اولتيماتوم بانک مرکزي به بازار فردوسی
بانک‌مرکزي در راستاي برخورد با فعاليت‌هاي سوداگرانه بازار ارز اسامي‌اشخاصي که مبادرت به خريد و فروش عمده مي‌کنند را به منظور بررسي، به سازمان امور مالياتي اعلام خواهد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرنگار مهر، بازار ارز يکي دو هفته‌اي هست که با تلاطم مواجه شده و اگرچه مقامات ارشد دولتي، نرخ‌ها در آن را غيرواقعي مي‌دانند؛ اما هنوز بازار متلاطم است و قيمت در جريان معاملات امروز به ۴۱۳۸ تومان هم رسيده است؛ اين در شرايطي است که بانک مرکزي اقداماتي را آغاز کرده که بتواند با متخلفان و سوداگران در بازار ارز برخورد کند.
به همين جهت، طي روزهاي گذشته بانک مرکزي با صدور اطلاعيه‌اي از فعالان اقتصادي درخواست کرد تا براي خريد و فروش ارز به بانکها مراجعه کنند و البته قول داد که ارز مورد نياز آنها در بانکها، به ميزان کافي تامين شود.
اکنون هم سياستگذار پولي و ارزي کشور اعلام کرده که در راستاي برخورد با فعاليت‌هاي سوداگرانه بازار ارز، اسامي‌اشخاصي که مبادرت به خريد و فروش عمده ارز مي‌کنند، به منظور بررسي به سازمان امور مالياتي اعلام خواهد شد. اما نکته حائز اهميت آن است که فعاليت برخي صرافي‌ها در بازار با تخلف مواجه شده که بانک مرکزي به اين گروه هم اولتيماتوم داده تا رفتار خود را اصلاح کنند، در غير اين صورت، او قرار است اسامي‌صرافي‌هاي متخلف را به نيروي انتظامي‌ارسال کند. اين تذکر بانک مرکزي به صرافي‌ها در شرايطي است که خبرگزاري مهر، طي هفته‌هاي گذشته از برخي رفتارهاي صرافي‌هاي متخلف در بازار ارز پرده برداشته بود که اين موضوع البته، با واکنش شديد کانون صرافان مواجه شد.
حال فرشاد حيدري، معاون نظارتي بانک مرکزي با اشاره به نوسانات هفته‌هاي اخير در بازار ارز مي‌گويد که مولفه‌هاي اقتصاد کلان کشور طي سال‌ جاري، مثبت ارزيابي مي‌شود و بر اساس شاخص‌هاي اقتصاد کلان کشور، قيمت برابري ريال در مقابل ساير ارزها نبايد از نوسان شديد روزهاي اخير برخوردار باشد؛ ليکن نوسانات هفته‌هاي اخير عمدتاً با مقاصد سوداگرانه ايجاد شده است. او مي‌افزايد: در حال حاضر منابع ارزي کشور از کفايت لازم براي تأمين ارز واردکنندگان کالا و تأمين خدمات برخوردار است و امکان تأمين ارز از طريق مجاري قانوني فراهم است.  حيدري، انطباق هر چه سريع‌تر شبکه بانکي کشور با شرايط جديد باتوجه به گشايش‌هاي ايجادشده را از الزامات فعاليت بانک‌ها دانست و اظهار کرد: شبکه بانکي کشور با توجه به گشايش‌هاي به وجود آمده بايد سريع تر خود را با شرايط جديد منطبق کند؛ به نحوي که واردات کشور به نرخ بازار هم بتواند از طريق گشايش اعتبارات اسنادي و از مبادي قانوني وارد کشور شود. در عين حال، باتوجه به نوسانات پيش آمده در نرخ برابري ريال در مقابل ساير ارزها و تسلط بانک مرکزي بر عمليات خريد و فروش ارز در صرافي‌ها طي هفته‌هاي اخير، کنترل و نظارت کافي از سوي اين بانک به عمل آمده است. وي در ادامه از برخورد قانوني نيروي انتظامي‌با صرافي‌هاي غيرمجاز خبر داده و خاطرنشان مي‌کند: در حال حاضر تعدادي از صرافي‌ها باتوجه به صحت عملکردشان تشويق شده‌اند و از سوي ديگر در برخي موارد پرونده‌ي صرافي‌هاي متخلف براي رسيدگي به مرجع مربوطه ارجاع شده است. همچنين در نامه‌اي به فرماندهي محترم نيروي انتظامي‌اسامي‌صرافي‌هاي غيرمجاز براي برخورد قانوني اعلام شده است. يادآوري اين نکته ضروري است که عمليات خريد و فروش ارز توسط صرافي‌ها بايد به صورت کامل در سامانه نظارت ارز «سنا» ثبت شود. حيدري در پايان مي‌گويد: در نظارت‌هاي به عمل آمده از سوي بانک مرکزي و نيز پايش عمليات خريد و فروش، اسامي‌اشخاصي که به صورت مستقيم و غيرمستقيم عمليات خريد و فروش عمده ارز را انجام مي‌دهند، به سازمان امور مالياتي کشور ارسال و حسب مورد، پس از رسيدگي، برگه تشخيص ماليات براي آنها صادر مي‌شود.

