«مسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود

دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد تأسیس گروه سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن(ثمسکن)، آینده روشنی برای این برند خوشنام متصور شد و گفت: ثمسکن باید به عنوان برندی توسعه‌گر در کشور و جهان شناخته شود.به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ مدیرعامل بانک مسکن در این آیین ضمن تبریک به مناسبت ۳۴ سالگی ثمسکن، از تلاش‌های محمدرضا جواهری، مدیر پیشین این شرکت قدردانی و برای علیرضا جعفری، مدیرعامل جدید این هلدینگ در خدمت‌رسانی به مردم و تحقق اهداف و برنامه‌ها آرزوی توفیق کرد. مدیرعامل بانک مسکن خطاب به مدیران این شرکت، انتظارات خود را از شرکت انبوه‌ساز گروه سرمایه‌گذاری مسکن بیان داشت و نهایت تلاش و همت مهندسان این شرکت را درعملیاتی شدن طرح‌های ساختمانی به‌ویژه شهرسازی با رویکرد تمدن‌سازی خواستار شد.وی ادامه داد: انتظار دارم هلدینگ ثمسکن در جایگاه واقعی و شایسته خود بدرخشد و ظرفیت‌هایش را بر مبنای مبانی و مفاهیم هلدینگ‌داری به کار گیرد تا مقتدرانه برای ساخت مسکن برای اقشار مردم عزیزمان فعالیت کنیم.دکتر حسینی ادامه داد: گروه سرمایه‌گذاری مسکن شرکتی است که در بسیاری زمینه‌ها به‌ویژه ساخت‌وساز با کیفیت، خوشنامی، مشتری‌مداری، خوش‌عهدی و کاهش قیمت تمام شده ساختمان شهرت دارد و تلاش می‌کند تا این خوشنامی را دوچندان کند.

 

شعار بانک، سرمایه انسانی هسته اصلی توسعه بانک است

بهزاد شیری مدیرعامل بانک با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شعار پست بانک ایران را «سرمایه انسانی هسته‌ اصلی توسعه بانک است» اعلام کرد وگفت: باید تمامی واحدها در همه ابعاد اعم از تسهیل امور، کاربری کمتر در واحدهای عملیاتی، توجه به معیشت و آموزش سرمایه انسانی به عنوان برنامه محوری در بانک توجه کنند تا تحول بنیادین و امیدآفرین در بانک شکل بگیرد.به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در جلسه ارزیابی عملکرد فروردین ماه برنامه پایش و پویش بانک که عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت سال جاری در سالن ساختمان آموزش بانک برگزار شد، با بیان اینکه صورت‌های مالی پست بانک ایران جز اولین بانک‌هایی بود که پیش نویس آن برای بررسی به حسابرس ارائه و در کدال بارگذاری شده است، تصریح کرد: مجامع عادی و فوق العاده را در پیش داریم و سعی می شود در ماه آتی برگزار شود.مدیرعامل بانک با بیان اینکه اعداد و رقم در بانک بسیار مهم است ولی از آن مهم‌تر تجزیه و تحلیل اعداد و تبدیل آن به دانش است، ادامه داد: باید اطلاعات را با کمترین اعداد تجزیه و تحلیل کنیم تا بدانیم مشکلات در کجاست و برای رفع آنها اقدام کنیم.

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 میزبانی می‌کند.به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.گفتنی است، این نمایشگاه از 8 لغایت 12 اردیبهشت ماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن 5 پذیرای بازدیدکنندگان است.

پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 2200 میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر‌ این پرداخت، در هفته جاری نیز 2250 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شده بود. به‌گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد.

