ازسرگیری اجرای پروتکل الحاقی مستلزم رفع تحریم‌ها

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ما جدی و مصمم هستیم، و حتی از همین فردا آماده‌ایم که اگر تحریم ها به شکلی که قابل راستی آزمایی باشد برداشته شوند، به اجرای کامل برجام برگردیم. سیدعباس عراقچی در توییتر نوشت: ازسرگیری اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران مستلزم رفع تحریم‌ها است. ما علاقمندیم این کار تا قبل از ٣١ اردیبهشت انجام شود، البته اگر مقدور باشد. این در حالی است که یک مقام ارشد وزارت خارجه با تأکید بر اینکه ایران جدیت و حسن نیت خود را ثابت کرده گفت: اکنون این ایالات متحده است که باید تصمیم سخت خود را اتخاذ کرده و از ادامه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری دست بردارد. به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه، در صورتی که مذاکرات خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را که مبتنی بر مواضع قطعی نظام است، تأمین کند، ایران حاضر است اجرای کامل تعهدات خود در برجام را از سر بگیرد.مقام ارشد وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه اجازه داده نخواهد شد که مذاکرات فرسایشی شده یا درگیر تعجیل شود، گفت مذاکرات تا زمانی که احساس شود طرف مقابل جدیت دارد و خواهان رسیدن به راه حل است، ادامه می‌یابد.

 

تاثیر مشارکت در انتخابات بر احیای برجام و رفع تحریمها

نماینده پیشین مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت در رفع سریعتر تحریم ها و احیای برجام قطعاً موثر خواهد بود و در بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم هم اثر خواهد گذاشت. بنابراین مردم فکر نکنند شرکت کردن یا نکردن در انتخابات تاثیری نخواهد داشت. به گزارش ایلنا، علی مطهری گفت: می توانیم با حضور در انتخابات به ۷۰ تا ۸۰ درصد آرزوهای خود برسیم و امیدوارم مشارکت فعالی از طرف مردم داشته باشیم مردم ما مردمی هستند که هر وقت احساس کنند انقلاب اسلامی نیازمند کمک و حضور آنها است وارد می شوند. وی گفت: کسی که رای بهتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود تا فردی از طرف مقابل پیروز نشود اما فعلا تصمیمی برای کنار رفتن به نفع کسی ندارم و تا آخر هم خواهم بود.مطهری درباره رد صلاحیت گفت: امیدوارم شورای نگهبان تغییر در رویه خود بدهد. اگر کسی اظهار نظری داشته دلیل عدم التزام عملی به اسلام نیست و اگر مبنا قانون اساسی باشد شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود. امیدوارم رد صلاحیت اتفاق نیفتد وی ادامه داد: اگر اصراری برای این کار باشد تابع قانون هستیم و کاری از ما بر نمی آید.

موافقت رهبری با عفو محکومان
به‌مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۲۱۸۷ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.به گزارش ایسنا، رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در کمیسیون عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

امکان توافق بر احیای برجام
یک مقام روس تاکید کرد که احیای برجام و تندید توافق ایران و آژانس منافاتی با هم ندارد.به گزارش ایلنا، میخائیل اولیانوف در توییتی نوشت: تمدید تفاهم‌نامه میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای راستی‌آزمایی نباید اینگونه تعبیر شود که توافق بر سر احیای برجام در این ماه ممکن نیست.این ها با هم منافاتی ندارد.

لزوم مقابله با جرایم انتخاباتی
دادستان انقلاب تهران بر لزوم مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و خواستار تعامل بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای برقراری امنیت شد.به گزارش ایسنا علی القاصی‌مهر در جلسه با فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ، راهکارهای مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی و آخرین وضعیت دستگیری متهمان و محکومان متواری را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.وی برقراری ارتباط الکترونیک بین دادسراها و کلانتری های تهران را گام بزرگی در زمینه تسریع در فرایند دادرسی عنوان و اعلام کرد: ظرف چند روز آینده ارتباط الکترونیک نواحی ۳۲ گانه دادسرا با پلیس های تخصصی تهران هم برقرار می شود. دادستان تهران بر ضرورت مستندسازی پرونده های ارجاعی از نیروی انتظامی به دادسرا تأکید کرد و ادامه داد: ارائه مستندات در پرونده های بازداشت شدگان جرایم مشهود، باعث تسریع کار قضات، تحقیق و صدور قرارهای متناسب با جرایم می شود.