بانک دي و صندوق ضمانت صادرات ايران تفاهم نامه همکاري امضا کردند. به گزارش اداره کل روابط عمومي‌بانک دي، عليرضا عاطفي فر- سرپرست بانک دي- در اين مراسم اظهار کرد: يکي از ارزشهاي بنيادين بانک دي توجه به مسئوليت اجتماعي بانک است و ما در اين بانک ارزش آفرين همکاري با نهاد‌هايي که در راستاي رونق اقتصاد ملي به ويژه صادرات غير نفتي و توليد اهتمام دارند را در زمره مسئوليت اجتماعي خود مي‌دانيم.
وي در ادامه به وضعيت کشور در دوران پسا برجام و پسا تحريم اشاره کرد و گفت: ما ضمن اينکه در راستاي عمل به اقتصاد مقاومتي و منويات رهبري هدف گذاري کرده‌ايم، به همکاري در توسعه صادرات و حمايت از توليد ملي و ارائه محصولات وطني در عرصه بين الملل توجه داريم . عاطفي فر در ادامه با اشاره به همکاري‌هاي قبلي صورت گرفته فيمابين بانک و صندوق، تصريح کرد: سالهاي گذشته، تسهيلات اعتباري سرمايه در گردش به صادرکنندگان در قبال ارائه ضمانت نامه‌هاي صندوق اعطا کرده‌ايم که‌اميد واريم بتوانيم همکاري‌ها را براي اعتلاي نام ايران ادامه دهيم. سيد کمال سيد علي-مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران- نيز در اين جلسه ضمن تشکر و قدرداني از توجه بانک دي به مقوله صادرات به ويژه صادرات غير نفتي ابراز اميد واري کرد بتوان در آينده همکاري‌هاي فيما بين بيشتري را تعريف و اجرايي کرد تا هردو طرف به منافع خود رسيده و نياز ذينفعان خود را برآورده سازند. موضوع اين تفاهم‌نامه که به‌امضاي عاطفي‌فر سرپرست بانک دي، محمد علي مورج عضو هيات مديره بانک دي و سيد کمال سيد علي مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران رسيد، عبارت است از افزايش سهم تسهيلات اعطايي بانک در راستاي صادرات با پوشش صندوق ضمانت صادرات ايران.

