سرمایه گذاری نامحدود در اکتشاف معادن

مدیرعامل چادرملو گفت: معادن اکتشاف نشده بسیاری خصوصاً در کویر مرکزی وجود دارد و چادرملو با خرید تجهیزات پیشرفته، آمادگی دارد بصورت نامحدود در اکتشاف معادن سرمایه گذاری کند. ناصر تقی زاده با بیان اینکه معادن اکتشاف نشده بسیاری خصوصاً در کویر مرکزی ایران وجود دارد، گفت: چادرملو با خرید تجهیزات پیشرفته ، آمادگی دارد بصورت نامحدود در اکتشاف معادن سرمایه گذاری کند. وی افزود: به منظور رسیدن به اهداف صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ باید ۶۰ میلیون تن به تولید سنگ آهن اضافه شود. این امر نیازمند تمرکز بیشتر بر اکتشاف است و چادرملو در حال تجهیز برای انجام اکتشاف گسترده است. در کل برای تامین مواد اولیه به اکتشاف نیاز است و چادرملو تجهیزات و ماشینآلات موردنیاز را برای حفاری تا عمق بیش از سه هزار متر تامین کرده است. این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه برخی پهنه ها بدون اکتشاف واگذار شدهاند که در این رابطه باید تجدیدنظر صورت گیرد. پهنه های معدنی زیادی واگذار شده بدون اینکه بر روی آنها عملیات خاصی صورت گیرد. مجوزهای اکتشاف و پروانههای بهرهبرداری متعددی در حال خاک خوردن است و این امر به محبوس شدن معادن منجر شده است.

 

احداث٢٨٤٠ واحد مسکونی برای مددجویان

کرمان - مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان کرمان از ساخت ۲ هزار و ۸۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کرمان طی سال گذشته خبر داد.یحیی صادقی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران تأمین مسکن خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را یکی از مهمترین اولویتهای این نهاد برشمرد و بیان داشت: سال گذشته در زمینه تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد کرمان بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شد که این مبلغ در راستای احداث، تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی ۶ هزار و ۹۸۲ واحد هزینه شده است.وی افزود: برطرف شدن مشکل مسکن مددجویان در توانمندسازی آنها نقش مهمی دارد لذا در تلاش هستیم تا با ساخت، خرید، تعمیر، بهسازی، بازسازی و مقاومسازی منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان و خصوصاً مددجویانی که در مناطق محروم ساکن هستند نسبت به مرتفع کردن مشکل مسکن این افراد اقدام کنیم.صادقی گفت: سال گذشته تفاهمنامهای ما بین کمیته امداد و سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور در راستای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان کرمان منعقد شد که تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ واحد مسکونی از این آمار احداث شده است.

رشد عملکرد کمیسیون رسیدگی
به پروانه های بهره برداری

عملکرد کمیسیون رسیدگی به صدور پروانهها در شرکت آب منطقه ای قزوین در زمینه صدور مجوزها و تصویب پروانههای بهره برداری در سال ۹۹ رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال گذشته را به همراه داشته است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای قزوین مهندس منصوری معاون حفاظت و بهرهبرداری این شرکت با اعلام خبر فوق بیان داشت: طی سال ۹۹ تعداد ۲۵۳۰ پرونده از امور منابع آب شهرستان های استان به کمیسیون رسیدگی به صدور پروانهها به منظور بررسی درخواست مراجعین ارسال گردیده که از این تعداد ۷۹۲پرونده مربوط به درخواست تغییرمحل، صدور پروانه بهرهبرداری بهینه، ادامه حفاری، صدور پروانه حفاری، اصلاح کروکی، صدور پروانه بهره برداری، تغییر نوع مصرف، لایروبی و کف شکنی چاههای مجاز بوده که توسط کمیسیون بررسی و مورد موافقت قرار گرفته است.

