اجرای ٢٧٨ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم پارس آباد مشکین شهر حد فاصل سه راه سربند سه راه مشکین شهر اظهار کرد: در طول سه سال گذشته طول راههای استان اردبیل با هدف استانداردسازی جادهها افزایش قابل توجهی داشته است که در همین رابطه از سال ۹۶ تا به امسال رشد ۵۳۷ کیلومتری راههای استان را شاهد بودیم، به طوری که از سال ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب ۳۳۱ کیلومتر، ۶۹ کیلومتر و ۱۳۷ کیلومتر افزایش طول راهها را در پیوست یک قانون بودجه کشور داشتیم.وی گفت : طول بزرگراه های به بهره برداری رسیده در استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر است که در این راستا برنامه توسعه بزرگراه های استان به طول ۶۲۷ کیلومتر هدف گذاری شده است.حیدری به اجرای ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه اشاره کرد و گفت: ۳۱۰ کیلومتر احداث بزرگراه نیز در دست مطالعه است که انتظار می رود با تأمین اعتبارات در سال های آینده این پروژه ها به سرانجام برسد. وی افزود: با همکاری استاندار اردبیل ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان اردبیل تلاش برای اخذ اعتبارات ملی در توسعه بزرگراه هاست که امیدواریم در این زمینه هدفگذاریها و برنامه ریزی ها به سرانجام برسد.

 

اهدای اقلام بهداشتی به بیمارستان سینا کارون

خوزستان : مهندس غلامرضا مفیدی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از تهیه و تحویل اقلام مصرفی مورد نیاز بیمارستان سینا در منطقه کم برخوردار کوت عبدالله شهرستان کارون توسط این شرکت خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ، مهندس غلامرضا مفیدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی و پشتیبانی از مدافعان سلامت، نیازهای بیمارستان سینا در منطقه کوت عبداله که پذیرنده بیماران کرونایی است، شناسایی، و بخشی از اقلام مصرفی مورد نیاز این مرکز درمانی تامین و تحویل شد. مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ، با بیان اینکه این اقدام با هماهنگی فرمانداری کارون و مسئولان بیمارستان سینا صورت گرفته، افزود: این اقلام شامل انواع ماسک، محلول ضدعفونی کننده، ملزومات حفاظت فردی، پشتیبانی وخدماتی، آب معدنی و... میباشد. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون با تاکید بر این مطلب که این شرکت در کنار رسالت خطیر تولید نفت و گاز، همواره به مسئولیتهای اجتماعی خود درخصوص جامعه پیرامونی شهری و روستایی همجوار تاسیسات اهتمام لازم را داشته، اظهار داشت: کمک به مدافعان سلامت به عنوان خط مقدم پیشگیری و مقابله با کرونا محسوب میشود.

حمایت استاندارد استان همدان از زنان سرپرست خانوار

مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: هفت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان همدان در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار صادر گردید .

محمّد مددی در گفت و گویی افزود: امروزه پدیده خانوارهای "زن سرپرست " به دلایل مختلف در تمام دنیا رو به فزونی است که اغلب این خانوارها دارای مشکلات عدیده ای هستند.

وی ادامه داد: این گروه از زنان اغلب با عوامل آسیبزایی همچون تبعیضات فرهنگی، ضعف دسترسی به فرصت های شغلی، بیسوادی یا کم سوادی، نداشتن درآمد مستمر و مشکلات روحی و روانی مواجه هستند که در صورت فقدان حمایت های همه جانبه هزینه های آسیبزایی را به جامعه تحمیل می کنند.

مددی خاطر نشان کرد: بنابراین نقش نهادهای دولتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در ساماندهی این گروه حائز اهمیت است که در این راستا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرارنظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر موازین دین مبین اسلام، قانون اساسی بر تأمین نیازهای افراد بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار به عنوان اقشارآسیب پذیر جامعه تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه قانون گذار نظام اسلامی با توجه به اصل حفظ نهاد خانواده، اصل برقراری عدالت اجتماعی، اصل پیشگیری از مفاسد اجتماعی و اصل رعایت حقوق شهروندی موظف بوده تا این گروه را زیر چترحمایتی خود قراردهد, تاکید کرد: در این راستا و با توجه به اصل استاندارد امنیت غذایی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی که حمایت از مصرف کننده است کمیته ی علائم این اداره کل در آخرین جلسه ی خود که با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید با صدور هفت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان همدان در راستای حمایت از اشتغال زن سرپرست خانوار اقدام نمود .

