شناسايي ۱۸۰۰ متکدي زير ۱۵سال در پايتخت
فرماندار تهران با اشاره به اجراي طرح جمع‌آوري متکديان از سطح پايتخت گفت: تاکنون بيش از ۶ هزار نفر از متکديان بالاي ۱۵ سال جمع آوري و حدود ۱۸۰۰ نفر از متکديان زير ۱۵ سال نيز شناسايي شده‌اند. به گزارش مهر، عيسي فرهادي با بيان اينکه همکاري ما با شهرداري در طرح جمع‌آوري متکديان تنگاتنگ و بسيار عالي است، اظهار کرد: تاکنون بيش از ۶ هزار متکدي از سطح شهر جمع‌آوري شده‌اند و احساس مي‌کنيم حضور متکديان بالاي ۱۵ سال در پايتخت کم شده است. وي با تاکيد بر اينکه يک سري متکدي در قالب دستفروش همچنان در سطح شهر حضور دارند و ضروري است تا در آينده بايد برنامه مشخصي براي ساماندهي اين افراد تدوين شود، گفت: بخش ديگري از متکديان افراد زير ۱۵ سال هستند که بيش از ۱۰۰ نفر از آنها جمع‌آوري و نزديک به ۱۸۰۰ نفر هم شناسايي شده‌اند.

مهلت 20 روزه به زائران اربعين براي ترک عراق
جانشين ستاد اربعين ناجا اعلام کرد: افرادي که ويزاي اربعين دريافت کرده و حداکثر تا ساعت 24 دوشنبه اول آذر از کشور خارج شده‌اند، مي‌توانند 20 روز از تاريخ ورود به کشور عراق، در اين کشور بمانند. دکتر محمد بابايي در گفتگو با ايسنا درباره آخرين اقدامات انجام شده براي بازگشت زائران اربعين به کشور گفت: برابر آمار منتشر شده، تا کنون اکثريت زائراني که وارد عراق شده‌ بودند به کشور بازگشته‌اند و تعداد کمي‌از آنان در کشور عراق مانده‌اند. وي با بيان اينکه برابر رايزني‌هاي انجام شده طول مدت ويزاي اربعين براي زائران ايراني 20 روز است، اظهار کرد: اين 20 روز از زمان ورود زائران به کشور آغاز مي‌شود و البته شرط ويزاي اربعين اين بود که زائران تا بيستم ماه صفر وارد عراق شده‌باشند که با توجه به اينکه بيستم صفر در کشور عراق در روز دوشنبه بود، بنابراين تمامي‌زائراني که حداکثر تا ساعت 24 روز دوشنبه وارد کشور عراق شده‌ باشند، مي‌توانند از اين ويزا استفاده کرده و تا 20 روز بعد در اين کشور بمانند.

مراجعه 300 هزار تهراني به مراکز اهداي خون
در هشت ماهه نخست امسال نزديک به 300 هزار نفر در تهران به مراکز اهداي خون مراجعه کردند که اين رقم نسبت به سال گذشته هفت درصد افزايش داشته است. به گزارش ايلنا، از کل مراجعان هشت ماهه نخست سال جاري 248 هزار و 602نفر موفق به اهداي خون شدند که اين شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزايش داشته است. گفتني است، طي اين مدت از ميان اهداکنندگان باسابقه و بار اول صد و يک هزار 410 نفر به جمع اهداکننده مستمر خون پيوسته‌اند. همچنين 76 هزار 373 هزار نفر اهداکننده باسابقه و 70هزار و 816 نفر اهدا کننده باراولي در ميان اهدا کنندگان حضورداشتند و شاخص اخير 5 درصد افزايش داشته است. بررسي‌هاي آماري نشان مي‌دهد بانوان اهدا کننده خون 10 هزار و 442 نفر از مراجعه کنندگان را تشکيل مي‌دهند.
تشديد فرونشست زمين در غرب تهران 
رييس سازمان مديريت بحران گفت: متاسفانه در غرب تهران، يک مقدار فرونشست‌ها سريع‌تر است و کارشناسان علت آن را، برداشت آب از سفره‌هاي زيرزميني و عدم نفوذ آب مطرح مي‌کنند. اسماعيل نجار؛ معاون وزير کشور با تاکيد بر تاب‌آوري و ايمن‌سازي کشور در مقابل حوادث طبيعي و غيرطبيعي اظهار داشت: اساس کار در بحث مديريت بحران پيشگيري است؛ ما نمي‌توانيم؛ جلوي زلزله را بگيريم و هيچ دانشي امروز به اين نتيجه نرسيده و يا اينکه نمي‌توان زمان وقوع زلزله را پيش‌بيني کرد. وي با بيان اينکه اگر ساخت‌وسازها درست باشد، در حوادث خسارت کاهش مي‌يابد، افزود: بحث اول جانمايي درست است؛ ما نمي‌توانيم؛ روي گسل ساخت‌وساز كنيم.

