افزايش ۲۰ درصدي مستمري مددجويان 
رئيس سازمان بهزيستي کشور از افزايش ۲۰ درصدي مستمري مددجويان خبر داد و گفت: اين افزايش تا پايان سال اجرا مي‌شود. انوشيروان محسني بندپي با اشاره به اينکه افزايش مستمري مددجويان از مطالبات هميشه سازمان است گفت: مستمري 50 تا 100 هزار توماني اکنون کفاف زندگي را نمي‌دهد به‌طور مثال زندگي يک فرد معلول و زن سرپرست خانوار با ماهي 53 هزار تومان نمي‌چرخد. وي افزود: بنابراين علاوه بر پيشنهادي افزايش 2 برابري مستمري که در کميسيون اجتماعي مجلس تصويب شده، در کميسيون تلفيق مجلس نيز مصوب شده که از ابتداي قانون برنامه ششم توسعه، مستمري مددجويان بهزيستي به چهار برابر افزايش يابد.

وزش باد،كيفيت هواي تهران را بهبود مي‌بخشد 
طبق نتايج پيش‌بيني آلودگي هوا، درباره شرايط نامطلوب کيفي هوا پيش‌بيني مي‌شود با وزش باد و شروع بارش باران کيفيت هواي تهران طي روزها آينده بهبود يابد. محمد رستگاري، معاون پايش و نظارت حفاظت محيط زيست استان تهران روز گذشته با اشاره به اينکه شاخص کيفيت هواي تهران در 24 ساعت گذشته منتهي به 8 صبح ديروز (شنبه چهارم دي)، 152 و در شرايط ناسالم قرار داشته، گفت: براساس پيش‌بيني‌ها و گزارش سازمان هواشناسي از اواخر شب در تهران ناپايدراي‌هايي داريم که باعث بهبود کيفيت هواي تهران و شاخص‌هاي آلودگي خواهد شد. وي افزود: نيازي به تشکيل جلسه کميته اضطرار آلودگي هواي تهران نيست.

افزايش آمار تلفات آنفولانزاي فوق حاد پرندگان 
رئيس گروه بيمارى‌هاى حيات‌وحش سازمان محيط‌زيست از تلف‌شدن ۹۴۰ پرنده بر اثر آنفولانزاي فوق حاد پرندگان خبر داد. سيامک مسعودي در ارتباط با آخرين آمار تلفات در ميان پرندگان وحشي به دليل بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان گفت: آخرين آمار از کشف ۹۴۰ لاشه پرنده در تالاب ميقان در استان مرکزي حکايت دارد. وي با اشاره به اينکه بيشتر تلفات در ميان غاز‌ها بوده است، گفت: اين بيماري در استان‌هاي ديگر همچون مازندران نيز گزارش شده است که پس از بررسي و پايش دقيق تعداد لاشه‌هاي پيدا شده اعلام مي‌شود. پيش از اين در دوشنبه (۲۹ آذرماه) لاشه ۲۸۰ پرنده تلف شده از آنفولانزا مشاهده شده بود.








پشت پرده تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان
گروه اجتماعي: ماجراي تخلف در صندوق ذخيره فرهنگيان هر روز وارد فاز جديدي مي‌شود. هرچه مي‌گذرد خبرهاي بيشتري از وسعت اين تخلفات در رسانه‌ها منعكس مي‌شود.
در آخرين نمونه قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان به جزئياتي از پشت پرده تخلفات اين صندوق پرداخت و گفت: در اين صندوق به صورت خانوادگي کار مي‌کردند تا موضوعات به صورت سري باشد. محمدرضا محدث خراساني، قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان در گفتگو با فارس، به ارائه جزئيات جديد از پرونده تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان پرداخت و اظهار داشت: 1300 ميليارد تومان به شخصي به نام «ر.ا» داده شد تا در جلسات دستورات شهاب‌الدين غندالي مديرعامل وقت صندوق ذخيره فرهنگيان را اجرا کند، فردي که 10 درصد از سهام را از شهرداري خريده است. وي ادامه داد: محمد امامي‌سرمايه‌گذار مجموعه شهرزاد بيش از هزار ميليارد تومان وام از بانک سرمايه گرفته که با دستور آقاي غندالي انجام شده است. قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان، افزود: در خيابان جمهوري اسلامي‌ساختمان خرابه‌اي به مبلغ 2 ميليارد تومان به بانک سرمايه داده شده و به‌جاي آن، 90 ميليارد تومان گرفته‌اند. وي با اشاره به اينکه 28 شرکت زيرمجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان است، گفت: اين خيانتي است که به معلمان شده است؛ اينکه صندوق ذخيره بيش از 2 تا 3 هزار ميليارد تومان افت سود داشته در حالي که بايد بيش از 1500 ميليارد تومان سود مي‌داد.
