قائم مقام بانک مرکزی:
قائم مقام بانک مرکزی گفت: مصوبه اخیر هیات دولت درباره تغییر واحد پول از ریال به تومان در راستای احترام به عرف جامعه است و این موضوع ارتباطی با حذف صفر از پول ملی ندارد.
هیات وزیران در جلسه اخیر خود با آغاز بررسی لایحه «قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» موادی از آن را تصویب کرد. در ماده دو پیش نویس این لایحه که پیشتر بانک مرکزی آن را منتشر کرده بود، واحد پول ایران «ریال» تعیین شده بود اما در مصوبه داولت واحد پول ایران، «تومان» و برابر با 10 ریال ‏تعیین شد.‏
«اکبر کمیجانی» با اشاره به اینکه در ماده دو لایحه تقدیمی بانک مرکزی به دولت، واحد پول ایران، ریال عنوان شده است، گفت: همانگونه که در قانون پولی بانکی مصوب سال 1351 که اکنون نیز در دست اجرا است، واحد پولی ایران ریال و یک ریال معادل 100 دینار است، بانک مرکزی نیز در لایحه خود به دولت واحد پول ایران را ریال تعیین کرده بود.
وی افزود: اما هیات دولت تصمیم گرفته برای انطباق با واقعیت ها و احترام به عرف، واحد پول را از ریال به تومان تغییر دهد چرا که در معاملات و گویش های روزمره، تومان بیش از ریال مصطلح است. بر این اساس واحد پولی ایران تومان معرفی شده و یک تومان برابر با 10 ریال است.
کمیجانی یادآور شد: البته مصوبه هیات دولت برای تصویب و تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود و تصویب نهایی آن منوط به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای آتی است.
وی اعمال مفهوم تومان و جایگزینی آن با مفهوم ریال را به معنای اصلاح پولی ندانست و تصریح کرد: عملیاتی شدن مفهوم تومان به معنای اصلاح پولی نیست.
قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد: اکنون مطالعات بسیاری برای اصلاح و حذف صفر از پول ملی در جریان بوده و در لوایح بانک مرکزی و بانکداری ایران به این موضوع پرداخته نشده است و در آینده این موضوع به شکل جامعی و در قالب لایحه ای جداگانه مطرح خواهد شد. به گفته کمیجانی، اصلاح پولی فعالیت جامع تری است و در آن باید همه جوانب مالی، اقتصادی و حسابداری در نظر گرفته شود. وی با ذکر این نکته که در صورت تصویب این موضوع در مجلس شورای اسلامی، امکان دارد اصلاحاتی جزیی در چاپ اسکناس های جدید در آغاز سال آینده صورت گیرد، گفت: این امکان وجود دارد که در اسکناس های جدید ملاحظات رعایت شود. البته در این باره هرگونه تغییر و اصلاح به مردم اطلاع داده خواهد شد.
قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک در سالیان گذشته، مطالعاتی را روی اصلاح قوانین پولی و بانکی در دستور کار داشته است، گفت: خوشبختانه این مطالعات به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی کار اصلاح لوایح بانکداری و بانک مرکزی نیز به اتمام رسیده و این لایحه به هیات دولت تقدیم شده و از هفته جاری در دستور کار دولت قرار گرفته است. در فرایند بررسی مواد این دو لایحه، اصلاحاتی صورت خواهد گرفت و این لایحه توسط دولت به مجلس ارایه خواهد شد.
بر اساس قانون اساسی، لوایح مصوب دولت باید برای تبدیل شدن به قانون، به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و پس از تصویب نمایندگان ملت و تایید شورای نگهبان، لازم الاجرا شود.
