سهم 10 درصدي كودكان از ابتلا به ديابت 
رئيس انجمن غدد اطفال ايران گفت: ديابت در ميان همه مردم به ويژه کودکان افزايش يافته و امروز، کودکان، ‌10 درصد مبتلايان به ديابت کشور را تشکيل مي‌دهند. علي رباني افزود: کودکاني که آب، زياد، مصرف مي‌کنند و يا ادرار زيادي دارند، ريسک ديابت در آنها بالاست و والدين بايد نسبت به آنها توجه ويژه‌اي داشته باشند.
وي ادامه داد: چاقي و کم تحرکي به عنوان 2 عامل مهم در ابتلاي کودکان به ديابت است، چراکه اکنون يکي از معضلات کشور نيز چاق شدن بيش از اندازه برخي از کودکان است. رباني گفت: اکنون 10 تا 12 درصد ديابتي‌ها مربوط به ديابت نوع يک هستند.

تاخير ۲۰ ساله در توجه به مسائل اجتماعي 
عبدالرضا رحماني فضلي، وزير کشور با اشاره به گستردگي فضاي مجازي و آسيب‌هاي آن با بيان اينکه ۲۰ سال تاخير در توجه به مسائل اجتماعي کشور داريم، گفت: بايد اين زمان توسط مسئولان جبران شود و براين اساس مقرر شد كه ديگر دستگاه‌ها درخصوص فعاليت‌ها توضيح دهند. وي گفت: ۵ اولويت مشخص شد که اعتياد به مواد مخدر، حاشيه نشيني، طلاق، مفاسد اخلاقي و مناطق بحران‌خيز محور تعيين شده از سوي رهبري براي اين نشست‌ها بود. رحماني فضلي در ادامه، خاطرنشان كرد: در حال حاضر براساس برخي آمارها ۵۰ درصد طلاق‌ها در کشور ناشي از اعتياد و ۵۰ درصد متاثر از ديگر عوامل است.

تاکيد شوراي شهر بر پرداخت ديون شهرداري 
رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: تلاش مي‌کنيم بودجه‌اي واقع‌بينانه به تصويب برسانيم و پرداخت ديون شهرداري را در اولويت قرار دهيم. احمد دنيامالي گفت: در بودجه سال آينده شهرداري تهران بايد چند موضوع مهم مورد توجه قرار بگيرد، يکي از اين موارد اندازه‌گيري انحراف برنامه‌ها از بودجه است و آنجا که نياز به ترميم دارد، ترميم را پيش‌بيني کنيم. وي افزود: دومين موضوع با اهميت در بودجه سال آينده كه مورد تاكيد شورا نيز هست، بحث ديون است. براساس آمار آنچه طلبکاران شهرداري در بحث ديون عنوان مي‌کنند، متفاوت است، علت آن‌هم پرداخت بخشي از اين ديون از طريق تهاتر است.


معاون شهردارمنطقه 6 از پس گرفته شدن فضاي سبز فروخته شده خبر داد
گروه اجتماعي: رسانه‌اي شدن يكي از واگذاري‌هاي شهرداري تهران طي هفته‌هاي گذشته با حاشيه‌هايي همراه بود.