وي درخصوص واگذاري مجتمع کامپيوتر پايتخت و اينکه ‌آيا مجموعه سرمايه‌ها همين مبالغي که اعلام شده است، متذکر شد: زماني که ما صندوق ذخيره را تحويل داديم نزديک به 8 هزار ميليارد تومان ملک را به آقاي غندالي تحويل داديم و صورت‌جلسه آن وجود دارد و در حال حاضر نيز سرمايه ملکي صندوق ذخيره 8 هزار ميليارد تومان است و اين در حاليست که زماني که ما صندوق را تحويل گرفتيم اين مقدار 3 هزار ميليارد تومان بود ضمن اينکه 200 ميليارد تومان ساختمان مرحوم علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش نيز قيمت دارد که است براي فرهنگيان بوده‌اما دست آموزش و پرورش است.
محدث خراساني درباره نقش محمد امامي‌در تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان چه بوده است، تصريح کرد: آقاي امامي‌براي اينکه فيلمي‌تهيه کند با آقاي غندالي رابطه ايجاد کرد و از وي بين هزار تا 1300 ميليارد تومان وام با چک گرفته است که بعد نتوانست اين مبلغ را برگرداند و الان در زندان به سر مي‌برد. قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان با بيان اينکه 63 درصد سهام بانک سرمايه به طور مستقيم و غيرمستقيم متعلق به معلمان است، گفت: 43 درصد مستقيم از اين طريق و حدود 20 درصد نيز بين معلمان چه از طريق فروش و يا خريد آن تقسيم شده است. محدث خراساني در پاسخ به اينکه به چند نفر خودروي سانتافه داده شده است، افزود: آقايان خود قبول کردند که به 358 نفر سانتافه داده‌اند و اين خودروها بيش از 80 ميليون تومان وام داشته است؛ در حالي که اين وام 80 ميليوني براي تک تک معلمان است. محدث خراساني تأکيد کرد: اين خودروها بيش از 170 تا 180 ميليون تومان قيمت داشته است و يک معلم هرگز نمي‌توانسته است آن را خود بخرد ضمن اينکه قسط آن 2.5 ميليون تومان بوده است. قائم‌مقام مديرعامل اسبق صندوق ذخيره فرهنگيان با اشاره به حقوق‌هاي نجومي، افزود: در قانون خدمات کشوري اعلام مي‌شود که حداکثر حقوق 7 برابر حقوق حداقل باشد و رئيس سازمان مديريت نيز گفت بايد حداکثر حقوق 6 ميليون و 300 هزار تومان باشد. حال 20 ميليون تومان را از کجا آورده‌اند.

جمعي از بازنشستگان پيش از موعد تامين اجتماعي سراسر کشور، صبح شنبه براي پيگيري مطالبات و حقوقشان مقابل مجلس شوراي اسلامي‌تجمع کردند.
 يکي از اين تجمع کنندگان در گفتگو با ايرنا گفت: ما خواستار مصوب شدن بند (ب) ماده 13 لايحه برنامه ششم توسعه و پرداخت حق و حقوق و کسورات معوق بازنشستگي‌ خود براساس قانون مصوب سال ۸۶ هستيم.  وي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌خواست تا از دولت بخواهند که هرچه سريعتر نسبت به پرداخت حق و حقوق معوق آنان اقدام کنند. اين تجمع کنندگان که تعدادشان به بيش از 100 نفر مي‌رسيد در حالي که پلاکاردهايي با مضمون «مجلس شوراي اسلامي‌حمايت حمايت»، «ما خواستار رسيدگي به وضعيتمان هستيم»، شعارهاي الله اکبر نيز سرمي‌دادند. تچمع کنندگان که اکثرا بيش از ۶۵ سال سن دارند در اين هواي آلوده تهران، خواهان توجه و رسيدگي نمايندگان
ملت هستند.

معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي از قطع يارانه دارويي بيماران خاص در صورت ثبت‌نام نکردن در سايت www.samanerefah.ir خبر داد.
 احمد ميدري ‌در گفتگو با تسنيم، درباره ثبت‌نام بيماران خاص براي جلوگيري از قطع يارانه دارويي اظهار داشت: در صورتيکه اين بيماران در سايتي که معرفي شده ثبت‌نام نکنند يارانه دارويي آنان قطع مي‌شود ولي به محض اينکه ثبت‌نام کنند جريان ادامه يارانه دارويي آنان پابرجا خواهد شد.
ميدري درباره مشکل برخي بيماران در روستاها براي ثبت‌نام اينترنتي توضيح داد: به هر حال اکثر روستاهاي کشور ITC روستايي دارند و اينکه غالب اين بيماران براي درمان و دريافت دارو به شهرها مي‌آيند و اين در حالي است که دو و سه ماه است براي اين ثبت‌نام فرصت داده شده
بود.  ميدري درباه علت ثبت‌نام جهت جلوگيري از قطع يارانه دارويي، گفت: مهمترين دليل، حذف دو دفترچه بودن بيماران است.

به گزارش دفترروابط عمومي‌شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، در چهلمين همايش حوزه ي بهره برداري شركت‌هاي توزيع برق سراسر كشور ، با اهداء لوح سپاسي از سوي مهندس آرش كردي مديرعامل شركت مادرتخصصي توانير به خاطر عملكرد شايسته ي معاونت بهره برداري وديسپاچينگ اين شركت در سال95 قدرداني شد.
طبق بررسي‌ها ي صورت گرفته از سوي شركت مادرتخصصي توانير عملكرد بخش بهره برداري بويژه در رزمايش آماده بكاري مولدين حياتي ، حساس و مهم كه آبان ماه سالجاري در سراسر كشور اجرا شد ، شركت توزيع نيروي برق استان زنجان به عنوان شركت برتر و شايسته ي تقدير شناخته شد . بهمين منظور در حاشيه ي چهلمين همايش بهر ه برداري شركت‌هاي توزيع برق كه با حضوردكترمحمودرضا حقي فام معاون هماهنگي توزيع ، مديران كل و معاونين دفتر نظارت برتوزيع شركت توانير برگزار شد ، مهندس داود دولتياري معاون بهره برداري و ديسپاچينگ اين‌شركت با حضور در جايگاه ، لوح تقدير را دريافت كرد.

مهدي عبوري در نشست شوراي اداري شهرداري ساري
درنشست شوراي اداري شهرداري ساري كه با حضور شهردار و كليه معاونان – مشاوران –شهرداران مناطق – مديران عامل سازمانهاي تابعه و ديگر مسئولان اين دستگاه برگزار شد،
مهدي عبوري ضمن تشريح فعاليت‌هاي معاونت فرهنگي در چهارسال اخير گفت : برغم گذشت چندين سال از تأسيس شهرداري ساري آنچه طي سالهاي گذشته از سوي معاونت فرهنگي ، اجتماعي اين دستگاه در حوزه‌هاي مختلف انجام شد بيش از تمام ساليان قبل بود . به گزارش روابط عمومي‌شهرداري ساري در اين نشست مهدي عبوري ضمن بيان اين مطلب كه جابجايي مسئولان يك امر طبيعي و جاري در تمامي‌دستگاهها محسوب مي‌شود به انتصابات اخير شهرداري مركز استان مازندران اشاره كرد و گفت : اين جابجايي‌ها هيچ چيز از ارزشهاي اين عزيزان كم نمي‌كند بلكه فقط يك تغيير سنگر بشمار مي‌آيد . وي با توجه به تأسيس معاونت فرهنگي ، اجتماعي در در شهرداري ساري آن را منشأ خير و ايجاد تحولات عظيم توصيف كرد و افزود : روزي كه شعار ((فرهنگ هم سنگ عمران)) را مطرح كرديم شايد كمتر كسي فكر مي‌كرد كه در سايه اين شعار گام‌هايي برداشته شود كه تبديل ساري به يكي از پنج شهر گردشگر پذير كشور و يا بالا رفتن سطح مطالبات مردم در سايه ترويج فرهنگ شهروندي تنها نمونه‌هايي از اين تحولات عظيم تلقي مي‌شوند.