چغازردي رئيس اداره بازرسي و حسابرسي داخلي بانک قرض الحسنه مهر ايران در حاشيه جلسه شوراي مديران، از کاهش 50 درصدي ميزان شکايات مشتريان بانک در مهر و آبان ماه سال جاري خبر داد و تاکيد کرد سياست اصلي اين اداره اهتمام به پيشگيري از وقوع تخلف در بانک است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، چغازردي در اين جلسه اظهارداشت: هدف اداره بازرسي و حسابرسي داخلي صيانت از حقوق بانک است تا عملکرد واحدها با چهارچوب ضوابط، مقررات و سياست‌هاي بانک منطبق گردد و از انحرافات احتمالي که ممکن است در اهداف، برنامه‌ها و عملکرد بانک اثر گذار باشد پيشگيري به عمل آيد.
وي افزود: طبق چارت سازماني بايد 29 نفر در ساختار اين اداره فعاليت نمايند که در حال حاضر 20 نفر از پرسنل در اين بخش‌ها مشغول خدمت رساني مي‌باشند، اما عليرغم کمبود بازرس در اين اداره کارها در چارچوب‌هاي ترسيم شده در حال انجام است.
رئيس اداره بازرسي و حسابرسي داخلي بانک ادامه داد: در اين اداره 4 گروه بازرسي متفاوت وجود دارد که در هر کدام از آنها 3 الي 4 نفر بازرس در حال فعاليت مي‌باشند و با يک سرگروه، امور محوله بازرسي را انجام مي‌دهند.
وي اضافه کرد: دايره رسيدگي به شکايات مشتريان و دايره دفاتر رمز، 2 بخش کاربردي اين اداره را تشکيل مي‌دهد که پيگيري و رسيدگي به شکايات مشتريان از طريق بانک مرکزي، سازمان بازرسي کل کشور و وزارت امور اقتصادي و دارايي تا حصول نتيجه و ارائه پاسخ مستند و مستدل به شکايات ارسالي از عمده فعاليت‌هاي دايره اول مي‌باشد.
چغازردي تصريح کرد: فعاليت‌هاي اداره بازرسي به نحوي است که چنانچه تخلف، سوء استفاده، اختلاس و کم کاري صورت بگيرد، گزارش آن به مقام عالي بانک و يا مسئولين ذيربط ارائه مي‌شود.
وي با اشاره به نقش مطالبات در ارزيابي‌هاي بانکي اظهارداشت: پيگيري مستمر براي کاهش مطالبات غير جاري بانک (سر رسيد گذشته، معوق و مشکوک الوصول) توسط اين اداره از اهميت بالايي برخوردار است و در شاخص‌هاي ارزيابي بانک تاثير گذار مي‌باشد.
رئيس اداره بازرسي و حسابرسي داخلي بانک در رابطه با مازاد نقدينگي شعب گفت: در ابتداي سال مشکلاتي در خصوص رسوب نقدينگي بالاتر از سطح مجاز در شعب ديده مي‌شد که بلافاصله اصلاح گرديد. بر اساس آيين نامه تدوين شده، اين موضوع را به صورت مستمر و هفتگي پيگيري مي‌کنيم و تذکرات لازم به منظور انتقال مازاد نقدينگي ارائه مي‌شود.
وي ضمن تاکيد بر اهميت مشتري مداري در ساختار بانکي کشور بيان داشت: با توجه به حساسيت‌هاي مديريت محترم عامل بانک در خصوص رضايتمندي مشتريان و صدور دستورالعمل‌هاي متنوع در اين خصوص، خوشبختانه ميزان شکايات مرتباً رو به کاهش مي‌باشد به نحوي که در مهر و آبان ماه‌امسال اين روند با کاهش چشمگيري روبرو بوده است.
چغازردي خاطرنشان ساخت: با اقدامات انجام شده بالغ بر 50 درصد از ميزان شکايات مراجعين بانک در سطح استان‌ها کاهش يافته و از اين بابت نياز است تا استان‌هايي که عملکرد بهتري در اين زمينه داشته‌اند به نحو مطلوبي مورد تشويق قرار گيرند.
در پايان، با موافقت اکبري مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران، پرداخت پاداش بر مبناي کاهش ميزان شکايات مشتريان و ارائه مطلوب تر خدمات به مراجعين در دستور کار ادارات مربوطه قرار گرفت.
رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: ارائه سیستم های بانکی در حال حاضر در حد استانداردهای جهانی است اما در برخی زمینه ها کمبودهایی وجود دارد که بازآفرینی نظام بانکی سهم زیادی در رفع آن خوهد داشت.
به گزارش روز جمعه شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران(ایبِنا) و به نقل از ستاد خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، کوروش پرویزیان درباره پیشرفت سیستم بانکداری الکترونیک در ایران گفت: خدماتی که از سوی سیستم بانکی به مشتریان و تجار ارائه می شود، در حد استانداردهای جهانی است و زیرساخت های لازم  توسط بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور فراهم شده اما با این وجود تنها در برخی زمینه‌ها کمبودهایی داریم که با بازآفرینی نظام بانکی می‌توان سهم زیادی از این موارد را حل و فصل کرد.  وی درباره بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین گفت: نظام بانکی به دلیل جایگاه ویژه در اقتصاد ملی و اداری کشور؛ همواره تحت نظارت ذینفعان خود قرار دارد و به این نظام توجه ویژه ای می شود. لذا اصلاح و بازسازی نظام بانکی و قوانین و مقررات این نظام اهمیت زیادی دارد.  رئیس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: این اصلاحات باید در راستای ایجاد ارزش قرار داشته باشد زیرا ایجاد ارزش برای ذی نفعان نظام بانکی اهمیت زیادی دارد.  وی با بیان اینکه، ذی نفعان نظام بانکی نقطه کانون عملیات بانکی هستند، گفت: عمده قوانین و ضوابط بانکی در جهت ارتباط با مشتریان طراحی می شود ضمن اینکه مالکان و صاحبان سهام بانک ها، کارمندان بانک ها، رسانه ها وغیره هستند.
سومین جشنواره جایزه همایون خرم، با حمایت بیمه سرمد برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، جشنواره «نوای خرّم»، دیماه سال جاری با حضور اساتید موسیقی ایران و نوازندگان رده سنی زیر هجده سال، در تالار وحدت برگزار می شود و شرکت کنندگانی که آثارشان مورد تایید داوران جشنواره قرار گرفته است، در اجرایی زنده به رقابت می پردازند.
هدف از برگزاری جشنواره موسیقی «نوای خرّم» علاوه بر گرامی داشت استاد شهیر موسیقی همایون خرم، معرفی و کشف استعدادها، حفظ و گسترش فرهنگ فاخر موسیقی اصیل ایرانی است و با همین آرزو، «مؤسسه فرهنگی هنری راد نو اندیش» با همکاری خانواده استاد همایون خرّم، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت«بیمه سرمد» از 15 تا 17 دی ماه در تالار وحدت این جشنواره را برگزار می کند. بیمه سرمد علاوه بر حمایت مالی از برگزاری این جشنواره، با هدف حمایت معنوی از هنر ایرانی و آینده سازان این عرصه،  و ... را تحت پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری سپهر سرمد قرار خواهد داد.
دکتر عيسي رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر و هيئت همراه با حضور در نمايشگاه بين المللي تهران از دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت آرد و نان بازديد کردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر عيسي رضايي با حضور در دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت آرد و نان و حضور در غرفه اکرام صنعت مهدي از آخرين دستاوردهاي شرکت‌هاي توليدکننده نان صنعتي، سازندگان ماشين‌آلات نان، توليدکنندگان آرد و ماشين‌آلات مرتبط با آن، توليدکنندگان خمير مايه و بهبود دهنده‌ها، سازندگان سيلو، توليدکنندگان تجهيزات آزمايشگاهي و صنايع بسته‌بندي بازديد کرد.دکتر رضايي بازديد از غرفه کارخانه اکرام صنعت مهدي در دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت آرد و نان گفت: حمايت از صنايع و توليدکنندگان داخلي در راستاي اجرا و تحقق سند اقتصاد مقاومتي از اولويت‌هاي کوثر در سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل مي‌باشد.نايب رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر با اشاره به سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در فرآيند کاهش نرخ سود تسهيلات افزود: تسهيل در پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي و تامين سرمايه در گردش 5 مجموعه نان صنعتي از جمله اقدامات کوثر در حوزه اقتصاد مقاومتي است .بر اساس اين گزارش؛ دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت آرد و نان "ibex2016 با اهدافي چون فرهنگ سازي و اصلاح الگوي توليد و مصرف آرد و نان، افزايش سطح فعاليت‌هاي تجاري و سرمايه گذاري در صنعت آرد و نان در نمايشگاه بين المللي گشايش يافت.اين گزارش مي‌افزايد: در اين نمايشگاه 200 شرکت داخلي و خارجي محصولات و فناوري‌هاي خود در اين حوزه را ارائه مي‌کنند.
