تمديد طرح خريد كالاهاي ايران شايد وقتي ديگر
طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در 31 تیرماه پایان یافته که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار بوده این طرح به مدت سه ماه تمدید شود، اما بانک مرکزی تمدید طرح را تاکنون به بانک‌ها ابلاغ نکرده است و این در حالی است که در صورت پایان یافتن طرح سرنوشت 4200 میلیارد تومان اعتبار این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا غزنوی در نشستی خبری با اشاره به سرنوشت یکساله کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، اظهار کرد: پیش از اعلام این طرح حداقل شش ماه کار کارشناسی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی روی این طرح انجام دادیم و تیم اقتصادی دولت در مهرماه آن را اعلام کرد. وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای طرح تحریک تقاضا توسط دولت، ادامه داد: بانک مرکزی در 17 آبان‌ماه 1394 دستورالعمل اجرایی را ابلاغ کرد و ثبت نام طرح تحریک تقاضا در بخش خودرو یک روز پس از آن آغاز شد. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به سکوت 50 روزه بانک مرکزی درباره‌ی کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از زمان ابلاغ دستورالعمل گفت: از زمان ابلاغ طرح در 15 آذرماه ما موضع گرفتیم و یک روز پس از آن بانک مرکزی موضوع طرح کارت اعتباری عام را مطرح کرد و ما بلافاصله اعلام کردیم که اگر قرار است به جای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، کارت اعتباری عام اجرا شود، برای خارجی‌ها کار کرده‌ایم. غزنوی ادامه داد: در پی این موضوع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تاریخ 17 دی‌ماه دستورالعمل دومی را با تغییرات بسیار زیاد برای طرح تسهیلات کالاهای مصرفی بادوام ابلاغ کرد که براساس آن سقف کارت‌ها از 10 به شش میلیون تومان، تعداد اقساط از 24 به 12 قسط و مشمولان آن به سه گروه از کارمندان دولت کاهش یافت و دو روز پس از ابلاغ دستورالعمل به بانک‌ها ابلاغ شد. وی با بیان این‌که جلسه مجددی در 23 اسفندماه درباره کارت خرید کالای ایران با بانک مرکزی برگزار شد، تصریح کرد: بانک مرکزی 29 فروردین‌ماه در این باره تصمیم گرفت که تا تاریخ 15 تیرماه این تصمیمات به سازمان‌ها ابلاغ شد و برخی سازمان‌ها و بانک‌ها این طرح را اجرا می‌کردند و سایر آنها اجرا نمی‌کردند. به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در نهایت با یک شرایط نسبی قابل قبول از 15 تیرماه به بانک‌ها و سازمان‌ها به درستی ابلاغ نشد و این در حالی بود که پایان تیرماه آخرین روز اجرای طرح کارت اعتباری بود و باید تمدید می‌شد. غزنوی با بیان این که عملا 15 روز برای استفاده از این کارت با شرایط مناسب در نظر گرفته شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرح را به مدت سه ماه تمدید کرد و قرار بود کارت‌ها تا پایان سال اعتبار داشته باشند، اما بانک مرکزی تاکنون هیچ چیزی در خصوص تمدید طرح به بانک‌ها ابلاغ نکرده است. وی با بیان این‌که در همین شرایط بانک مرکزی کارت اعتباری عام را به اجرا گذاشت، گفت: در شرایط رکود فعلی اجرای طرح کارت اعتباری عام چیزی جز سود برای خارجی‌ها و زیان برای تولیدکنندگان داخل و در نهایت دامن‌زدن به رکود کشور در آینده نخواهد داشت. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این‌که کارت اعتباری عام خوب است، اما باید در شرایط مساعد و نه در شرایط رکود اجرا می‌شد، ادامه داد: اگر هزینه‌ای هم برای این کارت شود نفعی برای کشور نخواهد داشت. غزنوی با تاکید بر این‌که دولت رسما تنها 15 روز طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را اجرا کرد، گفت: حتی اگر در حال حاضر بانک مرکزی تمدید سه ماهه را به بانک‌ها ابلاغ کند حدود دو ماه از آن گذشته و مابقی آن در محرم و صفر است. وی اضافه کرد: اعلام این طرح تنها با ایجاد انتظار در بازار بیش از قبل به رکود دامن زد و فقط به ضرر تولیدکننده و مردم شد. به گفته وی، تمامی تلاش دولتمردان، تولیدکنندگان و مردم در طول این یکسال تنها به جذب یک درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح انجامید به‌طوری که در آن مدت 15 روز 42 میلیارد تومان از 4200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده مصرف شد. سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این‌که اگر بانک مرکزی از ابتدا برای این طرح پول نداشته و آن را ابلاغ کرده گناهی نابخشودنی و اگر هم در روند اجرای آن مشکلی ایجاد شده باز هم تنها به نفع خارجی‌ها عمل کرده است. وی با بیان اینکه سرنوشت اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح مشخص نیست، گفت: اگر اعتبار از این طرح خارج شود عملا بانک مرکزی و دولت نشان دادند که خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید عمل کرده‌اند. کارت اعتباری خرید کالای ایرانی از مهرماه سال گذشته توسط تیم اقتصادی دولت اعلام شد که به گفته مسوولان بانک مرکزی این طرح مورد استقبال قرار نگرفته و از مهرماه سال جاری بانک مرکزی طرح کارت اعتباری عام که برای خرید انواع کالاهای ایرانی و خارجی معتبر است را در دستور کار خود قرار داده است.
نبض تند قاچاق در قلب پايتخت مي تپد
در حالی که قرار بود با ارائه مجوز ثبت سفارش تلفن‌های همراه آیفون با برند تجاری APPLE به نمایندگی‌های درخواست کننده، از واردات قاچاق این محصول جلوگیری به عمل آید، اما نه تنها محصولات جدید آیفون (۷‌و+۷) به صورت قاچاق در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود، بلکه شاهد عرضه قاچاق این محصولات با قیمتی نجومی توسط برخی نمایندگی‌های دارای مجوز ثبت سفارش هستیم.
در مردادماه سال جاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ثبت سفارش برای واردات گوشی‌های آیفون با نشان تجاری اپل به ۹ شرکت مجوز ارائه شد و به ترتیب طی مدت اخیر تعداد این شرکت‌های دارای مجوز به ۲۵ رسید و این بدان معناست که هم‌اکنون ۲۵ شرکت دارای مجوز ثبت سفارش به منظور واردات گوشی‌های آیفون هستند. از یکشنبه هفته گذشته بود که آیفون‌های ۷ و +۷ به بازار ایران آمد. ورود مدل‌های جدید تلفن‌های همراه آیفون با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان این برند با حواشی مختلفی همراه بود از علاقه بسیار زیاد مشتریان برای خرید این کالا از ابتدای  امر با قیمت‌های نجومی و سرسام‌آوری که در بازارهای فروش موبایل در تهران وجود داشت تا رسیدن به ارقامی معادل ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.اختلاف فروش قیمت آیفون‌های ۷ و +۷ در سایت اپل با بازار ایران از دو میلیون تومان شروع می‌شد و تا هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید. ارقامی که نشان‌دهنده نبود نظارت در عرضه و فروش این محصول در ایران، وجود حباب اولیه و ارقام کاذب در ابتدای امر و نیز عرضه کالای قاچاق در قلب پایتخت است.