انگلیس مدعی حملات سایبری ایران
انگلیس کشورهایی از جمله روسیه، چین ، ایران و کره شمالی را به حملات سایبری متهم کرد و خواستار تلاش جهانی برای مقابله با تهدیدات آنلاین شد. به گزارش ایلنا از گلف نیوز وزیر امور خارجه گفت: برای تقویت امنیت سایبری علیه بازیگران دولتی و جنایتکاران که به دنبال براندازی هنجارهای دموکراتیک هستند، به یک ائتلاف بین المللی نیاز است. دامینیک راب گفت: کشورهای استبدادی اصول دموکراتیک را خنثی می کردند تا اهداف بد خود را برآورده کنند.

ایران بزرگ‌ترین تهدید منطقه
فرمانده سنتکام در گفت‌وگو با العربیه با بیان این که همچنان ایران بزرگ ترین تهدید برای ثبات در منطقه است و همچنان فعالیت های پلیدی چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم و از طریق نمایندگان خود علیه ما و هم پیمانان و دوستان ما در منطقه انجام می دهد، گفت: پاسخ ما نیز بازدارندگی خواهد بود. به گزارش ایسنا، کنت مکنزی گفت: ما با دوستانمان در منطقه توافق خواهیم کرد بنابراین مورد هجوم قرار دادن ما به سود ایران نیست و بهای آن بسیار زیاد و بیشتر از چیزی خواهد بود که آن را تخیل می کنند.فرمانده سنتکام گفت: موضع ما در منطقه دفاعی است.وی خاطرنشان کرد: آمریکا در عراق باقی خواهد ماند ‌و به عملیات خود برای مقابله با داعش ادامه خواهد داد. به نظر من در عراق باقی خواهیم ماند و آینده ما در عراق هر چه خواهد بود به طور مشترک آمریکا و عراق آن را مشخص خواهند کرد نه طرف سومی مانند ایران.

هشدار به گروه‌های اقتصادی آمریکا
پانزده سناتور آمریکایی در نامه ای به گروه های اقتصادی و تجاری این کشور درباره همکاری شرکت های زیرمجموعه آن ها با ایران در صورت لغو تحریم‌ها هشدار دادند.به گزارش ایسنا از فاکس نیوز، در این پیام که به روسای اتاق بازرگانی آمریکا، فروم سرویس های اقتصادی و میزگرد تجاری آمریکا فرستاده شده، آمده است: شرکت های زیر مجموعه شما ممکن است اقدام بالقوه لغو تحریم های آمریکا علیه ایران را فرصتی پول ساز تلقی کنند. باور کنید که نباید این طور فکر کنند. اگر تحریم های آمریکا علیه ایران به طور موقت لغو شوند و این شرکت ها تصمیم بگیرند به بازار ایران بازگردند، نه تنها وارد تعامل با آن چه حکومتی فاسد و پر خواب و خیال خوانده شده، می شوند، بلکه روی معامله پر خطری سرمایه گذاری می کنند که محکوم به شکست است.

درخواست پایان دادن به مذاکرت وین
گروهی ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به رهبری مارکو روبیو از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواسته اند به دلیل آنچه حمایت مالی ایران از حماس در بحبوحه درگیری های ادامه دار با رژیم صهیونیستی خوانده شده است، مذاکرات با آن را متوقف کند.
به گزارش ایسنا از نیوزویک، این سناتورها به طرفداری از رژیم صهیونیستی در درگیری های اخیر غزه با ادعای این که آنچه «تروریست های فلسطینی در غزه» خوانده شده از سوی ایران حمایت مالی می شوند و موشک هایی را به سمت قدس اشغالی شلیک کرده اند، مطرح کردند که با توجه به این، مذاکرات دولت بایدن با ایران در وین بر سر احیای توافق هسته ای مشکل ساز است.