اين مرتبه نه خبري از املاك و مستقلات نجومي‌بود و نه گزارشي درباره تهاتر بخشي از بدهي‌هاي شهرداري منتشر شد. ماجرا فروش قطعه زميني در منطقه شش پايتخت با كاربري فضاي سبز بود، اتفاقي كه با واكنش رحمت‌الله حافظي، رئيس کميسيون سلامت شوراي اسلامي‌شهر تهران رسانه‌اي شد. حالا معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران درباره زميني در منطقه شش که به گفته رييس کميسيون سلامت شوراي شهر از فضاي سبز تغيير کاربري داده شده بود گفت: اين زمينه فروخته شده بزودي تهاتر و به فشاي سبز تبديل خواهد شد. پيش از اين نيز حافظي، ضمن انتقاد از فروش اين زمين تصريح کرده بود كه بررسي گزارش حسابرس از مناطق در دستور کار شورا قرار دارد. در سال ٩١ يکي از نهادها اين زمين را مطابق مقررات و با کاربري فضاي سبز از شهرداري خريداري کرده و اخيرا براي پروانه ساخت اقدام کرده که شهرداري منطقه شش به درستي به دليل اخطار عدم قابليت صدور پروانه ( داشتن کاربري فضاي سبز) از صدور پروانه خودداري کرده و به نهاد مربوط اعلام کرده است. حافظي هفته گذشته نيز در گفتگو با ايسنا درباره اين تغيير كاربري فضاي سبز و واگذاري آن توسط شهرداري گفته بود كه معاون شهردار اعلام كرده بود كه براي اين واگذاري مجوز كميسيون ماده پنج موجود است. واگذاري اين قطعه زمين با كاربري فضاي سبز تنها نمونه اين رفتارها توسط شهرداري تهران نيست. موارد متعدد و مختلفي درباره اين واگذاري‌ها وجود دارد كه با انتقاداتي نيز همراه بوده است. از طرف ديگر برخي صاحب نظران معتقدند كه اين شيوه عملكرد شهرداري چوب حراج زدن به دارايي‌هاي با ارزش شهر تهران است. اتفاقاتي كه طي سال‌هاي گذشته نمونه آن كم نبوده است. در همين حال به اعتقاد كارشناسان بهتر است شهرداري در عوض واگذاري‌هاي نجومي‌و گرفتن مجوز براي تغيير كاربري فضاي سبز شهري، بهبود وضعيت بافت‌هاي فرسوده شهري را مورد توجه قرار دهد.
تصميم نهايي شهرداري درباره يك واگذاري
در همين حال ناصر اماني، معاون توسعه شهري شهرداري تهران در گفتگو با ايسنا، در مورد حواشي فضاي سبز فروخته شده توسط شهرداري تهران گفت: در گزارش حسابرسي منطقه شش تهران که هفته گذشته در جلسه شورا قرائت شد، حسابرس در منطقه به زميني با کاربري فضاي سبز اشاره کرد که از سوي شهرداري به يکي از مجموعه‌ها واگذار شده و پس از پيگيري مشخص شد هيچ فضاي سبزي در اين زمين، نه در حال حاضر و نه در گذشته وجود نداشته است و زمين مذکور همواره فاقد هرگونه پوشش گياهي مانند درخت و چمن بوده به‌طوري که حتي در بيش از دو دهه گذشته بنايي هم در آن احداث شده بود. وي ادامه داد: اين زمين در مرکز يک بافت مسکوني قرار گرفته و با توجه به اين شرايط، نظر شهرداري منطقه بر اين بوده است که با پيشنهاد به کميسيون ماده 5 به دليل موقعيت زمين در بافت مسکوني، تغيير کاربري به بافت مسکوني انجام شود؛ با اين تصور که‌امکان تغيير کاربري در کميسيون ماده 5 وجود دارد اين زمين واگذار شد اما از آنجا که نظر شهرداري تهران بر اين نيست که با توجه به محدوديتي که در خصوص فضاي سبز داريم اين کاربري‌ها تغيير کند بنابراين تصميم بر اين شد با کساني که زمين به آنها واگذار شده است مذاکره شود. اماني درباره تصميم نهايي شهرداري تهران براي اين زمين گفت: شهرداري به دنبال آن است که با تهاتر اين زمين را مجدد در اختيار بگيرد و علي رغم آنکه در هيچ زماني فضاي سبز نبوده است و حتي در آن بنايي هم احداث شده بود، اگر بتوانيم با مالکين زمين به توافق برسيم آن را به صورت تهاتر در اختيار گرفته و به فضاي سبز تبديل خواهيم کرد.

