ثبت نام انتخابات درگرو اصلاح قانون شوراها
رييس‌ کميسيون شوراهاي مجلس گفت: در صورت اصلاح قانون انتخابات شوراها ثبت نام از کانديداهاي حضور در انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا در اسفند ماه انجام مي‌شود. محمدجواد کوليوند در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به همزماني ثبت نام کانديداهاي حضور در انتخابات شوراهاي شهر و روستا با تعطيلات پايان سال گفت: در چارچوب طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا بحث زمان ثبت نام کانديداها را مورد بررسي قرار داديم؛ در صورت تصويب اين طرح در مجلس يکي از موضوعاتي که در قانون تغيير خواهد کرد همين نکته زمان ثبت‌نام‌ها است. وي افزود: بررسي اين طرح در کميسيون به پايان رسيده و در نوبت رسيدگي قرار دارد که بعد از برنامه ششم در مجلس مطرح خواهد شد.

 نظارت بر رفتار نمايندگان نيازمند آموزش
رييس فراکسيون شفاف‌سازي و سالم‌سازي اقتصادي و انضباط مالي با اشاره به سوگند هيات رييسه مجلس به‌منظور اداره بي‌طرفانه مجلس، نسبت به برخي رفتارهاي دوگانه در اداره مجلس انتقاد کرد. محمود صادقي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به مذاکرات خود با رييس هيات نظارت بر رفتار نمايندگان درباره اعلام راي اين هيات درمورد شکايت‌هاي مختلفي که پس از اظهارنظر اين نماينده درباره حساب‌هاي قوه قضاييه، ياشار سلطاني و چند مسئله ديگر صورت گرفت، گفت: آقاي پزشکيان گفتند که هيچ يک از اعضاي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان حق انجام مصاحبه ندارد. وي افزود: مذاکرات هيات نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس محرمانه است.

در انتخابات تابع شوراي اصلاح طلبات هستيم
دبير کل حزب اسلامي‌کار با تاکيد بر اينکه در حال حاضر تصميمي‌درباره حمايت از نامزد خاصي گرفته نشده و ما منتظر جمع‌بندي ساير احزاب هستيم گفت: ما تابع شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان هستيم و هر تصميمي‌که اين شورا در مورد گردهمايي و حمايت از نامزدي خاصي بگيرد، مي‌پذيريم. حسين کمالي در گفت‌وگو با ايلنا درباره فعاليت‌هاي انتخاباتي اين حزب گفت: حزب اسلامي‌کار نيز مانند ساير احزاب در ماه‌هاي منتهي به انتخابات فعاليت خواهد داشت و تصميمات خود را بر مبناي شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان مي‌گيريم و خارج از اين شورا فعاليتي نخواهيم داشت. او عنوان کرد: ما تابع شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان هستيم.


با تشکيل جبهه ديگري رقم خورد
اعلام موجوديت «جبهه مردمي‌نيروهاي انقلاب اسلامي» عنوان خبري بود که بر خروجي خبرگزاريها نقش بست تا بيانگر تشکيل يک جبهه ديگر اصولگرايي در آستانه انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي‌شهر و روستا باشد. «جبهه مردمي‌نيروهاي انقلاب اسلامي» در همايشي در مجتمع فرهنگي سرچشمه و با حضور برخي از فعالان سياسي اصولگرا اعلام موجوديت کرد.
کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com
اعضاي اين جبهه تازه تاسيس را حجت‌الاسلام رحيميان، يحيي آل‌اسحاق، مهدي چمران، حميدرضا حاجي‌بابايي، رضا روستاآزاد، محمود خسروي وفا، مهدي محمدي، عليرضا مرندي، نادر طالب‌زاده و مرضيه وحيد دستجردي تشکيل مي‌دهند. با وجود اينکه اين برنامه اطلاع‌رساني عمومي‌شده بود، اما مسئولان برگزاري از حضور خبرنگاران رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در اين مراسم ممانعت کردند.
