مهلت مالک علاءالدين تمام شد 
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: شهرداري منطقه 11 با توجه به اتمام مهلت تخريب طبقه هفتم پاساژ علاءالدين بايد نسبت به تخريب اين طبقه براساس حکم دادسرا اقدام کند. ابوالفضل قناعتي درباره اتمام مهلت تخريب طبقه هفتم پاساژ علاءالدين، اظهار داشت: روز پنج‌شنبه هفته گذشته آخرين مهلت مالک پاساژ علاءالدين براي تخريب بود که براساس توافقي که صورت گرفته بود بخشي از طبقه هفتم پاساژ علاءالدين تخريب شده بود ولي همچنان بخش زيادي از اين طبقه پابرجاست. اين عضو شوراي شهر پايتخت در ادامه تصريح كرد: تمامي‌آن طبقه به خاطر اضافه وزني که بر روي ساختمان دارد بايد تخريب شود.

 افتتاح 33 هزار کلاس جديد در دولت يازدهم
وزير آموزش و پرورش از افتتاح 33 هزار کلاس درس جديد با زيربناي 4 ميليون و 600 هزار متر مربع در دولت يازدهم خبر داد. علي‌اصغر فاني با بيان اينکه سند تحول مبناي اقدامات آموزش وپرورش در برنامه ششم توسعه است تصريح کرد: در سالي که رهبري آن را به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل مطرح کرده، آموزش و پرورش کتابي را با همين عنوان براي دانش آموزان در نظرگرفته تا بتواند اقتصاد مقاومتي را به دانش آموزان آموزش دهد.
وي همچنين از افتتاح بيش از 33 هزار کلاس درس جديد با زيربناي 4 ميليون و 600 هزار مترمربع بخشي طي 3 سال گذشته خبر داد.

افزايش ۲۰ درصدي ترافيک بزرگراهي تهران 
علي فغاني، مديرکل مهندسي و ايمني ترافيک شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده براي استقبال از مهر گفت: از اواسط مرداد ماه ۵۰۰ مدرسه در سطح شهر تهران شناسايي و ايمن‌سازي شد و نصب تجهيزات لازم در آنها با همکاري پليس راهور انجام شد. وي از استقرار ۶۰۰ پرسنل معاونت حمل و نقل و ترافيک در معابر پرتردد خبر داد و گفت: اين افراد هرگونه انسداد و حوادث ترافيکي را از نزديک گزارش کرده و به سرعت مشکلات موجود را برطرف مي‌کنند. فغاني همچنين در پايان از رشد ۲۰ درصدي ترافيک بزرگراهي شهر تهران در سومين روز مهر ماه (روز گذشته) خبر داد.

