پشتیبانی از تولید و رفع موانع وظیفه ذاتی بیمهگران

پشتیبانی از صنایع تولیدی و خدماتی و نیز رفع موانع آن که وظیفه ذاتی بیمه گران است، همسو با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۰، بیش از پیش در دستور کار بیمه کوثر قرار خواهد گرفت. شرکتهای بیمه با پوشش دادن ریسکهای گوناگون، یکی از مهمترین عناصر در پشتیبانی از بنگاههای اقتصادی هستند. مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به اینکه شاید ریسک منابع انسانی، حوادث ناگهانی و ریسکهای متداول را بتوان بزرگترین خطری دانست که در حالحاضر، سرمایه و حیات کسبوکارها را تهدید میکند، افزود: بیمهگران با ارایه بیمهنامه در رشتههای گوناگون نگرانی کارآفرینان و سرمایهگذاران در بخشهای مختلف تولید و خدمات را به خوبی مرتفع و تداوم حرکت این بنگاهها را تضمین میکنند. وی بیمه کوثر را یکی از شرکتهای پیشروی صنعت در ارایه خدمات نو و متناسب با مطالبه بنگاههای اقتصادی دانست. مجید مشعلچی خاطرنشان کرد: کلام امام خامنهای در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید؛ پشتیبانیها و مانعزداییها» یک دلگرمی بزرگ به همه فعالان صنعت بیمه کشور است تا بدانند در مسیری مقدس و ارزشمند گام میزنند که در مسیر بالندگی، رشد و پیشرفت کشور، آن هم در شرایط سخت تحریمی، برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.

 

سال ١٤٠٠ سال تحول و جهش در بانک ایران زمین

مدیرعامل بانک ایران زمین، ضمن تبریک فرارسیدن نوروز باستانی گفت: امسال، سال بسیار مهمی برای بانک ایران زمین است. سال ۱۴۰۰ سال تحول و جهش خواهد بود.

عبدالمجید پورسعید ضمن تبریک سال ۱۴۰۰ به مشتریان، سهامداران، همکاران و ذینفعان این بانک گفت: ما در چند سال گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد یک ساختار منسجم و پیاده سازی بانکداری دیجیتال، با برنامه ریزی دقیق انجام داده ایم و امیدوارم بتوانیم طبق برنامه با ارائه سرویسهای جدید، تحولی را در صنعت بانکداری ایجاد کنیم.

مدیرعامل بانک ایران زمین، با بیان این نکته که در سالهای اخیر سخترین تحریم های اقتصادی به کشور و صنعت بانکداری تحمیل شده، اظهار داشت: شبکه بانکی سخترین شرایط را در سالهای اخیر داشته است اما یکی از نکات مثبت پیشرفتهای زیاد در این زمان و پرداختن به حمایت از تولید در شبکه بانکی است.

ما در این حوزه سعی کردم با فعال نمودن استانها و سرپرستی های خود به شناسایی واحدهای تولیدی و فعال در تمامی استانهای کشور بپردازیم و با ارائه خدمات مالی مناسب به این واحدها ضمن همراهی با تولید، چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت در آوریم. سال ۱۴۰۰ سال تحول و جهش در بانک ایران زمین خواهد بود.

امکان ثبت و تایید چک از طریق
اینترنت بانک سینا

پیرو اجرای قانون صدور چک از سال جاری و در راستای تسهیل فرآیند انجام خدمات جهت مشتریان گرامی، امکان دسترسی به سامانه صیاد جهت ثبت، تایید/ رد و انتقال چک برای مشتریان حقوقی هم از طریق اینترنت بانک سینا فراهم شد. طبق قانون جدید چک که از ابتدای امسال اجرایی شده، مراحل ثبت، تایید و انتقال تمامی چک های جدید (بنفش رنگ) باید در سامانه صیاد عملیاتی گردد. به همین منظور بانک سینا با اتخاذ تمهیدات لازم، زمینه انجام این فرایند را از طریق سامانه اینترنت بانک فراهم آورده است. این امکان که پیشتر جهت مشتریان حقیقی عملیاتی شده بود، در حال حاضر برای مشتریان حقوقی نیز فراهم شده و تمامی دارندگان چک با مراجعه به اینترنت بانک سینا از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی https://www.sinabank.ir و انتخاب منوی چک در این سامانه، نسبت به انتخاب و انجام عملیات مدنظر اقدام نمایند.