 البته تشکيل جبهه اشکالي ندارد، اما اشکال در اينجاست که در آستانه انتخابات جبهه ديگري شکل گرفته تا بيانگر انشقاق و تفرقه در جبهه اصولگرايي باشد. همان بلايي که درگذشته با تشکيل جبهه پايداري اتفاق افتاد و عده اي از اصولگرايان که خود را اصولگراتر مي‌دانستند، از بدنه اصولگرايان جدا شدند.
جبهه يکتا و ياران انقلاب را به رسميت نمي‌شناسيم
اين در حالي است که حاميان احمدي نژاد دور هم جمع شده‌اند و جبهه يکتا را تشکيل دادند. اگر چه احمدي نژاد بارها منکر حمايت اصولگرايان و نقش آنان در تکيه بر صندلي رياست دولتهاي نهم و دهم شد، اما اصولگرايان با اصرار بسيار در تمام مدتي که احمدي نژاد رييس جمهور بود، او را از بدنه اصولگرايي مي‌دانستند.
اکنون نيز کساني که در دولت احمدي نژاد مدير بودند، گرد هم آمدند و جبهه يکتا را تشکيل دادند و کاري را کردند که در تمام مدت به آن اعتقادي نداشتند زيرا بارها احمدي نژاد اعلام کرده بود که اعتقادي به تحزب ندارد.
 اما براي آنکه تشکيل حزب را نپذيرند، جبهه را تشکيل دادند که مديرکل سياسي وزارت کشور اعلام کرد: جبهه يکتا وياران انقلاب تا کنون درخواست مجوزي از وزارت کشور نکرده‌اند و از اين رو ما آن‌ها را به رسميت نمي‌شناسيم. محمد امين رضازاده مديرکل سياسي وزارت کشور در گفت‌و‌گو با ايلنا در مورد فعاليت‌هاي انتخاباتي که از سوي برخي از جريان‌ها و جبهه‌ها مانند يکتا و ياران انقلاب برگزار مي‌شود، گفت: جبهه يکتا و ياران انقلاب تا کنون هيچ درخواست رسمي‌به وزارت کشور براي تشکيل جبهه نداده‌اند. او در پاسخ به اين که اين دو جبهه علي رغم نداشتن مجوز فعاليت مي‌کنند، عنوان کرد: زمان فعاليت و تبليغات انتخاباتي فرا نرسيده است، اين‌گونه رفتار‌ها زمان خودش را دارد.
هيچ حزب و يا گروهي با وجود مجوز هم نبايد فعاليت انتخاباتي داشته باشد. وي تاکيد کرد: اين دو جبهه هم درخواستي ارائه نکرده‌اند تا ما آن‌ها را به رسميت بشناسيم.مدير کل سياسي وزارت کشور خاطر نشان کرد: هر عملکردي بايد در چارچوب قوانين و مقررات صورت بگيرد و مسير قانوني خود را طي کند.
او تاکيدکرد: گرفتن مجوز براي فعاليت‌هاي حزبي دشوار نيست، احزاب و گروههاي مختلف مي‌توانند درخواست تشکيل جبهه را به وزارت کشور ارائه کنند و کميسيون ماده ۱۰ احزاب نيز به آن‌ها کمک خواهد کرد. او افزود: همه ما ملزم هستيم در چارچوب قوانين و مقرارت کشور فعاليت‌هاي شناسنامه دار انجام بدهيم، طبيعي است وقتي جريان سياسي مجوز نداشته باشد، پاسخگو هم نخواهد بود.
 رضازاده به شرايط درخواست تشکيل جبهه در ماه‌هاي منتهي به انتخابات اشاره کرد و گفت: تشکيل جبهه آسان‌تر از حزب است، کميسيون ماده ۱۰ احزاب شرايط و مکانيزم راحت تري را براي آن در نظر گرفته که مي‌توانند به سهولت آن را تشکيل دهند.مدير کل سياسي وزارت کشور يادآورشد: با توجه به ماهيت جبهه که دائمي‌نيست اگر جرياني مي‌خواهد تشکيل جبهه دائمي‌بدهد بايد در خواست خود را به کميسيون ماده ۱۰ احزاب ارائه کند.
