بررسی روند واکسیناسیون بیماری کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، با هدف بررسی روند واکسیناسیون بیماری کرونا در استان اردبیل، چهارمین جلسه کمیته دانشگاهی واکسیناسیون دانشگاه به ریاست دکتر حبیب زاده رئیس دانشگاه و با حضور معاونین ، مدیران ، کارشناسان و اعضای کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد. دکتر حبیب زاده اظهار داشت: به محض ارسال واکسن از طریق وزارت بهداشت ، واکسیناسیون گروه های سنی مورد هدف انجام خواهد شد . وی تصریح کرد: تاکنون در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر با جمعیت هدف بالغ بر ۱۸ هزار نفر، بیش از ۱۳ هزار نفر(۷۴ درصد جمعیت)در گروه سنی ۷۵ الی ۷۹ سال با جمعیت هدف حدود ۱۴ هزار نفر، بیش از ۱۱ هزار نفر(۸۰ درصد جمعیت)در گروه سنی ۷۰ الی ۷۴ سال با جمعیت هدف بیش از ۲۰ هزار نفر، بیش از ۱۳ هزار نفر(۶۶ درصد جمعیت)و در گروه سنی ۶۵ الی ۶۹ سال با جمعیت هدف حدود ۳۰ هزار نفر، حدود ۸ هزار نفر(۲۶ درصد جمعیت) در کل استان اردبیل تا امروز واکسینه شده اند.دکتر حبیب زاده تاکید کرد:در راستای پیشگیری از عوارض احتمالی ناشی از تزریق واکسن، مقرر شد افراد علامت دار و مشکوک پس از اخذ شرح حال، پس از بررسی اولیه و در صورت لزوم انجام تست، ضمن آموزش توصیه های لازم، به مراکز بهداشتی ارجاع شده و مورد بررسی بیشتر قرار گیرند و برای موارد مشکوک یا مبتلا بعد از اطمینان لازم، ایمن سازی انجام گیرد.

 

زیرساخت های منحصر به فرد در بندرخشک پیشگامان

عضو هیئت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور واگذاری بسیاری از فعالیت های دولتی این حوزه به بخش خصوصی را خواستار شد.
به گزارش روابط عمومی بندرخشک پیشگامان، علی ابراهیمی عضو هیئت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بازدید از قسمت های مختلف بندرخشک پیشگامان از جمله انبارهای مکانیزه مسقف و روباز،سردخانه های دو مداره و گمرک، زیرساخت های ایجاد شده را کم نظیر و ارزشمند توصیف کرد و بر استفاده از ظرفیت های موجود در راستای افزایش امکان تامین و نگهداری نهاده های دامی کشور تاکید کرد. ابراهیمی با بیان اینکه تامین پروتئین کشور با هدایت دولت باید به بخش خصوصی پرتوان و قدرتمند واگذار گردد ظرفیت های قانون اساسی در جهت خصوصی سازی را یادآور شد و تصریح کرد: بندرخشک پیشگامان در مرکز کشور و در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه برنامه های تامین و نگهداری نهاده های دامی کشور باشد. ریاحی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بندرخشک پیشگامان نیز در این بازدید با برشمردن ظرفیت های خوب و زیرساخت های قدرتمند موجود، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و بهره گیری از سرمایه های خرد مردمی و تعاونی بودن را نقطه قوت بندرخشک پیشگامان دانست و برای توسعه ظرفیت نگهداری نهاده های دامی کشور در انبارهای مکانیزه بندرخشک اعلام آمادگی نمود.

 

آماده باش 50 اكيپ عملياتی و اجرایی
برای تأمين برق انتخابات
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان مرکزی از آماده باش 50 اكيپ عملياتي براي تأمين برق انتخابات در استان خبر داد.
مهندس محمد اله داد با اشاره به هماهنگي شركت توزيع نيروي برق با ستاد انتخابات استان افزود: با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته سناريوي آماده باش اكيپ هاي عملياتي برق در 12شهرستان استان تهيه و ابلاغ شده است.
وی گفت: ليست شعب اخذ رأي نيز تهيه شده و بازديد و سرويس شبكه توزيع برق تغذيه كننده شعب اخذ رأي با حضور همكاران انجام مي شود.
اله داد افزود: استفاده ازاكيپ هاي حراست براي كنترل و اماكن اداري شركت در روز انتخابات و هماهنگي براي حضور مسئولين واحدهاي اجرايي و رعايت دقيق پروتكل هاي بهداشتي نيز از ديگر فعاليت ها بوده است.

