اولویت های بانک گردشگری در دهه آینده

مدیرعامل بانک گردشگری در آیین آغاز دومین دهه فعالیت این بانک اعلام کرد: توسعه بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال، محوریترین برنامه بانک گردشگری است. مرتضی خامی گفت: در استراتژی بانک، دیگر توسعه فیزیکی شعب بانک مطرح نیست؛ بلکه توسعه بانکداری دیجیتال به عنوان اصلی ترین فعالیت بانک قرار دارد و تمام فعالیتها به این سمت سوق داده شده است. وی با بیان اینکه اخذ مجوزهای لازم برای حوزه بینالملل بانک در سالهای گذشته تکمیل شده است، افزود: امروز مزیت ویژه رقابتی بانک گردشگری، بخش بینالملل و ارزی آن است. خامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات موسس و اعضای هیات مدیره اسبق بانک گردشگری در یک دهه گذشته، به فراز و نشیبهای بانک در این مدت اشاره کرد و گفت:امروز بانک گردشگری در کنار وظایف بانکی، از توسعه زیرساختهای صنعتی، معدنی، تولیدی و گردشگری حمایت می کند. وی افزود: هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری، امروز به عنوان یک مجموعه حرفهای، فعالیتهای مرتبط با صنعت فولاد از معدن تا محصول را به خوبی اجرا میکند ضمن اینکه واحدهای مهمی چون فولاد بافت را به بهرهبرداری رسانده و پیشبینی می شود ماهان در آینده به یکی از هلدینگهای مطرح در حوزه فولاد تبدیل شود.

 

همت مضاعف برای توسعه ضریب نفوذ بیمه

مدیرعامل و نایبرئیس هیأتمدیره بیمه سینا به اتفاق هیئت همراه طی سفر به کرمان ضمن بازدید از شعبه کرمان با برخی مدیران ارشد این استان دیدار و گفتوگو کرد. دکتر رضا جعفری در دیدار با همکاران و نمایندگان شعب کرمان و قلعهگنج، ضمن تقدیر از تلاش همکاران برای تحقق اهداف تعیینشده گفت: کرمان قطب صنعتی جنوب کشور محسوب میشود و شرکتهای صنعتی و معدنی صاحب نام فراوانی را در خود جای داده است و به همین دلیل، نیازهای بیمهای بالقوهی زیادی در آن وجود دارد که تلاش و همت مضاعف همکاران این منطقه را برای توسعه ضریب نفوذ طلب میکند. مدیرعامل بیمه سینا تصریح کرد: خوشبختانه آمار و ارقام به دست آمده از عملکرد نه ماهه امسال حاکی از رشد شاخصهای مهم فعالیت بیمه‎ای همانند رشد حق بیمه تولیدی، سود حاصل از سرمایهگذاری و بهبود ذخایر است و قطعاً شعب در این زمینه نقش مهمی ایفا کردهاند. دکتر جعفری گفت: گسترش بیمههای عمر از اولویتهای بیمه مرکزی و جزء برنامه های مهم شرکت بوده و باید با جدیت پیگیری شود. نمایندگان باید فنون مذاکره و بازاریابی را فرا بگیرند و سعی کنند ضمن استفاده از این فنون، مشتریان را با مزایا و پوششهای بیمهنامهها آشنا کنند.

"مسعود بادین"، مدیرعامل بیمه آسیا شد

هیات مدیره بیمه آسیا به اتفاق آرا، مسعود بادین را به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت انتخاب کرد.

در اولین نشست هیات مدیره جدید بیمه آسیا و در اجرای نظام حاکمیت شرکتی، اعضای هیات مدیره به اتفاق آرا، مسعود بادین را به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا انتخاب کردند. فضل الله معظمی به عنوان رئیس هیات مدیره و اسماعیل مهدوی نیا به عنوان دبیر هیات مدیره انتخاب شدند. در مجمع، با اکثریت آرای سهامداران، مسعود بادین، فضل اله معظمی، سید مهدی صادقی ، اسماعیل مهدوی نیا و محمدرضا عربی مزرعه شاهی به عنوان پنج عضو اصلی و مهدی شریفی به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره بیمه آسیا انتخاب شدند.

 

رشد حق بیمه بیمه های مسئولیت بیمه "ما"

مدیر بیمه های مسئولیت، باربری،کشتی و هواپیما شرکت بیمه "ما" گفت: در نه ماهه ابتدای سال ۹۹، حق بیمه تولیدی بیمه های مسئولیت شرکت نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد پیدا کرده است. مصطفی آقارضی مدیر بیمه های مسئولیت با اشاره به رشد حق بیمه تولیدی بیمه های مسئولیت گفت: در نه ماه ابتدای سال ۹۹ حق بیمه تولیدی بیمه های مسئولیت ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و تعداد بیمهنامههای صادره نیز ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است. مدیریت بیمه های مسئولیت در این نه ماه، موفق شده است ۱۱۰ درصد برنامه های پیش بینی شده را محقق سازد. حق بیمه تولیدی بیمه های باربری نسبت به سال گذشته رشدی ۹۲ درصدی داشته و موفق شده ۱۴۸ درصد از برنامه های پیش بینی شده این مدیریت را محقق سازد.