حساب جريان رقيب روي تفرقه اصولگرايان
اما دبيرکل جمعيت رهپويان در اين رابطه گفت: بايد تا دير نشده بر نامزدي که احتمال پيروزي‌اش بر رقيب جريان اصولگرايي زيادتر است، اجماع شود و اگر عمل غيرمسئولانه باعث توفيق جريان مخالف شود، امت حزب‌الله آنها را رها نخواهد کرد. عليرضا زاکاني گفت‌: بايد تابع شرايط واقعي صحنه بود و عاقلانه تصميم گرفت؛ اگر شرايط براي رقابت مهيا بود، نامزد گفتماني مدنظر ماست و اگر فضا به سمت احتمال خطر رفت همه اصولگرايان بايد بر روي يک گزينه به وحدت برسند. الان آخرين ارزيابي‌هاي صورت گرفته از مراکز مختلف به صورت روشن به ما مي‌گويد که جريان مخالف اصولگرايي به خودي خود از شانس پيروزي برخوردار نيست و تنها بر تفرقه اصولگرايان حساب باز کرده است و لذا خطر جدي شده است و وحدت اصولگرايان امري لازم و ضروري است. وي گفت: اصولگراي واقعي کسي است که آرمانگرايي را با واقع بيني همراه کند و اين مساله‌اي است که رهبري بارها بر آن تاکيد کرده‌اند و علاوه بر آن حتي از دانشجويان که آرمانگراترين قشر جامعه‌اند مطالبه کردند که در اتخاذ تصميم، اقدام و اعلام مواضع خود مصالح نظام را هم لحاظ کنند؛ خب اين واقع بيني و در نظر گرفتن مصالح نظام، انقلاب و جريان اصولگرايي به طريق اولي بايد مورد توجه نامزدهاي انتخاباتي اصولگرا و سياسيون مشوق آنها و علي الخصوص بزرگان اصولگرايي قرار گيرد.
زاکاني گفت: اصولگرايان قبلا تجربه‌اي تلخ در اين زمينه دارند که بايد پيش چشم آنها قرار گيرد؛ در انتخابات شوراي شهر سوم که يکسال بعد از رياست جمهوري نهم و در اوج محبوبيت جريان اصولگرايي برگزار شد، برخي اصولگرايان دچار غرور کاذب شدند و خطر اصلاح طلبان را درک نکردند، ارائه فهرست‌هاي جدا از سوي اصولگرايان همزمان با حضور يکپارچه اصلاح طلبان چه نتيجه‌اي داشت؟ در تهران يک سوم کرسي‌ها و در 7 استان مهم به طور کامل صحنه شوراي شهر را به رقيب واگذار کرديم.
وي با تاکيد بر اينکه اگر همه اصولگرايان يکي شوند، قطعا در مرحله اول پيروز انتخابات خواهند بود و چه کسي است که‌امکان توفيق امروز را به احتمالات فردا ترجيح دهد گفت: چه تضميني وجود دارد که در دور دوم بتوان پيروز شد؟ به نظرم راهيابي کانديداي رقيب ريسک بسيار بالايي ايجاد مي‌کند و بخشي از آراي سرخورده آنان را بيدار خواهد کرد و به هر حال نبايد اين ريسک را بپذيريم.
زاکاني با تاکيد بر اينکه هيچ تضميني به جز اراده و عزم براي از خودگذشتگي وجود ندارد گفت: درک موقعيت خطير کنوني آنچنان که آقاي حدادعادل به عنوان الگوي عملي نشان دادند، تنها راه حل است؛ بايد تا دير نشده بر نامزدي که احتمال پيروزي اش بر رقيب جريان اصولگرايي زيادتر است، اجماع شود و اگر عمل غيرمسئولانه باعث توفيق جريان مخالف شود، امت حزب الله آنها را رها نخواهد کرد.
رييس سازمان بازرسي کل کشور خبر داد
رييس سازمان بازرسي کل کشور از پيگيري‌هاي قضايي براي اعاده زميني به ارزش 20 هزار ميليارد در کيش به منطقه آزاد کيش خبر داد.
