بازدید مدیران بانک ایران زمین از شعب استان خراسان رضوی

با هدف بررسی عملکرد شعب و ایجاد انگیزه میان همکاران شعب استان خراسان رضوی، عضو هیأت سرپرستی بانک ایران زمین به همراه مسئولین منطقه، در ایام نوروز از شعب این استان بازدید کردند.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ در این دیدار علیرضا کریمی عضو هیات سرپرستی بانک ایران زمین ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شعب، به بررسی پتانسیل و ظرفیت های موجود در منطقه پرداخت و از همکاران خواست تا این فرصت ها و ظرفیت های منطقه و فرا منطقه را شناسایی کرده و اقدامات خود را به منظور ورود به بازارهای مختلف به مدیر استان اعلام کنند.کریمی ارائه خدمات مطلوب در حوزه بانکداری دیجیتال را از اولویت های اصلی بانک بیان کرد و گفت: همکاران با معرفی دقیق سرویس های بانکداری مدرن به مشتریان، آنان را با این خدمات آشنا کرده و استفاده از آن را فرهنگ سازی کنند.وی ضمن تأکید بر مشتری مداری و تلاش در جهت افزایش رضایت مشتریان، افزود: ایجاد اعتماد اولین قدم در مشتری مداری است. همکاران با احترام و درایت درخواست مشتریان را شناسایی و بر اساس آن خدمات مورد نیاز آنان را ارائه دهند.در این سفر دو روزه از شعب مرکزی مشهد، فلسطین، سجاد، امام رضا، ویلاژتوریست و احمدآباد بازدید شد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی در آیین معارفه مدیران عامل بیمه ایران

مدیرعامل شرکت بیمه ایران باید به صفاتی نظیر حرفه ای گری، اخلاق مداری، شایسته گزینی و اشراف اطلاعاتی در خصوص زوایای مختلف شرکت آراسته باشد. به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی،دکتر علی استادهاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بیمه ایران با اعلام این مطلب افزود: صیانت از نیروی انسانی و افزایش ضریب بهره وری منابع و سرمایه ها از مهمترین ماموریت های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران است.رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تلاش های بیمه ایران برای استقرار سامانه های برخط، اظهار داشت: نهادناظر صنعت بیمه از هرگونه اقدام تسهیل گرایانه و عملیات آسان بیمه گری به خصوص در بخش پرداخت خسارات زیان دیدگان، حمایت خواهد کرد.وی ضمن ابراز انزجار از اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سرداران بزرگ سپاه در سوریه نسبت به تاثیر اتفاقات این چنینی بر تقویت بنیان های اعتقادی مردم و اراده مدیران در راستای خدمت رسانی مخلصانه تاکید کرد و افزود: حفظ امنیت اجتماعی و آرامش جامعه از مهمترین رسالت های صنعت بیمه است که با تمام توان برای ایفای این وظیفه حساس، کوشا خواهیم بود. دکتر استادهاشمی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات جامعه بیمه گران و بهره گیری آنان از فیوضات شب های قدر برای تمامی خادمان صنعت بیمه، خیر الهی و توفیق خدمتگزاری خواستار شد.

سعید شهبازی مدیر
روابط عمومی بانک ملت شد
سعید شهبازی به عنوان مدیرکل دفتر مدیریت و روابط عمومی این بانک منصوب شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در حکمی از سوی دکتر فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت، سعید شهبازی به عنوان مدیرکل دفتر مدیریت و روابط عمومی این بانک منصوب شد.سعید شهبازی دانش آموخته رشته روابط عمومی و علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است و 15 سال سابقه فعالیت در حوزه روابط عمومی شبکه بانکی را در کارنامه دارد و پیش از این مدیر کل روابط عمومی و همکاری های بین‌الملل بانک کشاورزی بوده است. وی همچنین دارای سوابق فعالیت در رسانه‌های حوزه اقتصادی و بانکی به عنوان خبرنگار، سردبیر و مدیر مسئول است.

