حفظ محیط زیست سرلوحه شرکت گازاستان مرکزی

محمدرضاسمیعی مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی گفت: این شرکت درطرح پویش سبزازاولین شرکتهای گازرسانی درسطح کشوربوده واولین استان سبز کشور می باشد ودرشرایط سخت به دورترین وصعب العبورترین نقاط استان مسیرهای گازرسانی را هموارنموده وازسرپنجه های پرتوان نیروهای توانمند ومتخصص بومی به منصه ظهوررسانده است ودرحفظ ونگهداری طبیعت این مرزوبوم حداکثرتلاش برای کمترین آسیب به طبیعت رامد نظرقرارداده ودائما نظارت برعملکردپرسنل مستقردرمحل بوده تاازدستورالعملهای زیست محیطی به شکل کامل اجراگردد.به گزارش روابط عمومی شرکت گازاستان مرکزی محمدرضاسمیعی افزود : سرعت واجرای سریع گازرسانی دلیل برکاهش کیفیت نبوده ، ضمن اینکه کلیه پرسنل وپیمانکاران وعوامل اجرایی دراین امرازمرحله طراحی ، اجرا وبهره برداری حفظ محیط زیست ورعایت دستورالعمل های مربوطه رابانظارت دقیق وسنجیده وبه موقع ، مدنظر قرارداده ،ضمن اینکه تنوع اقلیمی وشرایط زیست محیطی متنوع،باعث نشده که شرکت گاز ازدستورالعملهاعدول کرده ویاموجب واردشدن آسیب به محیط زیست شود. مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی درادامه گفت : یکی ازاصول جهت رسیدن به توسعه پایدار،رسیدن به سطح مطلوب محیط زیست وحفظ ونگهداری آن است که باارتقاءسطح دانش وفرهنگ عامه مشترکین درسطوح مختلف جامعه واستفاده ازسوخت پاک گازطبیعی ،سعی درارج نهادن به محیط زندگی خود می باشیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از رشد ۲۱ درصدی اشتغال صنعتی در استان طی سال ۹۹ خبرداد.

 

رشد ۲۱ درصدی اشتغال صنعتی در گلستان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، حسین طلوعیان اظهار کرد: طی سال ۹۹ سرمایه گذاری صنعتی استان از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرد و این در حالی بود که در سال ۹۸ میزان سرمایه گذاری بخش صنعت ۹۰۰ میلیارد تومان بود.وی افزود: در حوزه اشتغال صنعتی هم ۲۱ درصد رشد داشتیم و همچنین در اشتغال کل بخش صنعت، معدن و تجارت استان با توجه به تعهدی که داشتیم موفق شدیم ۹ هزار و ۷۴۰ نفر معادل ۱۱۰ درصد برنامه اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان را محقق کنیم.طلوعیان با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» گفت: رهبر معظم انقلاب امسال بار دیگر بر تولید تاکید داشتند و لازم است همه دستگاه های اجرایی که می توانند از تولید پشتیبانی داشته باشند اقدام کرده تا بتوانیم در تولید موثر تر عمل کنیم.وی بیان کرد: مهم ترین پشتیبانی که می توانیم از تولید داشته باشیم تامین مالی، تامین مواد اولیه و حمایت از تولید داخلی است.طلوعیان به حمایت از ایده ها تاکید کرد و افزود: پشتیبانی مالیاتی و تامین اجتماعی، مسائل کارگری و مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی از دیگر موضوعاتی است که باید احصاء و نسبت به حل آنها اقدام شود.

تحقق ۱۰۴درصدی برنامه تولید
شركت نفت و گاز مارون

خوزستان:مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از تحقق ۱۰۴.۵ درصدی تولید نفت خام این شرکت در سال ۹۹ خبر داد.مهندس حمید کاویان ضمن تاکید بر سرلوحه قراردادن شعار" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ۱۴۰۰انتخاب شده است، گفت: سال جاری را نیز در کنار یکایک اعضای خانواده صنعت نفت در راستای تحقق این شعار گام برداشته و همچون گذشته با اقتدار به تولید پایدار دست خواهیم یافت.

وی افزود: خوشبختانه با انجام عملیات تکمیلی بر چاه های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی، به ترتیبز ۳، ۳۰.۵ و ۵۹.۲ هزار بشکه در روز به میزان تولید افزوده شد که موجبات به دست آوردن برآیند تولید ۴.۳ + هزار بشکه را تا انتهای سال ۹۹ فراهم آورد.