وزير بهداشت با اشاره به جزييات بودجه وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت در سال ۹۶،‌ گفت: در سقف بودجه‌اي پيش‌بيني شده، خدماتي را براي سال آينده پيش‌بيني خواهيم کرد، البته با اين شرط که هم سازمان برنامه و بودجه و هم خزانه، ارقامي‌را که در بودجه تصويب مي‌شود به‌طور کامل پرداخت کنند.
 سيد‌حسن قاضي‌زاده‌هاشمي‌در گفتگو با ايسنا، گفت: از آنجايي که پيش‌بيني مي‌شود درآمدهاي دولت در سال ۹۶ بيش از سال گذشته باشد، بنابراين بودجه سال آينده نيز شرايط بهتري را تجربه مي‌کند. وي از رشد ۹۰ درصدي بودجه سازمان بيمه سلامت ايرانيان خبر داد و افزود: اميدواريم ارقام پيش‌بيني شده در بودجه سال ۹۶، محقق شود. از طرفي برخلاف بودجه سال گذشته، در بودجه ۹۶ اقدام خوبي از سوي سازمان مديريت انجام و کسري بيمه‌ها نيز در لايحه بودجه پيش‌بيني شد.
هاشمي‌درباره وضعيت بودجه طرح تحول سلامت در سال ۹۶، اظهار کرد: رقم بودجه‌ طرح تحول سلامت براي سال آينده، مانند بودجه سال ۹۵ است؛ چراکه مجموع اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، همان ۱۰ درصد هدفمندي يارانه‌ها است و البته تضميني هم براي تحقق و پرداخت اين رديف وجود ندارد. وزير بهداشت با بيان اينکه البته پيشنهاد وزارت بهداشت اين بود که يا اصلا رديف ۱۰ درصد هدفمندي يارانه‌ها را در بودجه طرح تحول سلامت قرار ندهيد يا اگر آن را در بودجه پيش‌بيني مي‌کنيد، پرداختش را هم تضمين کنيد، گفت: چرا که ما به‌اميد پرداخت ۱۰ درصد هدفمندي يارانه‌ها، هزينه‌هايي را ايجاد مي‌کنيم، اما بعد با گذشت سه يا چهار ماه از آغاز سال، مي‌بينيم به دلايلي چون عدم فروش نفت، تغيير قيمت نفت و ...اين رديف پرداخت نشده و به همين دليل ما هم نمي‌توانيم پاسخگوي طلبکاران‌مان باشيم. حتي پيشنهاد دادم اين ۱۰ درصد ارزش افزوده را به دو يا يک درصد کاهش دهند، اما به نحوي باشد که اين رقم محقق شود که البته اين پيشنهاد در دولت راي نياورد. هاشمي‌درباره عملي شدن درخواستش مبني بر پايداري منابع حوزه سلامت، گفت:‌ بايد توجه کرد که پايدار شدن منابع حوزه سلامت، پيشنهاد بسيار مهمي‌است و به نظر من حتي اهميتش از طرح تحول نظام سلامت نيز بيشتر است. بر اين اساس وزارت بهداشت دو سال پيش اين موضوع را به دولت و مجلس پيشنهاد داد و اعلام کرد که تمام پول‌هايي را که به ما مي‌دهند حذف کرده و به جاي آن منابع ما را به ماليات که هر سال هم يک رشد منطقي دارد، وصل کنند. وزير بهداشت ادامه داد: حتي اين مطلب را خدمت مقام معظم رهبري هم عرض کردم که ايشان آن را پسنديدند.

بوشهر- خبرنگارتجارت : مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر در مصاحبه با خبر نگار صداوسيماي مرکز بوشهر بيان داشت : مصرف گاز در اين استان تا پايان برنامه ششم توسعه به 36 ميليارد مترمکعب در سال افزايش خواهد يافت که در اين ميان صنايع استان همچنان با مصرف بالغ بر 99 درصد ، دريافت کننده بيشترين حجم گاز خواهند بود.
