رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

همتی از واردات ۶۰ میلیون دز واکسن جدید توسط جمعیت هلال احمر از تاریخ ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان خبر داد. کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از دهم مهرماه سال جاری تا ۱۰ آبان ماه، هر هفته ۱۵ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود که مجموعا ۶۰ میلیون دز واکسن کرونا وارد خواهد شد. امید است با این تلاش‌ها و با تزریق واکسن به تمامی مردم، گام بزرگی در راستای ایمن سازی کشور در مقابل این بیماری برداشته شود.
وی افزود: یکی از دلایل تسریع واردات واکسیناسیون، مساعدت معاون اول رئیس جمهوری است که با تشکیل مستمر جلسات و حضور همه طرف ها، مجوز‌ها به سرعت صادر می‌شود. هلال احمر نیز بواسطه این همکاری داخلی و ارتباطاتی که در عرصه بین المللی داشته، تا به این لحظه به قول‌هایی که داده عمل کرده و در ادامه نیز تلاش می‌شود تا به موقع، محموله‌های واکسن وارد کشور شود. رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به علت حجم زیادی از واکسن که وارد کشور می‌شود، ضرورت دارد تا تمامی ارگان‌ها و نهاد‌هایی که واحدی تحت عنوان بهداشت و درمان دارند، در امر واکسیناسیون مشارکت کنند و در این عرصه نیرو‌های مسلح و هلال احمر اعلام آمادگی کرده اند و مشخصا می‌توانند بار سنگینی از دوش وزارت بهداشت بردارند و به واکسیناسیون سراسری سرعت بخشند.
همتی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات در نجف و کربلا توسط هلال احمر و همچون سنوات گذشته به زائرین ارائه خواهد شد.
در این زمینه هر مقدار که امکان داشته باشد از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف نیز بهره خواهیم برد تا به زائرین خدمات دارویی و درمانی ارائه شود. رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به مشکلات در حوزه منابع مالی تصریح کرد: از مبلغ حق ثبت خودرو‌ها در دفترخانه‌ها یک بخش آن به هلال احمر تعلق دارد چرا که یکی از منابع تأمین بودجه این نهاد، طبق قانون، از حق ثبت در دفترخانه‌هاست.

محمدرضا لطفی، کارگردان فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» درباره این اثر و پرداختن به ژانر وحشت در سینمای ایران توضیح داد.وی گفت: با توجه به طرفداران ژانر وحشت در سینمای جهان، آثار باکیفیتی در این ژانر در سینمای ایران تولید نشده است. محمدرضا لطفی کارگردان فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» در گفتگو با هنرآنلاین، درباره خطر پرداختن به ژانر وحشت در سینمای ایران گفت: در این موضوع دو نگاه وجود دارد. اول نگاه ژورنالیستی است که باید پرسید مگر ما در سینمای ایران ژانر داریم که بگوییم چرا ژانر وحشت نداریم؟ به طور کل در این سینما دو مدل فیلم ساخته می‌شود که می‌توان آنها را تحت عنوان فیلم‌های اجتماعی معرفی کرد که در واقع شبحی از فیلم‌های اجتماعی هستند و بیشتر سعی می‌کنند مصلح اجتماعی باشند. مدل دوم نیز فیلم‌های کمدی هستند.
وی با تاکید بر اینکه ژانر پلیسی و بسیاری از ژانرهای دیگر در سینمای ما وجود ندارد، گفت: ما اصلا در سینمای ایران ژانر نداریم. ژانر وحشت هم یکی از این گونه‌هایی است که در ایران وجود ندارد. این موضوعی ریشه‌ای و عمیق است که می‌توان ساعت‌ها درباره آن صحبت کرد که چرا فیلم‌های ژانر در کشور ما تولید نمی‌شود که خب مسائل و علت‌های مختلفی در آن دخیل است.