«صنعتی» سرپرست شرکت بیمه سینا شد
حسن صنعتی عضو هیئت مدیره بیمه سینا با نظر هیئت مدیره به عنوان سرپرست این شرکت تعیین شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سینا؛ پس از انتصاب عبداله سلطانی مدیرعامل بیمه سینا در ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ به مدیرعاملی شرکت پارس خودرو، با تصمیم هیئت مدیره و نظر سهامدار عمده «حسن صنعتی» عضو موظف هیئت مدیره بیمه سینا به عنوان سرپرست این شرکت انتخاب شد.گفتنی است، صنعتی سابقه ریاست هیئت مدیره و سرپرستی بیمه سینا و سمت‌های مدیریتی مختلف در بیمه دانا را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

نرخ حق بیمه شخص
ثالث سال ۱۴۰۳ اعلام شد
پیرو افزایش ۳۳.۳درصدی نرخ دیه توسط قوه قضائیه، شورای عالی بیمه، نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ را ۳۵.۵ درصد اعلام کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، با اعلام مبلغ ریالی دیه برای سال ۱۴۰۳ از سوی قوه قضائیه، شرکت‌های بیمه موظف شدند بیمه نامه‌های شخص ثالثی را که تاریخ شروع پوشش آنها ۱۴۰۳٫۰۱٫۰۱ و پس از آن است، با تعهدات بدنی ۱۶میلیارد ریال معادل دیه ماه‌های حرام (ذی القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب) و تعهدات مالی حداقل ۴۰۰ میلیون ریال صادر کنند.

میرهاشم موسوی اعلام کرد:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نخستین نشست شورای معاونین این سازمان در سال 1403 که با حضور معاونین، مدیران ستادی و حضور ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل و مدیران درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، با تأکید بر این‌که این سازمان طی دو سال و نیم گذشته در دوره جدید مدیریتی؛ توفیقات و دستاوردهای ارزشمندی داشته است، از استمرار حرکت تحولی این سازمان و توسعه خدمات به‌عنوان مهم‌ترین اولویت این سازمان در سال جدید خبر داد.
به‌گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علی (ع) و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدیران و کارکنان سازمان در لیالی پرفیض قدر و نیز عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از فرماندهان رشید سپاه انقلاب اسلامی در جریان حمله وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در شهر دمشق، نسبت به استمرار راه شهدای گرانقدر ایران اسلامی ابراز اطمینان کرد و با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه مُلک که از "ابتلا" به عنوان هدف خلقت مرگ و زندگی نام می‌برد، گفت: معنای بلا و ابتلاء همواره منفی نیست، بلکه معنای حسن و خیر هم دارد. اگر کسی مقامی دارد و فرصت خدمتی برای او فراهم است، این هم ابتلاء و آزمون است. به این ترتیب طبق فرمایش قرآن هدف از حیات، ابتلای انسان است تا مشخص شود از پس موقعیت و شرایطی که در آن قرار می‌گیرد بر می‌آید یا نه. چنانکه امیرالمومنین علی علیه‌السلام می‌فرماید «الدنیا فانها دار بالبلاء محفوفه». مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: یکی از چیزهایی که در این روزها و شب‌های پرفیض می‌توانیم از خداوند متعال بخواهیم، طلب موفقیت در این بلا و ابتلائات الهی است. در همین ابتدای سال باید فرض را بر این بگذاریم که این موقعیت و فرصت مدیریتی که در اختیار ما قرار گرفته است، یک آزمون الهی است. باید به اندازه‌ای که می‌دانیم و در توان داریم اقدام و عمل داشته باشیم و آنچه تکلیف ما است انجام دهیم.موسوی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، انتخاب شعارهای اقتصادی طی سال‌های گذشته خصوصاً تأکید بر اهمیت تولید را ناشی از اهمیت این موضوع در کشور دانست و تأکید کرد: راه‌حل مشکلات کشور اعم از تورم، رکود، بیکاری و... رونق و به‌عبارتی جهش تولید است. ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی باید از همه ابزارها برای تحقق این جهش بزرگ استفاده کنیم. خصوصاً باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و نظام پولی و مالی و پتانسیل بسیار بزرگ جمعیت بیش از 47 میلیونی مردم ایران بهره ببریم و از این طریق زمینه را برای جهش تولید فراهم کنیم.وی اظهار داشت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان سازمانی که هم با بیش از نیمی از مردم ارتباط دارد و هم برخی ابزارهای اقتصاد و تولید را در دست دارد، باید به نوبه خود در جهت تحقق شعار سال تلاش کنیم.مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در تبیین اقدامات مثبت این سازمان در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور، اظهار داشت: در سال گذشته ما توانستیم با تسویه 106 هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی و ممانعت از خروج 26 هزار میلیارد تومان از منابع سازمان بابت سود تسهیلات بانکی و پرداخت میانگین ماهانه 38 هزار میلیارد تومان در نیمه دوم 1401 و میانگین ماهانه 43 هزار میلیارد تومان در سال 1402 به مستمری‌بگیران، در کنترل نقدینگی نقش مهمی ایفا کنیم که خود یکی از عوامل مهم مهار تورم در کشور است. با وجود شرایط کلی کشور و اقتضائات موجود خصوصاً در زمینه اقتصادی، با تلاش مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و همت بلند کارفرمایان و بیمه‌شدگان و مردم عزیز ایران، سازمان تأمین‌اجتماعی توانست در بهبود شرایط اقتصادی و نظام تولید کشور نقش‌آفرینی کند.
موسوی با تأکید بر اینکه امسال هم اولویت‌های راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی همان 8 راهبرد کلانی است که در آغاز دوره جدید مدیریتی در این سازمان اعلام شد، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما که از ابتدا نیز جزء راهبردهای اصلی تعیین شد، «توسعه خدمات» در بخش‌های بیمه و درمان است. پوشش فراگیر بیمه‌ای امسال جدی‌تر از سال‌های گذشته باید دنبال شود و خدمات بیشتر و بهتری به مردم ایران خصوصاً بیمه‌شدگان عزیز سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه شود.وی افزود: لازمه توسعه خدمات و ارتقای کارامدی، هوشمندسازی سازمان تأمین‌اجتماعی است که باید بسیار جدی‌تر از گذشته پیگیری و دنبال شود.موسوی با تأکید بر این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان دارد، گفت: دستاوردهای ما در سال 1402 در سازمان تأمین‌اجتماعی، به‌رغم این‌که بسیار ارزشمند بوده اما با آنچه که باید انجام شود و آنچه نیاز مردم است، فاصله دارد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک جلسه توجیهی به حضور مربیان پنتاگون در ایروان، سفر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به ارمنستان در ماه مارس و رزمایش‌های سال گذشته میلادی که آمریکا در آن حضور داشت، اشاره کرد و گفت: تمامی این رویدادها ضد روسی هستند و با هدف بی‌ثباتی وضعیت در منطقه انجام شده‌اند. طبق گزارش خبرگزاری نووستی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: رهبری ارمنستان واقعا تجربه حل مسائل منطقه‌ای را دارد. او واقعا تجربه مثبتی در این زمینه دارد و ما برای او احترام قائل هستیم. تمامی این رویدادها و اقدامات را مربیان، مشاوران و سیاستمداران اتحادیه اروپا آغاز می‌کنند اما در اصل اتحادیه اروپا نیست و این اتحادیه به عنوان پوششی برای ناتو عمل می‌کند.

