مشاور سيف درخصوص یکسان سازی نرخ ارز هشدار داد؛
مشاور رئيس‌کل بانک مرکزي با تاکيد بر ضرورت توافق بازار پول و سرمايه براي اجراي يکسان‌سازي نرخ ارز گفت: برخي با فعاليت سوداگرايانه در صددند تا مردم را به ورود به بازار ارز و طلا تشويق کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرگزاري مهر سيدغلامرضا کاظمي‌دينان با اشاره به نزديک شدن به زمان وعده دولت براي اجراي يکسان‌سازي نرخ ارز و ضرورت مديريت افکار عمومي‌به منظور جلوگيري از رفتارهاي هيجاني در بازار گفت: چند عامل باعث مي‌شود که فضاي هيجاني براي ارز ايجاد شود، عامل اول اين است که بتوان ارتباطات بين بانکي با کشورهاي خارج از ايران برقرار کرد و به راحتي انتقال ارز داشته باشيم؛ ضمن اينکه بتوان واردات ارز را براي گشايش اعتبارات نيز به سهولت انجام داد؛ اين موضوع مي‌تواند در پيشبرد دقيق اهداف يکسان‌سازي نرخ ارز اثرگذار باشد. مشاور رئيس‌کل بانک مرکزي افزود: در زمان يکسان‌سازي نرخ ارز اگر نتوان تامين مناسب ارز براي واردات و نياز مشتريان داشته باشيم، مجبوريم کارهاي غيرمتعارف انجام داده و هزينه‌هاي غيرمتعارف پرداخت کنيم که اين هزينه‌ها اجازه نمي‌دهد ارز ثبات پيدا کند، به همين دليل تا زماني که ارتباطات بين بانکي با دنيا برقرار نشده و به خصوص با بانک‌هاي بزرگ جهان، کار پيش نرود، اعمال سوداگرايانه به شکل فعلي ادامه مي‌يابد و مردم اين اطمينان را براي قيمت ارز ندارند. وي تصريح کرد: از سوي ديگر، تا زماني که پول در دست مردم شناور است و آنها نمي‌دانند با اين پول چه کنند، ممکن است تحرکاتي در بازار ارز انجام شود که به نفع اقتصاد نباشد، ضمن اينکه از آنجايي که سيستم بانکي در حال کاهش نرخ سود بانکي است؛ مردم احساس مي‌کنند پول و سرمايه‌شان اگر در بانک بماند، ممکن است سود کمتري دريافت کنند؛ همچنين عده‌اي افراد سودجو نيز در بازار ارز و خريد و فروش طلا فعال شده و تلاش مي‌کنند براي توفيق فعاليت‌هاي سوداگرايانه خود، مردم را تشويق کنند تا پول‌هاي خود را به جاي اينکه به سيستم بانکي يا بازار سرمايه هدايت کنند؛ به بازارهايي همچون ارز و طلا بياورند، بنابراين نوسانات زيادي ممکن است در قيمت ارز به وجود آيد.
کاظمي‌دينان معتقد است بازار سرمايه و بازار پول بايد با هم به يک توافق برسند تا در مسير يکسان‌سازي نرخ ارز ياري‌رسان دولت باشند، به اين معنا که بازار پول يعني سيستم بانکي کار بانکي خود را انجام دهد و به ارايه وام‌هاي کوتاه‌مدت، تامين سرمايه در گردش براي بخش توليد و مواردي از اين دست را انجام داده تا اين بخش بتواند به حيات خود ادامه دهد؛ در عين حال بازار سرمايه نيز بايد وظيفه خود که تامين سرمايه بلندمت يا زيربنايي است را به بهترين شکل صورت داده و وقتي اين دو با توافق با هم عمل کنند، هر يک مي‌توانند کار خود را به خوبي انجام دهند. وي اظهار داشت: در چنين شرايطي، اطمينان خاطر بين کساني که داراي سرمايه‌هاي بزرگ و کوچک هستند، رخ خواهد داد و بهتر مي‌توانند تصميم بگيرند که پول خود را در کدام بخش هزينه کنند؛ به اين معنا که اگر مردم بدانند در بازار سرمايه مي‌توانند سرمايه‌گذاري کرده و اطمينان از برگشت پول داشته باشند و ثباتي در بازار سرمايه ايجاد شود؛ مطمئنا در بازار، به دنبال خريد ارز نخواهند رفت و باعث نخواهند شد قيمت‌ها بالا و پايين شود. مشاور رئيس‌کل بانک مرکزي خاطرنشان کرد: اگر اين هماهنگي بين بازار پول و سرمايه رخ دهد، بانک مرکزي خيلي راحت مي‌تواند مثل چند سال پيش، دلار را تک‌نرخي کرده و بنابراين خيال همه راحت خواهد شد، ضمن اينکه توليدکننده، واردکننده و صادرکننده مي‌داند تکليفش چيست؛ در حاليکه اکنون نه هنوز صادرکننده تکليف خود را مي‌داند نه واردکننده مي‌داند در چه فضاي قيمتي ارز بايد تجارت کند؛ ضمن اينکه به دليل اينکه بانکها نمي‌توانند پول را در خارج جابجا کرده يا گشايش اعتبار کنند؛ توليدکننده مجبور مي‌شود نياز خود را از بازار آزاد ارز تهيه کرده و براي خريد کالا و مواد اوليه به مصرف برساند؛ پس بازار دچار نوسان مي‌شود. وي گفت: به نظر مي‌رسد طي يک تا دو سال اخير، بازار ارز نوسانات آنچناني نداشته و تحرکات کنترل شده است؛ ولي ايده‌آل نيست؛ نبايد فاصله ميان ارز آزاد و دولتي تا اين اندازه زياد باشد؛ حتي بايد بگوييم که اصلا نبايد فاصله‌اي وجود داشته باشد؛ بنابر اين اگر فاصله حذف شود، مردم هم مي‌توانند شرايط بهتري را تجربه کرده و در عين حال، ثبات اقتصادي بيشتر خواهد شد.