مساله‌ای که مسوولان ذیربط نسبت به آن موضع سکوت پیش گرفتند و هیچ‌گونه برخوردی نه در ظاهر امر و نه در عمق ماجرا انجام می‌شود. گویی همه دست روی دست گذاشته‌اند و نظاره‌گر عرضه تلفن‌های همراه قاچاق آیفون ۷ و +۷ در بازار هستند. قبل از ارائه محصولات جدید تلفن‌های همراه شرکت اپل به نظر می‌رسید با توجه به ارائه‌ مجوز به شرکت‌های مختلف در ارتباط با ثبت سفارش واردات تلفن‌های همراه آیفون از ایجاد بازار سیاه این کالاها و نیز حباب اولیه میلیونی قیمت آن جلوگیری شود، اما عدم پیگیری‌های لازم بر این مساله و دست روی دست گذاشتن‌ها باعث شد تا با شکست مجدد در تصمیم‌گیری و نظارت هنگام عرضه محصولات جدید این برند به منظور کنترل بازار همراه باشیم.
عرضه تلفن‌های همراه آیفون  ۷ و +۷ به صورت قاچاق در خرده‌فروشی‌ها دور از ذهن به نظر نمی‌رسید، اما مساله قابل تامل و غیرقابل هضمی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم عرضه تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ به صورت قاچاق  توسط برخی نمایندگی‌هاست که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش واردات تلفن همراه آیفون با برند تجاری اپل را دریافت کرده‌اند.
چگونگی عرضه و فروش تلفن‌های همراه آیفون ۷ و +۷ به صورت قاچاق توسط نمایندگی‌هایی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش واردات تلفن همراه آیفون با برند تجاری اپل را دریافت کرده‌اند سوالی است که باید توسط مراجع ذی صلاح از جمله مسئولان وزرات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به آن پاسخ داد. این‌که علت شکست در کنترل بازار محصولات جدید آیفون در ایران چه بود و چگونه محصولات این شرکت به صورت قاچاق در خرده‌فروشی و نیز  نمایندگی‌هایی که باید به صورت قانونی ضمن ثبت سفارش کالای خود را عرضه و به فروش برسانند  به دست مشتری می‌رسد؟

پاسخ بيمه ايران به خبر برخي رسانه‌ها
 درباره نرم افزار جامع بيمه گري
پيرو خبر درج شده با عنوان "خطر درز اطلاعات محرمانه نظامي‌با قرارداد غيرقانوني شرکت مرتبط با بيمه ايران و کمپاني آلماني" در تاريخ 31/6/95 در برخي رسانه‌ها، توضيحات زير به منظور شناخت ابعاد موضوع و روشن شدن افکار عمومي‌ارايه مي‌شود.در ابتدا تاکيد مي‌شود که برعکس آنچه در خبر فوق الذکر آمده، هيچ گونه اطلاعاتي، تحت هيچ شرايطي در اختيار هيچ طرف خارجي و حتي داخلي غير از شرکت بيمه قرار نگرفته و نخواهد گرفت .به همه مردم اطمينان مي‌دهيم با توجه به حساسيت ويژه مديران بيمه ايران به حفظ امنيت و اطلاعات مشتريان خود، در هنگام خريد هر سيستمي، مجوزهاي لازم از نهادهاي ذيربط اخذ خواهد شد و در نتيجه هيچ گونه مشکلي در اين زمينه وجود نخواهد داشت و کليه پرسش‌ها پاسخ داده خواهد شد. براي مديران و کارکنان بيمه ايران، اولويت اصلي حفظ اعتمادي است که به اين شرکت وجود دارد.

سه هنرمند و يک روانپزشک تحت پوشش بيمه اي قرار گرفتند
بيمه معلم سه هنرمند و يک روانپزشک شناخته شده را تحت پوشش بيمه اي خود قرار داد.به گزارش روابط عمومي‌بيمه معلم، رضا رشيدپور مجري توانمند کشورمان، فريبا نادري بازيگر تلويزيون و سينما، مرتضي کاظمي‌بازيگر محبوب کشورمان و دکتر جليلي روانپزشک مطرح کشور تحت پوشش بيمه معلم قرار گرفتند.