شرکت رولز رویس در حال توسعه یک راکتور هسته‌ای برای استخراج منابع ماه و مریخ و همچنین در حال بررسی نحوه استفاده از این راکتور میکرو هسته‌ای برای استفاده به عنوان پیشران موشک‌های فضایی است. شرکت رولز رویس(Rolls-Royce) در حال کار بر روی یک راکتور هسته‌ای به منظور تأمین نیروی عملیات معدن‌کاوی در ماه و حتی مریخ است. این شرکت با آژانس فضایی بریتانیا یک مطالعه مشترک در مورد گزینه‌های هسته‌ای برای موشک‌های فضایی در اوایل سال جاری منتشر کرد. رولز رویس در واقع در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان از یک راکتور میکرو هسته‌ای برای حرکت موشک‌ها در فضا با سرعت زیاد استفاده کرد و چگونه می‌توان این فناوری را مجدداً برای تأمین انرژی حفاری، پردازش و ذخیره سازی برای استخراج معادن در ماه و احتمالا مریخ استفاده کرد.
دیو گوردون رئیس بخش دفاعی این شرکت گفت که این کار به لطف جف بزوس و ایلان ماسک و شرکت‌های فضایی آنها امکانپذیر خواهد شد. وی افزود که رولز رویس تنها شرکت در کره زمین است که مسائل مکانیکی، الکتریکی و هسته‌ای و یک چرخه حیات کامل از قابلیت هسته‌ای را انجام می‌دهد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به مطرح شدن نامش به عنوان یکی از گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس، گفت: من علمی از مدیریت ندارم و هرگز مدیرعامل این باشگاه نمی شوم. حسین کلانی درباره حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص انتخاب او از سوی پیشکسوتان برای تصدی پست مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس گفت: اصلاً چنین حرفی مطرح هم نشده است. من واجد شرایط مدیرعاملی نیستم. وزیر ورزش را قبول دارم اما می دانم آنقدر تجربه دارد که حتی به انتخاب من فکر هم نکند. اگر از روی احترام به من بگویند هم قطعاً نمی‌پذیرم. من مدیریت نخوانده‌ام و بلد نیستم هیچ کاری برای این باشگاه بزرگ کنم.
کلانی درباره شانس پرسپولیس برای کسب پیروزی مقابل الهلال عربستان تصریح کرد: به خودم هرگز اجازه نمی‌دهم اظهار نظر فنی کنم. من شناخت کاملی از شرایط فنی تیم ندارم اما سابقه پرسپولیس در این رقابت‌ها باعث شده تا آنها اعتماد به نفس کافی داشته باشند.
وی ادامه داد: در جلساتی که به تمرین و باشگاه رفتم متوجه شدم همه چیز سر جای خودش قرار دارد. انگیزه بازیکنان بسیار عالی است. پرسپولیس مصمم به قهرمانی در آسیا شده است و مطمئن هستم اگر دچار بحران ناخواسته نشود این اتفاق می‌افتد. اتحاد بین اعضای کادر فنی و بازیکنان بسیار جذاب است و آنها رابطه‌ای صمیمی دارند. بازیکنان باتجربه شبیه به معلم شده‌اند و همین امر کمک خیلی زیادی کرد تا پرسپولیس اسیر حاشیه نشود.

