تخلیه و بارگیری چهل میلیون تن کالا در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری چهل میلیون تن کالا درمدت ده ماهه سال۹۹ در بنادر استان خبرداد.به گزارش روابط عمومی سیاوش ارجمندزاده در اینباره گفت: در دهه ماه گذشته سال ۹۹ چهل میلیون تن کالا نفتی و غیر نفتی دربنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان نه میلیون و چهارصدو چهل و نه هزار ونهصدو نود و هشت تن مربوط به بخش غیر نفتی و سی میلیون و دویست و هشتاد دو هزار چهارصد و چهارده تن مربوط به بخش نفتی میباشد.ارجمند زاده افزود: در همین مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر یکصد و نود و سه هزار و هشتصد و هشت تی ای یو بوده است.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی دهه ماهه سال ۹۹ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر ۵۹۰۱ فروند بوده از از این میزان تعداد ۱۶۷۷ مربوط به شناورهای بالای هزارتن و تعداد۴۲۲۴ شناورهای زیر هزار تن میباشدوی اضافه کرد : همچنین تعداد شناورهای خروجی از بنادر نیز تعداد ۵۹۶۸ فروند بوده که از این میزان تعداد۱۶۸۱ مربوط به شناورهای بالای هزارتن و تعداد ۴۲۸۷ فروند آن شناورهای زیر هزار تن میباشد. ارجمند زاده بیان کرد : در موضوع جابجایی مسافر از بنادر استان نیز حجم جابجایی مسافر در ده ماه سال تعداد ۲۱۵۴۱۸ نفر بوده از این تعداد ۱۰۷۵۶۵ نفر مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۱۰۷۸۵۳ نفر مسافران خروجی بوده است.

 

عملیات “نهضت آسفالت” در رباط کریم

شهردار رباط کریم در آیین آغاز نهضت آسفالت معابر سطح شهر اعلام کرد: از روز شنبه طرح گسترده عملیات لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر توسط شهرداری رباط کریم آغاز می شود. علی کیوانی - رباط کریم؛ مهندس پارسا شهردار رباط کریم با اعلام خبر فوق افزود: طبق بررسی های بعمل آمده ؛ خواسته اصلی شهروندان محترم، بهبود وضعیت آسفالت معابر است که براساس خواسته مردم شریف رباط کریم؛ عزم جدی شهرداری برای نهضت آسفالت معابر سطح شهر از روز شنبه آغاز میشود. شهردار رباط کریم اولویت اولیه آسفالت ریزی و لکه گیری در این نهضت آسفالت ریزی را معابر اصلی و حفاری های ایجاد شده عنوان کرد و تصریح نمود : در نهضت آسفالت ریزی سعی خواهد شد به تمامی مناطق بصورت یکسان خدمات دهی شود. گفتنی است بحث آسفالت خیابانهای شهر رباط کریم از سالیان گذشته تاکنون همیشه مورد گلایه شهروندان بوده و عملأ خیابانهای شهر رباط کریم از منظره بسیار خوبی برخوردار نبودند و همین عامل باعث شده که به خودروهای حمل و نقل عمومی و شخصی که در سطح معابر شهری در حال تردد هستند، خسارات زیادی وارد شود. شایان ذکر است شهروندانی که از آسفالت محلات خود رضایت ندارند میتوانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۵۶۴۲۷۷۷۷ تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح نمایند تا بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

جشن حضور بخش خصوصی در حوزه تولید محصولات پایین دستی گوگرد

نخستین واحد تولیدی در پارک گوگردی گنبدلی سرخس (یادمان سردار شهید سلیمانی) در منطقه عملیاتی خانگیران توسط بخش خصوصی آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، نماینده مردم شریف سرخس در حاشیه افتتاح این پروژه ضمن تقدیر از تمامی مدیران و مسئولینی که در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید داخل فعالیت می نمایند گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام " جهش تولید " نامگذاری شده است مدیران پالایشگاه گام های بزرگی برای تحقق منویات برداشته اند و امروز شاهد جذب سرمایه گذاران به منطقه عملیاتی خانگیران سرخس هستیم.

سید احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به تولید محصولات جانبی از گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد و ایجاد ارزش افزوده بالاتر افزود: باید زمینه های ورود بخش خصوصی را تسهیل نماییم تا ترغیب به سرمایه گذاری در حوزه گوگرد شوند.

این نماینده مجلس ورود بخش خصوصی به فعالیت های پالایشگاهی را جشن حضور نامید و تاکید کرد: سرمایه گذاری ها باید به این سمت هدایت شود تا در حین اینکه شاهد تکمیل صنایع پایین دستی هستیم از خام فروشی نیز جلوگیری گردد.

