تا تهران فرو نرفته، به داد مردم برسيد! 
رييس کميته محيط زيست شوراي اسلامي‌شهر تهران با اشاره به موضوع زيست محيطي ريزش‌هاي اخير تهران، از مسئولان مربوطه خواست در يک همکاري بين بخشي بکوشند تا بخش‌هاي بيشتري از زمين‌هاي تهران فرو نرفته و حوادث مرگبارتري رقم نخورده، به داد مردم تهران برسند. محمد حقاني با اشاره به پديده فرو ريزش زمين در تهران گفت: در 4 ماه اخير، 7 مورد ريزش در تهران اتفاق افتاده که مجاورت محل اين ريزش‌ها با محل حفر تونل‌هاي مترو، باعث اين شده که گروهي انگشت اتهام خود را به سوي مترو نشانه روند و اين شائبه ايجاد شود که ريزش‌هاي اخير با حفاري‌هاي مترو ارتباط مستقيم دارد.

آغاز شفاف‌سازي اطلاعات مراکز پزشکي 
معاون درمان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: سامانه ثبت‌تمام مراکز پزشکي کشور فعال شد و با فعاليت آن از اين پس اطلاعات تمام مراکز پزشکي در يک بانک کشوري ثبت مي‌شود و در اختيار همگان قرار مي‌گيرد. محمد آقاجاني افزود: يکي از نقايص نظام سلامت در گذشته، نبود سيستم اطلاع‌رساني شفاف بود و به همين علت برخي افراد که به اطلاعات بيشتري دسترسي داشتند مي‌توانستند بيش از ديگران از خدمات و تسهيلات دولتي استفاده کنند. وي گفت: با راه‌اندازي سامانه ثبت اطلاعات موسسات پزشکي، همه مراکز درماني و تشخيصي بايد در اين سامانه ثبت شوند تا بتوانند از تسهيلات و خدمات دولتي برخوردار شوند.

لزوم «بکارگيري سالمندان» در دولت 
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: سالمندان از يک بلوغ فکري و عقلي برخوردار هستند و دولت مي‌تواند در بسياري از تصدي‌هايي که قصد بروزرساني دارد، از ظرفيت، استعداد و تجربه سالمندان استفاده کند. انوشيروان محسني بندپي درباره ماده 15 سياست‌هاي ابلاغي خانواده توسط مقام معظم رهبري و اتخاذ روش‌هاي حمايتي و تشويقي مناسب براي تکريم سالمندان در خانواده، گفت: در شوراي عالي سالمندان، مطالبي درباره احترام و تکريم سالمندان مطرح شد؛ تأمين سلامت آنها، نگهداري سالمندان در خانواده که‌امري بسيار مهم است و ما بايد تلاش کنيم که هيچ مرکزي گرمتر، صميمانه‌تر و پايدارتر از خانواده نباشد و اين استراتژي را بايد به‌خاطر داشته باشيم.


حاشيه‌هاي احداث اتوبان شهيد شوشتري توسط شهرداري ادامه دارد
گروه اجتماعي: طي يك سال گذشته خبر احداث اتوبان شهيد شوشتري در تهران حواشي‌هاي زيادي را در پي داشته است.
اين بزرگراه در مرز شرقي حريم تهران و به موازات بزرگراه بسيج و بزرگراهي شمالي- جنوبي است که از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهيد ياسيني آغاز شده و پس از عبور از يک مسير 13 کيلومتري، به تقاطع بزرگراه دولت آباد با بزرگراه‌امام رضا(ع) مي‌رسد. آنطور كه رسانه‌ها اعلام كرده‌اند، حواشي پيرامون احداث اتوبان شهيد شوشتري مربوط به زماني مي‌شود كه مشخص شد كه بخشي از اين بزرگراه قرار است از پارک ملي سرخه حصار عبور کند. اين در حالي است که احداث جاده در مناطق حفاظت شده به منظور حفظ اکوسيستم ممنوع است. با اين حال طي سال گذشته احداث اين اتوبان از اولويت‌هاي شهرداري تهران خارج شد؛ با اين حال اوايل شهريورماه سال‌جاري بود كه معاون فني و عمراني شهرداري تهران از فراهم کردن مقدمات براي آغاز اين پروژه خبر داد و عنوان كرد که در توافقات با مراجع زيست‌محيطي پيشرفت داشته‌اند و نظر محيط‌زيست مبني بر افزايش متراژ تونل اين بزرگراه تامين شده است. اين صحبت‌هاي معاون شهرداري پايتخت در حالي مطرح شد كه فعالان محيط‌زيست عبور هرگونه اتوبان حتي احداث تونل را براي پارک ملي سرخه حصار آسيب‌زا مي‌دانند.
