کرونا و آلودگی هوا نفس شهروندان را به شماره انداخته است

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران سیستمهای کنترل و پیشگیری کرونا در پایتخت را نسبت به سایر مناطق کشور ضعیفتر دانست.

حمید چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در گفتوگو با ایلنا درباره آلودگی هوا و میزان مراجعه به مراکز درمانی شهرداری تهران گفت: آمار دقیقی از مراجعه به مراکز ندارم، اما معمولا زمانی که هوا آلوده است؛ مراجعه افراد در معرض ناراحتیهای قلبی و ریوی و کسانی که از آسم و آلرژی رنج میبرند، به مراکز درمانی بیشتر میشود. او با بیان اینکه در هوای آلوده به سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی توصیه میشود از خانه خارج نشوند، گفت: اکنون که شرایط کرونا را نیز تجربه میکنیم، تاکید بر این توصیه چندین برابر است. چوبینه با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا باید هوشیارتر از گذشته عمل کرد، اضافه کرد: شرایطی که در گذشته داشتیم و در زمینه کنترل بیماری در موج اول ناشی از هوشمندی اجتماعی مردم و دقت مسئولان در زمینه کنترل و پیشگیری از کنترل بیماری کرونا بود، اما یکباره ورق برگشت. مدیر عامل شرکت شهر سالم گفت: کرونا از آتش زیر خاکستر هم بدتر است و ممکن است هیچ ردی از آن در فرایندهای بیرونی جامعه دیده نشود، اما یکباره جامعه را گرفتار کند. او ادامه داد: اگرچه آمار مرگومیر کرونا صفر نشده و صرفا کمتر شده است، اما نسبت به زمانی که در پیک کرونا بودیم و شاهد جان باختن شهروندان و شیوع بسیار گسترده بودیم شرایط بهتر است، البته نه اینکه این بیماری دیگر خطری ایجاد نمیکند. او درباره تاثیر آلودگی بر شیوع کرونا گفت: آلودگی به خودی خود شیوع کرونا را بیشتر نمیکند، بلکه از آنجایی که ریهها را درگیر میکند و با تنفس افراد در ارتباط است و عارضه اصلی ویروس کرونا نیز بر روی سیستم تنفسی است، همافزایی پیدا میکنند و خطر بیشتری ایجاد میشود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در این باره گفت: طبق گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۸ تعداد فوتیهای منتسب به آلودگی هوا در ایران سالانه ۱۲ هزار نفر برآورد میشود که ۴۰۰۰ نفر از این تعداد مربوط به تهران است و به عبارتی به طور متوسط در تهران به دلیل آلودگی هوا روزی ۱۱ مرگ زودرس اتفاق میافتد.

یکی از مسائل پیش رو سازمان ها و کسبوکارها، انتخاب اینترنت مناسب برای انجام فعالیتهای آنها است. چه نوع اینترنتی؟ با چه سرعتی؟ برای چه کاری؟ برای چند کاربر؟ و ... پاسخ به این قبیل سوالات گام اول تصمیم گیری درباره خرید اینترنت سازمانی است.

دراینمیان، شاید تصمیمگیری درباره استفاده از اینترنت پهنای باند اختصاصی یا اشتراکی مهمترین و اثرگذارترین مرحله باشد. استفاده از اینترنت اختصاصی نسبت به اینترنت اشتراکی برای سازمانها و شرکت ها، گزینه مناسب تری است. در ادامه پنچ دلیل اصلی تمایز و مزیت اینترنت پهنایبانداختصاصی را مرور خواهیم کرد.

۱.تضمین پایداری سرعت

زمانی که برای شرکت خود اقدام به خرید اینترنت اختصاصی(DIA) می کنید، تمامی پهنای باند خریداری شده به شما اختصاص مییابد. بطور مثال هنگامی که شما پهنای باند ۵۰مگابیت برثانیه را خریداری میکنید، دقیقا همان ۵۰ مگ به شما ارائه خواهد شد. اما هنگام خرید پهنای باند اشتراکی، در واقع بالاترین میزان سرعتی که ممکن است در طول شبانه روز دریافت کنید را خریداری کردهاید. به این معنی که احتمالا سرعت دریافتی شما در بسیاری از ساعات شبانه روز، بهخصوص در ساعات پیک مصرف، پایینتر از پهنایباند خریداری شده است.

۲.برابری سرعت آپلود و دانلود

شرکتهایی که پرسنل دورکار دارند، از اپلیکیشن ها و خدمات ابری استفاده میکنند، سیستم تلفن آنها VoIP است، جلسات متعدد ویدئو کنفرانسی دارند و ... نیاز مبرم به سرعت آپلود بالا دارند. نیاز آنها با استفاده از اینترنت پهنای باند اختصاصی برطرف میشود، زیرا در پهنایباند اختصاصی سرعت آپلود و دانلود یکسان است. مانند مثال قبل، اگر یک سازمان اینترنت اختصاصی با پهنای باند ۵۰ مگابیت برثانیه را خریداری کرده باشد، سرعت آپلود نیز برابر ۵۰ مگ است و توسط شرکت ارائه دهنده تضمین میگردد.

