اقبال عمومی به انتخابات در گرو گشایشهای اقتصادی

نماینده رزن در مجلس گفت: بعضی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ با مشارکت حداقلی مردم در انتخابات شانس بیشتری برای پیروزی دارند و شانس بعضی دیگر با مشارکت حداکثری مردم افزایش مییابد.حسن لطفی در گفتوگو با ایسنا گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در آستانه انتخابات شرایط را سخت و در هالهای از ابهام فرو برده است. بنابراین، شش ماه باقی مانده به انتخابات بسیار سرنوشت ساز است. اگر گشایش اقتصادی در کشور ایجاد شود، اقبال عمومی مردم به مشارکت در انتخابات را افزایش میدهد. عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه «روند فعلی کشور برای حل مشکلات مردم کارساز نیست» گفت: مجلس یازدهم هم تا به اینجا کار نتوانسته اقدام خاصی در جهت رفع مشکل مردم انجام دهد. نماینده رزن با ابراز تاسف از این که مردم این روزها فکر میکنند پای کار بودنشان گره مشکلات کشور را باز نکرده است گفت: مردم از دوگانههای حزبی - جناحی عدول و عبور کردهاند. سلایق سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ تأثیرگذار نخواهد بود. مردم در ایران امروز شرایطی دارند که به عوام فریبان اعتماد نمیکنند. مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بر اساس واقعیات رأی خواهند داد.

 

اجماع نظر اطرافیان بایدن برای بازگشت به برجام

تحلیلگر ارشد مسائل بینالمللی با اشاره به اینکه بازرسان آژانس در چه شرایطی از ایران اخراج میشوند، تاکید کرد: اگر بعد از غنیسازی ۲۰ درصدی اقدامات دیگری انجام شود شرایط آنگونه که دو طرف میخواهند، پیش نمیرود.رحمان قهرمانپور در گفتوگو با ایلنا گفت: در اینکه در ایران و آمریکا درباره برجام اختلاف نظر وجود دارد و عدهای نیز در دو کشور به دنبال این هستند که برجام زمین بخورد، تردیدی وجود ندارد. مسالهای که در فضای سیاسی و در رسانههای مختلف نزدیک به بایدن و همچنین در اظهارات مقامهای ایرانی مطرح میشود این است که هر دو طرف برای بازگشت به برجام اجماع نظر و توافق دارند.وی افزود: طبیعی است در مورد سازوکار این بازگشت اختلاف نظرهایی وجود دارد. در اصطلاح دیپلماسی میگویند اگر دو طرف به یکدیگر حسن نیت دارند و در کلیات توافق وجود داشته باشد، حل اختلافات جزئی میسر و ممکن است. اکنون نیز اختلافاتی که وجود دارد در مورد جزئیات است، بر سر اینکه آیا ایران و آمریکا همزمان به برجام بازگردند، مذاکره کنند یا نکنند، در چارچوب ۵+۱ مذاکره انجام شود یا خیر اختلاف دارند، اما هر دو طرف خواهان بازگشت به برجام هستند.

ضرورت رسیدگی به اظهارات صدیقی

مشاور رئیسجمهور به سخنان حجتالاسلام صدیقی در خصوص مصباح یزدی واکنش نشان داد.به گزارش ایلنا، حسام الدین آشنا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر به اظهارات امام جمعه تهران در خصوص مصباح یزدی واکنش نشان داد. در این پیام آمده است:اشخاص حاضر در این داستان یعنی آقایان محمدی داماد آقای محمدی عراقی و آقای محمد علی جاودان افرادی شناخته شده هستند.غسال راشناسایی کنید و ما وقع را از او استفسار کنید.اگر تایید کرد او را برای بررسی بیشتر به اداره آگاهی معرفی کنید.اگر تکذیب کرد ناقل را برای بررسی بیشتر فرا بخوانید.

آمریکا خواستار محکومیت ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به بیان اظهاراتی علیه ایران پرداخت.به گزارش ایلنا، مورگان اورتاگوس در توئیتر نوشت: ایران بار دیگر تهدید کرد که بازرسان هستهای را اخراج خواهد کرد. این رفتار، پادمان آژانس بینالمللی انرژی اتمی را نقض میکند و باید توسط جامعه جهانی محکوم شود.