پيشنهاد محيط زيست به شهرداري
هفته اول مهرماه بود كه محمدهادي حيدرزاده، مديرکل سابق حفاظت محيط زيست استان تهران درباره شرايط احداث اين اتوبان گفت: چون از داخل پارک ملي خجير و سرخه‌حصار و منطقه حفاظت شده مي‌گذرد، سازمان محيط زيست با اين پروژه مخالفت کرده است. وي ادامه داد: براي احداث اين اتوبان، يک گزينه را براي شهرداري در نظر گرفته‌ايم و آن اين است که اگر کل اتوبان از زير زمين عبور کند، قابليت طرح مجدد در کميته ارزيابي محيط زيست را پيدا مي‌کند. حيدرزاده همچنين با بيان اينکه احداث اين اتوبان در زير زمين هزار ميليارد تومان به هزينه اين پروژه اضافه مي‌کند، گفت: شهرداري به منظور رعايت مسائل محيط زيستي قبول کرده است که اين 1000 ميليارد تومان را پرداخت کند.
احداث اتوبان با قطع درختان
در همين حال يک متخصص جنگل‌شناسي با اشاره به خطراتي که احداث اتوبان شهيد شوشتري براي پارک ملي سرخه حصار ايجاد مي‌کند، گفت: بيش از ۶۰۰ پايه درخت در اين پروژه از بين مي‌روند و حيات‌وحش سرخه حصار نيز آسيب جدي مي‌بيند. هومن روانبخش در گفتگو با خبرنگار ايلنا، در مورد خطرات احداث اتوبان شهيد شوشتري براي پارک ملي سرخه حصار، گفت: احداث اين اتوبان موجب قطع بيش از ۶۰۰ پايه از گونه‌هاي کاج، اقاقيا، زبان گنجشک و ارغوان مي‌شود که درختان ۵۰ ساله سرخ حصار هستند. وي ادامه داد: همچنين حيات وحش اين منطقه نيز از بين مي‌روند، آخرين جمعيت آهو در استان تهران در همين منطقه زندگي مي‌کند و من در مرداد ماه ديدم که دقيقا اين آهو‌ها در بخشي که قرار است؛ زيرگذر از آن عبور کند، حضور داشتند. روانبخش با بيان اينکه هرگونه فعاليت انساني و ساخت‌وساز در زون مرکزي پارک ملي ممنوع و دادن هرگونه مجوز در اين زمينه از سوي سازمان حفاظت محيط زيست غيرقانوني‌ است، افزود: اين اتوبان قرار است؛ محل عبور دائم ماشين‌ها به ويژه ماشين‌هاي سنگين باشد، بنابراين کاملا واضح است که لرزش و صدايي در منطقه ايجاد مي‌شود که همه حيات وحش را فراري مي‌دهد و بحث زادآوريشان نيز کاملا مختل مي‌شود. اين متخصص جنگل‌شناسي اظهار کرد: علاوه بر اين احداث زير گذر يا تونل به سيستم هيدرولوژيک منطقه به هم مي‌ريزد، چشمه‌ها خشک مي‌شوند و آب‌هاي زيرزميني ممکن است؛ خسارت ببينند.
