مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.گودرز کریمیفر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان اظهار داشت: ما توانستیم بعد از گذشت یک سال و نیم از انعقاد تفاهمنامه مسکن فرهنگیان، در یک اقدام کمنظیر در ۱۸ استان و ۶۵ شهر کشور، ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد را برای فرهنگیان از طریق وزارت راه و شهرسازی را عملیاتی کنیم. وی ادامه داد: از این ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد اکنون حدود ۱۰ هزار واحد به پروژه متصل شدهاند. استانهای مختلف هم در این زمینه فعال هستند، ضمن اینکه در بخش دوم این طرح نیز تعداد دیگری از واحدهای فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد، اما در وهله اول تلاش ما این است که آن تعداد پروژه که در دست داریم را سازماندهی کنیم. کریمیفر تصریح کرد: ما تاکنون حدود ۱۰ هزار فقره وام از بانک مسکن برای فرهنگیان گرفتیم و هزار میلیارد تومان نیز خودمان به عنوان وام ثانویه حمایتی در نظر گرفتهایم. این حمایتها به عنوان آورده اولیه فرهنگیان که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده، ابلاغ شده است.مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: فرهنگیان متقاضی مسکن باید وجه واریزی را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برسانند تا به پروژه متصل شوند. وی در پاسخ به این سوال که پروژه مسکن فرهنگیان چه زمانی به اتمام میرسد و تحویل آنها داده خواهد شد؟ گفت: شرکت سازنده این واحدها ستاد اجرایی فرمان امام است که امیدواریم با همکاری آنها، در اولین اقدام عملیاتی در سال ۱۴۰۰ اولین پروژههای تحویلی را به فرهنگیان ارائه دهیم. این پروژهها را ما نمیسازیم و ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت آنها هستند و ما فقط بهره برداری میکنیم. کریمی فر تاکید کرد: پیش بینی اولیه ما این است که در سال ۱۴۰۰ این مسکنها را به فرهنگیان تحویل بدهیم.

همچنین بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ ماه برای تحویل این مسکنها در نظر گرفته شده است. وی افزود: ما برای انجام این اقدام دو مرحله کلنگزنی داشتیم که مرحله اول با حضور آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه و مرحله دوم با حضور آقای روحانی رئیس جمهور در یک آبان صورت گرفت. مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی از پروژهها ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.همچنین بلوکها مشخص شدهاند، هر بلوک ۱۶ واحد و هر ۱۶ واحد چهار طبقه با پارکینگ و انباری است.

 

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ منزل مسکونی در زلزله سی سخت دچار تخریبهای جزئی تا کلی شدهاند، گفت: در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر اقدامات بازسازی در منطقه آغاز شود.اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه ۵.۶ ریشتر در سی سخت گفت: ارزیابان در حال بررسی و ارزیابی دقیق خسارت ناشی از زمین لرزه در منطقه سی سخت هستند. وی ادامه داد: بسیاری از خانههای شهروندان آسیبهای کلی و جزیی دیده است و به هر جهت امدادرسانی در حال انجام است. مردم نیز درخواست چادر دارند و باید هماهنگی لازم صورت بگیرد تا چادر بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد. با عنایت به وضعیت سرمای منطقه در حال بررسی هستیم تا ببینیم چه اقدامی باید در این خصوص صورت بگیرد. رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: رییس بنیاد مسکن و رییس جمعیت هلال احمر نیز در این منطقه حضور دارند و جلسهای برگزار و تصمیم لازم در خصوص امدادرسانی نیز اتخاذ خواهد شد. وزیر کشور نیز تاکید داشتهاند که امدادرسانی به نحو احسن انجام شود. نجار با بیان اینکه در بازدیدهایی که داشتیم روند امدادرسانی مطلوب بوده است، تصریح کرد: براساس برآوردهاه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ واحد مسکونی دچار تخریبهای جزیی تا کلی دیده اند. اسکان اضطراری نیز برای برخی افراد آماده شده است .رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از ارزیابی دقیق خسارات تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله زده دنا تخصیص می یابد.

هوشمند! صفتی که وقتی به عنوان پیشوند یا پسوند به یک کلمه، فرآیند یا دستگاه اضافه میشود، نشان دهنده نوع خاص و پیشرفته از آن است، مثل تلفنهای هوشمند، تلویزیونهای هوشمند، دستگاه های هوشمند و ...