معارفه رئیس هیئت مدیره
شرکت گازاستان مرکزی

دویست وهشتادونهمین جلسه هیئت مدیره شرکت گازاستان مرکزی ،بامعارفه آقای اشرفی بعنوان ریاست جدیدهیئت مدیره و همچنین معارفه آقایان صادقی وکاظمی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گازاستان مرکزی دراین جلسه که با حضوراعضای هیئت مدیره درسالن کنفرانس این شرکت برگزارگردید،پس ازقرائت آیاتی چند ازقرآن کریم، محمدرضاسمیعی مدیرعامل ونائب رییس هیئت مدیره شرکت ضمن معرفی رییس واعضای هیئت مدیره ، عملکرد شرکت گازاستان مرکزی راتشریح نمودند.براساس همین گزارش طی بازدید اشرفی رئیس هیئت مدیره،سمیعی مدیرعامل وسایراعضای هیئت مدیره ازواحدهای مستقردرستاد،تواناییها وعملکردوکمبودهای هرواحدموردبحث وتبادل نظرقرارگرفته وراهکارهایی جهت رفع موانع پیش روی ارائه گردید.برپایه این گزارش مجموعه بازدیدکننده سپس جهت بررسی روندپیشرفت پروژه های دردست اقدام ضمن بازدیدازروندکاروپروژه های موجود،به چگونگی پیشرفت موردنظرپرداخته ودرادامه نیزهیئت بازدیدکننده به ایستگاه تقلیل فشاروهمچنین انبارکالاعزیمت نموده وازجریان وچگونگی روندوپیشرفت کارها قرارگرفتند.

۶خدمه موتور لنج باری
از خطر مرگ نجات یافتند

تجارت استان بوشهر معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام موفقیت آمیز عملیات نجات جان ۶ خدمه موتور لنج باری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت: در پی اعلام کشتی جیپسامکو در خصوص رویت یک عدد شناور بقا در ابهای خلیج فارس بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد و شناور ناجی ۲۰ به موقعیت اعزام گردید

قاسمی افزود: شناور ناجی با حضور به موقع در مختصات اعلام شده و رویت شناور بقا توانست هر ۶ خدمه موتور لنج مغروقه را به سلامت تحویل گرفته و در اسکله پارس تحویل مسئولین مربوطه نماید وی اضافه کرد: بنابر اظهارات نجات یافتگان شناور مضطر موتورلنج باری بشماره ثبت۱۷۳۴۵ در حال دریانوردی از دبی به بندر ریگ بوده که بعلت آبگرفتگی شدیدناگهانی غرق شده است

کسب مقام قهرمانی تیرانداز ایلامی

پوریا نورزویان تیرانداز ایلامی در فینال مسابقان لیگ برتر تفنگ بادی موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

هفته اول و دوم لیگ برتر تفنگ بادی آقایان امروز ۱۹ دی ماه با حضور ۶ تیم به میزبانی تیم های نزاجا و شهدای ارتش در سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری بین خطوط برگزار شد.

در بخش تیمی هفته اول، تیم های نزاجا، مقاومت و هیات ایلام با غلبه بر تیم های شهدای ارتش، شهید لطفی هوافضا و فولاد مبارکه سپاهان به پیروزی رسیدند.

همچنین در بخش تیمی هفته دوم نیز، تیم های مقاومت، هیات ایلام، فولاد مبارکه سپاهان در برابر تیم های نزاجا، شهید لطفی هوافضا و شهدای ارتش به پیروز دست یافتند. لازم به ذکر است، تیم هیات ایلام با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در لیگ تیراندازی شرکت کرده است.