هشدار درباره تخريب پارك ملي سرخه حصار
مدتي قبل نيز مديرکل دفتر ارزيابي‌هاي زيست محيطي سازمان حفاظت محيط زيست در ارتباط با احداث اتوبان شهيد شوشتري در ميان پارک ملي سرخه حصار تهران گفت: نظر سازمان محيط زيست پس از بررسي‌هاي کافي اعلام خواهد شد، اما به‌طور کلي کشيدن جاده از ميان منطقه حفاظت شده موجب تخريب زيستگاه مي‌شود. حميد جلالوندي در مورد بررسي وضعيت ارزيابي زيست محيطي پروژه احداث اتوبان شهيد شوشتري از ميان منطقه حفاظت شده پارک ملي سرخ حصار گفت: ارزيابي‌هاي زيست محيطي اين طرح اکنون در اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران در حال بررسي است و هنوز پرونده آن به سازمان حفاظت محيط زيست نرسيده است، اما به زودي گزارش تفضيلي از اين طرح توسط استان تهران منتشر مي‌شود. وي با اشاره به اينکه سازمان حفاظت محيط زيست از طريق نامه سازمان بازرسي کل کشور از وجود چنيني طرحي مطلع شده است، افزود: اين سازمان از ما درخواست کرده که با توجه به اينکه اتوبان شهيد شوشتري از درون منطقه حفاظت شده مي‌گذرد، نظر خود را اعلام کنيم. جلالوندي در مورد تاثير احداث جاده از ميان مناطق حفاظت شده، اظهار کرد: به طور کلي کشيدن جاده از ميان مناطق حفاظت شده سبب تخريب زيستگاه مي‌شود و تخريب زيستگاه يکي از اصلي‌ترين فاکتور‌ها و پارامتر‌هايي است که بيش از 70 درصد در کاهش تنوع زيستي موثر است، در حالي که مثلا شکار و صيد غيرمجاز 5 درصد به تنوع زيستي آسيب مي‌زند، يعني تخريب زيستگاه 14 برابر بيش از شکار غيرمجاز در کاهش تنوع زيستي نقش دارد.

سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: مجوز انجام هزينه به شهرداري تهران براي مشارکت در مراسم اربعين حسيني و خدمات‌رساني به زائران تهراني درصحن شورا بررسي شد و بر اساس آن مبلغ 5 ميلياردي براي شهرداري تهران به تصويب رسيد.
رضا تقي‌پور سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در اين جلسه بحث ارائه مجوز انجام هزينه به شهرداري تهران براي مشارکت در مراسم اربعين حسيني و همچنين براي ارائه خدمات به زائران تهراني مطرح شد و در اين جلسه اعضا به يک فوريت اين طرح رأي مثبت دادند. وي افزود: شهرداري تهران امسال خدمات بهداشتي، مديريت پسماند، رفت و روب و نظافت در مسير‌هاي شهر کربلا را بر عهده خواهد داشت. سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران گفت: در خصوص خدمات رساني شهرداري تهران به زائران تهراني، مبلغ 5ميليارد تومان بودجه در صحن شورا براي اين خدمات به تصويب رسيد. تقي‌پور با ارائه گزارش حسابرسي پليس راهور در جلسه غير علني افزود: اين گزارش در رابطه با عملکرد مالي پليس راهور بود چرا که شوراي شهر هر ساله براي کمک به هزينه‌هاي جاري اين نهاد بودجه‌اي را در نظر مي‌گيرد و به همين منظور امروز گزارش حسابرسي سال 92 در صحن شورا قرائت شد. وي با بيان اينکه گزارش حسابرسي منطقه‌ 17 به صحن شورا ارائه شد، تصريح کرد‌: در رابطه با گزارش حسابرسي مناطق يک تأخير کلي وجود دارد. سخنگوي شوراي اسلامي‌شهر تهران اضافه کرد: گزارش حسابرسي منطقه 20 امروز در جلسه غيرعلني شورا قرائت شد و تعدادي از اعضاي شوراي شهر در خصوص اين گزارش‌هاي حسابرسي نظرات خود را مطرح کردند.