جمعي از برگزيدگان كنگره شعر اشراق در مركز فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي‌در شهر مقدس قم با مديرعامل موسسه اعتباري ملل ديدار كردند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ملل، جمعي از برگزيدگان كنگره شعر اشراق(شعراي طلاب برگزيده كشور) در روز سه شنبه7دي95 در مركز فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي‌در شهر مقدس قم با مديرعامل موسسه اعتباري ملل ديدار كردند. اين شاعران که در ايام اربعين با حمايت مالي موسسه اعتباري ملل به زيارت نجف اشرف و كربلاي معلي مشرف شده بودند ابتدا خاطرات خود را از اين سفرتعريف کردند و از حال و هوايي كه اين سفر معنوي براي آنها فراهم كرده بود مطالبي را بيان نمودند و از اينكه موسسه اين امكان را براي آنها فراهم ساخت تا بتوانند در ايام اربعين به زيارت عتبات عاليات مشرف شوند تقدير و تشكر کردند. در اين ديدار دكتر حسني مدير مركز فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي‌قم در خصوص فعاليت‌هاي هنري مركز مطالبي را ارائه کرد و از حجت الاسلام سيد امين جوادي در خصوص فعاليت‌ها و جشنواره‌هاي مختلفي كه توسط اين مرکز برگزار مي‌شود تقاضاي مساعدت کردند. وپيشنهاد شد خاطرات و شعرهايي كه در طول سفر يا بعد از آن از حال و هواي اربعين سروده شده است در قالب شعر اربعين جمع آوري و چاپ شود.  در اين ديدار مدير عامل موسسه اعتباري ملل ابتدا براي زائريني که در ايام اربعين توفيق زيارت كربلاي معلي، نجف اشرف، كاظمين و سامرا را داشتند آرزوي قبولي زيارت و طاعات و عبادات كرده و از اينكه خداوند متعال و حضرت امام حسين (ع) اين توفيق را نصيب موسسه نمود تا بتواند ميزباني شايسته براي شاعران برگزيده شعر اشراق باشد شكرگزاري نمود و افزود: از اينكه خادم شما بوديم خوشحاليم. انسان بايد از اين سفرها درس بگيرد و درسي كه زائرين از پياده روي اربعين مي‌گيرند عشق مردم به حضرت اباعبدا... الحسين(ع) و ائمه اطهار است كه با تمام وجود قابل حس و لمس كردن است؛ عشقي كه نه قابل گفتن است نه به تصوير كشيدن.
جوادي ضمن آرزوي توفيق و سربلندي براي همه حاضرين، در خصوص مشاركت موسسه در برنامه‌هاي مركز گفت که اين مرکز درخواست خود را مکتوب ارسال کنند تا پس از بررسي اقدامات لازم براي اين کار فراهم شود.  در پايان اين ديدار لوح تقديري كه توسط زائرين كربلاي معلي و نجف اشرف تهيه و به‌امضاء ايشان رسيده بود به رسم يادبود و سپاسگذاري تقديم مديرعامل موسسه اعتباري ملل گرديد.
لازم به ذکر است در اين ديدار سيد مرتضي بكاء عضو هيات مديره و معاون فناوري اطلاعات و مهدي ابهري معاون اداري و توسعه منابع انساني مدير عامل موسسه را همراهي مي‌كردند.

رئيس بانک توسعه صادرات شعبه قزوين از حمايت ويژه اين بانک از صادرات کالا و خدمات خبر داد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي از مسير بالندگي صنايع و توسعه صادرات ميسر مي‌شود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات به نقل از ايرنا، محمد انيسي سه شنبه شب در ششمين نشست کارگروه صادرات غير نفتي که با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد، افزود: اين بانک با هدف توسعه صادرات و تامين مالي صادر کنندگان با نرخ‌هاي به نسبت ارزان، تسهيل مبادله‌هاي بين المللي و نقل و انتقال پول، شعبه خود را در سال 88 در قزوين افتتاح کرد.
وي ادامه داد: افتتاح اين شعبه در قزوين با شرايط تحريم و رکود اقتصادي کشور همزمان بود، اما طي چند سال اخير و همزمان با ثبات نسبي ايجاد شده در فضاي اقتصاد و اميد به بهبود فضاي اقتصادي کشور، روابط خارجي و تحقق برجام و نيز با توسعه روابط کارگزاري اميدوار است با حمايت‌هاي بيشتر شاهد توسعه صادرات استان و تحقق اهداف صادراتي در استان باشد.
انيسي در ادامه با اشاره به نقش حمايتي بانک توسعه صادرات استان از صادرات کالاهاي غير نفتي، يادآور شد: به طور تقريبي همه صادر کنندگان نمونه استان از مشتريان اين بانک هستند.
به گفته رئيس بانک توسعه صادرات استان قزوين، 36 فقره حواله ارزي به ميزان 2 ميليون دلار به کشورهاي آلمان، بلاروس، تايوان، ترکيه، ايتاليا و امارات انجام شده است.
وي با اشاره به اينکه در پي تحقق برجام و گشايش نسبي در رفع تحريم‌ها، روابط بانکي ما در کشورهاي مختلف دنيا در حال احيا بوده و در روابط نقل و انتقالات پولي نيز صادرکنندگان و وارد کنندگان گشايش نسبي ايجاد شده، افزود: به منظور ارزاني نرخ تسهيلات صادر کنندگان، تفاهم نامه اي با سازمان توسعه تجارت منعقد شده که براساس آن بخشي از نرخ تسهيلات آنان تا 6 درصد به عنوان يارانه سود برمي‌گردد که شامل 14 قلم کالاي صادراتي با فن آوري و داراي ارزش افزوده
 است.
