لزوم اصلاح ساختار HSE شهرداري تهران
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، گفت: براي جلوگيري از تکرار حوادث مشابه در بوستان‌هاي شهر تهران، لازم است ساختار HSE شهرداري تهران اصلاح شود. رحمت‌الله حافظي با اشاره به فوت نوجوان ۱۳ ساله در بوستان الغدير، افزود: بازديدي از محل حادثه صورت گرفت. براساس گزارش‌هاي موجود، اين نوجوان براي برداشتن توپ بازي به داخل آبنما وارد مي‌شود و بنا به دلايلي که هنوز مشخص نشده، بيهوش مي‌شود و بعد از خفگي، جان خود را از دست مي‌دهد. وي ادامه داد: واحد HSE وظيفه نظارت بر فضاهاي فيزيکي بوستان‌ها را برعهده دارد که زيرمجموعه شرکت شهر سالم است.

اخذ مجوز استخدام نيرو در آموزش وپرورش
مديرکل دفتر وزارتي آموزش و پرورش با اشاره به اخذ مجوز استخدام نيرو در آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام ۱۰ هزار دانش آموخته از دانشگاه‌هاي ديگر گرفته شد و اولويت استخدام با مربيان پيش دبستاني است. محمد فاضل گفت: ضوابط و شرايط استخدام همانند سال گذشته است و سياست‌هاي بومي‌گزيني نيز اعمال مي‌شود. وي تصريح کرد: در آزمون استخدامي‌سال ۹۵ مربيان پيش‌دبستاني در اولويت هستند و اين آزمون جدا از آزمون‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي ديگر برگزار مي‌شود. مديرکل دفتر وزارتي آموزش و پرورش همچنين خاطر نشان كرد: پذيرفته شدگان آزمون استخدامي‌سال ۹۵ بايد يکسال دوره‌هاي تربيت حرفه‌اي معلمي‌را در دانشگاه فرهنگيان بگذرانند.

برخورد جدي دولت با پديده زيرميزي
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: نمايندگان مجلس بايد در ارتباط با تصويب و الزام دولت در تجميع بيمه‌ها از حالت رودربايستي خارج شوند. سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌تصريح کرد: تا آنجا که مي‌دانم تعدادي از همکاران براساس وقت و زماني که دارند به اين موضوع اهتمام دارند و اين مساله به صورت نسبي در بين آنها مورد توجه است.‌هاشمي‌يادآور شد: زماني بحث زيرميزي در حوزه درمان کشور اپيدمي‌شده بود ولي اکنون به شدت با آن برخورد مي‌شود، يکي از افتخارات دولت اين است که با اين معضل برخورد کرده است. وزير بهداشت گفت: مردم بايد راضي باشند البته در ابتدا بايد خدا راضي باشد.


مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور افشا كرد
گروه اجتماعي: صندوق‌هاي بازنشستگي بخشي از نظام تامين اجتماعي و تامين رفاه معيشتي بازنشستگان محسوب مي‌شوند و مستمري بسياري بيمه‌شدگان بعد از حدود ۳۰ سال کار و فعاليت به‌عنوان نياز اوليه معيشتي از اين راه به دست مي‌آيد.
از مدت‌ها قبل مقامات دولتي نسبت به وقوع بحران در صندوق‌هاي بازنشستگي هشدار داده و ابراز نگران کرده‌اند. اين نگراني زماني شديد مي‌شود که راه حل‌ها براي برون‌رفت از اين بحران بيشتر حول محور افزايش سن بازنشستگي مي‌گردد. محسن رناني، اقتصاد‌دان مي‌گويد اگر براي حل بحران صندوق‌هاي بازنشستگي و بيمه‌ها چاره‌انديشي نشود، اولين نقطه بحران‌ساز در نظام اجتماعي و سياسي اتفاق مي‌افتد. صندوق‌هاي بازنشستگي در كشور مجموعه‌هاي مختلفي را در زيرمجموعه خود تعريف كرده‌اند. هلدينگ‌ها و مجموعه‌هاي اقتصادي كه در حقيقت با درآمدزايي، قرار است به بهبود وضعيت بازنشستگان كمك كنند. با اين حال از مدتي قبل زمزمه‌هايي در رسانه‌ها مطرح مي‌شد، مبني بر اينكه بخشي از دارايي‌هاي صندوق‌هاي بازنشستگي كشور از چرخه مالي آنها خارج شده است؛ اتفاقي كه حالا محمود اسلاميان، مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور درباره آن اعلام كرده كه با تلاش‌هاي صورت گرفته منابع خارج شده از صندوق بازنشستگي کشوري باگردانده شده است.