مراسم پرداخت خسارت آتش سوزي برج سلمان مشهد توسط بيمه سرمد
مراسم پرداخت خسارت آتش سوزي برج سلمان مشهد توسط بيمه سرمد با حضور مديران و مسئولين استان خراسان رضوي، معاون نظارت بيمه مرکزي، اعضاي هيات مديره برج سلمان مشهد، مديرعامل و عضو هيات مديره بيمه سرمد، روز دوشنبه 95/7/5 در شهر مقدس مشهد برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌بيمه سرمد، ساختمان برج سلمان مشهد که تحت پوشش اين شرکت مي‌باشد، چندي پيش دچار حادثه آتش سوزي شده بود که ميزان آن در کوتاه‌ترين زمان ممکن توسط کارشناسان اين شرکت مورد ارزيابي قرار گرفت و در مراسم فوق پرداخت خواهد شد.

بيمه پارسيان در آغاز سال تحصيلي به دانش آموزان يكي از مدارس مناطق محروم تهران بسته‌اموزشي اهدا كرد
به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه پارسيان؛ همزمان با عيد سعيد غدير خم و برگزاري جشن عاطفه‌ها شركت بيمه پارسيان نسبت به توزيع بسته‌اموزشي شامل لوازم اتحرير به تمامي‌دانش آموزان دبستاني مدرسه عمار منطقه 18 آموزش و پرورش دريكي از مناطق محروم تهران اقدام نمود.
مدير دبستاني كه بسته‌هاي آموزشي به دانش آموزانش اهدا گرديد ضمن تقدير و تشكر از بيمه پارسيان ابراز اميدواري كرد اين گونه حركت‌ها در ميان شركت‌ها و بنگاه‌هاي بزرگ كشور الگوبرداري گردد چرا كه تاثير بسيار زيادي در رفع مشكلات و موانع آموزشي دانش آموزان مناطق محروم خواهد داشت.

در ميان بيلبوردهاي ماه مبارک رمضان
تبليغات شهري بيمه دي دوم شد
با تاکيد بر نظر مخاطبان، بيلبورد تبليغاتي بيمه دي در ماه مبارک رمضان، بيشترين امتياز را در معاني، محتوي و زيبايي کسب کرده و دومين طرح شناخته شد.
به گزارش روابط عمومي‌بيمه دي، در ماه مبارک رمضان، 50 برند و شرکت معتبر به منظور ارائه تبليغات محيطي در سطح شهر با محتوي ماه مبارک رمضان مشارکت داشتند که بيمه دي توانست با کسب آراء و امتيازي مطلوب، مقام دوم را از نظر محتوي، زيبايي و مفهوم کسب کند.بر اساس اين گزارش، بيلبوردها و تابلوهاي تبليغاتي که توسط 50 برند مطرح کشور، مفاهيم و موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان را به نمايش در آوردند؛ توسط گروهي کارشناس و متخصص در حوزه‌هاي شهري، روانشناختي، مذهبي، صنعت تبليغات و... مورد بررسي و تحليل قرار گرفتند که با تاکيد بر ميزان جذب آراء مخاطب خاص و مردمي، بيلبورد تبليغاتي ماه مبارک رمضان بيمه دي توانست رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.قابل ذکر است که پيش از اين نيز آگهي تلويزيوني شرکت بيمه دي نيز جزو تبليغات منتخب سال شناخته شده بود.

عضو انجمن توليدكنندگان فرآورده هاي گوشتي:
مردم از خريد فرآورده هاي گوشتي متفرقه پرهيز كنند
عضو انجمن توليدكنندگان فرآورده هاي گوشتي با بيان اينكه مطمئن‌ ترین راه برای تشخیص یک محصول مرغوب و استاندارد توجه به نام و گواهی استاندارد توليدكننده محصول است افزود: محصولاتی که از اعتبار برند  برخوردارند بدون شک تحت نظارت وزارت بهداشت، استاندارد، غذا و دارو و دامپزشکی هستند و مسئولان روی تمام مراحل توليد و عرضه آن نظارت دارند.