خدمت رسانی مستمر شرکت های بیمه
در ایام نوروز

اعضای سندیکای بیمه گران ایران همچون سنوات گذشته با اتخاذ تدابیری خدمت رسانی به مشتریان در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ بدون توقف به اجرا گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران ، با توجه بر لزوم خدمت رسانی موثر و مستمر به هموطنان گرامی و با وجود شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکتهای بیمه همچون سنوات گذشته طرح ارائه خدمات ‏بیمه ای در ایام تعطیلات نوروزی به بیمه گذاران را به اجرا گذاشتند.

‏در این مدت علاوه بر فعالیت شعب کشیک و در دسترس بودن خدمات آنلاین شرکتهای بیمه؛ واحدهای پرداخت خسارت سیار شرکتهای بیمه نیز در زمانبندی مشخص با هماهنگی پلیس راهور در نقاط مختلف ‏و همچنین مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر و مطابق زمان بندی به ارائه خدمات پرداختند.

مدیر روابط عمومی بیمه تعاون منصوب شد

با حکم دکتر یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون خانم سمیه محمدی بعنوان مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این شرکت منصوب شد. سمیه محمدی دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است به مدت نزدیک به هفت سال مدیر روابط عمومی بیمه رازی بوده است و طی این سال ها عضویت در کارگروه تخصصی مدیران روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، شورای مدیران روابط عمومی بیمه مرکزی و دبیر کارگروه تبلیغات و نیز برگزاری کمپین های موفق در حوزه برندینگ از جمله فعالیت های ایشان است. در مراسم معارفه مدیر روابط عمومی و امورمشتریان بیمه تعاون، دکتر مظلومی با بیان اینکه انتظار است که در سال جدید شاهد رشد چشمگیر فعالیت های رسانه ای و تبلیغات باشیم افزوده شدن بخش امور مشتریان به واحد روابط عمومی در نظر داریم تا شاهد حرکت یکپارچه تری در جلب رضایت مشتریان و مخاطبان خود باشیم.

انتصاب مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی بیمه آسماری

بیمه مرکزی صلاحیت مدیر جدید بیمه های مسئولیت و مهندسی شرکت بیمه آسماری را تایید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، «الهام جلوی» به تازگی برای تصدی این سمت به نهاد ناظر معرفی شده بود. «الهام جلوی» دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت بیمه و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است و پیشتر به عنوان مدیر بیمه های آتش سوزی و باربری، مدیر بیمه های مسئولیت و مهندسی و نیز دبیر شورای فنی در شرکت بیمه سرمد مشغول به کار بوده است.

دیدار نوروزی دکتر مصطفوی
در نخستین روز کاری

دکتر مصطفوی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بیمه میهن به اتفاق معاونان فنی و مالی در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۰ از واحدهای مختلف بازدید کرد و سال نو را به کارکنان شرکت تبریک و تهنیت گفت. دکتر مصطفوی به همراه آقایان گشادرو و کریمی معاونان فنی و مالی در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۰ از واحدهای ستادی بازدید بعمل آورد و ضمن دیدار با همکاران حاضر در مجموعه و تبریک سال نو ، سالی سرشار از برکت و سلامتی توام با آرامش و نشاط را برای تمامی همکاران از خداوند متعال خواستار شد. دکتر مصصطفوی طی این بازدید، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی کارکنان، آنها را بـه تلاش و کار مضاعف برای دستیابی به اهـداف و برنامه های تعیین شده فراخواند.

