تخفیف15 درصدی عوارض‌ کسب و مشاغل

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از ارائه تخفیف 15 درصدی عوارض‌های کسب و مشاغل در صورت پرداخت در سه ماه ابتدایی سال خبر داد. محمد وحیدنیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض صنفی، اظهار داشت: عوارضی که شهرداری از اصناف مطالبه می‌کند شامل عوارض از مشاغل مشمولان قانون نظام صنفی و مشمولان غیر قانون نظام صنفی است.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با بیان اینکه مشمولان قانون نظام صنفی دامنه آن مشخص است که شامل اصناف و کسبه سطح شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: اصناف باید عوارضی را تحت عنوان عوارض کسبی پرداخت کنند.
وحیدنیا ادامه داد: مشمولان غیر قانون نظام صنفی مانند پزشکان، دفاتر وکلا و اسناد رسمی، مهندسین ناظر و سایر دفاتر هستند که آن‌ها نیز عوارضی تحت عنوان عوارض مشاغل را باید سالیانه بپردازند.
وی با اشاره به چگونگی پرداخت این عوارض تصریح کرد: اگر مشمولان در طول ۳ ماه ابتدای سال عوارض خود را پرداخت کنند ۱۵ درصد تخفیف، اگر در ۳ ماهه دوم پرداخت کنند ۱۰ درصد و اگر سه ماه سوم پرداخت کنند مشمول ۵ درصد تخفیف می‌شوند.

 

تولید یک سوم کلزای کشور در خوزستان

تولید یک سوم کلزای کشور در خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۳۳ درصد کلزای کشور در خوزستان کشت شد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان در جلسه ستاد برداشت محصولات پاییزه با بیان اینکه قادر هستیم بیش از ۵۰ درصد بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان را تامین کنیم گفت: بهترین گندم تولیدی کشور مربوط به استان خوزستان است و نباید کشاورزان این محصول با ارزش را برای مصرف مرغداری و دامداری ها بکار گیرند. خدارحم امیری زاده با بیان اینکه بذر گندم کشاورزان باید در شبکه خرید قرار بگیرد افزود : مزارع بذری در حال حاضر از وضعیت بسیار خوبی از لحاظ هزاردانه و خلوص برخوردار می باشد. وی ادامه داد: ارقامی که در شهرستان ها در قالب طرح های PVS کشت شدند از کیفیت و تنوع خوبی برخوردارند و لاین های امیدبخشی که توسط مراکز تحقیقات ارائه شدند جایگزین بسیار خوبی برای ارقامی هستند که در مقابل بیماری زنگ زرد گندم آسیب پذیر هستند. امیری زاده اضافه کرد: با توجه به آورد نامناسب سدها پیگیری های زیادی در خصوص کشت های فصلی صورت گرفت و باید تلاش شود با وجود محدودیت ها در کشت تابستانه بهترین کشت صورت بگیرد.

گرامیداشت هفته جهانی هلال احمر
و صلیب سرخ
به گزارش معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر ، در راستای گرامیداشت هفته جهانی هلال احمر و صلیب سرخ رژه ناوگان خودرویی و موتوری این معاونت برگزار شد. علی یوسفی نیا گفت: در این رژه بیش از 14 دستگاه از ناوگان عملیاتی این معاونت شامل انواع خوردروهای سبک و سنگین نظیر خودروی نجات، آمبولانس، خودرو کمک دار امدادی و موتورسیکلت حضور داشتند.
یوسفی نیا هدف از برگزاری این رژه را آشنایی عموم مردم با تجهیزات و نیروهای امدادی و همچنین به نمایش گذاشتن وحدت، یگانگی و نظم نیروهای امداد و نجات این معاونت دانست تا به هنگام بروز حوادث و در مواقع اضطراری حضور سریع و به‌موقع در صحنه داشته باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به شعار سلامتی، پویایی و حرکت در چهارمین روز از هفته هلال احمر، این جمعیت مفتخر است که همواره در مواقع بحرانی با حضور سریع در حوادث و بلایا سهم مهمی در تسکین آلام بشری مردم آسیب دیده از حوادث داشته است.

