۲۷ شعبه در آمریکا آرای ایرانیان مقیم را اخذ می‌کنند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: ۲۷ شعبه در آمریکا در نظر گرفته شده تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند.به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی افزود: انتخابات ریاست جمهوری ایران، در آمریکا هم همچون برخی کشورهای دیگر برگزار می‌شود.وی ادامه داد: از ساعت ۸ صبح در ۱۸ ایالت به اضافه شهر واشنگتن دی سی، شاهد آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود.نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: البته وضعیت در ایالت‌ها متفاوت است و در برخی ایالت‌ها همچون کالیفرنیا که سه شعبه داریم، شعبه‌های اخذ رای بیش از یک شعبه است.تخت‌روانچی به وضعیت برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم کانادا هم اشاره کرد و گفت: دولت کانادا برای برگزاری انتخابات در آن کشور موافقت نکرد. تعداد ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند و علاقمند هستند که در انتخابات شرکت کنند. از این رو، در شهر بوفالو که نزدیک مرز کانادا است هم شعبه‌ای تدارک دیده‌ایم.وی افزود: فرصت مغتنمی است تا ایرانیان مقیم، در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.

 

حمایت بایدن از تسهیل تبادلات مالی تجارت بشردوستانه با ایران

وزیر امور خارجه سوییس گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه از سرعت بخشیدن به تایید نقل و انتقالات مالی لازم برای تحویل مواد غذایی و دارویی بیستر به ایران ابراز حمایت کرده است. به گزارش ایسنا از رویترز، ایگناتسیو کاسیس گفت: مشکل این است که[کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوییس] به اندازه کافی مورد استفاده قرار نگرفته و چرا؟ چون نقل و انتقالات پولی در کار است که هنوز احتیاج به تایید دارند و من فکر می کنم آمریکا در این زمینه آماده است تصمیماتش را سرعت ببخشد تا این کانال بتواند به موثرترین شکل به کار گرفته شود.علاوه بر این، بایدن و گای پارمِلین رئیس جمهور سوییس درباره مذاکرات ادامه دار در زمینه احیای توافقی قدرتمند دوباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند که آمریکا در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از آن خارج شد.او گفت: ما درباره توافق هسته ای و این که آمریکا چگونه قصد دارد هر کاری می تواند برای پیش‌برد امور انجام دهد، صحبت کردیم. در حال حاضر شرایط بسیار پیچیده است. کاسیس افزود: قصد دولت آمریکا این است که راه جدیدی پیدا کند؛ کار آسانی نخواهد بود، چون پیشینه عداوتی دیرینه وجود دارد.

انتخابات بی تأثیر بر مذاکرات
نماینده روسیه در وین گفت: قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران احیای برجام ممکن نخواهد بود، اما مذاکرات ادامه دارد. به گزارش ایلنا میخائیل اولیانوف افزود: انتخابات ایران نباید تأثیر چشم‌گیری بر مذاکرات بیشتر داشته باشد.وی افزود: مذاکرات ادامه دارد اما پیشرفت مورد نظر ما به دست نیامده‌ است.وی افزود: ما باید توافق کنیم که چه کسی، چه کاری را در چه زمانی انجام دهد تا نتیجه نهایی، احیای کامل برجام باشد.اولیانوف گفت: هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. تعدادی از مسائل مهم هنوز حل نشده باقی مانده‌اند. این که چقدر طول می‌کشد ایران و آمریکا به رویکرد واحد در مورد برجام و تعهدات برسند را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند. شاید ۱۰ روز دیگر به آن رویکرد برسیم یا شاید مدت زمان طولانی‌تری نیاز باشد، پیش‌بینی در چنین مذاکراتی ممکن نیست.

اعلام نتیجه انتخابات ظهر شنبه
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره کار جدیدی انجام داده ایم، در گذشته وزارت کشور با استانداری ها، بخشداری ها، فرمانداری ها و شعب در ارتباط بود و نتایج شمارش در کسری از ثانیه به ستاد انتخابات کشور اعلام می شد، بعد از آن وزارت کشور باید با شورای نگهبان نیز پیرامون عدد و رقم هایی که از شعب دریافت می کرد به نتیجه می رسید. به گزارش ایلنا، سیداسماعیل موسوی گفت: در این دوره از شعب اخذ رای همزمان به وزارت کشورو شورای نگهبان نتایج شمارش آرا اعلام می شود، این امر باعث می شود سریعتر نتایج جمع بندی شده و نتایج نهایی را اعلام کنیم، پیش بینی این است که روز شنبه تا پیش از ظهر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام می شود.

