فرمانده عملیات مقابله با کرونا اعلام کرد

گروه اجتماعی: با اعلام رنگ قرمز کرونایی در پایتخت، جلسه اضطراری ستاد کرونای استان تهران به منظور آمادگی بیمارستانها برای پذیرش بیماران برگزار شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در این نشست اظطراری با بیان اینکه متاسفانه با جدی نگرفتن توصیه های کارشناسان نظام سلامت، امروز شاهد وقوع یک سناریوی تلخ هستیم که نباید رخ می داد، از ثبت رکورد بی سابقه در بستریهای کرونا در تهران خبر داد و گفت: پیشنهاد ما برای گذر از این بحران، تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روزه استان تهران است و آن را به معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور و وزیر بهداشت اعلام کرده ایم.

دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: میزان بالای ابتلا و سرعت انتقال ویروس موجب شده تا سرایت پذیری کووید ۱۹ در موج جدید کرونا، بسیار بیشتر از دفعات قبل باشد. وی با بیان اینکه هفته آینده، هفته ای بسیار سخت برای پایتخت خواهد بود، افزود: تجربه اخیر خوزستان که با گونه جهش یافته کرونا ویروس رخ داد، در تهران نیز در حال تکرار است و باید تمهیدات متفاوت از قبل برای مدیریت این بحران داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: میزان بستری بیماران کرونایی به چهار هزار و ۴۰۰ تخت در استان تهران رسیده و یک هزار و ۱۲۰ نفر از این بیماران یعنی حدود ۲۵ درصد آنها در بخش های مراقبت ویژه هستند.

وی با اشاره به میزان بستری یک هزار و ۱۰۰ بیمار در روز جاری، خاطرنشان کرد: در ۱۴ ماه گذشته چنین رکوردی در استان تهران ثبت نشده بود که نشانه نگران کننده ای برای روزهای آینده است.

زالی گفت: اولین شاخص تغییر یافته میزان مراجعه سرپایی افراد علامت دار به بیمارستان ها است که به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده که البته با بازگشایی درمانگاه ها و مطب های خصوصی بعد از تعطیلات نوروز احتمال تغییر دارد.

وی ادامه داد: شاخص بعدی میزان چرخش ویروس در استان است که براساس گزارش های معاونت های بهداشت سه دانشگاه ایران، تهران و شهید بهشتی به ۴۷ درصد رسیده و این یعنی از هر دو بیمار مشکوک، جواب آزمایش PCR یک نفر مثبت است که اگر جوابهای منفی کاذب را هم در نظر بگیریم، عدد واقعی بالاتر هم می شود.

رییس ستاد کرونای استان تهران گفت: هرم سنی مبتلایان تغییر کرده و بر اساس گزارش های دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۳ درصد بیماران بستری شده بالای ۶۰ سال سن داشتند و ۷۵ درصد مرگ و میر هم در همین گروه سنی بوده است.

 

 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات تیمش باعث تاسف و ناراحتی است، گفت: جنگ ما در لیگ قهرمانان آسیا جنگ تفنگ بادی با ژ-۳ است.

جواد نکونام درباره آخرین شرایط فولاد پیش از سفر به ریاض برای بازی با العین امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، گفت: بازیکنان همه آماده هستند. ان شاءالله نماینده شایسته ای برای ایران باشیم. تیمهای عربی هزینههای زیادی انجام میدهند و امکانات زیادی در اختیار دارند. العین یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا است. میرویم که از نام فوتبال ایران دفاع کنیم و بازی خوبی به نمایش بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه پنجره نقل و انتقالاتمان بسته ماند باعث تاسف و ناراحتی من است. نتوانستیم تجدید قوا کنیم. تیمهایی که در نیم فصل دوم موفق میشوند تیمهایی هستند که یارگیری و خودشان را تقویت میکنند ولی ما محروم بودیم. نتوانستیم در نقل و انتقالات یارگیری کنیم. به قول غلامحسین پیروانی متاسفانه و متاسفانه جنگ ما در آسیا جنگ تفنگ بادی با ژ -۳ است. میرویم که با تفنگ بادی حریف را از پا در بیاوریم.

نکونام با بیان اینکه موافق اجرای قانون (در بحث محرومیت تیمها از نقل و انتقالات) است، گفت: اگر قانون برای همه اجرا شود مشکلی ندارم و اول حاضرم روی تیم خودم اجرا شود. همین الان من دو تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی طلب دارم ولی آنها نقل و انتقالاتشان را انجام میدهند. دوست ندارم خیلی گلایه کنم.

فیلمنامه نویس مجموعه تلویزیونی «اوشین» در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. به گزارش اناچکی، هاشیدا سوگاکو فیلمنامهنویس مشهور ژاپنی به دلیل سرطان شدید لنفوم در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. او بیشتر از همه به خاطر نوشتن فیلمنامه سریال محبوب «اوشین» شناخته میشد که در ایران با عنوان «سالهای دور از خانه» روی آنتن میرفت. هاشیدا در سال ۱۹۲۵ در سئول کره جنوبی به دنیا آمد. او در سال ۱۹۴۹ به استودیو معروف ژاپنی شوچیکو پیوست و بعدها تبدیل به فیلمنامهنویس برنامههای درام تلویزیونی شد. طولانیترین سریال او با عنوان «Wataru Seken wa Oni Bakari» از دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز به کار کرد و بیش از ۵۰۰ اپیزود آن روی آنتن رفت. او همچنین فیلمنامهنویس تعدادی از سریالهای درام شبکه اناچکی بود. سریال درام صبحگاهی «اوشین» که از اناچکی روی آنتن میرفت بین سالهای ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ پخش شد و به محبوبیت فراوانی فراتر از ژاپن دست یافت. این سریال درباره زندگی شخصیت زنی خیالی و سختیهای بسیاری بود که او از دوران کودکی تا پایان عمرش در دهه ۱۹۸۰ میلادی تحمل کرد.

وزیر ارتباطات از ارائه سیم کارت و اینترنت رایگان به دانش آموزان خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در دیدار آنلاین با رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: ۱۰ میلیون سیم کارت جدید و بستههای اینترنتی رایگان به دانش آموزان عرضه خواهد شد.

وی گفت: مصوبه اینترنت و کودک ما را ملزم میکند تا سیمکارت مخصوص کودکان ارائه دهیم. بنابراین باید شمارهدهی را در اختیار اپراتورها قرار دهیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارائه سیمکارت دانشآموزی در دستور کار قرار دارد به طوری که ۱۰ میلیون سیم کارت جدید و بستههای اینترنتی رایگان به دانش آموزان عرضه شود، تاکید کرد: انتظار داریم کارها با جدیت انجام شود تا اتفاقات خوبی در مدت باقی مانده از دولت به وقوع بپیوندد. وی افزود: در سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیگیر حمایت از آموزش مجازی و عدالت آموزشی بود که در کنار برگزاری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تصویب آئین نامههایی که به پیشبرد اهداف کمک کند، بسیار مؤثر واقع شد.