این عذرخواهی، دیپلماسی نیست!
فدراسیون وزنه برداری ایران که معتقد است حقی از سلیمی در المپیک ریو خورده شده، بجای احقاق آن، ماجرا را با عذرخواهی فیصله داد تا در دید جامعه جهانی وزنه‌برداری این طور به نظر برسد اعتراض ایران به هیات ژوری اشتباه بوده است.
به گزارش ایسنا، در رقابت‌های دسته فوق سنگین وزنه برداری المپیک ریو زمانی که حرکت دوم بهداد سلیمی مورد قبول هیات ژوری قرار نگرفت اعتراضاتی از سوی  این وزنه بردار ، سجاد انوشیروانی و مسئولان فدراسیون ایران در سالن مسابقات  به هیات ژوری انجام گرفت. در مصاحبه های بعد از این اتفاق نیز گفته شد محمد جلود دبیر  کل کنفدراسیون آسیا که عضو ژوری بود، از روی غرض حرکت سلیمی را قبول نکرده است.
 به دنبال این  اعتراضات و هک شدن سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری توسط کابران ایرانی،  از همان زمان گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی، ایران را محروم یا جریمه کند به میان آمد اما در نهایت با عذرخواهی قضیه به پایان رسید. اما پایان این ماجرا چندان هم خوش نبود و اکنون عذرخواهی ایران نقل محافل  شده است. سایت فدراسیون جهانی اعلام کرد رییس فدراسیون وزنه برداری ایران در مقابل هیات اجرایی از طرف ورزشکار و مربی اش عذرخواهی کرده  و گفته "ما بسیار متاسف هستیم.” فدراسیون جهانی هم به فدراسیون  ایران اخطار داده که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.  برخی سایت های خارجی نیز به منتشر کردن این خبر پرداختند و حتی تیتر "رییس فدراسیون وزنه برداری ایران برای اتفاقات ریو عذرخواهی کرد” را انتخاب کردند. نکته اصلی ماجرا اینجاست اگر در المپیک ریو حق با ما بوده و و حرکت دوم دوضرب بهداد سلیمی به صورت عمدی مورد تایید هیات ژوری قرار نگرفته است ، پس چراباید عذرخواهی کنیم؟ چرا اگر واقعا معتقدیم غرضی در کار بوده چرا آن را ثابت نکردیم  و به دنبال گرفتن حق وزنه بردارمان نبودیم؟
عذرخواهی کردن آن هم در مقابل  مسئولان فدراسیون جهانی علاوه بر اینکه در نظر جامعه جهانی وزنه برداری چیزی جز پذیرفتن اشتباه نیست، باعث شده وجهه وزنه برداری ایران نیز آسیب ببیند زیرا عذرخواهی زمانی جایز است که واقعا اشتباه خود را قبول کرده باشیم اما هنوز که معتقدیم حقمان خورده شده پس باید مقابل مسئولان فدراسیون جهانی برای احقاق حقمان بایستیم نه برای عذرخواهی.
این ماجرا نشان داد تا زمانی که به فکر گرفتن کرسی تاثیر گذار نباشیم در برابر تمام ماجراهایی این چنینی راهی جز سر فرود آوردن و قبول اشتباه نداریم.  نکته جالب اینکه برخی‌ها اکنون این عذرخواهی کردن را که به جریمه و محروم نشدن ایران منجر شد، به دیپلماسی  تشبیه کرده‌اند، در حالی که دیپلماسی زمانی جواب می دهد که حقمان را  بگیریم،  بدون اینکه چهرهای مانند بهداد سلیمی را مجبور به عذرخواهی کنیم و مقابل هیئت رئیسه فدراسیون جهانی نیز عبارت "بسیار متاسفیم” را به کار نبریم.
فدراسیون فوتبال در مهرماه به 5 نفر از 42 بازنشسته و دوشغله مورد خطاب سازمان بازرسی حقوق داده که این موضوع موجی از اعتراض سایر افراد بازنشسته شاغل در فدراسیون را به همراه داشته است.