مذاکرات نمی‌تواند نامحدود ادامه یابد
وزیر خارجه بریتانیا گفت: به‌رغم دستیابی به پیشرفت‌های محسوس در مذاکرات وین، هیچ‌گونه تضمینی در خصوص حصول نتیجه موفقیت‌آمیز در این مذاکرات وجود ندارد. به گزارش ایلنا «دومینیک راب» در خصوص گزارش آژانس مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران، گفت: «تنها این ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران نیست که به ۱۶ برابر سقف تعیین شده در برجام رسیده است، بلکه همچنین فعالیت سانتریفیوژها و تولید اورانیوم فلزی نیز هست که جای نگرانی عمیق دارد».وی افزود: همه طرف‌ها بر سر لزوم بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود اتفاق‌نظر دارند.راب گفت که این مذاکرات نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد.

می‌توان از موانع مذاکرات وین رد شد
رئیس جلسات کمیسیون مشترک برجام گفت که نسبت به مذاکرات بین المللی که به محدودیتهای دوباره اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران منتهی می شود، خوش بین است اما ممکن است به زمان بیشتری برای حصول نتیجه مطلوب نیاز باشد به گزارش ایسنا از آسوشیتدپرس، انریکه مورا بیرون هتلی که مقامات ایرانی با نمایندگان دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام دیدار داشتند، به خبرنگاران گفت که «می توان از موانع رد شد. به همین دلیل است که اینجا هستیم، برای این که درباره این رویکردهای مختلف مذاکره کنیم و من فکر می کنم موفق خواهیم شد.

دعوت همتی از ظریف
کاندیدای ریاست جمهوری گفت: از محمدجواد ظریف برای حضور در کابینه‌ام در پست معاون رئیس جمهور یا وزیر خارجه دعوت خواهم کرد.به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در توییتر نوشت: توسعه اقتصادی ایران بدون تعامل قوی با خارج و دیپلماسی قوی اقتصادی مقدور نیست. دولت من بدنبال رفع تحریم‌ها و خدمت گرفتن سیاست خارجی برای نیل به توسعه اقتصادی هست به همین دلیل از دکتر محمدجواد ظریف برای حضور در کابینه‌ام در پست معاون رئیس جمهور یا وزیر خارجه دعوت خواهم کرد.

رای صحیح راه حفظ جمهوریت
تولیت آستان امام خمینی(ره) با انتشار بیانیه‌ای دادن «رأی صحیح» را یکی از راه های حفظ جمهوریت نظام دانست.به گزارش ایلنا از جماران، در بیانیه سیدحسن خمینی آمده است:میراث بزرگ انقلاب اسلامی و امام عظیم الشأن ما و شهدای این سرزمین، «جمهوری اسلامی» است و حفاظت از تلفیق مبارک «جمهوریت» با «دین داری» وظیفه همیشگی ماست. و امروز اگرچه تنگ نظری ها و رفتارهای ناصحیح، همگان را به حق نگران میراث تاریخی مان کرده است و اگر چه همین بی توجهی عمیق به جمهوریت علت اصلی نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی است ولی باز هم می توان نه با رفتاری سلبی، بلکه با تصمیمی ایجابی به حفاظت از آینده و ساختن امروز و رفع مشکلات معیشتی روزمره همت گمارد.

ستودن انصراف مهرعلیزاده
سید محمدخاتمی در پیامی، اقدام محسن مهرعلی‌زاده مبنی بر انصراف از ادامه رقابت به نفع عبدالناصر همتی را ستود‌. به گزارش ایلنا، سیدمحمد خاتمی با صدور پیامی، اقدام مسؤولانه و فداکارانه محسن مهرعلی‌زاده را شایسته تقدیر فراوان دانست. در این پیام خطاب به برادر گرامی جناب آقای دکتر محسن مهرعلی زاده آمده است:در موقعیت حساس کنونی که جمهوریت نظام در معرض تهدید جدّی قرار گرفته است، اقدام مسئولانه و فداکارانه شما در انصراف از نامزدی ریاست جمهوری، شایسته تقدیر فراوان است، و موجب خواهد شد تا کسانیکه می خواهند رأی بدهند و در عین حال تسلیم عرصه ای نشوند که یک جریان اقلیّت خواست خود را به هر قیمت بر جامعه تحمیل کند، آرائشان شکسته و تقسیم نشود.