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد

با حضور علیرضا رزمحسینی وزیر صمت و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، ۷ طرح توسعهای در حوزه تولید و مسئولیت و خدمات اجتماعی در شهرستان رفسنجان و مجتمع مس سرچشمه با سرمایهگذاری ارزی ۵۷۲ میلیون یورو و ۲۹۸۷ میلیارد تومان و ۵ طرح توسعهای در مجتمع مس شهربابک با سرمایهگذاری ارزی ۱۲۹ میلیون یورو و ۱۶۴۳ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

با حضور علیرضا رزمحسینی وزیر صمت، علی زینیوند استاندار کرمان، حجتالاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار، مصطفی رضا حسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت حجتالاسلام اصغر عسکری امامجمعه رفسنجان، مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان، قاسم شمسی سرپرست فرمانداری، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس، احمد انارکی محمدی رییس هیئتمدیره شرکت مس و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، مجموعا ۱۲ طرح توسعهای در حوزه تولید و مسئولیت و خدمات اجتماعی در دو شهرستان رفسنجان و شهربابک افتتاح و کلنگ زنی شد. مجموع اشتغالزایی طرحهای افتتاح شده و در حال احداث ۱۰۵۵ نفر خواهد بود. بر اساس این گزارش، وزیر صمت در ابتدای سفر خود به استان کرمان و شهرستان رفسنجان، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی، کارخانه تولید مواد شیمیایی را که با سرمایهگذاری مجتمع مس سرچشمه و با سرمایهگذاری ریالی ۲۹۹۴ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی ۱۵۸ نفر احداث خواهد شد، کلنگزنی کرد. محصول نهایی این کارخانه ۲۰ هزار تن مواد شیمیایی و ۵ هزار تن سولفید کربن در سال است که طبق برنامهریزیهای صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ به بهرهبرداری میرسد. افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری که توسط مجتمع مس سرچشمه راهاندازی شده است از دیگر برنامههای وزیر صمت در شهرستان رفسنجان بود. این مرکز بر پایه مصوبات سفر دکتر حسن روحانی رییسجمهور محترم به استان کرمان احداث شد تا ازاینپس این مرکز بهعنوان هاب در سه حوزه صنعت مس، پسته و بحران آب، آماده حمایت برای تبدیل ایده صاحبنظران و ایده پردازان به محصول باشد. براساس این گزارش، افتتاح مرکز بحران ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس سرچشمه در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) به متراژ ۱۱۰۰ مترمربع، دارای سیستم فشار منفی، مجهز به فیلتر هپا و سه اتاق ایزوله از دیگر برنامههای بعدی مهندس رزمحسینی بود که در جریان این سفر انجام شد. همچنین مرکز تصفیهخانه آب آشامیدنی رفسنجان از دیگر برنامههای وزیر صمت بود که در جریان این سفر کلنگ زنی شد. این تصفیهخانه ۳۰ میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد و ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری توسط مجتمع مس سرچشمه در آن انجام میشود. در ادامه این سفر وزیر صمت با حضور در مجتمع مس سرچشمه، پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع مس سرچشمه، پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه را کلنگزنی کرد.

بر اساس این گزارش، پروژه فاز سوم تغلیظ مجتمع مس سرچشمه در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار و با زیربنای ۵.۴ هکتار احداث خواهد شد که با راه اندازی آن ۱۵۵ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود و زمان راه اندازی این کارخانه در سال ۱۴۰۳ است. ظرفیت فاز سوم تغلیظ مجتمع مس سرچشمه ۳۳۰ هزار تن کنسانتره مس و ۳۸۰۰ تن کنسانتره مولیبدن در سال است که این محصولات خوراک ورودی به کوره فلش جهت تولید مس را فراهم میکند. همچنین پروژه پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه، با توجه به انجام فازهای توسعه در بخش های مختلف تولیدی در مجتمع مس سرچشمه و ایجاد ظرفیت تولید آند در شرایط کنونی به میزان ۳۵۰ هزار تن در سال علاوه بر ظرفیت تولید امور پالایشگاه و ریختهگریهای موجود، نیاز به احداث و راه اندازی یک پالایشگاه با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد مس در سال، با عنایت به چشم انداز آینده شرکت ملی صنایع مس ایران است.

