الزامات مبارزه با پولشويي در حال اجرا است
بعد از اعلام نظرات و آمار متفاوت از سوی مدیران و مسئولان در رابطه با حساب‌های پرحاشیه بی هویت بانکی، تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از کاهش حدود هشت میلیونی مجموع حساب های فاقد شناسه و کد ملی بوده و به حدود ۳۰ میلیون حساب رسیده است، در این بین تعداد حساب های فعال فاقد هویت که از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا ۶۶ درصد کاهش دارد.
به گزارش ایسنا، مرداد ماه سال گذشته بود که رئیس کل بانک مرکزی از وجود حدود ۳۰ میلیون حساب در نظام بانکی خبر داد و اعلام کرد که در این بین حدود ۳۸ میلیون حساب با شماره شناسه و کد ملی تطبیق داده نشده و راکد است به عبارتی عملیات در این حسابها تا زمانی که صاحبان آنها کد ملی ارائه نکنند، متوقف شده است سیف، گفته بود که از این ۳۸ میلیون، ۳۰ میلیون شناسایی شده و ۸ میلیون شناسایی نشده هستند این در حالی است که الزامات مبارزه با پولشویی برای کل نظام بانکی لازم الاجراست و باید دارنده تمامی حسابها از هویت کامل قابل شناسایی برخوردار باشند.
به دنبال این موضوع نظرات متفاوتی در رابطه با چرایی وجود این حساب‌ها که اغلب فاقد کد ملی و یا شماره شناسه طرف صاحب حساب بوده و هویت وی مشخص نبود مطرح می‌شد. به گونه‌ای که به اعتقاد برخی کارشناسان و مدیران بانکی معلول نبودن مشخصات صاحبان این حساب‌ها که عمدتا مربوط به سال‌های خیلی دور است می‌تواند در مواردی موجبات ایجاد فضایی برای پولشویی و یا برخی تخلفات دیگر در شبکه بانکی شود. این در حالی است که اخیرا پورمحمدی -وزیر دادگستری-  در اظهارات خود از آمار تازه و متفاوتی از وجود حساب‌های بانکی مخدوش و مجهول الهویه سخن گفته و اعلام کرده بود ۵۰ میلیون حساب بانکی با این مشخصات وجود دارد که موجب وارد آمدن ضربه به اقتصاد و نظام بانکی کشور خواهد شد.
اما با توجه به آمار متفاوتی که از سوی مسئولان در رابطه با تعداد حساب‌های جعلی و مجهول‌الهویه اعلام شده، پیگیری  ایسنا از بانک مرکزی در رابطه با آمار واقعی و مشخص این حساب‌ها با توضیحاتی همراه بود.تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان داد که تا پایان تیرماه سال جاری تعداد کل حساب‌های بانکی که بالغ بر ۴۴۷ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۵۷ مورد متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی است. از این تعداد ۴۱۶ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۲۷ حساب دارای شماره ملی، شناسه ملی یا شماره اختصاصی اتباع خارجی است، بنابراین تعداد حساب‌های فاقد شماره ملی، شناسه ملی و یا شماره ملی اتباع خارجی حدود ۳۰ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۲۷ حساب است که از این تعداد تنها ۸۱۴ هزار و ۱۵۳ حساب فاقد شماره، فعال هستند که البته بانک مرکزی برای مسدود کردن این حساب‌ها اقدام کرده است. از سویی دیگر ۲۹ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۱۴ حساب هم فاقد شماره است، اما مسدود شده و در اولین مراجعه مشتریان به بانک‌ها و موسسات اعتباری شماره یا حساب آنها اخذ و در سوابق ثبت می‌شود.اما جزئیات بیشتری از آمارهای حساب‌های بدون هویت از این حکایت دارد که با وجود این‌که در تیرماه سال جاری نسبت به تیرماه سال گذشته حدود ۹ درصد در کل حساب‌ها افزایش وجود داشته و از ۴۱۰ به بیش از ۴۴۷ میلیون حساب افزایش یافته، اما در تعداد حساب‌های فاقد هویت در بخش‌های مختلف بین ۲۰ تا ۶۶ درصد کاهش وجود دارد.
