ارائه طرح (٣٠٧٠) در تامین اجتماعی استان البرز

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز از ارائه خدمات درقالب طرح ۳۰۷۰ خبر داد و گفت: اجرای طرح ۳۰۷۰ (ارائه سی خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش هفتاد میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی) مهمترین برنامه کنونی این سازمان است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل ازروابط عمومی، ابوالحسن قورچیان افزود: با تدبیر مدیران سازمان علی الخصوص جناب آقای دکتر سالاری مدیرعامل محترم از ابتدای خرداد سال جاری تامین اعتبار دفاتر درمان حذف گردیده و انشالله تا آخر سال دفترچه های درمان بیمهشدگان و مستمریبگیران نیز حذف خواهد شد که این اقدامات قدم های خوبی در جهت شفاف سازی ایجاد می نماید. سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز با بیان اینکه هدفگذاری سازمان این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند، اظهار کرد: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه در سال به تامین اجتماعی در کشور وجود دارد که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کم خواهد شد. قورچیان خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاکنون ۲۰خدمت از۳۰ خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی شامل: پرداخت کمک هزینه ازدواج،حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیر ثبت هوشمند خاتمه کفالت،ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی جایگزین سامانه خدمات غیر حضوری،ابلاغ مفاصا حساب واگذارنده و پیمانکار،استعلام وضعیت دریافت مستمری، نام نویسی غیر حضوری افراد طبیعی توسط بیمه شده،درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق و ... از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی www.tamin.alborz.ir قابل ارائه است.

 

تقدیر از عملکرد شرکت گاز استان قزوین

خانم دکتر محمد بیگی نماینده مردم شریف استان، عملکرد شرکت گاز استان قزوین در گازرسانی به روستاهای دو منطقه سردسیر الموت و طارم سفلی را ارزنده و قابل تقدیر خواند. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، در دیدار اسماعیل مفرد بوشهری مدیر عامل این شرکت با خانم دکتر محمد بیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در خانه ملت، عملکرد شرکت گاز استان قزوین در خصوص گازرسانی به روستاهای دو منطقه سردسیر الموت و طارم سفلی را تشریح کرد و افزود : توسعه و تسریع در گازرسانی به مناطق روستایی، افزایش شبکه گذاری و نصب انشعابات و استمرار خدمات رسانی به مشترکین علیرغم تمامی محدویت های موجود به دلیل شیوع کرونا از جمله دستاوردهای سال جاری این شرکت بوده است. وی در خصوص گازرسانی مناطق مذکور گفت : تاکنون تعداد ۱۱۳ روستا در این دو منطقه از نعمت گاز برخودار بوده و گازرسانی به ۱۷ روستا در الموت و ۳ روستا در منطقه طارم سفلی در دست اقدام می باشد. شایان ذکر است در این دیدار خانم دکتر محمد بیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه گازرسانی افزود : نمایندگان استان در رفع مشکلات و تنگناهای موجود در توسعه گازرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همراه و همگام با شرکت گاز استان قزوین بوده و امید است با این همراهی شاهد رضایت هر چه بیشتر مردم باشیم.

بررسی پیشرفت پروژه های عمرانی
دهه فجر قیامدشت

کمیته فنی شهرداری قیامدشت با هدف بررسی روند اجرا و پیشرفت پروژه های عمرانی شهر قیامدشت به ریاست " حسین ترکاشوند"، شهردار قیامدشت تشکیل جلسه داد.

علی کیوانی قیامدشت ، در این جلسه، مدیر و کارشناسان حوزه فنی و عمرانی شهرداری قیامدشت به ارایه گزارش پروژه های عمرانی در حال اجرا در سطح شهر بویژه پروژه های افتتاحی حوزه مدیریت شهری در دهه فجر امسال پرداختند.

بنابر اعلام شهردار قیامدشت، در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بهره برداری از این پروژه ها همچون بلوار شهید باهنر، میدان شهید حاج قاسم سلیمانی، میداننماز شهر قیامدشت آغاز و کلنگ تعداد دیگری از پروژه های شهری به زمین زده خواهد شد. ترکاشوند در این جلسه که معاون و مدیران شهرداری قیامدشت نیز حضور داشتند تاکید کرد خدمت رسانی به شهروندان قیامدشت با تمام توان تا آخرین روز فعالیت این دوره مدیریت شهری ادامه خواهد داشت و شهرداری قیامدشت از هیچ کوششی در جهت رفاه و بهبود وضعیت شهری مضایقه نخواهد نمود.