در همين ارتباط مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري با اشاره به حضور يک ميليون و 200 هزار بازنشسته عضو صندوق اظهار کرد: متاسفانه حقوق اين افراد همپاي نرخ تورم رشد نيافته، به‌عنوان مثال در سال 81 نرخ تورم 18.4 درصد بود، اما افزايش حقوق 10 درصد انجام شد و کاهش قدرت خريد 67 درصدي بازنشستگان را به دنبال داشت اما از سال 93 با کاهش نرخ تورم، افزايش حقوق نيز در حد تورم و يا بيشتر از آن انجام شد. به گزارش ايسنا، محمود اسلاميان با بيان اينکه در صندوق در دو حوزه عمده بيمه‌هاي بازنشستگي و اقتصادي فعاليت داريم گفت: اقتصاد صندوق نيز تابع مسائل اقتصادي کشور است. وي افزود: 20 هزار ميليارد تومان ثروت صندوق است که طي چند دهه در شرکت‌هاي مختلف وجود دارد. طي دو سال اخير با انجام مطالعات شش هلدينگ تخصصي حمل و نقل و گردشگري، صنعت و معدن، مواد غذايي و کشاورزي، دارويي، عمران و ساختمان، بيمه و مسائل بانکي و بازار سهام ايجاد شد.
اسلاميان به تشکيل ستاد اقتصادي در صندوق و شکل‌گيري اين هلدينگ‌ها اشاره کرد و گفت: هدف هلدينگ‌هاي تخصصي کسب سود براي تامين پرداخت حقوق و توسعه اقتصادي کشور است. اسلاميان ادامه داد: سال 92، سود کل شرکت‌ها 800 ميليارد تومان بود که در سال 93 با 35 درصد سود به 1200 ميليارد تومان و در 94 به 1500 ميليارد تومان رسيد و در مجموع طي دو سال 30 تا 35 درصد رشد سود داشتيم. مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري با بيان اينکه منابعي از صندوق خارج شده بود که با کمک دادستان بازگشته، گفت: آخرين مورد مربوط به فردي يوناني بود که در جريان معاملات 28 ميليون يورو از منابع شرکت نفتکش را در اوايل سال 92 در اختيار داشت و تحويل نداده بود و سه هفته گذشته توسط دادستان بازداشت شد و اميد است اين مبلغ به کمک دستگاه قضايي به بيت‌المال بازگردد.
اسلاميان با اشاره به حضور يک ميليون و 200 هزار بازنشسته عضو صندوق اظهار کرد: شمار اين بازنشستگان با افراد تحت تکفل شان به دو ميليون نفر مي‌رسد. متاسفانه حقوق اين افراد همپاي نرخ تورم رشد نيافته است، به عنوان مثال در سال 81 نرخ تورم 18.4 درصد بود اما افزايش حقوق 10 درصد انجام شد و کاهش قدرت خريد 67 درصدي بازنشستگان را به دنبال داشت اما از سال 93 با کاهش نرخ تورم، افزايش حقوق نيز در حد تورم و يا بيشتر از آن انجام شد. وي ادامه داد: امسال افزايش حقوق به صورت پلکاني انجام شد و در جهت کاهش اين شکاف موثر بود. همچنين امسال با مصوبه دولت مبلغ بيمه عمر بازنشستگان از سه به پنج ميليون تومان رسيده است. وي در ادامه به هزينه کرد 1000 ميليارد توماني در بيمه تکميلي اشاره کرد و گفت: در بيمارستان‌هاي دولتي مشکلات کمتر است البته در بيمارستان‌هاي خصوصي نيز هرکجا نياز باشد بيمه تکميلي به کمک مي‌آيد. مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري از پرداخت مستقيم حقوق بازنشستگان نيز خبر داد و گفت: تاکنون در 28 استان اين برنامه به اجرا درآمده و سه استان باقي مانده تا شهريورماه صاحب سيستم پرداخت مستقيم مي‌شوند.
