محرمانه ماندن دارایی مسوولان باعث بی اعتمادی مردم

عضو شورای مرکزی کارگزاران با اشاره به اشکالات مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد محرمانه بودن اموال و دارایی مسوولان گفت: برخلاف اصل مذکور به دلیل زیاد بودن مقامات و مسئولین مشمول، این طرح عملا قابل اجرای دقیق نیست. علی محمد نمازی در گفت وگو با ایسنا با اعلام اینکه در قانون نحوه برخورد با متخلفین معین و نحوه شناسایی دارایی ها معلوم نشده است افزود: از سویی بر اساس ماده ۵ ، محرمانه ماندن دارایی‌های افراد مشمول این مصوبه موجب بی اعتمادی و بدبینی مردم شده و ملت امیدی به کارایی آن ندارند. همچنین این مصوبه نقش کمی در مبارزه با فساد دارد و باعث بروز شایعه خواهد شد. وی گفت: اگر شرط محرمانه بودن فهرست دارایی های مقامات و مسئولین حذف گردد، اولا به انتخاب و انتصاب اصلح کمک خواهد کرد، ثانیا کسی نمی‌تواند دارایی خود را مخفی نماید. نماینده ادوار مجلس با افزود: دلیل اینکه مسئولان از ابراز نظر عمومی مردم استقبال نمی کنند، در عدم شایسته سالاری است و این موضوع ریشه در چرخش قدرت و مدیریت بصورت غیر دموکراتیک دارد. وی گفت: مجلس طرح مفصلی تصویب کرد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و مجمع تشخیص آن را در ۶ ماده خلاصه کرد.

 

دولت، امید مردم را ناامید نکند، قیمت ها کنترل شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از چرایی افزایش قیمت برخی کالاها همچون قیر یا سیمان عنوان کرد: دولت باید از این افزایش قیمت‌ها پیش‌گیری کند، مردم از این دولت انتظار دارند و امیدشان نباید ناامید شود.سید کاظم‌ دلخوش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چرایی نبود نظارت صحیح بر افزایش قیمت برخی اجناس ضروری عنوان کرد: متاسفانه شاهد برخی نظارت‌های موازی هستیم؛ برای مثال در خصوص نظارت بر قیمت اجناس و کالاهای موجود در بازار، سازمان تعزیرات حکومتی که یکی از دستگاه های نظارتی است وضعیت شفافی ندارد و به دلیل نبود تشکیلات و نیروی لازم نمی‌تواند نظارت بر قیمت ها را به خوبی پوشش بدهد، در یک شهر برای مثال ۶هزار مغازه دار فعالیت می‌کنند، تعزیرات آن شهر با دو نیرو چگونه می تواند نظارت بر قیمت ها را اعمال کند؟ سازمان تعزیرات در کل کشور نزدیک به ۷۰ خودرو بیشتر ندارد. وی افزود: برخی از مشکلات نیازمند برخورد ریشه ای است، این مهم نیازمند اقدام ریشه ای است، این روند باید در حاکمیت اصلاح شود؛ یعنی دولت باید در پی سامان‌دهی بخش نظارت و تعزیرات باشد که این نظارت به طور صحیح اعمال شود.

درخواست تضمین از بایدن منطقی است
نماینده روسیه در سازمان‌‌های بین‌ المللی در وین در پیامی توییتری تصریح کرد که درخواست ایرانی‌ها برای دریافت تضمین از رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص برجام، منطقی است.به گزارش ایلنا از اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف در توییتر در پاسخ به اظهارنظری توییتری، درباره عدم ارائه ضمانت برجامی توسط بایدن به ایران نوشت: «فکر می‌کنم این امر، مشروط به مذاکره است. به نظر می‌رسد این خواسته ایرانی‌ها منطقی و قابل توجیه است، این خواسته نه تنها با رویه دیپلماتیک بلکه با عقل سلیم ابتدایی مطابقت دارد».

