تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت زنجان به بیش از ۶۰۵ هزار نفر رسید

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۰۵ هزار و ۵۷۱ نفر معادل ۵۴ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. سعید کرمی زنجانی افزود: افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند می‌توانند با مراجعه به سایت csp.ihio.gov.ir (سامانه شهروندی بیمه سلامت) و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد با ارائه مدارک هویتی خود از خدمات بیمه ای سازمان بهره‌مند شوند. وی با اشاره به خدمات ارایه شده در تعطیلات نوروزی امسال، اضافه کرد: در این ایام به ۵۸۰ نفر از بیمه شدگان در استان خدمات دهی شد. این مسوول ادامه داد: این خدمات در قالب کشیک های نوروزی با تلاش همکاران اداره کل بیمه سلامت و ادارات شهرستان ها در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳ به بیمه شدگان ارائه شد. کرمی افزود: خدمات ارائه شده شامل نظارت بر امور بیمه شدگان بستری در بیمارستان ها، تایید نسخ پاراکلینیک و دارویی، بررسی درخواست های صدور اولیه و پاسخگویی به مشکلات بیمه شدگان بوده است. وی خاطر نشان کرد: همچنین طبق اطلاع رسانی های قبلی سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ همزمان و بصورت بر خط پاسخگوی سؤالات و مشکلات بیمه شدگان در استان بوده و این روند همچنان نیز برقرار است.

 

ساخت۱۴۰ هزار و۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ خبر داد.به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با مبلغی بیش از یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.وی افزود: در سال گذشته سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیونتومان بوده است.مدیرعامل بانک مسکن، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایتاز سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهایتهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیینشده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

 

 

انتصابات در بانک ایران زمین
به منظور چابکسازی و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، انتصابات مدیران و معاونین استانی بانک ایران زمین، انجام شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ طی احکامی از سوی مدیریت ارشد بانک ایران زمین، رضا پیشاهنگ به عنوان مدیر منطقه استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، محمدرسول خوشنام به سمت مدیر منطقه غرب تهران و البرز، بهزاد ترویجی به عنوان سرپرست مدیریت منطقه استان های گیلان، قزوین و زنجان و مجتبی قناعتیان به سمت سرپرست مدیریت منطقه شرق تهران این بانک منصوب شدند. لازم به ذکر است همچنین فرشاد جعفرنژاد به عنوان معاون مالی اداری مدیریت منطقه استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل، کوروش کیانی گیلان به سمت معاون مدیریت منطقه استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان و قاسم محمد زمان به عنوان معاون مالی اداری مدیریت منطقه استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری بانک ایران زمین منصوب شدند. گفتنی است ایجاد انگیزه و افزایش مسئولیت پذیری در بین همکاران و سرمایه انسانی جوان در این بانک و ارائه سرویس های مطلوب به مشتریان از اهداف این انتصابات بوده است.

ارائه خدمات و سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار کیفیت زندگی شهری
معاون امور شهرداری های بانک شهر گفت: ارائه خدمات مالی، پولی و سرمایه گذاری برای توسعه پایدار کیفیت زندگی جامعه شهری یکی از ماموریت های مهم این بانک در سال جدید است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک شهر، محسن رنجبر با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" افزود: بانک شهر در تلاش است این شعار را در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی کرده و نقش شهروندان در توسعه شهری را پررنگ تر از گذشته کند.وی تصریح کرد: زیرساخت های تحقق شعار سال 1403 در سال گذشته در بانک شهر فراهم شده و این مهم به ما کمک می کند، اهداف این شعار را به خوبی پیش ببریم.