رییس جمهور بر کنارگذاشتن سیاه نمایی و سفیدنمایی و توجه به واقع نمایی تاکید کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی ها واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند، تأکید کرد: عده ای فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند چهره نظام سفید می شود. این کم عقلی را کجا ببریم؟
به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت در این مدت در سه جبهه در حال جنگیدن است، یادآور شد: یکی از این جبهه ها مقابله و خنثی سازی تحریف ها و سخنان ناروا و دروغ و غلطی است که علیه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص علیه دولت دوازدهم انجام می گیرد. من نمی دانم ترامپ به این ها چه داده و چه خوبی در حق شان کرده که حتی یک بار هم ظلم ترامپ را نمی گویند؟
روحانی اضافه کرد: چه کسی کشور را تحریم کرد و جنگ اقتصادی به راه انداخت و راه بانک و پول ما را مسدود کرد و نگذاشت نفت بفروشیم. چرا نمی آیید در برابر او موضع بگیرید. می گویند حالا ترامپ بدی هایی داشت ولی شما بدید و مدیریت دولت شما خیلی ضعیف است. وی با بیان اینکه این روزها در شرایط انتخابات 1400 هستیم، عنوان کرد: در این شرایط همه باید تلاش کنیم تا پای صندوق ها شلوغ شود. من راهش را بلد نیستم اما به آن هایی خطاب می کنم که راهش را بهتر بلدند.
رئیس جمهور افزود: از وزرا، معاونان و همه مسئولان هم خواهش می کنم که نگذارید شما را با فحاشی، تهمت و حرف های ناروا خسته کنند. روحانی با بیان اینکه چند جبهه پیش رویمان است گفت: یکی از این اضلاع تحریم است. تحریم یعنی خوردن حق مردم، ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، ظلم به بیماری که دارو ندارد و یا آن را گران می خرد، ظلم به قشر مستضعفی که می آید غذای روزمره خود را بخرد، اما ناچار است آن را گران بخرد. تحریم یعنی برای جنسی که می خواهیم از خارج بخریم ۲۰ درصد اضافه بدهیم که گاهی بدتر هم می شود و ماه ها معطل می شویم. وی تأکید کرد: هر کسی بتواند یک ساعت زودتر این تحریم را بردارد و یک لحظه آن را به تأخیر بیاندازد گناه بزرگ نابخشودنی نسبت به این ملت انجام داده که بعید می دانم خدا از آن بگذرد و مردم هم از آن نمی گذرند. این تحریم ظلم به ۸۰ میلیون ایرانی است که باید جواب آن ها را بدهیم. روحانی با تأکید بر اینکه دولت مصمم است تحریم را بشکند گفت: از سال ۹۷ جنگ و تحریم بزرگ علیه ما شروع شد که سه سال و نیم مقاومت کردیم و دولت خم به ابرو نیاورد. خدا نگذرد از کسانی که باید در این میدان جنگ به ما کمک می کردند و نکردند و حتی روحیه رزمندگان خط مقدم ما را در این جنگ تضعیف کردند. وی گفت: وقتی مذاکرات روزانه وین را می خوانم می بینم که دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه اش پایین می ریزد و اگر همه دست به دست هم بدهیم در زمان کوتاهی جمع می شود. ما می خواهیم با بولدوزر این کار را انجام بدهیم و بعضی ها می گویند به جای آن از فرغون و بیل استفاده کنید.
رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم با تأکید بر اینکه آن افتخاری که این دولت به دست آورد این بود که سال ها ایران هراسی که در دل افکار مردم جهان جا انداخته بودند شکست، بیان کرد: ما به دنیا گفتیم که ایران اهل منطق و مذاکره و به عهدش وفادار است. ایران هراسی از سوی هیچ کسی خریداری ندارد. بلکه این طرف روبرو است که از عهدش فرار می کند. امروز ایران هراسی به مفهوم آن ۱۰ سال پیش نیست. ما قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را شکستیم، آن هایی که می فهمند می دانند من چه می گویم.
وی اضافه کرد: این دولت بود که تحریم نظامی را شکست و بهترین سلاح های آفندی و پدافندی را یا ساخت و یا تکمیل کرد. اگر شک دارید وزیر دفاع بیاید و شرح بدهد که ما در هواپیما، ناوچه، پدافند هوایی، موشک های کروز و سایر تسلیحات چه کردیم. ببینید که در این هشت سال چه کارهایی در این زمینه صورت گرفته است. از طرفی اسرائیلی ها در طول این مدت ها می خواستند بگویند ایران دشمن همسایگان خود است و دشمن اصلی برای منطقه ایران است. بعضی دولت ها یا نادانسته و یا تحت تأثیر کم و بیش باور کرده بودند که ایران دشمن است اما دولت تلاش کرد که این تلاش صهیونیست ها را بشکند.
روحانی یادآور شد: امروز می بینید همین همسایه ها که نظر دیگری داشتند آمده اند و با ما صحبت می کنند و آماده اند که با ما رابطه قوی داشته باشند. تعامل سازنده ای که ما در سال ۹۲ گفتیم امروز در منطقه و وین می بینید و ما تا آخر پای این تعامل سازنده هستیم. شک نکنید و تردید نداشته باشید که کل تحریم برداشته می شود و ملت ایران پیروز است پس در ذهن مردم حرف نادرست و تشویش اذهان ایجاد نکنید. رئیس جمهور با اشاره به اینکه جبهه دیگری که دولت در آن درگیر است موضوع کروناست، خاطرنشان کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی و تحریم کامل بودیم با این موضوع مواجه شدیم. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر از فردای ماه رمضان نگاه، زبان، قلم و قدم و تلاش ما با قبل فرقی نکند معلوم است که از این ماه بهره مند نشدیم گفت: اگر تهمت، بدگمانی و دروغ را کنار بگذاریم و در دست و زبان و تلاش مان مراعات حق الناس را کنیم یعنی از این ماه بهره مند شده ایم. مگر یک انتخابات، بالا و پایین شدن قدرت و به مقام و حقوق و جایگاه و میز و صندلی رسیدن چقدر می ارزد که آدم به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و آبرو و حیثیت انسان ها را ببرد. روحانی ادامه داد: افرادی که هیچ نسبتی با اسلام و جهاد و قرآنی ندارند خودشان را به عنوان مبارز، مجاهد و کسی که به دنبال خلافت اسلامی است جا می زنند. خدا نیامرزد و لعنت کند آن هایی را که تندروی را در دنیای اسلام راه انداختند. تا تندروی باشد همین است و ما راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم.
رئیس جمهور همچنین بیان کرد: متأسفانه ببینید در این فضای مجازی و حقیقی صحبت ها و مصاحبه ها چقدر تندروی، دروغ و افراط و تفریط انجام می شود. واقعا چرا؟ باید بدانیم که افراط پایانش دامن ما را می گیرد و آن هایی که افراط می کنند خودشان در آن آتش خواهند سوخت. فتنه ای که دامن همه را می گیرد یکی همین افراطی گری است.