علي کيواني –ملارد؛ علي اکبر خراساني : يکي از چالش‌هاي پيش روي شهرداري ملارد تعداد نيروي مازاد در آن معطوف مي‌شود که در سال‌هاي گذشته به اين مجموعه اضافه شده‌اند و بخش قابل توجهي از هزينه‌هاي جاري صرف حقوق و مزاياي پرسنل اين مجموعه مي‌شود.
شهردار ملارد گفت : شهرداري ملارد يکي از نهادهاي تأثيرگذار در ارائه خدمات به مردم محسوب مي‌شود و تلاش ما همواره بر اين امر استوار بوده تا در حد بضاعت و امکانات موجود، ضريب کمي‌و کيفي ارائه خدمات شهري به مردم ساکن در ملارد افزايش يابد. خراساني گفت:تلاش شده در اين دوره، از هر گونه جذب نيرو جلوگيري شود و در طول سه سال اخير با حمايت‌هاي جدي شوراي شهر، اين موضوع متوقف شده است.شهردار ملارد عنوان کرد:آنچه که در حال حاضر به عنوان ضرورتي جدي در شهر ملارد مطرح است، به لزوم ساخت و احداث ساختمان‌هاي اداري معطوف مي‌شود که‌اميدواريم با جديت تمام، مورد توجه مديران کل ادارات تابعه باشد.وي افزود:شهرداري ملارد با اختصاص زميني مناسب در قالب سايت اداري، بستر احداث شهرک اداري را فراهم ساخته و انتظار مي‌رود، دستگاه‌هاي مسئول نيز با تلاش مجدانه نسبت به اتمام و پيگيري مراحل ساخت ساختمان‌هاي اداري اقدام کنند، زيرا استيجاري بودن ادارات در اين شهرستان و پرداخت اجاره بها، محدوديت‌هاي قابل توجهي را در عرصه مالي شهرداري ايجاد کرده است. خراساني در ادامه با اشاره به نقش موثر بودجه و اعتبارات در تحقق اهداف مورد نظرگفت:بدون ترديد اختصاص وتزريق ماليات بر ارزش افزوده، رفع کننده بخشي از نارسايي‌ها و محدوديت‌هاي مالي شهرداري خواهد بود، اما در حال حاضر سهم قابل توجهي از ميزان ارزش افزوده واحدهاي توليدي ملارد به تهران اختصاص مي‌يابد که‌اميدواريم در اين خصوص تجديدنظر لازم لحاظ شود.شهردار ملارد عنوان کرد:سهم هر روستايي در قالب ماليات بر ارزش افزوده، ۴۳ هزار تومان و در حوزه شهري، ۶۰ هزار تومان برآورد شده و اين در شرايطي است که اين ميزان براي هر شهروند تهراني، بيش از ۴۰۰ هزار تومان محاسبه مي‌شود.

علي کيواني - کهريزک؛ شهردار واعضاء شوراي اسلامي‌شهر کهريزک به منظور قدرداني از زحمات نيروي انتظامي‌و پليس راهور در برقراري نظم و امنيت شهر در زمان برپايي مراسم عزاداري و سوگواري ايام محرم دهه اول ازاين قشر زحمتکش قدرداني بعمل آوردند.
«رامين عربي» با اعلام اين خبر گفت: در طول دهه ابتداي ماه محرم بيش از 50 هيئت عزاداري در محلات مختلف شهر کهريزک مراسم سوگواري امام حسين(ع) را به پا داشتند که در تمام زمان برگزاري مراسم عزاداري نيروهاي کلانتري 170 کهريزک با حضور مستمر و دوره اي در هيئت‌هاي مختلف، علاوه بر برقراري نظم بر اجراي آيين‌هاي سوگواري نيز نظارت داشتند.