به گزارش ايسنا، ناصر سراج در نشست مشترک با رييس کميته تحقيق و بازرسي ارمنستان با اشاره به عضويت ايران در آمبودزمان آسيايي گفت: متناسب با اين عضويت، اوايل سال تفاهم‌نامه قضايي با ارمنستان منعقد کرده‌ايم. وي با اشاره به روابط خوب بين دو کشور، گفت: اخذ رواديد با ارمنستان لغو شده است و يکي از بندهاي تفاهم نامه ايران با ساير کشورها حمايت از اتباع ايران در کشورهاي مختلف از جمله ارمنستان است. سراج به وضعيت ايرانيان محبوس در ارمنستان اشاره و بيان کرد: با صحبت‌هاي انجام شده با مسئولان قضايي ارمنستان تعداد بسيار زيادي از اين زندانيان آزاد شدند. رييس سازمان بازرسي کل کشور به پيگيري‌هاي قضايي در مورد يک قرارداد در کيش اشاره و تصريح کرد: قرارداد 240 هکتاري در کيش بين يک ايراني داراي تابعيت کشورهاي مختلف با يک فرد ديگر منعقد شده بود که با توجه به برخي بندها، متاسفانه اين زمين به صورت رايگان معامله شد. قرارداد مذکور مشکل آفرين بود و طوري بود که هيچ نيروي امنيتي هم نمي‌توانست وارد اين ملک شود. وي افزود: اين ملک به اتباع بيگانه داده شده بود، اما در يک ماه اخير با پيگيري‌هاي انجام شده قرارداد ابطال شد و به زودي به منطقه آزاد کيش ارجاع داده مي‌شود. قيمت اين زمين 20 هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود. در ادامه اين ديدار، اقوان هوسپيان رييس کميته تحقيق و بازرسي ارمنستان ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران گفت: مشترکات تاريخي و جغرافيايي باعث شده که ارمنستان به عنوان تنها کشور مسيحي و غيرمسلمان همسايه ايران، روابط بسيار خوبي با ايران داشته باشد. وي بيان کرد: روابط بين دو کشور به توسعه روابط قضايي هم مي‌انجامد. هوسپيان با اشاره به جرائم ارتکابي از سوي ايرانيان در ارمنستان گفت: ميزان اين جرائم به شدت کاهش داشته است. آمادگي دو طرفه براي توسعه روابط قضايي بين دو کشور وجود دارد. در کنار اين روابط امکان سپري کردن محکوميت محبوسان در ارمنستان در ايران وجود دارد. وي در پاسخ به اين که چه تعداد ايراني در ارمنستان محبوس هستند و بيشترين جرائم ارتکابي چيست؟ گفت: قاچاق مواد مخدر عمده جرم ارتکابي از سوي ايرانيان است. در کنار اين موضوع، تصادفات منجر به جرح و خشونت فيزيکي هم وجود دارد. رييس کميته تحقيق و بازرسي ارمنستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 ايراني در ارمنستان بازداشت هستند و 20 نفر هم مجرم شناخته شدند. از هيچ کوششي براي سپري کردن محکوميت ايرانيان در کشور خودشان دريغ نمي‌کنيم.
هوسپيان در خصوص مجازات جرم مواد مخدر گفت: مجازات اعدام نداريم و حبس ابد بيشترين مجازات است، اما در رابطه با مواد مخدر بيشترين مجازات 15 الي 20 سال حبس است.

مصطفي کواکبيان:
نماينده اصلاح‌طلب مردم تهران با اشاره به افشاي سخنان محرمانه وزير امور خارجه توسط نماينده نزديک به جبهه پايداري مشهد، گفت: در يکي از جلسات کميسيون‌ها، فايل صوتي اظهارات وزير به رسانه‌ها کشيده شده و برخلاف منافع عمومي‌و اخلاق، دروغي به دکترظريف نسبت داده‌اند.