دلایل شکل گیری حساب های مجهول الهویت
توضیحات دریافتی از مسئولان بانک مرکزی حاکی از آن است که نداشتن شماره ملی، شناسه ملی یا شماره اختصاصی اتباع خارجی نباید به انجام عملیات پولشویی از طریق آن حساب‌ها منجر شود. پولشویی ممکن است از طریق حساب‌هایی که دارای تمامی شماره حساب‌ها باشد، انجام شود.اما این‌که چرا حساب‌های فاقد هویت اکنون در شبکه بانکی وجود دارد می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در این باره بانک مرکزی عنوان کرده برای مثال برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز که در راستای ساماندهی موسسات غیرمجاز اقدام به جمع‌آوری آنها کرده‌اند، حساب‌های فاقد شماره یا شناسه ملی یا شماره اتباع خارجی را نیز به ارث برده که در بسیاری از موارد دارندگان این حساب‌ها هنوز برای تکمیل این اطلاعات برای پرونده‌های خود به موسسات ادغام شده مراجعه نکرده‌اند.دلیل دیگر این است که بسیاری از این حساب‌ها راکد و غیرفعال هستند و دارندگان آنها مدت‌هاست که به بانک‌ها مراجعه نکرده‌اند. در این باره بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند در اولین مراجعه شخص به بانک اطلاعات حساب وی را براساس مقررات ابلاغی از سوی بانک به وی اعلام کنند، به عنوان مثال برخی اشخاص دارای حساب‌های متعددی هستند که قبل از الزام به اخذ شماره یا شناسه ملی در کشور این حساب‌ها افتتاح شده است، ولی در این مدت شخص برای تکمیل اطلاعات خود به بانک مراجعه نکرده و با دیگر حساب‌هایش کار می‌کند. این حساب‌ها از یک سو فاقد شماره یا شناسه ملی هستند و از سوی دیگر دارای فعالیت نبوده که در آمارها ارائه شده، احصاء می‌شود. براین اساس مهم آن است که این حساب‌ها فعال نباشند و بانک‌ها و موسسات اعتباری نقص مدارک و اطلاعات مشتریان را در اولین مراجعه آنها درخواست کند و ارائه خدمات بانکی را منوط به اخذ این اطلاعات از مشتریان بدانند. اما درباره‌شکل‌گیری حساب‌های بدون هویت باید این را هم گفت که بخشی از آن مربوط به اشخاصی است که سال‌هاست در ایران حضور ندارند. همچنین برخی از این حساب‌ها ممکن است مربوط به کسانی باشد که فوت کرده‌اند لیکن که وارث شخص مراجعه‌ای به بانک نداشته است، در مجموع می‌توان به مشکلات ناشی از سایر نهادها و موسسات نیز اشاره کرد.
با حضور معاون استاندارو جمعي از مقامات محلي استان بوشهر ، مدرسه هوشمند شش کلاسه شهداي بانک تجارت در شهرستان کاکي اين استان افتتاح شد.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک تحارت ، در آئين اقتتاح اين مدرسه که روز شنبه سوم مهرماه برگزار شد محمدابراهيم مقدم مديرعامل بانک تجارت با اشاره به اينکه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي‌تاکنون 29 مدرسه با مشارکت بانک تجارت در اقصي نقاط ميهن اسلامي‌ساخته شده و به بهره برداري رسيده است اظهار داشت : دانش آموزان امروز ، مديران و کارآفرينان و متخصصين فرداي کشور هستند و بهره مند ساختن کودکان و نوجوانان ايراني از امکان تحصيل در مدارس استاندارد و داراي فضاي آموزشي مناسب ، مسير حرکت کشور به سوي استقلال و پيشرفت را هموارتر مي‌کند.