مقامات فرودگاه دهلی از دستگیری دو نفر که به شکل عجیبی قصد قاچاق طلا را داشتند، خبر دادند. به گزارش جی دی آنلاین، دزدی‌ها و قاچاق‌های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند و سارقان و قاچاقچیانی هستند که حاضرند هرکاری را انجام دهند تا به پول و قصدی که دارند برسند. این افراد اگرچه به فکر خودشان باهوش هستند و فکر می‌کنند که پلیس آن‌ها را دستگیر نمی‌کند اما اینگونه نیست و در آخرین لحظاتی که ظاهرا همه چیز در حال تمام شدن است، پلیس از راه می‌رسد و دستگیرشان می‌کند. به تازگی خبری از همین نوع دزدی‌های عجیب و غریب در رسانه‌ها منتشر شد که در کشور هند اتفاق افتاده بود. مقامات فرودگاه بین المللی دهلی، دو شهروند ازبکستانی را به دلیل قاچاق طلا دستگیر کردند. این دو نفر به شکلی عجیب دست به این اقدام زدند و ۹۵۱ گرم طلا را به شکل دندان مصنوعی در دهان خود قرار داده و قصد ورود به هند را داشتند که در فرودگاه دستگیر شدند. مقامات گمرک اعلام کردند که این اتباع از دبی آمده و این میزان طلا را به شکل دندان مصنوعی و یک زنجیر فلزی در دهان خود مخفی کرده بودند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده که اگر به تعداد دانش آموزان و معلمان تقسیم کنیم می‌توان گفت تقریبا هر شخص ۴۰۰۰ پیام ارسال کرده است گفت: همچنین تا کنون ۱۶ میلیارد فایل مبادله شده است. علی باقرزاده گفت: هیچ کدام از کشورها آمادگی لازم را برای مقابله با این پدیده نداشتند و ۱.۷ میلیارد دانش آموز در سراسر جهان از رفتن به مدرسه منع شدند. وی افزود: مباحث مختلفی پیرامون مواجهه با کرونا مطرح شد، شعار ما این بود که حتی مدرسه هم تعطیل شود آموزش نباید تعطیل شود. ابتدا مدرسه تلویزیونی آغاز به کار کرد که با وجود فراگیری، بازخوردهایی که دریافت کردیم نشان داد دانش آموزان نیازمند تعامل با معلم خود هستند که در نهایت منجر به شکل‌گیری شبکه شاد شد.
باقرزاده در پاسخ به پرسشی پیرامون دریافت هزینه از دانش آموزان در برخی مدارس غیردولتی بابت استفاده از اپلیکیشن های دیگر گفت: فارغ از مدارس غیردولتی، مدارس دولتی برای استفاده از پلتفرم های غیربومی حق دریافت هزینه از خانواده ها ندارند. رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البته پیش از شکل گیری شاد به شکل فعلی، قرار بود با پیام رسان های داخلی همکاری کنیم که به دلایل مختلفی امکان پذیر نشد گفت: اینترنت شاد با مصوبه‌ ستاد ملی کرونا رایگان اعلام شد و تا امروز تراکنش مالی میان آموزش و پرورش و اپراتورهای تلفن همراه وجود نداشته است. اخیرا هم شورای عالی فضای مجازی، شبکه شاد را به عنوان پلتفرم رسمی آموزش در دوران کرونا معرفی و اینترنت مصرفی آن را نیز رایگان دانست. وی با اشاره به فعالیت ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر در شبکه شاد اظهار کرد: شاد ۱۳ میلیون کاربر هفتگی و ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر کاربر روزانه دارد. حضور همزمان دو میلیون نفر در شبکه و ۷۰۰ هزار پخش زنده در شاد، ثبت شده است. رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۲ میلیون و ۷۹۳ هزار دانش آموز معادل ۸۶ درصد جمعیت دانش آموزان در شاد احراز هویت شده اند. ۱۱۶ هزار مدیر مدرسه معادل۹۹.۸ درصد در شاد احراز هویت شده اند. شمار معلمان احراز هویت شده در شاد نیز ۷۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر معادل ۹۸ درصد است.

انتشار تصاویر کفش هایی عجیب که شبیه سم هستند در شبکه های اجتماعی خبرساز شد. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی هر یک از ما ممکن است با تصاویر و ویدئوهایی برخورد کنیم که برایمان عجیب و تازه باشد. فضای مجازی که در سال‌های اخیر بستر به اشتراک گذاشتن محتوا توسط کاربران در سراسر جهان را فراهم کرده گاها شگفتی‎هایی را نیز به همراه دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم‌ها تصاویر جالب و عجیبی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اخیرا یک صفحه مجازی مصری، تصاویر عجیبی از یک مدل کفش را منتشر کرده که شبیه به سُم است و از آن به عنوان مدل جدید کفش یاد کرده است. در ادامه نیز از مخاطبان پرسیده شده که آیا حاضر به خرید این مدل کفش هستند یا خیر که این سوال با واکنش های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شد.