شایان ذکر است پیش بینی اشتغالزایی برای طرحهای افتتاح شده و در دست ساخت در شهرستان رفسنجام و مجتمع مس سرچشمه ۵۴۵ نفر خواهد بود. وزیر صمت در ادامه سفر خود به استان کرمان وارد شهرستان شهربابک شد و در مجتمع مس شهربابک عملیات احداث چندطرح مسی را با سرمایهگذاری ارزی ۱۲۹ میلیون یورو و ۱۶۴۳ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۱۰ نفر کلنگ زنی کرد. بر اساس علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر خود به استان کرمان ظهر امروز وارد شهربابک شد و در این مجتمع عملیات احداث فاز ۲ تغلیظ میدوک با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن کنسانتره، احداث تغلیظ خاکهای کم عیار معدن مس میدوک با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن کنسانتره مس، کارخانه فلوتاسیون سرباره با ظرفیت تولید ۱۸ هزار تن کنسانتره مس، کارخانه آهک خاتونآباد با ظرفیت تولید ۱۶۵ هزار تن آهک و خط انتقال آب خلیجفارس به مجتمع ذوب خاتونآباد را کلنگزنی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم همراهی مردم و صرفه جویی در مصرف گاز و برق را برای جلوگیری از شبانه برق در استان ضروری دانست.

مهدی آهنین پنجه در گفت و گو با خبرنگاران بیان این که چندی پیش مصرف بیش از اندازه سوخت و کمبود آن در نیروگاهها، سبب خروج برخی فازهای نیروگاه قم از مدار و قطعی برق در قم شد اظهار کرد: طبق آمار، سرمای هوا در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، دو درجه بیشتر شده و از این رو مصرف گاز نیز رو به فزونی گذاشته است.

وی افزود: در حال حاضر و طبق اعلام شرکت گاز استان، مصرف گاز حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش را نشان میدهد. آهنین پنجه ادامه داد: مشکل خاموشیها در شمال کشور به دلیل سرمای ناگهانی و همچنین کاهش فرکانس و ولتاژ بیشتر است، اما اگر مردم هر منطقه از کشور در این دو ماه افزایش و شدت سرما در زمستان، همراهی لازم را برای صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز و برق نداشته باشند، ممکن است شاهد خاموشیهای شبانه در آن مناطق هم باشیم. وی گفت: با وجود برخی کمبودها در برخی نیروگاههای کشور، تصمیم مسؤولان آن است که از مازوت به عنوان سوخت نیروگاهی استفاده نشود، چراکه آلودگی آن مُحرز است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره میزان استفاده از برق هستهای در کشور گفت: تولید برق هستهای در نیروگاه اتمی بوشهر ادامه دارد و در مدار سراسری از آن استفاده میشود، اما میزان تولیدی این برق به نسبت پیک مصرف در کشور زیاد نیست، به بیان دیگر در حالی که پیک مصرف برق در کشور به حداقل ۵۷ هزار مگاوات میرسد، تولید برق هستهای حدود هزار مگاوات است که البته برنامهریزی برای افزایش سه برابری این ظرفیت در دست انجام است. آهنین پنجه خاطر نشان کرد: به هر حال خلاصه این بحث را میتوان در موضوع سوخت و ضرورت صرفه جویی در مصرف سوخت و گاز دانست تا إن شاءالله نیروگاههای کشور بتوانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند و مشکلی در تأمین برق مردم وجود نداشته باشد.

کارگاه آموزشی طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) استان قزوین با حضور معاون حفاظت و بهره برداری و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین و معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و با مشارکت جمع کثیری از معلمان دوره متوسطه اول به صورت مجازی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین در ابتدای این مراسم آقای محمد حسینی معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به حساسیت بالا در زمینه آموزش و بخصوص آموزش دوره متوسطه اول با توجه به محدوده سنی دانش آموزان بیان داشت: در مدیریت نوین مشارکت و همکاری داری اهمیت زیادی بوده و توسعه توانمندیها نیازمند مشارکت همه اقشار میباشد. وی همچنین ادامه داد که توسعه پایدار و همه جانبه نیازمند تحقیق و پژوهش است که انجام مطالعات میتواند کمک شایانی را به تحقق این هدف بنماید لذا لازم است تا ما همواره در صدد آن باشیم که دانش و آگاهیهای خود را بروز نماییم. معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فردا را متعلق به دانش آموزان امروز دانست و عنوان داشت: ما باید بدنبال جانشین پروری باشیم و با این نگاه تمام تلاش و کوشش خود را جهت تربیت آینده سازان این کشور بکار ببندیم. آقای محمد حسینی در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به نظام تعلیم و تربیت به عنوان یکه مؤلفه تاثیرگذار در کشور اظهار داشت: آموزش به تنهایی کافی نبوده و حتماً باید با تربیت، پژوهش و مهارت نیز تلفیق گردد و این یک اصل مهم در سند جامع علمی کشور میباشد. در ادامه این وبینار آموزشی مهندس منصوری معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقهای استان قزوین به بررسی و تبین اهداف این شرکت در زمینه اهمیت موضوع آب و محیط زیست پرداخت. مهندس منصوری در پایان ضمن اشاره به سند آمایش سرزمین بیان داشت: جانماییها در استانها باید براساس سند آمایش سرزمین صورت پذیرد چرا که آمایش سرزمین مترداف با توسعه پایدار بوده و این یعنی حفظ منابع آبی و محیط زیست و اگر این کار بدون برنامهریزی صورت گیرد ما نمیتوانیم پاسخگوی نسل آینده باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام از افزایش ۲۵ درصدی صرف گاز در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بر ضرورت صرفه جویی در ماه های پیش رو تاکید کرد.