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی مدیریت جنگ توسط نخست‌وزیر فعلی این رژیم را مدیریتی «شکست خورده» و «فاجعه‌بار» توصیف کرد. «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: زمانی که اسرا و آوارگان را به خانه‌هایشان برگردانیم و اسرائیل به مسیر عادی خود بازگردد، در جنگ پیروز خواهیم شد. وی گفت: ما باید در اسرع وقت این کار را انجام دهیم و قبل از اینکه به دست کسانی به رهبری بنیامین نتانیاهو به پرتگاه کشیده شویم، این کار را انجام دهیم؛ او مسئول، مقصر و متهم است. ایهود باراک در یادداشتی که توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی منتشر شد، اذعان کرد: در این جنگ، سه شکست برای اسرائیل رقم خورده است. وی در این باره تصریح کرد: شکست نخست اینکه نتیجه روشن رهبری نتانیاهو فاجعه‌آمیز به نظر می‌رسد.

تلاش انگلیس برای عرضه
تسلیحات ناتو به اوکراین
دولت انگلیس اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور قصد دارد در نشست ناتو که از امروز در بروکسل برگزار خواهد شد، کشورهای عضو را به اتخاذ برنامه‌ای مشترک برای تهیه مهمات و تسلیحات مشترک برای اوکراین ترغیب کند. دولت انگلیس، دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور برنامه دارد از متحدان ناتو بخواهد که برنامه مشترکی را برای تهیه مهمات و موشک برای کی‌یف اتخاذ کنند. وزرای امور خارجه ناتو قرار است از ۳ تا ۴ آوریل (۱۵ تا ۱۶ فروردین) در بروکسل برای گفت‌وگو درباره اوکراین و همکاری اعضای این ائتلاف با شرکای آن در منطقه هندوپاسیفیک، از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند نشستی را برگزار کنند. این نشست مصادف با هفتادوپنجمین سالروز ایجاد این ائتلاف غربی است. کشورهای غربی، از جمله کشوهای عضو ناتو از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، تسلیحات و مهمات به آن عرضه کرده‌اند.