رفع تصرف ۴۰۰ متر مربع
از اراضی ملی در ایوان
فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۲ میلیارد در ایوان خبر داد.
سردار دلاور القاصی‌مهر اظهار کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه با دستور مرجع قضایی از طریق نماینده حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان ،مبنی بر اینکه شخصی اقدام به تصرف و ساخت و ساز در اراضی ملی تحت تملک این اداره در حاشیه شهر ایوان کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: در پی تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد این فرد نسبت به تصرف و ساخت و ساز غیرقانونی ۴۰۰ متر از اراضی ملی اقدام نموده که با همکاری یگان حفاظت مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف در دستور کار قرار گرفت. فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به اینکه ارزش ریالی این توسط کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا فرد متصرف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد. القاصی‌مهر با تاکید بر اینکه پلیس در راستای حفظ منافع مردم و امنیت پایدار اقتصادی هیچ گونه مماشاتی با افراد سودجو و فرصت طلب که قصد لطمه زدن به اراضی ملی را داشته باشند ندارد، از شهروندان خواست هر گونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس امنیت اقتصادی گزارش دهند.

بررسی مسایل و مشکلات واحد نقلیه مخابرات منطقه مرکزی
اراک- در نشستی با حضور مهندس لطفی سرپرست مخابرات منطقه مرکزی و همکاران واحد نقلیه مسایل و مشکلات این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی در ابتدای این جلسه همکاران بخش نقلیه از نزدیک مسایل و مشکلات خود را با مدیر منطقه مطرح نمودند و در ادامه مهندس لطفی ضمن اشاره به اهمیت خدمات و زحمات بخش نقلیه بیان کرد: تامین رضایت خاطر همکاران این واحد نقش بسیار مهمی در ارایه بهتر خدمات مخابراتی و همچنین انجام ماموریت و سفرهای ایمن دارد در پایان این نشست مهندس لطفی اظهار امیدواری کرد با بررسی و پیگیری مسایل و مشکلات مطروحه نهایت سعی و تلاش خود را در تامین خواسته‌ها و رفع نیازهای این بخش به عمل خواهد آورد.

انجام موفقیت‌آمیز تعویض ترولی جرثقیل 310 تنی مجتمع فولاد سبا
احمدرضا معظم، رئیس اجرای پروژه‌های خطوط تولید مجتمع فولاد سبا از انجام موفقیت‌آمیز تعویض ترولی جرثقیل 310 تنی فولادسازی این مجتمع خبر داد.
وی افزود: یکی از اقدامات موردنیاز جهت بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت تولید مجتمع فولاد سبا، تعویض ترولی جرثقیل‌های فولادسازی بود، به همین منظور به‌دلیل وجود ترک در سازه ترولی جرثقیل 310 تن فولادسازی، تعویض آن اجرا شد.
معظم یادآور شد: با توجه به محدودیت زمان و وزن ترولی که حدود 115 تن است، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی‌ جهت تعویض ترولی‌ها به‌صورت یکپارچه صورت گرفت. به همین منظور از یک عدد جرثقیل با ظرفیت 1200 تن استفاده و در 17 خردادماه دمونتاژ ترولی جرثقیل 310 تن فولادسازی سبا اجرا شد و در نهایت 18 خردادماه نصب آن با موفقیت صورت گرفت.
وی در پایان این موفقیت را حاصل تلاش و مشارکت همکاران واحدهای فولادسازی، جرثقیل‌ها، بازرسی فنی، ایمنی و آتش‌نشانی، نظارت پروژه، تکنولوژی و اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد سبا و همچنین شرکت صفا فولاد و حمایت‌های مدیریتی دانست و از همه آنان تشکر و قدردانی کرد.

