احداث مخازن جدید نگهداری روغن خوراکی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت با امضاء قرارداد سرمایهگذاری یکصد و ۶۰ میلیارد ریالی احداث مخازن جدید روغن خوراکی توسط بخش خصوصی، ظرفیت عملیاتی و نگهداری مخازن روغن خوراکی در این بندر به ۴۳ هزار تن خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی اصل سعیدی پور ظهر امروز (۲۲ دی ماه ۹۹) در آیین امضاء قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث و بهره برداری از مخازن روغن خوراکی، با تأکید بر اینکه سیاستهای سرمایهگذاری در بندرامیرآباد باید متنوع و بر اساس نیازهای منطقه به متقاضیان تبیین شود اظهار داشت امروز با حضور شرکت سرمایهگذار، قرارداد احداث مخازن جدید نگهداری روغن خوراکی با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن به امضاء رسید. وی با بیان اینکه طبق برنامههای از قبل تعیین شده و استراتژیهای توسعهای بندر و با بهرهگیری از توان بخش خصوصی، مسیر توسعه عملیاتی و فیزیکی و نیز توسعه هر چه بیشتر اشتغال در منطقه فراهم شده است بیان داشت:این سیاست و برنامه عملیاتی از رویکردهای مستمر و دراز مدت بندر امیرآباد میباشد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و با ورود سرمایهگذاران داخلی و خارجی کمک شایان توجهی به اشتغال منطقه بنماییم.

 

برگزاری نخستین رویداد فرهنگی آوای گاز

تجارت استان بوشهر -دبیر رویداد فرهنگی آوای گاز گفت: شرکت گاز استان بوشهر، در راستای پویش سبز گاز رسانی و گاز رسانی حداکثری (۹۸ درصد) در سطح استان و همزمان با ۱۰ سالگی تولید و پخش برنامه رادیویی ندای گاز اولین دوره رویداد فرهنگی آوای گاز را بصورت استانی در اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می کند " به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر دبیر رویداد فرهنگی آوای گاز گفت: شرکت گاز استان بوشهر با هدف آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی و ارائه الگوی متناسب، مشارکت ذینفعان در راستای اطلاع رسانی عملکرد شرکت گاز استان و معرفی فعالیت ها به افکار عمومی، شناسایی و استفاده از نیروهای مستعد و خلاق برای ارتقا سطح کیفی و کمی در فرآیند تولید و محتوا، تشویق، ترغیب و استفاده از توانمندی هنرمندان عرصه رادیو و صدا در زمینه تولید محتوا مرتبط با صنعت این رویداد فرهنگی را برگزار می کند . وی گفت: علاقه مندان میتوانند با موضوعات گاز و مصرف ایمن و بهینه، گاز و محیط زیست، گازرسانی روستایی و مهاجرت معکوس، گاز و رفاه و آسایش اجتماعی گاز و توسعه پایدار در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

لزوم ترویج ساختمانهای سازگار
با محیط زیست

معاون خدمات شهری شهرداری قم بر ضرورت ترویج و توسعه ساختمانهای سازگار با محیط زیست در شهر قم تاکید کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بر ضرورت ترویج و توسعه ساختمانهای سازگار با محیط زیست در شهر قم تاکید کرد. سید امیر سامع در نشست امروز رسمی علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به موضوع آلودگی هوای قم، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری مصوّباتی برای جلوگیری از آلودگی هوا و گسترش آن در سالهای اخیر داشتهاند که این مصوّبات باید به شکل جدی و در عمل دنبال شود. معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: یکی از این مصوّبهها، ضرورت ارائه تخفیف به ساختمانهای سازگار با محیط زیست برای تشویق عموم مردم به این مسئله است که با هدف فرهنگسازی در این موضوع بنیان نهاده شده و همچنان در معاونتها و سازمانهای تابعه شهرداری پیگیری میشود. سامع اضافه کرد: البته برای ترویج بیشتر و توسعه این ساختمانها، نیاز به همراهی و مطالبهگری از سوی همه دستگاهها و نهادهای استان احساس میشود. وی ادامه داد: بدیهی است در صورت این همراهی و مطالبه گری، شاهد ترویج و توسعه این ساختمانها در شهر و استان خواهیم بود که این امر قطعا به کاهش آلودگیهای هوا کمک قابل توجهی خواهد کرد. معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین تصریح کرد: جلوگیری از آلودگی هوا یک ضرورت است، چراکه با سلامت عمومی شهر و جامعه ارتباط مستقیم دارد و از این رو باید همه مسئولان و مردم، تلاش و کوشش خود را برای این موضوع حیاتی مبذول دارند و به ترویج فرهنگ ساخت ساختمانهای سازگار با محیط زیست همت گمارند.