بانک ملي ايران از ارديبهشت ماه‌امسال همزمان با آغاز کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد تاکنون، 2114 فقره تسهيلات به صنايع کوچک و متوسط به ارزش بالغ بر 18 هزار و 552 ميليارد ريال پرداخت کرده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، پرداخت اين تسهيلات در راستاي سياست‌هاي دولت مبني بر ساماندهي و حمايت از واحدهاي توليدي صنايع کوچک و متوسط و ارتقاي توان رقابت‌پذيري آنها در ايجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي صورت گرفته است. علاوه بر اين، در سال جاري 4 طرح اقتصادي هم با مشارکت بانک ملي ايران با حجم تسهيلات ارزي و ريالي معادل 2 هزار و 660 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد. همچنين با عنايت به سفرهاي دولت به استان‌هاي مختلف، از ابتداي سال جاري تا اواسط آبان ماه، بانک ملي ايران با شناسايي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در کشور، بررسي موضوع تأمين منابع ارزي و ريالي 49 فقره از طرح‌هاي سرمايه‌گذاري به ارزش 17 هزار و 423 ميليارد ريال و 1166 ميليون يورو (به شرط تخصيص منابع ارزي از سوي صندوق توسعه ملي) را تقبل کرده است.
با مشارکت سازمان محيط زيست ، معاونت علمي‌و فناوري نهاد رياست جمهوري و بانک تجارت ، استارت آپ ويکند سبز تهران آغاز شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت در آئين گشايش اين رويداد دکتر معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رييس سازمان محيط زيست با اشاره به تحول نگرش بين المللي نسبت به موضوع محيط زيست در دنيا گفت: در کليه کشورهاي توسعه يافته، اهداف رشد و توسعه کشورها با اهداف محيط زيستي همسو و هماهنگ هستند و بحث اقتصاد سبز در دنيا به يک مسئله روز تبديل شده است. وي افزود بايد به اقتصاد سبز و اقتصاد توسعه در کنار هم توجه کنيم و رشد و اشتغال زايي را در کنارحفظ محيط زيست دنبال کنيم.
ابتکار تصريح کرد: بايد براي توفيق بلندمدت در حفظ محيط زيست و توسعه پايدار در کشور به پژوهش بپردازيم و در کنار پژوهش به خلاقيت و دانايي نيز نياز است تا به رشد پايدار و بهبود محيط زيست منجر گردد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي سازمان محيط زيست در خصوص مشارکت در ايجاد مشاغل سبز و پايدار در کشور گفت: سازمان محيط زيست حمايت از کسب و کارهاي سبز و کار آفريني سبز براي جوانان و بالاخص بانوان فارغ التحصيل در استانهاي مختلف کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
در ادامه اين مراسم محمدابراهيم مقدم مديرعامل بانک تجارت در سخناني با اشاره به برخي از مهمترين چالش‌هاي زيست محيطي کشور در سالهاي اخير گفت : مسئله حفاظت از محيط زيست در کشورمان بايد به يک فرهنگ تبديل شود و همه سازمان‌ها و دستگاهها ، آن را وظيفه خود بدانند و نسبت به حمايت از محيط زيست اقدام کنند. وي افزود : بانک تجارت حفاظت از محيط زيست در راستاي شعار راهبردي "به احترام زندگي ،به احترام فردا "را در راس مسئوليت‌هاي اجتماعي خود قرار داده است و اين اطمينان را به ذينفعان بانک مي‌دهيم که قطعا رويکرد ما در اين موضوع شعاري و تبليغاتي نيست و بخشي از استراتژي‌هاي بانک در سالهاي آتي ، مشارکت در برنامه‌هاي ملي حفظ محيط زيست خواهد بود .