شرایط متعدد برای رونق مشارکت

یک فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: اکنون بهترین زمان است که اصلاحطلبان به خودشان بازگردند و نهادی ایجاد کنند که بتواند تصمیماتی با ضمانت اجرایی بگیرد.قربانعلی قائمی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه شرایط اصلاحطلبان در انتخابات ۱۴۰۰ بهتر از انتخابات گذشته نیست، اظهار کرد: اصلاحطلبان در حال تلاش هستند که طرفداران خود را وارد انتخابات کنند، اما موفقیت آنها به فضای عمومی کشور، فعالیت رقبای آنها، نوع عملکرد شورای نگهبان و شرایط داخلی خود اصلاحطلبان بستگی دارد.وی در مورد فضای عمومی کشور تصریح کرد: کشور به دلیل شرایط خارجی و بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و به نظر میرسد انتخابات هم زیر سایه این مسائل دنبال میشود. در حال حاضر اولویت جامعه سیاسی کشور انتخابات نیست نه اینکه در این حوزه کار نکند بلکه در حال برنامه ریزی و برگزاری جلسات و رایزنی هستند ولی انتخابات اولویت اول این مجموعه نیست، زیرا شرایط کشور به لحاظ مسائل خارجی، بیماری کرونا و مسائل معیشتی یک شرایط عادی نیست و همه به دنبال این هستند که کشور به آرامش نسبی برسد تا در این شرایط انتخابات به خوبی برگزار شود.

سندتحول قضایی اجرایی میشود

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای، به آیت الله رئیسی پیشنهاد داد برای وفاق و همدلی سه قوه و عملیاتی کردن مأموریتهای هفتگانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر مردم اطلاع رسانی شود.به گزارش ایسنا در این نامه خطاب به رییس قوه قضاییه آمده است: قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و نقشآفرینی سازنده این قوه با همکاری سایر قوا و نهادهای حاکمیتی کشور موفقیت آن را ضمانت خواهد کرد. همچنین آمده است:سند تحول قضایی، منبعث از تکالیف تعیین شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی و سیاستهای کلی نظام، برنامههای بسیار مترقی دارد که اجرای آن نیازمند مدیران جهادی و با انگیزه، بودجه و امکانات اقتصادی و از همه مهمتر، مطالبه گری مردم است.

اوضاع کشتی کره جنوبی جدی است

معاون وزیر خارجه کره جنوبی پیش از ترک سئول به مقصد تهران گفت: از اینکه می دانیم تمام خدمه کشتی ایمن و سلامت هستند، خیالمان راحت است اما اوضاع (پیرامون این کشتی) جدی است. به گزارش ایسنا، چوی جونگ کان پیش از سفر سه روزه به ایران گفت: امیدواریم که گفت و گوهای عمیق با مقامات ایران انجام دهیم، چه موضوع کنسولی باشد و چه سایر مسائل مهم بین کره جنوبی و ایران.معاون وزیر خارجه کره جنوبی افزود: این فرصت خوبی است تا بار دیگر آنچه دولت ایران می خواهد را بشنویم و تشخیص دهیم که ما چه کاری می توانیم در رابطه با پول بلوکه شده (ایران) انجام دهیم و چه کاری را نمی توانیم انجام دهیم .

پمپئو همچنان بر مدار کینه توزی

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره طرح اخیر مجلس مدعی شد که ایران نباید در هیچ سطحی غنیسازی اورانیوم داشته باشد.به گزارش ایسنا، مایک پمپئو با انتشار بیانیه ای در گزافه گویی جدید خود، مدعی شد که ایران از برنامه هسته ای خود برای باج گیری از جامعه بین الملل استفاده و امنیت منطقه را تهدید می کند. پمپئو بدون اشاره به نقض توافق هسته ای از سوی واشنگتن با خروج یک جانبه اش از این توافق مدعی شد: ایران طبق یک معاهده حقوقی و بنابر توافقات پادمانی ان پی تی موظف است به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد. نقض این الزامات فراتر از اقدامات قبلی ایران در نقض تعهدات هسته ای اش ذیل برجام است.وی با بیان این که تمامی کشورها و نه فقط آمریکا به پایبندی ایران به این تعهداتش اهمیت زیادی می دهند،مدعی شد که آن چه آن را باج گیری هسته ای میخواند باعث تقویت موضع ایران نمیشود، بلکه منجر به انزوا و فشار بیشتر می شود.

درخواست آزادی ملوانان نفتکش کرهای

میانمار خواهان آزادی خدمه میانماری کشتی کرهای شد.به گزارش ایلنا به نقل از میانمار تایمز، وزارت امور خارجه میانمار از ایران خواست که ملوانان میانماری نفت کش کرهای را آزاد کند.در این نفت کش ۱۱ خدمه میانماری حضور داشتند. نمایندگان میانمار در هند و ایران در تلاشند که ۱۱ ملوان خدمه نفتکش توقیف شده کره جنوبی توسط ایران آزاد شوند.