 

تأکید بر مدیریت مصرف گاز و برق

خوزستان :در دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و مدیرعامل شرکت گاز استان بر همکاری های دو جانبه و کاهش مصرف برق و گاز تاکید شد.

بخش قابل توجهی از تولید انرژی برق در خوزستان در نیروگاه های حرارتی انجام می شود که خوراک اصلی آن گاز است از سوی دیگر بخش بزرگی از صنابع نفت و گاز در استان از برق تغذیه می کنند که همین موارد موضوع نشست عبدالله ابول پور مدیرعامل شرکت گاز خوزستان و محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، در این شرکت بوده است. با توجه به فصل سرما و افزایش مصرف انرژی، موضوع چگونگی صرفه جویی در مصرف گاز و برق در این جلسه مطرح و مقرر شد که دو شرکت با همکاری همدیگر اقدامات مدیریت مصرفی را ادامه و به صورت مستمر در ایام سال انجام دهند. تامین خوراک ( گاز) برای نیروگاه تولید پراکنده برق از دیگر محورهای این نشست بوده و بنا شد مطالعات مکان یابی احداث چند نیروگاه در شهرهای دزفول، شوش دانیال، ایذه و رامهرمز با همکاری دو شرکت انجام تا در مکانی مناسب در نزدیکی لوله های گاز با فشار مناسب و نیز پست های فوق توزیع، احداث شوند. بررسی مدیریت مصرف گاز در نیروگاه ها، از دیگر محورهای صحبت مدیران عامل و معاونین دو شرکت برق منطقه ای خوزستان و گاز استان بوده است.

نصب حفاظ بتنی
در مسیرهای منتهی به مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از نصب ۱۶ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محورهای مواصلاتی استان (منتهی به مرز مهران) خبر داد. نورالله دلخواه افزود: با هدف ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای بیش از ۱۶ کیلومتر حفاظ بتنی در راه های مواصلاتی استان منتهی به مرز مهران نصب شده است. وی گفت: همچنین به منظور ارتقاء ایمنی و کاهش حوادث جاده ای پنج کیلومتر نیوجرسی با اعتباری ۲۵ میلیارد ریال در محور مهران به دهلران محدوده تقاطع آذر تا شهرک اسلامیه نصب شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این محور به دلیل چهار تقاطع مهم و پرترافیک یکی از نقاط پر حادثه شهرستان مهران بود که هرساله شاهد تلفات جانی و مالی زیادی در این محور بودیم که با اجرای طرح جداسازی مسیر حوادث جاده ای به شکل چشمگیری کاهش داشته دلخواه از نصب ۲۰ کیلومتر حفاظ بتنی دیگر در مناطق مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: راههای ارتباطی این استان به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه های پرترافیک محسوب می شود که این امر اهمیت راه های درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است. وی تاکید کرد: نگهداری از راه ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار پرهزینه بوده و با وضعیت اقتصادی کنونی کشور و اعتبارات استانی، نگهداری از راه ها بسیار سخت تر شده است.

دستگیری سارقین لوله های
شرکت نفت و گاز آغاجاری

خوزستان :با تلاش و رصد شبانه روزی کارکنان حراست باند سارقین لوله های شرکت آغاجاری دستگیر شدند . اله مراد کمایی رییس حراست شرکت با اعلام این خبر بیان کرد پس از چند روز عملیات شناسایی، رصد و کمین عوامل حراست باند حرفه ای سارقین لوله دستگیر شدند . کمایی توضیح داد: پس از اعلام عوامل کمین حراست با اعزام تعداد۴ اکیپ متشکل از یگانهای فیزیکی ،نیروهای واکنش سریع و قضایی حراست، باند سارقین لوله در حین ارتکاب جرم در میدان نفتی آغاجاری شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی گردیدند . رئیس حراست شرکت آغاجاری گفت : سارقین با برش لوله ها در قطعات ۲ متری در مسیر پمپ سایت شرکت، تجمیع و اختفا آنها در دره های ۵ کیلومتری محل برش، اقدام به سرقت می نمودند که با هوشیاری و اقدام به موقع حراست به دام افتادند .