مقدم افزود : بانک تجارت مفتخر است تا با مشارکت در ساخت ، نوسازي و هوشمندسازي مدارس در امر توسعه ي آموزش در مناطق محروم کشور و ساختن آينده اي بهتر براي فرزندان ايران زمين مشارکت مي‌کند . خانواده بزرگ بانک تجارت پيگيري اين برنامه را يکي از اصلي‌ترين رئوس ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود قرار داده و اميدواريم تا آغاز سال تحصيلي 1396، شاهد تکميل عمليات احداث و افتتاح پنج مدرسه ي ديگر با مشارکت بانک تجارت باشيم .
در ادامه اين مراسم دکتر زرين فر معاون استاندار بوشهر ، از ساخت اين مدرسه به عنوان هديه ارزشمند بانک تجارت به مردم استان ياد کرد و گفت : امروز بنگاه‌هاي اقتصادي کشور مي‌توانند با سرمايه گذاري در توسعه فضاهاي آموزشي ، علاوه بر مشارکت در رفع محروميت و توسعه هرچه بهتر سرمايه‌هاي انساني کشور نيز مشارکت کنند . توجه داشته باشيم هرچه اين سرمايه غني تر باشد آينده کشورمان درخشان تر خواهد بود.
مهندس مرادي مديرکل نوسازي و توسعه مدارس استان بوشهر نيز ضمن تقدير از اقدام بانک تجارت در ساخت اين مدرسه هوشمند ، گزارش از روند احداث و تجهيز آن ارائه نمود.
در اين مراسم درويشي مديرکل امور اقتصادي استانداري بوشهر ، حجت الاسلام محمدي امام جمعه شهرستان کاکي ، پرتوي رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز و جمعي ديگر از مقامات محلي استان بوشهر و مسئولين بانک تجارت حضور داشتند .
چندي پيش دولت از پرداخت بدهي‌هاي خود به سيستم بانکي و پيمانکاران داخلي خبر داد.
براي بررسي بيشتر اين موضوع و واکاوي راهکارهاي رفع مشکلات مالي در بخش‌هاي واقعي اقتصاد، گفتگويي انجام شده است با عضو سابق هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران و مشاور مدير عامل بانک توسعه صادرات ايران که در ادامه مي‌خوانيد.به گزارش روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات به نقل از خبرنگار اگزيم نيوز دکتر دوست حسيني در اين زمينه گفت: بخشي از رکود در توليد مربوط به مطالبات پيمانکاراني است که در گذشته فعاليت خوبي داشته‌اند ولي در حال حاضر منابع حاصل از فعاليت قبلي آنها در اختيارشان نيست تا بتواند در چرخه فعاليتهاي جديد مورد استفاده قرار گيرد. با توجه به وضعيت درآمدي و بودجه اي دولت احتمالا اين معوقات به طور يکجا و به صورت نقدي به آنها داده نمي‌شود. لذا اعطاي اعتبار با پشتوانه مطالبات هم که قبلا در دستور کار دولت بود مي‌تواند اتفاق بيفتد تا رونقي نسبي را در حوزه خدمات پيمانکاري ايجاد کند.وي گفت: بايد توجه داشت که بازپرداخت بدهي دولت به پيمانکاران و بخش خصوصي بايد حتي الامکان از محل درآمد‌ها و منابع موجود دولت اتفاق بيافتد تا آثر مثبت اقتصادي داشته باشد. اخيرا بحث صدور اوراق قرضه دولتي براي بازپرداخت بدهي‌هاي دولت مطرح شده است که اين وضعيت در عمل تسويه بدهي نيست بلکه جايگزيني بدهي جديد با بدهي قبلي است و لذا چنانچه دولت با ايجاد بدهي جديد از محل فروش اوراق قرضه يا استقراض مجدد از بانک مرکزي اقدام به تسويه بدهي قبلي خود کند ، اهداف رونق اقتصادي لزوما محقق نمي‌شود.عضو سابق اتاق بارگاني گفت: اين منابع به مثابه جريان آبي است که هر جا سرازير شود با خودش آباداني مي‌آورد. در حال حاضر به بخشهايي که نياز داريم نقدينگي نمي‌رسد،حوزه‌هايي مثل پيمانکاري، توليد صنعتي و کشاورزي و گردشگري و به طور کل فضاي اشتغال از کنبود نقدينگي رنج ميبرند. اين به دليل اين است که اقتصاد ما در اين بخشها قابل رقابت با بخش تجارت و دلالي از نظر بازدهي نيست. بعنوان مثال اگر فرض کنيم در بخش کشاورزي متوسط بازدهي 10 درصد باشد ، هيچ سرمايه گذاري با دارايي خود و يا با امکان دريافت تسهيلات اعتباري با نرخ سود18 – 15 درصد انگيزه براي فعاليت در اين بخش را پيدا نخواهد کرد. بنابر اين عمده نقدينگي در بخش واردات و خريد و فروش که بازدهي نسبتا بالايي دارند جذب و متمرکز خواهد شد.