 

روستای اسلام آباد دارای تلفن
ثابت و اینترنت خانگی شد

با حضور نماینده مردم کلاله ، مینودشت ،مراوه تپه و گالیکش، روستای اسلام آباد از توابع شهرستان مراوه تپه مجهز به تلفن ثابت و اینترنت خانگی شد . به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان با اعلام این خبر گفت : با راه اندازی کافوی نوری در این روستا مردم روستای اسلام آباد می توانند از تلفن ثابت و اینترنت خانگی بهره مند باشند. وی با اشاره به اینکه روستای اسلام آباد یکی از دورترین و محرومترین روستاهایی است که در مرز استان گلستان قرار دارد و دارای حدود ۳۰۰ خانوار و هزار نفر جمعیت می باشد افزود: خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم همیشه از الویت های مخابرات استان بوده و در این راستا برنامه ریزی های مستمر برای بهره مندی روستاییان از تکنولوژیهای به روز و با کیفیت انجام شده است. لازم به یادآوری است در مراسم افتتاح راه اندازی تلفن ثابت و اینترنت خانگی روستای اسلام آباد دکتر آریانپور نماینده مردم مینودشت ، گالیکش ، مراوه تپه و کلاله ، مهندس غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان و تعدادی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

حضور فارغالتحصیلان دانشگاهی
در کارگاههای آموزشی

علی رشیدی مدیرکل آموزش فنی و حرفهای ایلام با اعلام این خبر گفت: بیش از ۶۰ درصد متقاضیان حضور در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای فارغالتحصیلان دانشگاهی هستند.

وی افزود: این افراد با شرکت در کارگاههای اداره کل آموزش و فنی و حرفهای میتوانند مهارتهای عملی مرتبط با حوزه دانشگاهی خود را کسب کنند. مدیرکل آموزش فنی و حرفهای ایلام اظهار داشت: کارآموزان پس از گذاران دورههای آموزشی با مهارت اندوزی و کسب تخصص لازم میتوانند در بنگاههای اقتصادی استان مشغول بکار شوند. رشیدی با بیان اینکه ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفهای در بخش دولتی فعال است، ادامه داد: آموزشهای سازمان فنی و حرفهای در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارایه میشود. وی بیان داشت: رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفهای، ایجاد مهارت در جویندگان کار، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار استان و ارتقای سطح مهارت شاغلان در بخش صنعت است. وی با بیان اینکه بیکاری در حال حاضر یکی از مشکلات جامعه است، افزود: تنها راه برون رفت از مساله بیکاری جوانان را فرهنگسازی در سوق دادن این قشر به کسب مهارت و فراگیری دانش فنی است. مدیرکل آموزش فنی و حرفهای ایلام گفت: دلیل اصلی عدم اشتغال جوانان و فارغالتحصیلان، نداشتن مهارت و تخصص لازم برای انجام کار مورد نظر است.

 

١٢ دستگاه استخراج ارز دیجیتال
در آبادان کشف شد

خوزستان: تعداد ۱۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در آبادان توسط حراست مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب کشف شد

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب ( آبادان، خرمشهر و اروند کنار) با اعلام این خبر افزود: نیروهای حراست این مدیریت با اشراف اطلاعاتی توانستند مرکز استخراج ارز دیجیتال را که بدون مجوز اقدام به استفاده از شبکه برق کرده بود را شناسایی، و پس از هماهنگی با مقام قضایی و نیروی انتظامی، عوامل ایجاد کننده این مرکز را دستگیر کنند. اکبر ناصری ادامه داد: طی این عملیات ۱۲ دستگاه استخراج کننده ارز دیجیتال (ماینر) و تجهیزات شبکه اینترنت کشف شد که عوامل دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ؛

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در حال حاضر شهر مشهد در زمینه فناوری پیشروتر از تهران است.

دکترحسن روحانی رییس جمهور دستور افتتاح کارخانههای نوآوری در دو استان را با حضور معاون علمی و فناوری صادر کرد.

این افتتاح از طریق ویدئو کنفرانس در استان های خراسان رضوی و فارس انجام شد. این کارخانه ها که با مشارکت و

سرمایه گذاری فعال بخش خصوصی و هدایت وحمایت معاونت علمی راه اندازی شدند محلی برای تجمع کسب وکارهای نوپا وشرکتهای خلاق و تیم­های نوآور و ارائه خدمات متمرکز به آنها هستند و مفهوم نوینی از هم­افزایی را برای استارتاپ ها به همراه دارند.