سود مشارکت نمایندگان
بیمه رازی واریز گردید

در راستای توجه ویژه مدیریت عامل بیمه رازی به شبکه فروش و نظر به چرخش های استراتژیک این شرکت و نقش برجسته نمایندگان در راهبردها و اهداف سازمان، پرداخت سود مشارکت در منافع به نمایندگان برای اولین بار در بیمه رازی انجام شد با این اقدام ، شرکت بیمه رازی در زمره معدود شرکتهایی در صنعت بیمه قرار گرفت که نسبت به پرداخت این امکانِ اختیاریِ قانونی به شبکه فروش خود اقدام نمودهاند. قابل ذکر است ؛ پرداخت سود مشارکت در منافع علاوه براینکه موجب افزایش حس تعلق نمایندگان فعال و با ماندهِ عملیاتیِ مثبت نسبت به شرکت میشود در تشویق سایر نمایندگان به کنترل ریسک و همراهی با سیاستهای شرکت نقش موثری ایفا میکند.

حجت اله مهدیان خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص تدوین و ابلاغ سیاست های اعتباری بانک در سال جدید توضیحاتی ارائه داد.

حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: سیاست های اعتباری سالیانه تبیین کننده اهداف، راهبردها و راهکارها و راهنمای عملیاتی ارکان اعتباری بانک است.

وی تصریح نمود: طی چند سال اخیر همواره اهتمام بر این بوده است پیش از آغاز سال جدید، این سند مهم به کلیه همکاران به ویژه ارکان اعتباری بانک ابلاغ گردد و تکلیف همکاران برای ارائه خدمات عمومی و تخصصی اعتباری در سال پیش رو مشخص و تبیین شده باشد.

مهدیان با اشاره به لزوم توجه کافی به بانکداری اسلامی گفت: ارتقا و بهبود ضوابط و شرایط معاملات اسلامی جایگاهی ویژه در محتوای سیاستهای اعتباری دارد.

وی با تبیین نقش توسعهای بانک افزود: افزایش و تنوع بخشی به خدمات و فعالیت توسعهای، حمایتی بانک از مهمترین بخشهای این سند راهبردی بانک توسعه تعاون میباشد.

حجم فعالیت بانکداری به صورت مستمر در حال افزایش بوده است و همکاران با اهتمام ویژهای سهم بسزایی از این عملیات را بر عهده داشتهاند. از این رو تقویت کادر اعتباری ستاد، مدیریت شعب استانها و شعب از اهمیت ویژهای برخودار است و در این سند راهکارهای تقویت تبیین و مشخص گردیده است.

مهدیان رعایت عدالت اعتباری را از مهمترین اهداف این بانک برشمرد و گفت: جهت بهبود و ارتقای عدالت اعتباری و حفظ حقوق و تکریم مشتریان؛ ضروری است فرآیندهای اعتبارسنجی تخصصی به خوبی صورت پذیرفته و اولویتهای سرمایه گذاری با توجه به اسناد بالادستی مشخص باشد.

وی تکریم عموم مشتریان حقیقی و حقوقی را از الزامات اخلاق حرفهای عنوان نمود و گفت: برای برنامه ریزی و ارائه خدمات شایسته به عموم مشتریان، سطح ارتباطی بانک با مشتریان با توجه به نوع فعالیت اقتصادی و ظرفیت های شرکت ها ممکن است در طیف متنوعی باشد و شرکت هایی که فعالیت اقتصادی و تولیدی گسترده داشته و باعث اشتغال جمعی گسترده می شوند نیازمند ارائه وقت و توجه بیشتر،از سوی بانک هستند از این رو تلاش شده است در سیاستها به ارتقا مکانیزم مدیریت مشتریان بزرگ به صورت ویژه ای پرداخته شود، تا با ارائه خدمات شایسته به کارآفرینان و تولید کنندگان بزرگ، شرایط مناسبی برای رونق تولید فراهم گردد.