احمدی نژاد دوگانه ای برای شورای نگهبان مطرح کرد

رییس دولت های نهم و دهم نسبت به مساله بررسی صلاحیت نامزدهای کاندیداتوری در انتخابات پرداخت و گفت: با توجه به تجربیات گذشته و از اینکه احتمال پخش شایعات زیاد خواهد بود، از عموم مردم می خواهم که به شایعات، صداسازی و شاید تصویر سازی هیچ اعتنایی نکنند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در وزارت کشور با قرائت متنی افزود: نظرم به طور قطعی این است که یا به صورت کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ کس، حتی افرادی که سابقه دوستی یا همکاری نزدیک با بنده داشته اند، حمایت نخواهم کرد.
وی گفت :خداوند، امام زمان، مردم عزیز و تاریخ را به شهادت می گیرم که از سر خیرخواهی و دلسوزی به مسئولیت خود برای بیان مصالح کشور، انقلاب و ملت عمل کردم.
رییس دولت های نهم و دهم با ابرازاین عقیده که شرایط کشور از نظر اقتصادی ، سیاسی، داخلی و خارجی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بسیار دشوار است، مدعی شدکه مردم از اصلاح امور در چارچوب ساز و کارهای موجود ناامید شده اند.
وی با تاکید بر اینکه روند امور باید بر اساس خواست مردم و اراده آنها اصلاح شود گفت:نصیحت من این است که باید به مردم برگردیم و دل آنها را به دست آوریم.برای این کار ابتدا باید مردم به حساب آورده شوند و رای و نظرشان معیار دانسته شود.
احمدی نژاد گفت: در شرایط کنونی، پذیرش مسئولیت، امری بسیار خطیر و دشوار است. این خادم کوچک، هیچ انگیزه شخصی برای حضور در مناصب حکومتی ندارم.حضور من برای ثبت نام، جهت احترام به ملت بزرگ ایران از هر قوم و نژاد، مذهب، دین و زبان است. به ویژه میلیونها نفر در سراسر کشور که از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کرده و بلکه به بنده امر کردند که امروز برای ثبت نام در انتخابات اینجا باشم، مسئولیت سنگینی را بردوشم قرار داد. وی گفت:از آنجا که هم شرایط کشور را می دانم و هم انگیزه شخصی ندارم، نیاز به مقاومت سختی بود که پاسخ مثبت ندهم و نیز شرمنده می شدم که امیدهای مردم را نادیده بگیرم.مردم در بسیاری از ملاقات ها، این انتخابات را به عنوان یک امر سرنوشت ساز، برای کشور و انقلاب می دانند.

رضایی نسبت به سقوط ارزش پول ملی هشدار دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روزی که من از سپاه کنار کشیدم، برای دفع خطر اقتصادی بود. امروز خطری که احساس می کنم، ده برابر آن زمان است. مردم سقوط ارزش پول ملی را در فاصله این هشت سال به چشم دیدند.
به گزارش ایسنا، محسن رضایی مهمترین موضوع روز را چگونگی اداره کشور دانست و گفت: نوعی هرج و مرج در صنایع، قیمت گذاری ها و بسیاری از امور مربوط اداره کشور دیده می شود. متاسفانه بسیاری از مردم ایران، بخاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی حال و دل خوشی ندارند و اگر نبود سرمایه هایی که ملت ایران در راه انقلاب و عزت ایران داده اند، قطعاً این مردم دردمند، رفتار دیگری با مسئولان ناآشنا با مشکلات مردم می کردند.
وی با اشاره به سیر تاریخی تشکیل دولت ها پس از انقلاب گفت: تا کنون از همه گروه های سیاسی در اداره کشور حضور داشته اند اما با وجود تلاش های زیاد، مردم ایران بخاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، حال و دل خوشی ندارند. اگر برای حل مشکلات گامی برنداریم، امید و ایمان مردم ما خدشه دار می شود.
رضایی افزود: دولت مرکزی نیابد در همه امور مربوط به بنگاه ها و زندگی مردم دخالت کند. در موضوع مرغ، دخالت نابهنگام و اشتباه دولت، موجب به هم ریختگی عرضه و تقاضا و نیز رانتخواری عده ای سودجو شد.
رضایی افزود: ما نیاز به مدیران متخصص و راهبردی داریم تا مسائل کلان و تحول آفرین را درک کنند. در آمریکا تقریباً در هر دوره چهار ساله یا هشت ساله، یک حزب و نیروهایش اداره کشور را بر عهده می گیرند اما در اروپا معمولاً دولت های ائتلافی تشکیل می شوند. در ایران باید به یک فرمول سازنده برای همبستگی و همکاری برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور برسیم. وی تاکید کرد: همکاری و استفاده از همه نیروهای متخصص یک ضرورت است. دولت قوی و کارآمد با همراهی مدیران قوی در کابینه و وزارتخانه ها تشکیل خواهد شد. باید از بافت های سیاسی و جناحی فاصله بگیریم. عزل و نصب های جناحی و افراطی بعد از هر انتخابات نباید انجام شود زیرا کشور آسیب می بیند. دولت قوی و کارآمد با بسترسازی و ظرفیت سازی مردمی، فضا را متحول خواهد کرد و در این راه، حضور بانوان ضروری است. دین اسلام هم با ثروت و فداکاری حضرت خدیجه (س) پیشرفت کرد.