 

مدت زمان فعالیت متروی اصفهان
افزایش یافت

یداله جمشیدی فارسانی - با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، زمان فعالیت متروی اصفهان یک ساعت اضافه شد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان با اشاره به تازه ترین تصمیم گیری ها ساعت فعالیت متروی اصفهان گفت: زمان فعالیت مترو از ساعت شش و ۱۵ دقیقه صبح تا هشت شب خواهد بود.بر همین اساس یک ساعت به زمان فعالیت متروی اصفهان افزوده می شود تا در روزهای پایانی سال با حجم زیاد مسافر در مترو مواجه نباشیم.

احمدرضا طحانیان ادامه داد: مسافران همچنان ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی در مترو هستند و استفاده از ماسک یک الزام است که در غیر این صورت اجازه سوار شدن به مسافران داده نمی شود.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان افزود: ضدعفونی مترو نیز هر روز بعد از هر سفر انجام می شود به طوریکه تجهیزات، کابین، درب، دستگیره کابین و .... برای ایمنی و بهداشت مسافران ضدعفونی می شود.

وی سرفاصله قطارهای متروی اصفهان را در حال حاضر ۱۵ دقیقه عنوان کرد و گفت: درصدد کاهش سرفاصله مترو هستیم تا استفاده از این وسیله پاک و سریع هروز بین شهروندان افزایش یابد. طحانیان تعداد فعلی مسافران متروی اصفهان را به علت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها روزانه حدود ۳۰ هزار نفر عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که استقبال مردم از مترو پیش از کرونا به اندازه ای بود که تعداد مسافران به روزانه یکصد هزار نفر رسیده بود.

۴۰۰هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید شد

خوزستان :مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۴۰۰هزارتن شکر در واحدهای هفتگانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی خوزستان تولید شد.

دکترعبدعلی ناصری افزود:از ابتدای برداشت نیشکر در ۲۸مهرماه امسال تاکنون ۳.۹میلیون تن نیشکر درسطح حدود ۶۲هزارهکتار از اراضی شرکتهای کشت و صنعت سلمان فارسی ، امام خمینی(ره)، میرزاکوچک خان ، دهخدا ، حکیم فارابی ، امیرکبیر و دعبل خزاعی برداشت شده که از این میزان نیشکر ۴۰۰هزار تن شکر استحصال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۶درصد اراضی نیشکری در طرحهای هفتگانه برداشت شده است پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت محصول نیشکر که به ۵.۵میلیون تن خواهد رسید ، ۶۰۰هزار تن شکرخام تولید شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی احتمال افزایش تولید شکر بیش از میزان پیش بینی اولیه را به علت شرایط رشد نیشکر و شرایط مناسب آب و هوایی رد نکرد.

۹۹ درصد خاموشی های ایلام خارج از اختیار شرکت برق است

هادی شیرخانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه ۹۹ درصد خاموشی ها خارج از اختیار شرکت برق است، گفت: بیشنرین علت خاموشی سرقت ترانس، سیم یا کابل برق، ریز گردها، صاعقه، ساخت و سازهایی که باعث قطحی برق می شوند.

وی افزود: تولید یعنی یک نیروگاه برق آبی، حرارتی و هسته ای که مدل های مختلف تولید نیرو هستند و هر نیروگاه یک شرکت است که برق را تولید می کند.

مدیرعامل شرکت برق ایلام اظهار داشت: هزینه برق با پارامترهای مشخص بررسی می شود و برای خرید چندین مگاوات برق باید نقدی خریداری کنیم و علاوه بر آن هزینه انتقال از نیروگاه تا داخل شهر، توزیع، حقوق و تعمیر و نگهداری هم به آن اضافه می شود.

شیرخانی ادامه داد: ساخت برق را به قیمت واقعی خرید می کنیم، اما آن را به قیمت واقعی نمی فروشیم و قطعا در خاموشیها اولین کسی که متضرر می شود شرکت برق است، زیرا ما برق را پیش خرید کرده ایم و بنابراین اولین متضرر شرکت برق است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خبر داد :

معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به افزایش ۱۹درصدی بودجه نسبت به سال گذشته از پیشنهاد بودجه ۳۴۳۱ میلیارد تو مان و ارائه به شورای شهر قم خبر داد.

روزنامه تجارت قم، محسن رنجبر در نشست خبری که در شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به بودجه پیشنهادی برای سال۱۴۰۰ شهرداری قم اظهار داشت: کلیات بودجه به شورای اسلامی شهر تسلیم شد، در شورای اسلامی شهر هم بر اساس روال قانون بررسی خواهد شد و در زمان معین اعداد قطعی در شورای اسلامی شهر قم مصوب میشود.

معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به ویژگی خاص بودجه ۱۴۰۰، تأکید کرد: این بودجه مابین دو برنامه پنجساله شهرداری قم است. اولین اقدام تیم مدیریت شهری فعلی تهیه برنامه ۲۰ ساله برای افق ۱۴۱۴ شهر قم با مشارکت همه ذینفعان و نخبگان و افراد منشأ اثر در شهر قم بود که به تصویب رسید.

وی بابیان اینکه این برنامه ۶ گزاره آینده شهر قم را مشخص میکند، تصریح کرد: برای همه این گزارهها شاخصهایی را در نظر گرفتیم که نزدیک به ۳۰ شاخص مشخصکننده چشمانداز تعریف شد و اولین برنامه پنج ساله شهرداری قم هم برای دستیابی به این چشمانداز تعریف شد.

رنجبر بودجه ۱۴۰۰ را مسیری برای هموار کردن چشمانداز دوم برنامه دانست و تأکید کرد: از زمان تهیه بودجه سناریوهای مختلفی برای پر کردن شکافهای برنامههای پیشبینیشده در نظر گرفتهشده و سه سناریو بدبینانه، محتمل و خوشبینانه موردبررسی قرار گرفت.

وی بیان اینکه یکی از سناریوها بهصورت ایده آل گرایانه بود و فضا را بهگونهای پیش میبرد که همه ضعفها را پوشش بدهد، تأکید کرد: با توجه به قیمت پایه اقلامی که نیاز بود در توسعه شهر به کار برود، بالغبر ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که عدد سنگینی است که تأمین آن از توان شهرداری خارج بود.

معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: یکی از دلایل عدم توان شهرداری در تأمین این رقم عقبافتادگیهای شهرداری در سالهای قبل بود.

وی افزایش قیمت اقلام مربوط به پروژههای عمرانی را موضوع دیگری دانست که تأمین این را رقم را سخت میکرد و تصریح کرد: این مسئله منجر به این شد که تأمین رقم حالت ایدهآلگرایانه از توان شهرداری خارج باشد و به همین دلیل سناریو بعدی که سناریو محتمل بود مطرح شد که بودجه سال پیشنهادی ما را بالغ ۳۴۳۱ میلیارد تومان بودجه شهرداری را مشخص کرد.

رنجبر با اشاره به اینکه این رقم ۱۹ درصد نسبت به بودجه اصلاحیه مصوب سال ۱۳۹۹ افزایش داشت، تأکید کرد: در مدل جدیدی که از سال گذشته برای ارائه بودجه بر اساس دستورالعملهای وزارت کشور در دستور کار قرارگرفته است منابع به سه دسته درآمد تقسیم میشود.

وی با اشاره به درآمدهای عمومی بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد: در این سال درآمدهای عمومی ۱۴۲۴ میلیارد تومان پیشبینی که در سال ۹۹ این درآمد ۱۱۸۶ میلیارد تومان بود و شاهد افزایش۲۰ درصدی نسبت به اصلاحیه سال ۱۳۹۹ بودیم.

رنجبر با اشاره به واگذاری داراییهای سرمایهای در سال ۱۴۰۰ بهعنوان یکی دیگر از درآمدهای شهرداری تصریح کرد: بالغبر ۸۰۷ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به این منظور تعریفشده است که در سال ۹۹ عدد ۸۷۷ میلیارد تومان بوده و نزدیک به ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تملک داراییهای سرمایهای بهعنوان یکی دیگر از مباحث هزینهای بودجه شهرداری تصریح کرد: بیشتر کارهای عمرانی ما اعم از تملک و احداثهای معبرها و ساختمانها در این قسمت قرار میگیرد که این عدد برای سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰۸۶ میلیارد تومان است درحالیکه در سال ۹۹، ۱۸۰۱ میلیارد تومان بوده است.

رنجبر تأکید کرد: به منظور دیونی که به پیمانکارها باید پرداخت شود برای سال ۱۴۰۰ عدد ۳۷۴ میلیارد تومان پیشبینی شده است که در سال ۹۹ ، ۳۷۶ میلیارد تومان بوده است که ۶ دهم درصد کاهش پیداکرده است.

معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به دیدگاه برنامهریزی راهبردی بودجه سال ۱۴۰۰، تأکید کرد: بودجه عمرانی ۲۴۶۰ میلیارد تومان پیشبینیشده است که شامل اهداف متنوعی میشود.

