تسهيل فعاليت احزاب با قانون جديد
دبير کميسيون ماده 10 احزاب گفت: قانون جديد احزاب و تشکل‌هاي سياسي فعاليت احزاب، جبهه‌ها و ائتلاف‌ها را تسهيل مي‌کند و نکات خوبي براي واقعي سازي احزاب دارد.محمدامين رضازاده در گفت و گو با ايرنا افزود: در جلسه کميسيون ماده 10 احزاب مقرر شد آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي قانون جديد احزاب و گروه‌هاي سياسي هر چه زودتر تهيه شود لذا تا زمان تهيه اين آيين نامه‌ها و دستوردالعمل‌ها، بررسي مجوزها و درخواست‌ها را نخواهيم داشت. البته ما هيچ حزب سياسي نداريم که درخواست داده باشد و تعيين تکليف نشده باشد.وي گفت: قانون جديد احزاب در عين داشتن نقاط قوت، داراي نواقص و اشکالاتي نيز هست که بايد در مسير کار برطرف شود.

پيشنهاد حذف ادعام از قانون داده نشد
معاون حقوقي قوه قضاييه با اشاره به اينکه نمايندگان پيشنهاد حذف مجازات اعدام را از قانون نداده­‌اند گفت: اين طرح مشتمل بر کاهش مجازات اعدام و محدود کردن آن به جرايم قاچاق مسلحانه و باندي است. به گزارش ايلنا، ذبيح‌الله خدائيان گفت: دستگاه قضايي مخالف اصلاح قانون تشديد مبارزه با قاچاق مواد مخدر نيست؛ اما نمايندگان در برخورد با معضل قاچاق مواد مخدر به گونه‌­اي عجولانه عمل نکنند. دستگاه قضايي با لحاظ شرايط و اتخاذ رويکردهاي پيشگيرانه موافق اصلاح قانون تشديد مبارزه با مواد مخدر است. وي اظهار داشت: بديهي است که در اين ميان نبايد توجه خود را صرفاً معطوف به متهمان قاچاق مواد مخدر کنيم.