کلنگ‌ مدرسه "اقتصادنوين" در روستاي "نگر پايين" شهرستان جاسک به زمين خوردمراسم کلنگ‌زني مدرسه "اقتصادنوين" در روستاي "نگر پايين" شهرستان جاسک برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، اين بانک در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي خود احداث مدرسه در مناطق محروم کشور را در دستور کار دارد و تاکنون مدارس متعددي در مناطق محروم کشور توسط اين بانک احداث شده است.
در آخرين مورد کلنگ مدرسه"اقتصادنوين" در روستاي "نگر پايين" شهرستان جاسک طي مراسمي‌با رئيس شعبه بندرعباس بانک اقتصادنوين، نماينده سازمان نوسازي مدارس کل کشور، معاون سازمان نوسازي مدارس استان هرمزگان، مديريت آموزش و پرورش شهرستان جاسک، جمعي از معتمدين و خيرين منطقه جاسک و اعضاي شوراي روستاي "نگر پايين" برگزار شد.  در اين مراسم فرزاد ادب رئيس شعبه بندرعباس بانک اقتصادنوين طي سخناني به توجه اين بانک به مسئوليت‌هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: بانک اقتصادنوين در سال‌هاي فعاليت خود علاوه بر تحول در نظام بانکي و ارايه خدمات نوين، توجه ويژه‌اي به ايفاي نقش موثر در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي داشته و اقدامات قابل توجهي در اين بخش انجام داده است.
وي گفت: بانک اقتصادنوين تاکنون در مناطق محروم در استان‌هاي خراسان شمالي، سمنان، خوزستان، آذربايجان شرقي، ايلام، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، کردستان، بوشهر، گيلان، گلستان و اردبيل 11 مدرسه راه‌اندازي کرده و به زودي دو مدرسه نيز در مناطق محروم شهرهاي شاهرود و ميناب مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت. همچنين 4 مدرسه بانک اقتصادنوين در مناطق محروم زيرکوه استان خراسان شمالي، قروق تالش در استان گيلان، مراوه تپه استان گلستان و جازموريان کرمان در حال ساخت مي‌باشد.