مهندس کاویان به بخشهای دیگر تولید شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز اشاره کرد و یادآور شد: تا انتهای بهمن ماه ۹۹، تولید گاز غنی را به میزان ۱۰۱درصد و تولید نفتا را به میزان ۱۰۲.۵ درصد محقق ساختیم که در مجموع یک سال تولیدی خوب را سپری کردیم و این مهم جز با همت، تعهد و تلاش های بی وقفه سرمایه انسانی شرکت، سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان داخلی میسر نمی شد.

۸۰۰ میلیون ریال برای تجهیز خانه های ورزش روستایی هلیلان هزینه شد

رییس اداره ورزش و جوانان هلیلان گفت: ۸۰۰ میلیون ریال برای تجهیز خانه های ورزش روستایی این شهرستان از محل اعتبارات روستایی و عشایری هزینه شد.

علی نجات ترحمی اظهار داشت: این خانه های ورزش روستایی در سال ۹۹ برای جلوگیری آسیب های اجتماعی و همچنین تحقق شعار هر روستا یک خانه ورزش در روستاهای گلدره و پیازآباد منطقه زردلان گرمسیر، شیرواند، پله کبود، تخم بلوط علیا، تخم بلوط سفلی، چشمه ماهی و روستای ماهیزان سفلی راه اندازی شدند.

وی افزود: هدف از تجهیز و راهاندازی خانههای ورزش روستایی در این شهرستان تازه تاسیس ایجاد قطبهای ورزش روستایی، ایجاد شور و نشاط و همچنین کاهش میزان آسیبهای اجتماعی است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان هلیلان تاکید کرد: توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار نظیر روستاها، می تواند عاملی مهم و تعیین کننده در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه های ورزشی هر منطقه باشد.

ترحمی در خصوص هیات های ورزشی هلیلان نیز افزود : تعداد ۲۵ هیات ورزشی، ۱۰ هیات ورزشی بانوان، ۱۷نواب رییس بانوان و چهار رییس هیات ورزشی بانوان در این شهرستان فعال است.

وی اضافه کرد : همچنین این شهرستان دارای سه هزار ورزشکار غیرسازمان یافته است که در فضاهای رو باز فعالیت می کنند. رییس اداره ورزش و جوانان هلیلان با بیان اینکه این شهرستان دارای چهار زمین ورزشی خاکی در روستاهای شیرواند، مهدیه، دارپروشه و تخم بلوط علیا است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ سه زمین چمن مصنوعی با شرایط مطلوب با تاییدکارشناسان فنی مهندسی در این شهرستان در دستور کار است.

 

افزایش ۱۴۱ درصدی سفرهای نوروزی
در استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از افزایش ۱۴۱ درصدی سفرهای نوروزی در استان قزوین در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین علی فرخزاد از افزایش ۱۴۱ درصدی سفرهای هموطنان در طی تعطیلات نوروزی خبرداد و بیان کرد: تعداد ۱۴ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودرو در مسیرهای مواصلاتی استان تردد کردهاند که این میزان از تردد در مقایسه با سال قبل از افزایش ۱۴۱ درصدی برخوردار است.

رئیس شورای ترافیک استان از افزایش ۵۸ درصدی تصادفات خسارتی و همچنین افزایش ۲۶ درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته سخن گفت و ادامه داد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۱۵۷ تصادف خسارتی و ۵۳ تصادف جرحی اتفاق افتاده که از این تعداد تصادفات ۸۵ نفر مجروح و متأسفانه ۹ نفر جان خود را ازدست دادهاند.

فرخ زاد یادآور شد: عدم توجه هموطنان گرامی به مصوبات ستاد کرونا در خصوص ممنوعیت سفرهای نوروزی را علت افزایش ۶۳ درصدی کل تصادفات در نوروز ۱۴۰۰ برشمرد.

کرونای انگلیسی جایگزین کرونای معمولی
در کرمانشاه شده است

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرونا انگلیسی جایگزین کرونا معمولی در این استان شده است.

ابراهیم شکیبا با اشاره به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونا انگلیسی اظهار کرد: نتایج تستهای تشخیصی کرونا در استان کرمانشاه برای افراد مبتلا نشاندهنده ابتلاء بیش از ۷۰ درصدی افراد به ویروس جهش یافته انگلیسی است.