توسعه زیرساخت های نسخ الکترونیک
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام از اختصاص یک میلیارد ریال تسهیلات جهت توسعه زیرساخت های نسخ الکترونیک به مراکز درمانی و درمانگاه های استان خبر داد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام از اختصاص یک میلیارد ریال تسهیلات جهت توسعه زیرساخت های نسخ الکترونیک به مراکز درمانی و درمانگاه های استان خبر داد.
دکتر علیرضا رمضانی در جلسه هفتگی نسخه الکترونیک استان گفت: در راستای اجرا طرح نسخ الکترونیک، تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی برای تجهیز مطب پزشکانی که سخت افزار لازم برای اجرای نسخه ندارند، در نظر گرفته شده که این مبلغ برای مراکز درمانی و درمانگاه ها یک میلیارد ریال است.
وی افزود: همچنین فرانشیز درمانی پزشکان تا پایان همان روز به حساب پزشکان واریز می شود.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی ایلام با بیان اینکه مشکلات موجود در اجرای نسخه الکترونیک با تعامل دستگاه های اجرایی قابل حل است، گفت: جلسات پیگیری مشکلات زیر ساختی اجرای طرح نسخه الکترونیکی در حال برگزاری است. وی در ادامه کندی و قطعی اینترنت را یکی از مشکلات پزشکان در اجرای این طرح دانست و افزود: قطعا این موارد با تعامل برطرف می شود.
دکتر رمضانی بیان داشت: نسخه الکترونیک بعنوان یک طرح ملی تحول بزرگی در حوزه درمان ایجاد کرده است وجود مشکلات اولیه در این راستا کاملا طبیعی است.

حکم 30 میلیارد ریالی
برای قاچاقچی ابزار یراق
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از محکومیت 30 میلیارد ریالی قاچاقچی ابزار یراق خبر داد.
نعمت الله بیرانوندی گفت: پس از تهیه گزارشی از سوی نیروی انتظامی مبنی بر کشف مقادیری ابزار یراق قاچاق از یک دستگاه کامیون، این گزارش به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهواز ارسال و به شعبه چهارم ارجاع شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان گفت: رئیس شعبه چهارم تعزیرات حکومتی اهواز پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهم و بلاوجه بودن آن متهم را علاوه بر ضبط کالا به مبلغ 30 میلیارد ریال محکوم کرد. وی در پایان خاطر نشان کرد: این رای پس از سیر مراحل قانونی و بررسی مجدد در شعبه تجدید نظر استان جهت اجرا به اجرای احکام تعزیرات حکومتی اهواز ارسال شد.

گازرسانی به شهرستان ایلام پایان یافت
مدیرعامل شرکت گاز ایلام از پایان عملیات گازرسانی به شهرستان ایلام خبر داد و گفت: با جدایی بخش چوار، شهرستان ایلام از نظر مصرف انرژی بعنوان چهارمین شهرستان استان، به جمع مناطق سبز پیوست.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، عباس شمس اللهی روز سه شنبه با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان ایلام ۱۰۰ درصد است، افزود: این شهرستان شامل ۲ شهر و ۳۴ روستا با پوشش ۱۰۰ درصدی گازررسانی است. وی افزود: عملیات گازرسانی به شهرستان ایلام بعنوان اولین شهر استان از سال ۸۶ آغاز و با گسترش شبکه گاز در حوزه شهر و روستاهای این شهرستان، خدمات گازرسانی آن به اتمام رسید. مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: در این شهرستان تاکنون نزدیک به ۷۹ هزار مشترک جذب، ۳۸ هزار انشعاب نصب و ۷۸۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه و نیز ۹۰ کیلومتر خط انتقال اجرا و ۴۵ ایستگاه گاز CGS و TBS احداث شده است.