روحانی تأکید کرد:

در یکصد و نود و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حسن روحانی رییس جمهور تشکیل شد، رییس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، روحانی پس از ارایه این گزارش، تصریح کرد: لایحه بودجه ماحصل مطالعات و بررسی تفصیلی و همه جانبه کارشناسان خبره دولت درخصوص الزامات و اقتضائات اقتصادی کشور بوده و این بودجه براساس قواعد و شرایط کشور تهیه و تنظیم شده است.

رییس جمهور افزود: دولت همواره از نظرات مشورتی کارشناسان و فعالان اقتصادی استقبال کرده و همچنین پذیرای دیدگاه ها و پیشنهادهای اصلاحی نمایندگان محترم در مجلس بوده اما دگرگون کردن شاکله و ساختار بودجه، مطمئنا غیرقابل قبول است. روحانی گفت: زمان بررسی بودجه، زمان تغییر قوانین و قواعد اصلی فعالیت های اقتصادی نیست و نباید موجب شود که فعالان اقتصادی که پیشران امور توسعه کشور به شمار می روند دچار سردرگمی شوند از سوی دیگر تصمیمات بودجه ای نباید به هیچ وجه معیشت مردم بویژه قشرهای ضعیف و کم برخوردار را تحت فشار قرار دهد. در ادامه این جلسه رییس سازمان بورس گزارشی از وضعیت بازار سرمایه ارایه کرد و رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازار بورس یک نهاد اصلی در ایجاد و حفظ تعادل در اقتصاد کشور است، اظهارداشت: بورس بستر معاملاتی شفاف است و دولت همواره در پی تقویت و حمایت بازار بورس بوده و اولین گام و شرط حمایت و تقویت از این بازار را قاعده مندی و رعایت قانون در آن می داند.

روحانی با بیان اینکه بورس سازوکارهای ویژه خود را دارد، تاکید کرد: سیاست گذاری های آن نیز باید از طریق شورای عالی بورس انجام گیرد و از مداخلات غیر کارشناسی در بورس باید پرهیز شود. رییس جمهور افزود: رسالت این بورس، کشف قیمت واقعی محصولات بوده و سیاست اصولی دولت این است که قیمت گذاری کالاها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا و قواعد بازار رقابتی صورت گیرد که این مسئله در نهایت به نفع بازار، تولیدکننده و مصرف کننده واقعی است.

رییس جمهور با اشاره به برنامه های دولت برای کنترل و مقابله با افزایش بی دلیل قیمت برخی کالا ها، تصریح کرد: دولت همواره بر اساس سیاست های اصلی خود مبنی بر تقویت بازار سرمایه با محوریت بورس، تلاش دارد با تسهیل فعالیت ها و کاهش محدودیت ها و اعتماد به شرکت های با سابقه و خوشنام و موثر که با ثبات رویه و با رعایت مقررات عمل کرده اند و همواره موجب رونق بازارهای داخلی و خارجی بوده اند، زمینه افزایش فعالیت و خرید و فروش در بورس کالا را فراهم کند.

واعظی برداشتن تحریم ها را بسیار مهم توصیف کرد

رئیس دفتر رئیسجمهور گفت: آغاز غنیسازی ۲۰ درصدی اورانیوم نشان میدهد که هیچگاه سازمان انرژی اتمی چه در ارتباط با تحقیق و پژوهش و چه در ارتباط با نوآوری توقف نداشته و کارش را انجام داده است.

محمود واعظی در گفتوگو با ایلنا، درخصوص اینکه منتقدان دولت در نقدهایشان بیان میکنند برجام و تصمیمات دولت باعث شده ما در فعالیتهای هستهای به عقب بازگردیم و حتی عنوان میکردند که قلب رآکتور اراک سیمان ریخته شده، اما امروز شاهد غنیسازی ۲۰ درصدی اورانیوم هستیم، گفت:کسانی که در چند سال گذشته مرتب میگفتند این دولت باعث شده است فعالیتهای هستهای ما متوقف شود ببینند که در تمامی ابعاد چقدر اتفاقا فعالیت را گسترش پیدا کرده به گونهای که امروز تصمیم میگیریم بلافاصله با آژانس هماهنگ میکنیم و غنیسازی ۲۰ درصدی ما شروع میشود.رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: آغاز غنیسازی ۲۰ درصدی اورانیوم معنایش آن است که هیچگاه سازمان انرژی اتمی ما چه در ارتباط با تحقیق و پژوهش و چه در ارتباط با نوآوری توقف نداشته و کارش را انجام داده است.