شهردار کهريزک در ادامه افزود: باتوجه به تعطيلات روزهاي تاسوعا و عاشورا، آمارسفرهاي بين شهري باافزايش چشمگيري همراه بود که خوشبختانه با تلاش و همکاري منسجم نيروهاي پليس راهور حسن آباد و عوارضي تهران- قم ، آرامش ترافيکي مناسبي در معابر جاده اي منتهي به شهر کهريزک حکمفرما بود به همين منظور به رسم قدرداني در پايان دهه اول محرم از مسئولان کلانتري 170، پليس راهور حسن آباد و عوارضي تهران- قم با اهداي لوح تقدير، قدرداني بعمل آمد.
ابراهيم شاکري زاده ، قائم مقام مديراجراي سرشماري عمومي‌نفوس و مسکن در مراسم افتتاح مرحله دوم سرشماري عمومي‌نفوس و مسکن ۹۵ بيان داشت: مرحله عملياتي و خانه به خانه سرشماري از آغاز و تا ۲۸ آبان ادامه خواهد داشت.
وي عنوان کرد: رفتار ماموران سرشمار بايد در کمال متانت و بردباري باشد و در مراجعه به منازل رفتاري مناسب و درخور شان داشته باشيد.
وي اظهار داشت: هرمزگان در سرشماري اينترنتي تا روز سه شنبه در رتبه چهارم کشوري قرار گرفته است. مردم مشارکت خوبي داشته‌اند. مشارکت مردم در سرشماري اينترنتي در کاهش هزينه‌هاي سرشماري ميداني موثر است.
احمد پويافر مدير اجراي ستاد سرشماري عمومي‌نفوس و مسکن ۹۵ شهرستان بندرعباس هم در ادامه بيان داشت: ماموران سرشماري صبر، صحت و دقت را سرلوحه خود قرار دهند. وي با بيان اينکه مسائل انتظامي‌و امنيتي اين طرح ملي لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: طي اجراي اين طرح نيروي انتظامي‌امنيت تيم‌هاي عمليات سرشماري را تامين مي‌کند تا در طول اجراي طرح به مشکلي برنخوريم.پويافر اظهار داشت: ماموران سرشماري با کاور و کارت شناسايي به درب منازل مراجعه کنند.
مجيد دهنوخلجي با گراميداشت روز آمار و برنامه‎ريزي، در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: شهروندان گلستاني با 0.9/52 درصد در طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن مشارکت کردند.
وي با بيان اينکه طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن با موفقيت 100 درصدي صورت گرفت، تصريح کرد: خوشبختانه ما از نُرم جهاني فراتر رفته‎ايم و کشور ايران توانست با مشارکت 42 درصدي در اين طرح موفق شود.مدير روابط‎عمومي‌برنامه و بودجه گلستان مشارکت شهروندان گلستاني را در طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن را خوب ارزيابي کرد و ابراز داشت: با توجه به اطلاع‎رساني که صورت گرفته بود درصد مشارکت در بسياري از شهرستان‎هاي گلستان مطلوب بود از جمله شهرستان مراوه‎تپه با مشارکت 76 درصد در رتبه نخست اين طرح در سطح استان گلستان معرفي شد.دهنوخلجي بيان داشت: بالغ بر 48 هزار نفر از شهروندان شهرستان مراوه‎تپه در طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن مشارکت داشتند.وي اذعان کرد: شهرستان گاليکش با مشارکت 69 درصدي در اين طرح توانست رتبه دوم را در طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن به خود اختصاص دهد.مسئول کميته اطلاع‎رساني سرشماري نفوس و مسکن گلستان گفت: شهرستان‎هاي آق‎قلا و گرگان نيز با مشارکت 63/48 و 35 درصدي در اين طرح مشارکت کردند.دهنوخلجي يادآور شد: استان گلستان يکي از استان‎هاي بسيار مشارکت‎پذير بود و توانستيم يک سرشماري مطلوبي را داشته باشيم.وي با بيان اينکه مهلت ثبت‎نام اينترنتي سرشماري نفوس و مسکن به اتمام رسيده است، خاطرنشان کرد: شهروندان گلستاني مي‎توانند در صورتي که اطلاعات خانوار خود را در طرح سرشماري اينترنتي نفوس و مسکن اشتباه ثبت کرده‎اند به صورت اينترنتي ويرايش کنند.مسئول کميته اطلاع‎رساني سرشماري نفوس و مسکن گلستان ادامه داد: شهروندان براي ويرايش اينترنتي مي‎توانند به سايت سرشماري مراجعه کنند و اطلاعات درست خود را در اين سامانه وارد کنند.دهنوخلجي با بيان اينکه ويرايش اينترنتي طرح سرشماري نفوس و مسکن به مدت يک هفته است، ابراز کرد: ويرايش اينترنتي از امروز آغاز شده است و شهرونداني که به اشتباه اطلاعات خانوار خود را در اين طرح ثبت کرده‎اند مي‎توانند از امروز تا هشتم آبان‎ماه جاري به مدت يک هفته اطلاعات خود را در سامانه سرشماري تکميل کنند.