ضرورت تغییر سیاست‌ها و توجه به مردم
رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به افزایش خانه خریدن ایرانیان در ترکیه و برگزاری کنسرت خوانندگان ایرانی در این کشور گفت: تغییر در سیاست‌ها و توجه به مردم و خواست‌ های آنها بسیار ضروریست.به گزارش ایسنا، معصومه پاشایی آقا بهرام در توییتر نوشت:«خرید حدود یازده هزار خانه در ترکیه! کنسرت‌هایی که هر شبش صدها میلیارد هزینه برای ایران دارد و ‏ثروتمان به سرعت در جیب سایر کشورها سرازیر می‌شود! کمی تغییر در سیاست‌ها و توجه به مردم و خواست‌های آنها بسیار ضروریست، چرا که ایران متعلق به تمام ایرانیان هست و همه با هم باید بسازیمش!»

انتقاد روسیه از محدودیت‌های آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از محدودیت‌های آمریکا برای صدور روادید برای اتباع روسیه انتقاد کرد. به گزارش ایلنا از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا در مورد تصمیم آمریکا برای صدور ویزا برای اتباع این کشور گفت: واشنگتن مراحل فنی معمول صدور روادید این کشور را به جهنم واقعی تبدیل کرده و این رویکرد آمریکا نشان‌دهنده دگرآزاری واشنگتن است.وزارت خارجه ایالات متحده متقاضیان روادید از روسیه و ۹ کشور دیگر را که در آن سفارتخانه آمریکا وجود ندارد کشورهای بی‌خانمان یا «فاقد ملیت» خوانده است.روسیه پس از کوبا، اریتره، ایران، لیبی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا و یمن دهمین کشور در این فهرست شد.

وحدت ضرورتی علیه دسیسه‌های دشمنان
سفیر ایران در تاجیکستان وحدت مسلمان جهان را ضرورتی انکارناپذیر در مواجهه‌ با دسیسه‌های دشمنان اسلام در جهان ارزیابی کرد.به گزارش ایسنا،محمدتقی صابری به ابعاد مختلف شخصیت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداخت و مهمترین شاخصه شخصیت این بزرگواران را وجه تربیتی توصیف کرد.

ایرانیان گرفتار در بلاروس و لیتوانی
سخنگوی وزارت خارجه درخصوص آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی گفت: اطمینان داریم دولت بلاروس در چارچوب روابط دوستانه تهران-مینسک همکاری لازم و کافی برای رفع مشکلات این اتباع ایرانی را خواهد داشت. به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده گفت: سفارت ایران در بلاروس بلافاصله در تماس با وزارت خارجه و دیگر نهادهای ذیربط بلاروسی، اقدام به کسب اطلاعات تکمیلی و حل مشکلات آنها نمود. وی تاکید کرد: تلاش شده با افراد گرفتار ارتباط مستقیم برقرار شود که بر همین اساس علاوه بر تماس تلفنی سفیر با یکی از اتباع گرفتارشده، هیاتی از سفارت جهت رسیدگی به وضعیت اتباع ایرانی و تمهید شرایط بازگرداندن آنها به میهن عازم منطقه مرزی بلاروس- لیتوانی شد که هم اکنون در منطقه مرزی به سر می برد و در تعامل با مرزبانی منطقه ای، در تلاش است در اسرع وقت مشکلات هموطنان گرفتار را مرتفع نماید.

مذاکرات ایران و عربستان به نفع لبنان
وزیر خارجه لبنان با تاکید بر این که روابط این کشور با ایران بسیار خوب است، گفت که موفقیت مذاکرات هسته‌ای بر منطقه از جمله لبنان تاثیر می‌گذارد.به گزارش ایسنا از النشره، عبدالله بوحبیب با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و رایزنی‌های اخیر میان مقامات کشورمان با عربستان سعودی گفت: مذاکرات هسته‌ای بر منطقه و لبنان تاثیر می‌گذارد. مذاکرات ایران و عربستان نیز یقینا تاثیر مثبی بر لبنان خواهد داشت.وی درباره روابط لبنان و عربستان سعودی گفت: عربستان روابط خود با لبنان را یک رابطه منطقه‌ای می‌داند و من آماده سفر به این کشور در هر زمانی هستم اما ترفندی در کار نیست.

گام به گام به سوی نظارت برخط
دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به شعار سازمانی «دیوان فناورانه مردم پایه» گفت: شفاف سازی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از مطالبات مردم است که در دولت جدید تلاش شده عملی شود و دیوان محاسبات با تحقق شفاف سازی، گام به گام به سوی نظارت برخط پیش خواهد رفت. به گزارش ایسنا علی کامیار، افزود: با ارائه گزارشات مستمر ۲ ماهه و ۴ ماهه اجرای بودجه، همه فعالیت‌های دستگاه های اجرایی رصد می‌شود و می‌توان اقدامات پیشگیرانه را در پیش گرفت.