اسلاميان درباره راه‌اندازي بانک ويژه براي بازنشستگان تصريح کرد: دو سال است که اين موضوع را پيگيري کرديم اما ظاهرا بنا نيست ديگر مجوز بانک جديدي صادر شود. وي با تاکيد بر اينکه بدون ترديد يکي از مشکلات بزرگ کشور ما صندوق‌هاي بازنشستگي هستند و روز به روز دامنه مشکلات آنها توسعه مي‌يابند، گفت: صندوق‌ها را اقتصادي اداره نکرده‌ايم. 28 تصميم در سه دهه گذشته اتخاذ و به صندوق تحميل شده که بار مالي اين تصميمات 410 هزار ميليارد تومان برآورد شده است. مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري با اشاره به اينکه در گذشته ورودي به صندوق بازنشستگي کشوري کاهش محسوسي پيدا کرده و در حال حاضر يک ميليون کارمند دولتي داريم که تحت پوشش صندوق‌هاي ديگر هستند، ادامه داد: ظاهرا اصلاحات پارامتري در برنامه ششم توسعه لحاظ نمي‌شود؛ اما قرار است در قانون خدمات کشوري ديده شود.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: متخلفان طرح «L.E.Z» از ابتداي مهر جريمه مي‌شوند.
به گزارش تسنيم، سردار تقي مهري رييس پليس راهور ناجا با اعلام خبر آغاز طرح lez, از ابتداي شهريور ماه اظهار کرد: طرح موسوم به کاهش آلايندگي که با هماهنگي وزارت کشور طراحي شده است، بر اساس تصميم اين وازرتخانه از شهريور ماه عملياتي شد و از مهرماه، متخلفان اعمال قانون مي‌شوند. وي افزود: در اين طرح مقرر شده است دوربين‌هاي طرح زوج و فرد خودروهاي فاقد معاينه فني را به صورت مکانيزه به ميزان 50هزار تومان اعمال قانون کنند.
مهري با ابراز اميدواري نسبت به اثربخش بودن اين طرح براي کاهش آلايندگي هوا از احتمال اجراي فاز دوم اين طرح در زمستان امسال خبر داد.
 به گفته مهري در حال حاضر حدود ١٧ ميليون خودرو در کشور در حال تردد هستند که از اين ميان حدود ٧ ميليون خودرو نيازمند معاينه فني هستند.

مديرکل فرهنگي اجتماعي صندوق بازنشستگي کشوري به اعلام جزئيات قرارداد جديد بيمه تکميلي بازنشستگان پرداخت و گفت: سعي مي‌کنيم ثبت نام وام ضروري بازنشستگان را از نيمه دوم سال شروع کنيم.
 به گزارش ايسنا، عباس رشيدي گفت: قرارداد جديد با شرکت بيمه گزار از ابتداي شهريورماه تمديد شده است. وي افزود: 750 نوع بيماري در پنج محور تحت پوشش هستند، اعمال جراحي مهم و فوق تخصصي در سال گذشته تا سقف 14 ميليون تومان تحت پوشش بودند که در قرارداد جديد به 15 ميليون تومان ارتقا پيدا کرده است. همچنين سقف خدمات بستري عمومي‌7 ميليون و 500 هزار تومان، خدمات تشخيصي درماني و سرپايي 550 هزار تومان، خدمات آزمايشگاهي 280 هزار تومان، اعمال مجاز سرپايي و شکستگي‌ها و غيره 300 هزار تومان تعيين شده است. رشيدي گفت: حق بيمه 24 هزار تومان است که در مقايسه با سال گذشته 4000 تومان به آن اضافه شده است.
وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات مطرح كرد:
مهدي محمدي: در آستانه هفته دولت و با حضور محمد واعظي وزير ارتباطات و فن آوري، 734 طرح مخابراتي در استان اصفهان افتتاح شد، طرح‌هاي يادشده با اعتباري بالغ بر 428 ميليارد ريال به طور همزمان به بهره برداري رسيد.