همزمان با فرارسيدن فصل سرما ، مديرعامل شرکت گاز مازندران تاکيد کرد:مشترکين گاز طبيعي به هشدارهاي ايمني استفاده مطلوب از وسايل گازسوز توجه کنند .
به گزارش روابط عمومي‌شرکت گاز استان مازندران ، " محمد اسماعيل ابراهيم زاده " مديرعامل شرکت گاز استان ، درباره دستورالعمل‌هاي ايمني براي مصرف‌کنندگان گاز طبيعي گفت: رگلاتور و کنتور نصب شده از طرف شرکت گاز مازندران در منازل بر اساس نياز و استاندارد بوده و حجم گاز و ظرفيت آن نيز داراي حد معين است.
 وي افزود: با توجه به اين موضوع چنانچه شهروندان به گاز يا انشعابات بيشتري نياز دارند بايد در مرحله اول شرکت گاز مازندران را در جريان امر قرار داده و از دستکاري بدون اطلاع اين وسايل خودداري کنند؛ چرا که چنين کاري ريسک وقوع خطر را به شدت افزايش مي‌دهد.  مديرعامل شرکت گاز مازندران با بيان اينکه هر وسيله گازسوز بايد به يک شير مستقل وصل شود، افزود: استفاده از يک شير و گرفتن انشعاب از آن براي چند وسيله گازسوز غيراستاندارد و ممنوع است. ابراهيم زاده با تاکيد بر اينکه شيرهايي که مورد استفاده نيست بايد با درپوش مسدود شود، گفت: هر وسيله گازسوز نظير بخاري و آبگرمکن نيازمند دودکشي مستقل با کلاهک H شکل است.  وي از مشترکين خواست محل اتصال وسيله گازسوز با دودکش را هرچند گاه مورد بازديد قرار داده و از اتصال محکم آن مطمئن شوند.  ابراهيم زاده با تاکيد بر اينکه محل عبور دودکش يا وسايل گازسوز از شيشه‌هاي پنجره نبايد مستقيما با شيشه در تماس باشد گفت: در صورت تماس دودکش با شيشه‌امکان شکسته‌شدن شيشه بر اثر افزايش حجم ناشي از حرارت دودکش يا عوامل ديگر وجود دارد که اين امر ممکن است سبب بروز حوادث ناگواري شود.  وي در خاتمه اظهار داشت :اميدواريم با مشارکت و همکاري مشترکين محترم در استفاده‌ايمن از گاز طبيعي شاهد حوادث ناگوار از مصرف گاز طبيعي نبوده و با مصرف بهينه علاوه بر صرفه جويي نقش بسزايي در اقتصاد خانواده داشته باشيم.