وی با اشاره به سایر پرونده های واصله به کمیسیون افزود: تعداد ۳۴۲ پرونده مربوط به چاههای فاقد پروانه بهره برداری حفر شده قبل از سال ۸۵ (فرم یک)، ۳۸ پرونده مربوط به چاههای فاقد پروانه بهره برداری حفر شده بعد از سال ۸۵ (فرم پنج)، ۱۳ پرونده مربوط به چاههای فرم ۵ که براساس رای صادره از مراجع قضایی تبدیل به فرم یک شدهاند و ۶۵ پرونده نیز جهت تعیین تکلیف (ابطال مجوز حفر یا پروانه بهره برداری) در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است. مهندس منصوری در پایان افزود: تعداد ۱۲۸۰پرونده نیز با هدف امکان طرح در کمیته مدیریت منابع آب شرکت (تخصیص) و سایر امورات لازم، مورد بررسی قرار گرفته است.

تعويض ٢٥٠٠ فقره كنتور ناسالم

به منظور كاهش آب يه حساب نيامده و مديريت مصرف آب طي سال ۱۳۹۹، بيش از ۲۵۰۰ فقره كنتور خراب مشتركين خانگي و غيرخانگي كه به طرق مختلف كاركرد ناصحيح آنها اثبات و مشخص گرديده بود به صورت رايگان تعويض شد.

مهندس سعيد سرآباداني مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اراك با اعلام اين خبر اظهار داشت : اين اقدام بر اساس شواهد عيني (عدم كاركرد شمارنده در زمان باز بودن شيرآب) و نيز تست كنتور كه توسط دستگاه مخصوصي انجام ميشود در ليست تعويض قرار گرفته و بر اساس اولويت بدون اخذ هيچ هزينه اي از مشتركين تعويض شدند. وي افزود : با توجه به اينكه كنتور آب قطعه اي مكانيكي ميباشد ممكن است به دلايلي همچون : گذشت زمان ، عبور جريان آب از آن و سايش عقربه ها و اتصالات داخلي ، كاركرد خود را از دست داده و نتواند به درستي مصرف و عبور جريان آب را نمايش دهد ؛ به همين دليل شركت هاي اب و فاضلاب پس از اثبات خرابي كنتور نسبت به تعويض آن اقدام مي نمايند .

۲۱ شرکت دانش بنیان
در استان ایلام فعال است

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲۱ شرکت دانش بنیان در استان ایلام فعال است.

کامران طاهر پور در بازدید مدیرکل بازرسی استان از پارک علم و فناوری استان و نشست با فعالان و مسئولان این پارک، اظهار کرد: هم اکنون ۲۱ شرکت دانش بینان در پارک علم و فناوری استان فعال هستند و تاکنون ۳۶ محصول دانش بنیان در استان تولید شده است. وی با اشاره به اینکه ۷۶ اختراع ثبت شده در پاک علم و فناوری استان وجود دارد، افزود: ۷۹ واحد فناور مستقر و ۶۱ هسته فناور در مرکز رشد در این پارک فعال است که کل محصولات این ۲ مرکز در مجموع ۱۰۵ محصول است. طاهرپور عنوان کرد: پارک علم فناوری استان ایلام سال گذشته ۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شرکت های دانش بنیان استان قرار داده و در سال جاری نیز حمایت های مالی و معنونی از شرکت های دانش بنیان افزایش خواهد یافت. رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام افزود: علاوه بر ساخت این مجتمع، یک شهرک فناوری با ۳۰ هکتار نیز در استان برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ساخته می شود. وی یادآور شد: از سازمان بازرسی استان برای حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان به خصوص در بحث خرید محصولات توسط دستگاه های، نیازمند همکاری و کمک هستیم.