رئيس بانک توسعه صادرات استان ادامه داد: اين بانک تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ضمن تسهيل مقررات و تامين مالي مناسب و ارزان قيمت واحدهاي توليدي و صادراتي، ضمن تعامل سازنده با مشتريان و صادرکنندگان و شناخت نيازهاي واقعي بازار در جهت رفع مشکلات و نيازهاي آنها، زمينه رشد اقتصادي استان را بيش از پيش هموار سازد.

نشست فرماندهان بسيج ادارات و بانک‌هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي، روز شنبه چهارم دي با حضور دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي در محل ساختمان مرکزي بانک کشاورزي تشکيل شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، دکتر شهيدزاده در اين نشست با اشاره به سخن رهبر فقيد انقلاب که حرکت حول محور ولايت فقيه را مانع هرگونه گزند به مملکت مي‌دانست ، فرماندهان بسيج را انسان‌هاي صالحي برشمرد که در پرتو مفاهيم قرآن و با پيروي از رهبر انقلاب اسلامي، زندگي خود را وقف اجراي فرامين ولايت فقيه کرده‌اند.
وي افزود: خرسنديم که ميزبان فرزندان صالح اين مملکت و درخدمت کساني هستيم که به ايثارگري و فرهنگ ايثارگري ملبس هستند و با توسعه اين فرهنگ مملکت ما را از تمسک به قدرت‌هاي ديگر مستغني کرده‌اند تا مانند کشورهاي همسايه وابسته نباشيم.
دکتر شهيدزاده اظهار داشت: فرهنگ ايثارگري با هدايت رهبر فرزانه انقلاب موجب شده است تا مردم ما براي حفاظت از نهال جمهوري اسلامي‌همچنان پرانرژي و توانمند باشند و بتوانند در جهان اسلام نداي الله و اکبر و فرامين اهل بيت (ع) را پرتو افکن کنند.
وي در ادامه سخنان خود با تاکيد بر ماهيت بسيجي ساختار بانک کشاورزي و قرابت اهداف اين دو، اظهار اميدواري کرد در آينده رابطه اي مستمرتر، پايدارتر و فرهنگي تر ميان بانک کشاورزي و بسيج برقرار شود تا بتوانند با هم افزايي و تعامل ، فرهنگ انقلاب اسلامي‌را که همان فرهنگ اسلام ناب محمدي است تحت رهبري عالمانه مقام معظم رهبري توسعه دهند.

به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، اخيرا در برخي رسانه‌ها ضمن اعلام اينکه بانک ملي ايران در مناقصه اي قصد خريد و واردات ۷۰۰ دستگاه اسکناس شمار خارجي را بر خلاف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي دارد که اين بانک ضمن تکذيب اين خبر تصريح کرد:موضوع مناقصه بانک ملي ايران خريد دستگاه‌هاي پول شمار ايراني است و اساسا از شرايط الزامي‌مناقصه مذکور، دارا بودن پروانه معتبر و مرتبط با توليد دستگاه اسکناس شمار توليد داخل کشور است.
در اطلاعيه روابط عمومي‌بانک ملي ايران آمده است: تمامي‌دستگاههاي مورد استفاده اين بانک از توليدات داخلي است. بر اين اساس بانک ملي ايران به هيچ عنوان قصد خريد دستگاه خارجي را ندارد و موضوع مناقصه خريد دستگاه پولشمار توليد داخل بوده و صرفا با توجه به اهميت قطعه استارت و توقف اين دستگاه‌ها (که توليد داخلي ندارد و مورد تاييد کارشناسان قوه قضاييه بوده و در مناقصه‌هاي ساير بانک‌ها نيز داراي سابقه مي‌باشد) در مناقصه اشاره شده به وضوح ذکرشده است.
روابط عمومي‌بانک ملي ايران تاکيد کرده است که رسانه‌هاي منتقد اين مناقصه "قطعه" مورد نظر را با " کالا "اشتباه تصور کرده‌اند.
که از هزاران قطعه اين دستگاه‌ها، صرفا ۳ قطعه مربوط به اين موضوع مي‌تواند خارجي باشد و سهم امتياز آنها از مجموع امتيازات فني مورد ارزيابي ۳ تا ۷ درصد ميباشد.