کاهش سن مصرف مواد مخدر به ۱۱ سال
عضو کميسيون اجتماعي مجلس تشکيل سازمان رفاه اجتماعي در جهت مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي را ضروري خواند و گفت: دستگاه‌هاي ذي ربط درحوزه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي عملکرد قابل قبولي نداشتند. شکور پورحسين درخصوص اظهارات وزير بهداشت و درمان مبني بر ضرورت تشکيل سازمان رفاه اجتماعي، گفت: تشکيل سازمان مستقل رفاه اجتماعي براي مديريت بهتر درحوزه آسيب‌هاي اجتماعي و جلوگيري از هرگونه موازي‌کاري دستگاه‌ها در اين حوزه ضرورتي انکارناپذير است، بنابراين بايد سازماني مستقل پيگيري و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را در دست گيرد. وي با اشاره به اينکه بايد از هر اقدام مثبتي در جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه استفاده کرد، افزود: بايد سازمان مستقلي براي مديريت امور رفاهي به ويژه رفاه اجتماعي در جامعه تشکيل شود، البته توجه به معضل آسيب‌هاي اجتماعي يک موضوع بين بخشي بوده و تنها يک سازمان و نهاد خاص متولي اين موضوع نيست.

محورهاي طرح تحقيق وتفحص از شستا
نايب رييس کميسيون اجتماعي مجلس از بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص جمعي از نمايندگان از تامين اجتماعي کميسيون متبوع خود خبر داد و محورهاي اين تحقيق و تفحص را تشريح کرد. علي رستميان گفت: اين تحقيق و تفحص بيشتر در مورد شرکت‌هاي تابع و زيرمجموعه سازمان تامين اجتماعي ازجمله شستا است که داراي محورهاي گوناگوني است. وي افزود: از مهمترين محورهاي تفحص از شستا مي‌توان به اوضاع نابسامان شرکت‌هاي توليدي و روند قهقرايي در راندمان و بهره‌برداري 3 سال اخير اين شرکت نام برد. وي تاکيد کرد: سرمايه‌گذاري غيرکارشناسي و بدون توجيه منطقي و مطالعات کارشناسي، تبديل شرکت‌ها و هيات مديره‌هاي مجموعه به حيات خلوت سياسيون و عدم توجه به رعايت الزامات قانوني و اداري و بي‌توجهي به حراست از سرمايه‌هاي بيمه شدگان و مستمري بگيران از ديگر محورهاي تحقيق و تفحص از شستا است. رستميان تاكيد كرد: نحوه و ميزان حق جلسه و پاداش‌هاي غيرمتعارف پرداختي در شرکت شستا يکي از مهم رتين محورهاي تحقيق و تفحص است.

تلاش براي جهاني‌سازي برند ايران
 در عرصه تبليغات
به گزارش روابط عمومي، گروه تبليغاتي ايده با برنامه‌ريزي ويژه و تبيين زير ساختها ، تلاش‌هاي خود را به جهت حضور در بازارهاي بين المللي آغاز نموده است اين در حالي است که مهندس محمدمهدي ايزدي بيان داشت: گروه‌ايده با سابقه‌اي بالغ بر يک دهه در امر تبليغات و با دارا بودن پرسنلي متعهد و متخصص و با برنامه‌ريزي‌ها و مراودات امور بين‌الملل مجموعه توانسته است بازارهاي خوبي در اين راستا کسب نمايد، ما در تلاشيم تا بتوانيم در سال اقتصاد مقاومتي ضمن حضور پررنگ در بعد بين‌الملل بتوانيم منويات مقام معظم رهبري را پاس داشته و عبارت زيباي ساخت ايران را کاملا پررنگ تر جلوه دهيم.

رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مازندران
دولت ارائه مشوق‌هاي صادراتي
 به صادرکنندگان را جدي بگيرد
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مازندران نيز در نشست با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس کميسيون‌هاي مشترک و استاندار مازندران با درخواست مشوق‌هاي صادراتي از دولت گفت: تسهيلات ارزان قيمت در وضعيت کنوني مي‌تواند کمک شاياني به صادرکنندگان براي توسعه صادرات کند. عبداله مهاجر دارابي اظهار داشت: استان مازندران يکي از قطب‌هاي مهم کشاورزي کشور بوده و اقتصاد آن بر صنعت و کشاورزي است. رئيس اتاق بازرگاني مازندران از صادرات ۴۳۰ ميليون دلاري محصولات کشاوري در سال گذشته خبر داد و گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۶۵ ميليون دلار صادرات انجام شده است. وي به مزيت‌هاي استان اشاره کرد و گفت: توقع اين است که استان در حوزه صادرات کشاورزي، صادرات بيشتري داشته باشد. مهاجر با بيان اينکه صادرات محصولات کشاورزي در استان بسيار اندک است، افزود: نمي‌شود ما صادرات داشته باشيم ولي امکانات زيرساختي در حوزه صادرات نداشته باشيم. وي با بيان اينکه دولت بايد در حوزه صادرات محصولات و کالا و خدمات به ما کمک کند، تصريح کرد: دغدغه‌هاي جدي بخش کشاورزي و توليد استان در حوزه صادرات است. رئيس اتاق بازرگاني مازندران ادامه داد: در حوزه صادرات و لبنيات ما مشکل جدي در استان داريم ما امروز يک واحد توليدي ما که نمي‌تواند به دليل مشکلات که در حوزه صادرات دارد اين شرکت با تعديل نيرو مواجه شده است. مهاجر افزود: امسال با شرايطي داريم و هر چه دولت گفت و ما گفتيم بخش خصوصي سرمايه را ذخيره سازي کرد تا محصولات خود را صادرات کند ولي متاسفانه محقق نشده است. وي افزود: اگر قرار است صادر کننده ما به فعاليت صادراتي بپردازد بايد وام‌هاي کم بهره براي توسعه صادرات به صادرکنندگان استان پرداخت کنيم. مهاجر از برداشت نارنگي زودرس در استان خبر داد و گفت: به‌زودي صادرات نارنگي پيش رس در استان آغاز مي‌شود.

نيمه‌ نخست امسال؛
صادرات ميعانات گازي در مجتمع گاز پارس جنوب
از مرز ٧٠ ميليون بشکه گذشت
.بوشهر- خبرنگار تجارت : مجتمع گاز پارس جنوبي از ابتداي امسال تاکنون بيش از ٧٦ ميليون بشکه ميعانات گازي صادر کرده است.به گزارش روابط عمومي‌شركت مجتمع گاز پارس جنوبي، مسعود حسني، مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: اين مجتمع از ابتداي امسال تا پايان شهريورماه بيش از ٧٦ ميليون بشکه ميعانات گازي را به بازارهاي جهاني صادر کرده است.مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي افزود: اين مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٥ درصد رشد داشته است.وي با اشاره به صادرات ديگر محصولات اين مجتمع گفت: در 6 ماه نخست امسال، يک ميليون و 350 هزار تن گاز مايع از مجتمع گاز پارس جنوبي به کشورهاي مختلف صادر شده است.حسني ادامه داد: اين مقدار نسبت به سال گذشته ٦ درصد افزايش داشته که ثمره آن ارزآوري بيشتر براي کشور، پيوستگي توليد محصولات با کيفيت در اين مجتمع و تحقق شعار اقتصاد مقاومتي بوده است.مديرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي با بيان اين که کارنامه‌ درخشان مجتمع سبب توسعه منطقه‌اي، فرهنگ صنعتي و کارآفريني در کشور شده است، اعلام کرد: اين مجتمع هم اکنون تامين کننده‌‌ حدود ٦٢ درصد از گاز کشور بوده و اين دستاورد بزرگ با تلاش نيروهاي متخصص و جوان محقق شده است.وي تاکيد کرد: مجتمع گاز پارس جنوبي افزون بر تامين نياز بخش‌هاي مختلف داخل کشور به يکي از بزرگترين شرکت‌هاي گازي ارزآور براي کشور بدل شده است.مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي با بيان اين که اين مجتمع گازي براي تامين گاز در زمستان زمستان امسال آمادگي کامل دارد، گفت: پايداري فرآورش گاز طي زمستان امسال، با اجراي موفقيت آميز عمليات تعميرات اساسي در پالايشگاه‌هاي مجتمع افزايش يافته و متخصصان اين شرکت براي آسايش و رفاه مردم کشور با تمام تلاش به فعاليت ادامه خواهند داد.