نمايندگان خواستار راهكار بلندمدت براي حل آلودگي هوا شدند
گروه اجتماعي: هنوز سال تحصيلي جديد آغاز نشده بود كه زمزمه‌هاي طرحي درباره تعطيلي دو هفته‌اي مدارس در فصل پاييز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.
اين پيشنهاد از سوي سازمان حفاظت محيط زيست پيشنهاد شد و برخي مديران از بررسي آن در دولت خبر دادند. طي روزهاي گذشته و با پيش‌بيني افزايش ميزان آلاينده‌هاي هواي پايتخت در هفته‌هاي آينده زمزمه‌هايي مبني بر احتمال تعطيلي مدارس به مدت سه هفته يا يك ماه در فصل پاييز نيز شنيده شد؛ زمزمه‌هايي كه با مخالفت بسياري از كارشناسان همراه شد. در اين ميان طيف‌هاي مختلفي در ميان مخالفان تعطيلي پاييزي مدارس وجود دارند. برخي از ضرر اين شيوه براي سيستم آموزش كشور گلايه دارند و اعلام مي‌كنند كه اين تعطيلي‌ها قطعا در كيفيت آموزشي تاثيرگذار خواهد بود و به مرور ايجاد هزينه مي‌كند. دسته ديگر مخالفان اين طرح مي‌گويند كه تعطيلي مدارس يك راه حل كوتاه‌مدت بوده و دولت بايد به دنبال حل منشا اصلي آلودگي هوا باشد. در همين حال روز گذشته يكي از اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس ضمن انتقاد از واردات بنزين صورت گرفته اعلام كرد كه نمايندگان مجلس مخالف تعطيلي پاييزه مدارس هستند.
ضرورت تعطيلي مدارس در وضعيت اضطرار
در اين ميان علي‌محمد شاعري، رئيس کميسيون کشاورزي مجلس در گفتگو با خانه ملت با بيان اينکه در لايحه هواي پاک اقدامات کوتاه‌مدت، بلندمدت و اساسي پيش‌بيني شده، گفت: احتمال تعطيلي مدارس در شرايط فعلي وجود دارد چراکه در صورت رسيدن ميزان آلايندگي به سطح هشدار و عبور از سطح استاندارد بايد از مواجه شدن گروه‌هاي آسيب‌پذير با هواي آلودگي هوا خودداري شود که تنها راه آن تعطيلي مدارس است. به گفته شاعري، تعطيلي مدارس يکي از راهکارهاي کوتاه‌مدت است.
مخالفت مجلس با تعطيلي مدارس در پاييز
در همين حال يك عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اينکه مجلس مخالف پيشنهاد تعطيلي مدارس است گفت: مافياي بنزين وارداتي در کشور همچنان بر واردات آن اصرار دارد در حالي که در شهرهايي که اين بنزين توزيع شده است، آلودگي هوا همچنان وجود دارد و بايد مسئولان پاسخ دهند فايده اين بنزين‌ها چيست؟ مجتبي ذوالنوري در گفتگو با فارس گفت: اين پيشنهاد هنوز به مجلس نيامده و اگر جدي شود احتمالا براي تصويب به مجلس مي‌آيد ولي فضاي کلي مجلس موافق اين پيشنهاد نيست، به دليل اينکه منشأ آلودگي مدارس نيستند چون اگر تعطيل هم شوند اولا برخي شهرهاي بزرگ آلودگي دارند نمي‌شود براي شهرهاي بزرگ يک ماه تعطيلات ايجاد کنيم و ساير شهرها نداشته باشند. وي ادامه داد: دوماً اگر تعطيلي هم در نظر گرفته و اجرايي شود اينگونه نيست که مردم خودروهايشان را در منزل بگذارند و بيرون نيايند اتفاقا سفرهاي درون شهري که آلودگي را افزايش مي‌دهد بيشتر مي‌شود و تأثيري بر روي کاهش ميزان آلودگي ندارد بنبراين ضربه‌اي هم که به تحصيل دانش آموزان مي‌خورد و سيستم آموزشي را دچار اختلال مي‌کند چنين طرحي مقرون به صرفه نيست. ذوالنوري با بيان اينکه نه تنها اين طرح آلودگي را رفع نمي‌کند بلکه اخلالي در نظام آموزشي هم ايجاد مي‌کند و بار هزينه‌اي بر دوش مملکت خواهد داشت، گفت: لذا معايب اين طرح بر محاسن احتمالي آن غلبه دارد بنابراين به نظر بنده اين پيشنهاد در صورت اجرا موفق نخواهد بود.

معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري درباره آخرين وضعيت بررسي پرونده واگذاري املاک شهرداري گفت: منتظر تصميم قوه قضاييه و سازمان بازرسي در اين باره هستيم.
مرتضي بانک روز گذشته در حاشيه مراسم آغاز سال تحصيلي 95-96 در گفتگو با ايلنا درباره آخرين وضعيت بررسي پرونده واگذاري املاک شهرداري اظهار داشت: بررسي اين پرونده به قوه قضائيه و سازمان بازرسي کل کشور منتقل شده و ما منتظر هستيم ببينيم آنها چه تصميمي‌مي‌گيرند، اما وقوع اين موضوع در مجموعه شهرداري به نظر مي‌رسد که يک مسئله قابل بررسي و در عين حال بسيار مبهم است که برخي از افراد سوءاستفاده‌هايي را انجام دهند که مناسب شان نظام و کشور ما نيست. ما اميدوار هستيم برخورد قاطع و جدي در اين زمينه صورت گيرد. وي درباره ارزيابي عملکرد شورا و شهرداري تهران در اين دوره، گفت: به نظرم شوراي شهر بايد نقش جدي‌تري و حضور مستمري در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در شهرداري تهران داشته باشد و فکر مي‌کنم اين هدف محقق نشده و شوراي شهر نتوانسته در تصميم‌گيري‌هاي شهرداري موفق عمل کند. اين موضوع نيز دلايل مختلفي دارد و مي‌شود بعداً به تفصيل به آن پرداخت. معاون کل سرپرست نهاد رياست جمهوري ادامه داد: از طرفي شهرداري خودش را مستقل از شوراي شهر مي‌داند و از طرف ديگر شوراي شهر ظاهراً نقشي که بايد ايفا مي‌کرده، به نحو مطلوب اجرايي و عملياتي نکرده است. بانک با بيان اين مطلب که شوراي شهر در اين دوره خوب عمل نکرده است و بيش از اينها از اين مجموعه انتظار مي‌رود، افزود: به هرحال شهرداري يکي از ارگان‌هايي است که روزمره مردم با آن سروکار دارند و شاهد هستند اتفاقات زيادي در شهر مي‌افتد که منافع شهروندان در آن مدنظر نيست. وي در ادامه تصريح کرد: مجوزهايي از اين دست و فروش پروانه‌هاي ساختماني بي‌حد وحصر، در واقع سرمايه‌هايي است که از مردم شهر فروخته شده و در سال‌هاي بعد مردم را با گرفتاري‌هايي مواجه خواهد کرد.