محدوديت‌هاي ترافيکي پايتخت، کاهش يافت 
رئيس پليس راهور تهران از کاهش محدوديت‌هاي ترافيکي پايتخت همزمان با بهبود آلودگي هوا خبر داد. سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به کاهش زمان محدوديت‌هاي ترافيکي در تهران، گفت: براساس مصوبه کميته اضطرار و آلودگي هوا و با توجه به بهبود وضعيت کيفي هوا محدوديت‌هاي تردد در شهر تهران از پنجشنبه کاهش مي‌يابد. به گفته مهماندار، ممنوعيت ورود به محدوده طرح ترافيک از ساعت٦:٣ الي ١٧ اعمال خواهد شد و ممنوعيت ورود به محدوده طرح زوج و فرد از ساعت٦:٣ الي ١٩ ادامه خواهد داشت. و در روزهاي پنج شنبه ممنوعيت ورود به محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافيک از ساعت ٦:30 الي 13 خواهد بود.

نمی‌خواهیم جامعه زن یا مردسالار شود
دستيار رئيس‌جمهوري گفت: موانعي پيش روي زنان براي تحقق حقوق شهروندي است ولي نمي‌خواهيم زن و مرد را قطب قرار دهيم. الهام امين‌زاده همچنين ادامه داد: ما خواهان مردسالاري يا زن‌سالاري نيستيم بلکه خواهان رابطه مناسب، مساوي و عدالت جويانه‌ايم. وي خاطرنشان کرد:‌ زنان در صورتي که به مسائل حقوقي واقف باشند، مي‌توانند در زمان‌هاي مختلف و در عرصه‌هاي داخلي و بين‌الملل سربلند بيرون بيايند و در اين صورت است که مي‌‌توانند سفيران حقوق اسلامي‌ايراني باشند. امين‌زاده گفت:‌ يکي از چالش‌ها اين است که زنان نه تنها براي حضور در بخش‌هاي دولتي و خصوصي آمادگي پيدا کنند كه بتوانند در مجامع بين‌المللي حضور موثري داشته باشند.


عضو هیات رئیسه شوراي شهر تهران مطرح کرد:
گروه اجتماعي: چندين روز آلودگي هوا نفس تهراني‌ها را به شماره‌انداخته بود كه بارندگي به كمك پايتخت‌نشينان آمد.
گروه اجتماعي: چندين روز آلودگي هوا نفس تهراني‌ها را به شماره‌انداخته بود كه بارندگي به كمك پايتخت‌نشينان آمد. در نخستين روز بارندگي اما شاهد قفل شدن بزرگراه‌هاي تهران بوديم. همين موضوع موجب شد تا همزمان با انتقاد نسبت به عملكرد شهرداري درباره مقابله با آلودگي هوا، عدم ساماندهي خدمات شهري در زمان بارندگي نيز به موج انتقادات اضافه شود. با اين حال اين تمام انتقادات مطرح شده به عملكرد شهرداري پايتخت نيست. هرچه به روزهاي پاياني عمر دوره چهارم شوراي شهر تهران نزديك مي‌شويم، انتقادات متعددي مطرح مي‌شود. در روزي كه نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌اعلام كرد كه طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران به زودي در مجلس كليد خواهد خورد، يكي از اعضاي هيات رئيسه شوراي شهر نسبت به تغيير احكام صادر شده از سوي كميسيون ماده 100 توسط شهرداري افشاگري كرد و يكي ديگر از اعضاي اين شورا از بررسي طرح كاهش اختيارات شهردار تهران خبر داد.