به گزارش ايلنا، مصطفي کواکبيان در تذکري بدون اشاره به نام کريمي‌قدوسي يادآور شد: دکترظريف در آن جلسه گفتند که در مورد تحريم‌هاي ايسا اشتباه کردم که فکر کردم آقاي جان کري اجازه تاييد آن ازسوي کنگره را نمي‌دهد اما اين مطالب به گونه‌اي منتشر شد که گويا آقاي ظريف اقدامات خود درباره کل برجام را اشتباه خوانده است. عضو کميسيون امنيت ملي تصريح کرد: اين رفتار واقعاً تحريف سخنان وزير امور خارجه است و اين درحالي است که بنده در آن جلسه حضور داشتم و سه بار تاکيد شد که مباحثي که مطرح مي‌شود، از آن کميسيون امنيت است و نبايد خارج شود. مديرمسئول روزنامه مردم‌سالاري گفت: حتي بنده به مزاح گفتم مراقب باشيد اين مسائل فردا تيتر يک روزنامه مردم‌سالاري نشود و همه دوستان هم خنديدند و قرار نبود اين مسائل به بيرون کشيده شود. کواکبيان ادامه داد: به هر حال اين مسئله باعث مي‌شود که هيچ وزيري مسائل محرمانه‌اي که بايد نمايندگان ملت در جريان آن باشند را با اعضاي کميسيون مربوطه درميان بگذرد و بنابراين خواهشمندم پيگيري کنيد تا مشخص شود چه کسي اين فايل صوتي را به بيرون از کميسيون انتقال داده است. عضو هيات رييسه فراکسيون اميد همچنين ضمن تشکر از رييس‌جمهور براي رونمايي از منشور حقوق شهروندي، اعلام کرد: خواهشمندم دولت اين منشور را به‌صورت لايحه در اختيار مجلس قرار دهد که قانون‌مند شود و الزام‌آور باشد تا بتوانيم در مباحث مختلف از اين منشور استفاده کنيم و نگويند که صرفاً جنبه تبليغاتي داشته است.
روايت معاون رييس‌جمهور از تشنج در نماز جمعه يزد؛
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت‌: اغتشاش در سخنراني ام هنگامي‌صورت گرفت که من راجع به دستاوردهاي دولت و برجام سخن گفتم اما نشد که آن را به انتها نرسانم.
حسينعلي اميري در گفت‌و‌گو با ايلنا درباره اتفاقات رخ داده پيرامون سخنراني‌اش در شهر يزد گفت: چند نفر سعي کردند در بين سخنراني اغتشاش ايجاد کنند و فضا را به صورتي نا‌آرام کنند و نگذارند سخنراني‌ام به انتها برسد، اما اين عمل باعث نشد که من دست از سخنراني بکشم و آن را نيمه کاره‌‌ رها کنم.
او خاطر نشان کرد: هنگامي‌که از آيت الله خاتمي‌و ساير علماي شهر يزد نام برده شد، شروع به شعار د‌اد‌ن کرد‌ند‌ که جمعيت هم با صلوات فرستاد‌ن اجازه ند‌اد‌ند‌ فضا متشنج شود‌. به هر حال آيت‌الله خاتمي‌از بزرگان اين شهر بود‌ه‌اند‌ و همه براي ايشان و خانواد‌ه‌شان احترام زياد‌ي قائلند‌.
معاون پارلماني رييس‌جمهور با بيان اينکه هنگامي‌که به دستاوردهاي دولت اشاره شد، مخصوصا برجام و توافق هسته‌اي، بازهم عده‌اي شعار سر دادند، عنوان کرد: آن هنگام که صحبت از برجام به ميان آمد، بازهم صد‌اي شعار به گوش رسيد، منتها اين‌بار صدا‌ها بلند‌تر از قبل بود، به نظر مي‌رسيد‌ د‌ر مسجد‌ پخش شد‌ه‌اند‌ که از هر گوشه صد‌اي شعار به گوش مي‌رسيد‌.  او افزود: فضا به قد‌ري متشنج و بي‌نظم شد‌ که صدايي شنيده نمي‌شد اما مانع نشد که سخنراني‌ام را به اتمام نرسانم. اميري گفت: بعد‌ از نماز هم شعار‌ها اد‌امه پيد‌ا کرد‌ و شعار «مرگ بر فتنه‌گر» هم به «مرگ بر منافق» اضافه شد‌ه بود‌ و شعارد‌هند‌گان حتي به هشد‌ارهاي نيروي انتظامي‌و مرد‌ي که پشت بلند‌گو جمعيت را به آرامش د‌عوت مي‌کرد‌، توجهي نداشتند. او در پاسخ به اين که هويت شعار دهندگان مشخص شد يا خير، اظهار کرد: من نامشان را نمي‌د‌انم ولي چهره همه اين‌ها براي ما آشناست و د‌ر همه مراسم‌ها با برنامه حضور د‌ارند‌ و معمولا هر فرصتي به د‌ست بياورند‌ د‌ست به چنين اقد‌اماتي مي‌زنند‌.