تعمیر و بازسازی٦٣ عدد از شیرهای اسقاطی

مدیر منطقه چهارعملیات انتقال گازگفت: از ابتدای سال۹۹ و با تلاش و کوشش کارشناسان و متخصصان اين منطقه ،۶۳ عدد از شیرهای اسقاطی در سایزهای مختلف تعمیر و بازسازی شد. به گزارش روابط عمومي منطقه چهار شركت انتقال گاز ايران، محمد كامل تصريح كرد: این کار تخصصی، در شرایط سخت تحریمهای ظالمانه روزافزون و همچنین پاندمی و همهگیری کرونا با رعایت کلیه دستورالعملهای HSE و پروتکلهای بهداشتی بهصورت ۱۰۰ درصد بومی و توسط همكاران متخصص منطقه به اتمام رسید. وي با اشاره به ثمرات اجرای این طرح در حوزههای پدافند غیرعامل و خوداتكايي به صورت تخصصی ادامه داد: با توجه به نداشتن سازمان مصوب جهت كارگاه تعميرات شيرهای معیوب در منطقه چهار عمليات انتقال گاز در طي ساليان گذشته، پروسه تعميرات شيرهای معیوب تا سال قبل بصورت محدود و از طريق برون سپاري و استفاده از توانمندي كارگاهها و شركتهاي موجود در سطح شهر و در مواردي در ساير نقاط كشور انجام مي گرديد، اما با تلاش و همت غيورانه كاركنان منطقه، تعمير۶۳ عدد از شیرهای اسقاطی در سایزهای مختلف، توسط پتانسيل داخلي منطقه به اتمام رسید. محمد کامل افزود: بسیاری از این شیرها بهعلت خاص و کمیاب بودن قطعات و بعضا عدم وجود در بازار داخلي و معضلات بازارهاي خارجي به علت تحريم و جايگزيني با شيرهاي نو، بدون استفاده مانده بودند که با اجرای این طرح و با نگرش و شعار "تعمير به جاي تعويض"، علاوه بر رفع تنگناهای عملیاتی موجود، بیش از چهارده میلیارد ریال صرفهجویی نیز به همراه داشته است.

همیاری استانهای معین ضامن امداد رسانی در زمان طلایی بحرانها(صفحه شهرستان)

با ثبت ۱۴ رکورد تاریخی در ۷۵ روز رقم خورد؛

فولاد مبارکه در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پاسخ به تقاضای داخلی و خارجی، موفق شد در ۷۵ روز پایانی سال ۱۳۹۹، تنها ۱۴ رکورد در ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم به ثبت رساند و از این حیث رکورد تازهای را ثبت کند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، کاربرد گسترده فولاد در صنایع مختلف و افزایش جمعیت باعث شده تا تقاضا برای این محصول کلیدی هر ساله افزایش یابد. بنابراین لازم است تولیدکنندگان نیز گام به گام در راستای تامین این حجم تقاضا بکوشند. این مسئله در شرایط سیاسی-اقتصادی ایران که از تحریمهای بینالمللی گسترده رنج میبرد، اهمیت ویژهای دارد.

علاوه بر آن با توجه به حجم واردات محصولات
فولادی و خروج ارز از کشور، تقویت فولادسازان داخلی قدرتمند به ویژه حمایت از طرح های توسعهای شرکت فولاد مبارکه نقش قابل توجهی در جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد داشت.

این شرکت با بررسی تقاضای داخلی و خارجی در حوزه فولاد کوشیده تا علیرغم همه تحریمها و دشواریهای تولید در کشور، فرآیند توسعهای پیوسته خود را به پیش برد و نقش پررنگی را در بخشهای مختلف از جمله تولید فولاد خام (تختال) و در نهایت ورقهای فولادی ایفا کند.

در حقیقت فولاد مبارکه با تهیه برنامههای تولیدی مختلف و کسب رکوردهای متعدد در تلاش است تا علاوه بر قدرت نمایی در عرصه تولید فولاد کشور، ضمن پاسخ کامل به نیازهای داخلی بخشی از تقاضای بینالمللی را نیز تامین کند. ثبت ۱۴ رکورد مختلف در کمتر از ۷۵ روز پایانی سال ۱۳۹۹ تنها توسط ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه، مهر تائیدی بر قدرت این شرکت در عرصه تولید خام است.

در همین راستا عباس محمدی، مدیر تولید فولاد ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم شرکت فولاد مبارکه، در گفتوگو با خبرنگار فولاد درباره جزئیات رکوردهای پی در پی این بخش اظهار کرد: فولاد مبارکه در سال گذشته و به ترتیب در تاریخ ۳۰ بهمن ماه رکورد ۱۳۵ ذوب روزانه، ۱۷ اسفندماه رکورد ۱۳۸ ذوب و ۱۸ اسفندماه (کمتر از ۲۴ ساعت نسبت به رکورد پیشین) نیز رکورد ۱۴۰ ذوب در واحد فولادسازی به ثبت رساند. همچنین در مجموع رکورد تولید ماهیانه تختال در اسفندماه سال گذشته از ۶۰۰ هزار تن عبور کرده و به ۶۶۰ هزار تن رسید که خود رکورد جدیدی محسوب میشود.