افشاگري درباره تغيير مصوبات كميسيون‌ها

يك عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران مي‌گويد كه بيش از 90 درصد از آراي قلع و قمع بناهايي که غيرقانوني ساخته شده‌اند در کميسيون مصوبات مناطق تغيير پيدا مي‌کند. ابوالفضل قناعتي معتقد است كه بسياري از تصميم‌هاي گرفته شده به صورت ناگهاني با موانع اجرايي مواجه مي‌شوند، يكي از اين موارد، عدم اجراي صحيح مصوبات كميسيون ماده 100 شوراي شهر است. قناعتي مي‌گويد كه در کميسيون ماده 100 نماينده وزير کشور، قوه قضائيه و شهرداري در رابطه با تخلف‌هاي ساختماني صورت گرفته در شهر تصميم‌گيري مي‌کنند، اما در بسياري از مواقع شاهد هستيم که اين کميسيون، راي بر تخريب بناي ساخته شده مي‌دهد اما زماني که راي به شهرداري مي‌رود، شاهد اجراي آن نيستيم.
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي‌شهر تهران با اشاره به تغيير راي کميسيون ماده 100 در کميسيون مصوبات شهرداري مناطق خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ غلطي اکنون در شهرداري مناطق حاکم شده و راي کميسيون ماده 100 پس از طرح در کميسيون مصوبات شهرداري مناطق تغيير پيدا مي‌کند. قناعتي در ادامه تصريح كرد: افراد متخلف با پرداخت مبالغي به شهرداري مناطق، جلو تخريب ساختمان‌هايي که کميسيون ماده 100 راي به تخريب آنها را داده است مي‌گيرند و همين موضوع سبب مي‌شود تعداد تخلفات ساختمان‌سازي در شهر تهران قابل توجه باشد. وي با بيان اينکه حتي 10 درصد از راي تخريب بناهايي که حکم به قلع و قمع آنها داده مي‌شود اجرايي نمي‌شود تصريح کرد: طي 3 سال اخير حتي 10 درصد از حکم قطع و قمع بناها در شهر تهران اجرايي نشده و صاحبان متخلف با پرداخت پول جلو اجراي حکم تخريب بناي خود را گرفته‌اند. عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي‌شهر تهران ادامه داد: پولي که بابت جلوگيري از تخريب يک بنا دريافت مي‌شود به حساب شهرداري واريز مي‌شود و اينطور نيست که اشخاص خودشان پول را دريافت کنند اما دريافت اين پول مبناي قانوني ندارد. قناعتي با اشاره به ارائه گزارش تخلف‌ها از سوي ناظران سازمان نظام مهندسي به شهرداري مناطق اذعان کرد: در بسياري از مواقع شاهد هستيم که ناظران سازمان نظام مهندسي تخلف‌ها را به مسئولان شهرداري مناطق اطلاع مي‌دهند اما براي جلوگيري از اين تخلف‌ها از سوي شهرداري مناطق کوتاهي مي‌شود. وي با بيان اينکه در ساخت مجتمع‌هاي تجاري جديد در شهر تهران تخلفات زيادي صورت گرفته، خاطرنشان كرد: مجتمع‌هاي تجاري زيادي در شهر تهران ساخته شده که در آنها تخلف صورت گرفته و بايد جلو اين تخلف‌ها گرفته شود.

بررسي موضوع كاهش اختيارات شهرداري

از طرف ديگر هنوز هم انتقادهايي درباره ميزان اختيارات شهرداري تهران شنيده مي‌شود، مساله‌اي كه از ابتداي دوره شوراي شهر چهارم برخي نمايندگان بر كاهش اين اختيارات تاكيد كرده‌اند. در همين حال روز گذشته عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران از تصويب «طرح بازنگري اختيارات شهردار» در کميسيون‌ مربوطه در شوراي شهر خبرداد. غلامرضا انصاري با بيان اينکه طرح بازنگري اختيارات شهردار در کميسيون تصويب شده است و قطعا قبل از بودجه در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت، ادامه داد: در اين طرح پيشنهاد شده که در اختيارات شهردار که زياد هم هستند بازنگري شود که اين مسئله مي‌تواند در کاهش بروز تخلفات موثر باشد. انصاري افزود: يکسري اختيارات توسط شوراي شهر به شهردار داده شده که بعيد مي‌دانم حتي رئيس شورا از اين اختيارات خبر داشته باشد ما بايد کل اختيارات بازنگري شود و تا حدي که فعاليت دچار چالش و وقفه نشود و در عين حال سلامت اداري نيز حفظ شود اختيارات بازنگري شود. انصاري با بيان اينکه وظيفه ما در شورا نظارت، پرسش و دفاع از حقوق مردم است، گفت: نبايد در مقابل کوچکترين حرکت‌هاي تحقيقي و پرسشگرانه اينگونه برخورد شود چراکه اگر قرار باشد بررسي و تحقيق نکرده چرا شورا تشکيل شده است؟ و برهمين اساس ما در چارچوب وظيفه اقدامات خود را انجام مي‌دهيم و با حفظ ارزش‌، اصول و در سلامت و امنيت کار مي‌کنيم و افرادي که خلاف اين جريان حرکت مي‌کنند در سال 92 و در پاي صندوق راي جواب خوبي از مردم گرفتند و مردم با حضور و شناخت عميق از جريانات سياسي پاسخ بهتري در انتخابات آتي به جنجال آفرينان خواهند داد.