مهدیان نگاه جامع به موضوع بانکداری را بسیار مهم دانست و گفت: فعالیت بانکی از دیدگاه کلان نیازمند راهکارهای مناسب تجهیز منابع و نیز تخصیص بهینه منابع و مصارف و رعایت نظم و انضباط نقدینگی است و چنانچه بانک با برنامه دقیق در چارچوب های حرفه ای بانکداری اعم از تجهیز منابع، تحقق درآمدهای مشاع و غیر مشاع، مدیریت اثربخش هزینهای و مدیریت مطالبات عمل نماید، بستر مناسبی برای اجرای برنامههای اعتباری بانک فراهم خواهد شد.

درخبری دیگر از بانک توسعه تعاون، سید ناصرموسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفته است: خوشبختانه اشتغالآفرینیهای بانک توسعه تعاون عمدتا از جنس ایجاد اشتغال خرد است که با سرمایه کم موجب اشتغال در نقاط روستایی و کمتر برخوردار شده است و این عملکرد واقعا جای تقدیر و حمایت دارد.

وی گفت: بانک توسعه تعاون را واقعا میتوان از جمله بانکهای فعال کشور دانست که برکات اقدامات آن در بخشهای مختلف اقتصاد به ویژه حوزه تعاون کاملا مشهود است بنابراین افزایش سرمایه این بانک یکی از اولویتهای مهم برای اقتصاد کشور است تا جریان حمایت از تعاونگران و بخش مولد اقتصاد دچار وقفه نشود.

وی افزود: بنابر تصریح قانون اساسی و بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش تعاون باید سهمی ۲۵ درصدی در اقتصاد ایران داشته باشد. تحقق این سهم بدون شک نیازمند تأمین مالی فعالیتهای تعاونگران است و نقش اصلی در این رابطه نیز بر عهده بانک توسعه تعاون است .

وی با اشاره به اینکه این بانک برای انجام نقش مهمی که بر عهده دارد باید از توان سرمایهای لازم برخوردار باشد افزود : این توانمندی با روشهایی مانند افزایش سرمایه از محل فروش املاک مازاد یا تجدید ارزیابی داراییها حاصل نمیشود چرا که این روشها تنها در صورتهای مالی تأثیر دارد و کمک عملی به افزایش توان پرداخت تسهیلات توسط بانک نمیکند.

وی درباره عملکرد بانک توسعه تعاون در حوزه طرحهای ملی مانند طرح اشتغال روستایی نیز گفت:بانک توسعه تعاون در حوزه حمایت از تولید و کارآفرینان یکی از بانکهای فعال و موفق کشور است.

همزمان با اعیاد شعبانیه، بانک پارسیان و همراه اول در نشستی مشترک در محل بانک پارسیان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد از کیف اعتباری دیجیتال " همپا " رونمایی کردند.

در این مراسم که کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول، شمس عالم، عضو هیات مدیره بانک پارسیان (به صورت مجازی)، حضور داشتند، مدیرعامل بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از مجموعه همراه اول و بانک پارسیان در راه اندازی این پروژه تشکر کرد و لزوم ارایه خدمات غیرحضوری به مشتریان در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت : سیاست بانک پارسیان حرکت به سمت دیجیتال کردن خدمات و ارایه سرویس ها و خدمات نوین به صورت غیر حضوری جهت حفظ سلامت مردم و مشتریان است.

پرویزیان با بیان اینکه پروژه " کیف اعتباری دیجیتال " برای بانک بسیارحایزاهمیت است، تجاری سازی این پروژه را از اولویت های بانک پارسیان برشمرد و افزود: هم اکنون اکثر فعالیت های بانکی مردم در دریافت و پرداخت خرد متمر کز است و براین اساس باید با استفاده از ظرفیت های بانک و شرکت های گروه ، امکاناتی فراهم کنیم که مردم و مشتریان با سهولت بیشتری از خدمات بانک بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم مهدی اخوان، مدیرعامل همراه اول از همراهی و همکاری بانک پارسیان با مجموعه همراه اول در عملیاتی کردن این پروژه تقدیرکرد وگفت : اجرایی شدن این پروژه برای همراه اول نیز بسیارمهم است و امیدواریم زحمات هر دو مجموعه به ثمر رسیده وتجاری سازی کامل آن انجام و با ورود به بازار، منافع آن شامل آحاد مردم شود.