به گفته وي هم اکنون اين شرکت با فروش سالانه قريب به 13 ميليارد متر مکعب يکي از برترين شرکت‌هاي گاز استاني در زمينه فروش گاز محسوب مي‌گردد.مهندس غلامعباس حسيني در همين رابطه افزود : در ميان صنايع استان نيز بيشترين حجم گاز تحويلي متعلق به پتروشيمي‌ها مي‌باشد که از آن جمله مي‌توان به پتروشيمي‌هاي مبين مشتمل بر 11 پتروشيمي‌از جمله پتروشيمي‌هاي پرديس و زاگرس اشاره نمود.ايشان همچنين اظهار داشت : پس از پتروشيمي‌ها ، نيروگاه‌ها در جايگاه دوم مصرف گاز استان قرار داشته که نيروگاه‌هاي گازي تشان ، بعثت و عسلويه از جمله شاخص‌ترين آنها مي‌باشند. مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر همچنين با بيان اينکه يکي از مهمترين اولويت‌هاي اين شرکت توسعه گازرساني در بخش صنعت مي‌باشد بيان داشت: شرکت گاز استان بوشهر در زمينه فروش گاز به صنايع ،  هم اکنون رتبه دوم را در اختيار داشته که تا پايان برنامه ششم توسعه ، به رتبه 1 کشوري در زمينه گازرساني به صنايع ارتقاء مي‌يابد.ايشان همچنين اظهار داشت : به منظور تحقق اين مهم طرح‌هاي عمده اي در دست اجرا داريم که از جمله شاخص‌ترين آنها مي‌توان به طرح عظيم گازرساني به پتروشيمي‌متانول کاوه بعنوان بزرگترين پتروشيمي‌خاورميانه اشاره نمود که در حال حاضر اين طرح مراحل نهايي خود را سپري و با تکميل آن روزانه 400 هزار متر مکعب گاز در ساعت به اين مجتمع تحويل داده مي‌شود.مدير عامل شرکت گاز استان بوشهر گازرساني به واحدهاي عمده صنعتي ديگر نظير کارخانه سيراف انرژي و سيمان مند دشتي با مجموع اعتبار 410 ميليارد ريال ، گازرساني به 156 مرغداري در سراسر استان با اعتبار 170 ميليارد ريال ، گازرساني به واحدهاي توليدي و ... را از جمله ديگر طرح‌هاي مهمي‌دانست که با هدف توسعه گازرساني در بخش صنعت در دستور کار قرار گرفته است.ايشان در خاتمه کاهش استفاده از سوخت‌هاي فسيلي ، بهبود محيط زيست ، شکوفايي اقتصاد و افزايش اشتغال در استان را از جمله مهم‌ترين آثار توسعه گازرساني در بخش صنايع عنوان نمود.

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي خواستار همکاري امام جمعه و ائمه جماعات شهرستان زرنديه در راستاي فرهنگ سازي مصرف صحيح آب در بين مردم شد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي مهندس عبدالرضا خليلي مدير عامل اين شرکت در اين ديدار با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعت در فرهنگ سازي بين آحاد مردم گفت: با توجه به اهميت بحث آب و لزوم صرفه جويي مردم درمصرف اين نعمت الهي بهره گيري از جايگاه ائمه جمعه و جماعات براي نهادينه سازي فرهنگ صحيح مصرف اقدامي‌تاثيرگزار بوده و انتظار مي‌رود مشكلات حوزه آب توسط ائمه محترم جمعه براي مردم تشريح گردد.
 مهندس خليلي در ادامه اين ديدار گزارش كاملي از برنامه‌ها و اقدامات اين شركت ارائه نمود و افزود تلاش تمامي‌همكاران ما در سطح استان خدمات رساني مطلوب به شهروندان بوده و مشتركان استان و همچنين شهرستان زرنديه با کمترين مشكل کمبود آب شرب در فصل گرم سال را پشت سرگذاشتند.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي با اشاره به كمبود آب و مديريت مصرف آن خاطر نشان كرد اگر ما به سمت مديريت مصرف حركت كنيم مشكلي در اين باره نخواهيم داشت.