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از تداوم هواي سرد تا پايان هفته در غالب نقاط کشور خبر داد و افزود: در روز جمعه 5 آذر در اکثر مناطق کشور، کاهش ابرناکي و جوي نسبتا پايدار پيش‌بيني مي‌شود.
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از تداوم هواي سرد تا پايان هفته در غالب نقاط کشور خبر داد و افزود: در روز جمعه 5 آذر در اکثر مناطق کشور، کاهش ابرناکي و جوي نسبتا پايدار پيش‌بيني مي‌شود. احد وظيفه در گفتگو با ايسنا، اظهار کرد: براساس تحليل داده و نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، تداوم استقرار توده هواي سرد تا پايان هفته در غالب مناطق کشور به ويژه شمال و شمال شرق کشور پيش‌بيني مي‌شود. وي افزود: بارش باران و برف طي دو روز آينده در استان‌هاي حاشيه درياي خزر و به صورت خفيف‌تر در دامنه‌هاي البرز مرکزي، بخش‌هايي از شمال شرق ادامه مي‌يابد که از شدت فعاليت اين سامانه در روز پنجشنبه 4 آذر در مناطق فوق کاسته خواهد شد. مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به اينکه طي اين مدت درياي خزر مواج خواهد بود و روز پنجشنبه از ميزان مواج بودن دريا کاسته مي‌شود، گفت: طي دو روز آينده در مناطقي از استان‌هاي کرمان، فارس، بوشهر و در روز پنجشنبه در شرق کشور، رگبار باران و وزش باد رخ خواهد داد که در مناطق کوهستاني و سردسير بارش به صورت برف پيش‌بيني مي‌شود. وظيفه در پايان در مورد وضعيت هواي استان تهران طي روزهاي آينده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه 4 آذر کمي‌ابري تا نيمه ابري با بيشينه و کمينه دماي 1 و 7- درجه سانتي‌گراد و در روز جمعه 5 آذر کمي‌ابري با بيشينه و کمينه دماي 1 و 8- درجه سانتي‌گراد پيش‌بيني مي‌شود.

با هدف مشارکت نخبگان در طرح‌هاي صنعت نفت انجام شد؛
بازديد نخبگان و استعدادهاي برتر خراسان رضوي از پالايشگاه خانگيران

جمعي از نخبگان عضو بنياد نخبگان استان خراسان رضوي در راستاي آشنايي با چالش‌هاي حوزه صنعت نفت و گاز از شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد بازديد کردند.به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، مدير عمليات اين شرکت در اين ديدار با معرفي پالايشگاه خانگيران گفت: اين مجتمع گازي بعنوان تنها پالايشگاه شرق کشور و تامين کننده انرژي گاز طبيعي حوزه شمال شرق کشور مطرح است.محمد فرزانه مقدم با بيان اينکه اين شرکت روزانه توان توليد 60 ميليون متر مکعب گاز طبيعي را دارد افزود: با توجه به حجم ذخيره سازي گاز طبيعي در مخزن شوريجه و در پيش بودن فصل زمستان، پالايشگاه خانگيران در آمادگي کامل براي خدمت رساني به عموم هم وطنان قرار دارد.وي بيان داشت: متخصصان داخلي و مشاوران جوان پالايشگاه گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد آماده هرگونه همکاري با بنياد نخبگان استان در طرح‌ها و پروژه‌هاي صنعت نفت و گاز هستند.همچنين در ادامه اين بازديد سرپرست و نماينده بنياد نخبگان خراسان رضوي طي سخناني گفت: بنياد نخبگان استان در سال 93 راه‌اندازي شد و در حال حاضر جزو بنيادهاي پيشتاز در حوزه نخبه پروري مي‌باشد.جواد داوديان افزود: در حال حاضر حدود يک هزار نخبه و استعداد برتر و مخترع از جوانان استان در حوزه‌هاي علوم پايه، المپياد و جشنواره‌ها، فني و مهندسي و مهارتي، تحت پوشش بنياد نخبگان خراسان رضوي قراردارند.وي در پايان اين ديدار تاکيد کرد: مقرر شد نخبگان و استعدادهاي برتر در گروه‌هاي تيمي‌و تخصصي از سوي بنياد نخبگان استان به پالايشگاه خانگيران معرفي و در جلسات مشترک، راهکارها و زمينه‌هاي مشارکت نخبگان بررسي و ارائه شود.
    