در این مراسم پشم چی، معاون فناوری های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان، توفیقی، مدیرعامل گروه داده پردازی بانک جوکار، مدیرعامل شرکت همراه کسب وکار هوشمند، بدیعی، مدیرعامل شرکت همپا، رادیوم، عضو هیات مدیره شرکت همپا و ساکیانی مدیرعامل تابان آتی پرداز نیرحضور داشتند.

این طرح که روی اعتباردهی خرد متمرکز شده ، امکان خرید سهل و آسان با استفاده از کیف پول در شبکه پرداخت را برای آحاد مردم جامعه فراهم خواهد کرد . لازم به یادآوری است که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد تراکنش هایی که در بستر شاپرک صورت می گیرد، مربوط به اعتبارات خرد و کمتر از ۲۰۰ هزار تومان است.

مشاور معماری بانک کارآفرین گفت: انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، تفکیک مشتریان بر حسب نوع خدمت در بدو ورود، اختصاص فضای مناسب جهت توسعه بانکداری شرکتی و در نهایت طرح فضایی در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان انجام می شود.

مهدی ایرانمنش مشاور معماری بانک کارآفرین در توضح اهداف اصلی انجام ری برندینگ در بانک کارآفرین گفت : خلق جذابیت و ایجاد تناسب از مهمترین اهداف در فرایند احیاء یا بازسازی برند است، بانک کار آفرین با توجه به اهداف و استراتژی جدید خود، پروژه ری برندینگ را تعریف کرد. معماری شعب و ساختمان های بانک به عنوان اصلی ترین المان های بصری در شهر، همگام با این تغییر رویکرد، تغییر شکل داده و بستری متناسب برای ارائه خدمات جدید شدند.

وی ادامه داد: در بخش معماری این پروژه ، تغییرات در نما، تابلوها و معماری داخلی شعب مدنظر است. هدف ما، طراحی فضایی کارا و مدرن؛ منطبق با استانداردهای معماری روز است، چابکی و پویایی از مهمترین مفاهیم فرم معماری نوین بانک است. این تغییرات در چند فاز انجام می گیرد، فاز اول، مطالعات مرتبط با پروژه است که شامل بررسی بانک های داخلی و خارجی است، در این مرحله موقعیت کنونی بانک کارآفرین مشخص و استانداردهای جدید فضایی با توجه به نیازهای جدید تعریف می شود.در بخش دوم مطالعات، روند تغییرات معماری شعب بانک از زمان شرع فعالیت مورد بررسی قرار گرفته، شعب منتخب بازدید و نقاط قوت و ضعف معماری کنونی شناسایی می شود.

به گفته ایرانمنش ،در فاز دوم پروژه بعد از طراحی لوگو و لوگو تایپ، ساختار اصلی شعب بانک طراحی شد، این طرح مبنای طراحی معماری تمامی شعب بانک در زمان بازسازی شعب قدیمی و یا شعب جدید خواهد بود. و در نهایت دفترچه الگوسازی بانک تهیه می شود که شامل تمامی استاندارد های تعریف شده و جزییات معماری را خواهد داشت.مشاور معماری بانک همچنین در توضیح بیشتر در مورد هدف اصلی تغیرات حاصل از اجرای ری برندینگ تاکید کرد: فرم جدید شعب بانک مبتنی بر اصلاح ساختارهای موجود با هدف افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، تفکیک مشتریان بر حسب نوع خدمت در بدو ورود، اختصاص فضای مناسب جهت توسعه بانکداری شرکتی و در نهایت طرح فضایی در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشتریان خواهد بود.

