فراخوان بختیاری برای تشکیل «هسته ایده پردازی»‏

مدیرعامل بیمه ایران با هدف عملیاتی شدن طرح استفاده از ایده های نو در این شرکت، ‏شیوه نامه تشکیل «هسته ایده پردازی» و بهره گیری از ظرفیت های ایده پردازی همکاران را ابلاغ ‏کرد.‏

سید مجید بختیاری در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ در ‏بخشنامه ای به معاونان، مدیران ستادی و استانی بیمه ایران، عدد ۱۴۰۰ را تذکر و تلنگر بسیار ‏جدی و نشانگر تغییری با اهمیت دانسته و تاکید کرده است: شرکت سهامی بیمه ایران با نزدیک ‏به یک قرن تجربه، مصمم است با توکل بر خدا و با کمال تواضع ضمن آنکه تجربیات گذشته را ‏توشه راه دارد، با درک تغییرات محیطی و به ویژه سبک زندگی جدید جامعه، برنامه های روشنی ‏را با بهره گیری از ظرفیت های نهفته در عمق شرکت برای ارائه خدمات بیمه ای با کیفیت بالا ‏تدوین و اجرایی نماید. ‏ وی با تاکید بر ضرورت تشکیل "هسته ایده پردازی" ‏همراه با برگزاری جلسه توجیهی برای همکاران و نمایندگان شبکه فروش، از مدیران ذی ربط ‏خواسته است تمام ایده های جدید در کلیه زمینه های قابل بهبود شرکت از سطوح عملیاتی (اعم ‏از همکاران و نمایندگان) جمع آوری، تلخیص، تدوین و حداکثر تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ برای بهره برداری به دفتر ایشان ارسال شود.

دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در صنعت بیمه، پیشنهاد تشکیل ستاد ویژه ای با مشارکت ارکان مختلف صنعت بیمه در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»را مطرح کرد.

 

پیشنهاد تشکیل ستاد اجرای فرامین نوروزی مقام معظم رهبری

دکتر کریمی در نخستین نشست مدیران ارشد صنعت بیمه که با حضور دکتر سلیمانی برگزار شد با اشاره به انتخاب هوشمندانه و راهبردی شعار سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری، گفت: صنعت بیمه ظرفیت های عظیمی در حمایت از تولید ملی دارد که تنها بخشی از آن را در سال گذشته و در خلال تحریم های ظالمانه غرب شاهد بودیم و با رفع موانع و بهبود مقررات و البته معرفی شایسته این ظرفیت ها می شود نقش بیشتری در اقتصاد کشور داشت.

وی خاطرنشان ساخت: تعامل فعلی حلال بسیاری از مشکلات بوده است و هم افزایی موجود باعث اقدامات موثری در داخل و خارج صنعت بیمه در راستای بهبود فضای کسب و کار و توسعه بیمه شده است.

وی همچنین ضمن قدردانی از حضور موثر و مستمر اعضای هیئت عامل و مدیران بیمه مرکزی در کمیسیون ها و کارگروههای تخصصی سندیکا، این رویه را ارزشمند و از اقدامات متناسب با شعار سال ۱۴۰۰ دانست.

بانکداری باز یک مزیت رقابتی نیست
یک اجبار است

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: بانکداری دیجیتال ۳۰درصد از هزینههای عملیاتی بانکها را کاهش میدهد.

شاید زمان داوری دو تا سه دهه سرمایه گذاری بانکها در حوزه فناوری فرا رسیده باشد. اکنون زمان پوست اندازی است. تحول دیجیتال می تواند یک انتخاب باشد یا اینکه بهانهای برای ماندن در پیچ جاده توسعه نیافتگی، هرچه باشد بانکها باید وضع خود را به سبب ورود به عصر جدید تحول مشخص کنند.

تحول دیجیتال فقط در حوزه فناوری نیست اما پیش ران آن فناوری است به همین خاطر مسئولیت معاونان فناوری بانکها بالاست.

فرهاد اینالویی معتقد است که بانکداری باز یک مزیت رقابتی نیست؛ بلکه یک اجبار است.

وی افزود: بانکداری دیجیتال طبق تجربههای جهانی در درازمدت به طور متوسط حدود ۳۰ درصد از هزینههای عملیاتی بانکها را کاهش میدهد.

سقف وام ازدواج در بانک توسعه تعاون افزایش یافت

مبلغ تسهیلات قرضالحسنه ازدواج بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰, تا سقف ۱ میلیارد ریال برای هر زوج جوان با احتساب دوره بازپرداخت ۱۰ ساله افزایش مییابد.

