چند شرکت مطرح دنياي تکنولوژي با شبکه اجتماعي توييتر براي خريد آن وارد مذاکره شده‌اند.
به گزارش فايننشال تايمز، شرکتهايي چون گوگل، سِيلس فورس و سي ان بي سي خواهان تملک اين شبکه اجتماعي هستند.انتشار اين خبر ارزش سهام توييتر را در بازار بورس نيويورک کمي‌بيش از ۱۸.۵ درصد افزايش داد.توييتر مدتهاست با بحران کندي شديد روند رشد تعداد کاربران و درآمد خود مواجه است. شرکت تويتتر با سمبل پرنده آبي در چند هفته اخير با گلدمن سشزنيز درباره فروش شرکت و ارزشيابي صحبت کرده است.شرگت گلدمن همچنين با چندين شرکت و شبکه اجتماعي ديگر مذاکره داشته است. براساس تحليل‌ها شرکت‌هاي رسانه اي چون فاکس، کامکست، سي بي اس و والت ديسني از خريداران احتمالي اين شبکه اجتماعي مي‌باشند.تويتتر که مورد علاقه خبرنگاران، شخصيت‌هاي سياسي و هنري است نتوانسته مخاطب گسترده اي را داشته باشد.به دليل کاهش رشد اين شرکت نيازمند جذب سرمايه گذار يا فروش را دارد تا کاربران خود را افزايش دهد.

براساس بررسي مهاجرت به‌امريکا در بيست ساله گذشته ، منفعت مهاجرت براي آمريکا بيشتر از ضرر آن مي باشد.
به گزارش وال استريت ژورنال، طبق بررسي و گزارش آکادمي‌ملي علوم ، مديريت و پزشکي، مهاجرت به اقتصاد کمک مي‌کند و تاثيرات مالي مهاجرت، نگاهي وسيع را متوجه اين پديده مي‌کنند. مهاجرت جزو مهمي‌از بحث‌هاي رقابتي رياست جمهوري آمريکا است . نتيجه اين بررسي درست مخالف ديدگاه پوپوليستي درباره تسخير مشاغل شهروندان آمريکايي توسط مهاجران است. درعين حال اين گزارش نشان داده است هجوم کارگران کم تجربه ممکن است منجر به کاهش حقوق‌ها مي‌شود و براي بخش بودجه دولتي به خصوص در بخش آموزش فشار وارد کند.مهاجرت ميتواند باعث نوآوري بيشتر در بخش‌هاي تکنولوژي و تغيير در اقتصاد شود.برطبق اين گزارش 53 درصد مهاجران داراي حداقل تحصيلات دبيرستاني هستند و 16 درصد تحصيلات عالي دارند.براساس بررسي‌ها تاثير مهاجرت به طور کلي در سطح ايالتي مثبت و در سطح منطقه اي و شهرهاي کوچک منفي بوده است.