شهردار كهريزك:
علي کيواني –کهريزک؛ شهردار کهريزک آغاز سال تحصلي و هفته دفاع مقدس را طي پيامي‌تبريک گفت.
متن پيام تبريك شهردار كهريزك: مهر ماه، سرآغاز فصل جديدي از تغيير طبيعت، شروع نظام تعليم و تربيت و ورق خوردن برگ زريني از يادآوري رشادت و شجاعت رزمندگاني است که حماسه بزرگ دفاع مقدس را رقم زده‌اند.وظيفه خود مي‌دانم آغاز سال تحصيلي را به همه دانش آموزان و معلمان و مربيان عرصه علم و دانش تبريک گفته و براي يکايک اين عزيزان که سرنوشت سازان آينده کشور و اين شهر هستند، سال تحصيلي پربار و سرشار از کاميابي و پويايي را آرزو نمايم.در ادامه جا دارد، هفته دفاع مقدس را که يادآور رشادت رزمندگان غيور ايران زمين است را گرامي‌داشته و ياد و خاطر همه رزمندگان جانبازان وشهداي ۸سال دفاع مقدس که براي سربلندي اين سرزمين مقدس جهاد کردند را گرامي‌داريم.اگر امروز در شهر و کشورمان آرامش، صلح و امنيت وجود دارد اين اتفاق را مديون مردان و زنان بزرگي هستيم که در طول جنگ تحميلي از جان و مال و فرزندان خود گذشتند تا پرچم پرافتخار ايران براي هميشه سرافراز به اهتزاز دربيايد و اکنون پس از گذشت ۳دهه از آن روزهاي پرتلاطم، همه ما در هر جايگاهي که قرار داريم وظيفه داريم با انجام خدمات مناسب سنگر حماسه سازان ۸سال دفاع مقدس را پاس بداريم و با کسب موفقيت‌هاي چشمگير در مسير اعتلاي کشورمان راه جهادگران عرصه دفاع مقدس را ادامه دهيم و در اين ميان دانش آموزان رسالت سنگيني را بر عهده دارند چراکه علاوه بر کسب علم و دانش، بايد از اخلاق و منش شهدا و رزمندگان ۸سال دفاع مقدس درس آزادگي بياموزند و رشادت اين عزيزان را سرلوحه زندگي خود قرار دهند تا به کاميابي و سعادت واقعي دست بيابند.

با نگاه به توسعه روز افزون ورزش همگاني و درک اهميت اين موضوع که حفظ سنن و آداب بومي‌و محلي به‌امنيت رواني آحاد جامعه کمک خواهد کرد، بايد تجليل و تکريم از عناصر اثرگذار ورزش روستاها را تقويت و استمرار بخشيم.
به گزارش خبرنگار روزنامه تجارت ، اسدالله عباسي نماينده مردم رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي‌،هنگام برگزاري مراسم تجليل از پيشکسوتان ورزش دهستان بي بالان بخش کلاچاي از اهميت بسيار والاي توجه به نوآوري‌ها در اينگونه مراسم‌ها گفت و افزود : بايد ساير دهستانهاي شهرستان نيز با تأسي و پيروي از چنين حرکت پسنديده اي مراسم‌هاي مشابه اي را در قدرشناسي از عناصر فرهيخته برپادارند.وي برگزاري مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته روستاو فرهيختگان علمي‌توسط پايگاه مقاومت دهستان بي بالان و بخصوص به همت سلمان اسماعيلي را ستودني ارزيابي کرد و گفت : بايد توجه داشته باشيم که نفس برگزاري اينگونه مراسم‌ها خود قابل تقدير است .عباسي در بخش ديگري از سخنان خود به فقدان مکاني سرپوشيده ورزشي در مرکز دهستان اشاره کرد و گفت : اگر خيران منطقه قطعه زميني را اهداء کنند ، تلاش خود را براي تأسيس يک سالن ورزشي در روستا انجام خواهم داد.