مديران عامل بانک ملت و گروه خودروسازي سايپا در نشستي مشترک، براي گسترش سطح همکاري‌هاي في ما بين توافق کردند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار مديرعامل بانک ملت در اين نشست با اشاره به رويکرد اين بانک در حمايت از بخش صنعت و توليد کشور، از آمادگي کامل براي رفع نيازهاي ريالي و ارزي خودروسازان و قطعه سازان خبر داد و گفت: بانک ملت مي‌تواند به عنوان بانک عامل در تعاملات بين المللي مجموعه‌هاي خودروسازي با خارج از کشور نقش ايفا کند. وي با اشاره به فراز و نشيب‌هاي صنعت خودروسازي کشور در سال‌هاي اخير، تاکيد کرد: همکاري بانک ملت با گروه خودروسازي سايپا و ساير خودروسازان پيشينه اي طولاني دارد و بانک علاقمند است که اين تعامل را تقويت کند.
مديرعامل بانک ملت با تاکيد بر ضرورت يافتن راهکارهاي مناسب براي حل موانع و مشکلات فراروي تامين مالي صنعت خودروسازي کشور، تصريح کرد: اين بانک براي تامين مالي ريالي و همچنين اعطاي تسهيلات ارزي به خودروسازان آمادگي دارد.
وي با بيان اين نکته که بانک ملت بالاترين دارايي‌هاي ارزي را در بين بانک‌هاي کشور در اختيار دارد، گفت: بانک مي‌تواند از اين ظرفيت براي همکاري با مجموعه‌هاي خودروسازي و به ويژه سايپا استفاده کند ضمن اين که شعب خارجي اين بانک هم آماده ارائه انواع خدمات به توليدکنندگان خودرو هستند.
دکتر مهدي جمالي، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا هم در اين نشست اظهار اميدواري کرد که در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، سطح تعاملات اين شرکت با بانک ملت بيش از پيش شده و بدين ترتيب گام‌هاي موثري در اقتصاد کشور برداشته شود. وي با قدرداني از همکاري‌هاي مطلوب بانک ملت با اين مجموعه خودروسازي در طول ساليان گذشته تاکنون، اظهار داشت: با وجود اين که بانک‌ها در شرايط سختي از لحاظ قوانين و مقررات قرار دارند، بانک ملت حمايت خوبي از گروه خودروسازي سايپا داشته و هميشه در اين زمينه پيشگام بوده است.
سومين دوره جايزه يحيي با حمايت بانك ايران زمين 14 آذر 95 در تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك ايران زمين، بخش ويژه مراسم امسال، تجليل از خانواده‌ي محيط بانان شهيد استان‌هاي فارس و هرمزگان است كه در اين بخش با دعوت از خانواده‌هاي ايشان هدايايي از سوي بانك ايران زمين به اين عزيزان تقديم خواهد شد.
محمد حسين استاد مدير روابط عمومي‌بانك ايران زمين هدف از حضور اين بانك در سومين دوره جايزه يحيي را تجليل از فعاليت‌هاي محيط‌بانان درعرصه محيط زيست كشور و بزرگداشت مقام شهداي محيط‌بان عنوان كرد و گفت: با توجه به فعاليت‌هايي كه بانك ايران زمين در عرصه حفاظت از محيط زيست انجام داده، لازم دانستيم به منظور پاسداشت فعاليت‌هاي محيط‌بانان بي ادعاي كشور از اين جايزه حمايت كنيم. وي افزود: فعاليت‌هاي اين چنيني مي‌تواند افكار عمومي‌را نسبت به تلاش‌هاي حافظان محيط زيست حساس كند و نقش بسيار موثري در ارتقاء فرهنگ عمومي‌داشته باشد. در ادامه ريحانه روحي دبير جايزه يحيي افزود: جايزه يحيي يك اتفاق مردمي‌است و تمام تلاش دبيرخانه اين است كه بهترين‌ها به بهترين شكل تقدير شوند. به همين منظور ضمن دعوت از خانواده‌هاي محيط بانان برگزيده براي حضور در مراسم، هدايايي نيز جهت تقدير از خانواده‌هاي محيط‌بانان به ايشان اهدا مي‌شود. دبير جايزه يحيي در خصوص شكل گيري اين جايزه نيز اين گونه توضيح مي‌دهد: انجمن يوزپلنگ ايراني در راستاي برنامه‌هاي حمايتي خود از محيط‌بانان، به ابتكار دو تن از اعضاي هنرمند خود، مجتبي رمزي و پريدخت مشگ‌زاد جايزه‌ سالانه‌اي مخصوص تقدير از محيط‌بانان سازمان حفاظت محيط‌زيست پايه‌گذاري نمود. وي افزود: به منظور زنده نگه داشتن ياد و خاطره محيط بان شهيد، «يحيي شاه كوه محلي» و معني حيات بخش اسم يحيي، اين مراسم «جايزه يحيي» نامگذاري شد و هدف اصلي آن تجليل از محيط‌باناني است كه تلاش‌هاي چشم‌گيري در زمينه حفاظت از عرصه‌هاي تنوع‌زيستي در حوزه‌هاي محل خدمت خود داشته‌اند.