احتمال خشک شدن کامل سراب نیلوفر کرمانشاه
کرمانشاه- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: احتمال خشک شدن کامل سراب نیلوفر در این شهرستان در پی خشکسالی وجود دارد. محمدحسین فلاحتی با اشاره به کاهش ۲ سومی دبی آب سراب نیلوفر شهرستان کرمانشاه در پی خشکسالی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، این سراب به صورت کامل خشک می‌شود. وی افزود: در پی پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی احتمال خشکیدگی آب سراب نیلوفر تا پایان تابستان سال جاری محتمل است. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: در پی خشکسالی و در نتیجه خشک شدن کامل آب سراب نیلوفر در سال ۹۴ گونه‌های جانوری و گیاهی این سراب متحمل آسیب جدی شد که با تلاش پژوهشگران دانشگاه رازی ساقه‌های گل نیلوفر در آزمایشگاه کشت و احیا شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد مبارکه با حضور در برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت» شبکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه با مشارکت شرکت های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه و با حمایت خیران این مجموعه 20 میلیارد ریال کمک کرد تا زمینه آزادی زندانیان محکومان مالی از زندان های استان اصفهان فراهم شود.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد مبارکه در برنامه «یک شهرضیافت» اظهار کرد: در چند سال گذشته حمایت از تولید کلیدواژه بیانات مقام معظم رهبری بوده است و شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق منویات رهبری گام های مهمی برداشته است. وی افزود: شرکت فولادمبارکه مولود انقلاب اسلامی است و در زمینه تولید ورق های فولادی در کشور پیشرو است و 50 درصد از فولاد کشور را تولید می کند. نباتی نژاد با اشاره به اینکه 350 هزار نفر به طور غیرمستقیم با تولیدات شرکت فولاد مبارکه به اشتغال گمارده شده اند، تصریح کرد: در سال جهش تولید شرکت فولاد مبارکه به رکوردهای متعددی در حوزه تولید دست یافت و توانست رکوردهای متعددی در بخش های فروش و تولید محصولات جدید به ثبت برساند و در پایان سال نیز با همت و تلاش مدیران و همه کارکنان شرکت فولاد مبارکه موفق شد به رکورد تولید 7 تن تختال دست پیدا کند. مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد مبارکه شیرینی دستیابی به رکوردهای متعدد در این شرکت را در زدودن موانعی نظیر تحریم و کرونا دانست و توضیح داد: بیماری کرونا در شرکتی که روزانه حدود 22 هزار نفر در آن تردد دارند می توانست مانعی در راه تولید شود که خوشبختانه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و مدیریت دقیق، کرونا نه تنها تاثیر منفی بر روند تولید نگذاشت بلکه این شرکت به رکوردهای متعدد دست یافت. وی با اشاره به تحریم های ظالمانه گفت: علیرغم اینکه شرکت فولاد مبارکه در لیست تحریم های آمریکا قرار داشت؛ توانست این مانع را هم پشت سر بگذارد و بر تولیدات محصولات بیفزاید و خرسندیم که درپیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، یکی از صنایعی که توانست شعار سال را محقق کند، صنایع فولادی بود. نباتی نژاد گفت: در سال جاری هم روند دستیابی به رکوردهای جدید آغاز شده است که می توان به تولید ماهیانه 700 هزار تن فولاد خام در فروردین ماه اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رکورد بسیار مطلوبی است که نشان می دهد شرکت فولاد مبارکه با عزمی راسخ در پی تحقق شعار سال هستند.
وی در ادامه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه تاکید ویژه ای کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی همتراز تولید برای شرکت فولاد مبارکه مهم است که در این مسیر می توان به اهدای 13 هزار تن اکسیژن رایگان به مراکز درمانگر کرونا در استانهای کشور اشاره کرد.
مدیرروابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: اکسیژن در درمان بیماران مبتلا به کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است و تبعات کمبود آن را در دیگر کشورها شاهد بودیم. اقدام مهم شرکت فولاد مبارکه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی مورد تقدیر وزیر بهداشت و درمان هم قرار گرفت؛ چراکه هیچ صنعتی این حجم از اکسیژن رایگان را دراختیار مراکز درمانی قرار نداده است.