خوزستان، ميزبان جشنواره سراسري راديويي و تلوزيوني كشور
استان خوزستان به زودي در جشنواره سراسري راديويي و تلوزيوني ميزبان هنرمندان مطرح کشور ميشود.پنجاه و هشتمين جلسه شوراي راهبردي شرکتهاي پتروشيمي‌منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي‌با حضور مديران عامل و نمايندگان شرکتهاي مستقر در اين منطقه تشکيل شد.در اين جلسه که ميزباني سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي‌برگزار شده بود، اعضا در خصوص موضوعات از پيش تعيين شده شورا که توسط شرکت عمليات غير صنعتي تنظيم ميشود به بحث و تبادل نظر پرداختند.جلسه  پنجاه و هشتم اين شورا شاهد حضور ميهماناني از مرکز استان بود؛ برگزاري جشنواره راديويي و تلوزيوني سراسري در استان خوزستان و برگزاري هفته ي فرهنگي، اقتصادي استان خوزستان در برج ميلاد تهران دو برنامه اي بودند که عماد، نماينده ي استاندار و رحيمي، رئيس صدا و سيماي مرکز خوزستان براي تشريح ابعاد و جلب مشارکت پتروشيمي‌ها براي حضور در آنها به تالار آفرينش آمده بودند.متولي جشنواره راديويي و تلوزيوني سراسري صدا و سيماي مرکز استان خوزستان است که هر ساله در استانهاي مختلف کشور برگزار ميشود و طي آن قرار است هنرمندان مطرح کشور، ضمن حضور در استان خوزستان، ظرفيتها و توانمنديهاي خوزستان با به معرض نمايش گذارند. روال معمول جلسات اين شورا به گونه ايست که موضوعات، حول محورهاي مسئوليت اجتماعي شرکتها، موارد ارجاعي از شهرستان و استان و مسائل مبتلا به و مشترک خارج صنعتي اين شرکتها برگزار ميشود.