وی ادامه داد:اقدامات چند روز اخیر نشان میدهد آن کسانی که با برجام و مذاکرات ۱+۵ مخالف بودند در حال حاضر در عمل مشاهده می کنند که سازمان انرژی اتمی عملکردش در عرصه بین الملل برای اینکه فشار روی کشور ما کمتر شود و هم در عرصه داخلی برای اینکه ما کار هسته ای مان را بهتر انجام دهیم بسیار موفقتر بوده است.واعظی در پاسخ به این که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اذعان میکنند اگر نمایندگان مجلس و فشارهای آنان نبود دولت دست به غنیسازی ۲۰ درصد نمیزد؛ آیا دولت تحت فشار مجلس این اقدام را انجام داده یا این اتفاق در راستای گامهای کاهش تعهدات برجامی ایران است، گفت: خودمان در ۵ مرحله اعلام کردیم که تعهداتمان را کاهش میدهیم که یکی از آنها هم این بود که غنی سازی را افزایش دهیم .

وی با تاکید بر این که برداشتن تحریم ها برای دولت مهم است، ادامه داد: باتوجه به اینکه ۶ ماه دیگر عمر دولت به پایان میرسد اما دولت برای رفاه مردم تلاش میکند تا تحریمها برداشته شود و از این طریق روابط خارجی، بانکی، بین المللی، اقتصادی و دیپلماسی کشور با دنیا بهتر انجام شود.رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید بتوانیم دیپلماسی خود را گسترش دهیم و فضای مناسبی به دست بیاوریم تا دولت بعدی که به روی کار میآید به راحتی کار کند، ما نمیخواهیم زمین سوخته به دولت بعدی تحویل دهیم. اتفاقا قصدمان این است که همه چیز را آماده تحویل دهیم و بر این اساس یک عده نباید بیخود و بی جهت تا این حد سنگ اندازی کنند.

محسن هاشمی از برخورد نادرست با فائزه وخانواده اش انتقاد کرد

محسن هاشمیرفسنجانی در نامهای خطاب به خواهرش فائزه درباره محتوای سخنان وی در مصاحبه اخیرش، انتقاداتی را مطرح کرد. به گزارش ایسنا، در نامه محسن هاشمی به فائزه آمده است: خواهر عزیزم فائزه هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبهای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیتالله هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانهای مناسب به افراطیون و تخریبگران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد. نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیدهتر از تو میدانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بارها به شکل گفتوگوهای خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم. محسن هاشمی در ادامه این نامه افزوده است: به خوبی میدانی که متفاوت با بسیاری از شخصیتهای کشور، پدر، چهرهای نبود که مواضع و تفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب کتاب، خاطرات، خطبههای نماز جمعه، سخنرانی، مصاحبه و ... باقیمانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است. وی تاکید کرده است: اتفاقا در موضوع ترامپ، برخطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند: ترامپ چهرهای خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا میگذار، میباشد." میدانی که ترامپ به واکنش احساسی و به دور از عقلانیت ایران در این ماههای آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هشیاری و تدبیر مسئولان، بویژه رهبر انقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سختترین دوره تحریم ها را به پایان رساند. قطعا خود خوب میدانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن و قمار باز است و من سقوط ترامپ را به ملتهای ایران و آمریکا تبریک گفتم. محسن هاشمی افزوده است: میدانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانهروی پدر گردیده، ولی این دلیل نمیشود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی! لذا ازتو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی وافراطیون داخلی شوی.