دانش جوانی و تجربه گره گشای مشکلات
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: لازمه حل مشکلات کشور تلفیق دانش و شناخت جوانی با تجربه افراد با سابقه است.رحمت الله فیروزی در گفت و گو با ایسنا گفت: باید جوانان را پرورش و رشد داده و فرصت کسب تجربه را در کنار دانش و شناختی که از دغدغه های جامعه دارند برای آنان فراهم کنیم تا برای خدمت به جامعه آماده شوند.وی اظهار کرد: جوان باید آمادگی لازم را از جهت دانش، تعهد و تخصص در کنار شناخت هایی که دارد، به دست آورد.

اژه‌ای بر صبر در مقابل ناملایمات، کمبودها و فشارها تاکید کرد

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم صبر در برابر گناه و هواهای نفسانی گفت: روز گذشته گزارش یک نهاد نظارتی درباره عملکرد یک قاضی به دستم رسید که حقیقتاً دلم به درد آمد که این شخص نه به خاطر فقر یا کمبود در زندگی بلکه به دلیل تمایلات نفسانی دچار لغزش شده است.
به گزارش ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک ولادت خجسته پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام جلوه ای از نور خداست و نور و رحمت الهی همیشه امیدآفرین و فرح بخش و آرامش بخش بوده است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه انسان همواره در تاریکی و جهالت و حیرانی به شدت نیازمند نور است، افزود: وقتی نور آمد انسان از گمراهی نجات می یابد مگر آنکه خود انسان نخواهد و در مسیری حرکت کند که به سقوط منتهی می شود.
حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه میلاد پیامبر اعظم (ص) در زمانی اتفاق افتاد که جهالت جهان را فراگرفته بود و ظلمت انسانها را رنج می داد و مردم از ظلم ستمگران به تنگ آمده بودند، تصریح کرد: امروز هم دنیا در یک جاهلیت مدرن بسر می برد و تاریکی هایی که وجود دارد، کمتر از سال عام الفیل نیست که رسول الله در آن مقطع برای نجات بشر متولد شدند.
وی گفت: در پرتو نور رسول الله برخی کاخ های ستم فرو ریخت و آتش های شعله ور خاموش شد و ما باید در پرتو این نور که الی یوم القیامه ادامه دارد، آتش ها را خاموش و با ظلم و ستم مقابله کنیم.
محسنی اژه‌ای ادامه داد انوار قدسی رسول الله در وجود مقدس حضرت بقیه الله متجلی شده و در زمان غیبت نیز ولی فقیه جامع الشرایط همان مسیر را ادامه می دهد و هر کس طالب هدایت و کمال باشد، راه برای او روشن است.
رئیس قوه قضاییه از مقام معظم رهبری به عنوان انسانی زمان شناس و موید و متصل یاد کرد و با اشاره به بیانات روز گذشته ایشان درباره سه خصیصه و صفت مهم پیامبر اعظم (ص) گفت که امروز ما بیش از هر زمان دیگر به عدل، صبر و اخلاق به شدت نیاز داریم. اژه‌ای افزود: صبر و پایداری در طی کردن سیر الی الله و تحمل دشواری انجام مسئولیت و ایستادگی در برابر گناه و فشار شیاطین و دشمنان کاری دشوار است و سختی های زیادی دارد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به فزونی وسوسه های شیطانی و هواهای نفسانی و فشارهای دشمنان بیرونی در شرایط دشوار فعلی گفت: روز گذشته گزارش یک نهاد نظارتی درباره عملکرد یک قاضی به دستم رسیده که حقیقتاً دلم به درد آمد که این شخص نه به خاطر فقر یا کمبود در زندگی بلکه به دلیل تمایلات نفسانی دچار لغزش هایی شده است.
وی ادامه داد: شیاطین و دشمنان سعی می کنند از نقطه ضعف انسان استفاده کنند و ما که می خواهیم پرچمدار انقلاب و الگوی حسنه در جهان باشیم باید بیش از همه به سنگینی مسئولیت توجه کنیم و نباید در مقابل ناملایمات، کمبودها و فشارها صبرمان لبریز شود و از پای درآییم.
رئیس دستگاه قضا، اجرای عدالت را از وظایف مهم حکومت دانست و گفت: امروز مردم از نظام اسلامی انتظار اجرای عدالت در همه زمینه ها را دارند؛ نه فقط عدالت در صدور حکم.
محسنی اژه‌ای افزود: امروز که می خواهیم به پیروی از انبیاء و اولیا و ائمه هدی اسوه حسنه باشیم باید در همه بخش ها بر اساس عدل رفتار کنیم و تأکید ولی امر بر تدوین پیوست عدالتخواهانه برای همه تصمیمات و مصوبات در همین راستاست.
رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی تصمیمی می گیریم یا قانونی را تصویب و بخشنامه ای را صادر می کنیم باید بیندیشیم که سبب تحقق و گسترش عدالت شده یا برعکس موجب ایجاد رانت و انحصار شده و شکاف طبقاتی را بیشتر و افرادی را از فرصت ها محروم می کند.
محسنی اژه‌ای از اخلاق نیز به عنوان نیاز امروز انسان یاد کرد و گفت: بخش اعظمی از مسائل اسلامی را اخلاق تشکیل می دهد که تحقق عدالت را هم به دنبال خود دارد و موجب حفظ انسان در برابر هواهای نفسانی می شود.
وی تصریح کرد: گاهی اخلاق عملی از هر خطابه و هر نوشته ای بیشتر اثرگذار است و ما با توجه به شرایط امروز، باید بیش از پیش صبر، عدالت ورزی و رعایت اخلاق اسلامی را در سرلوحه کارهایمان قرار دهیم. رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تمام اخلاق در وجود مقدس پیامبر اعظم و ائمه اطهار تجلی یافته تصریح کرد: اگر می خواهیم پیروان راستین انبیاء و اولیاء باشیم باید رنگ خدا و رسول خدا را داشته باشیم. اژه‌ای افزود: خیلی اوقات انسان به راحتی زبان باز می کند و حرف های نادرست می زند و مطالبی که نسبت به آنها علم و یقین ندارد بیان می کند و توجیه هم می کند که دیگران چنین گفته اند یا چنین شایعه شده است.
وی تصریح کرد: در شرایط دشوار امروز باید از سرنوشت کسانی که در چهار دهه گذشته به دلیل غفلت دچار خطا و انحراف شده اند عبرت گرفت و از خدا، قرآن و نماز و پیامبر اعظم و خاندان او که وسیله تقرب الهی هستند استمداد بجوییم تا خدا لحظه ای ما را در برابر لغزش ها رها نکند.