عباس شمس الهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می طلبد مشترکان ضمن رعایت صرفهجویی در مصرف، دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را در سیستم های گرمایشی رعایت تا همه آحاد مختلف جامعه در اقصی نقاط کشور بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده بهینه کنند. وی افزود: بیش از ۴۷۰ میلیون متر مکعب گاز توسط مشترکان در استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مصرف شده که این موضوع باعث افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز شده است.

با حضور فعالان حوزه پرداخت کشور رقم خواهد خورد؛

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از رونمایی از زیرساخت همپذیرندگی کیف پولهای موبایلی ایران «کیان» در نمایشگاه تراکنش ایران که هفته آتی برگزار میشود، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: زیرساخت همپذیرندگی کیف پولهای موبایلی ایران که با عنوان اختصاری «کیان» از آن نام میبریم، در ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با حضور مقامات و مسئولان کشوری رونمایی خواهد شد. سازمان فاوا شهرداری مشهد در این نمایشگاه که روزهای ۲۳ و ۲۴ دیماه جاری در تهران برگزار میشود، حضور داشته و دستاوردهای خود در زمینه شیوههای نوین پرداخت را معرفی خواهد کرد. وی افزود: موضوع محوری این رویداد با عنوان ITE ۲۰۲۰ در سال جاری، «اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال» است و طی آن موضوعات تخصصی همچون نئوبانکها، کیف پول الکترونیکی، هویت و تحول دیجیتال، چالش بورسی شدن استارتاپها و خلاءهای نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت به بحث گذاشته میشود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به پیشزمینههای طراحی زیرساخت «کیان» افزود: با گسترش شیوههای نوین پرداخت و بهویژه کیف پولهای موبایلی در کشور، امروزه خلأ ناشی از عدم وجود یک زیرساخت یکپارچه برای اپلیکیشنهای فعال در این زمینه، بیش از پیش احساس میشود.

رجائیان در ادامه تصریح کرد: هرچند تعدد کیف پولهای موبایلی در کشور و روند رو به افزایش آنها، سبب رشد این عرصه در کشور خواهد بود، اما پراکندگی و عدم انسجام آنها میتواند شهروندان و کاربران را در فرایند استفاده از آنها دچار سردرگمی و مشکلاتی نماید؛ کما اینکه ضرورت استفاده از کیوآرکدهای متعدد در مراکز پذیرنده از همین دست مسائل است. وی با تأکید بر لزوم اسقرار فرایندهای تسهیلکننده برای تشویق جامعه به استفاده از شیوههای نوین پرداخت گفت: با توجه به خلأ موجود در این حوزه، زیرساخت همپذیرندگی کیف پولهای موبایلی کشور با عنوان «کیان» میتواند به عنوان یک راهکار بنیادی، سبب همگرایی و انسجام اپلیکیشنهای فعال در این عرصه شود و بستر لازم برای گرایش بیشتر عموم به این زمینه را فراهم آورد. این زیرساخت نه تنها در مشهد، بلکه در تمامی سطح کشور و برای همه افراد جامعه قابل استفاده بوده و ظرفیت بالایی برای گسترش حوزه خدمات مالی در طراحی آن پیشبینی شده است.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر این سرویس در شهر مقدس مشهد در زمینههای پرداخت موبایلی مترو، تاکسی و بیآرتی، همچنین شارژ پلاک خودرو و پرداخت عوارض خودرو فعال گردیده است.