مدیر تولید فولاد ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: همچنین رکورد کمترین مصرف انرژی برای یکی از کورهها (۵۱۲ کیلووات ساعت بر تن مذاب ) در این تاریخ هم به ثبت رسیده است.

این مقدار به طور متوسط ۵۴۶ کیلووات ساعت بر تن مذاب برای سایر کورهها بود. علاوه بر این در ۲۴ اسفندماه ۹۹ نیز رکورد حمل ۳۱۲۰ تن هات بریکت (نوعی متریال ورودی به کورههای قوس الکتریکی و مشابه با آهن اسفنجی) طی ۲۴ ساعت به ثبت رسید.

محمدی ادامه داد: همچنین رکورد انتقال ۱۵۸۶ تن آهک در ۱۸ اسفندماه، انتقال ۹۹۱ تن دولومیت در ۲۰ اسفندماه سال گذشته و رکورد حمل ۷۰ سبد ۵۰ تنی قراضه نیز در ۱۶ بهمن ماه نیز محقق شده است.

همچنین مدیر تولید فولاد ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: مجموعه فولاد مبارکه، مجموعهای پویا با کارکنان با انگیزه و همچنین توانایی و همت بالا است که تحت یک سیستم مدیریتی هشیار، توانمند و خبره توانسته خود را در سطح بزرگترین فولادسازان جهان نشان دهد و حتی شاخصهای و پارامترهای تولید فولاد آن بعضی از فولادسازان را به چالش بکشاند. این تنها در صورتی رخ می دهد که یک مجموعه توانمند باشد.

قاسم خوشدل پور، مدیر واحد ریختهگری مداوم و تولید اسلب فولاد مبارکه، نیز درباره رکوردهای این بخش در سال گذشته اظهار کرد: با برنامهریزیهای انجام شده شرکت فولاد مبارکه با ثبت رکورد تولید ۶۶۰ هزار تن تختال در اسفندماه به رکورد تولید ۷ میلیون تن تختال در سال ۹۹ دست یافت که رکورد قابل توجهی برای این شرکت به شمار میرود.

مدیر واحد ریختهگری مداوم و تولید اسلب فولاد مبارکه درباره اهمیت تولید تختالهای ضخیم گفت: اهمیت مسئله در تولید ورق های خاص با گریدهای API است. شاید نتوان این تختالها را در فولاد مبارکه نورد کرد اما شرکتهای فولادی دیگری هستند که میتوانند این نوع تختالها را نیز نورد کرده و به ورقهای مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و به طور کل صنیع دریایی تبدیل کنند. این تختالها خوراک نوردهایی در سطح کشور بوده و باعث رونق اقتصادی سایر فولادسازهای کشور و همچنین مانع خروج ارز از ایران میشود.