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس، با اشاره به افزايش سرمايه بانک شهر در سال جاري، گفت: حمايت‌هاي بي‌شائبه اين بانک به شهرداري‌ها توانسته عمران شهري را رقم بزند.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومي‌بانک شهر، امير خجسته، با تاکيد بر موفقيت اين بانک در افزايش رفاه شهروندي با ارايه خدمات نوين بانکي، گفت: بانک شهر توانسته با ارايه خدمات نوين بانکي بسياري از دغدغه‌هاي مردم را کاهش دهد.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين‌ که حمايت‌هاي بي‌شائبه بانک شهر به شهرداري‌ها توانسته عمران شهري را رقم بزند، افزود: اين بانک به منظور ارايه خدمات براي رفاه شهروندي در بسياري از زمينه‌ها پيشتاز بوده است.
وي با اشاره به افزايش سرمايه بانک شهر در سال جاري، گفت: افزايش سرمايه اين بانک نشان از اعتماد مردم به خدمات اين بانک است.
خجسته با بيان اين‌ که با افزايش سرمايه اين بانک خدمات‌رساني در حوزه‌هاي شهري و عمراني تسريع مي‌شود، افزود: بانک شهر به عنوان بانکي تخصصي در حوزه شهري با افزايش سرمايه مي‌تواند کمک حال شهرداري‌ها براي تکميل پروژه‌هاي شهري باشد.
وي با اشاره به اين‌ که تاکنون فعاليت‌هاي مثبتي از سوي بانک شهر مشاهده شده است، تصريح کرد: اعتماد مردم به اين بانک زمينه افزايش سرمايه را براي آن رقم زده است.
نشريه بنکر "The Banker" در آخرين رتبه بندي خود بانک صادرات ايران را به عنوان برترين بانک ايراني در ميان ١٠٠٠ بانک برتر جهان معرفي کرد.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک به دليل برخورداري از قابليت‌ها و توانمندي‌ها در عرصه داخلي و بين المللي براي چندمين سال متوالي ضمن قرار گرفتن در بين ١٠٠٠ بانک برتر جهان با رتبه اي مناسب، توانست رتبه نخست را نيز در بين بانك‌هاي كشور به خود اختصاص دهد.
بر اساس رتبه بندي منتشر شده در سال ٢٠١٦ ميلادي، اين بانک توانست جايگاه ٢٦٤ در بين ١٠٠٠ بانک برتر دنيا و رتبه اول در بين بانک‌هاي ايراني را بدست آورد و جايگاه خود را در آخرين رتبه بندي انجام شده نسبت به رتبه بندي سال ٢٠١٥ ميلادي ١٤ درجه ارتقاء بخشد.
اين گزارش مي‌افزايد؛ رتبه بندي که از سوي نشريه بنکر صورت مي‌گيرد رسمي‌ترين و قابل اتکاترين رتبه بندي بانک‌هاي برتر جهان به شمار مي‌آيد و با عنوان هزار بانك برتر دنيا ( Top ١٠٠٠ World Bank ٢٠١٦) در اين نشريه منتشر شده است. كه موفقيت ارزشمند كسب شده توسط بانك متبوع حاکي از ساختار پايدار، استحکام مالي، ثبات شاخص‌هاي مهم و تأثير گذار مي‌باشد.