روحانی بر مشارکت حداکثری تاکید کرد

رئیس‌جمهور گفت: در ایام انتخابات هیچ کس از جنایت آمریکا حرف نزد و انگار در وسط جنگ تحمیلی بودیم و اسم جنگ و صدام را نمی‌بردند، آیا این حرف منطقی بود؟
به گزارش ایلنا، حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: در این انتخابات همینطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند در بررسی صلاحیت‌ها ظلمی صورت گرفت و در جریان تبلیغات انتخاباتی که شاهد آن بودیم حتما ظلم‌های فراوانی رخ داده که همه باید خود را موظف بدانیم که این ظلم‌ها را جبران کنیم.
وی ادامه داد: بر ما واجب و لازم است که کار و فداکاری مردم را برای همه تشریح کنیم. اولین موضوع در آغاز این ۸ سال بود که باید ترسیم کنیم که اگر با رهبری رهبر معظم انقلاب و ارشادات ایشان و حضور مردم و تدبیر دولت نبود و برجام محقق نمی‌شد و وضع به همان سیر ادامه پیدا می‌کرد، اوضاع چگونه بود و در سال ۹۳ و ۹۴ چه وضعی داشتیم. صادرات نفت قطع می‌شد، روابط بانکی ما با دنیا قطع بود و مردم با شرایط سختی مواجه می‌شدند؛ حتما مسئولین باید این را در سندی ترسیم کنند که در سال‌های بعد چه اتفاقی می افتاد.
وی افزود: اگر برجام در سال ۹۷ توسط یک فردی که بیماری روانی بود و متاسفانه در آمریکا مسئولیت را به دست گرفته بود دچار مشکل نمی‌شد و روند سال ۹۴ و ۹۵ ادامه پیدا می‌کرد؛ این ترسیم کار سختی نیست، این شرایط را ما باید در نظر بگیریم و با آن شرایط ترسیم کنیم که رشد اقتصادی و نقدینگی و اشتغال چه می‌شد. این اسناد باید در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی افزود: ملت رنج فراوانی برد و سختی‌های بسیار زیادی کشید، اما در عین حال توانست در برابر دشمن بیاستد، این باعث شد که امروز آنها در وین مذاکره سر به زیر مذاکره می‌کنند، پذیرفتند که کار دولت قبلی اشتباه بوده است و شرمگین مذاکره می‌کنند؛ اگر این دولت دوازدهم نبود و دیگران جای ما بودند و در فصل هفت سازمان ملل متحد همه قطعنامه ها بر سرما ریخته بود، توانست مسیر را آنچنان دقیق و با تدبیر ادامه دهد که برجام را حفظ کند و نگذارد قطعنامه‌های سازمان ملل دوباره برگردد و در عین حال قدم و قدم کاهش تعهدات را هم انجام دهد.
وی با اشاره به گزارش روز گذشته بانک مرکزی از رشد اقتصادی سال ۹۹، تصریح کرد: سال ۹۹ بسیاری از کشورهای مهم و پیشرفته رشد اقتصادی منفی داشته‌اند گاهی منفی ۱۰ و حتی ۱۵ درصد شدند. متوسط رشد اقتصادی جهان حدود منهای ۴ درصد بوده است و این در حالی است که دنیا جنگ اقتصادی هم نداشته است. اما رشد اقتصادی ما در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ مثبت ۳.۶ درصد بوده است که یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است. اگر ملت ایران مقاومت و ایستادگی نمی‌کردند، این رقم نمی‌خورد.
رئیس جمهور گفت: رشد صنعت ما در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۸.۱ درصد است، گروه کشاورزی ۴.۵ درصد است اما خدمات رشد نداشته و صفر درصد بوده البته منفی هم نبوده است. این رشد اقتصادی یکی از افتخارات ما بوده است. رشد اقتصادی رشد صنعتی در فعالیت در حالی است که می‌خواستند در ایران فروپاشی اقتصاد ایجاد کنند.