وی به مجهز کردن بیمارستانهای شهرستانهای لنجان، مبارکه و اصفهان توسط شرکت فولاد مبارکه اشاره ای کرد و گفت: با شیوع کرونا یکی از مشکلات مراکز درمانی کمبود تجهیزات و امکانات لازم بود که این شرکت برآن شد که بیمارستانها را در درمان بیماران مبتلا به کرونا مجهز کند. نباتی نژاد به کمک های مومنانه شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا هم گریزی زد و گفت: در یک سال گذشته بسته های معیشتی متعدد در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط طارم سفلی خبر داد و گفت: عملیات مقابله با این آفت بلافاصله پس از شناسایی آغاز شده است و با آغاز سمپاشی این آفت در حال کنترل شدن است.وی گفت شاهد طغیان این آفت در اراضی جنگلی حسن آباد و علی آباد طارم سفلی هستیم.این مسوول با اشاره به ضرورت مقابله با این آفت پیش از بالدار شدن و افزایش قدرت تهاجمی، افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده از سم پاشی های خودرویی و سم پاش های کوله پشتی مشغول مقابله با این آفت در جنگل های طارم سفلی هستند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: پروانه دم قهوه ای آفتی برگ خوار و همه چیزخوار به طول ۱۴تا ۱۵ میلی متر است که به درختان جنگلی حمله ور می شود و قدرت تکثیر بالایی دارد و در صورت عدم مبارزه با آن می تواند موجب تضعیف، تخریب و از بین رفتن درختان و اراضی جنگلی شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: در روز سوم مبارزه و سمپاشی علیه آفت « پروانه دم قهوه ای » هستیم و با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری ، تیم سمپاشی و مبارزه در قالب 40 نفر در مناطق حسن آباد و علی آباد با محلول پاشی باکتری بی تی در حال مبارزه هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: سمپاشی مرحله اول به مدت 10 روز انجام خواهد شد و بعد از یک هفته وضعیت لارو پروانه بررسی کارشناسی می شود و در صورت لزوم مرحله دوم سمپاشی آغاز خواهد شد.وی ادامه داد: لاروهای این آفت در مراحل اولیه زندگی زرد رنگ هستند و به تدریج با افزایش سن رنگ آنها به قهوهای تیره تبدیل می شود.استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل است.میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه های جنگلی استان قزوین ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به افزایش 31 درصدی نرخ حمل کالا، گفت: این افزایش موضوعی کشوری است که بر اساس تن کیلومتر انجام می شود. صفر صادقی راد اظهار کرد: تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر مطابق مصوبه شماره ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور انجام شده و آخرین به روزرسانی شاخص نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر مبلغ سه هزار و ۱۳۶ ریال به ازای هر تن تعیین و از طرف مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای کشور و با همراهی تشکل‌های صنفی شرکت ها و رانندگان به تمامی استان ها ابلاغ شده است. وی افزود: این روند از تاریخ نهم اردیبهشت سال جاری اجرایی شده و به شکل متمرکز و ستادی در سامانه مدیریت کنترل بارنامه استان‌ها اعمال شد.
صادقی راد ادامه داد: این افزایش بر اساس درخواست های تشکل های صنفی رانندگان و با در نظر گرفتن افزایش هزینه های موثر در نگهداری و فعالیت ناوگان انجام شده و همه واحدهای تولیدی استان ملزم به رعایت نرخ های تعیین شده هستند
مدیرکل راهداری استان همدان یادآوری کرد: در ۱۰ روز گذشته سال جاری بر اساس آمار و اطلاعات موجود در سامانه کنترل بارنامه بیش از ۳۰ هزار تن انواع سیمان و کلینکر داخلی و صادراتی حمل شده است که متاسفانه عدم تعامل مدیریت کارخانه سیمان دربارگیری محصولات و اعلام بار خارج از ظرفیت واقعی بارگیری و دخالت در امور حمل و نقل و اعمال سلیقه و عدم رعایت حقوق رانندگان و غیره مشکلات عدیده ای را برای این بخش ایجاد کرده که بیش از ۵۰۰ نفر راننده و انجمن‌های صنفی از این موضوع ناراضی هستند.
این مسئول بیان کرد: این تفاوت قیمت و نرخ بالاتر حمل کالا در مسافت‌های یکسان که بیش از دو برابر مبلغ پیشنهادی شرکت سیمان است، موجب شده که حمل کلینکر با کندی مواجه شود اما حمل سیمان که از کالاهای اساسی است بدون وقفه انجام گرفته و شرکت سیمان باید قیمت حمل کلینکر را واقعی کند.