علي کيواني - رباط کريم ، شهردار رباط کريم در جلسه ي مشترک کاري ، اداره شهر را يک امر جمعي دانست و گفت شهر شهروندان قانون مدار و مسئوليت پذير نقش انکار ناپذيري در پيشرفت يک شهر دارند.
مهندس مختاري با بيان اينکه همه شهروندان بايد در اداره شهر مشارکت نمايند گفت : شهر بي حضور شهروندان قانون مدار و مسئوليت پذير هيچگاه زيباتر و پاکيزه نمي‌شود و مطمئنان به سوي توسعه حرکت نخواهد کرد.
وي ادامه داد : شهر رباط کريم را نمي‌توان به صورت تک بعدي در نظر گرفت ، در واقع شهر پديده اي چند وجهي است و با توجه به اينکه اکثر شهروندان اکثر اوقات خود را در محيط کاري سپري مي‌کنند بايد هنگامي‌که به محيط شهر بازمي‌گردند در محيطي کاملا مناسب ، ايمن و سراسر آرامش قرار بگيرند .وي تصريح کرد : با ايجاد پروژه‌هايي مانند فرهنگسرا‌ها و سراي محله و محيط‌هاي تفريحي و ورزشي و فضا‌هاي سبز در صدد هستيم تا به اين مهم دست يابيم.شهردار رباط کريم در پايان با بيان اينکه شهرداري به صورت 24 ساعته در خدمت شهروندان است خاطر نشان کرد : سعي بر آن است تا نواقص و کاستي‌ها هر چه سريعتر با همکاري مردم رباط کريم رفع شود .

فرمانده منطقه يکم امامت نيروي دريايي ارتش گفت: يکي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي دفاع مقدس، وحدت نيروهاي نظامي‌تحت فرمان مرجعيت ديني و امام راحل است و نيروي دريايي ارتش تثبيت‌کننده قدرت نظام در دريا بوده است.
امير دريادار حسين آزاد ظهر امروز در نشستي خبري در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، رژه متفاوتي به صورت ملي و گسترده در بندرعباس و کنار آبهاي نيلگون خليج فارس انجام مي‌شود.وي افزود: در روز 31 شهريور، تجهيزات زميني، موشکي، سطحي و زيرسطحي و پروازي همزمان با رژه بزرگ دريايي با حضور نيروهاي مردمي‌و نيروهاي ارتش و سپاه به عنوان بازوان توانمند ولايت در عرصه دريا انجام خواهد شد.فرمانده منطقه يکم امامت نيروي دريايي ارتش گفت: حضور پرصلابت در رژه نيروهاي مسلح، برگزاري نمايشگاه، گلباران گلزار شهدا، ديدار با نماينده ولي فقيه در هرمزگان و حضور گسترده نيروي دريايي ارتش در نماز جمعه از برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس از سوي نيروي دريايي است.آزاد ادامه داد: گرامي‌داشت ياد و خاطره شهدا و جانبازان، کرامت بازنشستگان و پيشکسوتان جبهه و جنگ، خاطره‌گويي رزمندگان و پيشکسوت براي نسل جوان و حضور فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها از برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي اين هفته است.فرمانده منطقه يکم نيروي دريايي ارتش يکي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي دفاع مقدس را وحدت نيروهاي نظامي‌تحت فرمان مرجعيت ديني و امام راحل دانست.
بوشهر-خبرنگار تجارت : از اداره فناوري اطلاعات و ارتباطات اداره کل استاندارد استان بوشهر، به عنوان برترين اداره در جهت توسعه، بهينه‌سازي و استفاده از سامانه‌ها و نرم‌افزارهاي يکپارچه سازمان ملي استاندارد ايران، تقدير شد.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل استاندارد استان بوشهر؛ محمدرحيم بهره‌مند با اعلام اين خبر گفت: ايجاد فضاي الکترونيک يکي از مهمترين اهداف دولت است و در اين راستا سازمان ملي استاندارد ايران به عنوان يک سازمان حاکميتي و فرابخشي در برقراري ارتباط الکترونيک يکپارچه بين بخش‌هاي مختلف سازمان و همچنين با سازمان‌هاي ديگر پيشرو است.
مديرکل استاندارد استان بوشهر، خدمتگزاري به ملت را از وظايف اصلي سازمان ملي استاندارد ايران برشمرد و افزود: يکي از راهکارهاي خدمتگزاري عادلانه، توسعه فناوري اطلاعات است؛ چرا که از اين طريق ارباب رجوع با حداقل زمان و هزينه و کاهش آسيب‌هاي احتمالي درخواست خود را ثبت و پيگيري خواهد کرد.وي به برگزاري اولين سمينار آموزشي، مديريتي و تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات سازمان ملي استاندارد ايران اشاره کرد و اظهار داشت: در اين سمينار، از عملکرد اداره فناوري اطاعات و ارتباطات استاندارد بوشهر به عنوان اداره پيشتاز در زمينه ثبت اطلاعات در سامانه‌ها، استفاده از نرم‌افزارهاي مرتبط و ارائه بيشترين پيشنهادات در جهت بهينه‌سازي سامانه‌هاي يکپارچه سازمان ملي استاندارد، تقدير شد.