شايان توجه است؛ نشريه بنکر هر ساله براساس شاخص‌هاي کمي‌و کيفي، بانک‌هاي برتر در سراسر دنيا را رتبه بندي و معرفي مي‌کند، در گزارش اخير آن که مربوط به سال ٢٠١٦ ميلادي مي‌باشد، بانک صادرات ايران موفق شده است عنوان برترين بانک ايراني در رتبه بندي اين نشريه معتبر بين المللي را براي چندمين سال متوالي حفظ كند.
مديريت بانک کشاورزي استان تهران در سال زراعي 94-95 تا پايان مرداد ماه بيش از 52000 هكتار از اراضي کشاورزي در استان تهران را تحت پوشش بيمه کشاورزي قرار داد.
به گزارش روابط عمومي‌مديريت شعب بانک کشاورزي استان تهران ، تعداد 12780 بيمه گذارمحصولات خود را تحت پوشش صندوق بيمه كشاورزي استان قرار دادند.همچنين در سال زراعي 94-95 بيش از 550،000 راس انواع دام و طيور در شعب بانک کشاورزي استان تهران تحت پوشش بيمه کشاورزي قرارگرفت. مديريت شعب بانک کشاورزي استان تهران،  تعداد 12780 بيمه گذار، محصولات خود را تحت پوشش صندوق بيمه كشاورزي استان قرار دادند.همچنين در سال زراعي جاري، بيش از 130 ميليارد ريال غرامت به کشاورزان ، دامداران و بهره برداران خسارت ديده در استان تهران پرداخت شد.مديريت شعب بانک کشاورزي استان تهران ، اين ميزان غرامت به 12،780 نفر از خسارت ديدگان در بخش زراعت ، باغ ، دام و طيور پرداخت شد.
علي نورزاد معاون وزير راه و شهرسازي گفت : در سفر وزير راه و شهرسازي به استان اصفهان عمليات اجرايي قطعه پاياني راه آهن سريع السير تهران_قم_اصفهان آغاز شد.
وي ضمن بيان اين كه پروژه ياد شده نماد جديدي در صنعت حمل و نقل كشور محسوب ميشود افزود: قرار داد پروژه به صورت DB&Fاست و شركت CRECكه طرف قرارداد است مسئوليت طراحيف ساخت و تامين پروژه را برعهده دارد . اين قرارداد در اوايل سال منعقد شده و اعتبار اسنادي آن از طريق بانك صنعت و معدن و بانك CBC گشايش يافته است.نورزاد تصريح كرد: مسير راه آهن سريع السير تهران_قم_اصفهان به دليل تسريع در زمان سفر به شهرهاي تهران،قم،اصفهان و نيز بهره مندي و سهولت تردد مسافران فرودگاه بين المللي امام(ره) به شهرهاي اصفهان و تهران از اهميت بسياري برخوردار است.
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمايشگاه عکس تحت عنوان "من و دفاع مقدس" در محل ساختمان حوزه مرکزي موسسه اعتباري کوثر برپا شده است.
به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ زنده نگاهداشتن ياد و خاطره ارزشهاي دفاع مقدس در حقيقت تعظيم، تکريم و يادمان ملت سرافراز ايران اسلامي‌بر تمامي‌رشادتها و شجاعت‌ها است. ضمن اينکه موسسه اعتباري کوثر به پيشرفت خود در نظام بانکي کشور توجه و دقت کافي دارد در کنار پيشرفت، عزت، اقتدار و استقلال به حفظ اصول و ارزش‌هاي اسلامي‌و انساني نيز پايبند مي‌باشد.اين گزارش مي‌افزايد: در اين راستا موسسه اعتباري کوثر در نيمه اول شهريور ماه سال جاري طي فراخواني از تمام همکاران موسسه که در دوران پرشکوه دفاع مقدس در مناطق عملياتي حضور داشتند ، دعوت نمود تا نسبت به ارسال عکس‌هاي يادگاري خود اقدام کنند. بر اساس اين گزارش، از مجموع بيش از 80 عکس ارسالي به مديريت روابط عمومي‌و تبليغات موسسه تعداد 60 عکس انتخاب و در نمايشگاه عکس "من و دفاع مقدس" به تماشا گذاشته شده است.شايان ذکر است، نمايشگاه عکس " من و دفاع مقدس " ويژه کارکنان موسسه اعتباري کوثر تا هشتم مهرماه در طبقه همکف ساختمان حوزه مرکزي موسسه داير است.