این بانک مبلغ و شرایط پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا و همگام با شبکه بانکی کشور، بانک توسعه تعاون مبلغ تسهیلات قرضالحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ را برای هر یک از زوجها به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال، با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله افزایش داد.

همچنین بهمنظور کاهش سن ازدواج، مبلغ تسهیلات قرضالحسنه ازدواج برای زوجهای زیر ۲۵ سال و زوجهای زیر بیستوسه سال واجد شرایط دریافت وام، تا سقف یک میلیارد ریال افزایش خواهد داشت.

در خصوص تضامین موردنیاز نیز، یکی از سه مورد اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی بهمنزله ضمانت پذیرفته خواهد شد.

رییس هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد منصوب شد

طی حکمی از سوی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور حکمی محمود باقری مزید آبادی را به عنوان رییس هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد منصوب کرد. بر اساس این حکم محمود باقری مزید آبادی جایگزین ملک محمد نجفی رییس پیشین هیئت امناء صندوق قرض الحسنه شاهد شد. باقری هم اکنون مشاور مالی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

تمدید جشنواره فروش بيمه هاي جامع عمر و پس انداز بيمه آسيا

پنجمین جشنواره فروش بيمه هاي جامع عمر و پس انداز و مهر آسيا به دلیل استقبال مردم، تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد. پنجمین جشنواره فروش بیمه های عمر و پس انداز بیمه آسیا با جوایز ارزنده طلایی از ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده بود.

پرداخت معادل حق بيمه عمر و پس انداز سال دوم به صورت واریز به اندوخته از دیگر جوایز برگزيدگان قرعه کشی این جشنواره است. بنابراین گزارش، از ویژگی های این جشنواره، افزايش متناسب در اندوخته بيمه نامه جامع عمر و پس انداز و جامع مهر آسيا(تخفیف ۷۰ درصدی در هزینه های اداری)، انجام آزمايش و معاينه رايگان متقاضيان خريد بيمه نامه است. افزایش پوشش امراض خاص از ۵ مورد به ۳۳مورد و افزایش سرمایه بیماری های خاص از ۵۰۰میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال و همچنین افزایش سرمایه برای امراض خاص از ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد از امتیازات ممتاز فروش بيمه هاي جامع عمر و پس انداز در این جشنواره نسبت به سال گذشته است.

مساعدت سازمانهای بیمهگر درافزایش تعرفه ها و کاهش پرداخت از جیب مردم

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از مساعدت سازمانهای بیمهگر از جمله سازمان بیمه سلامت ایران درافزایش تعرفه های خدمات درمانی تقدیر کرد.

دکترمحمد جهانگیری در خصوص تعرفه های درمانی بیان کرد: ما همواره سعیمان بر این بود که تناسبی بین تعرفه بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم و باری را از دوش مردم برداریم به همین دلیل تعرفه جزء حرفه ای در بخش دولتی رشد بیشتری یافت و با مساعدتی که سازمانهای بیمه گر کردند سهم آنها در این حوزه بیشتر شد تا بار بیشتری از مردم برداشته شود.

وی ادامه داد: از طرفی متناسب با حقوق و دستمزدی که در دولت و مجلس مصوب شده بود توانستیم رشد حقوق حرفه ای و حق العلاج پزشکان را داشته باشیم. همچنین به مباحثی از جمله روش اجرا نسخه الکترونیک و سطح یک خدمت بیشتر پرداخته شد تا از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جامعه پزشکی و مردم رقم بزنیم. معاون نظارت وبرنامه ریزی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی براساس تورم رشد ۳۲ درصدی تعرفه بود ولی در نهایت با توجه به شرایط اقتصادی کشور ۲۸.۵ درصد تعیین شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از حجتاله صیدی قدردانی کرد؛

گروه بانک و بیمه: بانک صادرات ایران رتبه برتر در شاخص واگذاری داراییهای مازاد بانکها در بین بانکهای دولتی و خصوصیشده را کسب کرد و به همین مناسبت در این شاخص و شاخص اصلاح ساختار مالی مورد تقدیر وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای عالی مدیران این وزارتخانه که با حضور مدیران عامل بانکهای کشور برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از عملکرد بانک صادرات ایران در فروش و واگذاری داراییهای مازاد خود در سال ٩٩ قدردانی کرد.