وی افزود: از این پس تمامی افراد مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه آلوده به ویروس جهش یافته انگلیسی در نظر گرفته میشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به تعبیر دیگر ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در این استان جایگزین ویروس کرونا معمولی شده است.

شعار سال ١٤٠٠ شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام شد:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مطابق با سنوات گذشته شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به رویکرد ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها، حفظ ارزش آب ،ارتقاء دانش سازمانی، خدمات نوین و پایدار را به عنوان شعار سال ۱۴۰۰ این شرکت، برگزید.

هاشم امینی بیان کرد: از آنجا که آب مایه حیات و فصل مشترک همه موجودات زنده است و فراوانی آب در هر منطقه میتواند شاخصی برای عمران، آبادانی، همچنین توسعه یافتگی و یا امکان توسعه در آن منطقه باشد، در مناطق خشک و نیمهخشک وجود آب بسیار با ارزش است. در این مناطق بهرهوری حداکثری از منابع آب و حفاظت کمی و کیفی از منابع آب، باید در راًس همه امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سوره های بقره، انعام، انفال و رعد بر واژه آب اشاره شده است تصریح کرد: آب به عنوان برکت خداوندی است که حیات می بخشد. در قرآن کریم آب رزق الهی است و خداوند بزرگ انسان را به تفکر در باره آب و شکرگزاری آن یادآوری کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: ایران در یک اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و این محدودیت باعث شده که گذشتگان این سرزمین نیز قدر و ارزش آب را به ویژه در مناطق کویری کشور دانسته و راهکارهای متفاوتی برای زیست و کنار آمدن با کم آبی از طریق صرفهجویی و بهره وری بیشتر آب، مد نظر قرار دهند.

امینی افزود: میزان آبی که از زاینده رود برای شرب از ۱۰ سال پیش تاکنون تخصیص یافته است با وجود اضافه شدن نزدیک به یک میلیون واحد به میزان مشترکین ( یک میلیون انشعاب)، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب کاهش مصرف داشته است.

وی با اشاره به اینکه دردهه گذشته فعالان صنعت آبفا در استان اصفهان به دلیل وقوع خشکسالی های پیاپی تلاش های بسیاری را به منظور تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان در دستور کار قرار دادند، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ به دلیل بارندگی های محدود شرایط سختی از لحاظ تامین پایدار آب شرب مردم در سطح استان داریم اما همچون سنوات گذشته با مدیریت مصرف بهینه آب می توان بر این چالش غلبه نمود.

وی اظهارداشت: با استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفتن منابع موجود، می توان کمبود آب را جبران کرد و تحقق این مساله در وهله اول نیاز به اشاعه فرهنگ مصرف بهینه از این مایه حیات دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به کاهش درصد آب بدون درآمد در این استان، گفت: با توجه به اهمیتی که آب شرب و بهداشت مردم دارد، مدیریت سازمان آب و فاضلاب استان به گونه ای عمل کرد که امروز میزان پرت شبکه های اصفهان کمترین هدر رفت را در کشور دارد و پرتی آب از ۳۴درصد به ۱۶ درصد در سال ۹۹ رسیده است و این امر به دلیل اصلاح شبکه ها، نشت گیری و همکاری خوب مردم اصفهان بوده است.

وی گفت: یکی از موارد مدیریت بهینه مصرف آب کاهش استاندارد مصرف آب خانگی در کشور ایران به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است، همچنین منابع آبی موجود کشور را باید با مصرف اصولی مدیریت کرد و مساله کاهش تدریجی منابع آب زیرزمینی و سطحی آب در استان ها باید به مردم گوشزد شود، همچنین باید رویکرد اصلاح الگوی مصرف همواره به مردم یادآوری گردد.

هاشم امینی افزود : سرانه مصرف آب شرب در سال ۱۳۸۹، ۱۸۶ لیتر بر ثانیه برای هر نفر در شبانه روز بوده است که تا سال ۱۳۹۹ به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه برای هر نفر کاهش یافت.