سياستگذاري بانك‌هاي مركزي موجب شد
گروه بين الملل : بدهي‌هاي جهاني با سرعتي قابل توجه افزايش يافته‌اند اين درحالي است که شرکت‌ها وکشورهاي سراسر جهان از هزينه‌هاي کم وام‌ها به سود خود استفاده مي‌کنند.
در سال 2016 بيش از 5 تريليون دلار بدهي به شرکت‌ها ، کشورها و آژانس‌هاي مختلف فروخته شده است.به گزارش فایننشال تایمز اين ميزان رکورد بدهي‌هاي جهاني در يک دهه اخير را شکسته است. آمار به جز فروش سهام‌هاي خزانه داريها يا اوراق شهرداريها نشانگر تاثير مشابه بانک‌هاي مرکزي جهان در سياستگذاريهاي مالي است. پيشتر سال 2006 با بدهي جهاني 6.6 تريليون بالاترين رکورد را داشت. سياست‌هاي نرخ‌هاي منفي بهره و خريد اوراق قرضه که از سوي بانک مرکزي اروپا و بانک مرکزي ژاپن اجرا شد باعث شده تا طيف وسيعي از سرمايه گذاران از سطح سنتي خريد اموال و سهام‌ها حال به دنبال کسب درآمد هستند. معاملات بدهي در اوايل ماه جاري به 12.6 تريليون دلار رسيد درحاليکه نرخ بهره‌ها زير صفر مي‌باشد. در ابتدا شرکتهاي اروپايي تحت تاثير اين مشکل و تلاش براي پرداخت بدهي قرارميگيرند. سياستگذاران اميدوارند سياستگذاريهاي مالي براي آزادسازي سرمايه گذاري و افزايش فعاليت اقتصادي و رساند تورم به سطح مطلوب موفق باشد.بانک‌ها بايد سياست‌هاي خود درباره نرخ‌هاي منفي را بارديگر مرور کنند.
ادامه سياستگذاريهاي سختگيرانه
سياستگذاران بانک مرکزي ژاپن اگر چه در پايان نشست دو روزه خود در نرخ بهره اين نهاد يعني منفي ۰.۱ درصد تغييري ايجاد نکردند اما تحولاتي در سياست پولي ايجاد کرده است.بانک مرکزي ژاپن براي کنترل منحني نرخ بهره اوراق قرضه در بلند مدت در برنامه بازخريد اين اوراق انعطاف پذير خواهد بود. به اين معنا که در ميزان بازخريد سالانه اوراق قرضه تا رقم ۶۹۰ ميليارد يورو که پيش از اين اجرا مي‌شد با توجه به شرايط تغيير ايجاد مي‌شود و اين رقم ثابت نخواهد بود.هاروهيکو کورودا، رييس بانک مرکزي ژاپن نيز تصريح مي‌کند سياست پولي نهاد تحت امرش از اين به بعد بر روي کنترل منحني نرخ بهره اوراق قرضه متمرکز خواهد بود. به اعتقاد وي اين تحول جديد، سياست پولي بانک مرکزي را به ويژه در زمينه بازخريد اوراق قرضه دولتي انعطاف پذيرتر از قبل خواهد کرد.هدف اصلي بانک مرکزي ژاپن از اتخاذ چنين تدابيري مبارزه موثرتر با تورم منفي در کشور و رسيدن به نرخ ۲ درصدي تورم است. سياستگذاران بانک مرکزي اروپا در پايان نشست خود در فرانکفورت، مقر اين نهاد، در سياستهاي پولي حمايتي خود تغييري ايجاد نکردند. بنابراين نرخ بهره بانک مرکزي اروپا از صفر درصد تغييري پيدا نکرد. اگر چه درباره برنامه تسهيل کمي‌بانک مرکزي شامل بازخريد ماهانه اوراق قرضه دولتي و خصوصي تا رقم ۸۰ ميليارد يورو بحث و گفتگو نشده‌اما شواهد نشان مي‌دهد زمان اجراي آن که تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ پيش بيني شده تمديد خواهد شد و در نهايت فدرال رزرو يا بانک مرکزي آمريکا که تمامي‌توجهات به احتمال افزايش مجدد در نرخ بهره‌ها از سوي اين نهاد جلب شده در آخرين نشست خود اعلام کرد که يک رويکرد محتاطانه و بادقت را در خصوص آينده نرخ بهره اعمال خواهد کرد.
رئيس‌جمهوري آمريکا لايحه‌اي را که به موجب آن خانواده قربانيان 11 سپتامبر اجازه شکايت از عربستان را مي‌يافتند، وتو کرد.
به گزارش سي‌ان‌ان، کاخ سفيد مدعي است که اين لايحه ديپلمات‌ها و نيروهاي آمريکايي در ساير کشورها را در معرض تهديد قرار مي‌دهد. رهبران جمهوري‌خواه و دموکرات در کنگره مي‌گويند که طي روزهاي آتي وتوي اوباما را با ابزارهاي قانوني کنگره لغو خواهند گرفت.باراک اوباما، رئيس‌جمهوري آمريکا تاکنون 12 بار از حق وتوي خود استفاده کرده است.
 چنانچه کنگره موفق به لغو وتوي اوباما شود، اين اولين بار در دوران رياست جمهوري اوباما خواهد بود که وتوي اوباما در برابر راي کنگره ناکام مي‌ماند.قانونگذاران آمريکايي اوايل امسال پس از فشار گروه‌هاي حامي‌قربانيان حملات تروريستي 11 سپتامبر 2001، به اتفاق آراء از لايحه "عدالت عليه حاميان اقدام تروريستي" حمايت کردند. اين لايحه به مصونيت کشورهاي خارجي از پيگرد حقوقي در ايالات متحده پايان مي‌دهد و در صورتي که مشخص شود کشوري در يک حمله تروريستي در آمريکا دست داشته است، اجازه مي‌دهد تا پيگردهاي مدني فدرال به جريان بيفتد.اوباما در پيام همراه وتوي خود نوشت که عميقا با خانواده قربانيان حملات تروريستي 11 سپتامبر همدردي مي‌کند. با اين حال او تاکيد کرد که چنين لايحه‌اي شديدا به منافع و امنيت ملي آمريکا لطمه مي‌زند و موجب مي‌شود تا ائتلاف مهمي‌ضربه بخورد. او مدعي شد که چنين لايحه‌اي نه از آمريکايي‌ها در مقابل حملات تروريستي محافظت مي‌کند و نه اثرگذاري واکنش آمريکا به چنين حملاتي را ارتقا مي‌دهد.

سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه مي‌گويد با وجود از سر گرفته شدن درگيري‌ها در سوريه، تلاش‌هاي آمريکا و روسيه براي توقف اين مخاصمه بايد ادامه يابد چرا که راه‌حل ديگري براي بحران سوريه نمي‌توان متصور شد.
آقاي لاوروف همچنين ديروز در سخنان خود با اشاره به جنگ‌هاي منطقه گفت "شمال آفريقا و خاورميانه خونين" حاصل "رفتارهاي متکبرانه و حق به جانبانه است که فقط به دنبال تحميل راه‌حل‌هاي يک طرفه خود بوده است." فرستاده سازمان ملل به سوريه نيز تأکيد کرد که‌اماده تلاش براي به جريان انداختن مجدد توافق روسيه و آمريکا درباره آتش‌بس سوريه است. دي‌ميستورا گفت: روسيه و آمريکا بايد در سريع‌ترين زمان ممکن و قبل از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا ساختار مناسبي را براي اجراي توافق‌نامه مابين خود ايجاد کنند. مرحله آتي مرحله‌اي است که در آن آمريکا ديگر تمامي‌توجهش به انتخابات است.به گفته يک شاهد عيني حلب در پي بمباران‌ها در لرزشي دائمي‌قرار دارد. نيروهاي دولت مرکزي پس از بمباران‌ها حمله زميني همه‌جانبه‌اي را به مواضع مخالفان تدارک مي‌بينند. براساس گزارش خبرگزاري‌ها در بمباران‌هاي شبانه‌روزجمعه حلب بيش ۸۰ نفر جان خود را از دست داده و دست‌کم ۲۰۰ نفر ديگر مجروح شده‌اند. سازمان ملل متحد مي‌گويد افزايش حملات عليه شهر حلب در سوريه، نزديک به دو ميليون نفر از ساکنان اين شهر را از دسترسي به آب محروم کرده است.يونيسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفته است که تلمبه‌خانه‌اي که آب شرق حلب را تامين مي‌کند، در حملات آسيب ديده است.