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام:

آرش خزایی در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا که در فرمانداری چوار برگزار شد، گفت:دود ناشی از سوختن گاز اتیلن پتروشیمی ایلام مقطعی است و به تدریج کاهش پیدا میکند.

آرش خزایی در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا که در فرمانداری چوار برگزار شد، گفت:دود ناشی از سوختن گاز اتیلن پتروشیمی ایلام مقطعی است و به تدریج کاهش پیدا میکند. به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام ، در این نشست که فهد کمالوندی فرماندار چوار، خزایی رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام، ابدالی مدیرکل محیطزیست استان، صادقیفر معاون دانشگاه علوم پزشکی استان، غلامحسینی نماینده دادستان ، ملکی مدیرکل هواشناسی و شهردار چوار و مدیریت بحران استان نیز حضور داشتند اعضاء ضمن حمایت از صنعت پتروشیمی و نقش آن در توسعه استان و منطقه، بر رعایت مسائل زیست محیطی تاکید کردند.

خزایی با بیان اینکه دغدغه پرسنل پتروشیمی ایلام حفظ محیطزیست و جلوگیری از الودگیهای زیست محیطی است افزود:کارکنان و خانوادههای کارکنان نیز در این منطقه زندگی میکنند و مدیران پتروشیمی حتی یک لحظه از محیطزیست غافل نبودهاند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ پتروشیمی ایلام موفق به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور شده است افزود: در سال ۹۸ نیز اخطاریه سازمان محیط زیست مبنی بر آلایندگی پتروشیمی ایلام دریافت نشده است.

خزایی ادامه داد:فلرینگ پتروشیمی ایلام به تدریج روند کاهشی را شاهد خواهد بود و با نرمالسازی و تثبیت شرایط راهاندازی الفین،تا پایان سال فلرینگ به اتمام خواهد رسید.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام افزود:ایستگاه سنجش آلایندههای زیستمحیطی از طریق پتروشیمی خریداری و پس از جانمایی توسط شهرداری چوار نصب خواهد شد.

آرش خزایی با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده پساب ضلع غربی پتروشیمی ایلام حذف خواهد شد افزود:تصفیهخانه ZLD با برترین تکنولوژی روز دنیا خریداری و ظرف یک سال آینده راهاندازی خواهد شد و با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیهخانه پتروشیمی ایلام به صفر میرسد.

خزایی تاکید کرد:آلودگی صوتی مطرح شده در زمان پیشراهاندازی و راهاندازی الفین مقطعی بود و به صورت کامل برطرف شده است. آرش خزایی اظهار داشت:از زمان راهاندازی واحد الفین مشکلات از پیش تعییننشده و غیر قابل پیشبینی به وقوع پیوست و روند نرمالسازی شرایط راهاندازی و تولید پس از یک وقفه کوتاه از سر گرفته میشود.

وی با عذرخواهی از مردم شریف استان بویژه ساکنین شهرستان چوار برای سوختن اتیلن و ایجاد دود در منطقه اظهار داشت: مدیریت و بهرهبردار الفین تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات راهاندازی بکار خواهد گرفت.

وی بدعهدی لایسنسور و وندور در عدم سرویسدهی به پروژه الفین ایلام را در شرایط تحریم، ناجوانمردانه عنوان کرد و افزود: این پروژه بواسطه احجام ، تجهیزات و راهاندازی توسط متخصصان بومی استان و کشور بدون حضور کارشناسان و سازندگان خارجی کمنظیر است.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با تقدیر از مطالبهگری اصحاب رسانه و فعالان زیستمحیطی استان و فرماندار چوار گفت:پروژه الفین سیزدهم در چهارم دی ماه ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جهور به بهرهبرداری رسید و در این واحد علاوه بر اتیلن؛ پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع تولید شده است.