مقدم با اشاره به برخي از دستاوردها و برنامه‌هاي بانک تجارت در اين حوزه گفت : ترويج فرهنگ کار بدون کاغذ، حمايت از پويش‌هاي زيست محيطي و صنايع سبز، گسترش خدمات الکترونيکي با هدف کاهش آلودگي هوا و ترافيک، کاهش 60 درصدي انتشارات کاغذي و برگزاري آزمون سالانه پرسنل به صورت الکترونيک از جمله اقداماتي است که بانک تجارت طي سالجاري براي کاهش آسيب به محيط زيست انجام داده است. مديرعامل بانک تجارت خاطرنشان ساخت : بانک تجارت همچنين موضوع حمايت از کسب و کار‌هاي دانش بنيان و تجاري سازي ايده‌هاي دانشجويي را در دستور جلسات هفتگي اقتصاد مقاومتي خود قرار داده است و واحد ويژه اي در معاونت سرمايه گذاري بانک براي پيگيري اين برنامه تشکيل شده است . بانک تجارت در نظر دارد از ايده‌هاي برگزيده شرکت کنندگان در اين جشنواره حمايت خواهد کرد و اين رويداد انشاالله نقطه پيوند ناگسستني بانک تجارت ، سازمان محيط زيست و جامعه دانشگاهي کشور براي حمايت از ايده‌هاي دانش بنيان دوستدار محيط زيست در کشور خواهد بود .
مديرعامل بانک تجارت همچنين با اشاره به مشارکت بانک تجارت در برگزاري گردهمايي بين المللي پيشگامان جوان در توسعه پايدار (YES)گفت : در اين رويداد فعالان و کارشناسان مطرح بين المللي در حوزه محيط زيست از 20 کشور جهان به ميزباني مشترک بانک تجارت و دانشگاه‌اميرکبير به بررسي آخرين رويدادها و مباحث مرتبط با توسعه پايدار مي‌پردازند . وي در خاتمه پيشنهاد داد تا با ايجاد نسلي جديد از پارک‌هاي فناوري در مناطق مستعد کشور و تامين بودجه و امکانات لازم ، امکان ارائه و يافتن نقاط ضعف و قوت ايده‌هاي جديد دانشجويان و دانش پژوهان جوان کشور در حوزه‌هاي مختلف کسب و کار در مقياس واقعي ايجاد شود .
پيش از سخنان مديرعامل بانک تجارت ، عليپور مديرکل پژوهش و فناوري سازمان حفاظت محيط زيست نيز در سخناني با اشاره به اهداف برگزاري اين رويداد گفت : توسعه مشاغل سازگار با محيط زيست در کشورها ، علاوه بر آنکه به بهبود وضعيت اقتصادي آن کشور کمک مي‌کند ، در ارتقاء شاخص‌هاي زيست محيطي نيز بسيار موثر خواهد بود . وي افزود : ايجاد مشاغل سبز به عنوان يک راهکار اساسي در بسترسازي توسعه ي پايدار در کشور مدنظر قرار گيرد .
در ابتداي اين مراسم سلطاني، رييس صندوق نوآوري و شکوفايي، ضمن تشکر از حمايت بانک تجارت از کسب و کارهاي سبز گفت بانکهاي پيش رو در دنيا، حمايت از محيط زيست را در دستور کار خود قرار داده‌اند و بانک تجارت نيز حمايت از محيط زيست را به عنوان يکي از اهداف اقتصاد مقاومتي در دستور کار خود قرار داده و با حمايت مالي، فرصت را براي کسب و کارهاي سبز را فراهم نموده است.