صادقيان با بيان اينكه الگوی مصرف غذا در جهان تغییر کرده و تمایل به مصرف غذاهای آماده و فست فودها بیشتر شده است گفت: سوسیس و کالباس به عنوان قدیمی ترین و پرمصرف ترین غذای آماده جایگاه ویژه ای در سبد غذایی مصرف کنندگان جهان دارد. عضو انجمن توليدكنندگان فرآورده هاي گوشتي  با بيان اينكه در کشور ما صنایع تولید فرآورده های گوشتی به ویژه در چند سال اخیر یکی از مهمترین شاخه های صنعت غذا به شمار می رود و می تواند نقش مهمی در تغذیه و سبد غذایی مصرف کنندگان داشته باشد افزود: با توجه به مواد اولیه مصرفی در تولید سوسیس و کالباس، این فرآورده از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. لذا میتوان سوسیس و کالباس مرغوب را غذایی کامل دانست زیرا تقریبا تمامی گروههای غذایی ضروری شامل پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و املاح معدنی در آن موجود میباشد. وي تصريح كرد: سوسیس و کالباس به عنوان یک ماده غذایی در رژیم غذایی مردم دنیا جایگاه ویژه ای دارد به طوری که سرانه مصرف در کشورهای آمریکایی 70 کیلوگرم و در اروپا 60 کیلوگرم گزارش شده است. این درحالی است که سرانه مصرف در ایران حدود 3 کیلوگرم می باشد. مديرعامل فرآورده هاي گوشتي رباط کریم با تاكيد بر اينكه تولیدکنندگان سوسیس و کالباس در ایران ملزم به اخذ گواهی استاندارد برای این فرآورده میباشند اظهار داشت: این فرآورده تحت نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و وزارت بهداشت و درمان و سازمان دامپزشکی و غذا و دارو تولید و از لحاظ کیفی و سلامت کنترل شده و به صورت نظارت شده و با دقت بالا تولید می شود لذا مطمئن ترین راه برای تشخیص یک محصول مرغوب و سالم، انتخاب برند شناخته شده و دارای گواهینامه های استاندارد  سازمان غذا و دارو و ایزو، سلامت و حلال می باشند، که اطمینان های لازم به مصرف کنندگان می دهند. وي ادامه داد: علاوه بر موارد فوق بر روی بسته ‌بندی ‌های معتبر نام کارخانه، آدرس، تلفن، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شماره ثبت شرکت، مواد تشکیل‌دهنده، لوگوی استاندارد، لوگوی سازمان غذا و دارو، کد شناسایی  باید درج شده  باشد. صادقيان با بيان اينكه رنگ، بو و بطور کلی ظاهر سوسیس یا کالباس نمی‌تواند ملاک معتبری برای تشخیص استاندارد بودن این محصولات باشد افزود: توصیه می‌شود از خریدن سوسیس و کالباس‌هایی که با نام‌های متفرقه که تا به حال اسمشان به گوش‌تان نخورده است، خودداری نمایید، چرا که تشخیص مواد اولیه به کاربرده شده در سوسیس و کالباس کار هر فردی نیست و حتی برای تشخیص تقلبات باید آزمایشات دقیق‌تری انجام شود. مديرعامل فرآورده هاي گوشتي رباط کریم با اشاره به اينكه هنگام خرید و نیز نگهداری و مصرف انواع سوسیس و کالباس بايد نكاتي را مد نظر قرار داد تصريح كرد: در اغلب یخچال های خانگی انواع غذاها در کنارهم قرار می گیرند، توجه داشته باشید که سوسیس و کالباس حتماً در پوشش های مناسب نگهداری شوند چرا که این محصولات به دلیل حساس بودن، به سرعت  بو و طعم سایر غذاها را به خود جذب می کنند.