حجت السلام والمسلمين حسين ابراهيمي‌نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرستان زرنديه در نشست با مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزي ضمن تاكيد به اين موضوع كه آب يكي از نعمت‌هايي است كه هر چه در مورد آن صحبت كنيم كم است افزود: با توجه به اينكه در اين شهرستان به خاطر شرايط آب و هوايي با كمبود ذخاير منابع آب مواجه هستيم ،اما به همت مجموعه شركت آب و فاضلاب و همكاري مردم در استفاده درست از آب در فصل گرم سال با کمترين قطعي آب مواجه بوديم و اين نشانه آن تلاش‌ها و زحمات شبانه روزي كاركنان شركت آب و فاضلاب شهري و امور آب و فاضلاب مامونيه است.
اروميه – سودا مصطفائي-سعادت در اين ديدار با اشاره به برخي از خدمات اساسي اين نهاد در کمک به نيازمندان گفت :کميته‌امداد به هر اندازه از مناقشات سياسي به دور باشد و همه هم و غم خود را در رسيدگي به محرومين متمرکز نمايد به همان اندازه موفق خواهد بود.
استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: کميته‌امداد در آذربايجان غربي در خصوص ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي اشتغالزايي و خودکفايي و توانمندسازي افراد تحت پوشش و علي الخصوص در خصوص سوادآموزي و افزايش شاخص سواد در استان روند خوبي را در پيش گرفته است که‌اميدواريم اين روند همچنان ادامه يابد .
سعادت در ادامه به پايين بودن درآمد سرانه در استان نسبت به متوسط کشوري، پرجمعيت بودن تعداد خانوارها، پايين بودن شاخص‌هاي سواد، بهداشت و سلامت، پايين بودن ارزش افزوده در استان در مقايسه با ساير استانها اشاره نمود و اظهار داشت: قطعا با در نظر گرفتن اين محروميت‌ها تامين نيازها و خودکفا نمودن خانوارهاي تحت پوشش کميته‌امداد نياز به توجه و حمايت‌هاي بيشتر دارد.وي در اين ديدار از خدمات ارزشمند آقاي حسين زاده در عمل به سياست گذاري‌هاي کلي اين نهاد و رسيدگي به محرومين تقدير و براي آقاي سهندي مدير کل جديد اين نهاد آرزوي توفيق نمود.
در اين ديدار همچنين به پيشنهاد مقام عالي استان و با مشارکت کميته‌امداد کشور مقرر شد هزينه ازدواج و جهاز 750 نفر از افراد در شرف ازدواج تحت پوشش اين نهاد تامين شود .قائم مقام کميته‌امداد امام خميني (ره) کشور نيز در اين ديدار از اجراي طرح پالايش افراد تحت پوشش اين کميته که استحقاق لازم براي گذران زندگي را دارند خبر داد و گفت: در اين طرح وضعيت تحت پوششين اين نهاد بازبيني و خانواده‌هاي تحت پوشش که توان گذران زندگي را دارند پالايش و افراد جديد از محرومين جايگزين مي‌شود.
سيد منصور برقعي، توانمندسازي افراد تحت پوشش را از سياست‌ها و اولويت‌هاي کاري کميته‌امداد برشمرد .

رئيس بهره برداري شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد خبرداد؛
رئيس بهره برداري شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد از پايداري توليد گازطبيعي در سرماي اخير درشمال شرق کشور خبرداد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد، يحي فيضي با اعلام اين خبر افزود: با توجه به برودت هوا و ناپايداري جوي در بخش‌هاي شمال شرق کشور، کارکنان اين پالايشگاه با تلاش شبانه روزي خود، گام‌هاي موثري را در خدمت رساني به هم وطنان عزيز برداشتند.