بانک‌انصار درپي استفاده گسترده از فضاي‌ مجازي و فراهم‌کردن زمينه مشارکت مشتريان وکارکنان خود در بهره‌گيري هرچه بيشتر از ظرفيت‌هاي اين فضا در حوزه بانکداري‌نوين، نشان‌ويژه روابط ‌عمومي ‌آنلاين را از دوازدهمين دوره سمپوزيوم بين‌المللي روابط‌عمومي‌دريافت کرد.
به گزارش  روزنامه تجارت به نقل از کل روابط‌عمومي‌وتبليغات، در متن اين نشان ضمن تأکيد بر تأثيرگسترش رسانه‌هاي نوين اجتماعي بر عملکرد روابط عمومي، به رأي هيئت داوران دوازدهمين سمپوزيوم بين المللي مبني برشايستگي‌هاي حرفه اي روابط عمومي‌بانک انصار نسبت به دريافت اين نشان اشاره شده است.  براساس گزارش مذکور، دکترسيدحميدخالقي مديرکل روابط عمومي‌وتبليغات بانک انصار ضمن تشريح اقدامات بانک در حوزه روابط عمومي‌اظهار داشت: باتوجه به طرح تحول بانک‌انصار که براساس آن گذار اين بانک از يک بنگاه مالي به يک بانک در تراز انقلاب اسلامي‌مديريت مي‌شود، اداره کل روابط عمومي‌و تبليغات عهده‌دار نقش تعيين کننده‌اي در مديريت جريان اطلاعات داخلي و برون سازماني شده و به همين منظور درنظردارد فعاليت‌هاي تخصصي خود را در حوزه روابط عمومي‌آنلاين ارتقا بخشد.  مديرکل روابط‌عمومي‌وتبليغات درخصوص برنامه‌هاي آينده اين اداره کل در زمينه روابط عمومي‌آنلاين افزود: روابط عمومي‌وتبليغات بانک انصار براساس برنامه‌هاي تحولي مربوط به خود درنظر دارد از قابليت‌هاي گسترده فضاي مجازي در راستاي بالندگي و شکوفايي حرفه‌اي خود، بهره‌برداري کند.

مديرعامل بانک شهر با اشاره به عامليت اين بانک، درنمايشگاه‌هاي کتاب استاني، از استفاده بيش از 90 درصد بازديدکنندگان اين نمايشگاه‌‌ها از بن‌کارت‌هاي خريد کتاب خبرداد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، دکترحسين محمدپورزرندي در مراسم افتتاح پانزدهمين نمايشگاه کتاب فارس با اشاره به اهميت برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب به عنوان رويدادي فرهنگي در تمامياستانها گفت: بانک شهر بعد از برگزاري موفق نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، به عنوان بانک عامل در تمامي‌نمايشگاه‌هاي استاني حضوري فعال داشته است. وي با اشاره به رشد تراکنش‌هاي بانکي به واسطه استفاده از بن کارت‌هاينمايشگاهي، افزود: اين رشد، نشان دهنده حفظ جايگاه کتاب نزد مردم ومشتريان سيستم بانکي است و تراکنش‌ها در نمايشگاه‌هاي کتاب استاني حاکي از آن است که از بن کارت‌هاي خريد کتاب بيش از 90درصد استفادهشده است. مديرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به تعامل بانك شهر و شهرداريشيراز، بر نقش موثر بانك شهر در حمايت از روند اجرايي پروژه‌هايشهرداري شيراز با تامين مالي از سوي اين بانک تاكيد كرد. وي افزود: اميدواريم با مشارکت بانک شهر، در آينده نزديک شاهد فازهايبعدي پروژه قطار شهري شيراز باشيم.  پورزرندي همچنين با تاکيد بر اهميت خدمات نوين بانکي اظهار کرد: در حوزه بانکداري الکترونيک، بانک شهر تا کنون اقدامات مختلفي انجام داده است که راه‌اندازي شهرنت‌ها، همراه بانک و ... از جمله آن است و درايام اربعين نيز اين خدمات به زائران حسيني ارائه شد.