هادي شيرخاني گفت: هم اکنون سطح بدهکاري مشترکان برق در اين استان به 400 ميليارد ريال افزايش يافته است .
وي خاطر نشان کرد: تعمير و نگهداري شبکه‌هاي توزيع برق نيازمند هزينه‌هايي است که از محل پرداخت قبوض تامين مي‌شوند و پرداخت نکردن قبض‌هاي برق در اجراي طرح‌هاي توسعه و تعمير تاثير مي‌گذارد. مديرعامل شرکت برق ايلام تصريح کرد: در صورتي که بدهکاران بهاي برق مصرفي را پرداخت نکنند، اين شرکت ناچار به برخورد با مشترکان بدهکار و قطع برق آنان است. شيرخاني از مشترکان بدهکار خواست در نخستين فرصت نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام کنند تا اين شرکت بتواند امورات مربوط به ارائه خدمات به مشترکان را به خوبي انجام دهد.وي به اهميت و ضرورت مديريت مصرف برق اشاره کرد و گفت: مديريت مصرف يکي از مهم‌ترين مواردي بود که در تابستان بر رعايت آن تاکيد شد و مردم نيز همکاري صادقانه اي با اين شرکت داشتند.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه وشهرسازي استان مرکزي، حسينعلي قناتي مسئول نمايندگي راه و شهرسازي شهرستان خنداب با اعلام خبر فوق افزود:هدف از اجراي عمليات خط کشي در محورهاي شهرستان خنداب ، تعيين محدوده حرکت براي کاربران جاده اي و ايجاد نظم و انضباط بيشتر ترافيکي بوده و علاوه بر اين، اقدامات وسيعي را در زمينه‌ايمن سازي محورهاي تحت پوشش ، در قالب نصب انواع تابلو و علائم راهداري و اطلاع رساني اجرا نموده است.مسئول نمايندگي راه و شهرسازي شهرستان خنداب با بر شمردن جزئيات عمليات خط کشي در محورهاي اين شهرستان اضافه کرد :اين اداره به منظور افزايش ايمني محورها ، هدايت بهينه وسايل نقليه و همچنين آگاهي دادن به کاربران راه به ويژه در شب ، تفکيک باندهاي رفت و برگشت و کاهش ميزان تصادفات و سوانح رانندگي ،عمليات خط کشي به طول 122 کيلومتر را از ابتداي فصل تابستان در سطح محورهاي اين شهرستان آغاز نموده است.