مصرف برق ایلام در وضعیت
هشدار قرار گرفت
ایلام_سخنگوی شرکت توزیع برق استان ایلام نسبت به افزایش مصرف برق و احتمال قطع برق با توجه به افزایش دما، هشدار داد. محمدیان شمالی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر مصرف برق استان ۳۲۰ مگاوات است یعنی ۳۰ مگاوات بیشتر از سقف تعیین شده از سوی دیسپاچینگ ملی برای استان که ۲۹۰ مگاوات بوده است.وی افزود: تمام شهرستان‌های استان از سقف مجاز مصرف عبور کرده و الگوهای مصرف را رعایت نمی‌کنند.سخنگوی شرکت توزیع برق ایلام گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و پایداری آن در روزهای آینده؛ یقیناً در صورت عدم رعایت الگوهای صحیح مصرف، با مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی‌ها روبرو خواهیم شد.

استاندار بوشهر خطاب به همه بخش‌ها و مشترکان مطرح کرد:

عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است اظهار داشت: مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار بگیرد و در این راستا قطع انشعابات غیر مجاز و خانه باغ‌ها در اولویت است.
وی باتأکید بر پیگیری قطع انشعابات غیرمجاز به‌ویژه خانه باغ‌ها گفت: هیچ اغماض و چشم‌پوشی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
استاندار بوشهر پایداری آب شرب استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای پایداری آب شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهم و متعددی در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود.
گراوند از اجرا شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها با ظرفیت‌های مختلف در حال اجرا است که توسعه زیرساخت‌ها برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در مرکز استان بوشهر می‌تواند وضعیت آب در شهرها به یک پایداری مطلوب برساند تأکید کرد: ۲ پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت بالا در بوشهر روند اجرایی آن تسریع یافته که تکمیل آنها می‌تواند تأمین آب استان را به یک پایداری قابل قبولی برساند.
استاندار بوشهر با اشاره به پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم و نقش آن در تأمین آب شهرها و روستاهای شهرستان جم تصریح کرد: لازم است در تسریع این پروژه همه ‌راهکارهای لازم مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم برطرف شود.
گراوند بر توجه مدیران آب و فاضلاب در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر به درخواست‌های مردم در شهرها و روستاها تأکید کرد و گفت: مدیران آب و فاضلاب در شهرهای استان بوشهر مکلف هستند به مطالبات و انتظارات مردم در شهرها و روستاها پاسخ دهند.
وی مانع‌تراشی در اجرا پروژه‌های تأمین آب شرب را ممنوع دانست و تأکید کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد برای پروژه‌های تأمین آب شرب استان مانع تراشی کند.
استاندار بوشهر باتأکید بر توجه به آب پایدار در شهرها و روستاها تصریح کرد: موضوع انتخابات روی مسائل و مشکلات تأمین آب شرب استان تأثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که در بخش آب به پایداری اطمینان بخش برسیم جلسات و پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.
گراوند استفاده پساب تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهرها را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای تأمین آب باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه در تأمین آب در بخشی از نقاط استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد تأکید کرد: با توجه به به وارد فصل گرما شده‌ایم باید برای خدمات‌رسانی به مردم و پایداری تأمین آب در شهرها و روستاها نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با بیان اینکه تابستان امسال شرایط سختی در تأمین آب است تصریح کرد: گرمای زودرس، افزایش دمای هوا، بارش کم باران در فصل گذشته و شرایط کرونایی از عوامل مشکلات تأمین و افزایش مصرف آب در استان بوشهر است.
عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه تولید و تأمین آب شرب رابطه مستقیم با نزولات جوی دارد گفت: بارش باران در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و این درحالی است که این مهم در شهرهای جنوبی تا ۷۰ درصد کاهش نسبت به سال ماقبل آن ثبت شد که نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش تولید و کمبود منابع و تأمین آب دارد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از منابع تأمین آب از طریق چاه‌ها است گفت: کاهش باران زمینه کاهش کیفیت آب از این منابع فراهم می‌کند و سبب ایجاد مشکلات در سفره‌های زیرزمینی و وضعیت تأمین آب شرب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اقدامات مهم در تأمین آب شرب در شهرها و روستاها خاطر نشان کرد: یکی از پروژه‌های تأمین آب شرب در شهرها و روستاها اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن است.