وزير دفاع انگليس تأکيد کرد که عمليات محاصره موصل احتمالا ظرف چند هفته آتي آغاز مي‌شود.
به گزارش خبري اسکاي نيوز عربي، مايکل فالون، وزير دفاع انگليس در بازگشت از سفر سه روزه خود به عراق تأکيد کرد: به رغم اينکه موصل، مرکز استان نينوا شهري بزرگ و تو در تو است به زودي از دست داعش آزاد خواهد شد. ما در آستانه آزادسازي آخرين شهر اصلي عراق يعني موصل هستيم. در گفتگوهايم با فرماندهان نيروها عزم آن‌ها براي اين عمليات مشهود بود و من پيش‌بيني مي‌کنم که عمليات محاصره اين شهر ظرف هفته‌هاي آينده آغاز شود. وي گفت:طي دو سال گذشته پيشرفت‌هاي بسيار قابل ملاحظه اي در جنگ با داعش داشتيم و داعش سازماندهي خود را به طور کامل از دست داده و به طور يقين ما قادريم داعش را از عراق بيرون برانيم.
وزير دفاع انگليس همچنين اعتراف کرد جنگ عليه داعش در سوريه پيچيده‌تر است اما پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي نيز در اين جبهه داشته‌ايم. به هرحال نيروهاي "سوريه دموکرات" که ائتلاف اميدوار است نيروي زميني براي بازپس گيري رقه را تشکيل دهند به تجديد قوا براي هر عملياتي نياز دارند.وي همچنين به شديدترين شکل ممکن روسيه را که به گفته وي "به طور نزديک به يقين" عامل حمله هوايي به‌امدادگران بين المللي بوده و باعث خاتمه آتش بس شده محکوم کرد و گفت: "روسيه بهتر است به جاي بهانه‌هاي غير قابل پذيرش شفاف سازي کند. اگر اشتباهي صورت گرفته عذرخواهي کند و اگر فرماندهان روس اين اقدام را عمدا مرتکب شده‌اند بايد محاکمه شوند."

چهار کشته در تيراندازي در برلينگتون واشنگتن
بر اثر تيراندازي در داخل يکي از مراکز تجاري در ايالت واشنگتن در شمال غربي آمريکا چهار تن کشته و تعدادي زخمي‌شدند.به گزارش سايت شبکه اسکاي نيوز عربي، مارک فرانسيس، سخنگوي پليس ايالت واشنگتن اعلام کرد: براساس اطلاعات اوليه‌اي که به دست ما رسيده عامل تيراندازي که از محل حادثه گريخته است.سخنگوي پليس آمريکا افزود، تمامي‌مسيرهاي منتهي به مرکز تجاري کسکيد در شهر برلينگتون را بسته است و از شهروندان خواسته به محل حادثه نزديک نشوند.مارک فرانسيس اعلام کرد، مظنون تحت پيگرد اصالتا آمريکاي لاتين است که لباس خاکستري به تن داشته است.اين سخنگو افزود:‌ اين مظنون آخرين بار پياده در مسيري در نزديکي مرکز تجاري در برلينگتون بين سياتل و مرزهاي کانادا ديده شده و ما به دنبال مظنون هستيم و هر سرنخي به افشاي ابهامات اين جنايت کمک مي‌کند.شهر برلينگتون در فاصله يک ساعتي شمال سياتل (مرکز ايالت واشنگتن) و نزديکي مرز آمريکا با مناطق جنوبي استان بريتيش کلمبيا کانادا است.

استعفاي وزيرخزانه داري انگليس
در بحبوحه تنش‌ها در دولت محافظه‌کار ترزا مي، وزير خزانه‌داري انگليس از مقام خود استعفا کرد.به گزارش گاردين، جيم اونيل، اقتصاددان سابق شرکت بانکداري چند مليتي "گلدمن ساکس" از سمت وزير خزانه‌داري انگليس استعفا کرد و گفته مي‌شود که اختلافاتي با ترزا مي‌نخست‌وزير انگليس بر سر رويکرد او در قبال چين داشته است.اين مقام هيچ توضيحي درباره کناره‌گيري خود ارائه نکرده و تنها گفته است که بازنگري در برنامه‌هاي اقتصادي را با موفقيت تکميل کرده است.وي در نامه‌اش به نخست‌وزير انگليس، گمانه‌زني‌ها درباره اينکه از رويکرد محافظه‌کارانه ترزا مي‌در قبال سرمايه‌گذاري چيني‌ها ناخرسند بوده، تکذيب کرد.با اين حال روزنامه "فايننشال تايمز" ماه ژوئيه گمانه‌زني کرده بود که جيم اونيل احتمالا از مقام خود کناره‌گيري خواهد کرد چرا که از رويکرد ترزا مي‌در قبال چين ناراضي است و اين نارضايتي به سياست مي‌در مورد سرمايه‌گذاري چيني‌ها در تاسيسات هسته‌اي جديد "هينکلي پوينت" باز مي‌گردد.ترزا مي‌اوايل سال جاري ميلادي اعلام کرد که در پروژه 18 ميليارد پوندي هينکلي پوينت تجديدنظر مي‌کند.نخست‌وزير انگليس از استعفاي اونيل ابراز تاسف کرده است. جيم اونيل، اولين وزيري است که از کابينه خانم مي‌استعفا مي‌کند.