روحانی بیان کرد: چه تهمت بزرگی به این دولت زده شد که گفتند رهبری فقط به این دولت اجازه مذاکره با آمریکا را داده است، در حالیکه رهبری فرمودند من قبل از این دولت اجازه دادم با آمریکا وارد مذاکره شوند و یک سال ونیم قبل از این دولت در عمان این مذاکرات انجام شد. شما که ۶ سال ۷ سال رفتید و مذاکره کردید و برگشتید و نتیجه‌ای نداشت. برخی جوری حرف میزنند که گویی هیچ شغلی نداشتند تا کنون و هیچ مسئولیتی تا امروز نداشته‌اند. خیلی از آقایانی که اکنون از تریبون‌ها صحبت می‌کنند صاحب منصب حکومتی هستند، آن‌ها هم باید در حوزه‌های مسئولیتی و مأموریتی خود پاسخگو باشند. وی ادامه داد: برخی FATF را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نکردند و ریسک پذیری کشور را برای سرمایه گذاری بالا بردند و حالا طلبکار هم هستند؛ آمار بانک مرکزی به خوبی می گوید که شرایط ما چیست در حوزه رشد اقتصادی و چه کرده‌ایم. براساس این گزارش اگر آمار کشور را از ۹۶ که حساب کنیم مهمترین رشد اقتصادی کشور متعلق به زمستان سال گذشته بوده است، در این زمان به رشد ناخالص داخلی ۷.۷ درصد رسیدیم. این نشان می‌دهد که مهندسان، کارگران، کارفرمایان، سرمایه‌گذاران و تلاشگران ما چه شرایطی را اداره کرده اند و چه تلاش هایی داشتند، اینکه از سال ۹۷ مرتب رشد منفی داشتند و از سال گذشته در فصل سوم وارد فضای رشد مثبت شدیم و ادامه دادن این روند در مدتی که جنگ سخت تحمیلی اقتصادی حاکم بود، ادامه پیدا کرد.
رئیس دولت تدبیر و امید گفت: شما کار بزرگی را در طول این چند سال جنگ اقتصادی داشتید و یک کار بزرگ دیگر هم از شما توقع است و آن جمعه روز ۲۸ خرداد است. حالا اینکه گله داریم، نقد داریم و معترض هستیم در جای خودش؛ هر کسی ممکن است معترض باشد جمهوریت را همه باید پاس بداریم، جمهوریت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و یکی از یادگارهای امام است اجازه ندهید که جمهوریت ما صدمه ببیند. حالا اگر ما گله داریم این گلایه چگونه باید ابراز شود؟ اگر از یک نهاد یا یک اقدام یا از دولت گلایه داریم آیا راه این است که با صندوق قهر کنیم؟
وی ادامه داد: قهر با صندوق هیچ مشکلی را از ما حل نمی‌کند حتی لازم است که با ناراحتی حتماً پای صندوق برویم، اگر کسی نرود پای صندوق هیچ خاصیتی ندارد در هر صورت فردی انتخاب می‌شود و رئیس‌جمهور می‌شود اما ما باید خودمان محاسبه کنیم که برویم پای صندوق یا نرویم. با حضور ما چه کسی انتخاب می‌شود یا در نبود ما چه کسی منتخب خواهد بود.
رئیس دولت تدبیر و امید گفت: اگر مشکلی وجود دارد همه راه آن حضور در انتخابات و صندوق رای است. برخی مشکلات توسط مجلس و برخی توسط دولت برطرف می‌شود که این‌ها با رأی شما انتخاب می‌شوند و راه حل آن صندوق رأی است. حتی آن مشکلات بزرگی که در ذهن شما خلجان ایجاد می‌کند هم راهکاری جز صندوق رای ندارد.
وی افزود: پای صندوق رأی برویم و در میان افرادی که هستند انتخاب کنید؛ ممکن است بگویید ما افراد دیگری را می‌خواستیم که الان نیستند اما در میان همین ها در مورد انتخاب ما نباشد اما نزدیک است را انتخاب کنیم، اگر انتخابات سرد باشد و حضور مردم در آن نباشد و پای صندوق حضور مردم نباشد، بدانید که ما نفع نخواهیم برد، کشور ما و نظام ما نفع نمی‌برد. بدانیم که نقد و انتقاد ما راه دارد و باید بر اساس صندوق حل شود. راه دومی برای حل مسائل وجود ندارد.
وی ابراز کرد: صندوق رأی، صندوق امانت مردم است نباید اجازه دهیم که یک عدد از آرا جابه‌جا شود. وزارت کشور و همه مسئولان می‌دانند که مسئولیت سنگینی بر دوش آن‌هاست و من به آن‌ها گفتم که از صندوق حفاظت کنید.