حمزه‌پور از افزایش ظرفیت تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر و کنگان خبر داد و بیان کرد: حجم تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعب بوشهر ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش یافت و به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید و ظرفیت آب‌شیرین‌کن کنگان به ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرحی را به دولت پیشنهاد داد که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت‌رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیشنهاد داد: طرحی که با تصویب آن، راهداران خدوم در صورت از دست دادن جانشان در حین خدمت، شهید راه خدمت به شمار خواهند آمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرحی را به دولت پیشنهاد داد که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرحی را به دولت پیشنهاد داد که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دکتر عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان با بیان این مطلب که این اقدام به منظور حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده های این قشر زحمتکش در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: با عنایت به این‌که مطابق تبصره ۱ ماده ۴ قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و تبصره ذیل ماده یک قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، تعیین مصادیق عملی شهید، مفقودالاثر، جانباز آزاده و اسیر در چارچوب و قوانین نیروهای مسلح کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. لذا از آنجاییکه سالیانه تعدادی از عوامل خدوم راهداری در حین عملیات راهداری و خدمت به مردم جان شیرین خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های آنها فاقد هرگونه پشتوانه معنوی و مادی می‌شوند و دولت و به صورت خاص سازمان متبوع هیچ گونه مجوزی جهت حمایت از آنها ندارد، لذا برای حمایت از خانواده‌های این قبیل همکاران خدمتگزار پیشنهاد مربوطه جهت سیر مراحل تصویبی به دولت ارسال شده است و امیدواریم که این پیشنهاد مورد تایید هیات محترم دولت قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از پیشرفت ۵۰ درصد زیرساخت‌ها در مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله خبرداد و گفت: برای اینکه این پروژه در زمانبندی مورد نظر پایان برسد نیازمند حمایت مسئولان و دستگاههای ذیربط خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حمید رضا آبایی عصر دو شنبه ۲۴ خرداد ماه در بازدید از بندر چمخاله که با حضور نماینده مردم لنگرود در مجلس و مدیرکل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌ها سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مشکلاتی که در بخش تامین مصالح و سنگ مورد نیاز بوجود آمده برای تسریع در روند پروژه به مبالغ بیشتری نیاز داریم که برآورد قطعی هزینه آن صورت نگرفته اما اینگونه به نظر می رسد برای اتمام این بندر گردشگری به یک و نیم برابر پیش بینی‌ها منابع مالی نیاز داریم.
وی افزود : سازمان بنادر و دریانوردی سنگ معدن بامیان را مورد تایید قرار داده و سنگ معدن لوشان هم بررسی و مورد تایید مشاور قرار گرفته است اما تامین این مصالح هزینه مالی مضاعفی بر پروژه تحمیل می‌کند و ما بدنبال اخذ مصوبه از مراجع ذیصلاح هستیم تا بتوانیم طبق زمانبندی پروژه را به
پایان برسانیم .
وی اظهار کرد : امیدواریم با رفع مشکلات پروژه در زمانبندی مورد نظر و حتی زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد و تحقق این امر با حمایت مسئولان و دستگاههای ذیربط امکانپذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه این پروژه در اختیار پیمانکار است و سازمان بنادر بر روند پیشرفت بازرسی و نظارت دارد، گفت: سازمانهای مسئول با توجه به ضرورت انجام این کار بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را فراهم کنند و در بخش زیر ساختها حمایت‌ها و هماهنگی‌های بیشتری با سازمان بنادر داشته باشند. نماینده مردم لنگرود نیز در این بازدید از مجاورت با دریا خزر را یکی از مزایای ارزشمند در شمال کشور عنوان کرد و گفت : این مزیت پتانسیل غنی و ارزشمندی است و ما را بر این فکر واداشته که هرچه بهتر از این موهبت خدادادی استفاده کنیم .