فتحعلی در هم‌اندیشی سراسری مدیران خبر داد:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - مدیرعامل بانک سینا از رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته خبر داد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی در هم‌اندیشی سراسری مدیران بانک سینا با اشاره به توفیقات مطلوب در عملکردها، با بیان آنکه در این مدت به میزان ۳۲ همت (هزار میلیارد تومان) جذب منابع رقم خورده است، خاطر نشان کرد: این رقم در مدت فعالیت بانک سینا اقدامی بی‌سابقه است که جای تقدیر دارد. وی افزود‌: در بخش پوشش بودجه پیش‌بینی‌شده بانک سینا نیز در سال ۱۴۰۲ شاهد تحقق رقم پوشش ۱۴۵ درصدی بودجه بودیم.فتحعلی از دیگر اتفاقات خوب در بانک سینا را تولید و بهره‌برداری از پلتفرم‌های بانکداری برشمرد و بیان داشت: با اجرای طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا که با محوریت توسعه محصولات، خطوط بانکداری و بانکداری دیجیتال با هدف تأمین نیاز و پوشش سلایق مختلف جامعه رقم خورد، سه پلتفرم سیبانک، سیپات و سیمارت راه‌اندازی شد که تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان را به صورت غیرحضوری به همراه داشته است. وی گفت: همراستا با توسعه خدمات بانک سینا در حوزه دیجیتال که نیاز امروز جامعه است، به منظور پوشش کامل منطقه‌ای و بهینه‌‌سازی شبکه توزیع شعب نیز تعداد ۱۰ شعبه در تهران به بهره‌برداری رسید که انتظار داریم در تقویت عملکرد بانک سینا اثرگذار باشند.مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: این بانک در تحقق ارقام ترازنامه نیز هیچ‌گونه تخطّی بر اساس استانداردهای بانک مرکزی نداشته و در این راستا مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال جایزه خوش‌حسابی در سپرده قانونی را نصیب خود کرده است.
فتحعلی با اشاره به اهمیت خدمات حوزه بین‌الملل در عملیات بانکی افزود: بانک سینا علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، طی سال‌های گذشته عملکرد خوبی را در این حوزه رقم زده است. وی افزایش سرمایه بانک سینا را از دیگر اقدامات مهم این بانک در سال گذشته برشمرد و گفت: با پیشینه طولانی بانک سینا در نظام بانکی، ضرورت افزایش سرمایه بانک بیش از پیش احساس می‌شد که خوشبختانه با جدیت و پیگیری‌های صورت گرفته، سرمایه ثبتی بانک به چهار هزار میلیارد تومان رسید و طبق برنامه سه‌ساله امیدواریم به استانداردهای بانک مرکزی مبنی بر ثبت سرمایه ۲۰ همتی (هزار میلیارد تومانی) دست پیدا کنیم. مدیرعامل بانک سینا در ادامه گفت: کسب عنوان اول جایزه نظارت و تطبیق شرعی از سوی بانک سینا در بین بانک‌های خصوصی از دیگر افتخاراتی است که سال گذشته به همت همکاران رقم خورد. وی ابراز امیدواری کرد روند موفقیت‌های بانک سینا با همت و تلاش همکاران در بخش‌های مختلف تداوم داشته باشد. گفتنی است هم‌اندیشی یک‌روزه سراسری مدیران بانک سینا با بررسی اقدامات و عملکرد مناطق، تشریح برنامه‌های سال جاری و معرفی مدیریت‌های مناطق برتر در هتل انقلاب پارسیان روز پنج‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان داد.

نشست مدیرعامل با مدیران ستادی و استانی با عنوان همدلی، انسجام و اصول حرفه‌ای با حضور محمدرضاکشاورز مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران برگزار گردید.کشاورز در این نشست که با حضور مدیران کل استانها به صورت برخط همراه بود به تبیین راهبرد سال 1403 در پنج محور الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمه گری با اولویت حوزه خسارت، رشد و توسعه بیمه های زندگی با رویکردی نوآورانه در حوزه سرمایه گزاری، طراحی و معرفی محصولات جدید بیمه ای به بازار، افزایش توانمندی و قابلیتهای نمایندگان از طریق تعریف بسته های آموزشی، رفاهی و تسهیلاتی و معرفی بهتر دست‌آوردها و خدمات بیمه ایران از طریق رسانه های جمعی پرداخت.وی گفت: بیمه ایران دارای تمدن سازمانی است و این تمدن سازمانی نتیجه تلاش بسیاری از همکاران و نمایندگان از قدیم تا به الان بوده و همه ما موظفیم این امانت را به خوبی حفظ، تقویت و به آیندگان منتقل کنیم. معتقدم قانون و اخلاق و شرع باید از نگاه تمام ذینفعان برای حفظ این تمدن سازمانی، کوشش کنیم.

وزیر دفاع پاکستان به‌رغم هشدار آمریکا درباره روابط تجاری و اقتصادی با ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان تهران و اسلام‌آباد طی سفر رییس‌جمهور ایران به پاکستان، گفت که هیچ مانعی نباید پروژه خط لوله انتقال گاز میان دو کشور را متوقف کند. خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند. خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.

رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.» خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.» وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
منابع خصوصی مصری فاش کردند که دستورالعمل‌هایی به تعدادی از بخش‌ها در سه استان منطقه کانال سوئز: اسماعیلیه، سوئز و پورت سعید، علاوه بر استان‌های شرقی، شمال و جنوب سینا صادر شده است تا سطح آماده باش را افزایش دهند و با اجرای طرح اضطراری که از سه شنبه آینده آغاز می‌شود، تعطیلات را لغو کنند و این ممکن است نشان دهنده حمله قریب الوقوع رفح باشد. منابعی که با العربی الجدید صحبت کردند، توضیح دادند که «به اداره‌های بیمارستانی در استان‌های سه گانه کانال سوئز و استان‌های شرقی اطلاع داده شده است که هر گونه عمل جراحی را برای شهروندان که در این مدت برنامه ریزی شده است به بیمارستان‌های سایر استان‌های مجاور منتقل کنند و همه پزشکان از این استان از مرخصی‌ها بازگردند تا برای هر شرایط اضطراری آماده باشند. یک منبع دیپلماتیک مصری به العربی الجدید فاش کرد که «دستوراتی به مقامات پرونده فلسطین و اسرائیل در وزارت امور خارجه صادر شده است که تعطیلات خود را از ابتدای هفته آینده لغو کنند».

پلیس فرانسه اعتراضات
حامیان فلسطین را سرکوب کرد
پس از آنکه پلیس فرانسه راهپیمایی همبستگی حمایتی از فلسطین را در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های این کشور سرکوب کرد، دانشجویان در پاریس راهپیمایی دیگری را برگزار کردند. این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد. به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند. یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.» سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

رئیس جمهور آمریکا نگران شکست در انتخابات است؛

گروه سیاسی: در شرایطی که تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا باقی مانده است، به نظر می‌رسد دولت آمریکا که تحت ریاست دموکرات‌ها قرار دارد، در سودای کاهش تنش‌ها با چین بر آمده است.
به گزارش «تجارت»، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در یکی از سردترین فضاهای تاریخ مناسبات پکن و واشنگتن طی بیش از 50 سال گذشته عازم کشور پکن شد. در زیر پوست سفر بلینکن به وضوح می‌توان برنامه دولت مستقر آمریکا با نگه داشتن سطح تنش‌های در سطح فعلی را مشاهده کرد. سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است. «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

تاکید آمریکا بر مدیریت مسئولانه مناسبات واشنگتن و پکن
وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، روز پنجشنبه (6 اردیبهشت) از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد. وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین پیشنهاد کرد که «واشنگتن و پکن» اختلافات خود را مسئولانه مدیریت کنند. او گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از سال‌ها تنش فزاینده، متعهد به گفتگوی «مستقیم و پایدار» بین دو اقتصاد بزرگ جهان است. من فکر می‌کنم مهم است که بر ارزش – در واقع، ضرورت – تعامل مستقیم، صحبت کردن با یکدیگر، طرح تفاوت‌هایمان، که واقعی هستند، تأکید کنیم تا از طریق آنها کار کنیم. بلینکن افزود: ما در قبال مردم خود – در واقع نسبت به جهان – تعهد داریم که روابط بین دو کشورمان را مسئولانه مدیریت کنیم.
چن جینینگ، دبیر حزب کمونیست چین در شانگهای هم به بلینکن گفت: اینکه ما همکاری یا رویارویی را انتخاب کنیم، بر رفاه هر دو ملت، هر دو کشور و آینده بشریت تاثیر می گذارد چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.
آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.
رد و بدل شدن پیام‌هی صلح میان آمریکا و چین
وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت. "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است. شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند. وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند. وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟ او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند. اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات، کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های هایتک چین است. بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد. خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

درخواست بلینکن از چین برای مهار ایران و کره شمالی
وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که از ابتدای جنگ غزه با حمایت تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود در تشدید تنش‌ها در منطقه شانه خالی کرده است، در سفر به پکن ادعایی را علیه نقش ایران در بحران فعلی منطقه مطرح کرد. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد، بلینکن که به پکن سفر کرده است، در کنفرانسی خبری گفت: از چین می‌خواهم از نفوذ خود در منصرف کردن ایران و نیروهای نیابتی آن از گسترش درگیری در خاورمیانه استفاده کند.