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي لارستان، مهندس محمدرضا باقري فرد مديرکل راه وشهرسازي لارستان از تاسيس دفتر خيرين راهساز و پل ساز در اداره کل راه وشهرسازي لارستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه و شهرسازي لارستان، مهندس محمدرضا باقري فرد مديرکل راه وشهرسازي لارستان از تاسيس دفتر خيرين راهساز و پل ساز در اداره کل راه وشهرسازي لارستان خبر داد.
 باقري فرد با بيان اينکه: ارزش کارها به نسبت اهميت و تاثير فردي و اجتماعي قابل سنجش است و بر اساس معارف ديني هر کس اثر نيکي را بنيان گذارد نسبت به آثار آن تا هر زمان که بماند ماجور است، افزود: با اين بيان ارج و اجر کار عزيزاني که مشارکتي را جهت اجراي پروژه‌هاي عمراني راهسازي و پل سازي صورت دهند، اين عمل ارزشمند خيرين هزينه نيست بلکه سرمايه گذاري ابدي و مهمترين سرمايه براي آخرت است. وي با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني براي جلب مشارکت‌هاي خيرين خاطرنشان کرد: خدمات مالي خيرين در ايجاد زيرساخت‌ها جاده اي تاثيرات مهمي‌در عدم بروز خسارات روزانه ي مربوط به هزينه تصادفات براي کشور را به وجود خواهد آورد و يکي از معضلات موجود در جامعه متاسفانه‌امار مرگ و مير ناشي از سوانح جاده اي است که خود هزينه‌هاي جبران ناپذيري را به دولت و خانواده وارد مي‌سازد و بدين منظور تاسيس دفتر خيرين را يکي از اهداف مهم و اساسي اين اداره کل دانست.باقري فرد انسجام دفتر خيرين در راستاي خدمات دهي مطلوب و بيشتر را مهم دانست و توسعه انجمن خيرين راهساز و پل ساز در منطقه را سبب تامين نيازهاي اوليه ي عنوان کرد که خود مي‌تواند زمينه ساز پيشگيري در جهت اتفاقات و سوانح باشد چراکه‌امروز نياز داريم خيران نيک انديش به اين مهم توجهي ويژه داشته باشند.
وي در ادامه تصريح کرد: خيرين عام معمولا تمايلي به ورود در پروژه‌هاي راه ندارند که بايد با اشاعه و ترويج اين فرهنگ در جامعه منتظر ورود آن‌ها به اين حوزه باشيم و ما نيز با جديت به دنبال مهيا کردن شرايط براي فعاليت در اين حوزه هستيم و سعي در آگاهي بخشي نسبت به اهميت اين موضوع را در دستور کار خود و همکاران در مجموعه قرار داده‌ايم.
 با توجه به پروژه‌هايي که توسط خيرين اجرا شده، شرايط براي فراگير شدن اين طرح در حوزه استحفاظي اداره کل راه و شهرسازي لارستان فراهم است و در حال حاضر پروژه‌هايي در شهرهاي مختلف حوزه استحفاظي توسط خيرين به صورت مشارکتي اجرا مي‌شود و مردم در اجراي آن نقش دارند.

سرهنگ محمودي فرمانده سپاه ناحيه نور:
نور –زينب تذکاري –خبرنگار تجارت - سرهنگ حسين محمودي فرمانده سپاه ناحيه نورگفت: تلاقي اربعين حسيني و هفته بسيج شور و حال خاصي را به برنامه‌ها بخشيده است.
نور –زينب تذکاري –خبرنگار تجارت - سرهنگ حسين محمودي فرمانده سپاه ناحيه نورگفت: تلاقي اربعين حسيني و هفته بسيج شور و حال خاصي را به برنامه‌ها بخشيده است. وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي بسيج افزود: شهداي بسيج در هشت سال دفاع مقدس در کنار نيروهاي نظامي‌و انتظامي‌ در جهت پاس داشت ارزشها و باورهاي اعتقادي که در نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران پايدار است جان فشاني کردند. محمودي با بيان اينکه اولين روز از هفته بسيج که به نام بسيج پژواک نداي حضرت زينب (س) مزين شده است افزود: امسال آغاز هفته بسيج که از 30 آبان همزمان با راهپيمايي بسيجيان و هيئت‌هاي مذهبي در روز اربعين شروع خواهد شد .وي در ادامه افزود: طرح بيش از 100 برنامه بزرگ و کوچک در سطح ناحيه و 193 پايگاه‌هاي مقاومت با نظم و دقت نظر خاصي برنامه ريزي شده است.محمودي با بيان اينکه برنامه‌ها در قالب پيش برد برنامه‌هاي هفته بسيج است تصريح نمود: در طول هفته بسيج برنامه‌هايي چون؛ نهضت روشنگري، کارگاه‌هاي مختلف سبک زندگي، نشست منتظران موعود بهشت عاشقان ولايت، ديدار با خانواده‌هاي شهدا، افتتاح‌هاي حوزه مقاومت در چندين جا و مکان، يادواره‌هاي شهدا و مسابقات مختلف در تمام روستاها و حوزه‌هاي مقاومت شهرستان نور و توابع را خواهيم داشت. فرمانده سپاه ناحيه نور از برنامه‌هاي شاخص در هفته بسيج را روز بسيج مستضعفين دانست و گفت: طبق برنامه ريزي‌هاي بسيار دقيق انجام شده 5 آذر ماه که روز بسيج، انقلابي گري و اقتدار جهاني ناميده شده اجتماع حماسي بسيجيان در مصلي‌هاي نور،چمستان،ايزد شهر در کنار نمازگزاران را در برنامه خواهيم داشت.
مديرعامل سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري بندرعباس :
در هفته کتاب و کتابخواني آموزش کاشت نهال، قصه گويي، نقاشي کودک، نرمش و ورزش با حضور دانش آموزان دبستان ناشنوايان پيوند با اهداء جوايز به برندگان مسابقه دهه محرم ويژه کودکان برگزار شد.
در هفته کتاب و کتابخواني آموزش کاشت نهال، قصه گويي، نقاشي کودک، نرمش و ورزش با حضور دانش آموزان دبستان ناشنوايان پيوند با اهداء جوايز به برندگان مسابقه دهه محرم ويژه کودکان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري بندرعباس، مصطفي خادم از برگزاري جشن آموزش کاشت نهال، قصه گويي، نقاشي کودک، نرمش و ورزش در هفته کتاب با مشارکت هيات ورزش روزانه و هيات پرواز بادبادک‌ها با دبستان ناشنوايان پيوند خبر داد.
مصطفي خادم گفت: يکي از عوامل سازنده شخصيت کودکان آشنايي با کتاب است که لازمه آن همکاري همه جانبه بخش‌هاي مختلف فرهنگي مي‌باشد، بر اين اساس سازمان پارکها وفضاي سبز به مناسبت ترويج فرهنگ کتابخواني، جشني با عنوان آموزش کاشت نهال، قصه گويي، نقاشي کودک، نرمش و ورزش با محوريت کتاب و کتابخواني با حضور از دانش آموزان پسر ودختر اين شهرستان برگزار کرد.
شايان ذکراست: دراين مراسم مربي آموزش کاشت با خواندن اشعاري با مضمون کتاب از دانش اموزان استقبال کردند. اجراي ورزش ونرمش، آموزش کاشت نهال، قصه گويي و معرفي کتاب هميار فضاي سبز واهداي بادکنک و فرفره وکتاب و سي دي به تمامي‌دانش اموزان شرکت کننده، نقاشي روي پارچه توسط دانش اموزان مدرسه ناشنوايان پيوند از اهم اين برنامه‌ها بود . گفتني است: درپايان به سه نفرازبرندگان برتر در مسابقه دهه محرم ويژه کودکان با اهداهديه و لوح تقدير تجليل گرديد.