وزير دادگستري: هيچ يک از قوا نمي‌تواند براي ديگري شرط بگذارد
وزير دادگستري با اشاره به پرونده بابک زنجاني، گفت: بايد پول را برگردانند. وکيل ايشان هم بجاي دست و پا زدن و اعاده دادرسي، پول ملت را برگرداند.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام پورمحمدي در حاشيه ديدار با رييس کميته تحقيق و بازرسي جمهوري ارمنستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينکه بابک زنجاني چه ميزان از بدهي اش را بازگردانده است؟ گفت: ما اموال جديدي از زنجاني نديديم و معرفي هم نشده، اميدواريم سر عقل بيايد و بدهي‌هايش را پرداخت کند.وي بيان کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد هم اعلام شد که هنوز مبلغي به پرداخت بدهي اضافه نشده است.وزير دادگستري گفت: وقتي ديوان عالي حکم را تاييد مي‌کند، به طور طبيعي حکم به اجراي احکام بر مي‌گردد.پورمحمدي در خصوص اظهارات وکيل زنجاني مبني بر اينکه نسبت به حکم صادره پس از ابلاغ اعاده دادرسي مي‌کنيم، گفت: بايد پول را برگردانند و وکيل ايشان هم به جاي دست و پا زدن و اعاده دادرسي، پول ملت را برگرداند.وزير دادگستري درباره اظهارنظر محسني‌اژه‌اي مبني بر معرفي نشدن دريافت‌کنندگان فيش‌هاي نامتعارف از سوي دولت و دادن اولتيماتوم به دستگاه‌هاي اجرايي، گفت: هيچ قوه بر قوه ديگري نمي‌تواند شرط بگذارد.

پرونده دکل نفتي گمشده همچنان در دادسرا
وکيل‌مدافع يکي از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتي گمشده، گفت: اين پرونده همچنان در حال رسيدگي و انجام تحقيقات در دادسراي امور اقتصادي است. سيدمحمود عليزاده‌طباطبايي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: اين پرونده 5 متهم دارد و همچنان در حال رسيدگي و انجام تحقيقات در شعبه سوم دادسراي ويژه‌امور اقتصادي بوده و هنوز منجر به صدور کيفرخواست نشده است. وي با بيان اينکه همه متهمان اين پرونده آزاد شده‌اند، گفت: موکل من حدود 16 روز بازداشت بود که يک سال قبل آزاد شد، ولي بقيه متهمان دو سه ماه گذشته با قرار وثيقه از زندان آزاد شدند. گم شدن 87 ميليون دلار براي خريد دکل نفتي اولين بار از سوي ناصر سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور در تير ماه سال 94 اعلام شد. قاضي ناصر سراج درباره سرنوشت دکل نفتي گمشده ايراني تيرماه سال 94 گفته بود: افرادي که اين پول را هزينه کرده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند هيچ دليلي ارائه کنند که اين پول حتماً به شرکت فروشنده تحويل شده است. سازمان بازرسي کل کشور تاکنون 8 گزارش مفصل در اين خصوص از شرکت نفت تهيه کرده که آخرين گزارش آن تهيه و به مراجع قضايي ارسال شد.عليزاده طباطبايي 13 دي ماه سال 94 در گفت و گو با ايسنا درباره پرونده «محسن مهاجراني» گفته بود: براي موکلم قرار بازداشت صادر شده بود که در حال حاضر با صدور قرار وثيقه از سوي بازپرس پرونده آزاد است. اکنون بازپرس پرونده در حال انجام تحقيقات از ديگر متهمان پرونده است. در رابطه با اين پرونده دو نفر در بازداشت بسر مي‌برند.