قائم‌مقام مديرعامل بانک سامان زنگ آغاز سال تحصيلي 1396 – 1395 را در دبيرستاني که خود در آن تحصيل کرده بود به صدا درآورد.
به گزارش اداره روابط عمومي‌بانک سامان، در مراسم آغاز سال تحصيلي در دبيرستان محمدي قهاري منطقه 5 تهران، دکتر رضا آقابابايي قائم‌مقام مديرعامل بانک که 22 سال پيش از آنجا فارغ‌التحصيل شده بود حضور يافت و ضمن نواختن زنگ مدرسه، دقايقي در جمع معلمان و دانش‌آموزان اين دبيرستان به بيان خاطرات خود از ايام تحصيل پرداخت.
آقابابايي با بيان اينکه دبيران اين مدرسه نقش به‌سزايي در موفقيت‌هاي تحصيلي وي داشته‌اند تصريح کرد: هرچه در زندگي‌ام به‌دست آورده‌ام مرهون زحمات معلم‌هاي دوران تحصيلم است که به من تلاش کردن را آموختند و تا ابد مديون آن‌ها هستم.
وي افزود: همواره آرزو داشتم بتوانم در مدرسه محل تحصيل خود حضور يابم و خوشحالم که‌امسال توانستم به اين مهم دست يابم.قائم‌مقام مديرعامل بانک سامان در پايان براي دانش‌آموزان و معلمان اين مدرسه و کشور در سال تحصيلي جديد آرزوي موفقيت کرد و هدايايي به رسم يادبود به معلمان اهدا کرد.همچنين اصل مدرک ديپلم دکتر آقابابايي ازسوي مديريت اين دبيرستان تقديم وي شد.
در راستاي بهينه سازي خدمات و رضايت مندي مشتريان، نسل جديدي از دستگاه‌هاي خود دريافت / خودپرداز (CRS) بانک قوامين در خدمت مشتريان بانک در شهرستان بيله سوار از توابع استان اردبيل قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي‌بانک ، دستگاه‌هاي خود دريافت / خودپرداز (CRS) بانک قوامين نسل جديد و پيشرفته يي از دستگاه‌هايATM است که با هدف تامين امنيت پولي و مالي صاحبان اصناف و بازاريان در بازارچه مرزي شهرستان بيله سوار راه‌اندازي شد.بنابراين گزارش ، دستگاه‌هاي خود دريافت علاوه بر دارا بودن تمامي‌امکانات دستگاه‌هاي خود پرداز و انجام تراکنش‌هاي مختلف ، امکان دريافت وجه نقد و واريز آني وجوه به حساب مشتريان را نيز داراست .هم چنين بر پايه ي اين گزارش بانک قوامين با هدف رفع دغدغه بسياري از صاحبان صنوف در زمينه ي نگهداري وجه نقد در محل کار، راه‌اندازي دستگاه‌هاي مذکور را در نقاط تجاري و پرتردد در دستور کار خود قرار داده است .
شعب بانک ملي ايران نسبت به ثبت درخواست‌هاي مشتريان و اعتبارسنجي‌هاي لازم درخصوص دريافت کارت‌هاي اعتباري بانک مرکزي در سه نوع طلايي، نقره اي و برنزي اقدام مي‌کنند.