به دليل اقبال مشتريان از سامانه صداي سپهر بانک صادرات ايران تعداد تراکنش‌هاي اين سامانه در مهر ماه سالجاري نسبت به مقطع زماني مشابه ٤٠ درصد رشد را نشان مي‌دهد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، اين بانک به منظور پاسخگويي به خواسته و نياز مشتريان توسعه کمي‌و کيفي خدمات غير حضوري را در دستور کار قرار داده که اين امر با استقبال مشتريان و مخاطبان همراه شده است گزارش عملکرد اين سامانه حاکي است که تعداد تراکنش‌هاي صداي سپهر که از طريق کد ٠٩٦٠٢ از سراسر کشور قابل دسترس است ٤٠ درصد رشد نسبت به مهرماه سال ٩٤ را به ثبت رسانده و به رقم ٨ ميليون و ١٧٢ هزار تراکنش بالغ شده است.
بر اساس اين گزارش، حوزه صداي سپهر بانک صادرات ايران با هدف پاسخگويي به سوالات مشتريان، تکريم مقام و حفظ شان مخاطبان ايجاد شده است، مردم از سراسر کشور در هر ساعت از شبانه روز مي‌توانند، ضمن تماس با شماره ٠٩٦٠٢ علاوه بر استفاده از خدمات تلفنبانک، پرداخت قبوض و... از مشاوره کارشناسان مستقر در مرکز ياد شده نيز بهره مند شوند و پرسش‌ها و پيشنهادهاي خود را با پاسخگويان اين مرکز در ميان بگذارند.

انالله و انا اليه راجعون
خبر ناگوارانفجارتروريستي و به شهادت رسيدن جمعي از زائران کربلاي معلي و شماري از هم‌وطنان عزيز کشورمان دل همه انسان‌هاي آزاده را به درد آورد. اقدام سبوعانه گروهک تروريستي –تکفيري داعش در منطقه حله عراق و شهادت شماري از زائران حرم مطهر سرور وسالار شهيدان آقا امام حسين (ع) در اربعين آن اسطوره شهادت و شهامت که وقوع آن با حمايت مذبوحانه مزدوران زر و زور و تزوير در سرزمين‌هاي اسلام در ارتکاب اين‌گونه اعمال ننگين آغشته شده است، سرانجام سکوت مريدان حسين بن علي را خواهد شکست. اکنون در پس اين اقدام ددمنشانه، جوان مردان و شير زناني که با نداي هل من ناصر پيشوا و مقتداي خود در خون خودشان غلتيدند، اما ثابت کردند تا شيعه حسيني وجود دارد، براي پيروان يزيد و معاويه در منطقه عراق و شام جايي وجود نخواهد داشت. اين‌جانب شهادت اين بزرگواران را به ساحت مقدس آقا امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شريف ايران و بازماندگان محترم آن عزيزان تسليت عرض مي‌نمايم و از خداوند متعال براي اين شهيدان و رهروان حسيني علو درجات و براي مجروحان اين ضايعه اسفناک شفاي عاجل مسئلت دارم.
حجت اله مهديان

نشست صميمانه مدير عامل و اعضاي هيات مديره بانک ملي ايران با تمامي‌کارکنان اداره‌امورشعب خراسان رضوي در مشهد مقدس دومين روز کاري خود را آغازکرد.
دراين نشست دو روزه حسين زاده مدير عامل بانک ملي ايران ضمن ديدار با همکاران خراساني مهمترين سياست‌ها و اهداف بانک را تشريح کرد. برات کريمي،پناهي و شاهباز اعضاي هيات مديره بانک و تني چند از مديران امور و روساي ادارات مرکزي نيز در اين نشست حضور داشتند. دراين نشست علاوه برمرور وضعيت اداره‌امور شعب خراسان رضوي ، جايگاه بانک تبيين و پيرامون ارتقا جايگاه بانک ،مطالبي توسط اساتيد دانشگاهي در قالب کارگاهي و کاربردي ارائه شد بازديد از شعبه ممتاز مشهد و بانک کارگشايي مشهد مدير عامل و اعضاي هيات مديره به همراه تني چند از مسئولان ادارات مرکزي پيش از برگزاري روز دوم نشست فوق الذکر، از بخش‌هاي مختلف شعبه ممتاز مشهدو بانک کارگشايي مشهد نيزبازديد کرده و از نزديک با همکاران و مسئولان اين شعبه گفت وگو
 کردند.