 گفتني است در اين رويداد دانشجويان دانشگاههاي مختلف کشور ، ايده‌هاي خود در حوزه‌هاي مختلف کسب و کار سبز را ارائه خواهند نمود و به‌ايده‌هاي برگزيده با انتخاب هيات داوران جوايزي اهدا خواهد شد.
طي مراسمي‌با حضور معاون اعتبارات و بين الملل بانک مهر اقتصاد، ضمن تقدير از زحمات علي رضا فتح اللهي و مهدي صفاريان طوسي، روساي سابق اداره بانکداري اسلامي، محمدحسن حبيبي به عنوان سرپرست جديد اين اداره، معرفي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد، ايرج نيک اختر - معاون اعتبارات و بين الملل بانک - در اين مراسم ضمن تقدير از فتح اللهي و صفاريان، روساي سابق اداره بانکداري اسلامي‌براي حبيبي، رئيس جديد اين اداره آرزوي موفقيت کرد و گفت: هر سازماني که نيروي جواني را در کنار تجربه و تخصص به کار گيرد بي شک شاهد بروز تغييرات مثبت و رو به جلو در جهت افزايش بهره وري خواهد بود.

خط اعتباري بانک توسعه صادرات براي صادرات کالاي ايراني به عراق
بانک توسعه صادرات به منظور تامين مالي صادرات کالاهاي ايراني به عراق خط اعتباري درقالب اعتبار خريدار به يک بانک عراقي اعطا مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، مبلغ اين خط اعتباري 18 ميليون يورو بوده و تا 100 درصد مبلغ قرارداد تجاري و يا پروفرما را پوشش مي‌دهد.
دوره بازپرداخت اين تسهيلات حداکثر دوسال طي 4 قسط متوالي شش ماهه و براساس نوع کالاهاي صادراتي به تشخيص بانک خواهد بود. انعقاد قرارداد تجاري ميان صادرکننده ايراني و خريدار عراقي، ارائه درخواست تامين مالي توسط خريدار عراقي به بانک عراقي، ارسال درخواست تامين مالي توسط بانک عراقي به بانک توسعه صادرات و تامين مالي صادرات کالا توسط اگزيم بانک ايران براساس مقررات جاري از جمله مراحل استفاده از خط اعتباري ياد شده است.
متقاضيان استفاده از تسهيلات فوق الذکر مي‌توانند به شعب بانک توسعه صادرات ايران در سراسر کشور مراجعه نمايند.
پنجاه و دومين شماره
نشريه حکيم اقتصاد منتشر شد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، تازه‌ترين شماره نشريه حکيم اقتصاد (شماره 52 ) منتشر شد . در اين شماره از نشريه حکيم اقتصاد مطالب زير را مي‌خوانيد : ديدار مديرعامل بانک حکمت ايرانيان با فرمانده ارشد نظامي‌فارس ، نوسازي باجه کنارک بانک حکمت ايرانيان ، خدمت رساني بانک حکمت ايرانيان به زائرين امام حسين (ع) ، نشست تشريح اهداف صندوق بين الملللي پول با مديران روابط عمومي‌نظام بانکي کشور ، تقدير شهرداري اروميه از مديريت منطقه شمالغرب کشور و گزارش‌هاي تحليلي با موضوعيت رابطه نرخ تورم و نرخ سود سپرده‌هاي بانکي ، بانکداري در شبکه‌هاي اجتماعي ، بانکداري رابطه مند و چالش‌هاي پيش روي آن ، جايگاه کارتهاي اعتباري در ميان مردم و ...
شما مي‌توانيد براي دريافت نسخه الکترونيکي نشريه حکيم اقتصاد به سايت بانک حکمت ايرانيان قسمت روابط عمومي‌- نشريه حکيم اقتصاد مراجعه کنيد .

حضور در کنگره دندان پزشکان
حضور بانک سينا در کنگره داندان پزشکان
بانک سينا در شانزدهمين کنگره بين المللي انجمن علمي‌پروستو دونتيست‌هاي ايران (انجمن متخصصين پروتزهاي دنداني ايران) حضوري فعال دارد.