لزوم تنظيم لايحه اصلاح قانون کار
طبق برنامه ششم
رييس فراکسيون کارگري مجلس با بيان اينکه مذاکرات سه‌جانبه در تنظيم لايحه اصلاح قانون کار مدنظر قرار نگرفته، گفت: اين لايحه بايد براساس برنامه ششم توسعه تنظيم شود. عليرضا محجوب در گفتگو با خانه ملت، درخصوص انتقاد به اصلاح صورت گرفته در ماده 148 لايحه اصلاح قانون کار، گفت: در ماده 148 قانون کار آمده که کليه کارفرمايان کارگاه‌ها مکلفند براساس قانون تامين اجتماعي نسبت به بيمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمايند اما با اصلاح صورت گرفته دراين ماده محوريت تامين اجتماعي در خدمات بيمه‌هاي اجتماعي پايه حذف شده است. وي افزود: لايحه اصلاح قانون کار به‌طور حتم نواقص بسياري دارد که پيش از بررسي اين لايحه در مجلس نواقص و اشکالات موجود بايد توسط دولت رفع شود، به ويژه اينکه اصلاح ماده 148 در اين لايحه پاي بيمه‌هاي خصوصي را به ارايه خدمات بيمه پايه باز مي‌کند.

استقرار ۳ هزار آمبولانس
در مناطق پرترافيک تهران
رئيس اورژانس کشور از استقرار ۳ هزار آمبولانس در مناطق پرترافيک شهري به منظور بازگشايي مدارس خبر داد و گفت: تاکنون گزارشي در ارتباط با وقوع حادثه و درخواست حضور نيروهاي اورژانس جهت کمک به دانش‌آموزان نداشتيم. پيرحسين کوليوند در گفتگو با فارس، با اشاره به تمهيدات نيروهاي اورژانس به مناسبت بازگشايي مدارس اظهار داشت: تمامي‌پايگاه‌هاي اورژانس همچنين اورژانس هوايي در زمان بازگشايي مدارس جهت سرويس‌دهي بهتر و بيشتر به دانش‌آموزان بسيج شده و آمادگي کامل دارند. وي افزود: نيروهاي اورژانس از 7 صبح همزمان با آغاز بازگشايي مدارس در محل‌هاي پرتردد شهرها استقرار يافتند و پررنگ شدن حضور نيروها و تجهيزات تا پايان دهه اول بازگشايي مدارس ادامه دارد و پس از آن همچون روال قبل آمادگي کامل براي کمک رساني به حادثه ديدگان در نظر گرفته شده است.

مراجعه روزانه بيش از 4000 خودرو
به مراکز معاينه فني
نماينده ستاد معاينه فني شهر تهران از مراجعه روزانه 4200 خودرو به اين مراکز خبر داد. به گزارش ايسنا، مقدم روز گذشته در جلسه ستاد مهر که به منظور رصد وضعيت ترافيک پايتخت در آغاز تحصيلي جديد در معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران برگزار شد با اشاره به اجرايي شدن طرح LEZ و ازدحام رانندگان خودرو مقابل مراکز معاينه فني گفت: ما روزهاي شلوغي را مي‌گذرانيم و حتي براساس آخرين اخبار امروز صبح متوجه شديم در دقايق ابتدايي امروز صبح ازدحام در يکي از مراکز معاينه فني به گونه‌اي است که صف خودروها پس زده است. وي  گفت: روزانه به طور ميانگين 4200 مراجعه به مراکز معاينه فني در سامانه ثبت شده است.

هفدهمين نمايشگاه بين المللي تلکام
آغاز جشنواره فروش اينترنت پرسرعت مخابرات استان تهران
فروش ويژه اينترنت پرسرعت مخابرات استان تهران در هفدهمين نمايشگاه تلکام 2016 از تاريخ 4 لغايت 7 مهرماه درسالن 6 نمايشگاه بين المللي تلکام آغاز مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌شرکت مخابرات استان تهران، محمدرضا بيدخام سخنگو و مدير کل روابط عمومي‌مخابرات استان تهران ضمن اعلام اين مطلب گفت: جشنواره تلکام 2016 با هدف کاهش هزينه مشترکين در نمايشگاه تلکام 2016 به متقاضيان ارايه مي‌شود.
وي از جمله مزاياي شرکت در اين جشنواره را قرعه کشي بزرگ ساليانه، ارائه آنتي ويروس و دانلود شبانه رايگان اعلام کرد و گفت: امکان خريد بسته‌هاي تخصيصي حجم اضافه براي مشترکين اين جشنواره وجود دارد.
بيدخام خاطرنشان کرد: متقاضيان استفاده از جشنواره اينترنت تلکام 2016 علاوه بر مراجعه به سالن 6 نمايشگاه بين المللي (غرفه مخابرات استان تهران) و يا مراکز مخابراتي مي‌توانند با سامانه 2020 نيز تماس حاصل نمايند.