۳.توان عملیاتی مطلوب

حتما برای شما هم پیش آمده که سرعت اینترنت مورد استفاده و آنچه در هنگام استفاده از اینترنت تجربه میکنید، سرعت پایینی باشد اما هنگام گرفتن تست سرعت، باعددی بالا، که نشانگر پهنای باند بالا است مواجه شوید؟!

برای برطرف کردن نیاز شما به یک اینترنت حرفهای، صرفا پهنای باند بالا کافی نیست. اینترنت شما باید توان علمیاتی بالایی نیز داشته باشد. این نوع مشکلات در زمان استفاده از پهنای باند اختصاصی به حداقل میرسد.

۴.توافق نامه سطح خدمات (SLA)

استفاده از اپلیکیشن ها و خدمات بلادرنگ (Real Time )، مانند VoIP، ویدئو کنفرانس و ... به اینترنتی با پایینترین میزان تاخیر(پینگ)، پکت لاست و جیتر نیاز دارد. هنگام خرید و استفاده از پهنای باند اختصاصی، شرکت ارائهدهنده باید پایین بودن این موارد را در قالب توافق نامه سطح خدمات (SLA) تضمین نماید. برای مثال SLAشرکت انتقال داده های آسیاتک برای مشتریان پهنای باند اختصاصی خود، ۹۹٪ تا ۹۹.۹٪ است. یعنی این شرکت تضمین میکند در ۹۹٪ یا ۹۹.۹٪ (بسته به بستر دریافت پهنای باند) از زمان استفاده شما از اینترنت پهنایباند اختصاصی، مشکل قطعی و کندی سرعت یا افزایش پینگ و جیتر را نخواهید داشت. این میزان بالاترین سطح کیفیت خدمات در کشور است.

۵.پشتیبانی سریع و اختصاصی

سازمانها، با توجه به نیازها و ضرورت های خود اقدم به خرید اینترنت اختصاصی میکنند. همین ضرورتها و حساسیت فعالیت آنها نیز موجب میگردد، تا برای رفع مشکلات احتمالی سرویس خود، نیاز به پشتیبانی اختصاصی داشته باشند که در هر ۲۴ ساعت از شبانه روز و فوری، نسبت به خواستهها و برطرف کردن مشکلات پاسخگو باشند. به طور مثال در شرکت انتقال داده های آسیاتک، مشتریان سرویس اینترنت پهنای باند اختصاصی از پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته برخوردارند. در صورت بروز هرگونه مشکل، درخواستهای پشتیبانی مشتریان با بالاترین اولویت و سرعت رسیدگی میگردد.شرکت انتقال داده های آسیاتک، برترین اپراتور ارائه دهنده خدمات ارتباطات ثابت، با پوشش سراسری در تمامی نقاط کشور، امکان استفاده از خدمات اینترنت پهنای باند اختصاصی را برای سازمانها، شرکتها و تمامی افرادی که برای فعالیت های خود نیاز به اینترنتی ویژه و پرسرعت دارند را فراهم نموده است. آسیاتک در طرحی ویژه جهت همراهی و کاهش هزینههای کسبکار در شرایط کنونی، خدمات پهنای باند اختصاصی خود را با بالاترین سطح کیفیت و خدمات وبا ۱۵٪تخفیف ویژه ارائه میدهد.علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۵۴۴ داخلی ۱۴۷۰ تماس حاصل نموده یا به صفحه اختصاصی این طرح مراجعه کنند.

داور برجسته و بین المللی فوتبال پس از مدتها، نسبت به برخی مسائل پیش آمده از جمله حذف و اضافه شدن نامش به لیست داوران بینالمللی فوتبال ایران، صحبتهای بی پردهای را مطرح و انتقادات تندی را مطرح کرد.علیرضا فغانی در گفت و گو
با ایسنا، در واکنش به اظهارات انجام شده مبنی بر اینکه فغانی از لیست داوران بین المللی ایران خارج نشده و چنین مساله ای هرگز به تایید کمیته داوران، هیات رییسه و فدراسیون فوتبال نرسیده است، اظهار کرد: آقایان در برنامههای تلویزیونی واقعیت موضوع را اعلام و عنوان کردند که این اتفاق رخ داده اما صرفا ازطرف آنها نبوده است، حال چگونه از اساس منکر چنین قضیه ای می شوند؟.

وی ادامه داد: آن ها در این رابطه دروغ گفتند و متاسفانه صداقت، حلقه مفقوده مدیریتی این افراد است. امروزه در دنیای ارتباطات قرار داریم و زمانی که چنین شائبهای مطرح می شود که به طور مثال نام علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی خارج شده، به چه دلیل همان زمان واکنش نشان نمی دهند و اطلاع رسانی نمی کنند و هم اکنون لب به سخن گشوده اند؟داور بین المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه آقایان تصور میکردند همانند گذشته اگر موعد زمانی در نظر گرفته شده ازسوی فیفا، تمام شود به اهدافشان خواهند رسید، گفت: آن ها فکرش را هم نمیکردند که چنین هجمهای علیه تصمیمشان در رابطه با حذف نام بنده از لیست داوران بینالمللی، ایجاد شود و چنین مشکلاتی برایشان به وجود آید.