وزیر کشور از تعامل و نبود مشکل قانونی خبرداد

وزیر کشور درباره اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور بر سر ابلاغیه این شورا به این وزارتخانه در خصوص شرایط داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد، گفت: هم آنها قانونی عمل کردند هم ما قانونی عمل می‌کنیم و هم داوطلبین قانونی عمل کرده‌اند؛ قانون انتخاباتی که بر ما جاری و حاکم بوده نه لغو و نه اصلاح شده، بلکه ظرفیت بر اساس مواد ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات آمده است. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در بازدید از ستاد انتخابات افزود: ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته؛ بر اساس این ماده وزارت کشور باید مدارک احراز شرایط کاندیداتوری را از داوطلبان بخواهد و شورای نگهبان هم بنابه قاعده سیاست های کلی انتخابات در تعریف رجل سیاسی یکسری شرایط گذاشته که متولی اکثر آن شرایط شورای نگهبان است و ۳ مورد گرفتن مدارک، سوابق و سوء پیشینه را ما متولی هستیم که روند ثبت نام این ۳ مورد را از داوطلبان دریافت می‌کنیم
وزیر کشور تاکید کرد: هیچ مشکلی با شورای نگهبان نداریم و هماهنگی کامل در حال انجام است؛ پس از اخذ مدارک کسانی که شرایط لازم از نظر شورای نگهبان ندارند، دسته بندی می‌کنیم و آن را تحویل شورای نگهبان میدهیم. رحمانی فضلی افزود: در حال انجام حرکتی عظیم، بزرگ و مهم انتخابات هستیم و این موضوعاتی که مستحدثه است و چند روز قبل از ثبت نام ابلاغ شد را باید با هماهنگی بر طرف کنیم و نگذاریم منجر به ایجاد فضاهایی شود که خیلی ها از آن برداشت شرایط متناسب کنند. وی گفت: جلسات مکرری در ستاد انتخابات کشور و استانها برگزار شد. کمیته امنیتی از ۴ ماه قبل فضای انتظامی و امنیتی کشور و مولفه های موثر بر امنیت انتخابات را دقیقا کنترل کرده‌اند و فضای امنیتی انتخابات مثبت است و رصد مستمر می‌شود. وزیر کشور گفت: با توجه به شیوع کرونا در تبلیغات نامزدها به صورت تجمعات مجبوریم محدودیت هایی قائل شویم، تلاش می‌کنیم حداقل محدودیت با حداکثر تاثیر را لحاظ کنیم.
رحمانی فضلی گفت: از هر نوع پیشنهادی که از طرف رسانه ها در فضای مجازی و در فضای رسانه‌های مکتوب ارائه شود که بتواند موضوع مشارکت را که خواست همه مردم و همچنین رهبری و رئیس جمهوری محترم است، ارائه دهند،‌ استقبال می کنیم، همچنین از احزاب و گروه‌های سیاسی تقاضامندیم در حوزه مشارکت با رعایت پروتکل‌ها گام های موثرتری بردارند.