رییس مجلس از پرداخت ۴۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه خبرداد

رئیس مجلس شورای اسلامی به گرانی‌های کالای اساسی در بازار داخلی اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته برای هفت قلم کالای اساسی، ۴۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شد ولی متأسفانه نتوانستیم کالای ارزان‌قیمت به دست مردم برسانیم.
به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در آیین افتتاح پنجمین اجلاس سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین، به تقابل جبهه حق و باطل در زمان حال اشاره کرد و گفت: تبیین مسئله‌ای بسیار مهم و اثرگذار است، اهمیت طرح صالحین نیز به دلیل اهمیت مسئله تبیین است که رهبر انقلاب نیز نسبت به آن دستور دادند.
وی با بیان این‌که همه مردم از هر نژاد، نگاه و قومیتی در جمهوری اسلامی ایران به یک اندازه مهم هستند، ادامه داد: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون، هرجا دین آسیب دیده و مشکلی به وجود آمده، به‌خاطر حضور نداشتن مردم بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در دورانی که دنیا تبدیل به دوقطبی شرق و غرب شده بود، امام راحل با اتکا به سنت الهی در ماندگار نبودن ظلم، و حضور مردم، نهضت انقلاب اسلامی را در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بنیان نهاد و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در مقابل رژیم پهلوی پیروز شد.
وی به تلاش استکبار جهانی برای براندازی انقلاب اسلامی ۴۳ ساله ایران اشاره و خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اتکای به مردم از دفاع مقدس تا توطئه‌های داخلی و مسائلی همچون ایجاد گروه‌های تروریستی، ایجاد داعش و تلاش برای براندازی اسلام ناب محمدی، مستحکم ایستاده است.
قالیباف با بیان این‌که مردم در جمهوری اسلامی در رأس امور هستند، متذکر شد: هرکجا مردم را دسته‌بندی یا حذف کردیم، با مشکل مواجه شده و آسیب دیدیم. وی با تأکید بر این‌که امروز دشمن مبارزه‌ای از جنس دفاع مقدس با ما ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی از راه تحریم و تحریف وارد شده‌اند یعنی با ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای سازماندهی شده با ما مقابله می‌کنند.
رئیس قوه مقننه، به اهمیت شکل‌گیری جریان «تبیین» و وجود صالحین و بسیج اشاره و گفت: مجاهدت و جهاد در تبیین، مهم‌تر و سخت‌تر از جنگ فیزیکی در دفاع مقدس است زیرا آنجا دشمن مشخص و تکلیف مبارزه روشن بود اما امروز دشمن با روش‌های جدید و گمراه‌کننده به سراغ ما آمده است که باید با هوشیاری و هوشمندی در این میدان وارد شویم. وی با بیان این‌که فلسفه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد «شناخت» و «آگاهی‌بخشی» به جامعه است، تصریح کرد: وظیفه ما در «جهاد تبیین»، روشن‌سازی افکار عمومی است تا با شناخت نسبت به حقایق، پای فرهنگ عاشورا و غدیر بمانند. قالیباف گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، به من گفت «نیستی ببینی در مصاف با