هجوم خانواده‌های اسرای صهیونیست به داخل ساختمان کنست
منابع رسانه‌ای از تظاهرات مجدد خانواده‌های اسرای صهیونیست و ورود تعدادی از آنها به ساختمان (کنست) پارلمان رژیم اشغالگر خبر دادند. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه همزمان با جلسه کنست در قدس اشغالی تظاهرات کردند. طبق این گزارش، گروهی از معترضان موفق شدند که وارد ساختمان کنست شوند و در داخل آن تظاهرات کنند. در همین راستا، بخش اطلاع‌رسانی کنست اعلام کرد: خانواده‌های اسرا در غزه با ورود به ساختمان کنست اعتراض کردند و جلسه کنست را قطع کردند. درپی این اقدام، درگیری‌هایی میان آنها و نیروهای امنیتی شکل گرفت. طبق این گزارش، افراد وارد شده به کنست با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی فرزندان خود شدند. خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها کابینه رژیم صهیونیستی را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند.

افشاگری های آرتص از قتل عمدی امدادرسانان در غزه توسط رژیم صهیونیستی

گروه سیاسی: رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال بهانه‌تراشی برای کشتن کارمندان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه است و مدعی است این حمله اشتباهی و غیر عمد و به دلیل وجود یک فرد مسلح در کاروان امدادرسانان بوده است، اما یک رسانه عبری زبان فاش کرد مأموریت این امدادرسانان با ارتش این رژیم هماهنگ شده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله به امدادرسانان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه را غیرعمد دانست و برای توجیه این کشتار گفت: این اتفاق در زمان جنگ رخ می‌دهد و ما آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم و تماس‌هایی با دولت‌های ذیربط برقرار می‌کنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که این کار تکرار نشود.
به گزارش «تجارت»، دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به رغم بسیاری از کشتارهای عمدی در جنگ غزه مدعی شد: ما به عنوان یک قدرت نظامی به قوانین بین‌المللی پایبند هستیم و عملیاتمان را با دقت و شفافیت بررسی می‌کنیم. ما تحقیقاتی را برای بررسی این حادثه مهم انجام خواهیم داد.

افشاگری بزرگ هاآرتص
روزنامه هاآرتص به نقل از منابع امنیتی صهیونیست ادعا کرد: حمله ارتش اسرائیل به کاروان امدادرسانان که منجر به کشته شدن هفت تن از کارمندان آشپزخانه مرکزی جهانی شد به دلیل ظن وجود یک فرد مسلح در کاروان صورت گرفت. یک پهپاد سه موشک را به سمت این کاروان شلیک کرد. این روزنامه نوشت: یک کاروان با سه خودرو سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی به همراه یک کامیون کمک به سمت انبار وابسته به این سازمان در منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه به راه افتادند. خودروهای آشپزخانه مرکزی دارای علامت واضح بودند که نشان می‌داد متعلق به این سازمان هستند، اما منابع اسرائیلی وابسته به واحدی که مسؤول تأمین امنیت محوری بوده که این کاروان از آن عبور کرده است، مدعی شدند یک فرد مسلح را در کامیون رصد کرده‌اند. این منابع اعلام کردند: کامیون به همراه سه خودرو به انبار رسیدند. هفت امدادرسان شامل ۲ فلسطینی که دارای تابعیت آمریکا و کانادا بودند و پنج نفر دیگر از استرالیا، انگلیس و لهستان بود. بعد از چند دقیقه سه خودرو انبار را ترک کردند، اما کامیونی که ادعا شده بود یک فرد مسلح در آن است، با خودروها همراه نشد. این منابع گزارش دادند فرد مسلح منطقه انبار را ترک کرد و خودروها به سمت محوری که از قبل با ارتش رژیم صهیونیستی درباره آن هماهنگی صورت گرفته بود، به راه افتادند. حین عبور کاروان از محوری که مجوز عبور از آن صادر شده بود، دستوراتی از اتاق اضطراری وابسته به یگان مسؤول تأمین امنیت محور به یک پهپاد برای حمله موشکی به یکی از خودروها داده شد. تعدادی از افراد داخل یکی از خودروها حین اصابت موشک از آن خارج شدند و سوار خودرو دیگری شدند و به سفرشان ادامه دادند و به مسؤولان خود اطلاع دادند که در معرض حمله قرار گرفته‌اند. اما بعد از چند ثانیه موشک دیگری به خودروهایشان اصابت کرد. سرنشینان خودروی سومی مجروحانی را که از حمله دوم جان به در برده بودند به خودرویشان منتقل کردند و در همان لحظه پهپاد موشک سومی را شلیک کرد که منجر به کشته شدن هفت امدادرسان شد. منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند قتل تیم امدادرسان در غزه به دلیل مشکلات در هماهنگی میان ارتش این رژیم و سازمان‌های امدادرسانی در غزه نبود، بلکه به دلیل عدم پایبندی رهبران میدانی ارتش به دستورات بوده است. این منابع گزارش دادند رهبران میدانی و نیروها برخلاف دستورات عمل می‌کنند. فرماندهی منطقه جنوبی ارتش می‌خواهد از زیر بار مسؤولیت این جنایت شانه خالی کند.