مفهوم اصلی شبکه دستگاههای هوشمند در اوایل سال ۱۹۸۲ با تغییراتی در یک دستگاه فروش اتوماتیک کوکاکولا در دانشگاه کارنگی ملون به عنوان اولین وسیله متصل به اینترنت شکل گرفت که می توانست موجودی و سرد و گرم بودن نوشیدنی های بارگیری شده را گزارش کند. هوشمند سازی خدمات یا دستگاهها، بر بستر و پایه اینترنت انجام میگردد.یکی از جدیدترین مفاهیم شبکه های هوشمند، اینترنت اشیاء(IOT) است. مفهوم اینترنت اشیاء بر این پایه است که می توان با اتصال دستگاهها و تجهیزات اطرافمان به اینترنت و با استفاده از اپلیکیشنهای موجود در تلفنهای هوشمند، آنها را مدیریت و کنترل کرد. امروزه این واژه به مفهومی پیچیده و گسترده در دنیای فناوری و دیجیتال بدل شده است که ارتباط ماشین با ماشین، ارتباط ماشین با انسان یا بالعکس، ماشینهای هوشمند و حتی هوش مصنوعی را در هم تلفیق کرده است. اینترنت اشیاء از سال ۱۳۹۶ در ایران مطرح گشت و هم اکنون در حال پیاده سازی و گسترش در کلان شهر تهران است. امروز با افتتاح شبکه بزرگ اینترنت اشیاء، در شهر تهران به عنوان بزرگ ترین کلان شهر ایران و یکی از پر جمعیت ترین شهرهای جهان، اولین گام برای تاسیس شبکه ملی اینترنت اشیا کشور توسط شرکت لاوان پایش ونداده و مشارکت شرکت انتقال داده های آسیاتک و با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و با تجهیزات ۱۰۰٪ بومی ، برداشته شد. افتتاحیه فعالیت رسمی نخستین اپراتور تخصصی اینترنت اشیاء با مشارکت آسیاتک در مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران و همزمان با اولین جشنواره اینترنت اشیاء برگزار گردید.ایده ایجاد شبکه ملی اینترنت اشیا بر اساس فناوری LoRaWAN بر اساس یک اکوسیستم بومی در سال ۱۳۹۶ مطرح شد، اولین گام تحقق این ایده در سال ۱۳۹۸ و پس از تاسیس لاوان با تولید و آزمایش موفقیت آمیز چرخه کامل محصولات اکوسیستم اینترنت اشیا برداشته شد. شرکت انتقال داده های آسیاتک بعنوان یکی از برترین و بزرگترین اپراتورهای خدمات ارتباطی و انتقال داده درکشور است که با مشارکت در پروژه ایجاد پوشش شبکه کامل کلانشهر تهران و تامین زیر ساختهای مخابراتی برای نصب Getway شبکه و خدمات دیتا سنتر بعنوان اصلی ترین شریک تجاری لاوان پایش تحقق این مهم را تسهیل و عملی کرد.

نتایج یک مطالعه در سوئد نشان میدهد که یک پنجم مردم جهان در اثر یک جهش ژنتیکی در برابر هوای سرد مقاوم شدهاند که باعث میشود هیچ گاه احساس سرما نکنند.به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، محققان دانشگاه کارولینسکا(Karolinska) در سوئد، ۳۲ مرد سالم ۱۸ تا ۴۰ ساله را در آبی با دمای ۱۴ درجهی سانتیگراد قرار دادند تا زمانی که دمای بدنشان به ۳۵.۵ درجه سانتیگراد برسد.آنها سپس فعالیت الکتریکی عضلات را بررسی کردند و از عضلات نمونهبرداری کردند تا میزان ترکیبات پروتئین و فیبر داوطلبان را بسنجند.پروتئین آلفا اکتینین ۳(α-actinin-۳) که در فیبرهای انقباض سریع وجود دارد در عضلات ۲۰ درصد این افراد یافت نشد و نبود آن باعث میشود افراد در حفظ دما بهتر عمل کنند.این عضلات بدون پروتئین، فیبرهایی با عملکرد انقباضی بسیار آرامتری داشتند که نشان میدهد فعالیت کم آنها تاثیر بیشتری در ایجاد گرما دارد. این موضوع به فردی که پروتئین ندارد این امکان را میدهد تا دمای بدنش را به نسبت کسی که پروتئین و فیبرهای انقباضی سریع دارد بهتر کنترل کند.