صمدالله محمدی در مجلس شورای اسلامی:

گروه بانک و بیمه: نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه شماره 2 احیاء استیل فولاد بافت گفت: گروه مالی گردشگری با سرمایه‌گذاری در این پروژه شهرستان بافت را از بن‌بست اشتغال و مهاجرت خارج کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت گفت: کارخانه احیاء استیل فولاد بافت اولین، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری در شهرستان بافت است که توسعه صنعتی این شهرستان را هم به دنبال داشته است. او ادامه داد: به دلیل نبودن اشتغال در شهرستان بافت طی سالیان گذشته، مردم برای تامین معیشت خود مجبور به مهاجرت بودند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در آن زمان در شهرستان بافت مشاهده می‌شد عدم وجود کارخانه صنعتی بود. همین ماجرا منجر به مهاجرت مردم از این شهرستان به شهرهای بزرگ‌تر کشور می‌شد. این مهاجرت عوارض خاص خود را داشت اما با مساعدت گروه مالی گردشگری امروز این کارخانه نقشی کلیدی در توسعه این منطقه داشته است. با راه‌اندازی فاز اول این کارخانه اتفاقات مثبتی در شهرستان رخ داد و هم‌اکنون راه‌اندازی کارخانه شماره 2 و افزایش تولید 800 هزار تنی باعث خوشحالی مردم شده است. محمدی با تاکید بر مساله توسعه صنعتی به عنوان یکی از بخش‌های ضروری توسعه گفت: توسعه صنعتی به دلیل وجود این کارخانه در شهرستان بافت می‌تواند زمینه‌ساز سایر ابعاد توسعه نیز شود. راه‌اندازی و فعالیت ‌این کارخانه شرایطی را به وجود آورده که صنایع دیگری هم در شهرستان شروع به فعالیت کنند و این امر اتفاق بزرگی در منطقه است. این نماینده مجلس تصریح کرد: کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت در سال 1399 آغاز شد و امروز آماده بهره‌برداری شده است. من وظیفه خود می‌دانم از همه کسانی که برای به ثمر نشستن این پروژه تلاش کردند تشکر کنم. اما به طور ویژه باید از گروه مالی گردشگری تشکر کنم که این پروژه را شروع و آن را با پیگیری مجدانه به ثمر رساندند. محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان تاثیرات دیگر راه‌اندازی کارخانه احیاء استیل فولاد بافت گفت: این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، باعث امیدآفرینی و نشاط در جامعه و در بین جوانان شهرستان بافت شده است. این اتفاق بدون شک از موثرترین برکات این توسعه است. مردم ما امروز به امیدآفرینی احتیاج دارند و این کارخانه بیش از اشتغال، امید ایجاد می‌کند، جامعه را به تکاپو وا می‌دارد و روح و روان مردم را به نحو مطلوب و مثبتی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ضمن اینکه باعث رونق اقتصادی بیشتر در منطقه هم شده است. نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با بیان انتظارات خود از مدیران این کارخانه و مجموعه‌های دولتی تاکید کرد: همان‌طور که تا امروز گروه مالی گردشگری و کارخانه احیاء استیل فولاد بافت زمینه توسعه را فراهم کرده‌اند و مردم منطقه نیز بسیار قدردان آنها هستند، امیدواریم حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این شهرستان ادامه داشته باشد و شرایط توسعه بیشتر نیز فراهم شود. از سوی دیگر امیدوار هستم دولت نیز از سرمایه‌گذاران در این منطقه حمایت کند تا توسعه روزافزونی را شاهد باشیم. صمدالله محمدی خود با اشاره به کارهایی که گروه مالی گردشگری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان بافت انجام داده، گفت: گروه مالی گردشگری علاوه بر حمایت کامل از ساخت کارخانه احیاء استیل فولاد بافت، تا امروز اقدامات بسیار خوبی در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده‌اند و در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و... به شهرستان کمک کرده‌اند.
به عنوان مثال گروه مالی گردشگری هم‌اکنون برنامه ساماندهی مجموعه ورزشی شهرستان بافت را دارند. بافت تنها شهرستانی است که چمن مصنوعی استاندارد ندارد و گروه مالی گردشگری تصمیم گرفته با هزینه 100 میلیارد تومان، این مجموعه ورزشی را ساماندهی کنند. نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: گروه مالی گردشگری به شهرستان بافت کمک کرد از بن‌بستی که در گذشته در حوزه اشتغال بود، بیرون آید و علاوه بر آن در حوزه‌های اقتصادی، بازار، مسکن، ایاب و ذهاب و... تاثیر بسیار زیادی داشته است. کارخانه احیاء شماره 2 شرکت احیاء استیل فولاد بافت در اردیبهشت‌ماه 1403 با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال در اردیبهشت‌ماه 1403 به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر خارجه ارمنستان گفت ایروان و ریاض «نقشه راهی» را برای برقراری روابط دیپلماتیک ترسیم کرده اند و هیچ محدودیتی برای گسترش همکاری بین دو کشور وجود ندارد. تارنمای آرمن پرس نوشت: با توجه به ماهیت تاریخی دیدار وزیر خارجه ارمنستان از ریاض که بعد از ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور انجام شد، آرارات میرزویان در مصاحبه اختصاصی با روزنامه عربستانی درباره نشست هایش در این دیدار و چشم انداز روابط بین ارمنستان و عربستان صحبت کرد. وزیر خارجه ارمنستان گفت: ما از نظر تاریخی روابط دوستانه ای با جهان عرب داشته ایم. این روابط شامل همه کشورهای عربی می شود و بر اساس روابط دوستانه، تاریخی و سنتی بین مردم ارمنستان و جهان عرب بوده است. وزیر خارجه ارمنستان در روزهای ۱۸-۱۷ آوریل (۳۰-۲۹ فروردین) به عربستان سفر کرد.

صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر حمایت‌های نظامی از اوکراین، گفت جنگ این کشور شاید تا چندین سال طول بکشد. «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان طی سخنرانی در شهر «کمنیتس» با اشاره به احتمال طولانی شدن جنگ اوکراین بیان کرد: «برای مثال هیچکس نمی‌تواند بگوید که آیا این جنگ می‌تواند تا پنج سال طول بکشد یا خیر. آلمان از حمایت‌های نظامی از اوکراین دفاع می‌کند و هم‌چنین دیپلماسی هم باید در نظر گرفته شود.» صدراعظم آلمان روز جمعه مهمان میزگردی بود که توسط روزنامه آلمانی «فری پرس» در شهر کمنیتس، سومین شهر بزرگ ایالت «زاکسن» آلمان سازماندهی شده بود. در این برنامه حدود ۲۰۰ تن از خوانندگان این روزنامه و دیگر مهمانان دعوت‌شده حضور داشتند و از طریق پلتفرم‌ها به طور اینترنتی پخش شد.

واکنش اسلام‌آباد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی پاکستان
پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست و تاکید کرد: پاکستان چنین رویکردهای دوگانه‌ای که منجر به تضعیف اهداف عدم اشاعه می‌شود را قبول ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای به اقدام وزارت امور خارجه آمریکا در تحریم چهار نهاد چینی و بلاروسی برای همکاری با پاکستان در حوزه موشک‌های بالستیک و دوربرد واکنش نشان داد. ممتاز زهرا تاکید کرد ‌که پاکستان استفاده سیاسی از رژیم کنترل صادرات تسلیحاتی را رد و تاکید می‌کند که چنین اقلامی دارای کاربردهای تجاری مشروع هستند لذا اجتناب از اعمال خودسرانه در حوزه کنترل‌های صادراتی مهم است. وی افزود: نیاز به بحث و گفت‌وگو بین طرف های ذیربط برای مکانیسمی عینی جهت تضمین دسترسی به فناوری در راستای توسعه اجتماعی-اقتصادی وجود دارد.

اقرار صهیوینست‌ها به
مسخره شدن از سوی ایران
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، واکنش رسانه‌ها و جامعه ایران به اقدام ناکام اخیر رژیم صهیونیستی در استان اصفهان را تمسخرآمیز ارزیابی کرد. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، تمسخر اقدام ضدایرانی اخیر این رژیم در اصفهان را در رسانه های ایران مورد توجه قرار داد. این رسانه صهیونیستی با اشاره به واکنش «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره عملکرد ضعیف این رژیم در قبال ایران و نیز توصیف آن به «بازی‌های کودکانه» نوشت: ایرانی ها ما را بعد از این اقدام مسخره می کنند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: پس از حمله (ریزپردازنده‌ها به اصفهان)، پیام توئیتری بن گویر درباره این موضوع، تیتر صفحه نخست روزنامه های ایران شد و ایرانی ها واکنش اسرائیل را به تمسخر گرفتند. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اقدام ناکام این رژیم در اصفهان را «مسخره» و «ضعیف» توصیف کرده بود.