مدیرعامل آبفا استان ایلا از اجرای طرح ارتقا آب از سد ایلام به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.
نورالله تیموری هدف از اجرای این طرح را افزایش میزان استحصال آب از سد ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت شهری، ساخت و سازهای بی رویه و مهاجرت پذیری مرکز استان، افزایش دما، تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و شیوع ویروس کرونا، شهر ایلام با کمبود حدود ۲۰۰ لیتر در ثانیه مواجه است و با بررسی های فنی و کارشناسی طرح فوق در دست اقدام قرار گرفته و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بزودی به بهره برداری می رسد.
وی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر۳۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که از محل اعتبارات عمرانی و استانی تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: با توجه به اینکه پرسنل این شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان جهت تامین آب سالم و بهداشتی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده است انتظار می رود همشهریان در راستای اجرای این امر مهم آبفا استان را همراهی کنند.
تیموری در پایان خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و بیان داشت: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

اکبری مقدم خبر داد:

گیلان_فرحی؛ به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان اینکه سازمان متبوع وی با افزایش 75.6 درصدی در شاخص جذب طرح های سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال 98، اظهار داشت: با عنایت به کنترل اثرات مخرب همه گیری بیماری کرونا و تحریم بر فرآیند فعالیت های سرمایه گذاری در سطح منطقه و رشد قابل توجه محقق شده در سال 99، افق پیش روی این سازمان در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها،بر افزایش بیش از پیش حضور سرمایه گذار و گسترش فعالیت های اقتصادی در عرصه های مختلف،در منطقه آزاد انزلی بنا نهاده شده است.
وی با اشاره به روند مثبت طی شده ازسوی سازمان متبوع خود در شاخص های مختلف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد که در سال گذشته این سازمان موفق به جذب 65 میلیون دلار در قالب 27 طرح سرمایه گذاری شده که در مقایسه با 61 میلیون دلار محقق شده در مدت مشابه سال پیش از خود، نشان دهنده افزایش 6.5 درصدی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ این منطقه را بهترین و سودآورترین نقطه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ترانزیت مابین اوراسیا،چین،غرب آسیا و جنوب خلیج فارس؛کسب و کارهای نوین؛ واحدهای تولیدی با تکنولوژی پیشرفته که نیازمند فضای محدود می باشند و در نهایت زمینه های فعالیت مرتبط با صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: باعنایت به مسیر طی شده در این منطقه ظرف سالهای گذشته و طرح های توسعه ای و زیرساختی در حال احداث از سوی سازمان و بخش خصوصی، در کنار همدلی و هم افزایی استانی و کشوری، منطقه آزاد انزلی در سال جدید فرصت های جدید همکاری در عرصه بین المللی ایجاد می کند.
اکبری مقدم حجم سرمایه گذاری محقق شده در دوازده ماه سال 99 را 22658 میلیارد ریال عنوان کرد که در مقایسه با 12901 میلیارد ریالی که در سال 98 در این منطقه تحقق یافت،بیانگر رکورد 75.6 درصدی است،افزود: حوزه های فعالیت 101 طرح سرمایه گذاری محقق شده در سال گذشته مشتمل بر تولیدی-صنعتی؛ خدماتی؛ زمینه های مختلف صنعت گردگشری شامل هتل و مجتمع های مسکونی،مجموعه های تفریحی و گردشگری؛ صنایع های تک، نوآور،فناور و دانش بنیان است.
رییس هیأت مدیره سازمان استمرار سیاست های مدیریتی و حمایتی از سرمایه گذاران و ارائه بسته های حمایتی و تشویقی مختلف در دوران کرونا و تحریم را از مهمترین دلایلی تداوم مسیر رو به رشد حضور فعالین اقتصادی در این منطقه بیان کرد و افزود: از سوی دیگر اضافه شدن دو پست اسکله و تجهیزات بندری و انبارداری در مجتمع بندری کاسپین که به تبع خود زمینه افزایش حجم و تعداد مبادلات کالاهایی در مسیر کریدورهای بین المللی را فرآهم ساخت؛ آغاز فرایندهای احداث سومین شهرک صنعتی که پهنه صنعتی منطقه را دو برابر کرده و افزایش حضور سرمایه گذاران را بهمراه خواهد داشت؛ حمایت از توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان،نوآور و فناور؛ اجرای مفاد توافقنامه همکاری های گمرکی کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا؛ و در نهایت مهمترین برنامه این سازمان یعنی سرعت بخشیدن به طرح ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری که نه تنها باعث وصل شدن این منطقه به بنادر جنوبی کشور می شود بلکه شاهد تکمیل زیرساخت ها و عملیاتی شدن کریدور شمال جنوب نیز خواهیم بود، موضوعی که در ارزیابی های سرمایه گذاران نقش محوری ایفا کرده است.