در سال ۹۹ و در مجموع عملکرد ۱۱ ماهه ، موسسه ملل توانسته ۳۴۹۰ میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کند و در مقابل ۲۲۷۱ میلیارد تومان سود به سپرده ها اختصاص دهد و در مجموع تراز مثبت ۱۲۱۹ میلیارد تومان را ثبت کند.

بررسی عملکرددر سال ۹۹ و در مجموع عملکرد ۱۱ ماهه ، موسسه ملل توانسته ۳۴۹۰ میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کند و در مقابل ۲۲۷۱ میلیارد تومان سود به سپرده ها اختصاص دهد و در مجموع تراز مثبت ۱۲۱۹ میلیارد تومان را ثبت کند. این در حالی است که درآمد تسهیلاتی نزدیک به ۸۵ درصد ،
سود اختصاص داده شده به سپرده ها ۹۱ درصد و تراز عملیاتی بیش از ۸۶ درصد رشد داشته است .

تراز عملیاتی موسسه اعتباری ملل در تمامی ماه های سال ۹۹ مثبت بوده و در بهمن عملکرد عالی داشته است . این شرکت بورسی در فصل اول به سود ۶۴ ریالی ، در فصل دوم به سود ۱۳۰ و اما در فصل سوم به سود ۴۰ ریالی رسیده است .

سهم "وملل" از درآمد مشاع و جمع درآمد غیر مشاع در هر سه فصل سال مثبت بوده است .همچنین مجموع درآمد های بانک ( مشاع و غیر مشاع ) در هر سه فصل مثبت بوده است . درآمدهای مشاع در آخرین گزارش از صورت های مالی میان دوره ای با رشد ۲۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به رقم ۱۳۹ میلیارد تومان رسید و بخش در آمدهای غیر مشاع در مجموع بار رشد ۲۰ درصدی به رقم سه هزار ۳۴۵ میلیارد تومان رسید که روند رو به رشد در فصل چهارم ادامه خواهد داشت و در صورت های مالی نهایی سال ۹۹ مشهود خواهد بود.

گروه توسعه اقتصاد ملل از زیر مجموعه های وملل در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳۱۱۰ میلیارد ریال سود خالص داشته است . در مدت مشابه سال قبل این عدد ۲۷۷۳ میلیارد ریال بوده است به نظر این موضوع می تواند در قیمت سهام موثر باشد، این موضوع در سایر زیر مجموعه های این شرکت بورسی به همین صورت است و در مسیر سود آوری قرار دارند که در قیمت سهام و ارزندگی آن تاثیر گذار است .

به نظر می رسد عملکرد شرکت در فصل چهارم سال از فصل سوم و حتی دوم در بخش عملیاتی بهتر بوده و احتمال می رود در این فصل شرکت بتواند ۵۸ ریال سود خالص به ازای هر سهم کسب کند و سود نهایی سال ۱۳۹۹ حدود ۲۹۲ ریال برآورد می گردد ، مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای در بخش هزینه ها و یا شناسایی درآمد غیر عملیاتی شرکت رخ دهد

ثبت افزایش سرمایه ، گزارش مجمع در خصوص EPS و DPS، روند تکنیکالی سهم و مشاهده پایین ترین قیمت ممکن در تراز RSI و MCD ، حجم معامالت روزانه (قابل توجه بخش حقوقی و حقیقی) ، تابلو معامالتی سهام نشان از فاصله زیاد تابلو و NAV سهام ، شرایط گروه بانکی ها و سرمایه گذاری ها و نرخ تسعیر ارز همگی حاکی از شرایط خاص سهام "وملل" در بازار سرمایه است .

بنابراین می توان نتیجه گرفت با وجود اخبار مثبت پیرامون سهام و گزارش های مطبوع و روند رو به رشد زیر مجموعه های در حال توسعه به ویژه در بخش های معدن و کامودتی ها ( بخش صنعتی) و نرخ دلار و تورم موجود و نگاه سنتی سرمایه گذاران اقتصاد ایران به نرخ بهره بانکی ، تناسب متوازنی بین قیمت امروز سهم با میزان ارزندگی آن وجود ندارد.