کارکنان توانمند و پرتلاش ناحی فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد خراسان، شامگاه ١٢ فروردین و بامداد روز ١٣ فروردین سال ١۴٠٠ را مشغول ثبت رکوردی کم نظیر در تولید خود بودند و توانستند در این بازه زمانی به رکورد ریختهگری ١۵ ذوب «پیاپی» در کارخانه فولادسازی شماره٢ این شرکت دست یابند.به گفته معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان، آماده به کاری تجهیزات، دقت در برنامه ریزی برای ریخته گری پیاپی و هماهنگی میان بخش های مختلف تولید و پشتیبانی، از عوامل این موفقیت بوده و حمایت مدیریت عالی شرکت از اجرای برنامههای تولید و نیز انگیزهی بالای کارکنان نقش اساسی در کسب این رکورد تولید داشته است.فرشید فضیلتی در تشریح جزيیات این خبر گفت: از ساعت ١٨:٣٠ پنجشنبه ١٢ فروردینماه تا ساعت ٠۶:٣۶ بامداد روز ١٣ فروردین، همکاران ما در دو شیفت کاری با ریخته گری بدون وقفهی ١۵ پاتیل مذاب ١١٠ تنی به صورت پیوسته و بدون تعویض تاندیش ریخته گری، این رکورد را به ثبت رساندند. این درحالی است که رکورد قبلی در این ناحیه مربوط به ٣٠ تیرماه ١٣٩٩ با ریخته گری پیاپی ١۴ ذوب بوده است.رییس دفتر برنامه ریزی تولید شرکت هم در این باره اظهار کرد: تاندیش که ظرف واسط بین پاتیل و قالب ریختهگری است به دلیل محدودیت عمر قطعات ویژه نسوز ان، عموما قابلیت حداکثر ١٠ ذوب را دارد (به ذوب های متوالی که با یک تاندیش ریختهگری میشود اصطلاحاً «سکوينس یا توالی» گفته میشود). پس از پایان هر سکوينس، ریختهگری برای حدود ۶٠ دقیقه متوقف میگردد تا فعالیت های تخلیه خطوط ریخته گری، اماده سازی قالبها و بازرسیهای معمول انجام شود و سپس فعالیت ریختهگری جدید شروع شود.علیرضا توکلی افزود: ریخته گری بدون وقفهی ١۵ ذوب متوالی نشان دهنده عملکرد دقیق و کنترل مداوم فرایند توسط کارکنان تولید و بیانگر اماده به کاری بالای ماشین ریختهگری و فعالیت های مناسب کارکنان تعمیرات و همچنین ذوب رسانی مناسب واحدهای فولادسازی است.روابط عمومی مجتمع به نیابت ازخانواده بزرگ فولادخراسان ضمن تبریک دستیابی به این رکورد، از همکاری و تلاش یکایک کارکنان ناحی فولادسازی و ریختهگری مداوم، اعم از واحدهای داخلی و پیمانکاران ناحیه و واحدهای پشتیبانی، قدردانی نموده و امیدواراست که این موفقیت، طلیعه رکوردشکنی های متعددهمکاران پرتلاش مجتمع فولاد خراسان در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زداییها» باشد.

خوزستان :با رفع منع تردد جاده ای خودروهای کشنده سنگین حامل بار ترافیکی که هر ساله به مناسبت تعطیلات سال نو از سوی پلیس راهور اعمال می شود، جابجایی دستگاه های حفاری در سطح جاده ها و راه های مواصلاتی کشور از سر گرفته شد.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: همه ساله با توجه به افزایش مسافرت های نوروزی با وسایط نقلیه شخصی، پلیس راهور به لحاظ کاهش ترافیک جاده ای و پیشگیری از حوادث و سوانح، تردد خودروهای سنگین و تریلرها را محدود می کند که این محدودیت از ۲۷ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ اعمال و صدور مجوزهای لازم در این زمینه شروع شد.

حمید باران گر با این توضیح که جابجایی دستگاه های حفاری کاری تخصصی است که شامل نقل و انتقال دکل و متعلقات آن از یک منطقه عملیاتی به منطقه دیگر با حضور گروه های جابجایی می شود، افزود: به روال معمول با توجه به حجم و وزن تجهیزات این جابجایی ها بوسیله دست کم ۱۲۰ دستگاه خود روهای کشنده سنگین و فوق سنگین صورت می پذیرد.

وی با اشاره به همکاری و همیاری نزدیک این شرکت با پلیس راهور و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مربوط به محموله های ترافیکی، اظهار کرد: با رفع محدودیت های جاده ای، با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده از امروز در عملیات جابجایی ۱۷ دستگاه حفاری در سطح محورهای مناطق عملیاتی نفتخیز خشکی و استان های مختلف کلید خورد.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران گفت: پشتیبانی دستگاه های حفاری از وظایف اداره کل ترابری شرکت است که زیر مجموعه مدیریت خدمات شرکت می باشد و نقش مهم و تاثيرگذار در شتاب بخشیدن به عمليات حفاري چاه های نفت و گاز ایفا می کند و براین اساس سال گذشته ۱۲۵ دستگاه حفاری از يك منطقه عملیاتی جابجا و در منطقه اي ديگر برپا و راه اندازی گردید.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: تخصص جابجايي دستگاه هاي حفاري يك كار ويژه و منحصر بفرد تلقی می شود زیرا متخصصان اين امر، تجهیزات، ماشین آلات، موتورآلات و سیستم های دستگاه حفاري را كه مشابه يك كارخانه است از هم جداسازی، بارگيري، حمل، برپا ،راه اندازي و آماده عمليات مي نمايند.