 

دریافت ISO-10015 بیمه آرمان

به همت واحد آموزش بیمه آرمان، گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵ مدیریت آموزش دریافت شد. پرهام بیانیان معاون مدیر آموزش بیمه آرمان با اشاره به اینکه استاندارد ISO۱۰۰۱۵ راهنمایی برای طرح ریزی و سازماندهی فرآیند آموزش در سازمان ها است، بیان داشت استقرار فرآیند آموزش براساس این استاندارد می تواند موثرترین راه درخصوص پایش و اندازه گیری اثربخشی آموزشی باشد که شرکت می تواند با رفع نیازهای آموزشی در مسیر تحقق یک “سازمان یادگیرنده” حرکت نماید. بیانیان گفت در این استاندارد، نحوه طرح ریزی یک فرآیند چهارمرحله ای شامل: ۱)نیازسنجی ۲)برنامه ریزی ۳)اجرا و ۴)ارزیابی اثربخشی آموزشی است.

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران عنوان کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران «احراز هویت مجازی» و «انطباقپذیری با قوانین موجود» را به عنوان دو دغدغه مهم در حوزه فناوری مالی عنوان کرد و گفت: مدیریت ریسک در مرحله اجرا میتواند مشکل پیش روی فناوری مالی در این حوزهها را برطرف کند.

به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، صادق فرامرزی در قالب برنامه چشمانداز که به صورت زنده و مستقیم از شبکه اینترنتی «ایران کالا» پخش میشد و به بررسی وضعیت فناوریهای مالی در نظام بانکی و تأثیر نمایشگاه تراکنش در ارتقای آن اختصاص داشت، دو دغدغه جدی در زمینه فناوری مالی را مورد توجه قرار داد و گفت: بحث احراز هویت مجازی مشتریان در بانکها یک تهدید جدی است. بدون احراز هویت مجازی بخشی از فعالیت فناوری مالی با مشکل مواجه است. این کار حتی در بانکهای معدودی نیز که انجام شده، حتما در خدمات اصلی به صورت کامل انجام نشده و مشتری کماکان باید به شعبه مراجعه کند. در این زمینه قانون وجود دارد و در مقابل تحقق آن ممانعت میکند که لازم است سریعتر این مشکل برطرف شود.

وی انطباق پذیری با قانون را نگرانی دوم در این زمینه عنوان کرد و افزود: در همه جای دنیا قانون عقبتر از فناوری است. همیشه فناوری توسط گروه ریسک پذیرتری به وجود میآید و در ادامه کار با برخورد قانون مواجه میشود. در دنیا برخی معتقدند که نباید دیگر به طور مرتب و پیدرپی قانون وضع کنیم. به دلیل اینکه فرآیند قانونگذاری طولانی است، ممکن است که آن کسب و کار از بین برود و برای برخی از فعالان این بخش مشکلاتی ایجاد کند. از این رو بدیهی است که در وضع قوانین عقبتر از فناوری هستیم. در دنیا رویکرد جدیدی به نام انطباق با قوانین موجود پدید آمده که قوانین موجود به رسمیت شناخته میشود و فناوری جدید با انطباق بر قوانین موجود(Compliance) شکل میگیرد.

وی اظهار کرد: این دو موضوع میتواند به مدیریت ریسک مربوط شود. مدیریت ریسک در مرحله اجرا موجب میشود که گرفتاری و مشکل پیش روی فناوری مالی برطرف شود. از این رو باید با با قوانین موجود خود را هماهنگ کنیم. در دوره نوآوری و دنیای فینتک نظارت متمرکز و بینراهی چندان کارکرد ندارد. در دنیای جدید باید نوع نظارت مبتنی بر رسم خطکشها و چارچوبها باشد ولاغیر. نهادهای نظارتی نیز باید حتما خود را با این روند تطبیق بدهند و نمیتوان این روند را به تعویق انداخت. در پنج سال آینده نظام بانکداری با تغییرات جدی مواجه میشوند و به اندازه سی سال گذشته تغییر میکنند و اینکه گفته میشود در ١٠ سال آینده فینتکها ممکن است جای بانکها و بیمهها را بگیرند، حرف بیربطی نیست.

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: ایجاد احساس رضایت و مشعوفکردن مشتری در تراکنشهای مالی عمدتا از طرف مشتری درخواست میشود و از طریق فناوری و خدمات بانکی به شکلی جذاب برای او ارائه میشود. روند فعلی البته نیاز به تغییر نگرش جدی در سیستم سنتی در کشور و همه جای دنیا دارد. این روند در حوزههای مختلفی از قبیل رمز ارزها و انواع پرداختها در کشور نیاز به تغییر دارد. وی افزود: در زمان حساسی هستیم. این فرآیند ناگزیر بوده و تغییرات حتمی است. نظام بانکی و حاکمیت باید این روند را حمایت کند تا خدای ناکرده باعث دلسردی نشود.

به جای نصب گاردریل، باید ریلگذاری کنیم

فرامرزی با اشاره به اهمیت ایده در مجموعه فرآیندهای نظامهای پرداخت در کشور، اظهار کرد: در مدلهای سنتی در برابر ایده انعطاف وجود نداشته است. ایدهای که بر اساس تقاضای مشتریان به وجود آمده و باعث شده تا سرویسی که به روش سنتی در گذشته ارائه شده، با استفاده از ابزارهای موجود و فناوری به سهولت به مشتری ارائه شود. مشتری تجربهای خواهد داشت که با وجود همان ابزارهای قبلی، در اختیار نداشته است .در عصر حاضر این مشتری است که تعیین میکند چه سرویسی را بانک برای او تامین کند و آنچه ارزش خواهد بود اصطلاحا کیفیت سفر مشتری در فرایند استفاده از سرویس است. وی تاکید کرد: نباید فناوری مالی را به میزان زیادی به ابزارها ربط داد. ایده و روح حاکم بر فناوریهای مالی از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر خدمتی که مشتریان تا امروز با مالکیت بانکها و سایر نهادهای مالی دریافت کردهاند، با تغییر رویه مواجه میشود.