با بهره برداری از کارخانه نوآوری مشهد و شیراز برگ تازهای در زیستبوم نوآوری این شهرها رقم خورد و ظرفیتی تازه برای تبدیل ایدههای نوآورانه به کسبوکارهای دانشبنیان و خلاق فراهم شد. معاون علمی و فناوری رییس جمهور در چهلمین افتتاح طرحهای کلان ملی کشور که با عنوان پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید که طی آن ۵ طرح ملی دانشبنیان و کارخانه نوآوری در مشهد افتتاح شد، گفت: در حال حاضر شهر مشهد در زمینه فناوری پیشروتر از تهران است.

سورنا ستاری در این مراسم بااشاره به اینکه شهر مشهد در زمینه فناوری بسیار نواور است، ادامه داد: از شهردار شهر مشهد بسیار تشکر می کنم، امکانات این شهر در زمینه نوآوری پیشروتر از تهران بوده و شهرداری مشهد توانسته است کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها و استارت آپ ها تبدیل کند. معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به رتبه چهل و سوم تهران در میان شهرهای نوآور دنیا، افزود: رتبه تهران در این زمینه از برخی شهرهای بزرگ دنیا چون برلین بالاتر بوده اما با این حال مشهد در این زمینه پیشروتر از تهران است. ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به افتتاح دو کارخانه نوآوری در مشهد و شیراز بیان کرد: با بهره برداری از این دو کارخانه نوآوری برگ تازهای در زیستبوم نوآوری این شهرها رقم خورد و ظرفیتی تازه برای تبدیل ایدههای نوآورانه به کسبوکارهای دانشبنیان و خلاق فراهم شد. گفتنی است کارخانه نوآوری مشهد با ۱۰ هزار متر مربع زیر بنای فیزیکی اولین کارخانه نوآوری شرق کشور است که ایده ان برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷ با حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شهرداری مشهد شکل گرفته و پس از یک سال و نیم آماده بهره برداری شد. در کارخانه نوآوری مشهد، ۴۰۰مترمربع به سالن اجتماعات، ۱۲۰ مترمربع سالن ارائه، ۶۲۰ مترمربع فضای کار اشتراکی و بالغ بر ۱۲۷ مترمربع آزمایشگاه ساخت اختصاص یافته و تمام امکانات برای رفع نیازهای کسب و کار خلاق و نوآورانه فراهم شده است. در این کارخانه، چگونگی شروع کسب و کار، انتخاب مسیرهای توسعه اشتغال، استفاده از فضاهای اشتراکی، بازاریابی خدمات، معرفی بهترین راه های تبلیغات و سایر نیازهایی که یک شهروند خلاق در جهت ایجاد اشتغال نوآورانه نیاز دارد، در نظر گرفته شده است.

همچنین این کارخانه در محل قبلی کارخانه کوکاکولا(نوشابه سازی) مشهد و در زمینی تحت عنوان اراضی قهوه ای احداث شده است، چنین اراضی به محل هایی گفته می شود که زمینی بعد از تغییر کاربری گذشته خود به صورت غیر فعال باقی مانده و مستعد شکل گیری تهدیدهای مختلف از جمله آسیب های اجتماعی است.

بر اساس طرح ملی ابتکاری "آب امید"، به مشترکان خانگی کممصرف، تخفیف صد درصدی آببها تعلق میگیرد.

تخفیف طرح ملی "آب امید" به مشترکانی اختصاص میيابد که مصرف ماهانه آنها حداکثر تا یک سوّم الگوی مصرف است. بر اساس قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی کشور که در سال ۹۴ تصویب شد، الگوی مصرفی آب برای نقاط مختلف کشور با توجه به آب و هوای هر نقطه تعریف گردیده است و طبق آن در هر منطقه سردسیری الگوی مصرف آب بین ۱۳ متر مکعب به ازای هر نفر است که این رقم برای مناطق گرمسیری ۱۸ متر مکعب مشخص شده است و به طور کلی متوسط الگوی مصرف در کل کشور ۱۵ متر مکعب در ماه محاسبه گردیده است. این در حالیست که الگوی مصرف آب در اصفهان ۱۴ متر مکعب تعریف شده است و به منظور چگونگی اجرای طرح ملی "آب امید" در استان اصفهان گفتگویی با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان صورت گرفته است.