بانک سامان در راستاي حمايت از رونق کسب‌وکارهاي کوچک و متوسط پرداخت تسهيلات براي تامين سرمايه در گردش بخش‌هاي مختلف اقتصادي را آغاز کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، عليرضا معرفت معاون اعتباري بانک با اعلام اين خبر تصريح کرد: اين تسهيلات به فعالان اقتصادي در بخش‌هاي توليدي، صنعتي، معدني، کشاورزي، خدماتي و بازرگاني به‌منظور تامين نقدينگي و مخارج کوتاه‌مدت مانند پرداخت حقوق و دستمزد، هزينه‌هاي جاري، خريد مواد اوليه و لوازم يدکي پرداخت مي‌شود.
معاون اعتباري بانک سامان اظهار داشت: تسهيلات سرمايه در گردش با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 6 يا 12 ماهه، در قالب عقود مشارکت مدني، مرابحه، سلف، فروش اقساطي و مضاربه به تمام اشخاص حقوقي و حقيقي واجد شرايط پرداخت مي‌شود.
گفتني است، فعالان اقتصادي براي بهره‌مندي از اين تسهيلات يا کسب اطلاعات بيشتر، مي‌توانند به شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کنند يا با مرکز سامان ارتباط با شماره تلفن 6422-021 تماس بگيرند.

در مسابقات فوتسال کانون بانک‌هاي خصوصي تيم بانک پاسارگاد قهرمان شد
در نهمين دوره از مسابقات فوتسال کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي، تيم بانک‌پاسارگاد با اقتدار قهرمان شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌ عمومي‌بانک‌ پاسارگاد، در نهمين دوره از مسابقات فوتسال کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي، تيم بانک‌ پاسارگاد در فينال اين مسابقات، موفق شد با نتيجه 4 بر 2 تيم بانک اقتصادنوين را شکست داده و عنوان قهرماني را از آن خود کند. در ديدار رده‌بندي نيز تيم بانک قوامين با پيروزي بر تيم بانک آينده در رده سوم اين رقابت‌ها ايستاد. گفتني است تيم‌هاي بانک‌پاسارگاد، بانک‌شهر، اقتصادنوين، سامان، آينده، سينا، دي، ملل، ايران‌زمين، پارسيان، قوامين، کارآفرين، گردشگري و سرمايه در اين دوره از مسابقات حضور داشتند که تيم پاسارگاد قهرمان و تيم اقتصادنوين نايب‌قهرمان شد و تيم قوامين به مقام سوم دست يافت.

استقبال از پايانه‌هاي فروشگاهي بانک سينا
بررسي عملکرد و وضعيت منابع پايانه‌هاي فروشگاهي بانک سينا در مهر ماه حاکي از استقبال از اين پايانه‌ها جهت بهره مندي در فعاليت‌هاي بانکداري نسبت به ماه قبل از آن است.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين بانک در راستاي ايجاد بانکداري آسان و کمک به تسريع انجام خدمات بانکي هموطنان، نزديک به 70 هزار پايانه فروش راه‌اندازي کرده است که عملکرد اين دستگاه‌ها در مهرماه‌امسال در مقايسه با شهريور حاکي از استقبال از اين پايانه‌ها بوده است.  بانک سينا به منظور توسعه فرهنگ استفاده از بانکداري الکترونيک، خدمات متنوعي را در اين حوزه ارائه نموده است که پايانه‌هاي فروش يکي از اين خدمات است. اين پايانه‌ها نقش عمده اي در انجام بهينه فعاليتهاي بانکي هموطنان و همچنين تسهيل خريدهاي روزانه آنان ايفا نموده است. با اين دستگاه‌ها دريافت موجودي، خريد شارژ و پرداخت قبض هم امکانپذير است.