روحاني منتظر گزينه‌هاي رقيب باشد
يک عضو شوراي مرکزي حزب اسلامي‌کار گفت:‌ ‌تنها کانديداي قطعي که افکار عمومي‌براي انتخابات رياست جمهوري مي‌شناسند آقاي روحاني است. با توجه به اينکه جريان مقابل روحاني نتوانسته است که گزينه خود را انتخاب و مطرح کند اين فرضيه ايجاد مي‌شود که ممکن است گزينه زير خاکستري از سوي اين رقبا در آينده مطرح شود که هيچ استراتژي خاصي براي انتخابات نداشته باشد و تنها از طريق ايجاد فضاي تبليغاتي و تخريب‌هاي پي در پي راه خود را به سوي پيروزي باز کند.پيام مجرد در گفت‌وگو با ايسنا، در ارتباط با ضرورت رعايت اخلاق در رقابت‌هاي انتخاباتي گفت: اگر اختلافات سياسي از حد رقابت سالم بگذرد و به سياه نمايي‌ها برسد و شاهد بگم بگم‌هاي گذشته باشيم،‌ به جاي نشاط سياسي و جذب حداکثري مردم براي حضور ملت در انتخابات دافعه ايجاد مي‌شود.اين فعال سياسي اصلاح طلب در ارتباط با فضاي سياسي فعلي کشور، گفت:‌ با توجه به درپيش بودن دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا متاسفانه بايد بگوييم که نسبت به دوره‌هاي پيشين يعني خرداد 92 و اسفند 94 فضاي انتخابات هنوز گرم نشده است.

آمريکايي‌ها پايبندي به تعهدات خود ندارند
جانشين فرمانده کل سپاه گفت:در موضوع برجام و ديگر تعهدات بين المللي،آمريکايي‌ها هيچ پايبندي به تعهدات خود ندارند و علاقه مند هستند همه جا با زبان زور نظام ناعادلانه اي را در تعامل با ديگر کشورها تعريف کنند. به گزارش ايسنا، حسين سلامي‌با اشاره به اينکه‌امريکايي‌ها هنوز ياد نگرفته‌اند به تعهدات خود پايبند بمانند، گفت: براي پايبندي آمريکايي‌ها و تروريست‌ها به تعهدات خود تنها راه، غلبه ميداني است. وي افزود: بايد قدرت پيشگام سياست و ديپلماسي باشد و ديپلماسي بتواند در عرصه سياست حقوق مردم را از آمريکايي‌ها و وابستگان آن بگيرد. سلامي‌با بيان اينکه زبان آمريکايي‌ها در مذاکرات زبان هنرپيشگي است ،خاطرنشان کرد:آمريکايي‌ها و تروريست‌ها بر اساس عدالت و انصاف عمل نمي‌کنند و فقط زبان قدرت را مي‌فهمند.

کاهش بودجه رياست جمهوري به 54 درصد سال91
معاون پشتيباني نهاد رياست جمهوري با غير واقعي دانستن برخي آمارهاي منتشر شده درباره بودجه اين نهاد گفت: آمارها و عملکرد نشان مي‌دهد که بودجه مصرفي اين نهاد در سالجاري معادل 54 درصد بودجه متناسب با سال 91 است.عبدالخليل معظم زاده در گفت و گو با ايرنا در واکنش به‌امار منتشر شده در يک سايت خبري گفت: اظهار نظر در خصوص مسائل اداري و مالي علاوه بر نياز به اطلاعات صحيح و مستند، مستلزم رعايت رويکردهاي تخصصي است. طبعا اينگونه موارد در چارچوب آمار و سطور ثبت شده قانوني و نه اطلاعات مخدوش و هدفمند قابليت ارزيابي و قضاوت پيدا مي‌کنند؛ که از آن جمله قانون بودجه سنواتي، پرونده‌هاي پرسنلي، ليست پرداخت‌ها و همچنين آمار مربوط است.معاون پشتيباني و تحول اداري نهاد رياست جمهوري ادامه داد: برهمان اساس، بودجه سال 92 نهاد رياست جمهوري در سال آخر دولت دهم حدود 361 ميليارد تومان بوده، نه 50 ميليارد تومان! اين نکته نيز قابل ذکر است که اقتضائات ناشي از نيازهاي بودجه اي و ساير ملاحظات، در بعضي مواقع ايجاب مي‌کند تا عملکرد يا همان بودجه مصرفي به مراتب کمتر و يا بيشتر از رقمي‌باشد که در قالب قانون بودجه لحاظ شده و بر اين اساس تعديل و تخصيص ارقام بصورت واقعي انجام مي‌شود.