بایدن از خودسری نتانیاهو کلافه شده است ؛

گروه جهان: این روزها امیدی برای تحقق صلح و پایان جنگ در غزه وجود ندارد. همزمان نیز دردسرهای دولت آمریکا برای تداوم حمایت از رژیم اسرائیل روز به روز در حال افزایش است. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که تداوم حمایت از تل‌آویو به مجادله‌ای بزرگ در داخل آمریکا تبدیل شده است.
به گزارش «تجارت»، در یک سوی ماجرا نمایندگان جمهوری‌خواه به شدت نسبت به تداوم بی‌قید و شرط حمایت‌های از رژیم اسرائیل تردید دارند. در سوی دیگر ماجرا نیز دموکرات‌ها که به شدت در مخمصه انتخابات ماه نوامبر درگیر هستند به فکر بازاندیشی در سیاست حمایت از تل‌آویو افتاده‌اند. این وضعیت جو بایدن را با وضعیتی دشوار برای تداوم حمایت از رژیم اسرائیل مواجه کرده است.

در مضیقه قرار گرفتن بایدن پس از درخواست تل‌آویو برای ردیافت مهمات بیشتر
در پی کم شدن حجم انبارهای تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در میانه جنگ غزه و افزایش تنش‌ها با ایران، سه منبع آگاه اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از آمریکا مهمات تانک و خودروهای تاکتیکی بیشتر درخواست کرده است. این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، این درخواست تایید شده اما واشنگتن هنوز ارزیابی رسمی آن را آغاز نکرده است. وال استریت ژورنال نیز اخیرا گزارش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی درخواست یک میلیارد دلاری برای مهمات تانک ۱۲۰ میلیمتری، خودرو و گلوله‌های خمپاره است. به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، هرگونه درخواست اینچنینی دولت واشنگتن را در یک موقعیت کسری بودجه قرار می‌دهد. بایدن گفته که آمریکا در دفاع از اسرائیل قاطع است. نیاز تل‌آویو به مهمات و تسلیحات در ۱۳ آوریل سال جاری میلادی در پی حمله ایران به اراضی اشغالی مشهودتر شد. درخواست جدید رژیم صهیونیستی برای تسلیحات و مهمات بیشتر جدای از درخواست ۹۵ میلیارد دلاری است که کنگره قرار است به زودی آن را تصویب کند. یکی از مقام‌های مطلع گفت، آمریکا روند بازبینی را که شاید چندین ماه به طول بینجامد، هنوز شروع نکرده و این روند همچنین یک فروش تسلیحاتی را تضمین نمی‌کند.
تشدید اختلافات وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو
رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که سیاست‌های دولت بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی، منجر به خشم و نارضایتی مقام‌ها و کارمندان وزارت امور خارجه واشنگتن شده و آنها در نشست‌هایی خصوصی خواستار مجازات این رژیم شده‌اند. روزنامه آمریکایی «جوویش اینسایدر» گزارش داد، سه کارمند فاش کرده‌اند که وزارت امور خارجه آمریکا در جریان سلسله نشست‌هایی در این وزارتخانه که از ماه فوریه آغاز شد، خواستار «اقدامات بیشتر در راستای مجازات اسرائیل» شد. این نشست‌ها با حضور «کرت کمپبل» معاون وزیر امور خارجه و هماهنگ‌کننده سابق هند-اقیانوسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار شده‌اند. به نوشته وب‌سایت محافظه‌کار آمریکایی «تاون هال»، کارمندان این وزارتخانه گفتند تمرکز این نشست‌ها بر راه‌هایی برای مجازات رژیم صهیونیستی از جمله اینکه چطور آمریکا «آنها را تحریم کند، کمک به آنها را مشروط یا قطع کند و جریان تسلیحات به اسرائیل را کاهش دهد» بوده است.