بانک ملي ايران نه در اين موضوع بلکه در کلان فعاليت‌هاي خود نشان داده که حمايت از توليد داخل و توسعه کشور را محور فعاليت‌هاي خود قرار داده که گواه آن نيز حجم عظيم تسهيلات پرداختي اين بانک به بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور است.

معاون اعتبارات و بين‌الملل بانک مهر اقتصاد در نشست با کارکنان شعب خراسان جنوبي بر انجام کارها مطابق با قوانين و مقررات تاکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان خراسان جنوبي، ايرج نيک ‌اختر- معاون اعتبارات و بين‌الملل بانک - در ديدار با کارکنان شعب استان، اظهار داشت: فرصت خدمت به مردم، نعمتي است که در اختيار کارکنان بانک قرار گرفته لذا بايد قدر آن را بدانيم و به خلق خدا خدمت کنيم.
وي با بيان اينکه مديريت امانت و وظيفه سنگيني است که به افراد سپرده شده، ابراز داشت: کساني که در جايگاه مديريت قرار گرفته‌اند بايد مهر و محبت را در فضاي کاري جاري و ساري کنند و شيوه مديريت مشارکتي را براي پيشبرد بهتر امور برگزينند.
نيک‌اختر با تاکيد بر به روز رساني دانش و اطلاعات شغلي، ابراز داشت: همواره تلاش کنيم تا کارها در چارچوب قوانين و مقررات و مطابق ضوابط انجام شود چرا که در اينصورت نتايج مثبتي متوجه خود و سازماني که در آن کار مي‌کنيم خواهد شد. معاون اعتبارات با اشاره به اهميت اجراي اقتصاد مقاومتي، خاطر نشان کرد: همه بايد در بانک ارزشي مهر اقتصاد فرمايشات مقام معظم رهبري را سرلوحه کار خود قرار دهيم و بکوشيم تا در تحقق اقتصاد مقاومتي سهيم باشيم. وي نظارت بر نحوه مصرف تسهيلات را مورد تاکيد قرار داد و گفت: بايد به واحدهاي توليدي نيمه کاره که هزينه کرده‌اند و در حين کار با مشکل مشکل مواجه شده‌اند کمک کنيم چه را که اگر صداي توليد خاموش شود آثار زيانباري بر اقتصاد کشور تحميل مي‌شود لذا همه ما در اين زمينه مسؤول هستيم.
بر اساس اين گزارش معاون اعتبارات و بين‌الملل بانک در سفر به استان خراسان جنوبي از شهرک صنعتي بيرجند، شرکت آيدا سرام و پروژه مسکن مهر نيز بازديد به عمل آورد و از آمادگي بانک مهر اقتصاد براي حمايت از پروژه‌هايي که در زمينه اشتغال، اقتصاد مقاومتي و توليد مسکن فعال هستند خبر داد. گفتني است با مشارکت بانک مهر اقتصاد تا کنون يک ‌هزار و 500 واحد مسکوني به بهره‌برداري رسيده است.

امکان نمايش مبالغ واريزي ماهانه به حساب پس انداز مسکن جوانان جهت بهره‌مندي از سقف تسهيلات درخواستي براساس طبقه بندي شهرها (تهران ، شهرهاي بزرگ و ساير شهرها) از طريق ربات تلگرام بانک مسکن فراهم شد.
به گزارش روابط عمومي‌بانک مسکن ،بانک مسکن به منظور پاسخ به دغدغه مشتريان پس از افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان درخصوص عدم اطلاع کافي از مبالغ واريزي اين حساب بر اساس سال افتتاح حساب و مدت سپرده گذاري ، امکان نمايش مبالغ واريزي ماهانه به اين حساب را از طريق ربات تلگرام خود فراهم کرد. بر اساس اين گزارش،مشتريان بانک مسکن از طريق نصب اپليکيشن تلگرام در گوشي خود و پس از ورود به ربات تلگرام بانک مسکن ، از طريق منوي پايين صفحه مي‌توانند وارد بخش "حساب مسکن جوانان" شده و پس از پاسخ به سوالاتي که ربات از آنها مي‌پرسد اطلاعات مورد نياز خود را دريافت کنند.  شايان ذکر است؛بانک مسکن به منظور بهره‌مندي از امکانات ربات تلگرام و با توجه به تعداد بالاي کاربران اين اپليکيشن موبايلي در ايران، خدمات متنوعي را توسط اين سيستم تعاملي هوشمند ارائه کرده است که معرفي خدمات و تسهيلات بانک مسکن، محاسبه اقساط، جستجوي نزديکترين شعبه بر اساس موقعيت جغرافيايي کاربر، نرخ لحظه اي قيمت اوراق حق‌تقدم استفاده از تسهيلات مسکن ، حساب آتيه طلائي، دريافت نرم‌افزارها و شرکت در مسابقات و نظرسنجي‌ها، ازجمله‌امکانات و خدمات ارائه شده در ربات تلگرام بانک مسکن به شمار مي‌رود.