وي اظهارداشت: در سرماي اخير، پنج واحد تصفيه گاز پالايشگاه روزانه 48 ميليون متر مکعب گاز طبيعي را فرآورش و به خطوط انتقال، ارسال نموده است.فيضي بيان کرد: همچنين در طي روزهاي اخير، برداشت مناسبي از گاز ذخيره سازي شده در مخزن شوريجه D انجام گرفت.اين مقام مسئول تصريح کرد: در سال گذشته حداکثر برداشت از تاسيسات ذخيره سازي شوريجه حدود 11 ميليون و 600 هزار متر مکعب در روز بوده است که در سرماي اخير اين مقدار به دوازده و نيم ميليون متر مکعب در روز افزايش
پيدا کرده است.
وي تاکيد کرد: شرکت پالايش گاز شهيد‌هاشمي‌نژاد در راستاي استراتژي‌هاي خود، برنامه مدوني براي تعميرات اساسي و نگهداشت تاسيسات و همچنين پيش بيني قطعات يدکي و مواد شيميايي براي حفظ توليد پايدار در زمستان را دارد.
فيضي افزود: همچنين با توجه به پيش بيني‌هاي هواشناسي و ورود جبهه هواي سرد به کشور در هفته آينده، تمامي‌تمهيدات لازم در اين خصوص در نظرگرفته شده است.
وي بيان داشت: اين شرکت آمادگي کامل تامين گاز مصرفي صنايع و خانگي را در شمال شرق کشور دارد.اين مقام مسئول در پايان خواستار مديريت مصرف بهينه گاز طبيعي توسط هم وطنان به خصوص در بخش
خانگي شد.

مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري خبر داد :
مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري گفت : براي مقابله با بحران افت فشار و قطع گاز در شهرهاي مازندران همراه با نفت گاز و نفت سفيد ، ۷۰۰ تن گاز مايع مازاد بر مصرف دراستان توزيع شد.
به گزارش روابط عمومي‌، حسينعلي طالبي مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري در يازدهمين جلسه بحران در جمع معاونين و کارکنان در مورد مهمترين مسائل منطقه به ويژه سوخت رساني زمستاني به بحث وتبادل نظرپرداخت و در ادامه افزود : به دليل شدت برف و بوران و مسدود بودن جاده مواصلاتي به مبادي تامين ، حدود ۲۰۰ تن گاز مايع با هماهنگي اداره تامين و توزيع پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران ، از محل ذخيره سازي تاسيسات گاز مايع شهيد تندگويان نکا بارگيري و به شرکتهاي موزع تحويل شد تا در محلهاي قطع گاز توزيع شود .
وي درادامه ضمن تقديرازتلاشگران منطقه ساري درامرسوخت رساني خاطرنشان کرد : با هماهنگي‌هاي بعمل آمده با هشت شرکت مادر توزيع کننده گاز مايع فعال در منطقه ساري و استفاده از همه‌امکانات موجود از جمله ۶۵ شعبه نمايندگي توزيع سيلندر روستايي و ۲۴ دستگاه خودرو و حمل سيلندر ، طي ۵ روز بحران قطع گازسوخت مورد نياز مردم تامين شد.
حسينعلي طالبي منطقه ساري را به عنوان يکي ازمناطق موفق وتوانمند در بحران ۸۶ و بحران اخير درراستاي ذخيره سازي وتوزيع سريع انواع فرآورده مايع معرفي کرد وگفت : حضورنيروهاي متخصص باهمکاري صميمي‌راننده‌هاي وانت حمل گاز مايع درمنطقه ساري موجب شده با برنامه درجهت مديريت وکنترل بحران ، بيش از ۷۰ هزار سيلندر ۱۱ کيلويي و ۳۲ هزار سيلندر ۲ کيلويي گاز مايع بين خانوارها توزيع شد .  مدير شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري تاکيد کرد : در پنج روز قطع گاز حدود ۷۰۰ تن گاز مايع اضافه بر مصرف عادي توزيع شد .