در بخشی از تقدیرنامه فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به مدیرعامل بانک صادرات ایران آمده است: با توجه به اهمیت نقش بانکها در تأمین مالی اقتصاد و پشتیبانی از تولید، افزایش توان تسهیلاتدهی و تخصیص بهینه منابع بانک، از مهمترین اقداماتی است که میتوان در حمایت از بخشهای مختلف انجام داد. در همین خصوص، واگذاری اموال مازاد که هم چالش انجماد داراییها را مرتفع و هم افزایش بهرهوری را در پی خواهد داشت، به عنوان یک تکلیف قانونی، مورد تأکید رئیسجمهور محترم و همواره یکی از اولویتهای وزارت امور اقتصادی و دارایی در هدایت منابع بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به ارزیابیهای صورت گرفته در بخش واگذاری داراییهای مازاد بانکها به عملکرد موفق بانک صادرات ایران در این بخش اشاره کرد و از کسب رتبه برتر این بانک در واگذاری داراییهای مازاد در بین بانک های دولتی و خصوصیشده قدردانی کرد.

گفتنی است در این جلسه همچنین در شاخص اصلاح ساختار مالی از عملکرد بانک صادرات ایران قدردانی شد.

بانک صادرات ایران همزمان با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر در سال ۹۴، فروش اموال و داراییهای مازاد خود را با جدیت در دستور کار قرار داد و در سال ١٣٩٩ موفق شد تعداد ٤٢٢ رقبه از املاک مازاد خود به بهای بالغ بر ٧ هزار و ١٦٦ میلیارد ریال را واگذار کند.

این بانک همچنین با هدف چابکسازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخشهای تولیدی کشور، در سال ٩٤ حدود ١٠٣ رقبه ملک به بهای بیش از ٥٩١ میلیارد ریال، در سال ٩٥ تعداد ١٤٧ رقبه ملک به بهای بالغ بر ٨٧١ میلیارد ریال، در سال ٩٦ حدود ٤١١ رقبه ملک مازاد به بهای سه هزار و ٩٨٦ میلیارد ریال، در سال ٩٧ تعداد ٥٣٣ رقبه ملک مازاد به بهای پنج هزار و ٦٧٦ میلیارد ریال و در سال ۹۸ نیز ۴۷۵ رقبه ملک به بهای ۹ هزار میلیارد ریال واگذار کرده و منابع حاصل از آن را در مسیر حمایت از تولید و سرمایهگذاری در بخشهای اقتصادی کشور قرار داده است.

فروش این اموال و داراییها بر اساس نقشه راه و برنامههای عملیاتی ابلاغ شده بانک صادرات ایران، در مسیر عمل به قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر، چابکسازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخشهای تولیدی کشور، مورد توجه قرار دارد.

نخستین نشست آنلاین سال ۱۴۰۰ مدیرعامل بیمه سینا با رؤسای شعب سراسر کشور با حضور اعضای شورای معاونان برگزار شد. دکتر رضا جعفری در ابتدای این نشست که بهدلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه همکاران، از تلاش و جدیت پرسنل شعب و ستاد در سال ۱۳۹۹ تقدیر کرد. وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی حق بیمه تولیدی و کاهش نسبت خسارت در سال گذشته افزود: خوشبختانه با نهادینه شدن روحیه کارمحوری در بیمه سینا موفقیتهای بسیاری حاصل شده که حتما در سال جدید نیز استمرار خواهد یافت. مدیرعامل بیمه سینا در خصوص تقویت ذخایر و سرمایه گذاریها در سال۹۹ برای استحکام بنیه مالی شرکت گفت: برنامهریزی بسیار خوبی برای مدیریت و هدایت نقدینگی صورت گرفت که خوشبختانه منافع زیادی را نصیب مجموعه کرد.

وی با اشاره به لزوم تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال جدید به نام «تولید، پشتیبانیها، مانعزداییها»، از واحدهای ستادی خواست تا با حداکثر توان و برنامهریزی منسجم، شعار سال را در کار و فعالیت خود تحقق بخشند.