گفتني است ربات در تلگرام ، امکاني است که براي ارسال و دريافت پيام مورد استفاده قرار مي‎گيرد و از يک سيستم تعاملي هوشمند برخوردار است. براي اين منظور کاربر بعد از ارسال پيام به ربات تلگرام، در ازاي آن پاسخي مرتبط با نياز خود دريافت مي‌کند. اين گزارش حاکي است ؛پس از ورود به ربات تلگرام بانک مسکن با شناسه @bankmaskanbot با زدن start ، ارتباط کاربران و مشتريان با ربات بانک مسکن برقرار مي‌شود و از طريق منو امکانات مختلف ربات بانک مسکن قابل نمايش است.
بررسي ورود نسل جديد خودپردازهاي غيربانکي با نظارت بانک مرکزي
يک کارشناس بانکداري الکترونيک از بررسي طرح نسل جديد خودپردازها با نظارت بانک مرکزي خبر داد و گفت: بر اساس اين طرح خودپردازهاي غير بانکي فعال مي‌شوند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشکده پولي و بانکي، اميرحسين فتاحي افزود: اين مدل جديد به دنبال ارائه خدمات هوشمند است تا شرکت‌هاي غيربانکي، بتوانند سرويس‌هايي که در بانک انجام مي‌شود را هم ارائه کند.
وي ادامه داد: به عنوان نمونه اجراي شبکه مستقل خودپرداز جدا از بانک، يک نمونه از طرح‌ها در اين زمينه است که در دنيا يک مدل شناخته شده است و ما مي‌توانيم نظارتِ خودپردازها، سرويس‌دهي، حمل و نقل پول و ... را در اين بخش دنبال کنيم و در حال حاضر تحقق اين موارد تحت نظارت بانک مرکزي، در دستور کار است. اين طرح مي‌تواند کمک کند که به نوعي خدمات حرفه‌اي‌تر بانکي، خارج از شبکه بانکي کشور، به وسيله شرکت‌هاي فعال در اين عرصه ارائه شود و اين موضوع کمک مي‌کند که بانک‌ها از حوزه اجراي صرف بسياري از امور خارج شوند تا بتوانند به کار اصلي خود که مي‌توان گفت مديريت داده‌هاي با ارزش بانکي است، بپردازند. البته در اين زمينه با بانک ملي در مديريت مناسب داده‌ها همکاري‌هايي انجام شده تا بانک بتواند در تشخيص سرويس‌هاي مناسب‌تر براي مشتريان اقدامات دقيق‌تري داشته باشد.
مدير عامل ايران ارقام گفت: مباحث مربوط به مديريت داده‌ها، تأثيرات هزينه‌اي، بازاريابي، رفتارشناسي مشتريان، نيازسنجي جامعه و طراحي سرويس‌هايي مطابق با نيازهاي روز مردم، نه صرفاً آن چيزي است که خود بانک به صورت يکطرفه طراحي و ارائه کند بلکه از حداقل کارهايي است که در دنيا در زمينه هوشمندسازي نظام‌هاي پرداخت، انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: به طور قطع، همه بايد تلاش کنند که به اين سمت بروند ولي به نظر مي‌رسد فاصله بانکداري در ايران با نظام‌هاي نوين پرداخت، اندکي زياد است. نکته ديگري که در هوشمندسازي نظام‌هاي پرداخت و بانکي تأثير عميقي دارد اين است که شبکه بانکي کشور بايد از اجراي بسياري از کارها فارغ شود.