در این نشست دکتر فهد کمالوندی فرماندار شهرستان چوار با تاکید بر اجرای مصوبات این نشست گفت:وجود صنعت در شهرستان چوار یک نعمت است و قدردان این واحدهای صنعتی بویژه در حوزه مسائل اشتغالزایی هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت نیز باید به تعهدات خود بویژه رعایت مسائل زیستمحیطی پایبند باشد افزود:در این نشست مقرر شد پتروشیمی ایلام در یک زمانبندی مشخص دود ناشی از فلر اتیلن، خروج پساب پتروشیمی ایلام و الودگی صوتی را رفع و به صورت هفتگی نتیجه را به فرمانداری و کارگروه "اضطرار آلودگی هوا" ارائه کند.

در آیین تجلیل از صادرکنندگان کشوری، ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها مدال آور ملی صادرکنندگان سال ۱۳۹۹ ( بالاترین نشان صادرات کشور) انتخاب و منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ، لوح و تندیس ویژه این مراسم را از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت ۲۲ دی ماه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران دریافت نمود.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک کسب این توفیق ارزشمند به تمامی تلاشگران ذوبآهن و مجموعه فولاد کشور، عوامل انتخاب این شرکت را بدین شرح بیان نمود:تداوم رشد صادرات ، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی ، افزایش صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه، آفریقایی ، آسیای جنوب شرقی ، حفظ کیفیت برتر محصولات ،برگشت بالغ بر ۱۰۰٪ ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور ، ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان ESCO ، ZOBESCO مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به رشد تولید محصولات ساختمانی در کشور گفت : ذوب آهن اصفهان دو هدف عمده را مد نظر دارد که شامل تولید محصولات صنعتی جدید از جمله تولید ریل ملی و توسعه شبکه ریلی کشور و همچنین توسعه بازارهای صادراتی می باشد که تمامی تلاشگران ذوب آهن در دستیابی به این دو هدف ، نقش آفرین اصلی هستند و در حال حاضر نیز صادرات ریل که تا سال گذشته واردکننده آن بودیم آغاز شده است .

منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص موانع توسعه صادرات گفت : در این خصوص با چالش هایی مواجه هستیم که مربوط به تحریم های ظالمانه استکبار و بعضا نیز برخی مشکلات داخلی هستیم که به لطف خدا امید است با همت و همدلی همه مسئولین این موانع برطرف گردد و رشد و شکوفایی اقتصادی و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی را در عرصه های جهانی شاهد باشیم .

گفتنی است که شرکت ذوب آهن اصفهان تاکنون هفت بار در سالهای ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷صادرکننده نمونه ملی کشور و در سال ۱۳۹۳ نیز صادرکننده ممتاز کشور شده بود.

محمدعلی میری نرگسی از لزوم به کار گیری راهکارهای ساده برای مدیریت مصرف در فصل زمستان برای همراهی در پایداری برق کشور خبر داد. قائم مقام اجرایی در امور شهرستانهای شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به میزان رشد و افزایش مصرف برق در کشور افزود: میزان مصرف برق در کشور ۱۷.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که ۱۵ درصد آن در صنایع و مابقی در بخش خانگی مصرف شده است وی تاکید کرد: در چنین شرایطی با راهکارهای ساده میتوان با کاهش مصرف انرژی خانگی و تجاری در زمستان مانند خاموش کردن یک لامپ اضافی و کاهش یک درجهای دمای محیط(کم کردن شعله های بخاری و یا کاهش دمای ترموستات) میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد و در این فصل سرد زمستان به پایداری برق و گاز در کشور کمک کرد. میری نرگسی اضافه کرد: دستیابی به پایداری برق در سراسر کشور دور از دسترس نیست با اعمال راهکارهای سادهای مانند نصب شیر ترموستاتیک بر روی رادیاتور، نصب سیستم های کنترل هوشمند در موتورخانه ها به ویژه در مجتمعهای مسکونی بزرگ و ساختمانهای اداری، تنظیم دمای محیط به روی ۱۸ تا ۲۱ درجه، استفاده از لباسهای گرم مناسب زمستان، بستن درب اتاقهای غیر لازم و گرم نکردن فضای آنها، کاهش زمان استحمام و هدر رفت آب گرم، استفاده از پرده های ضخیم در هنگام شب، حداقل استفاده از شومینه، استفاده حداقلی از بخاری برقی برای گرمایش، خاموش کردن لامپ های اضافی و روشنایی اتاق پس از ترک، استفاده از شعله مناسب برای پخت و پز و با کاهش روشنایی فضاهای عمومی مانند پارکینگ و راه پله به سهولت می توان از این چالشهای احتمالی عبور کرد میری نرگسی یادآور شد: شماره تلفن ۱۲۱ برای جمع آوری اطلاعات و اخبار اینگونه مراکز غیرقانونی اختصاص دارد و مردم همیشه همراه میتوانند با معرفی این مراکز به مقامات ذیصلاح به پایداری برق در سطح کشور و استان همراهی کنند و علاوه بر آن از پاداش ویژه تعیین شده نیز برخوردار شوند. قائم مقام اجرایی در امور شهرستانهای شرکت توزیع برق گیلان در پایان از مردم و مسئولان به خاطر همراهیها در پایداری برق کشور و استان تشکر و قدردانی کرد.