محمود واعظي در ادامه به سووالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت:از ابتداي شروع به کار دولت يازدهم تلاش‌هاي گسترده اي در حوزه ICT صورت گرفته است، که از آن جمله مي‌توان سرمايه گذاري بيش از 730 ميليارد تومان توسط بخش دولتي و خصوصي براي توسعه زيرساخت و انعقاد قرارداد و تفاهم نامه‌هاي متعدد در زمينه رشد فن آوري اطلاعات در کشور را نام برد.وي همچنين در مورد نقش ICT در برنامه توسعه ششم چنين گفت:دولت تدبير و اميد همزمان با گذشت نيمي‌از برنامه پنجم مسووليت را برعهده گرفت و اين در حالي بود که تنها چهارده و نيم درصد از برنامه توسط دولت قبل اجرا شده بود و ما توانستيم در مدت مشابه باقي مانده تمام تکاليف مربوط به وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات را اجرايي کنيم.واعظي ادامه داد براي اولين بار حوزه ICT با همکاري دولت و مجلس داراي بخش و سرفصل مستقل در برنامه توسعه است. وزير اتياطات همچنين با تاکيد نگاه توسعه محور دولت گفت: اکنون سهم ICT از اقتصاد کشور 39000 ميليارد تومان است که تا پايان برنامه ششم بايد به يکصدهزار مليارد تومان برسد و حداقل 100000 شغل در اين رابطه ايجاد شود.وي با اشاره به اتصال همه روستاهاي بالاي 15 خانوار به اينترنت پرسرعت تا پايان کار دولت يازدهم از افتتاح اولين فاز شبکه ملي اطلاعات در آينده اي نزديک خبر داد.، محمود واعظي در واکنش به حواشي‌هاي اخير حول برگزاري يک همايش، گفت: برخي هستند که از اساس با سياست‎ها و دستاوردهاي دولت يازدهم مخالفت دارند و تلاش مي‎کنند با تبليغات، اين فضا را به وجود بياورند که بعد از برجام هيچ تغييري در روابط خارجي کشورمان ايجاد نشده است.وي به دستاوردهاي اجراي برجام از جمله برداشته شدن تحريم‎ها، افزايش فروش نفت و مراوده‌هاي خارجي اشاره کرد و در باره برگزاري همايش ايران کانکت گفت: مدت‎ها است همايش‌هايي با حضور همه اپراتورهاي تلفن همراه از کشورهاي منطقه و دنيا با هدف مذاکره براي همکاري و تعامل بيشتر و همچنين ارايه آخرين دستاوردها برگزار شده و ايران هم همواره درآن حضور داشته است. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اکنون و با رفع تحريم‌هاي ظالمانه در اثر تلاش‌هاي دولت يازدهم و رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري،همايش « ايران کانکت » که گردهمايي اپراتورهاي بين المللي تلفن همراه است شهريورماه در ايران برگزار مي‎شود.

سرپرست مرکز اورژانس و طب صنعتي خانگيران خبرداد
سرپرست مرکز اورژانس و طب صنعتي خانگيران از ارائه سه هزار و 735 نفر خدمات واحد طب صنعتي به کارکنان پالايشگاه خانگيران در سال 94 خبرداد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، دکتر شاهين شاهسوند در خصوص فعاليت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در شرق کشور گفت: اين سازمان ارائه خدمات بهداشتي و درماني به کارکنان رسمي‌شرکت‌هاي زير مجموعه وزارتخانه در شرق کشور اعم از شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، بهره برداري نفت و گاز شرق، شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، خط لوله و پتروشيمي‌ها در استان‌هاي خراسان رضوي، شمالي، جنوبي، سيستان و بلوچستان، کرمان و يزد را بر عهده دارد.وي اظهارداشت: ما در سال گذشته به يک هزار و 319 نفر پرسنل رسمي، 421 نفر پرسنل قرارداد مستقيم، يک هزار و 733 نفر پرسنل پيمانکار و 462 مورد صدور کارت بهداشتي و در مجموع به سه هزار و 735 نفر خدمات طب صنعتي را ارئه داده‌ايم.اين مقام مسئول تصريح کرد: آمارها در بخش معاينات دوره اي سلامت کارکنان نشان از رشد دو برابري خدمات طب صنعتي به کارکنان پيمانکاري نسبت به پرسنل رسمي‌دارد.دکتر شاهسوند ادامه داد: همچنين در بخش مراجعين اورژانس در پنج ماهه نخست امسال دو هزار و 970 مورد مراجعه داشته‌ايم.دکتر شاهسوند اذعان کرد: طبق آمار مراجعه پرسنل پيمانکار نسبت به پرسنل رسمي‌در بخش اورژانس رشد داشته و مقايسه سال 94 نسبت به سال 93 نشان از افزايش 20 درصدي مراجعين به طب صنعتي را دارد.سرپرست مرکز اورژانس و طب صنعتي خانگيران در خصوص ارائه خدمات به پرسنل پيمانکاري مستقر در شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قراردادي با پيمانکاراني که داراي دفترچه تامين اجتماعي مي‌باشند ندارد.اين مقام مسئول خاطر نشان کرد: کارکنان اين مرکز در سال 94 در 70 مورد عمليات و مانور شرکت کرده‌اند.

مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري خبر داد
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري از حضور کارکنان حراست مناطق گيلان ، گلستان و چالوس درمنطقه ساري خبر داد و گفت : دوره‌اموزشي مباني آتش نشاني ويژه کارکنان رسمي‌، قراردادي و پيمانکاري حراست در منطقه ساري به صورت تئوري و عملي برگزار شد .
به گزارش روابط عمومي‌، حسينعلي طالبي مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري تعدد و تنوع سر فصلهاي آموزشي ويژه دوره را برشمرد و ادامه داد : در اين دوره‌اموزشي مدرسين به مفاهيم و کليات ، تعاريفها ، علت بروز حوادث ، اعمال و شرايط نا ايمن ، مباني حريق ، طبقه بندي انواع حريق ، نمايش ويدئو‌ها و عکسهاي آموزشي ، آشنايي با سيستم‌هاي اطفاء حريق و هشدار دهنده آتش نشاني و بازديدهاي ميداني از ديگر تجهيزات و روشهاي اطفاء حريق به صورت تئوري و عملي آشنا شدند . حسينعلي طالبي با اشاره به اينکه طول دوره‌اموزش سه روز بود اظهار کرد : در ادامه اين دوره کارکنان حراست مناطق گيلان ، گلستان ، چالوس و ساري با اصول مقدماتي کمک‌هاي اوليه نجات ، علائم حياتي ، احياء قلبي و ريوي ، خونريزي ، شکستگي ، سوختگي ، مسموميت و روشهاي پيشگيري از آن و مداواي موقتي و روشهاي حمل مجروحين آشنا شدند. وي هدف از برگزاري اين دوره‌اموزشي را توانمند سازي کارکنان حراست در مديريت شرايط اضطراري دانست و ادامه داد : ار آنجايي که کارکنان حراست سطح مناطق که بيشتر در تاسيساتهاي عملياتي انجام وظيفه مي‌کنند در معرض حوادث احتمالي هستند و خود آنها در امداد و نجات نيز مي‌توانند نقش آفرين باشند و با توانمند سازي حراست در مواقع بحران و حادثه نقش موثري داشته باشند و دوره‌اموزشي انجام شده براي آنها بسيار مفيد و کاربردي خواهد بود .

مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز كارون با صدور حکمي‌بهروز تقي‌محب را به عنوان رئيس روابط عمومي‌اين شرکت منصوب کرد.
مهندس محسن دهانزاده در اين حكم ضمن برشمردن اهم وظايف رئيس روابط عمومي، از زحمات و تلاش‌هاي غلامعباس شهرياري و مسعود ميسايي در مدت تصدي اين مسئوليت قدرداني كرد.برقراري هماهنگي و تعامل لازم و مطلوب بين شركت با سازمان‌ها، نهادها، شهرداري‌ها، دستگاه‌هاي دولتي، هماهنگي در ارتباط مسئولان شركت با رسانه‌ها، اجرا و بهينه سازي سيستم اطلاع رساني و روابط عمومي‌الكترونيك ، طراحي و اجراي برنامه‌هاي تبليغاتي و نمايشگاهي، تهيه گزارش‌هاي تحليلي و افكارسنجي و برنامه ريزي بازديدها از تاسيسات شركت از جمله وظايف تعريف شده در اين حكم است.
بهروز تقي محب با 28 سال سابقه، دانش آموخته كارشناسي ارشد جامعه شناسي است و پيش از اين به عنوان مسئول امور اطلاعات و رسانه‌هاي روابط عمومي‌شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب فعاليت داشت.شركت نفت و گاز كارون بزرگترين شركت بهره بردار تابع شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با مركزيت شهرستان اهواز است كه ظرفيت توليد آن روزانه بيش از يك ميليون بشكه نفت خام مي‌باشد.
به گزارش دفترروابط عمومي‌شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، با ارزيابي و بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي شوراي مركزي وزارت نيرو ، در سال گذشته اين شركت موفق شد در حوزه ترويج ورزش‌هاي همگاني و ارتقاء آن در سطح خانواده‌هاي پرسنل صنعت آب و برق ، به عنوان استان برتر سال 1394 شناخته شود .