به‌ گزارش ‌ایسنا، در حالی که مطابق اخطار اجرایی سازمان بازرسی کل کشور افراد بازنشسته و دو شغله مشغول به فعالیت در فدراسیون فوتبال باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کردند و به آنها قانونا نباید از این ماه حقوق پرداخت می‌شد اما فدراسیون فوتبال به 5 نفر از مجموع 42 نفر مشمول این قانون در مهر ماه حقوق پرداخته است که این موضوع مورد اعتراض‌ 37 نفر حقوق نگرفته‌ قرار گرفته است. پیش از این مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال موافقت خود را با اجرایی شدن دستور اجرایی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بود. یکی از این 5 نفر از مشاوران دبیرکل و 4 نفر دیگر از کارکنان امور مالی فدراسیون فوتبال هستند.  پرداخت حقوق مهرماه به این 5 نفر اکنون موجی از اعتراض در میان سایر کارکنان مشمول نامه سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون و سازمان لیگ را ایجاد کرده است!
مدیرفنی استقلال ابراز امیدواری کرد تا حوادث دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان در مصاف تیمش برابر فولاد رخ ندهد.
بهتاش فریبا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره روند فعلی استقلالی‌ها و سه پیروزی اخیر این تیم گفت: اینکه چگونه به این وضعیت رسیده‌ایم، به تلاش کادرفنی، بازیکنان و صبر هوادارانمان مربوط است. قبل از آمدن به استقلال هم گفته بودم که اگر به موفقیت این تیم اطیمنان نداشتم، به استقلال نمی‌آمدم. استقلال از پتانسیل بالایی برخوردار است. البته این را هم بگویم که هنوز اتفاقی نیفتاده است. مدیرفنی استقلال در پایان و در پیش‌بینی احتمال تکرار اتفاقات بازی دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس در مصاف تیمش برابر فولاد، عنوان کرد: اتفاقات رخ داده در آن بازی ناراحت کننده است و این اتفاقات می‌تواند صدماتی برای افراد داشته باشد و از آن طرف موجب سوءاستفاده عده‌ای در خارج از کشور شود. امیدوارم این اتفاقات در بازی ما و فولاد رخ ندهد. به هرحال می‌دانید که ۹۰ درصد اهواز همیشه استقلالی بوده و امیدواریم هوادارانمان ضمن حمایت و تشویق از ما، مانع از بروز اتفاقات مشابه شوند.
مسعود سلطانی‌فر که دیروز به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد، شایعه تغییر معاونان این وزارتخانه را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: به زودی با شورای معاونان وزارت خانه دیدار خواهم داشت و هدف همه ما موفقیت نظام و کشور است. سلطانی فر با تشکر از اعتماد و حمایت ریاست جمهوری برای معرفی‌اش به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس، گفت : قطعا با حمایت و همراهی معاونان وزارت خانه می‌توانیم موضوعات ورزش و جوانان را به دور از حواشی با قوت و با برنامه پیش ببریم. وی درباره شایعه تغییرات معاونین و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان گفت: من در سفر استانی به همراه آقای دکتر روحانی هستم و صبح امروز با آقای سجادی سرپرست وزارتخانه صحبت کردم. خوشبختانه برنامه های وزارتخانه روی روال است و با کمک معاونین و مدیران و روسای فدراسیونها امور وزارتخانه با آرامش پیش می‌رود. هدف همه ما باید حفظ آرامش و کمک به ورزش و جوانان و پیشبرد برنامه ها باشد و قطعا رواج شایعاتی از این دست، تنش‌زا خواهد بود.