همزمان با گشایش ششمین نمایشگاه تراکنش ایران؛
 

همزمان با گشایش ششمین نمایشگاه تراکنش ایران در تهران، زیرساخت همپذیرندگی کیفپولهای موبایلی ایران با نام «کیان» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، در نخستین روز برگزاری ششمین نمایشگاه تراکنش ایران که با عنوان ITE ۲۰۲۰ و با حضور فعالان اکوسیستم پرداخت کشور برگزار میشود، آئین گشایش نمایشگاه با حضور و سخنرانی شخصیتهای کشوری از جمله عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی و مهران محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی برگزار شد و در ادامه از زیرساخت همپذیرندگی کیفپولهای موبایلی ایران با عنوان «کیان» رونمایی شد.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در آئین گشایش این نمایشگاه با اشاره به توسعه روشهای نوین و تغییر الگوهای پرداخت بر اساس آمارهای موجود گفت: دهه ۸۰ دوران حکمرانی دستگاههای خودپرداز در حوزه پرداخت بود. در دهه ۹۰ ، دستگاههای pos گسترش پیدا کرد. اما از اواخر دهه ۹۰ شاهد رشد پرداختهای اینترنتی و موبایلی بودهایم و اپلیکیشنهای این حوزه توسعه پیدا کردهاند.

بنا به این گزارش، سازمان فاوای شهرداری مشهد که با شرکت در این نمایشگاه به معرفی دستاوردها و ارائه تجربیات خود در حوزه توسعه زیرساختهای نوین پرداخت الکترونیک و بویژه پرداختهای خرد شهروندی میپردازد، امروز یکی از اثرگذارین پروژههای خود در این زمینه را به صورت رسمی معرفی کرد.

زیرساخت همپذیرندگی کیفپولهای موبایلی ایران که با نام اختصاری «کیان» رونمایی شد، میتواند به عنوان یک بستر جامع، سبب همگرایی و انسجام اپلیکیشنهای فعال در عرصه پرداخت الکترونیک شود و بستر لازم برای گرایش بیشتر عموم به این زمینه را فراهم آورد. به عبارت دیگر «کیان» در حوزه کیف پولهای موبایلی همان نقشی را ایفا خواهد کرد که «شاپرک» در شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی بر عهده دارد و به عنوان یک شبکه یکپارچه میتواند استفاده از عموم اپلیکیشنهای فعال در این حوزه را تسهیل کند؛ چراکه پذیرندگان میتوانند تنها با استفاده از یک کیوآرکد، تبادلات مالی را با تمامی اپلیکیشنهای حاضر در این زیرساخت به سادگی انجام دهند و کاربران نیز از خدمات متنوع این اپها در یک بستر واحد بهره خواهند برد.

به این ترتیب شهروندان میتوانند بسیاری از پرداختهای خرد همچون کرایه سیستم حمل و نقل عمومی، خریدهای روزمره و طیف وسیعی از خدمات شهروندی را با بهرهگیری از زیرساخت «کیان» و از طریق اپلیکیشنهای مختلف فعال در این حوزه به سادگی انجام دهند.

ششمین نمایشگاه تراکنش ایران به عنوان رویدادی با اهمیت در عرصه فناوریهای مالی کشور که با حضور و مشارکت فعالان صنعت پرداخت کشور، مدیران عامل بانکها، مدیران و متخصصان حوزه فناوری، استارتاپها و سایر اثرگزاران این حوزه برگزار میشود، به «اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال» به عنوان موضوع محوری میپردازد و از روز ۲۳ دی ماه به مدت دو روز آغاز به کار کرد.