به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، مشتريان دارنده يکي از انواع حساب‌ها در اين بانک مي‌توانند با مراجعه به شعب نسبت به ثبت درخواست جهت دريافت اين کارت‌ها اقدام کنند و پس از انجام اعتبارسنجي‌هاي لازم توسط بانک ، يکي از کارت‌هاي برنزي تا سقف 10 ميليون تومان، نقره اي تا سقف 30 ميليون تومان و طلايي تا سقف 50 ميليون تومان را دريافت کنند. اعتبار اين کارت‌ها گردشي بوده و امکان استفاده مجدد از اصل تسهيلات بازپرداخت شده وجود دارد. اين کارت‌ها در چارچوب عقد مرابحه و با سود 18 درصد مي‌باشد و از امکان تقسيط اعتبار مصرف شده تا سقف 36 قسط را نيز دارا مي‌باشد.
ديدار مديريت شعب بانك ايران زمين
 با قائم مقام هواپيمايي ماهان در استان كرمان
خواجوئي مديريت شعب بانك در استان كرمان با نقوي قائم مقام هواپيمايي ماهان ديدار و گفتگو كرد.به گزارش روابط عمومي: خواجوئي مديريت استان، اميري رئيس شعبه آزادي و ابراهيمي‌مسئول امور مالي مديريت شعب استان كرمان در جلسه اي با نقوي قائم مقام هواپيمائي ماهان در محل دفتر وي ديدار كردند.در اين ديدارخواجوئي نسبت به معرفي بانك ايران زمين و توانايي‌هاي اين بانك درارائه خدمات بانكي مطالبي را بيان كردند.در پايان اين جلسه طرفين بر لزوم همكاري‌هاي متقابل تاكيد كردند.

سي امين دوره قرعه کشي حساب‌هاي
 قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه
سي امين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه با حضور حسين رحمتي عضو هيات مديره بانک و نمايندگان دادستاني کل کشور و بانک مرکزي ج.ا.ا، 29 شهريور ماه سالجاري برگزار شد.به گزارش روابط عمومي‌بانک رفاه، رحمتي در اين مراسم با بيان اينکه رواج سنت پسنديده قرض الحسنه منجر به دوري از ربا مي‌شود افزود: نظام بانکي بايد جامعه را به انجام اين عمل خير تشويق کند.رحمتي پذيرش منابع جامعه در قالب قرض الحسنه را رسالتي سنگين بر دوش نظام بانکي عنوان کرد و تصريح کرد: بايد با مراقبت و تخصيص درست اين منابع از اين رسالت به نحو احسن مراقبت کنيم.عضو هيات مديره بانک رفاه به عواملي که منجر به تشويق و ايجاد انگيزه در جامعه براي اندوخته پس انداز قرض الحسنه مي‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: شفافيت در تبليغات و اطلاع رساني در خصوص تخصيص منابع قرض الحسنه يکي از اين عوامل است که منجر به افزايش اعتماد جامعه مي‌شود. بانک رفاه هم همواره سعي داشته تبليغات و اطلاع رساني خود را در نهايت شفافيت به جامعه انتقال دهد.ترکيب نهايي جوايز سي امين دوره قرعه کشي حساب‌هاي قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه شامل تعداد 56 کمک هزينه خريد واحد مسکوني جمعاً به مبلغ 28 ميليارد ريال، تعداد 156 کمک هزينه خريد خودرو جمعاً به مبلغ 54 ميليارد و 600 ميليون ريال، تعداد 256 جايزه نقدي جمعاً به مبلغ 51 ميليارد و 200ميليون ريال، تعداد 2 هزار و 56 کمک هزينه خريد صنايع دستي جمعاً به مبلغ 30 ميليارد و 840 ميليون ريال و تعداد 300 هزار جايزه نقدي جمعاً به مبلغ 60 ميليارد ريال بوده است.گفتني است اسامي‌برندگان اين دوره به زودي از طريق پايگاه اينترنتي بانک رفاه اعلام خواهد شد.