مراسم افتتاحيه اين کنگره، صبح روز چهارشنبه 17 آذر ماه 95 در سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد و با حضور رئيس فدراسيون بين المللي دندانپزشکي و رئيس آکادمي‌پروستودونتيست‌هاي ايتاليا برگزار شد.
بانک سينا با برپايي غرفه جهت معرفي بهينه خدمات قابل ارائه به هموطنان به ويژه جامعه پزشکي و دندانپزشکي در اين کنگره حضوري فعال دارد. اين کنگره تا روز جمعه 19 آذرماه ادامه دارد.


نماينده ورزقان در مجلس شوراي اسلامي: سرمايه بانک صنعت و معدن بايد افزايش يابد
رضا عليزاده نماينده ورزقان و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي سلامي‌گفت: بانك صنعت و معدن يك بانك تخصصي است و درجهت حمايت از صنعت و توليد حركت مي‌كند ،قرار گرفتن كشور در مسير توسعه صنعتي و اقتصادي ايجاب مي‌كند كه سرمايه بانك‌هاي توسعه اي و بويژه بانك صنعت و معدن افزايش يابد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن عليزاده افزود: اين بانك مستقيما با صنعتگران كشور ارتباط دارد و در نتيجه با افزايش سرمايه قادر خواهد بود تاثير بسزايي در توسعه صنايع كشور داشته باشد.
وي تصريح كرد: هر اقدامي‌كه در جهت افزايش توان توليد داخلي و رونق اقتصادي كشور صورت گيرد يك گام در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي محسوب مي‌شود.
عليزاده با اشاره به طرح رونق توليد بيان داشت: اين طرح به واحد‌هاي صنعتي كه دچار مشكل مالي بودند كمك زيادي كرده و مانع تعطيلي آنها و از دست رفتن تعداد زيادي شغل شده است ، از اين رو مي‌توان گفت كه قدم موثري در جهت اقتصاد مقاومتي بوده است.

تقدير بانك سرمايه از
دانش آموزان خيارزار در استان بوشهر
بانك سرمايه از دانش آموزان مدرسه 15 خرداد روستاي خيارزار منطقه دشتستان در استان بوشهر تقدير نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك سرمايه، در مراسمي‌با حضور دكتر كرمي، معاون پشتيباني اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر، نيكخو، مسئول بخش پيش دبستاني و دبستان اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر، قاسمي، رئيس آموزش و پروزش بخش شبانكاره، علي اصغر دشتي و سارا روان به از همكاران شعبه بوشهر بانك سرمايه، از دانش آموزان مدرسه 15 خرداد روستاي خيارزار واقع در منطقه دشتستان استان بوشهر با اهداي كارت هديه دو ميليون ريالي و كيف و لوازم التحرير تقدير به عمل آمد.
گفتني است اين برنامه در راستاي تعهدات اجتماعي بانك سرمايه در قبال جامعه شريف تعليم و تربيت و آينده سازان ميهن برگزار شده و در ديگر مدارس مناطق محروم نيز در حال اجرا مي‌باشد.


التزام "ثامن" به رعايت چارچوب‌هاي قانوني در دستور کار شعب
مدير سرپرستي خراسان رضوي موسسه اعتباري ثامن با اشاره به التزام موسسه به رعايت تمام چارچوب‌هاي قانوني بانک مرکزي از کليه همکاران خواست تا با درايت و پشتکار جهت جذب منابع ارزان‌قيمت تلاش کنند. مسعود کيوانفر در جلسه روساي شعب سرپرستي استان خراسان رضوي با مهم شمردن بررسي برنامه‌هاي عملياتي شعب به‌منظور جذب منابع در بازارهاي هدف بر آموزش کليه همکاران در خصوص بخشنامه‌هاي صادره تأکيد کرد.
کيوانفر در ادامه تصريح کرد : روساي شعب بايد در خصوص نيازهاي مشتريان ، سطح رضايت ، شناسايي بازارهاي هدف و ترغيب و تشويق آنها را جهت استفاده از خدمات موسسه تلاش بيشتري انجام دهند.