شکايت از کريمي‌قدوسي در نوبت رسيدگي
سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان گفت:‌ شکايت کواکبيان از کريمي‌قدوسي به اين هيات رسيده و در نوبت رسيدگي قرار دارد. محمدجواد جمالي در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به جلسه هيات نظارت بر رفتار نمايندگان به منظور استماع دفاعيات محمود صادقي گفت: در اين جلسه نظر‌ها و اعتراض‌هاي آقاي صادقي شنيده و مقرر شد ظرف سه روز آينده دفاعيات اين نماينده به صورت مکتوب تقديم هيات شود که پس از بررسي مجدد، اعلام نظر کنيم.
او افزود: قرار نيست هيات نظارت نماينده‌اي را محکوم کند بلکه بررسي مي‌شود که رفتار نماينده در چارچوب وظايف نمايندگي بوده ياخير.
حسن روحاني در نشست تخصصي جامعه نظارت و بازرسي دولت؛
رئيس جمهوري مساله نظارت و بازرسي را در نظام جمهوري اسلامي‌ايران داراي اهميت ويژه اي دانست و گفت: اساسا اگر هرگونه اختيار و قدرت در يک نظام، توام با نوعي بازرسي و نظارت نباشد، احتمال انحراف و فساد در آن بسيار زياد است.
به گزارش ايرنا،‌ حجت الاسلام حسن روحاني در نشست تخصصي جامعه نظارت و بازرسي دولت افزود: در کنار کنترل باطني نياز به کنترل مادي و ظاهري هم داريم تا کنترل باطني را تقويت کند و دستگاه‌هايي بايد باشند که با نظارت ظاهري افراد را از خطا بازدارند و قواي باطني افراد را تقويت کنند. رييس جمهوري با بيان اينکه نظارت به دو گونه است گفت: يکي از نظارت‌ها حرفه اي است که توسط بازرسي ويژه دستگاه‌هاي مختلف صورت مي‌گيرد و اگر مي‌شد همه اسم‌ها را تحت يک عنوان قرار مي‌داديم، مخصوصا بخش‌هايي که مردم قادرند به آن مراجعه کنند کار را آسان تر مي‌کرد.  وي افزود: چرا با اين همه دستگاه نظارتي در کشور باز هم شاهد تخلفات بزرگ هستيم و مي‌بينيم. چگونه مي‌شود که يک تخلف عظيم و بزرگ حدود سه ميليارد دلاري در کشور ايران در دولت قبل اتفاق بيفتد؟ اين‌ها همه بوده‌اند،‌کدام يکي نظارتش دقيق نبوده است؟ يا قوانين و مقررات نظارتي اشکال دارد يا افرادي که مسئوليت نظارت را به عهده دارند داراي اشکال هستند. وي ادامه داد: مگر يک نفر به تنهايي مي‌تواند سه ميليارد را به جيب بزند؟ به کجا وصل بوده و شرکاي آن چه کساني بوده‌اند؟ در چه رده اي بوده‌اند؟ چگونه نفت در اختيار وي قرار گرفته؟ چگونه صدها ميليون دلار غير از نفت پول در اختيار آن قرار گرفته است؟ دستگاه قضا رسيدگي کرده و به حکمي‌رسيده و من در آن باره حرفي ندارم. اما سوال مردم همچنان باقي است.
رئيس جمهوري تصريح کرد: حال فردي اعدام شود، ‌پولي که در اختيار آن آقا بود چه شد؟ چه کساني مقصر بودند و نقش داشتند؟ من از آغاز اين پرونده پيشنهاد کردم به جاي اين که اين فرد مستقيم در اختيار دستگاه قضا قرار گيرد، در اختيار وزارت اطلاعات قرار گيرد تا اطلاعات اين موضوع کاملا شفاف شود بعد در اختيار دستگاه قضا قرار گيرد. وي تاکيد کرد: در پرونده‌هاي مهمي‌که ميلياردها اموال عمومي‌مردم حيف و ميل شده است؛ بايد به سوالات مردم پاسخ داده شود. اگر پاسخ داده نشود موضوعي مهم تر از سه و ده‌ها ميليارد دلار از دست داده‌ايم و آن مساله اعتماد عمومي‌مردم است.ما به غير از مردم کسي را نداريم. قدرت ما قدرت مردم است؛ موشک، هواپيما و نيروهاي نظامي‌سرجاي خود و دست آن‌ها درد نکند اما آن‌ها قدرت دوم هستند.
رييس دولت تدبير و اميد گفت: ما به دنبال نظارت براي چه کسي هستيم؟ قدم اول اين است که با فرد مقصر و متخلف برخورد شود اما مهمتر از آن اين است که در فرآيند کار ببينيم قوانين و مقررات چه اشکالي داشته و هر بازرسي مهمي‌در نهايت بايد به يک پيشنهاد براي اصلاح فرآيندها و رفع نقص رويه‌ها و مقررات و يا حتي قوانين حاکم بر کشور منجر شود. روحاني با بيان اينکه بايد روشن شود که ريشه تخلف کجا بوده است گفت: اينکه قوه قضاهيي مجرم را کشف کند و بعد براي او حکم صادر کند،‌کافي نيست بلکه يکي از وظايف قوه قضاييه اصلاح مجرم و بازگرداندن آن به جامعه است و ديگري اقدام پيشگيرانه است نه اينکه يک دستگاه پيشگيري درست کنيم که ظاهرا متوجه قانون اساسي نشده‌ايم.
رئيس دولت تدبير و اميد گفت: مهم است که در دستگاه قضايي، نظارتي و ارزيابي‌هاي ما اولا پيش داوري نداشته باشيم چرا که پيش داوري ما را به خطا وا مي‌دارد و در بسياري از موارد متاسفانه به خاطر مسائل حزبي، جناحي و گاها مسائل قوميتي و حتي به دليل قيافه ظاهري افراد، پيش داوري مي‌کنيم. وي تصريح کرد: چرا عده اي در کشور حاشيه‌امنيتي دارند، اين حاشيه‌امنيت را از کجا آورده‌اند و چرا برخي خبرگزاري‌ها‌، سايت‌ها و روزنامه‌ها حاشيه‌امنيتي دارند و هر چه بنويسند و بگويند، فحاشي کنند و تهمت بزنند گاهي تشويق مي‌شوند و اگر مربوط به دستگاه اجرايي و دولت باشد تشويق مي‌شوند؟ رييس جمهوري با بيان اينکه برخي به خاطر مسايل جناحي و خطي وقتي روزنامه اي را مي‌خوانند و فحاشي و توهين را مي‌بينند خوشحال مي‌شوند، گفت: اين يعني چه؟ اين يعني گناه وتخلف از فرمان خداوند که خوشحال مي‌شوند. روحاني افزود: گاهي برخي افراد افراطي داخل جناحي مي‌گويند دروغ بد است اگر عليه جناح ما باشد، ولي اگر عليه جناح ديگري باشد خوب است ، اسلام آمده است تا ما را از اين ضلالت و گمراهي نجات دهد و نبايد خرده حسابها، دعواها، دشمني‌ها و اختلافات موجب شود از عدالت فاصله بگيريم . وي ادامه داد: عدالت فوق قوميت ومذهب، جناح بندي سياسي و مسايل خانوادگي و محلي است بنابراين نبايد پيش داوري کنيم و مسايل جناحي و سياسي را در امور دخالت دهيم . رييس دولت يازدهم گفت: در بازرسي و بررسي‌ها بايد حريم خصوصي مردم را مورد توجه قرار دهيم واگر به آن رسيديم افشاء نکنيم . رييس جمهوري با بيان اينکه برخي اساسا ذهن بيماري دارند ، گفت: اسرار مردم را دنبال نکنيم اما آنچه مربوط به مصالح جامعه ومردم است و اگر تخلفي واقع شده عادلانه و به دقت بررسي کنيم و براي ما فرقي نکند چه کسي است . براي ما تمام افراد از نظر قانون مساوي باشند . روحاني افزود: بسيار مهم است در شرايط امروز کشور که با مساله فساد ومقابله با آن کمربندها را محکم ببنديم چراکه اگر اقتصاد مي‌خواهيم در کشور رشد وتوسعه يابد و شاهد اجراي اقتصاد مقاومتي باشيم يکي از شرايط آن نبود فساد است. با وجود فساد سرمايه و انسجام اجتماعي درست نمي‌شود و يکي از بزرگترين وظايف امروز، مبارزه با فساد است. روحاني به نامه روز گذشته يکي از هنرمندان در خصوص قبرخواب‌ها اشاره کرد و گفت: شنيده بوديم که برخي به دليل فقر و اعتياد کارتن خواب هستند و يا زير پل‌ها مي‌خوابند، حتي در کشورهاي اروپايي نيز در ايستگاه مترو و زير پل‌ها افراد فقير مي‌خوابند اما قبر خواب کمتر شنيده بوديم که فقيري شب به دليل فقر و بينوايي وبراي اينکه از سرما نجات يابد؛ در قبر بخوابد . رييس دولت تدبير و اميد با تاکيد براينکه فرد براي اينکه شب را به صبح برساند در قبر بخوابد براي دولت و مردم قابل تحمل نيست، گفت: اين مشکلات را چطور بايد حل کنيم ؟ برادران وخواهران همه بايد يکپارچه شويم و مسايل جناحي و اختلافات دست برداريم، مشکلات اساسي کشور را مد نظر قرار دهيم وبا هم براي حل مشکلات قدم برداريم. رييس دولت يازدهم تصريح کرد: 9 دي به خاطر عشق ملت به‌امام حسين (ع) بود از آن استفاده جناحي نکنيم.