وی یکی از اهداف و سرفصلهای بودجه عمرانی را روان و متعادلسازی عبور و مرور شهری خواند و گفت: این سرفصل که پروژههای بزرگی مانند مترو در آن جای میگیرد بیشترین منابع را با رقم ۱۴۴۸ میلیارد تومان به خودش اختصاص
داده است.

خوزستان :معاون وزیر ره و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ کل محور رامهرمز به بهبهان ۴ خطه
خواهد شد.

خیراله خادمی معاون وزیر ره و شهرسازی در بازدید از محور موصلاتی خوزستان به سمت استان فارس در رامهرمز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفر محورهای مواصلاتی رامهرمز به سایر شهرها را مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به ترانزیتی بودن محور رامهرمز به بهبهان که استان خوزستان را به استهای فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد وصل می کند در اولویت کاری قرار دارد.

معاون وزیر ره و شهرسازی گفت: با توجه به اشباح شدن ظرفیت فعلی این محور چهارخطه کردن آن ضرورت دارد و از همین روی چند پروژه راهسازی در این محور مواصلاتی در دست اقدام است.

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: کل محور اهواز به رامهرمز، بهبهان به سمت استان فارس و شیراز ۵۵۰ کیلومتر است که ۴ خطه کردن این محور در ۳ خط اجرایی در حال انجام است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ابراز امیدواری کردم که تا پایان سال ۱۴۰۰ کل محور رامهرمز به بهبهان چهارخطه شود.

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: چهارخطه کردن محور رامهرمز به رامشیر و ماهشهر، ردیف اعتباری ملی این محور نیز مصوب شده و در قانون قرارگرفته و تقویت اعتباری آن هم در حال انجام است که بزودی عملیات اجرایی آن در قالب طرح ملی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: محور رامهرمز به میداوود و باغملک نیز یک طرح ملی است که با ایجاد طرح جدید از رامهرمز تا دشت دنا حدود ۶۰ درصد اجرایی شده و با تغییر پیمانکار بزودی ادامه عملیات آن نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در سفری یکروزه به خوزستان به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاونت عمرانی استانداری و نماینده مردم رامهرمز و رامشیر از پروژه های راهسازی استان بازدید به کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین مهندس ملکی مدیر عامل این شرکت با اشاره به اقدامات مناسب جهت مهار سیلابهای رودخانه خررود در سر شاخه اسفرورین اظهار داشت: در سال جاری و پس از مهار سیلابهای رودخانه خرورد انجام مطالعات جهت احداث بند اسفرورین به شرکت آب منطقهای قزوین واگذار گردید که پس از تکمیل مطالعات و انجام برآوردهای مالی و انتخاب پیمانکار مراحل اجرایی این بند از اواخر نیمه اول سال جاری آغاز و نهایتاً در ایام الله دهه فجر شاهد افتتاح و بهرهبرداری از این بنده خاکی بودیم. وی همچنین با اشاره به مشخصات فنی این بند افزود: بند اسفرورین با هدف تامین حقآبههای موجود قابلیت گذردهی بین ۳۰ تا ۳۷ مترمکعب بر ثانیه آب را دارا میباشد و با اعتباری بالغ بر ۱۲.۵میلیارد ریال احداث شده است. مهندس ملکی در ادامه با اشاره به پروژههای افتتاح شده این شرکت در شهرستان بویین زهرا بیان داشت: دایک خاکی آقچه مزار با طول حدود ۴۷۰ متر جهت ایجاد امنیت و آرامش برای مردم روستای آقچه مزار و همچنین ایمنسازی و جلوگیری از خطرات ناشی از سیلاب برای این روستای با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در عرض مدت ۵ ماه ساخته شده است. وی تعهد، وظیفه شناسی و همکاری مشترک بین کارفرما، مشاور و پیمانکار را رمز موفقیت و تسریع در اجرای این پروژه برشمرد. مهندس ملکی بیان داشت: سد نهب که با هدف ذخیره جریانات نابهنگام و سیلابی رودخانه خررود و تنظیم آن برای اراضی کشاورزی دشت و همچنین تغذیه مصنوعی و محیط زیست پایین دست بر روی رودخانه خررود در حال احداث میباشد در اواخر اسفند ماه سال جاری با حضور مقامات کشور و استانی آبگیری میشود وی اضافه کرد: با احداث این سد سالانه ۸۰ میلیون متر مکعب آب جهت مصارف کشاورزی ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست از طریق تلفیق با منابع آب زیرزمینی در شرایط بهبود و ۳۰ میلیون متر مکعب جهت تغذیه مصنوعی و حفظ محیط زیست تنظیم میشود همچنین با اجرای این سد و تنظیم آب مورد نیاز کشاورزی، کاهش برداشت حدود ۹۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در شرایط بهبود و رعایت الگوی کشت نیز محقق میگردد.