وی گفت: انتظار ما این است که مطابق بودجه ابلاغی و حتی فراتر از آن برای تحقق اهداف سهامداران شرکت به ویژه در راستای رسالت اجتماعی بنیاد مستضعفان تلاش کنید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اهدای لوحی به مدیرعامل بانک ملی ایران، اعلام کرد که این بانک طی سال ۱۳۹۹ در همگامی با تحول دیجیتال و تهیه نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال، توانسته است با استفاده از قابلیت های نیروی انسانی و ظرفیت های فناورانه، رتبه برتر را در ارزیابی های این وزارتخانه میان بانک های دولتی و خصوصی شده کسب کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این لوح که طی جلسه شورای مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه توسط دکتر فرهاد دژپسند به محمد رضا حسین زاده اعطا شد، آمده است: بانک ها در اقتصاد هوشمند نقش موثر و ویژه ای در هموارسازی مسیر رشد و توسعه اقتصادی دارند، به گونه ای که با گذار از دیدگاه «محصول گرا» به «مشتری گرا و خدمت محور» و ایجاد تحول و نوآوری در لایه های مختلف کسب و کار می توانند تامین کننده نیازها و انتظارات فعالان اقتصادی و مشتریان از طریق بهبود تجربه مشتری باشند.

وزیر اقتصاد تاکید کرده است که این فرایند مستلزم تطبیق باور، رفتار، منابع و ساختارها با نیازهای متغیر و متفاوت کسب و کارها و مشتریان از یک طرف و بهبود مستمر در فرایندها با بهره گیری از سایر بازیگران اکوسیستم جدید است که خود منجر به ایجاد بانک چابک تر با بهره وری بالاتر و هزینه عملیاتی کمتر خواهد شد. گفتنی است بانک ملی ایران طی سال های اخیر با سرمایه گذاری و تلاش های گسترده در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال، طی چهار رویداد «ملی شو» تعداد قابل توجهی از محصولات پیشرو و موثر خود در این حوزه ها را رونمایی و عملیاتی نموده است.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر گفت: امکان تمدید تاریخ انقضاء کارتهای بانکی این بانک بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب در سال جاری نیز فراهم شده است. به گزارش روابط عمومی بانک شهر، میثم نمازی در همین خصوص افزود: به منظور مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری مشتریان به شعب بانک شهر، تمدید خودکار تاریخ انقضای کارتهای این بانک به مدت یکسال انجام شد. نمازی با اشاره به اقدامات بانک شهر در حفظ سلامت شهروندان در سال گذشته و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور و به خصوص در پایتخت، گفت: در تلاش هستیم همانند سال گذشته با گسترش خدمات الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری طی سال جاری نیز در جلوگیری از انتشار ویروس و حفظ سلامت شهروندان بکوشیم. وی تصریح کرد: امیدواریم طی روزها و ماه های آینده و تا رفع موج چهارم شیوع ویروس کرونا، شهروندان با استفاده از ظرفیت خدمات غیرحضوری و بانکداری الکترونیک از حضور خود در شعب بانک بیش از پیش بکاهند. نمازی یادآور شد: افزایش سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنتی، خودپردازها و پیشخوان های شهرنت بانک شهر از مبلغ ۳۰ میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به ۱۰۰ میلیون ریال همانند قبل ادامه دارد. مدیر امور فناوری اطلاعات بانک شهر در ادامه از افزایش استفاده از خدمات الکترونیک توسط مشتریان این بانک در سال ۱۳۹۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته و به خصوص در اسفند ماه شاهد افزایش استفاده از سامانه های بانکداری الکترونیک بانک شهر بودیم.

دکتر غلامرضا سلیمانی، عملیاتی شدن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از ۱۷ سال را از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی بیمه مرکزی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر سلیمانی با تشریح مهمترین فعالیت های بیمه مرکزی در سال گذشته، از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از ۱۷ سال (که براساس آن از سال ۱۴۰۰ در حدود سی میلیون واحد مسکونی کشور، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت) و ایجاد محصولات جدید بیمه ای از جمله بیمه درمان بیماری کرونا و بیمه کسب و کار ناشی از اپیدمی به عنوان مهمترین اقدامات سال یاد کرد و گفت: بیمه مرکزی سال گذشته در راستای سیاست های دولت الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در تولید پسماند، حذف بیمه نامه فیزیکی شخص ثالث و صدور بیمه نامه الکترونیکی شخص ثالث را در دستور کار خود قرار داد که با موفقیت عملیاتی شد.

رئیس کل بیمه مرکزی، "سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار سهام توسط شرکت های بیمه ای"، "فعال شدن شرکت های استارتاپی و اینشورتک ها در صنعت بیمه" و "صدور مجوز کارگزاری آنلاین به پنج شرکت"، "دیجیتالی کردن محصولات بیمه ای" و "ایجاد کد یکتا برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث، آتش سوزی و حمل ونقل" و "بارگذاری اطلاعات مرتبط در سامانه سنهاب"را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.