بررسي املاک نجومي ‌از سوي هيات تفحص از شهرداري تهران
عضو هيات رييسه مجلس گفت: هيات تفحص از شهرداري تهران مي‌تواند بحث املاک شهرداري را با وجود اينکه در قوه قضاييه در دست بررسي است، به طور کلي و عمومي‌مورد تفحص قرار دهند. علي‌اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ايلنا با اعلام اينکه هيات رييسه مجلس به کميسيون عمران تاکيد کرد که هيات تفحص به‌لحاظ شکلي امکان ورود به اين پرونده را دارد گفت: اين هيات تفحص درباره بخش‌هايي که هم اکنون در قوه قضاييه در حال بررسي است و دستگاه قضايي به آن ورود کرده، مي‌توانند به لحاظ شکلي اقدام کنند اما طبيعتاً امکان ورود به پرونده‌هاي قضايي به دليل اينکه هنوز به نتيجه نهايي نرسيده، ميسر نخواهد بود.

سياست حاکم بر جهان مملو از دروغ  است
آيت الله ناصر مکارم شيرازي با اشاره به سياست‌هاي دوگانه غرب در مواجهه با حوادث حلب، گفت: سياست حاکم بر جهان امروز منافقانه و مملو از دروغ، نفاق و حقه بازي است.به گزارش ايرنا، وي با تاکيد بر اين که بايد قوي باشيم تا بتوانيم حق خودمان را در ديناي امروز بگيريم، تصريح کرد: خوشبختانه دنيا هم فهميد و فريب اين اشک‌هاي تسماح را نخورد و تناقض را در همه صحنه‌ها و برنامه‌هاي منافقانه ديد. وي افزود: همه اين مسائل سبب مي‌شود که حواسمان را جمع کنيم و اعتمادي به اين‌ها نداشته باشيم.وي به حديثي از پيامبر اسلام(ص) اشاره و بيان کرد: بر اساس اين حديث آتش، ادوات، درد و فقر هر چند به ميزان خيلي کم نيز زيان آور و مسري است.اين مرجع تقليد با بيان اين که جامعه واحد به هم پيوسته است و هر کجا آسيب ديد به بقيه هم سرايت مي‌کند، گفت: گاهي اين مسائل را در مقياس فردي و گاهي در مقياس جمعي حساب مي‌کنيم، فقر اجتماعي گاهي پيدا مي‌شود که کمش هم زياد است و به بقيه ارکان جامعه سرايت مي‌کند.

آل خليفه در سراشيبي سقوط قرار دارد
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي با صدور پيامي‌اعلام کرد: رژيم آل خليفه گمان مي‌کند که با دستگيري سرکردگان انقلابي در اين کشور مي‌تواند فريادهاي مظلومانه و حق‌طلبانه ملت بحرين را خاموش کند، اما بايد بداند که اين اقدامات ددمنشانه ضمن پيچيده‌تر کردن اوضاع بحرين، موجب شعله‌ور شدن مسائل طايفه‌اي در اين کشور شده و اين رژيم را در سراشيبي سقوط قرار مي‌دهد.  به گزارش ايسنا، آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي در اين پيام آورده است: يورش مجدد به منزل آيت‌الله شيخ عيسي قاسم با هدف دستگيري اين روحاني برجسته شيعه و اجراي طرح غيرقانوني و ظالمانه سلب تابعيت ايشان نقشه شومي‌است که با حمايت و پشتيباني آل‌سعود و اسرائيل
جنايتکار انجام شد.