جهانگیری از گلایه های گسترده به دلیل ردصلاحیت ها خبرداد

معاون اول رییس جمهوری گفت: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه هیات دولت گفت: در انتخابات اخیر رهبری دو بار با این تعبیر که «اگر کسی نظام و رهبری را قبول ندارد به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنند» از موضوع مشارکت یاد کردند و این نشان دهنده جایگاه منحصر به فرد اقتدار ایران است.
جهانگیری افزود: انتظار می‌رفت شورای نگهبان در انتخابات پیش رو زمینه یک مشارکت حداکثری و رقابتی را فراهم کند که متاسفانه چنین نشد و مقام معظم رهبری درباره عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها به خاطر برخی گزارش‌های غلط، تاکید کردند که ظلم و جفا شده است. معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید این موضوع را جبران می کرد که تاکنون جبران نکرده و اکنون با گلایه افراد و مردم روبرو هستیم اما در این مقطع باید گلایه‌ها را کنار گذاشته و به ایران، و آینده کشور و جمهوری اسلامی فکر کنیم.
وی افزود: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در انتخابات شرکت کرده و به نامزدی که فکر می‌کنیم می‌تواند در دفاع از جمهوریت نظام و حقوق حداکثری مردم و در گذار از مشکلات پیچیده‌ منطقه ای و بین المللی برنامه جامع دارد و با تشکیل تیم مناسب و دولت قوی می‌تواند کشور را از مشکلات عبور دهد، به او رای دهیم. وی نقش رییس جمهوری را در حل مسائل داخلی و بین‌المللی بسیار تعیین کننده خواند گفت: در این مقطع که در حال مذاکره با دنیا برای لغو تحریم‌ها هستیم این نقش بسیار حائز اهمیت است.
معاون اول رییس جمهوری درباره علت ردصلاحیت خود با تاکید بر اینکه طبق تعبیر رهبری ظلم شده است؛ گفت: میزان مشارکت برای مردم بسیار مهم است اما خود باید تصمیم بگیرند. من از شورای نگهبان خواستم درباره دلایل رد صلاحیتم هرچه دارد به اطلاع عموم و من برساند. فکر می‌کنم شورای نگهبان واقعا پاسخی برای این حرف ندارد چون هر کسی از خود اطلاعات خوبی دارد.وی با اشاره به اینکه برای من رد یا تایید صلاحیت مهم نبود؛ تصریح کرد: مردم می‌خواستند مسئول انتخاب کنند و حق انتخاب مردم محدود شد. کسی که در یک دوره طولانی، از حیث صلاحیت عمومی، انقلاب، جنگ و اجرایی از پایین ترین سطوح تا بالاترین سطوح حضور داشته، رد صلاحیت چنین فردی یک اتفاق بسیار عجیب بود. جهانگیری یادآورشد: سال ۹۶ مرا تایید کردند اما این چهار سال اخیر که مسئول مبارزه با جنگ اقتصادی بودم، تایید نشدم.