هاشم امینی ارتقا دانش را از عوامل پیشرفت هر سازمانی خواند و اعلام کرد: یک سازمان پیشروکارکنان متخصص در اختیار دارد. چنین کارکنانی، خلاق بوده، از قدرت تفکر عمیق برخوردارند، کنجکاو و ساعی اند، درستکار و امین و با تعهدند، به کار جمعی علاقمندند و علاوه بر رشد خود، برای رشد دیگران نیز ارزش قائلند و توسعه سازمان را مد نظر قرار می دهند و با تسهیم دانش خود و کاربرد آن در تصمیم گیری و ارائه راه حل، بُن بست های سازمان را در هم می شکنند وپیوسته دغدغه تعالی و پیشرفت سازمان را داشته و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به پیشینه سازمانی ضرورت دارد دراین مسیر قدم بردارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه بی تردید توسعه آموزش در سازمان، منجر به افزایش تعهد ، افزایش انگیزه ها، ارتقای مهارتها، افزایش انتقال دانش می گردد خاطرنشان ساخت: برای توسعه دانش سازمانی لازم است باورها و نگرش ها و رفتارها به سمت تولید دانش متمایل گردد و در سال جاری آموزش هایی به منظور ارتقای دانش سازمانی بیش از پیش در دستور کار قرار می گیرد، لذا ضرورت دارد تمام ارکان شرکت در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی خود را مصروف نمایند.

امینی در ادامه افزود: پایداری خدمات آب و فاضلاب در بخش های مختلف جز وظایف ذاتی و لاینفک می باشد و با توجه به پیشرفت علم ضرورت دارد شرکت آبفا استان اصفهان نه تنها به پایداری و پیوستگی این خدمات در قالب خدمات اولیه، ثانویه و خدمات آب و فاضلاب توجه نماید، بلکه با استفاده از اقدامات و فعالیت های فن آورانه و نوآورانه نسبت به تسهیل دسترسی و ارتقای کیفیت این خدمات نیز اقدام نمایند .

وی تصریح کرد: در دنیای امروز روش های نوینی برای ارائه خدمات وجود دارد و در این راستا در سال جاری با ارائه ی ایده های کارآمدی درصدد هستیم همه مشترکین در سطح استان را از خدمات نوین و پایداری بهره مند سازیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: برای موفقیت در ارائه خدمات پایدار به مردم، نیازمند روش های نوینی برای توسعه و ارتقای خدمات هستیم که در این زمینه سعی در استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز دنیا در ارائه خدمات داریم.

شهردار قم با اشاره به افتتاح ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در سال ۹۹، از برنامهریزی برای اجرای هشت پروژه مهم شهری در سال جدید خبر داد.

دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد اظهار داشت: امیدواریم سال جدید بهتر از سال قبل بوده و شاهد شادی و نشاط بین مردم بوده و ما هم بتوانیم خدمتگزار خوبی باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژههای شهرداری قم گفت: این پروژهها در بخشهای مختلف به خوبی در حال پیشروی است، به طوری که در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ میلیاد تومان سرمایه گذاری داشتیم. همچنین در سه ماهه سال جدید نیز با اجرای چهار پروژه با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اقدام است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژههای شهرداری با هزینه پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در شش مرحله اجرا و به بهرهبرداری رسید که در این زمینه شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه نوسازی کل ناوگان اتوبوسرانی و توسعه گسترده فضای سبز بودیم.

سقاییان نژاد ابراز کرد: امسال نیز ساخت ۳۵ بوستان جدید در دست اقدام است که به مرحله اجرا و بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته بدهیها را در حد امکان پرداخت کردیم یادآور شد: بهترین حرکتی که در ساعات آخر اتفاق افتاد، اختصاص اوراق مشارکت به مبلغ پنج هزار میلیارد تومان بود که از این اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان برای قطار شهری قم در نظر گرفته است.

سقاییان نژاد بیان کرد: یکی از برنامههایی که از ابتدای سال جدید در اولویت پروژههای عمرانی شهرداری قرار میگیرد، تسریع در ساخت قطارشهری قم است که این مهم نیز با همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء و بازدیدی که قرار است مسئولان آن پس از تعطیلات نوروز از پروژه مترو قم داشته باشند دنبال می شود.