هاشم امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مورد اجرای طرح "آّب امید" در استان اصفهان چه مولفه هایی مدنظر قرار گرفته است گفت: دستورالعمل اجرایی "آب امید"براساس دستور معاون اول ریاست جمهوری می باشد که اجرای مفاد بند (۲) تصویب نامه شماره ۱۰۶۶۲۹/ت ۵۸۲۵۹ به تاریخ ۲۳/۹/۱۳۹۹ است و بدین ترتیب شرکت آبفا با ارسال پیام شفاف به مشترکان در خصوص میزان مصرف آب در طی یک دوره، آموزش به مردم در جهت تغییر رفتارمصرفی و ایجاد انگیزه در تغییر مصرف، مردم را ترغیب می کند که تحت پوشش مزایای طرح ملی "آب امید" قرار گیرند.

امینی گفت:طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت آب بها و دفع بهداشتی فاضلاب و تبصره۳ ، حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیونتومان بابت آبونمان به این دسته مشترکین تخفیف داده می شود که در مجموع ۶ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان طی یکسال به مشمولین طرح ملی "آب امید"، تخفیف در نظر گرفته شده است.

استاندار قم نحوه اجرای پروژه اصلاح رینگ غربی آبرسانی شهر قم را تجربهای موفق و الگوی مناسبی برای سایر پروژههای استان دانست. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر بهرام سرمست در جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان قم با قدردانی از مدیریت مطلوب و بدون حاشیه پروژه اصلاح رینگ غربی آبرسانی قم گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در این پروژه نشان داد که به خوبی با اصول و قواعد مدیریت بحران آشنا است.

وی ضمن اینکه از دستگاههای اجرایی استان خواست از این اقدام آبفا در اجرای پروژههای خود الگوبرداری کنند، اظهار داشت: اصلاح رینگ غربی آبرسانی شهر از مسائل بسیار مهمی بود که میتوانست تبعات و پیامدهای مختلفی داشته باشد اما با هماهنگی خوب دستگاههای استان، به تجربه موفقی تبدیل شد. استاندار قم از تمام دستگاهها و کسانی که در اجرای موفق این پروژه همکاری کردند تقدیر و خاطرنشان کرد: ما میتوانیم از این تجربه برای مدیریت موضوعات پیش رو استفاده کنیم و فعالیتهایمان را با ترسیم برنامهریزی و سناریونویسی به پیش ببریم تا به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی همچنین از صداوسیما و سایر رسانههای استان نیز که در اطلاعرسانی و انتشار اخبار مربوط به پروژه اصلاح رینگ غربی شهر مشارکت جدی داشتند قدردانی و تأکید کرد: امیدواریم این مشارکت همچنان در خصوص اطلاعرسانی اصلاح الگوی مصرف ادامه داشته باشد ضمن اینکه مردم نیز باید در مصرف بهینه سوخت و انرژی همکاری لازم را
داشته باشند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از ابعاد مختلف اجرای پروژه اصلاح رینگ غربی آبرسانی شهر قم پرداخت و گفت: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ با حمایت استاندار محترم، معاونین استاندار، نمایندگان محترم قم در مجلس شورای اسلامی و همراهی کمنظیر دستگاههای اجرایی استان و همچنین همکاری خوب مردم عزیز استان به انجام رسید.

خوزستان :پیگیری و رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه شهرچمران توسط صنعت در اولویت قرارگرفته و دنبال میشود.

مدیرعامل این سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با حضور در دفتر حجه الاسلام عبادی، امام جمعه شهر چمران، با ایشان دیدار کرد. در این نشست، گفتگو در حوزه مسایل زیربنایی شهر چمران و دغدغه های عمومی و فرهنگی،مطالبات حوزه شهری و انتظارات مردم از صنعت پتروشیمی طرح شد.

حجه الاسلام عبادی ضمن تشکر از خدمات ارزشمند صنعت در سطح شهرستان، در این دیدار اظهار امیدواری کرد، تا با کمک شورای راهبردی بتوان بخش دیگری از مسائل مردم در زمینه های مختلف را مرتفع کرد.