رضا انجم شعاع معاون حقوقي، امورمجلس وپشتيباني وزير ونايب رئيس شوراي مركزي ورزش وزارت نيرو با اهداء لوح سپاس از مهندس كاظمي‌مديرعامل شركت توزيع نيروي برق و رئيس هيات ورزش استان زنجان به خاطر موفقيت ارزشمند در كسب رتبه برتر سال1394 در جهت تحقق اهداف ورزشي صنعت آب وبرق كه سلامتي و نشاط كاركنان را بهمراه داشته قدرداني كرد و خاطر نشان شد : ضمن قدرداني از زحمات وتلاش‌هاي صادقانه در حوزه ترويج ورزش همگاني ، اميداست با تلاش مستمر ، موجبات تداوم برنامه‌هاي ورزش همگاني و ارتقاء آن را براي خانواده صنعت آب و برق استان زنجان به ارمغان آوريد.
توليت آستان قدس رضوي:
مسئولان، جوانان را باور کنند
توليت آستان قدس رضوي با اشاره به نقش جوانان در عرصه‌هاي گوناگون انقلاب اسلامي‌به ويژه دفاع مقدس، گفت: امروز مسئولان ما بايد همچون امام راحل عظيم‌الشان و مقام معظم رهبري جوانان مومن و انقلابي را باور کنند. به گزارش آستان‌نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي طي سخناني در اين مراسم به تبيين پيام‌هاي اين اقدام دانشجويان نخبه پرداخت و گفت: اولين پيام اين حرکت، وجود جوانان مستعد و توانمندي است که مي‌توانند در عرصه کسب علم و دانش بر قله‌هاي افتخار بايستند و نويددهنده آينده‌اي روشن براي کشور و نظام مقدس اسلامي‌ما باشند. وي بصيرت و زمانشناسي جوانان فرهيخته را دومين پيام اين حرکت دانست و اظهار کرد: جوانان برومند و فرهيخته ما مي‌دانند که‌امروز بايد توانمندي آنها در خدمت نظام مقدس اسلامي، رهبري بصيرت آفرين و رشد کشور به کار گرفته شود. عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر اينکه کشور ما نه تنها در منطقه که در سطح جهاني بايد سرآمد باشد، گفت: سومين پيام اين اقدام دانشجويان آن است که ما مي‌توانيم کشورمان را با اتکا به اقتصاد مقاومتي و بهره‌گيري از علم، توانمندي و انگيزه انقلابي جوانان خودمان و بدون نگاه به دست و اراده بيگانگان بسازيم. حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي خاطرنشان کرد: مسئولان همه بخش‌ها بايد جوانان را باور کنند، چراکه جوانان ما در عرصه‌هاي مختلف نشان داده‌اند که مي‌توانند گره گشاي امور کشور باشند. وي تاکيد کرد: امروز مقام معظم رهبري به‌عنوان سکاندار انقلاب اسلامي، حقيقتا جوانان انقلابي را باور دارند.

40 هزار خانواده تهراني تحت پوشش کميته‌امداد هستند
رئيس کميته‌امداد امام خميني با اشاره به اينکه 40 هزار خانواده تهراني تحت پوشش امداد قرار دارند، گفت: درباره ساخت خانه براي محرومان تهراني با مشکل مجوز مواجهيم. به گزارش ايلنا، پرويز فتاح با بيان اينکه بايد در رسيدگي به محرومان هم‌افزايي داشته و از موازي‌کاري بپرهيزيم، گفت: اگر خانواده آسيب‌ديدگان اجتماعي در تهران نيازمند هستند بدون نوبت آنها را تحت پوشش مي‌گيريم، اما ما متولي جمع‌آوري متکديان، زنان خيابان و... نيستيم. فتاح خاطرنشان کرد: کار امداد و بهزيستي اساسا نوعي پيشگيري است و اگر به اين موضوع رسيدگي نکنيم؛ آسيب‌ها بيشتر مي‌شود. ما بايد کاري کنيم که خانواده آسيب ديدگان دچار آسيب نشوند. وي با اشاره به اينکه 40 هزار خانواده تهراني تحت پوشش کميته‌امداد قرار دارند،‌ گفت: ما دوست داريم مسئوليت اين 40 هزار خانوار را به شوراي شهر و شهرداري تهران واگذار کنيم و به ساير نقاط تهران رسيدگي کنيم.