واعظی ابراز امیدواری کرد

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه انتخابات نباید مزاحمتی برای مذاکرات وین ایجاد کند، گفت: امیدواریم در هفته های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه هیات دولت با بیان اینکه سیاست خارجی در اکثر کشورها جدا از مسایل جناحی و داخلی است، اظهار کرد: مذاکرات وین مهم است و اصولی که ما رعایت می کنیم، چارچوبی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند و ما در آن چارچوب حرکت می کنیم. آنچه که پیش می رود در واقع مورد تایید نظام است.تیم مذاکره کننده در این مسیر اقدام می کند. وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری نباید مزاحمتی برای مذاکرات ایجاد کند. آنچه تا الان توافق شده است که کم نیست و درباره موضوعات مهم اقتصادی توافق شده است، به عنوان تفاهم می ماند، ولی باتوجه به اینکه این مذاکره کننده اعلام کرده است هرآنچه توافق کردیم موقعی نهایی می شود که ما به همه خواسته های خود برسیم به همین دلیل درباره سایر موارد هم مذاکره در حال انجام است و امیدواریم در هفته های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.
واعظی با بیان اینکه نمی توانیم بین سیاست و اقتصاد خط کشی کنیم، تصریح کرد: در موضوع اقتصاد باید فداکاری کند برای سیاست و موضوعات دیگری هم هست که سیاست باید برای اقتصاد فداکاری کند.در سه سال گذشته در وزارت خارجه بستری فراهم کردند که تحریم را دور زده و نیازمندی های کشور را تهیه کنیم. آمریکا برنامه ریزی کرده بود که در سه ماه در ایران قحطی ایجاد کرده و مردم را در مقابل نظام قرار دهد. اینجا سیاست به کمک اقتصاد آمد تا نیازمندی های خود را تامین کرده و صادرات خود را انجام دهیم. هر دولتی هم بیاید باید براساس منافع و امنیت ملی و مصالح کشور تصمیم بگیرد.
مسئول دفتر رییس جمهور درباره نزدیک بودن پایان توافق یک ماهه ایران و آژانس انرژی اتمی، گفت: اگر ما به خواسته هامون نزدیک شویم می توانیم این همکاری را تمدید کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه با قهر با صندوق مشکل بر طرف نمی شود، گفت: دولت آینده اگر با مشارکت بالا انتخاب شود حتما انسجام داخلی افزایش می یابد و مشکلات بین المللی بهتر حل می‌شود.

رئیسی بر ایجاد امنیت با قدرت اقتصادی تاکید کرد

کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: امروز حلقه مفقوده در مدیریت کشور یک مدیریت کارآمد و مبارزه با تبعیض و فساد است. به گزارش تسنیم، آیت الله سیدابراهیم رئیسی با ابراز اینکه "اعتقاد داریم در کشور اگر مدیریت آب انجام شود می‌توانیم محصولات کشاورزی را رونق بدهیم" تصریح کرد: در استان کرمان که معدن و کشاورزی در آن حرف اول را می‌زند جذب سرمایه‌گذاری خوبی شده است اما این میزان معادن هیچ تناسبی با فقر در این استان ندارد.
وی با تصریح به اینکه فعال کردن معادن باعث فقرزدایی از استان کرمان می‌شود ادامه داد: صنایع استان از جمله صنایع دستی کرمان شهرت زیادی دارند و باعث اشتغال مردم می‌شود. رییس دستگاه قضا با بیان اینکه آثار ثبت جهانی کرمان بسیار بالا است و میزان گردشگری استان با این میزان آثار تاریخی متناسب نیست و می‌توان با برنامه‌ریزی آن را افزایش داد گفت: شش منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان ثبت شده‌اند اما فعال نیستند.
کاندیدای ریاست‌جمهوری با تأکید به اینکه "باید به‌سمت چند برابر کردن صادرات غیرنفتی کشور برویم و در استان کرمان این زمینه فراهم است" عنوان کرد: این امکان وجود دارد که صادرات غیرنفتی از 20 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
وی با تذکر اینکه قدرت، فقط قدرت نظامی نیست و با قدرت اقتصادی نیز می‌توان امنیت ایجاد کرد ادامه داد: سفره مردم باید پررونق شود و مشکلات معیشتی و سفره مردم را باید متحول کرد. آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه قرار بود ارزش پول ملی حفظ شود و قرار بود وضعیت اقتصادی مردم به جایی برسد که نیازی به یارانه نداشته باشند گفت: اما امروز مشکلات بیشتر شده است در حالی که اگر ظرفیت‌ها عادلانه تقسیم شود رضایتمندی مردم را به‌دنبال دارد. وی با ابراز اینکه حق مردم را باید بدون لکنت گرفت و مردم باید در اجرا عدالت را ببینند اضافه کرد: مردم باید بتوانند بدون لکنت خواسته خود را مطرح کنند و حق خود را بگیرند. کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید به اینکه "باید برای استان کرمان ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌هایی را که زیرساخت است انجام بدهیم که باعث توسعه می‌شود" افزود: درخواست من این است که هیچ کدام از مردم کرمان در روز انتخابات در خانه نمانند و همه پای صندوق‌های رأی بیایید.