امسال بيش از 109 هزار نفر ساعت آموزش فني و حرفه اي در ملکشاهي ارائه شد
ايلام - مدير مرکز فني و حرفه اي ملکشاهي گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 109 هزار و 326 نفر ساعت آموزش به 485 نفر در کارگاه‌هاي مهارت آموزي ارائه شد.علي محمودي اظهار کرد: اين مرکز با هفت کارگاه فعال و بهره گيري از مربيان مجرب در رشته‌هاي برق، جوشکاري، ماشين آلات کشاورزي، صنايع دستي، فناوري اطلاعات، امور باغي و زراعي به علاقه مندان و افراد جوياي کار آموزش مي‌دهد.وي افزود: در بخش آموزش ثابت شهري 76 هزار و 538 نفر ساعت و در بخش آموزش روستايي 9 هزار و 740 نفر ساعت در اين مرکز به 333 نفر ارائه شد و اين افراد توانستند مدارک فني لازم را جهت ورود به بازار کار دريافت کنند. محمودي همچنين به ديگر فعايت‌هاي اين مرکز در سال جاري اشاره کرد و يادآور شد: در بخش صنايع دستي و اصناف، آموزش آسيب‌هاي اجتماعي و مهارت‌هاي پيشرفته با 12 هزار و 320 نفر ساعت، 63 نفر موفق به کسب مدارک فني از اين مرکز شدند. وي تاکيد کرد: در بخش آموزش‌هاي آزاد نيز اين شهرستان با 11 آموزشگاه در رشته‌هاي مراقبت و زيبايي، طراحي و دوخت، فناوري اطلاعات، عمران، کشاورزي، صنايع دستي (چرم پوست و خز ) بافندگي با ماشين فعال هستند.وي گفت: هم اکنون ساختمان آموزش ويژه خواهران اين مرکز نيز با اعتبار يک ميليارد و 300 ميليون ريال در دست احداث است که با بهره برداري از اين ساختمان خدمات بهتري در حوزه‌اموزش‌هاي مهارتي و فني به خواهران علاقه مند ارائه خواهد شد. فاز اول مرکز فني و حرفه اي ملکشاهي در سال 90 افتتاح شد که در صورت تکميل و راه‌اندازي کامل اين مرکز مي‌تواند در توانمند سازي جوانان جوياي کار اين شهرستان موثر باشد.

برداشت زعفران در استان مرکزي آغاز شد
معاون مديريت باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي از آغاز برداشت زعفران در استان خبر داداحمد اسدي با اعلام اين خبر افزود: برداشت زعفران از 15 آبان ماه آغاز شده و تا پايان دهه اول آذرماه ادامه دارد.وي گفت: سطح زيرکشت زعفران حدود 150 هکتار است که پيش‌بيني مي‌شود حدود 400 کيلوگرم زعفران از اين سطوح زير کشت برداشت شود.اسدي با بيان اينکه متوسط عملکرد زعفران حدود 3.2 دهم کيلوگرم در هکتار است، گفت: اکثر مزارع زعفران در استان جوان هستند و در حال توسعه اين مزارع هستيم.معاون مديريت باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي گفت: توسعه کشت زعفران در استان مرکزي با سرعت بسيار زياد پيش مي‌رود.وي تعداد بهره‌برداران زعفران در اين فصل برداشت را 400 نفر عنوان کرد و افزود: بيشترين سطح زيرکشت زعفران با 40 هکتار در شهرستان خمين و کمترين ميزان سطح زير کشت با دو هکتار در شهرستان خنداب وجود دارد.اسدي يادآور شد: کشت زعفران با توجه به سياست‌هاي سازمان جهاد کشاورزي در راستاي توسعه کشت‌هاي کم‌آب‌بر با توجيه اقتصادي بالا در استان در دستور کار قرار گرفته است و کشت اين محصول در مناطق مستعد استان در حال توسعه است.معاون مديريت باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان مرکزي خاطرنشان کرد: توليدکنندگان زعفران هنوز در زمينه صادرات اين محصول اقدام قابل توجهي انجام نداده‌اند و محصول زعفران علاوه بر تامين نياز داخلي استان به استان تهران ارسال مي‌شود.