رییس امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان قم، از اقدامات صورت گرفته در حوزه استانهای معین این شرکت خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت-قم، علی تلخابی در جلسه مدیریت بحران در خصوص فعالیتهای انجام گرفته با استانهای معین ۱ و ۲ در رابطه با پیشگیری از حوادث و بحران های ناشی از عوامل طبیعی، صنعتی، انسانی شرکت گاز قم خبر داد و در شروع این نشست گفت: گاهی حوادث و بحران هایی در یک استان به وجود می آید که ممکن است استان حادثه دیده به تنهایی قادر به پاسخگویی به بحران نباشد و ملزم به کمک گرفتن از سایر استانها باشد. وی بیان کرد: استانهایی که دارای مرز جغرافیایی با استان آسیب دیده هستند و در زمان وقوع بحران در اولویت امدادرسانی یا امداد گیری هستند بعنوان استان معین ۱ یا پیشتاز و استانهایی که مرز جغرافیایی با استان آسیب دیده ندارند لیکن به لحاظ بعد مسافت نسبت به سایر استانها، به استان آسیب دیده نزدیکتر هستند استان معین ۲ در نظر گرفته شده اند.

وی اذعان داشت: طبق آخرین دسته بندیهای ابلاغی، استانهای معین ۱ استان قم، (استانهای تهران، مرکزی، اصفهان، سمنان) و بالعکس، استانهای معین ۲ استان قم (استانهای البرز، قزوین، لرستان، مازندران، یزد) و بالعکس تعیین گردیده است.

تلخابی اظهار داشت: به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدهای شرکت گاز استان قم و تشریح مسئولیت هر واحد در زمان بروز بحرانها و جهت تعامل با استانهای معین دستورالعملی تدوین و به واحدها ابلاغ گردیده که بر اساس آن اقدامات و روش های عملکرد در رابطه با استانهای معین تشریح گردیده است.او ادامه داد: تعیین نقش و وظایف دقیق،نحوه فراخوان،شیوه اعزام، استقرار و اقدامات استانهای معین و پیشتاز در جریان وقوع حوادث محلی و ملی از اهم موارد پرداخته شده این دستورالعمل می باشد.

وی گفت: به منظور تبادل اطلاعات بین اعضای کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مراحل قبل، حین، بعد از وقوع شرایط اضطراری، شرکتهای گاز استانی ملزم به نامه نگاری و معرفی اعضای کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و ارسال نقشه های خطوط شبکه گازرسانی خود برای استانهای معین ۱ و ۲ خود می باشند.

ایشان در ادامه تصریح کرد: در این زمینه شرکت گاز استان قم جزء اولین استانهایی است که اقدام به تهیه آلبوم و نقشه ها و مشخصات تأسیسات برای استفاده توسط استانهای معین در مواقع ضروری نموده است.

رییس امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان قم افزود: مهمترین بخش از فعالیتها در حوزه استانهای معین، برگزاری جلسات توجیهی به جهت تبادل اطلاعات و هماهنگی های مرتبط با برگزاری مانورها و در نهایت برگزاری مانورهای مشترک می باشد که در این زمینه فعالیتهای خوبی توسط این شرکت صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اهداف اقدامات و دستورالعملهای مذکور، اعلام کرد: هم افزایی هر چه بیشتر استانهای معین جهت امدادرسانی در زمان طلایی
و ساعات اولیه وقوع حوادث، به حداقل رساندن زمان اعزام، حضور به موقع استانهای معین در محل های مأموریت تعیین شده، ارزیابی کاستی های موجود، انجام اقدامات عاجل در خصوص رفع آن، برنامهریزی و گسیل نیروها و امکانات از منابع استانی بر اساس نیازهای مناطق آسیب دیده و نیز استفاده بهینه از ظرفیتها و
توانمندی های کشور در مدیریت بحران، از جمله اهداف شرکت گاز استان قم می باشد.