افشای دلایل حمله
روزنامه هاآرتص همچنین به نقل از منبعی در شعبه اطلاعات نظامی نوشت: مقامات دقیقا می‌دانند دلیل این حمله چه بوده است. در نوار غزه همه هر کاری دلشان بخواهد می‌کنند. اقدامات ارتش اسرائیل بر این اساس است که کسانی موافقت نهایی با هدف قرار دادن اهداف حساس مثل سازمان‌های امدادرسانی را صادر می‌کنند که از افسران ارشد با درجه فرمانده لشگر یا فرمانده کل یا حتی رئیس ستاد ارتش باشند. هر فرماندهی در غزه قوانین خود را صادر می‌کند. مشخص نیست که آیا تصمیم حمله به کاروان تیم امدادرسانی با موافقت افسران ارشد بوده است یا خیر. ارتش رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ این رژیم مدعی شده بودند حمله به کارمندان آشپزخانه مرکزی جهانی به دلیل نبود هماهنگی میان نیروهای ارتش در غزه و نمایندگان سازمان‌ها در میدان بوده است. براساس گزارش هاآرتص ارتش رژیم متوجه شده است که حمله به کاروان امدادی خطرناک است و پیامدهایی برای جنگ در غزه خواهد داشت. نهاد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد آماده است نمایندگانی را برای ارائه نتایج تحقیقات به کشورهایی بفرستد که این هفت امدادرسان از آنجا آمده بودند. حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادرسانان آشپزخانه مرکزی جهانی اولین حمله نیست. این رژیم بارها چنین حملاتی را در غزه انجام داده است.

انزوای فزآینده رژیم صهیونیستی
در سطحی دیگر، توجه به این موضوع ضروری است که حمله به آشپزخانه مرکزی جهانی موجب رسوایی و افزایش انزوای تل‌آویو خواهد شد. در همین زمینه، «دونالد تاسک» نخست‌وزیر لهستان در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «آقای نخست‌وزیر نتانیاهو، آقای سفیر یاکوف لیونی، اکثر لهستانی‌ها پس از حمله هفتم اکتبر با اسرائیل همبستگی کامل نشان دادند، امروز شما این همبستگی را در یک آزمون واقعا سخت قرار می‌دهید.» «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان هم پیشتر اعلام کرده بود در پی حمله‌ای که منجر به کشته شدن هفت کارمند سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی، از جمله یک مرد لهستانی در نوار غزه شد، از تل‌آویو خواسته توضیح دهد. وی در پلتفرم «ایکس» نوشت: من شخصا از «یاکوف لیونی» سفیر اسرائیل خواستم توضیح فوری ارائه دهد. او به من اطمینان داد که لهستان به زودی نتایج تحقیقات درباره این فاجعه را دریافت خواهد کرد. وزیر خارجه لهستان در ادامه اعلام کرد: ورشو قصد دارد تحقیقات مستقل خود را انجام دهد. سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توضیح داد که هفت کشته از استرالیا، لهستان و بریتانیا بوده و برخی از آنها دارای تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند. آشپزخانه مرکزی جهانی از اکتبر ۲۰۲۳ در غزه فعالیت داشته و مواد غذایی را از طریق زمینی وارد این منطقه می‌کند و همچنین در عملیات‌های هلی‌برن مشارکت دارد.