شرکت انتقال گاز با مديريت حدود 66 درصد از دارايي کل شرکت ملي گاز ايران جايگاه منحصر به فردي دارد. اين شرکت جايگاه اول منطقه و چهارم جهان را از لحاظ حجم تاسيسات و تجهيزات دارد. اين شرکت گاز پالايش شده را از پالايشگاه تحويل گرفته و به مبادي مصرف تحويل مي‌دهد.
شرکت انتقال گاز با مديريت حدود 66 درصد از دارايي کل شرکت ملي گاز ايران جايگاه منحصر به فردي دارد. اين شرکت جايگاه اول منطقه و چهارم جهان را از لحاظ حجم تاسيسات و تجهيزات دارد. اين شرکت گاز پالايش شده را از پالايشگاه تحويل گرفته و به مبادي مصرف تحويل مي‌دهد. بخش ديگر فعاليت شرکت سوآپ، صادرات و واردات گاز است. دليل گمنام بودن شرکت انتقال گاز اين است که با وجود اين که 70 درصد سبد انرژي کشور را گاز تشکيل مي‌دهد، به طور مستقيم با مصرف کننده و مشترک در ارتباط نيست.در فرايند انتقال خطوط لوله و ايستگاه تقويت فشار را داريم که مي‌توانيم درصد زيادي از اين تجهيزات را در داخل کشور بسازيم اما بايد توجيه پذيري آن را نيز بررسي کنيم. به عنوان مثال افتخار بهره برداري از اولين توربين ملي را در ايستگاه دهق داريم. که منطقه 2 عمليات انتقال گاز آن را راه‌اندازي کرد. همچنين قسمت‌هاي‌هايتک،‌هات پروتکشن و‌هات سکشن را نيز کاملا بومي‌سازي کرده‌ايم. ضمن اين که توربين ملي در 59 پتنت به ثبت ملي رسيده است.با توجه به اين که بخش عمده اي از فعاليت‌هاي شرکت دانش محور شده است و يکي از محورهاي مهم اقتصاد مقاومتي دانش محور بودن است طبيعتا با استفاده از دانش و پتانسيل نيروهاي داخلي بسياري از اين مسائل را حل کرده‌ايم. اخيرا نيز با انتقال تجهيزاتي از منطقه اي که کاربردي نداشت به منطقه اي ديگر، حدود 8 ميليارد و 400 ميليون تومان با اتخاذ يک تصميم مديريتي صرفه جويي کرديم. بحث ديگر که در زمينه اقتصاد مقاومتي دنبال مي‌کنيم استفاده بهينه و حداکثري براي پر کردن شکاف‌ها و اختلاف‌ها است.اقداماتي اخير يکي افتتاح سروري بود که بر اساس استاندارد‌هاي روز جهان راه‌اندازي شد متناسب با وضعيت بهره بردار اقدامات خوبي بوده است. اتاق کنترل اصفهان 2 نيز از صف تا صد توسط همکاران منطقه 2 انجام شد. کما اين که دو ايستگاه جديد ندوشن و کاشان در حال بهره برداري است که تا اواسط آذر ماه در سرويس قرار مي‌گيرد و مي‌تواند کمک خوبي براي انتقال حجم گاز توليدي به شمال کشور باشد. اين رابطه دو نکته مورد تاکيد است. اول اين که مصرف کننده از لحاظ فرهنگي و باور به اين نتيجه برسد که اين انرژي پاک که در کشور ما در حال مصرف است، انرژي است که به اين آساني در اختيار همه ي مردم دنيا قرار نمي‌گيرد و در دسترس همه کشور‌ها و مردم دنيا نيست. و البته ايجاد اين باور و فرهنگ با ياري رسانه‌ها امکان پذير است. نکته دوم در زمينه مديريت مصرف اين است که به لحاظ عملياتي، وقتي که درجه حرارت منازل در درجه رفاه قرار گيرد، به ازاي هر يک درجه حرارتي که دما ي منازل را در کل کشور کاهش دهيم، حداقل به‌اندازه توليد يکي از فاز‌هاي عسلويه در مصرف گاز صرفه جويي کرده‌ايم.

مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران بر حصول اطمينان از حسن اجراي قوانين و مقررات جاري و پايش مستمر سازمان جهت بهبود فرآيندها، از سوي اداره حسابرسي داخلي شرکت تاکيد کرد.
مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران بر حصول اطمينان از حسن اجراي قوانين و مقررات جاري و پايش مستمر سازمان جهت بهبود فرآيندها، از سوي اداره حسابرسي داخلي شرکت تاکيد کرد. مهندس حيدر بهمني در آيين معارفه رئيس جديد اداره حسابرسي داخلي شرکت ضمن معرفي حميد بارانگر به اين سمت گفت: در اين اداره فعاليت‌هاي خوبي صورت گرفته‌ اما توقع بيشتري از آن وجود دارد که انتظار مي‌رود با استفاده از توان تخصصي کارشناسان اين واحد و همکاري، هماهنگي و تعامل مستمر با ساير واحدهاي مرتبط و مديريت شرکت محقق گردد. وي همکاري و هماهنگي با بازرسان قانوني شرکت و کارشناسان حسابرسي شرکت ملي نفت ايران را يادآور شد و افزود: برنامه ريزي و نظارت بر چگونگي اجراي پروژه‌هاي مختلف حسابرسي در چارچوب اصول و استانداردها و کسب اطمينان از اثر بخشي نتايج حاصله در بهبود فرآيندهاي جاري بخشي از وظايف اين اداره مي‌باشد. بهمني همچنين برنامه ريزي و راهبري درخواست‌هاي مطالعات ويژه و ارائه گزارشات و پيشنهادات منطقي از طريق کاربست روش‌هاي علمي‌در جمع آوري، بررسي و تجزيه و تحليل اطلاعات را از ديگر وظايف اداره حسابرسي داخلي شرکت برشمرد و ضمن آرزوي موفقيت براي آقاي بارانگر و مجموعه تحت سرپرستي، از خدمات دکتر آقاجري در مدت تصدي اين مسئوليت قدرداني به عمل آورد.در اين آيين که شماري از مديران ستادي و عملياتي شرکت حضور داشتند آقاي بارانگر که تا پيش از اين مسئوليت اداره کل ترابري شرکت را برعهده داشت درباره برنامه‌هاي خود در سمت جديد توضيحاتي ارائه داد.