حسن بقائي (فعال اقتصادي)- صنعت و دولت دو واژه در هم تنيده شده هستند كه جدايي يكي منجر به خسارت ديگري است بر همين اساس اين دو ركن اساسي كشور نياز به پشتيباني يكديگر دارند. يكي با تسهيل قوانين و بهبود تجارت و ارائه تسهيلات و خدمات دولتي و…. و ديگري با اشتغالزايي، توليد بيشتر و مديريت ثروت مولد و كسب درآمد…
با وجود اينكه سال هاي متمادي است حمايت هاي دولتي از توليد و سرمايه گذاري را شاهد هستيم اما در واقعيت اثربخشي اين حمايت ها تا رسيدن به حد مطلوب فاصله زيادي دارد و در مواقعي حتي اين حمايت ها از اهداف مورد نظر و ترسيم شده اوليه نيز فاصله زيادي دارد و مي توان گفت هيچ يك از برنامه هاي جانبي و طرح ها و ايده ها نتوانسته اين شكاف را پر كند.
تجربه حمايت از توليد در كشورهاي موفق در حوزه اقتصاد نظير كره جنوبي، چين، ژاپن، تركيه، آلمان، آمريكا و برزيل نشان مي دهد در فرايند صنعتي شدن و شكل گيري زيرساخت هاي توليدي و ايجاد بنگاه هاي بزرگ تقريبا در همه كشورها، دولت نقش برجسته اي داشته است و حمايت هاي دولتي باعث شكوفايي توليد و بهبود صنعت آن كشورها شده است.
لازمه دستيابي به دستاوردهاي اقتصادي تبيين برنامه هاي مدون و استراتژي هاي همه جانبه اي است كه با رويكرد توليد محور همراه است.
يكي از بخش هاي مهم اقتصاد مقاومتي كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شده است مسئله توليد داخلي است كه نقش دولت در اين مقوله بايد در جهت حمايت از توليدكننده و رفع موانع پيش روي جامعه توليدكنندگان باشد تا منجر به توسعه پايدار و رشد اقتصادي شود.
اگر به معناي واقعي بتوانيم چالش‌ها و مشكلات اين حوزه را بر طرف كرده و رونق دهيم موانع توليد را از سر راه توليدكنندگان برداريم بسياري از مسائل و مشكلات كشور حل خواهد شد.
اكنون كه فضاي سياسي كشور در مقطع حساسي قرار دارد و تا چند روز آينده با برپايي انتخابات رياست جمهوري قرار است دولت سيزدهم در جمهوري اسلامي ايران مستقر شود انتظار مي رود تا شخصي كه به عنوان رئيس جمهور مردم سكاندار قوه مجريه مي شود نسبت به توليد و تاثير آن در جوانب مختلف به ويژه در اقتصاد كشور اهتمام لازم را داشته باشد. دولت جديد كه بر سر كار بيايد بيش از نيمي از سال توليد، مانع زدايي ها و پشتيباني ها بر سر كار است و با تاكيدات همه جانبه مقام معظم رهبري در ابتداي سال وظيفه خطيري در خصوص رونق بخشيدن به توليد دارد.
مسئله اشتغال، مهار تورم، مديريت نظام پولي و مالي و عدم وابستگي اقتصادي كشور به نفت و…..كه همه اين موارد اصلي تماما با مسئله توليد در ارتباط است و به نوعي مادر تمامي اين موارد به شمار مي رود بايد بيش از گذشته مد نظر قرار بگيرد و تنها در اين صورت است كه با تقويت و حمايت توليد ملي مي توان شاهد رفع بسياري از مشكلات و معضلات كشور بود.
هر بخش و هر فردي از نظام جمهوري اسلامي كه مي تواند كمكي به حركت اقتصادي جامعه كند بايد وظيفه اش را به نحو احسن انجام دهد. “انتظاري كه از رئيس جمهور آينده مي رود اين است كه ضمن حمايت توليد از تعطيلي كارخانه‌جات جلوگيري كند، دغدغه توليد داشته، به سراسر كشور توجه كافي نموده و از صنعت گران اين مرز و بوم حمايت كند تا به اشتغال و توسعه پايدار كشور آسيبي نرسد.
كما اينكه هستند كساني كه در مسئوليت هاي خود كمك حال توليدكنندگان بودند و بيش از هزار واحد توليدي تعطيل شده را به مدار توليد بازگردانده اند و در بازديدهاي خود از استان ها و شهرهاي مختلف قبل از هر اقدامي به واحدهاي توليدي سر مي زدند و به مشكلات و دغدغه هاي توليد كنندگان رسيدگي مي كردند.”
اميد است با حضور پر شور در پاي صندوق هاي راي در 28 خرداد سال جاري فرد شايسته و اصلح كه به فكر ارتقاي توان توليدي كشور و درنتيجه تقويت اقتصاد كلان ملي است را به عنوان رئيس جمهور مشخص كنيم تا بيش از پيش ايراني سربلند و آباد داشته باشيم.