واگذاري IP Static مخابرات تهران در نمايشگاه تلکام
شرکت مخابرات استان تهران در هفدهمين نمايشگاه تلکام به ارائه سرويس IP Static خواهد پرداخت. به گزارش ستاد خبري گروه مخابرات،محمدرضا بيدخام با اعلام اين مطلب گفت:IP Static يا IP ثابت نوعي آدرس شبکه است که براي يک کاربر تعيين شده و در طول ارائه سرويس ثابت است.
سخنگوي مخابرات استان تهران ادامه داد: بدين ترتيب با خاموش و روشن شدن مودم IP کاربر تغيير نخواهد کرد و به دليل ثابت بودن IP اين سرويس کاربردهاي خاص متعددي را شامل مي‌شود.
بيدخام از راه‌اندازي و مانيتورينگ دوربين‌هاي مدار بسته و راه‌اندازي سرويس‌هاي سرگرمي‌آنلاين به عنوان برخي موارد استفاده ازIP ثابت اشاره کرد و افزود:راه‌اندازي وب سايت،راه‌اندازي سرورهاي خدمات فايل(دانلود فيلم و موسيقي و ...)،راه‌اندازي سرويس‌هاي اشتراک گذاري فايل،دسترسي به شبکه محلي از راه دور،سرويس‌هاي VOIPبا قابليت اطمينان بالاتر از ديگر کاربردهاي IP ثابت به شمار     مي‌روند.

وزير علوم: رشته‌هاي دانشگاهي بازنگري و بازبيني مي‌شوند
ايلام -وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: رشته‌هايي که بين پنج تا 10 سال از زمان تدريس آنها گذشته باشد، بازنگري و رشته‌هاي مدرن، بين رشته اي و چند رشته اي متناسب با نياز جامعه جايگزين آنها خواهد شد.محمد فرهادي روز شنبه در فرودگاه شهداي ايلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشته‌هاي نو و مدرن متناسب با امکانات، ظرفيت‌ها و ماموريت‌هاي دانشگاه‌ها در طرح بازنگري رشته‌هاي دانشگاهي ايجاد مي‌شوند.وي افزود: تلاش مي‌کنيم به سمت دانشگاه کارآفرين و نسل سوم حرکت کنيم و رشته‌هاي قديمي‌به جز مواردي که لازم و ضروري است با رشته‌هاي جديد با رويکرد ايجاد اشتغال پايدار جايگزين شوند.وزير علوم، تحقيقات و فناوري يادآور شد: طرح بازنگري رشته‌هاي دانشگاهي در مراکز آموزش عالي کشور با توجه به ضرورت تربيت متخصص، نياز محلي، منطقه اي، ملي و بين المللي اجرا مي‌شود.محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري به منظور شرکت در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد مراکز آموزش عالي به استان ايلام سفر کرده است.اداي احترام به شهداي گمنام به مناسبت هفته دفاع مقدس همراه با دانشگاهيان استان، ديدار با استاندار ايلام، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، نشست با هيات رئيسه دانشگاه و کلنگ زني و آغاز عمليات اجرايي احداث دانشکده علوم پايه دانشگاه ايلام از برنامه‌هاي سفر فرهادي به اين استان است.بهره برداري و افتتاح رسمي‌آزمايشگاه مرکزي دانشگاه ايلام با اعتبار 50 ميليارد ريال شامل سکوبندي، تجهيز و تکميل تاسيسات اين مجموعه در قالب 20 آزمايشگاه پژوهشي از ديگر برنامه‌هاي وزير علوم در سفر به ايلام خواهد بود ضمن اينکه با حضور فرهادي از سه آزمايشگاه تخصصي و پژوهشي نفت و مهندسي شيمي‌که مراحل تجهيز آن با حمايت وزارت نفت به انجام رسيده است نيز بهره برداري مي‌شود.استان ايلام در مجموع 36 دانشگاه و موسسه‌اموزش عالي دارد که 40 هزار دانشجو در اين مراکز دانشگاهي مشغول به تحصيل هستند.