دکتر سلیمانی از افزایش پرتفوی بیمه زندگی به ۱۵.۶ درصد خبر داد و گفت: خوشبختانه در این دوران خاص اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا استقبال مردم از بیمه های زندگی خوب بود و پرتفوی آن به ۱۵.۶ درصد رسید که از آن بعنوان یک شاخص مهم افزایش دهنده ضریب نفوذ بیمه در جهان یاد می کنند.

دکتر سلیمانی با اشاره به پخش مجموعه تلویزیونی دوربرگردون در سال گذشته به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه گسترش فرهنگ بیمه گفت: تولید و پخش مجموعه تلویزیونی ۵۲ قسمتی "دور برگردون" در شبکه سوم سیما، تاثیر چشمگیری در اصلاح رفتار رانندگی مردم گذاشت. به گونه ای که تا پایان سال ۱۳۹۹ با همت و کمک مردم و خیرین و صرف مبلغ ۳۳ میلیارد تومان برخی از نقاط حادثه خیز در اقصی نقاط کشور اصلاح شده است.

وی در بخش دیگری از گزارش خود از اعطای مجوز تخصصی به شرکت های بیمه «خاورمیانه» و «باران» با تمرکز بر صدور بیمه های زندگی خبر داد و گفت: در سال جدید نیز چند شرکت تخصصی در حوزه بیمه های زندگی به خانواده صنعت بیمه اضافه می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی، با هدف افزایش ارتقای نظارت بر خدمات شرکت های بیمه به بیمه گذاران از تقویت و گسترش مرکز پاسخگویی تلفنی چهار شماره ای ۲۳۴۲ بیمه مرکزی خبر داد و گفت: این مرکز به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و رسیدگی به شکایات بیمه گذاران است.

دکتر سلیمانی همچنین از تاسیس مرکز ملی مدیریت ریسک و ارائه خدمات آموزشی و مشاورهای در زمینه مدیریت ریسک به بخشهای تولیدی به منظور ایجاد شناخت و نهادینه شدن امر مدیریت ریسک در فرآیندهای تولیدی خبر داد و گفت: ارزیابی مدیریت ریسک باید به دو صورت تخصصی موردی و ترکیبی دنبال شود و صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور خواهد بود.

به گفته وی "انعقاد قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز (CAT) در رشته های مختلف بیمه ای"، "اعمال بیش از ۱۰ مرحله بخشودگی حق بیمه مربوط به موضوع بند (ب)ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث (جرائم صندوق تامین خسارت های بدنی) در خصوص انواع گروههای خودرویی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر"، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه از دیگر اقدامات مهم بیمه مرکزی در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگسازی بیمه گفت: در این سال برنامه ریزی لازم برای گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتابهای درسی انجام شد و تا کنون بیش از ۱۱۸ مطلب بیمه ای در کتب درسی نظری و کاردانش و فنی-حرفه ای چاپ شده و این روند کماکان ادامه دارد. با این پروژه عملا تعداد ۵میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۰۵ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هر سال با مهم ترین اصطلاحات بیمه ای در کتابهای درسی آشنا می شوند.

وی در ادامه افزود: تهیه تولید و انتشار ۴۶ عنوان کتاب در سه سطح «بیمه برای کودکان»(۱۳ عنوان) «بیمه برای همه» (۱۲ عنوان) «بیمه برای کارشناسان» (۲۱ عنوان)نیز از دیگر اقدامات بیمه مرکزی در حوزه آشنایی با بیمه از سنین پایین بوده است. شایان ذکر است، بیمه مرکزی در سال گذشته موفق به دریافت لوح سپاس از رییس جمهور به خاطر اهتمام جدی بیمه مرکزی در ایجاد خدمات رسانی الکترونیکی به مردم و کسب رتبه نخست بیمه مرکزی در بین تمامی دستگاههای اجرایی در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی، برگزیده شدن طرح پیاده سازی نظام شایسته سالاری مبتنی بر مدیریت دانش در سطح صنعت بیمه به عنوان اقدام برجسته و برتر وزارت امور اقتصادی ودارایی در جشنواره شهید رجایی، دریافت نشان توسعه فرهنگ بیمه به اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها و تقدیر از پدافند غیر عامل بیمه مرکزی در پروژه مانور ارزیابی برق دستگاههای اجرایی شد.