وي با بيان اينکه، زماني که زيرساخت‌ها در حوزه بانکداري الکترونيک کامل‌تر مي‌شود به همان نسبت نيز، سرعت گردش پول بالاتر مي‌رود، اظهار داشت:اين موضوع نشان مي‌دهد که وقتي در بانکداري الکترونيک گردش پول تريليون توماني اتفاق مي‌افتد؛ يعني زيرساخت‌ها فراهم شده و ما در سال‌هاي گذشته، اين ظرفيت‌ها را نداشتيم و امروز به دليل کامل‌تر شدن زير ساخت‌ها، سرعت گردش پول هم افزايش يافته است.
فتاحي خاطر نشان کرد: نکته ديگر اين است که چون کارها از طريق بانک‌ها انجام مي‌شوند از آن‌سو داده‌ها و آمارها نيز به صورت شفاف قابل دستيابي و استخراج است و قبلاً، چون از کانال بانک‌ها نبود و ابزارهاي بانکي وجود نداشت، شفافيتي نيز نداشتيم.
وي گفت: منظور اين است کاري که شرکت‌هاي پرداخت مي‌توانند در اين نقل و انتقال وجوه انجام دهند اين است که ما به عنوان شرکت‌هاي فعال، در حوزه خدمات پولي و بانکي تلاش کنيم که زيرساخت‌هاي مناسب با هزينه‌هاي کمتر، ايجاد شود که کمک مي‌کند تا بانک‌ها نيز بتوانند هزينه تمام شده پول را کاهش دهند و زماني که بانک به عنوان مدير نقل و انتقال پول در اين بخش هزينه کمتري داشته باشد مي‌تواند هزينه مصرف پول و تزريق آن به جامعه را نيز ارزان‌تر دنبال کند. در اين بخش ما به عنوان شريکان بانک‌ها مي‌توانيم يک بازيگر فعال باشيم؛ که بتوانيم به اين شبکه که بخش مهمي‌از هزينه‌ها، در حوزه عمليات خدمات الکترونيک و هوشمند است را کاهش دهيم و مناسب‌سازي کنيم.
يادآور مي‌شود، ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دي ماه ۹۵ توسط پژوهشکده پولي و بانکي در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.

پيام مدير عامل بانک صادرات ايران به مناسبت ميلاد حضرت عيسي مسيح (ع)
مدير عامل بانک صادرات ايران در آستانه سال نو ميلادي در پيامي‌خطاب به هموطنان مسيحي، ولادت اين پيامبر عظيم الشان را تبريک گفت.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در بخشي از پيام سياوش زراعتي مدير عامل اين بانک آمده است:
ديده گشودن جهان به رخسار روشن حضرت عيسي مسيح (ع) نشانه تجلي اراده الهي در شب زمستاني زمين است، همچنان که وجود قدسي آن حضرت نشانه يگانگي و تقديس حق در سراپرده وجود است.
ميلاد حضرت عيسي مسيح (ع) ، پيام آور صلح باخوبان، محبت به ستمديدگان و دوري از ستمگران مبارک باد. فيض روح القدس ارباز مدد فرمايد ديگران هم بکنند آنچه مسيحا مي‌کرد.

نهمين شماره ماهنامه شميم کوثر منتشر شد
در نهمين شماره ماهنامه شميم کوثر موضوعاتي شامل برنامه ريزي، بودجه و اهداف راهبردي آن و اهميت وصول مطالبات غيرجاري مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ در اين شماره از ماهنامه شميم کوثر گفتگوهايي با حميد جم معاون اعتبارات و تسهيلات در رابطه با وصول مطالبات غيرجاري و ساختار اين معاونت و محمد محققي مدير شعب استان همدان با محوريت عملکر وي انجام شده است.
بر اساس اين گزارش، درصفحه اخبار موسسه درخشش موسسه اعتباري کوثر در ششمين مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوري، حضور و مشارکت کوثر در سيزدهمين همايش سالانه انجمن حسابداري را مي‌خوانيم.
اين گزارش مي‌افزايد: در مصاحبه اي با غلامرضا قبادي مدير برنامه ريزي و تحول و دبير دومين جشنوار رشد،يادگيري و موفقيت‌هاي پايدار، اهداف و نحوه برگزاري اين جشنواره تشريح شده است. خاطر نشان مي‌سازد: حفظ مشتريان وفادارکليد بقاء سازمان در بازار رقابتي، سهام "ارزشي" يا سهام "رشدي", گذر از بانکداري بدون ربا و حصول بانکداري اسلامي‌از مقاله‌هاي اين شماره شميم کوثر است.