عضو شوراي شهرداران و دهياران كشور ضمن تشكر از عملكرد ناصر معيل در معاونت فرهنگي،اجتماعي شهرداري ساري خاطرنشان كرد : در سايه مديريت ارزشي ايشان در حوزه‌هاي متنوع و متعددي مانند فرهنگ ، هنر ، ورزش و ترويج شعائر مذهبي طي سه سالي كه فعاليت داشته‌اند، خدمات ارزنده اي براي شور و نشاط شهرايجاد شد . شايان ذكر است ناصر معيل در طي حكمي‌از سوي شهردار به عنوان مشاور و مسئول پيگيري پروژه بازيافت زباله منصوب گرديد. وي در ادامه با معرفي محمد محبوب به عنوان معاون جديد فرهنگي اجتماعي ، رضازاده به عنوان مسئول روابط عمومي‌و امور بين الملل و لزگي به عنوان مسئول امور ايثارگران شهرداري ساري رهنمودهاي لازم را براي انجام هرچه بهتر وظايفي كه برعهده دارند ارائه كرد . در خاتمه مهدي عبوري با اهداء لوح تقدير، از ناصرمعيل معاون پيشين فرهنگي –اجتماعي تجليل كرد.

با هدف پايش ميزان آمادگي کارکنان و سنجش ميزان کارايي تجهيزات بحران، مانور مقابله با حريق فرضي در انبار نفت گرگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه گلستان، اين مانور در دومرحله و براساس دو سناريو مجزا با حضور گروهاي امدادي شهرستان و پشتيباني دستگاههاي مرتبط استان(سازمان امداد و نجات،آتش نشاني،اورژانس،خطوط لوله و مخابرات،شرکت گاز،شرکت توزيع برق) و همکاران مناطق معين همجوار انجام شد.در مرحله اول، يک دستگاه نفتکش در اثر حرکت بي موقع حين عمليات بارگيري موجب شکستن بازوي بارگيري و پاشش فراورده و متعاقب آن آتش سوزي فرضي مي‌شود که بعد از ملاحظه آتش و به صدا در آوردن آژير خطر تيمهاي تشکيل شده در تاسيسات با استفاده از امکانات بسيار خوب خودروي سنگين آتش نشاني و با بکارگيري سيستمهاي ثابت و سيار پس از تلاش موفق به اطفاي آتش مي‌شوند.در اين حادثه اپراتور بارگيري که دچار آتش سوزي شده است، با استفاده از پتوي نسوز توسط يکي از نيروهاي حاضر در محل نجات مي‌يابد.در مرحله دوم تحت عنوان"حريق مخزن" علاوه بر خودروي آتش نشاني تاسيسات، با استفاده از ساير خاموش کننده‌ها عمليات اطفاي حريق و جلوگيري از انتشار آتش به ديگر مخازن انجام و خودروي آتش نشاني شهري با اضافه شدن به ناوگان عملياتي اقدام به خنک کردن مخزن حادثه ديده نمود.در اين مرحله يکي از کارکنان اندازه گيري مخازن که بصورت فرضي روي مخزن مجاور دچار شوک گرمايي شده، توسط نيروهاي هلال احمر شهرستان از بالاي مخزن و طي عمليات فرود با طناب به پايين انتقال داده شد.در پايان نيز جلسه جمع بندي و ارزيابي نقاط قوت و ضعف مانور با حضور کليه مسوولين و مدعوين در اتاق مديريت بحران تاسيسات و عمليات انبار نفت گرگان برگزار گرديد.

مراسم تجليل از پژوهشگران برتر واحدها و مراکزآموزشي دانشگاه آزاد اسلامي‌استان مرکزي با حضور ، دکترعليرضا نظام آبادي دبير هيأت امنا ورييس دانشگاه آزاداسلامي‌استان مرکزي ،رؤساي واحدها و مراکزآموزشي دانشگاه آزاداسلامي‌استان، جمعي از استادان، پژوهشگران ،کارکنان و دانشجويان واحدهاي دانشگاهي در تالارآيت الله‌هاشمي‌دانشگاه آزاد اسلامي‌اراك برگزار شد.