تيم فوتسال بانک قوامين بر سکوي سوم ايستاد
تيم فوتسال بانک قوامين در حضور مديرعامل ، جمعي از معاونان و همکاران اين بانک با برتري مقابل تيم بانک آينده به مقام سومي‌نهمين دوره مسابقات فوتسال جام بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي دست يافت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل ازخبرنگار بانک قوامين ، تيم بانک قوامين در مسابقه رده بندي اين دوره از مسابقات با نتيجه 2 بر صفر تيم بانک آينده قهرمان دو دوره پيشين مسابقات را شکست داد و برسکوي سوم ايستاد.
برپايه اين گزارش، تيم بانک قوامين در اين دوره از مسابقات که با حضور 14 تيم برگزار شد ، در مرحله انتخابي با22 گل زده و شکست مقتدرانه تيم‌هاي هم گروه به مرحله يک چهارم نهايي راه يافت و با شکست تيم دي به ديدار نيمه نهايي رسيد . در مسابقه نيمه نهايي قوامين با قبول شکست در مقابل تيم پاسارگاد راهي ديدار رده بندي شد که در اين ديدار با دو گل يحيي رحيمي‌از سد تيم آينده گذشت و در جايگاه سومي‌مسابقات جا گرفت.

قدرداني وزيرکشور از مديرعامل بانک کشاورزي
وزير کشور از مديرعامل بانک کشاورزي به دليل مشارکت موثر اين بانک در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي قدرداني کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، عبدالرضا رحماني فضلي با ارسال نامه اي به دکتر مرتضي شهيد زاده رئيس هيئت مديره و مدير عامل اين بانک، ضمن اشاره به همراهي و مشارکت موثر بانک کشاورزي در اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري و پيشبرد اهداف برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي در استان آذربايجان شرقي، از تلاش‌هاي دکتر شهيدزاده و کارکنان مديريت بانک کشاورزي در اين استان تشکر و قدرداني کرد .

افتتاح مدرسه شهداي بانک مسکن در استان لرستان
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مسکن از افتتاح مدرسه شهداي بانک مسکن در روستاي علي آباد از روستاهاي شهرستان نورآباد استان لرستان خبرداد. بر اساس اين گزارش،در مراسم افتتاح اين مدرسه ، امام جمعه شهرستان نورآباد طي سخناني ضمن قدرداني از عملکرد بانک مسکن در مدرسه سازي گفت : دانش آموزان امروز مديران و متخصصان فرداي کشور هستند و بهره مند ساختن کودکان و نوجوانان ايران از امکان تحصيل در مدارس داراي فضاي آموزشي مناسب، مسير حرکت کشور براي استقلال و پيشرفت را هموارتر مي‌کند . کاظمي‌رييس آموزش و پرورش شهرستان نورآباد نيز طي سخناني از بانک مسکن به دليل فراهم کردن فضاي آموزشي مناسب براي اين منطقه محروم تجليل کرد .

«نويد»، طرح جديد بخشودگي جرائم بانک آينده
بانک آينده در راستاي ارزش‌آفريني و حمايت از مشتريان و به‌ منظور ايجاد سهولت هر چه بيش‌ تر براي گيرندگان تسهيلاتي که تاکنون موفق به پرداخت معوقات خود نشده‌اند، طرح جديد بخشودگي جرائم تأخير تأديه، با عنوان «طرح نويد» را اعلام کرد.
شرايط پيش‌‌بيني شده در طرح «نويد» که در بازه‌زماني 1395/08/01 تا پايان روز کاري 1395/10/30، اجرا مي‌گردد، به شرح زير مي‌باشد: بخشودگي کامل کليه جرائم تأخير تأديه در کل بازه زماني مذکور. اعمال تخفيف در نرخ سود بعد از سررسيد، بر اساس بازه‌‌هاي زماني مشخص شده. اعمال تخفيف در نرخ سود دوران امهال در صورت تقسيط بدهي. اعمال تخفيف در نرخ سود تسهيلات در صورت تسويه زودتر از سررسيد. شايان ذکر است؛ مشتريان اعتباري و مرتبط با طرح، مي‌توانند براي کسب اطلاعات تکميلي به شعب بانک آينده مراجعه و يا با مرکز ارتباط بانک، با شماره تلفن۲۷۶۶۳۲۰۰- ۰۲۱تماس بگيرند.