پيام عضو هيأت مديره و قائم مقام مدير عامل بانك سرمايه به مناسبت آغاز سال تحصيلي
مهر، ماه مدرسه، از راه مي‌رسد و به مانند ساليان گذشته فرصتي بسيار مبارك دست مي‌دهد تا ذخاير انساني اين كشور در سال تحصيلي جديد، براي آباداني ايران فردا توشه برگيرند.بي‌شك در تربيت فكري، اخلاقي و علمي‌اين نسل باطراوت، توانمند و پويا معلمان اين سرزمين والاترين نقش را بر عهده دارند؛ همان زنان و مردان بزرگي كه مي‌كوشند به دانش‌آموزان خويش نيز آيين بزرگي بياموزند و جان‌هاي تشنه آن‌ها را از زلال انديشه‌هاي ظريف علمي‌و معرفتي سيراب سازند.بانك سرمايه اين افتخار را دارد كه در خدمت چنين مردان و زنان دوران‌سازي است و مؤيد و مستظهر به سهامداري عمده ايشان است.اينجانب به نمايندگي از همكارانم در خانواده بزرگ بانك سرمايه فرارسيدن سال تحصيلي جديد را به معلمان و ديگر فرهنگيان ارجمند، دانش‌آموزان عزيز و مديران محترم وزارت آموزش و پرورش تبريك عرض نموده براي همه ايشان سلامتي، بهروزي و كسب توفيقات روزافزون در نهاد مدرسه و امر والاي تعليم و تربيت آرزومندم.  
محمد رضا خاني عضو هيأت مديره و قائم مقام مدير عامل

اعطاي تسهيلات بانک قرض الحسنه رسالت
 به کارکنان تعزيرات حکومتي
بانک قرض الحسنه رسالت و سازمان تعزيرات حکومتي با امضاي تفاهم نامه همکاري دوجانبه خود را گسترش دادند.به گزارش روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت به نقل از بهروز رضايي دونچالي مدير گروه دوم بانکداري اجتماعي، به دنبال توسعه همکاري بانک قرض الحسنه رسالت و انعقاد قرارداد با سازمان‌ها و نهادهاي مختلف، سازمان تعزيرات حکومتي به بانکداري اجتماعي اين بانک پيوسته و همکاري خود را توسعه داده است.
اين تفاهم نامه در راستاي احيا و توسعه سنت الهي و پسنديده قرض الحسنه و به منظور ارائه تسهيلات قرض الحسنه بين محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت و جواد فرشباف معاون توسعه مديريت و منابع سازمان تعزيرات در 5 ماده و 17 بند منعقد شد.

دکتر واعظي: مدارس هوشمند بخشي از شبکه ملي اطلاعات هستند
دکتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم آئين بازگشايي رسمي‌مدارس استان البرز در مدرسه مهديه رجائي‌شهر ضمن نواختن زنگ آغاز سال تحصيلي 95-96 اظهارداشت: مدارس هوشمند بخشي از شبکه ملي اطلاعات هستند.به گزارش روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: دکتر واعظي در جشن متمرکز استاني بازگشائي مدارس البرز در دبيرستان مهديه رجائي‌شهر که با حضور مسئولان استاني برگزار شد حضور يافت و زنگ آغاز سال تحصيلي 95-96 را به صدا درآورد.
وي در اين مراسم ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد بيان کرد: در دنياي امروز ثروت علم است و داشتن نيروي انساني پرتلاش و با تفکر دانش‌بنيان ثروت است.
واعظي در ادامه با بيان اينکه همين موضوع سبب ثبات جايگاه کشور در منطقه شده است خاطرنشان کرد: يکي ديگر از دلايل شکست دشمنان در مقابل جمهوري اسلامي‌نهضت بيداري اسلامي‌است.
رهبر هوشمند و ملت فکور سبب شد تا ايران در جهان عزيز بماند و دانش آموزان نيز بايد تمام وقت خود را صرف يادگيري و پيشرفت علوم مختلف کنند تا براي سازندگي کشور آماده شوند.