شهردار قم به اقدامات شهرداری در نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شهرداری قم در این ایام به طور کامل آماده باش بود و تمام ستادهای آن نیز فعال بودند که از جمله آن میتوان به ارائه خدمات مختلف شهری اشاره کرد، همچنین برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان ۸۰ دستگاه اتوبوس اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون افزایش تولید را وابسته به میزان خوراک دریافتی دانست و گفت: اگر شرکت با محدودیت خوراک مواجه نباشد پتانسیل افزایشی چشمگیر در تولید سال آینده خود دارد./ با اجرایی شدن پروژه هایکو تولید در سال ۱۴۰۱ جهشی قابلتوجه دارد. علیرضا صدیقی زاده رونماییهای کارون در سال ۱۳۹۹ را موجب تنوع تولید در این شرکت دانست و گفت: در لیست محصولات کارون تاکنون تنها دو محصول TDI و MDI وجود داشتند اما در حال حاضر چهار محصول داریم و تلاش میکنیم در سال آینده پنج گردیدی که امسال رونمایی کردیم را به سبد محصول اضافه کنیم. وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ محصولی بدون بازاریابی رونمایی نشدهاند گفت: تحقیقات بازار، جمعآوری اطلاعات از گمرک جمهوری اسلامی برای واردات، تهیه نمونه خارجی، تولید آزمایشگاهی، تولید نمونه تجاری، تبادل اطلاعات با مشتریان برای رسیدن به محصول موردنظر قطعی و درنهایت تجاریسازی مسیری است که پتروشیمی کارون پیش از رونمایی هر محصولی آن را بهطور دقیق طی میکند. مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون TDI, MDI و آنیلین را اصلیترین محصولات صادراتی شرکت دانست و گفت: تصمیم داریم تا در سال آینده نیترو بنزن را بهعنوان مهمترین محصولی که در صنایع دارویی مصرف میشود به سبد صادرات اضافه کنیم. صدیقی زاده محدودیتهای موجود در حملونقل ایزوسیانات و بالا بودن هزینه را دلیلی دانست که بازارهای هدف خارجی این شرکت از میان کشورهایی که راه زمینی دارند انتخاب شوند و افزود: عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه، پاکستان و افغانستان کشورهایی بودند که در سال ۱۳۹۹ به آنها صادرات داشتیم. این مقام مسئول با اشاره به صادرات به چین و هندوستان از مسیر دریایی ادامه داد: سیاست اصلی شرکت پتروشیمی کارون بر اساس مصرف ارز کمتر در داخل و ارزآوری بیشتر برای کشور است که تلاش میکنیم تا میزان هر دو را در سال آینده به مبلغی چشمگیر تبدیل کنیم. مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در پایان دلیل اصلی موفقیت در شرکت را داشتن کار تیمی خوب دانست و گفت: بخشهای مختلف دستبهدست هم دادند که تبدیل به کار تیمی موفق در شرکت شد و این نتایج به بار نشست

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه خبر داد:
 

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه گفت: حجم سرمایه گذاری پروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان ۳۵۳ هزار میلیارد ریال است که شرکت فولاد مبارکه با سهم ۲۸.۵۸ درصدی دو برابر حجم سهام دیگر بهره برداران این پروژه را به خود اختصاص داده است.
احمد سعید بخش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان یکی از بزرگترین قطب های صنعتی کشور است و با توجه به اقلیم خشک فلات مرکزی و کمبود آب، نیاز است که با تعریف پروژهای عظیم، آب پایدار صنایع تأمین شود.
وی افزود: شرکت تأمین آب اصفهان صفه با سهامداری شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری های شهرداری و شهرداری کلانشهر اصفهان درصدد برآمد تا شرایط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را در بازه ۵ ساله فراهم کند.
معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: با اجرای انتقال آب خلیج فارس به اصفهان بالغ بر ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال آب برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است. وی افزود: طول خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان ۹۱۰ کیلومتر است و این مسیر از استانهای هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان عبور میکند تا درنهایت به آبگیر چم آسمان برسد.
سعیدبخش به اشتغالزایی بالغ بر ۱۴ هزارنفری در طول ساخت تا بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان هم اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری این ابرپروژه ۳۵۳ هزار میلیارد ریال است که شرکت فولاد مبارکه با سهم ۲۸.۵۸ درصد دو برابر حجم سهام دیگر بهره برداران این پروژه را به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایهگذاری شرکتهای بزرگ معدنی ازجمله فولاد مبارکه عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رئیس جمهور آغاز خواهد شد.
این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا درخواهد آمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.