این شهر بدلیل مشکلات شبکه دفع آبهای سطحی، در بارندگی اخیر شهرستان، از نقاطی بود که برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرد. همچنین در حوزه زیرساختها با مشکل شبکه فاضلاب، نیزار و کمبود مراکز بهداشت و درمان نیز دست
به گریبان است. در این جلسه، سیدامید شهیدی نیا، گزارشی از آخرین وضعیت توسعه متوازن شهرستان و طرح های مصوب آن را ارایه نمود.

وی اقدامات صنعت را در ماههای گذشته در خصوص توسعه متوازن تشریح نمود و گفت: انتظار داریم که سایر ارگان ها و دستگاههای اجرایی مرتبط، که متولی این امور هستند به میدان عمل آمده و نقش خود را در تامین منابع مالی و اقدامات اجرایی ایفا نمایند.

در این جلسه مقرر شد که صنعت بطورخاص، رفع مشکلات زیر ساختی شهر چمران را در الویت قرار داده و با تخصیص منابع از طریق شورای راهبردی در جهت رفع مشکلات موجود اقدام و مساعدت نماید.

بانوی کارآفرین توانسته از سال ۱۳۹۷ با تاسیس شرکت تولیدی در منطقه جاجرود، شهرک صنعتی خرمدشت ۳۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و تعداد زیادی غیرمستقیم ایجاد نماید.

خانم لاله قاسمعلی مدیرعامل شرکت تولیدی زیما پاک آریا در این خصوص گفت: در سال ۱۳۹۷ این شرکت را در شهرک صنعتی خرمدشت با سرمایه اولیه ۷۵۰ میلیون تومان و ۴ نفر پرسنل تاسیس کرده که در زمینه تولید محصولات بهداشتی آشپزخانه از انواع دستمالها، کیسه ها و سفره با برند ژانا فعالیت دارد که البته امروز ۳۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که ۶۰ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

خانم قاسمعلی در معرفی شرکت ادامه داد: محصولات شرکت ۲۲ نوع گروه کالایی بهداشتی آشپزخانه است که ۸ نوع دستمال رولی بوده و بقیه پلی اتیلن هستند البته گروه پلی اتیلن را برون سپاری کردهایم چون با توجه به عدم حمایت در این زمینه و نیاز به چرخه مالی بالا، ترجیح به برون سپاری آنها داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر توان تولید کارخانه ۲۰۰۰ رول دستمال در روز می باشد ولی با توجه به مشکلات مختلف از جمله کرونا و نوسانات ارز که کار را خیلی سخت کرده و از طرفی چون محصولات مصرفی هستند و چرخه زمانی کمی برای مصرف دارند تولید و فروش شرکت نصف شده است. از طرفی با توجه به وارداتی بودن برخی مواد اولیه و نوسانات ارز قیمت ها خیلی بالا رفته و توان خرید مردم پایین آمده و به همین جهت تولید ما نیز کم شده است.

وی در خصوص فروش و دوام بازار گفت: با توجه به حضور شرکتهای بزرگ که حرف اول را در این زمینه میزنند
سعی کردیم در واقع با خودمان رقابت داشته باشیم و بدون حاشیه و تلاش مداوم برای خود راه ایجاد کنیم. و حتی اقدام به گرفتن نمایندگی ها در جاهای مختلف نیز کردهایم، از طرفی به لحاظ کیفی نیز سعی کردیم کیفیت خود را حفظ کنیم و حتی در بعضی موارد از رقبای
خود نیز پیشی گرفته ایم. ما سعی کردیم محصولات با کیفیت و قیمت پایین تر ارائه کنیم یعنی با سود معقول کار را انجام دهیم. خانم قاسمعلی در خصوص مشکلات شرکت عنوان کرد: دریافت مجوزها و حمایت نکردن مجموعه مختلف از جمله مشکلات هستند حتی ما برای تسهیلات و
حمایت های دولتی اقدام کردیم ولی سنگ های بزرگی در راه ما قرار دادند.

وی افزود: تامین مواد اولیه ما در دو یا سه کارخانه در کشور انجام میشود و چون آنها میدانند قطب هستند کمی اشکال ایجاد می کنند.

از طرفی بنگاههای تولیدی کوچک مشکل خرید مواد اولیه نقدی و فروش اعتباری را دارند که کار را بسیار سخت کرده است.

اگر فروش به چرخه قبل باز گردد، ما چرخه اقتصادی بهتری خواهیم داشت و می توانیم با تمام توان تولید کنیم و حتی مجموعه را توسعه دهیم.