرمجموعه انجمن در حوزه گوگرد فعال هستند و تلاش می کنیم موضوعات همکاری را به این شرکت ها منتقل تا بحث همکاری های مشترک سرعت بگیرد. رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از ضرورتهای اصلی آینده کشور توجه اساسی به موضوع فناوریها است که خوشبختانه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد گام های بسیار مثبتی در راستای ایجاد اکوسیستم نوآوری و فناوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح های اشتغال زایی برداشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام از پیشرفت ۵۵ درصدی سد میمه در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سد با تزریق اعتبار شتاب خواهد گرفت. ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام از پیشرفت ۵۵ درصدی سد میمه در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سد با تزریق اعتبار شتاب خواهد گرفت. به گزارش پایگاه خبری ترنم بهاری ، علی پوراحمد اظهار داشت: عملیات اجرایی سد میمه سال ۸۹ در بخش مرکزی دهلران شروع شد و هم اکنون دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد. وی از انجام مطلالعات کیفی پروژه و تصویب آن توسط شرکت منابع اب ایران خبر داد و افزود: تاکنون برای این پروژه بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: این پروژه در سال جاری و در پیوست قانون ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که جوابگوی نیاز واقعی طرح نیست که در این خصوص پیگیری های لازم جهت پیش بینی اعتبار مناسب در بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد. پوراحمد با اشاره به نقش این سد در رونق کشاورزی منطقه تاکید کرد: سد مخزنی میمه در صورت بهره برداری زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را فراهم می کند

وی اضافه کرد: این سد با هدف مهار و کنترل سیلاب و تنظیم ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال برای مصارف کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات احداث و مطالعه چندین طرح سد مخزنی استان در حال اجراست، افزود: پروژه های بزرگی در زمینه مهار آب در حال انجام است که با نهایی شدن آنها تحول بزرگی در استان ایلام ایجاد و زمینه اشتغال فراوانی برای جوانان در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها فراهم خواهد شد.

پوراحمد اضافه کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها یک سد در استان وجود داشت اما در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

خوزستان:از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران نخستین دوره آموزش مجازی کنترل فوران چاه های نفت و گاز (IWCF) برگزار شد.

سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در این باره گفت: دوره ها پیش از این به صورت حضوری و شرکت در کلاس های آموزشی با هزینه بالا تشکیل می شد که به سبب شیوع بیماری کووید ۱۹ و الزامات رعایت شیوه نامه های بهداشتی حسب اهمیت دوره، از طریق بستر فضای مجازی دنبال می شود. سید محمد حسین جزایری افزود: برگزاری دوره های IWCF سال ها براساس قرارداد همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و یک شرکت خارجی در اهواز برگزار می شد که چند سال به سبب تحریم ها تشکیل آن دچار وقفه و تاخیر گردید. وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تشکیل این دوره ها به ویژه پس از حادثه فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید بنا به دستور وزیر نفت مبنی بر الزام گذراندن دوره های آموزشی کنترل فوران چاه در سطوح مختلف برای پرسنل شاغل در واحدهای عملیاتی، فنی، تخصصی و مهندسی، پروژه های خدمات فنی و ویژه، در راستای شیوه نامه صلاحیت حرفه ای کارهای مربوط به عملیات حفاری، برگزاری این دوره ها از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ملی حفاری تحت نظارت مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره ها در آزمون پایان دوره که از سوی مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران شرکت و در صورت اخذ نمرات قبولی گواهینامه با اعتبار دو ساله دریافت می کنند، افزود: براساس برنامه تدوین شده تا پایان سال جاری ۴۰ نفر دیگر از کارشناسان شرکت حسب نوع مسئولیت عملیاتی فرصت حضور در دورهای آموزشی کنترل فوران چاه را خواهند یافت.

جزایری اظهار کرد: در برنامه ریزی آتی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت، ایجاد ظرفیت برای پذیرش کارشناسان عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی یکپارچه صنعت حفاری از سایر شرکت ها و بخش خصوصی مدنظر قرار دارد.

شهردار محمدیه:
 

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ، فرماندار البرز، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان البرز، روسای ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان البرز، بخشداران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان البرز در سالن مفاخر شهرداری محمدیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مهندس رحیم لو ، در این جلسه با بیان اینکه شهرداری از ایجاد مکانی برای متجاهرین استقبال خواهد کرد، افزود: طی جلسه برگزار شده با مسئولان ذیربط، شهرداری محمدیه موظف و مکلف به ایجاد فضایی جهت نگهداری متجاهرین شده بود. وی گفت: شهرداری تلاش خود را در این زمینه انجام داد ولی متاسفانه تاکنون مکان مناسبی برای این موضوع پیدا نکرده و امیدواریم و تلاش خواهیم کرد که این موضوع محقق و عملیاتی شود.

شهردار محمدیه افزود:

آمادگی این را داریم که در این خصوص هرینه نماییم، چرا که شهرداری بیشترین ضرر و زیان را در این مدت از افراد متجاهر داشته است، بطور مثال در یکسال گذشته بیش از یکصد میلیون تومان از تجهیزات و امکانات شهری توسط این افراد به سرقت رفته است که اگر در این راه هر چقدر هزینه کنیم هم مردم و هم شهرداری نتیجه آن را خواهند دید.

شهردار محمدیه یادآور شد: اگر جایی را برای نگهداری افراد معتاد و متجاهر واگذار کنند شهرداری محمدیه با استقبال از آن آمادگی هر گونه همکاری و هزینه کرد را دارد، چرا که هر چقدر در زمینه امنیت هزینه کنیم قطعا ثمره آن را شهر و شهروندان خواهند برد و برای حفظ سرمایههای شهر آماده سرمایهگذاری در این حوزه هستیم.

وی همچنین از اقدامات خوب شهرداری در خصوص ایمنسازی و تقویت روشنایی نقاط کور و تاریک شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان خبر داد و افزود: شهرداری محمدیه با دستور فرماندار محترم در خصوص ایمنسازی و روشنایی سطح شهر ، تمامی پارکها، مکانها و محلههایی را که تاریک بوده و مکان امنی برای معتادین شده بودند را ایمنسازی و روشنایی آنها را تقویت کرده و از وجود افراد مزاحم و معتاد در این نقاط جلوگیری کرد. مهندس رحیم لو همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی قبل از کرونا را یکی دیگر از اقدامات خوب شهرداری در خصوص جلوگیری از آسیبهای اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: شهرداری محمدیه با حمایتهای خوب شورای اسلامی شهر که نگاه خوبی به مسائل فرهنگی و آموزشی بخصوص اجتماعی دارند, اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی در حوزههای مختلف برای آگاه سازی و بالابردن سطح دانش شهروندان خود در خصوص چگونگی مقابله با تهدیدات اجتماعی و آسیبهای آن مینمود که نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه داشت که متاسفانه بخاطر شرایط حاکم کرونا در کشور مردم عزیز از این کلاسها محروم هستند.