مشترکان تلفن ثابت برای پرداخت قبوض تلفن نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توانند قبوض خود را به صورت غیر حضوری از سامانه ۲۰۰۰ پرداخت کنند. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان، در راستای توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمتی متمایز و آسان به شهروندان، مشترکان با سامانه تلفنی ۲۰۰۰ می توانند از صورتحساب میان دوره و پایان دوره قبض تلفن خود مطلع شوند و با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب برای پرداخت آن اقدام کنند. مخابرات منطقه خوزستان به منظور تسهیل پرداخت قبض تلفن ثابت برای مشترکان خود نسبت به فراهم کردن زیر ساخت های لازم از دو درگاه دیگر نیز اقدامات لازم را انجام داده است. بهترین و ساده ترین روش جهت اطلاع از قبض تلفن و پرداخت آن، تماس با سامانه تلفنی ۲۰۰۰ مخابرات منطقه خوزستان می باشد. استفاده از دو روش؛ کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع از طریق تلفن همراه و مراجعه به سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس: www.tci.ir برای پرداخت غیر حضوری قبوض تلفن ثابت مشترکان است. مشترکان جهت اطلاع از ریز هزینه قبض تلفن ثابت، می توانند به سامانه "مخابرات من" در سایت www.tci.ir مراجعه وپس از ثبت نام، و با انتخاب گزینه " مشاهده ریز هزینه های قبض" و با وارد کردن شماره تلفن و مشخص کردن دوره تمامی ریز هزینه های قبض خود را مشاهده کنند و همچنین در صورت تمایل از تمامی خدمات اینترنتی "مخابرات من" از قبیل قطع و وصل تلفن به درخواست مشترک، باز و بسته کردن صفر دوم و درخواست کشف مزاحم و ...بهره مند شوند. بر اساس این گزارش ضمن اینکه استفاده از سامانه ۲۰۰۰ رایگان بوده و به صورت شبانه روزی در دسترس عموم قرار دارد، قابلیت ارسال پیامک رمز پویا در سامانه پرداخت غیرحضوری ۲۰۰۰ ایجاد شده است و آماده استفاده عموم مشترکان می باشد.

سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان خبر داد؛

گیلان_فرحی؛ دکتر قنبرپور سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در نشست رسانه ای از حذف دفترچه تأمین اجتماعی از اول اسفندماه سال جاری خبر داد و افزود: طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، از اول اسفندماه دفترچههای تأمین اجتماعی حذفشده و صدور دفترچه متوقف و خدمات الکترونیکی جایگزین آن میشود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان از ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شرق گیلان خبر داد و گفت: در کل کشور ۷۳ بیمارستان تأمین اجتماعی وجود داشته و ساخت یک بیمارستان تأمین اجتماعی دیگر در غرب استان جزو برنامههای تأمین اجتماعی بوده و همچنین ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شرق گیلان با پیشرفت ۵۱ درصدی مواجه بوده است.

رضا قنبرپور مقدم، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات بیمارستان رسول اکرم رشت با بیان اینکه بیمارستان رسول اکرم (ص) یک ظرفیت درمانی مهم در گیلان است، اظهار کرد: در گیلان یکمیلیون و ۴۰۰ هزار بیمهشده تأمین اجتماعی وجود دارد که از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کرده و در تلاشیم تا خدمات مهم دیگر را هم در گیلان راهاندازی کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان افتتاح پلیکلینیک تخصصی دریایی بندر انزلی را گامی مهم در راستای ارتقای کیفیت درمانی استان برشمرد و گفت: پلیکلینیک تخصصی دریایی انزلی با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تأسیس و در دهه فجر به بهرهبرداری رسیده و مراحل پذیرش بیمار در آن
آغازشده است.

قنبرپور با اذعان به اینکه بیمارستان حضرت رسول(ص) رشت از شروع شیوع کرونا آغاز به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی کرده است، تصریح کرد: با آغاز شیوع کووید ۱۹ در گیلان ۲۵ تخت و هشت تخت آی سی یو بیمارستانهای رسول اکرم (ص) در اختیار بیماران کرونایی قرارگرفته و تاکنون نیز هزار و ۷۳۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان درمان شدند.

وی، ارائه خدمات به سالمندان را یکی اهداف سازمان تأمین اجتماعی دانست و بیان کرد: اکثر بیمهشدگان تأمین اجتماعی از افراد مسن جامعه بوده و بخش سالمندان یکی از شلوغترین بخشهای حوزه درمان است لذا باید بهترین امکانات درمانی در اختیار آنان قرار گیرد.