دوومیدانی کار پیشکسوت آمریکایی که قدیمی‌ترین بازمانده بازی‌های المپیک بود، در 104 سالگی درگذشت.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، سیمونه شارلر قدیمی‌ترین بازمانده آمریکایی که در دوی بامانع فعالیت می کرد و سابقه رقابت در المپیک 1932 و 1936 را در کارنامه خود داشت، در 104 سالگی درگذشت. پسر این ورزشکار تایید کرد او به دلیل کهولت سن در منزل خود درگذشته است.  شارلر در رقابت های المپیک 1932 لس آنجلس توانست با رکورد بابه دیدریکسون برابری کند اما در نهایت در آن سال در رده چهارم قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. این ورزشکار تازه سه ماه قبل از شروع این رقابت ها دوی با مانع را به صورت حرفه‌ای شروع کرده بود. شارلر در المپیک 1936 برلین نیز به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او سه فرزند، هفت نوه، چندین نتیجه و چندین نبیره داشته است.
نقل و انتقالات جدید  در لیگ بسکتبال
تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بازیکنان جدیدی به خدمت گرفتند. به گزارش ایسنا، لیگ برتر بسکتبال ششم آبان شروع می‌شود و تیم‌ها در حال تکمیل ترکیب خود هستند. برخی تیم‌ها بازیکنان خارجی خود را جذب می‌کنند و برخی دیگر نیز از نفرات باقی مانده یارگیری می‌کنند. در تازه‌ترین نقل و انتقلات بازیکنان ایرانی بابک نظافت بسکتبالیست کهنه‌کار ایران بعد از پایان کارش در شهرداری گرگان به تیم لوله آ.اس شیراز پیوسته و این فصل را با این تیم پشت‌سر خواهد گذاشت. تیم‌هایی همچون دانشگاه‌آزاد و شیمیدر نیز اخیراً بازیکنان خارجی جذب کرده‌اند. شیمیدر تهران بعد از به خدمت گرفتن پاویلاس کوکیناس نیکولاس کاوینگتون آمریکایی را جذب کرده که در پست یک بازی خواهد کرد.

سفر دانشجویان ملی‌پوش کشتی به ترکیه
تیم ملی کشتی آزاد دانشجویان ایران برای شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان بامداد روز گذشته تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد. به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی آزاد دانشجویان به منظور شرکت در دوازدهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی دانشجویان جهان با ترکیب هشت ورزشکار راهی کشور ترکیه شد. این اعزام با همکاری اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و فدراسیون کشتی صورت گرفت. دوازدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی دانشجویان جهان از 4 تا 9 آبان ماه در شهر کروم ترکیه برگزار خواهد شد .

اولین مسابقه شاراپووا  بعد از محرومیت
تنیسور پرآوازه روسیه که در دوران محرومیت به سر می‌برد، به زودی در نمایشگاه مادرید با گاربینیه موگوروسا مسابقه خواهد داد.  به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از گاردین، ماریا شاراپووا که به دلیل مصرف ملدونیوم، 15 ماه از مسابقات تنیس محروم شده است، نمی‌تواند تا ماه آوریل سال 2017 در تور WTA بازی کند.  او پیش از این دو سال محروم شده بود اما با اعتراض به دادگاه عالی ورزش و اعلام این که به دلایل پزشکی از ملدونیوم استفاده می کرده است، محرومیتش به 15 ماه کاهش داده شد. شاراپووا با وجود محرومیت، روز دوم دسامبر با گاربینیه موگوروسا، قهرمان مسابقات اپن فرانسه روبرو می‌شود.

وزیر ورزش روسیه تغییر کرد
با حکم ولادمیر پوتین، پاول کلوبوکوف وزیر ورزش روسیه شد. به گزارش ایسنا، پس از رقابت های المپیک 2016 برزیل و حواشی زیاد آن به خاطر محرومیت دوپینگ، برای ورزشکاران روس، رئیس جمهور روسیه وزیر ورزش این کشور را تغییر داد.  بر این اساس پاول کوبولوف قهرمان نامدار روسیه در رشته شمشیربازی که یک مدال طلا، دو نقره و سه برنز المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد به عنوان وزیر جدید ورزش روسیه معرفی شد. همچنین ویتالی موتکو وزیر پیشین ورزش روسیه نیز، به عنوان معاون نخست وزیر روسیه در امر ورزش، جوانان و گردشگری منصوب شد.