دکتر مجيد زنجير دار معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي‌واحد اراک در ابتدا ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه آزاداسلامي‌واحد اراک و واحدهاي دانشگاه آزاداسلامي‌استان مرکزي به معيار انتخاب پژوهشگران برتر در گروه‌هاي مختلف مانند بهترين مؤلف ،مترجم کتاب ، مقاله ، باشگاه و قراردادهاي برون دانشگاهي براساس آيين نامه ارتقاء هيأت علمي‌و مراکز رشد براساس توليدات محصولات اشاره کرد و افزود:براساس سند بالادستي برنامه اي که به آن متعهد شده‌ايم ( تمام اعضاي هيأت علمي‌وهيأت رئيسه دراستان )بايد تعداد مقالات درسال95، 480مقاله isi باشد که تاکنون 134مورد انجام شده واين ميزان درواحد اراک 260مورد تعهد بوده که 89مورد آن انجام شده است.»معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي‌واحد اراک يکي از سياست‌هاي اين دانشگاه درسند چشم انداز در برنامه راهبردي ششم در حوزه پژوهش را تأسيس مراکز پژوهشي ، تبديل شدن به قطب علمي‌،تقويت مراکز رشد و ايجاد پارک‌هاي علم و فناوري اعلام کرد .وي تکميل بانک اطلاعاتي ،گسترش پيوند صنعت ودانشگاه ،ايجاد 150مرکز رشد، افزايش شرکت‌هاي دانش بنيان به 800شرکت ، يکپارچه سازي کتابخانه‌ها را جزء اسناد بالا دستي ومورد تاکيد دانشگاه عنوان کرد. درادامه دکتر عليرضا نظام آبادي دبير هيأت امناء و رييس دانشگاه آزاد اسلامي‌استان مرکزي ضمن گرامي‌داشت هفته پژوهش گفت : «دانش، امروزه يکي از محورها و شاخص‌هاي اصلي پيشرفت و تعالي هر جامعه محسوب مي‌شود.»رييس دانشگاه آزاداسلامي‌واحد اراک با اشاره به سياست‌هاي کلان دانشگاه آزاد اسلامي‌در زمينه تهيه و ابلاغ بخشنامه‌ها ،سند‌هاي بالا دستي وآمايش استان وکشور براي مبحث پژوهش تصريح کرد: «اگر قرار است به يک توسعه همه جانبه و پايدار دست يابيم راهي جزء بستر سازي براي پژوهش وترغيب پژوهشگران و اهميت دادن به آنها نداريم .»دکترنظام آبادي بيان داشت استان مرکزي درزمينه پژوهش از معدل کشوري پايين تر است .وي با اشاره به اينکه اين دانشگاه بايد درسال جاري 20درصد از منابع مالي خود را از طريق کسب درآمد غير شهريه اي تامين کند،اظهارکرد : «تأسيس شرکت‌هاي دانش بنيان ،برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي کوتاه مدت،مشارکت در فعاليت‌هاي اقتصادي،استفاده از آزمايشگاه‌هاي استاني ساها و استفاده از فضاهاي دانشگاه توسط بخش خصوصي درچارچوب قوانين و ... تنها راه تامين منابع مالي و کاهش وابستگي به شهريه است.دبيرهيأت امناي استان مرکزي گفت: ساماندهي حق جذب استادان روشي مطمئن براي صرفه جويي است .وي انتخاب دکتر ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد اسلامي‌به عنوان رئيس هيأت امنا آسايهل (اتحاديه بين المللي جنوب شرق آسيا) را تبريک گفت، واظهار کرد:« دراين اتحاديه 210دانشگاه برتر جهان عضويت دارد که 29دانشگاه جديدا به آن اضافه شده و اين انتخاب دراين مجموعه درسطح بين الملل برگ زرين ديگري برافتخارات دانشگاه آزاداسلامي‌است.»
مدير کل راه و شهرسازي استان مازندران:
به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران حيدر نوروزي درباره بزرگراه شدن راههاي مازندران اظهار کرد: 30 کيلومتر از محور هراز به بزرگراه تبديل شده است و ظرف يکماه آينده تونل اول سوادکوه به بهره برداري مي‌رسد و همزمان روشنايي آن نيز انجام مي‌شود .