یکی از کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: «در این نشست‌ها عمدتا ما شاهد درخواست‌هایی، از جمله از جانب افرادی که من به آنها احترام می‌گذارم بودیم، با این موضوع که تلاش بیشتری برای مجازات و تحریم اسرائیل ضرورت دارد. افرادی بودند که مسائل آنها هیچ ارتباطی با جنگ (غزه)‌ نداشت، در حالی که در حمایت از اینکه چرا تلاش بیشتر برای مجازات اسرائیل ضرورت دارد، استدلال می‌کردند.» از سوی دیگر در این گزارش تصریح شد، در اتفاقی چشمگیر دراین نشست‌ها، رهبران ارشد وزارت امور خارجه آمریکا دیگر تمایلی به دفاع از حمایت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از «امنیت اسرائیل» به‌ویژه در مواجهه با درخواست هماهنگ کارمندان وزارتخانه برای اتخاذ موضع سختگیرانه‌تر در قبال این رژیم از خود نشان نمی‌دهند. یکی از نتایج این اتفاق این بوده که کارمندان دیگری که مدافع حمایت‌های بایدن از تل‌آویو بوده‌اند هم دیگر در این نشست‌ها نخواستند از این حمایت‌ها دفاع کنند به نوشته پایگاه تاون هال، گزارش‌های دیگری هم هستند که در آنها فاش شده کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی جنبش حماس، با دیدگاه‌های دولت جو بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالف بوده‌اند.
دردسرسازی جدید دموکرات‌ها برای بایدن
در سطحی دیگر، گروهی از دموکرات‌های لیبرال مجلس نمایندگان آمریکا در تلاشند تا دیگر نمایندگان را متقاعد کنند که نسبت به بسته کمکی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی که انتظار می‌رود امروز – شنبه – تصویب شود، رای «نه» بدهند. این گروه از دموکرات‌ها می‌کوشند تا تعداد رای‌های «نه» را افزایش دهند و در عین حال هشداری را به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عمق نارضایتی‌ها از حمایت‌هاش نسبت به اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ارسال کنند. روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: «شکی نیست این لایحه بودجه که شامل حدودا ۱۳ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل در کنار بودجه برای اوکراین، تایوان و سایر متحدان آمریکا است، در مجلس نمایندگان تصویب خواهد شد.» اما دموکرات‌های مترقی تخمین زده‌اند که ۴۰ تا ۶۰ تن از اعضای حزب آنها با چنین لایحه‌ای امروز در مجلس نمایندگان مخالفت خواهند کرد.
به نوشته نیویورک تایمز، این اقدام پیام قابل‌توجهی از سوی کنگره خواهد بود؛ جایی که حمایت دوحزبی آهنین از رژیم صهیونیستی مدتهاست امری عادی و متداول محسوب می‌شود. هم‌چنین این مسئله حاکی از اختلاف و شکاف عمیقی در حزب دموکرات است. این بسته کمکی ۵ میلیارد دلار به «قابلیت‌های دفاعی» رژیم صهیونیستی و ۹ میلیارد دلار برای «کمک‌های بشردوستانه جهانی» از جمله برای غیرنظامیان غزه اختصاص می‌دهد اما شروط بیشتری را در مورد نحوه استفاده تل‌آویو از کمک‌های نظامی واشنگتن وضع نمی‌کند و هم‌چنین مانع از انتقال تسلیحات آتی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی نمی‌شود؛ اقدامی که اکثر دموکرات‌ها به دنبال اجرایی شدن آن هستند. دموکرات‌هایی که به دنبال رای «نه» برای بسته کمکی به رژیم صهیونیستی هستند، بخشی از استراتژی خود را تحت فشار قرار دادن «جو بایدن» تنظیم کرده‌اند. آنها از نحوه مدیریت رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به جنگ غزه خشمگین هستند و می‌خواهند رویکرد بایدن را نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر داده و تاکید کنند که رئیس‌جمهور بایدن با خطر انتخاباتی و از دست دادن افرادی مواجه است که به روی کار آمدن او در سال ۲۰۲۰ کمک کردند.