درآستانه هفته دولت سيد حميد طهائي خبرداد:
افتتاح 317پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر25هزارميليارد ريال
ليلا احمدزاده – استاندارالبرز :درهفته دولت  317پروژه عمراني با اعتبار25هزارو632ميليارد ريال درشهرستان‌هاي مختلف اين استان مورد بهره برداري قرارمي‌گيرد .سيد حميد طهائي استاندارالبرز درنشست خبري که درآستانه هفته دولت درسالن شهداي دولت استانداري کرج برگزارشد ؛ ضمن گراميداشت فرارسيدن اين ايام ، تبريک روز پزشک و تشريح برنامه‌هاي هفته دولت ازافتتاح 317پروژه عمراني وبا اعتبار25هزارو632ميليارد ريال درشهرستانهاي مختلف اين استان خبردادوافزود : نسبت به سال گذشته شاهد افزايش اعتبارپروژه‌ها ودرعين حال کاهش سه درصدي تعدادپروژه‌ها ي قابل افتتاح هستيم . طهائي همچنين درادامه نشست به افزايش 25درصدي تخت‌هاي بيمارستاني اين استان اشاره کردوگفت : دردولت تدبير واميد علاوه برافزايش تخت‌هاي بيمارستاني اقدامات بسيارخوبي درزمينه بهداشت ودرمان اعم از تهيه تجهيزات مدرن دربخش‌هاي تخصصي صورت گرفته که جهت تسريع درخدمت رساني به مردم ، بخشي از آنها پيش از هفته دولت به بهره برداري رسيده است . وي درادامه با اشاره به ترازبازرگاني اين استان اعلام کرد : براي اولين باربعداز انقلاب ، صادرات ما از وارداتمان پيشي گرفته است .

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل خبرداد:
سرمايه گذاري بخش خصوصي در توليد برق استان اردبيل
   مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل از سرمايه گذاري بخش خصوصي براي توليد برق در استان اردبيل خبر داد.به گزارش دفتر روابط عمومي‌شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل ، مهندس عليرضا عليزاده گفت: نيروگاه توليد برق انگوت در حال احداث شهرستان گرمي‌توسط بخش خصوصي هم اکنون بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و در آينده نه چندان دور به بهره برداري خواهد رسيد.وي افزود: اين نيروگاه ظرفيت توليد 5.4 مگاوات برق را دارد و با سرمايه گذاري بيش از 120 ميليارد ريالي بخش خصوصي احداث مي‌شود. مهندس عليرضا عليزاده همچنين از پروژه توليد برق 5.4 مگاواتي در شهرستان بيله سوار با سرمايه گذاري 120 ميليارد ريالي توسط بخش خصوصي خبر داد و اظهار کرد: اين پروژه هم کلنگ زني شده و در حال احداث است.مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اردبيل در پايان تعداد پروانه صادر شده براي احداث نيروگاه‌هاي توليد پراکنده برق از گاز در شهرستان اردبيل را بيش از 50 مگاوات عنوان کرد و گفت: شرکت توانير آماده هر نوع همکاري با سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين زمينه است.

اطفا حريق در منطقه آريم سواد کوهِ مازندران
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران–ساري ، روز جمعه مورخه 29 / 5 / 95 ، آتش سوزي در منطقه ي آريم مرتع هلي چال از توابع شهرستان سواد کوه استان مازندران رخ داد که شروع حريق از ساعت 10 صبح و با گزارش مردمي‌اطلاع رساني شد و ساعت اطفاي آن ساعت 18 بعد ظهر بوده که در عرصه اي به مساحت 3000 متر مربع اتفاق افتاده که به تعداد 200 اصله درختچه ي بلوط آسيب رسيد .اطفاي حريق فوق الذکر با همت 7 نفر از همکاران يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران –ساري و 3 نفر از همکاران خوب و زحمتکش محيط زيست استان مازندران انجام شد که جا دارد از اين همه تلاش و جانفشاني قدرداني نمود.هموطنان عزيز با اطلاع رساني به موقع در صورت مشاهده آتش سوزي در جنگل و رعايت موارد ايمني جهت جلوگيري از ايجاد حريق توسط عوامل انساني، ما را در حفظ و حراست از اين سرمايه با ارزش ملي ياري کنيد.