وي ادامه داد : ايمن سازي مسير هفت کيلومتري حد فاصل تونل‌ها را از ديگر اقدامات در محور سوادکوه بيان کرد و براي تملک اراضي در اين محور 50 ميليارد تومان اعتبار نياز است. مدير کل راه و شهرسازي استان مازندران درباره پروژه گلوگاه به دامغان يادآور شد : تاکيد اول وزارت راه ،ارتباط آسفالته مسير و سپس بهسازي مسير است . وي ايجاد 1038 کيلومتر راه روستايي را در دولت تدبير و اميد در مازندران از جمله اقدامات برشمرد و گفت : در حوزه راه روستايي پيمانکاران 60 ميليارد تومان مطالبات دارند . وي در باره حريم راهها نيز بر لزوم رعايت شدن آن از سوي بخش‌هاي مختلف تاکيد کرد . مدير کل راه و شهرسازي مازندران درباره ايجاد اداره مستقل راه در کلاردشت با بيان اينکه نمي‌توانيم با مشکلات جديد راه‌اندازي کنيم مگر اينکه مصوبه اداري آن ابلاغ شود . گفت : اگر مصوبه تشکيل اداره در کلاردشت ابلاغ شود ،ما ملزم به ايجاد آن هستيم.

حيات و ممات براي امثال استاد پرورش يکسان است
حضرت آيت‌الله جوادي آملي در طي ديداري که خانواده استاد پرورش در دي ماه سال 92 به محضر معظم‌له شرفياب شدند، فرمودند: حيات و ممات براي امثال استاد پرورش يکسان است زيرا با خدماتي که ايشان به جامعه علمي‌و ديني و مخصوصا پرورش شاگردان و جوانان شايسته انجام داد، هرگز نمي‌ميرد و زنده است. آنچه در پي مي‌آيد گزارش مختصري از اين ديدار است که به انگيزه سومين سالگرد ارتحال استاد پرورش تقديم مي‌گردد.
آيت‌الله جوادي آملي که در سالروز ميلاد خجسته پيامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با خانواده مرحوم استاد پرورش ديدار مي‌کرد، با آرزوي رحمت و غفران الهي براي استاد پرورش اظهار کرد: استاد پرورش در اثر ارتباط با علماء و بزرگان، معارف قرآن و عترت را دريافت کرد و ابتدا آن‌ها را باور کرد و سپس به آن‌ها متخلق شد و در نهايت به اين معارف عمل کرد. استاد عالي حوزه علميه قم تصريح کرد: مرحوم استاد پرورش از جمله کساني نبود که بنشيند و به بقيه بگويد شما برويد، بلکه مي‌گفت اين راه را من رفتم و شما هم بياييد، وي خود رهرو خوبي بود و ديگران را نيز با خود راه مي‌برد و چنين کسي مي‌تواند در نقش يک رهبر و قائد باشد. مرجع تقليد شيعيان افزود: مردم تابع کسي هستند که نخست در جلوي ايشان حرکت کند و سپس پشت سر وي حرکت مي‌کنند و مرحوم پرورش نيز چنين کسي بود.
استاد عالي حوزه علميه قم تاکيد کرد: حيات و ممات براي استاد پرورش يکسان است زيرا با خدماتي که ايشان به جامعه علمي‌و ديني و مخصوصا پرورش شاگردان و جوانان شايسته انجام داد، هرگز نمي‌ميرد و زنده است زيرا اين بدن انسان است که مي‌ميرد، ولي روح انسان عالم، باقي است و در حديث شريف نيز آمده است که «العلماء باقون ما بقي الدهر»
که اختصاص تنها به علما ندارد بلکه شاگردان علما را نيز شامل مي‌شود.
 حضرت آيت‌الله العظمي‌جوادي آملي با اشاره به مجاهدت‌هاي استاد پرورش در راه انقلاب اسلامي، تصريح کرد: سخنراني‌هاي مرحوم استاد سيدعلي اکبر پرورش در شهرهاي مختلف کشور و مخصوصا در خطه اصفهان، براي مردم بسيار حائز اهميت بود و جوانان و علاقمندان معارف اسلامي‌از بيانات ايشان بهره زيادي بردند. استاد عالي حوزه علميه قم ضمن درخواست علو درجات براي مرحوم استاد پرورش، افزود: اميدوارم شاگردان و دست پروردگان ايشان همچنان راه ايشان را ادامه دهند.