حمايت تدکروز ازترامپ
تد کروز،سناتور جمهوريخواه طي پيامي‌در صفحه فيس بوکش از حمايت خود از دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا خبر داد.خبر حمايت جنجالي او در حالي منتشر شد که وي پيشتر در همايش حزبي جمهوري خواهان که در ماه ژوئيه برگزار شد، حاضر به حمايت از دونالد ترامپ نشد.اين نماينده ايالت تگزاس در مجلس سناي آمريکا در پيام فيس بوکي خود نوشته است که «پس از بررسي و سنجيدن شرايط متقاعد شدم که در روز راي گيري به دونالد ترامپ راي خواهم داد زيرا پيروزي هيلاري کلينتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري به هيچ شکلي قابل پذيرش نيست.» نظرسنجي رويترز نشان مي‌دهد که هيلاري کلينتون با کسب ۴ درصد آراي بيشتر از دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا پيش است.اگرچه نظرسنجي‌ها مي‌تواند تغيير کند اما با توجه به آغاز راي گيري در برخي ايالت‌ها تغيير نظر برخي راي دهندگان تقريبا غير ممکن به نظر مي‌رسد.

کاهش رتبه‌ اعتباري ترکيه توسط موديز
موسسه رتبه‌بندي موديز، بار ديگر رتبه اعتباري ترکيه را کاهش داد و اوضاع اعتبار اقتصادي اين کشور را در سطح پاييني ارزيابي کرد. مؤسسه رتبه‌بندي بين‌المللي موديز، رتبه اعتباري ترکيه را يک بار ديگر کاهش داد. اين موسسه که پيشتر تصميم‌گيري در اين باره را به تعويق انداخته بود براي کاهش رتبه اقتصادي ترکيه 2 دليل را مشخص کرده است. دليل اول افزايش مخاطرات مرتبط با دستيابي ترکيه به منابع مالي خارجي؛ دليل دوم تضعيف بنيان‌هاي اعتباري اين کشور نظير رشد و قدرت سازمان‌ها و مؤسسات.رتبه اعتباري شاخص اقتصادي است که در صورتي که مناسب نباشد کشورهاي ديگر از سرمايه‌گذاري در آن کشور اجتناب مي‌کنند.اين مؤسسه پيش‌بيني کرد طي 2 تا 3 سال آينده کاهش رتبه اعتباري ترکيه ادامه يابد.موديز همچنين پيش‌بيني کرد: اقتصاد ترکيه متوسط رشد 2.7 درصدي بي سال‌هاي 2016 تا 2019 را تجربه کند.از سوي ديگر موسسه فيچ نيز در حال ارزيابي شرايط براي کاهش رتبه سرمايه‌گذاري در ترکيه است. موسسه رتبه‌بندي S&P گلوبال ريتينگ نيز پيش‌تر رتبه اعتباري ترکيه را در محدوده پايين پيش‌بيني کرده بود.

مرگ 4هزارغيرنظامي‌در جنگ يمن
کميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که نزديک به 4000 غيرنظامي‌در جنگ يمن کشته شده‌اند.به گزارش بي بي سي، سخنگوي کميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: از 26 مارس 2015 تا 22 سپتامبر 2016، 3890 غيرنظامي‌در يمن کشته و 6909 تن ديگر نيز زخمي‌شده‌اند.وي گفت که‌امار کشته شدگان در ماه اوت گذشته بسيار بالا بوده است طوري که در اين ماه 180 غيرنظامي‌کشته و 268 تن ديگر زخمي‌شدند. در ماه سپتامبر نيز 60 غيرنظامي‌کشته و 123 تن زخمي‌شدند.اين سخنگو بار ديگر از سازمان ملل خواست کميته مستقلي را براي تحقيقات درباره کشته شدن غيرنظاميان در جنگ يمن تشکيل دهد.