داعش، جوانان دهه شصتی و دهه هفتادی ما چگونه می‌جنگند و پای‌کارتر از دوران دفاع مقدس هستند»، این جوانان با مدیریت حاج قاسم توانستند هزینه‌های فراوانی که آمریکا برای ایجاد داعش صرف کرده بود را بی‌اثر کنند. وی با تأکید بر این‌که باید در زمینه اجرایی و اداره کشور نیز تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم، یادآور شد: مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی کشور مردم هستند و نباید نسبت به آنان هیچ طبقه‌بندی و دسته‌بندی وجود داشته باشد.

نوری طرح صیانت را فانتزی توصیف کرد

نماینده مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی که مشکلات بسیاری وجود دارد، پرداختن به موضوعاتی مثل نظارت بر رفتار نمایندگان، شفافیت آرا و طرح صیانت نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی و زندگی روزمره مردم، فانتزی و درجه چندم است.
غلامرضا نوری در گفت‌وگو با ایلنا افزود: در خصوص وضع محدودیت برای محتواهای درست یا محتوایی که اتفاق افتاده؛ به هیچ وجه موافق نیستیم. حتما باید شفافیت محقق شود، شفافیت یعنی همه چیز در جامعه شفاف باشد؛ خصوصا گردش اطلاعات که حتما باید با شفافیت صورت گیرد. نماینده بستان‌آباد گردش اطلاعات را یک ابزار خودکنترلی و حق مردم در جوامع دموکراتیک دانست و گفت: اگر جلوی گردش روان اطلاعات را بگیریم و محدودیت ایجاد کنیم، خود به خود به سمت روش‌های بسته و خطرناکی که اصلا مفید حال جامعه نیست، خواهیم رفت. وی افزود: در کمیسیون مشترک بنا نیست که اجازه دهیم محدودیت‌های اساسی وضع شود و استدلال می‌کنیم و همکاران هم کمک می‌کنند تا خروجی‌اش طوری باشد که مردم هم راضی باشند.
وی افزود: البته از اینکه یک نظم و انضباط در فضای مجازی ایجاد شود تا شاهد جلوگیری از کلاهبرداری و اخاذی و موارد این چنینی باشیم، هیچکس ناراحت نمی‌شود اما هیچ محدویت و انحصاری نباید باشد. نباید به خاطر مسائل مالی انحصارهایی ایجاد کنیم و بگوییم با هدف حمایت از تولید داخلی اینطور شده است.
عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی با تاکید بر اهمیت کیفیت قابل رقابت تولیدات داخلی با محصولات خارجی، تصریح کرد: هر وقت تولیدات داخلی ما توانست خود را به حد نرم‌افزار حرفه‌ای برساند طبیعتا مردم هم دوست دارند از نمونه داخلی استفاده کنند چون همین مردم و اعضای همین جامعه در آن سهیم خواهند بود. منتها به شرط اینکه بتوانند کیفیت ارتباطی که برقرار می‌کنیم و پلتفرمی که تولید می‌کنیم و کارایی لازم را داشته و قادر به رقابت باشند. که البته این هم کار ساده‌ای نیست.
وی خاطرنشان کرد: نیاز جامعه ما در حال حاضر چیز دیگری است، نیاز ما اکنون در تعاملات بین‌المللی و تنظیم این ارتباطات است. خصوصا در حوزه معیشت مردم اکنون خیلی نیازمند به کار هستند علی‌الخصوص در این فصل از سال هم باید بنشینیم فکری برای کسری بودجه سال جاری کنیم و هم اینکه ببینیم برای بودجه سال جدید چه برنامه‌ای داریم. در مجموع کارهای بسیار سنگینی سر راه مجلس وجود دارد ولی خب گاهاً به حاشیه و فرعی می‌زنیم.