آسيب‌شناسي دلايل عدم تحقق طرح‌هاي توسعه شهري
جلسه هم‌انديشي مشترک با انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز با موضوع آسيب‌شناسي دلايل عدم تحقق طرح‌هاي توسعه شهري و الزامات پيش رو در برنامه 5 ساله سوم در مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومي‌مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، انوشيروان ناصر مستوفي، مدير دبيرخانه شوراي عالي نظارت بر توسعه شهري تهران در ابتداي جلسه هم‌انديشي با اعضا کميته شهرسازي انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز گفت: نزديک 5 دهه است که در کشور ايران طرح‌هاي توسعه شهري تهيه مي‌شود و به همچنين براي تهران ما شاهد تهيه 4 طرح شامل طرح جامع اول، طرح ساماندهي، طرح مجموعه شهري تهران و طرح جامع 1386هستيم. بررسي‌هاي به عمل آمده توسط مشاوران و متخصصان نشان مي‌دهد در طرح‌هاي قبلي تحقق کمتر از 50 درصدي داشته‌ايم لذا لازم است ابتدا بايد بدانيم دلايل عدم تحقق طرح‌ها در کجاست و در بررسي خود مشخص کنيم که مشکل درچرخه تهيه طرح، اجرا، نظارت و يا بازنگري است. مستوفي افزود: يکي از نکات اساسي که ما گرفتار آن هستيم تهيه طرح است بدون اين که الزامات تحقق آن مشخص باشد و لذا ما بايد در طرح جديد که براي 5 سال آينده شهر مي‌نويسيم الزامات آن را معين کنيم تا طرح‌هاي توسعه شهري با کيفيت بهتر به ثمر بنشيند.
در ادامه جلسه‌هادي افراسيابي مدير پژوهش‌هاي راهبردي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با اشاره به اين موضوع که ما در اواسط اجراي طرح 5 ساله دوم شهرداري هستيم گفت: تلاش بر اين است که رويکردي انتخاب شود که از آسيب‌هاي عبور کنيم وي عنوان کرد: از آسيب‌هاي مهم نگاه جامع و يا بخشي نگري است و ما تلاش مي‌کنيم که از اين چالش‌ها عبور کنيم و با مشارکت ذينفعان و تعيين اولويت‌ها به سمت تهيه برنامه سوم برويم. افراسيابي افزود: تهران به لحاظ موقعيت جغرافيايي، محوريت اقتصادي، طبقه تحصيل کرده، وجود دانشگاه، بافت تاريخي و مواهب طبيعي ظرفيت‌هاي زيادي دارد که بايد در تهيه برنامه سوم ملحوظ گردد.  سپس آقاي مهندس فرهاد قصيري، عضو کميته شهرسازي انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز گفت: شيوه‌نامه‌اي که براي تهيه برنامه سوم شهرداري تهران تهيه شده به‌عنوان سند و پشتيبان توسعه شهري است و لذا بايد راستي آزمايي کنيم که برنامه‌اي که بر اساس اين شيوه‌نامه تهيه مي‌شود چه سودمندي دارد. وي عنوان کرد: شيوه‌نامه بايد به‌طور دقيق مشخص نمايد که مربوط به شهر تهران است يا شهرداري تهران و همچنين مخاطب اصلي در اين سند بايد شهروند باشد. وي افزود: برنامه‌اي که تهيه مي‌شود در انقياد 3 فرايند نظام ناکارآمد توسعه شهري، دستگاه سفارش دهنده و تهيه کننده است که اين نظام معيوب است و از طرفي مانع ديگر تحقق ناپذيري برنامه‌اي است که در ماهيت تحقق ناپذير است و از ابتدا توجه‌اي به بودجه آن نشده است. اين عضو انجمن صنفي مهندسان مشاور معمار و شهرساز تاکيد کرد: در تهيه برنامه در بسياري از موارد با اهداف سياسي نانوشته مواجه هستيم و مديراني هستند که از مسئوليت اجراي طرح‌ها شانه خالي مي‌کنند و همچنين در برنامه‌هاي قبلي با طرح‌هاي فرادست مغايرت‌هايي وجود دارد که در اين دوره بايد از آن پرهيز شود.