موسویان پیش بینی کرد

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: امید است بایدن به جای سیاست تحریم و فشار و زورگویی، دیپلماسی و تعامل را در دستور کارش قرار دهد. اما اگر بایدن بخواهد به روند فشار حداکثری ترامپ علیه ایران هم خاتمه دهد، اسرائیل و عربستان برای پیشگیری از این تغییر از تمام ظرفیت خود استفاده خواهند کرد. به گزارش ایسنا، سیدحسین موسویان در کنفرانس مجازی "آینده جهان بعد از کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنفرانس گفت: در مورد بحران روابط آمریکا و ایران در دوره ترامپ چند حقیقت مهم وجود دارد: اول، در دوران ترامپ، برای اولین بار اتحاد مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان-امارات علیه ایران بطور رسمی و علنی شکل گرفت. دوم، گستردهترین تحریمهای تاریخ معاصر در دوران ترامپ و علیه ایران شکل گرفت. سوم، آمریکا قبلا در تقابل و خصومت اقتصادی و سیاسی و امنیتی علیه ایران بود اما در دوره ترامپ این روند اولا، به جنگ اقتصادی و امنیتی و سیاسی و سایبری تبدیل شد و ثانیا، با ترور سردار سلیمانی، عملا آمریکا وارد فاز نظامی علنی علیه ایران شد زیرا ترور یک ژنرال ارشد ایران، یک اقدام و جنایت جنگی بود. علاوه بر آن دیدیم که بن سلمان ولیعهد عربستان هم رسما گفت که جنگ را به داخل ایران میکشانیم. نتانیاهو رسما گفت که اگر بایدن به برجام برگردد ما به ایران حمله خواهیم کرد. این دیپلمات پیشین کشورمان در مورد وضعیت بحرانی خاورمیانه اظهار کرد: خروج از وضعیت ناهنجار فعلی خاورمیانه مهم است، زیرا خاورمیانه در آستانه سقوط کامل است. درخاورمیانه بحرانهای زیادی هست اما مهمترین آنها شامل دو محور است: یکی بحران فلسطین که ۷۰ سال است ادامه دارد و اسرائیل تمام قطعنامههای سازمان ملل در مورد حل بحران فلسطین را زیر پا گذاشته است، نتانیاهو قطعنامه های مربوط به تشکیل دو دولت را زیر پا گذاشت تا اینکه شانسی برای تشکیل حکومت مستقل فلسطینی وجود نداشته باشد. موسویان ادامه داد: بحران دیگر به نزاع قومی، روابط کشورهای منطقه از جمله اختلافات ایران و عربستان و شیعه و سنی برمیگردد. معتقدم که برای حل این مورد، تشکیل سیستم همکاری و امنیت در خلیج فارس بین ایران و عربستان و عراق و قطر و عمان و بحرین و امارات و کویت؛ تنها راه حل پایدار است.

رییس کمیسیون کسب وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی انتقاد کرد:

رییس کمیسیون کسبوکارهای دانشبنیان اتاق بازرگانی در مورد احتمال وجود جی پی اس در واکسنهای خارجی که از طرف یک فعال سیاسی اصولگرا مطرح شده بود، گفت: جی پی اس یک سیستم ماهوارهای است، که نیاز به آنتن برای دریافت اطلاعات از آن، و همینطور یک مدیای ارتباطی برای ارسال موقعیت دریافتی از ماهواره به مکان ثالث دارد. فناوری هنوز موفق نشده ابعاد این دستگاه را از چند سانتی متر کوچکتر کند. افشین کلاهی در گفتگو با ایلنا ادامه داد: فناوریهای موقعیتیاب محلی دیگری هم هستند که بسیار کوچکتر، ولی با برد خیلی کمتر، مورد استفاده قرار میگیرند. تا جایی که من اطلاع دارم، فناوری سیستمهای تشخیص هویت و مکان هنوز برای رسیدن به ابعادی که بتوانند از سوزن سرنگ عبور کنند، راه بسیار درازی را در پیش دارند.

کلاهی تصریح کرد: ضمن اینکه برای تشخیص هویت و مکان، راههای بسیار سادهتری وجود دارد، و نیاز به این همه سناریو و هزینه گزاف در سطح بینالمللی نیست. خود ما اطلاعات شخصی زیادی را از طریق گوشی موبایل، تبلت و رایانه خود با دنیا به اشتراک میگذاریم.

رییس کمیسیون کسبوکارهای دانشبنیان اتاق در مورد تاثیر برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه گفت: متاسفانه اظهارنظرهای غیرکارشناسی و خیالگرایانه در کشور ما زیاد است و انعکاس بالایی هم دارد. رسانهها معمولا در همه دنیا به دنبال خبرهایی میگردند که مخاطب جذب میکند و عموما خبرهایی که پایه علمی ندارند و گاهی حتی حالت طنز دارند، برای جذب مخاطب مناسب است.

وی ادامه داد: بنابراین رسانهها به خصوص رسانههای خارجی به اینگونه اخبار توجه زیادی نشان میدهند. متاسفانه کشور ما در سالهای اخیر یکی از تولیدکنندگان اینگونه اخبار است، البته در دیگر کشورها هم این موضوع وجود دارد، در کشور ما نیز هست و رسانهها نیز توجه میکنند و باعث دید نامطلوبی در سطح جهانی نسبت به کشور میشوند.

وی افزود: آفت دیگری که در اینگونه اظهارنظرها وجود دارد و به اقتصاد و روابط بینالملل کشور ضربه میزند، سیاسی کردن همه موضوعات است. مسائل اقتصادی مدتهاست که سیاسی شده و همه در مورد آن اظهارنظر میکنند که متاسفانه برخی از آنها اظهارنظرهای خلاف هستند. بعضی از مسائل اقتصادی به کارتهایی برای بازیهای سیاسی تبدیل میشود.