حسینی بر تعامل سازنده دولت با مجلس به خاطر نظام تاکید کرد

معاون پارلمانی رییس جمهوری با یادآوری اینکه در دولت‌ها هماهنگی‌ میان دولت و مجلس صورت گرفته گفت: در پی ایجاد تنش نیستیم بلکه دنبال برقراری تعامل سازنده با مجلس به خاطر نظام هستیم. به گزارش ایرنا، محمد حسینی در نشست معاونان پارلمانی دستگاه‌ها گفت: ما مجمع الجزایر جداگانه نیستیم. هر یک از معاونان پارلمانی ضمن اینکه باید از حوزه کاری خود صیانت کنند، نظرات و دیدگاه خود را هم باید منعکس کنند.
معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: در دولت‌های قبل اینگونه بود که افراد را موظف کنند تا فقط بخشی‌نگری نکنند. در بحث استانداران معمولا وزیر کشور با رییس جمهوری به توافق می‌رسیدند اما الان در جلسات دولت خیلی به جد نظرات موافق و مخالف بررسی می‌شود و این کندی انتخاب استانداران به دلیل همین است.حسینی افزود: مردم انتظار هماهنگی مجلس و دولت را دارند و اختلاف را نمی‌پذیرند و باید میان دولت و مجلس روابط معقول و منطقی و صمیمانه برقرار شود.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: زمانی که وزیر بودم برنامه‌ای دعوت شده بودم، وقتی وارد برنامه شدم گفتم چرا نمایندگان نیامده‌اند، گفته شد که آنها را دعوت نکرده‌ایم و ما به نمایندگان باج نمی‌دهیم.حسینی با تاکید بر این که تعامل با مجلس باج دادن نیست، خطاب به معاونان پارلمانی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: شما باید از منافع دولت حمایت کنید اما باید تعامل مناسب و خوب و صمیمانه با مجلس برقرار کنیم. در واقع باید شناخت خوبی از خواسته‌ها و روحیات نمایندگان داشته باشید.
حسینی، رابطه دولت و مجلس را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: به هر حال ممکن است در آینده طرح سوال یا استیضاح پیش بیاید و نه تنها معاون‌های پارلمانی باید کمک کنند بلکه خود وزیران هم باید آستین بالا بزنند و کمک کنند.حسینی به برگزاری این جلسات به شکل ماهانه اشاره کرد و گفت: دفتر رییس جمهوری پیگیر برگزاری این جلسات است و ما هم این جلسات را منظم برگزار می‌کنیم و اگر نیاز باشد جلسه فوق العاده هم خواهیم گذاشت.
معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: در دوره رای اعتماد با تلاش معاونت‌های پارلمانی وزرا توانستند بالای ۲۰۰ رای بگیرند در حالی که بعضی‌ها فکر می‌کنند که وزیران همین طور رای آورده‌اند.وی افزود: به هماهنگی معاونت‌های پارلمانی برای پیشبرد امور و برقراری تعامل مناسب با مجلس نیاز داریم. از سویی با هماهنگی با مجلس قرار شد هر دو هفته یک بار وزرا در مجلس حاضر شده و با نمایندگان دیدار داشته باشند.